Grzechu pisze:
Wymienilem filtr powietrza. Na nowym filtrze, po przelaczeniu na lpg silnik gasnie na biegu jalowym. Na starym filtrze jest ok (ponownie wlozylem stary zeby sprawdzic).
Jak to wytlumaczyc?
Wnioskuje, ze musze jechac do gazownika na regulacje. Niestety dopiero po weekendzie.
Czy mam sie spodziewac, ze po kazdej wymianie filtra powietrza bedzie konieczna wizyta u gazownika?
A czy ten stary filtr nie był aby baaardzo stary?
Instalacja LPG jest podcisnieniowa. Brudniejszy filtr oznacza nieco
wyższe podcisnienie w mikserze i bogatszą mieszankę.
Zmiana na nowy powoduje jej zubożenie, czasem nadmierne.
Niby komputerek ma korygować takie różnice, ale po pierwsze, lepiej
żeby nie musiał - kłania się prawidłowa wstępna regulacja LPG II gen
"jako instalacji I gen." a po drugie, może nie być w stanie, jeśli
różnica była duża, a zakres regulacyjny mały.
Reasumując: trzeba doregulować instalację ręcznie.
Co do klapki sterującej zasys powietrza z różnych źródeł: wg mnie,
przy LPG należy podawać stale powietrze zimne. Więcej mocy, mniej
problemów z regulacją.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.