Grupy dyskusyjne   »   Astra F - dmuchawa problem - rezystor?

Astra F - dmuchawa problem - rezystor?



1 Data: Styczen 27 2010 11:34:04
Temat: Astra F - dmuchawa problem - rezystor?
Autor: TIM 

Witajcie
W mojej starej asterce 1991 padl nawiew, nie dziala na 1 i 2 biegu, na 3
dziala ale jest glosno i ciezko tak jezdzic (nawiew mam 3biegowy, nie
4biegowy jak to zwykle w astrze,klimy jak mozna sie domyslac brak)
Spotkalem sie z taka sytuacja kiedys i stawiam na rezystor (opornik
dmuchawy) znajdujacy sie przy silniku nawiewu na podszybiu przy filtrze
przeciwpylkowym.
Pytanie moje brzmi, jesli padla dioda przy rezystorze to czy mozna ja
zastapic kawalkiem drucika i bedzie dzialalo czy trzeba nowa diode wstawic?
Jesli tak to jak ja tam umocowac, mozna lutowac? Oryginalnie jest to chyba
sprasowane. Czy wyzej wspomniany drucik mozna zamontowac doraznie aby
stwierczyc czy to fajtycznie ta usterka?
Pozdrawiam



2 Data: Styczen 27 2010 11:51:29
Temat: Poprawka
Autor: TIM 

Czytam i przegladam intenet i wyglada na to ze owy element ktory nazwalem
dioda jest to termik (bepiecznik termiczny 10 A 128 ° C)

3 Data: Styczen 27 2010 12:23:22
Temat: Re: Astra F - dmuchawa problem - rezystor?
Autor: grzech 

Pytanie moje brzmi, jesli padla dioda przy rezystorze to czy mozna ja zastapic kawalkiem drucika i bedzie dzialalo czy trzeba nowa diode wstawic? Jesli tak to jak ja tam umocowac, mozna lutowac? Oryginalnie jest to chyba sprasowane. Czy wyzej wspomniany drucik mozna zamontowac doraznie aby stwierczyc czy to fajtycznie ta usterka?

Jeżeli jest jak mówisz to padł termik - coś koło 1PLN:) a nie dioda, której zresztą nie można
zamienić drucikiem. Drucikiem to sobie możesz opornik na chwilkę zamienić.
Miałem podobnie kiedyś w megance, padł termik i by go wymienić musiałem
się pomęczyć z odginaniem blaszek.
Warto było bo serwis chciał wymienić cały moduł za 600pln:(


grzech
nyska

4 Data: Styczen 27 2010 13:49:22
Temat: Re: Astra F - dmuchawa problem - rezystor?
Autor: paranoix 

W dniu 2010-01-27 12:23, grzech pisze:

Pytanie moje brzmi, jesli padla dioda przy rezystorze to czy mozna ja
zastapic kawalkiem drucika i bedzie dzialalo czy trzeba nowa diode
wstawic? Jesli tak to jak ja tam umocowac, mozna lutowac? Oryginalnie
jest to chyba sprasowane. Czy wyzej wspomniany drucik mozna zamontowac
doraznie aby stwierczyc czy to fajtycznie ta usterka?

Jeżeli jest jak mówisz to padł termik - coś koło 1PLN:) a nie dioda,
której zresztą nie można
zamienić drucikiem. Drucikiem to sobie możesz opornik na chwilkę zamienić.
Miałem podobnie kiedyś w megance, padł termik i by go wymienić musiałem
się pomęczyć z odginaniem blaszek.
Warto było bo serwis chciał wymienić cały moduł za 600pln:(


Ja miałem kilka lat temu ten sam problem i wymieniono cały moduł. Sama część kosztowała jednak ok. 50 zł i to w Oplu. Wymiana oczywiście już poza ASO.

Astra F - dmuchawa problem - rezystor?



Grupy dyskusyjne