Grupy dyskusyjne   »   nowy filtra powietrza - problem z obrotami na lpg

nowy filtra powietrza - problem z obrotami na lpg



1 Data: Maj 01 2010 18:33:40
Temat: nowy filtra powietrza - problem z obrotami na lpg
Autor: Grzechu 

Wymienilem filtr powietrza. Na nowym filtrze, po przelaczeniu na lpg silnik
gasnie na biegu jalowym. Na starym filtrze jest ok (ponownie wlozylem stary
zeby sprawdzic).
Jak to wytlumaczyc?
Wnioskuje, ze musze jechac do gazownika na regulacje. Niestety dopiero po
weekendzie.
Czy mam sie spodziewac, ze po kazdej wymianie filtra powietrza bedzie
konieczna wizyta u gazownika?
Samochod to punto silnik 1.1 jednopunktowy wtrysk, instalacja ze
sterownikiem Bingo-M.



2 Data: Maj 01 2010 18:44:08
Temat: Re: nowy filtra powietrza - problem z obrotami na lpg
Autor: MK 

A dobrze go wsadziłeś ??

3 Data: Maj 01 2010 18:49:26
Temat: Re: nowy filtra powietrza - problem z obrotami na lpg
Autor: J_K_K 

Użytkownik "Grzechu"  napisał w wiadomości

Wymienilem filtr powietrza. Na nowym filtrze, po przelaczeniu na lpg silnik gasnie na biegu jalowym. Na starym filtrze jest ok (ponownie wlozylem stary zeby sprawdzic).

Jakiej marki stary, jakiej nowy ?

Pzdr

JKK

4 Data: Maj 01 2010 19:20:50
Temat: Re: nowy filtra powietrza - problem z obrotami na lpg
Autor: Grzechu 

Jestem pewien ze filtr dobrze wlozylem, bo odwrotnie sie go nie da wlozyc.
Przy okazji mam pytanie do znawcow obudowy filtra powietrza w Punto 1.1:
Obudowa filtra powietrza ma dwa wloty - jeden zasysa cieple powietrze z
okolic kolektora wylotowego, drugi zimne z rury skierowanej w kierunku
prawego reflektora.
Przy okazji wymiany filtra powietrza zauwazylem klapka zatykajaca na zmiane
pierwszy / drugi wlot lata sobie swobodnie miedzy nimi. Czy tak powinno byc?
Czy moze powinienem zaslepic np. drugi wlot a klapke usunac?

5 Data: Maj 03 2010 10:02:33
Temat: Re: nowy filtra powietrza - problem z obrotami na lpg
Autor: J_K_K 

Uzytkownik "J.F."  napisal w wiadomosci

Przy okazji wymiany filtra powietrza zauwazylem klapka zatykajaca na zmiane
pierwszy / drugi wlot lata sobie swobodnie miedzy nimi. Czy tak powinno byc?
Czy moze powinienem zaslepic np. drugi wlot a klapke usunac?

Tam powinien byc jakis mechanizm zeby na zimno bral powietrze znad
kolektora.

W dawniejszych konstrukcjach byl w filtrze termostat,
w nowszych - chyba podcisnienie (?) sadzac po wezyku
dochodzacym w te okolice.

W kazdym razie klapka nie powinna swobodnie latac,
bo po nagrzaniu silnika powinno tam leciec zimne
powietrze, a nie gorace znad kolektora (spadek osiagów / wzrost spalania).

Pzdr

JKK

6 Data: Maj 05 2010 12:29:33
Temat: Re: nowy filtra powietrza - problem z obrotami na lpg
Autor: Jakub Witkowski 

Grzechu pisze:

Wymienilem filtr powietrza. Na nowym filtrze, po przelaczeniu na lpg silnik gasnie na biegu jalowym. Na starym filtrze jest ok (ponownie wlozylem stary zeby sprawdzic).
Jak to wytlumaczyc?
Wnioskuje, ze musze jechac do gazownika na regulacje. Niestety dopiero po weekendzie.
Czy mam sie spodziewac, ze po kazdej wymianie filtra powietrza bedzie konieczna wizyta u gazownika?

A czy ten stary filtr nie był aby baaardzo stary?
Instalacja LPG jest podcisnieniowa. Brudniejszy filtr oznacza nieco
wyższe podcisnienie w mikserze i bogatszą mieszankę.
Zmiana na nowy powoduje jej zubożenie, czasem nadmierne.
Niby komputerek ma korygować takie różnice, ale po pierwsze, lepiej
żeby nie musiał - kłania się prawidłowa wstępna regulacja LPG II gen
"jako instalacji I gen." a po drugie, może nie być w stanie, jeśli
różnica była duża, a zakres regulacyjny mały.
Reasumując: trzeba doregulować instalację ręcznie.

Co do klapki sterującej zasys powietrza z różnych źródeł: wg mnie,
przy LPG należy podawać stale powietrze zimne. Więcej mocy, mniej
problemów z regulacją.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

nowy filtra powietrza - problem z obrotami na lpg



Grupy dyskusyjne