Grupy dyskusyjne   »   Astra II 1.7 DTI czy CDTI?

Astra II 1.7 DTI czy CDTI?



1 Data: Grudzien 29 2009 12:17:59
Temat: Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
Autor: Sqeeb 

Witam.
Zastanawiam się nad Astrą II. Uparłem się przy dieslu, tylko nie wiem
który silnik wybrać... Dogoglowałem się, że DTI to diesel z pompą
wtryskową(cokolwiek by to nie znaczyło), a CDTI to już bezpośredni
wtrysk na wspólnej szynie paliwowej czy jakoś tak.
Mi tam to za wiele nie mówi, spalanie mają podobne, a jak z ceną
części zamiennych? Który wychodzi drożej?

Jakby ktoś miał jakiś artykuł pod ręką to nie pogardzę.

Z góry dzięki.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb



2 Data: Grudzien 29 2009 14:08:49
Temat: Re: Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
Autor: Jan Kowalski 


Użytkownik "Sqeeb"  napisał w wiadomości

Witam.

Zastanawiam się nad Astrą II. Uparłem się przy dieslu, tylko nie wiem
który silnik wybrać... Dogoglowałem się, że DTI to diesel z pompą
wtryskową(cokolwiek by to nie znaczyło), a CDTI to już bezpośredni
wtrysk na wspólnej szynie paliwowej czy jakoś tak.

To też ma pompę wtryskową, tyle, że na wspólnej szynie.
A dti (też podobno) ma pompę wstępną w zbiorniku paliwa.

Mi tam to za wiele nie mówi, spalanie mają podobne, a jak z ceną
części zamiennych? Który wychodzi drożej?

Teoretycznie cdti jest bardziej wrażliwe (podobno) na paliwo.
Ale oleju słonecznikowego nie lałem.

Pytanie inne: czy silnik isuzu czy oplowski (wydaje się mi, że oplowski).
Który byś nie wybrał, zawsze coś może się zepsuć.

Ja bym brał vectre (chociaż lusterka do d..) z silnikiem 2.0

Ten silnik CDTI to DTL czy DTH czy jeszcze inny (głównie różnią się mocą)

3 Data: Grudzien 29 2009 16:18:02
Temat: Re: Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
Autor: huri_khan 

Jan Kowalski pisze:


Ja bym brał vectre (chociaż lusterka do d..) z silnikiem 2.0

I rdzewieje w przeciwieństwie do Astry II.


--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[SY] [Astra G '1,6 16V] [opel24.com]

4 Data: Grudzien 29 2009 19:56:16
Temat: Re: Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
Autor: Bastion 


Użytkownik "Jan Kowalski"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Sqeeb"  napisał w wiadomości

Witam.
Zastanawiam się nad Astrą II. Uparłem się przy dieslu, tylko nie wiem
który silnik wybrać... Dogoglowałem się, że DTI to diesel z pompą
wtryskową(cokolwiek by to nie znaczyło), a CDTI to już bezpośredni
wtrysk na wspólnej szynie paliwowej czy jakoś tak.

To też ma pompę wtryskową, tyle, że na wspólnej szynie.
A dti (też podobno) ma pompę wstępną w zbiorniku paliwa.

W Oplach DTI nie ma zadnej pompy wstepnej w zbiorniku paliwa
jest natomiast pompa wtryskowa Bosch VP 44. Zreszta dosc awaryjna
i droga w naprawie/regeneracji. Koszt nowej to cos 8-10 tys zl.

5 Data: Grudzien 29 2009 23:21:55
Temat: Re: Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
Autor: B.Z. 

Koszt nowej to cos 8-10 tys zl.

Hmmm, z Bosha dostałem za 2k (Astra G 82 KM), naprawa w sposób inny (jakiś miejscowy magik) to jakieś 500 zł (Frontera 2.2)

B.Z.


--

Trzy słowa o mnie: http://bolivar.cal.pl
A tutaj pomogę rodzince: http://zarzyczny.pl

6 Data: Grudzien 30 2009 12:23:51
Temat: Re: Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
Autor: huri_khan 

B.Z. pisze:

Koszt nowej to cos 8-10 tys zl.

Hmmm, z Bosha dostałem za 2k (Astra G 82 KM), naprawa w sposób inny (jakiś miejscowy magik) to jakieś 500 zł (Frontera 2.2)

Wymienił tranzystor za 10 zł :)

--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[SY] [Astra G '1,6 16V] [opel24.com]

7 Data: Grudzien 30 2009 12:58:07
Temat: Re: Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
Autor: B.Z. 

Koszt nowej to cos 8-10 tys zl.
Hmmm, z Bosha dostałem za 2k (Astra G 82 KM), naprawa w sposób inny (jakiś miejscowy magik) to jakieś 500 zł (Frontera 2.2)
Wymienił tranzystor za 10 zł :)

Wiedział jak i gdzie - za wiedzę się płaci :-)

B.Z.
--
Trzy słowa o mnie: http://bolivar.cal.pl
A tutaj pomogę rodzince: http://zarzyczny.pl

8 Data: Grudzien 29 2009 21:56:31
Temat: Re: Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

Sqeeb pisze:

Witam.
Zastanawiam się nad Astrą II. Uparłem się przy dieslu, tylko nie wiem
który silnik wybrać... Dogoglowałem się, że DTI to diesel z pompą
wtryskową(cokolwiek by to nie znaczyło), a CDTI to już bezpośredni
wtrysk na wspólnej szynie paliwowej czy jakoś tak.
Mi tam to za wiele nie mówi, spalanie mają podobne, a jak z ceną
części zamiennych? Który wychodzi drożej?

Glowna roznica - zaawansowanie technologiczne.
DTI to silnik w prostej lini wywodzacy sie z klasycznego turbo diesla. klasyczna pompa wtryskowa wysokiego cisnienia  i wtryskiwacze (sterowane elektronicznie lub nie - nie wiem dokladnie jak jest w tym silniku). Cisnienie z pompy rozdzielane jest w samej pompie, a nastepnie dostarczane pod wysokim cisnieniem do wtryskiwacza.
CDTI to silnik CommonRail - pompa wtryskowa wysokiego cisniena i listwa wysokiego cisnienia. Wtryski sterowane elektronicznie, zapewne z wielokrotnym wtryskiem (na kazdy cykl wtrysku przypada kilka otwarc wtryskiwacza: wtrysk prowadzacy, wlasciwy, dopalajacy, itp.).
Silnik DTI charakteryzuje sie bardziej twarda praca, znana z klasycznych ukladow wtryskowych.
Silnik CDTI pracuje bardziej miekko. Dodatkowo, jako ciekawostka: rozruch zimnego silnika CDTI jest mniej zalezny od poprawnosci dzialania swiec zarowych.
Koszta utrzymania beda zapewne porownywalne. Jak juz ktos napisal, pompy wtryskowe uzyte w silnikach DTI nie ciesza sie dobra slawa. Zas w silnikach CDTI jest na pewno wiecej elektroniki, ktora niekompetentnie serwisowana moze takze generowac duze koszta.


--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

9 Data: Grudzien 29 2009 23:17:15
Temat: Re: Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
Autor: Bastion 


Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" 
napisał w wiadomości

Sqeeb pisze:
Witam.
Zastanawiam się nad Astrą II. Uparłem się przy dieslu, tylko nie wiem
który silnik wybrać... Dogoglowałem się, że DTI to diesel z pompą
wtryskową(cokolwiek by to nie znaczyło), a CDTI to już bezpośredni
wtrysk na wspólnej szynie paliwowej czy jakoś tak.
Mi tam to za wiele nie mówi, spalanie mają podobne, a jak z ceną
części zamiennych? Który wychodzi drożej?

Glowna roznica - zaawansowanie technologiczne.
DTI to silnik w prostej lini wywodzacy sie z klasycznego turbo diesla.
klasyczna pompa wtryskowa wysokiego cisnienia  i wtryskiwacze (sterowane
elektronicznie lub nie - nie wiem dokladnie jak jest w tym silniku).
Cisnienie z pompy rozdzielane jest w samej pompie, a nastepnie dostarczane
pod wysokim cisnieniem do wtryskiwacza.
CDTI to silnik CommonRail - pompa wtryskowa wysokiego cisniena i listwa
wysokiego cisnienia. Wtryski sterowane elektronicznie, zapewne z
wielokrotnym wtryskiem (na kazdy cykl wtrysku przypada kilka otwarc
wtryskiwacza: wtrysk prowadzacy, wlasciwy, dopalajacy, itp.).
Silnik DTI charakteryzuje sie bardziej twarda praca, znana z klasycznych
ukladow wtryskowych.
Silnik CDTI pracuje bardziej miekko. Dodatkowo, jako ciekawostka: rozruch
zimnego silnika CDTI jest mniej zalezny od poprawnosci dzialania swiec
zarowych.
Koszta utrzymania beda zapewne porownywalne. Jak juz ktos napisal, pompy
wtryskowe uzyte w silnikach DTI nie ciesza sie dobra slawa. Zas w
silnikach CDTI jest na pewno wiecej elektroniki, ktora niekompetentnie
serwisowana moze takze generowac duze koszta.

Warto jeszcze dodac, ze
- CDTI ma uciazliwy filtr czasteczek stalych.
- CDTI powinien (wg danych producenta) byc bardziej
dynamiczny i ekonomiczny

10 Data: Grudzien 30 2009 14:53:21
Temat: Re: Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
Autor: Sqeeb 

On Tue, 29 Dec 2009 21:56:31 +0100
Michał "HoMMeR" Paszek wrote:

Koszta utrzymania beda zapewne porownywalne. Jak juz ktos napisal,
pompy wtryskowe uzyte w silnikach DTI nie ciesza sie dobra slawa. Zas
w silnikach CDTI jest na pewno wiecej elektroniki, ktora
niekompetentnie serwisowana moze takze generowac duze koszta.

Czyli raczej CDTI i dobry serwis.
DTI/DTL/DTH to to samo?

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

11 Data: Grudzien 30 2009 14:58:46
Temat: Re: Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

Sqeeb pisze:


Czyli raczej CDTI i dobry serwis.
DTI/DTL/DTH to to samo?

DTI to oznaczenie handlowe silnikow DTL I DTH.

DTL od DTH rozni sie mocą: jak nazwa wskazuje DTL ma mniejsza moc (jak pamietam nie ma intercoolera), zas DTH wieksza.

12 Data: Grudzien 30 2009 19:15:31
Temat: Re: Astra II 1.7 DTI czy CDTI?
Autor: Przemek 

Sqeeb wrote:

On Tue, 29 Dec 2009 21:56:31 +0100
Michał "HoMMeR" Paszek wrote:

Koszta utrzymania beda zapewne porownywalne. Jak juz ktos napisal,
pompy wtryskowe uzyte w silnikach DTI nie ciesza sie dobra slawa. Zas
w silnikach CDTI jest na pewno wiecej elektroniki, ktora
niekompetentnie serwisowana moze takze generowac duze koszta.

Czyli raczej CDTI i dobry serwis.
DTI/DTL/DTH to to samo?

w 2 litrowkach to samo , no roznia sie moca ( - roznice w turbinach  i male
w osprzecie silnika , brak intercoolera w slabszym )
w 1,7 litra dti a dtl to zupelnie rozne silniki  dti silnik isuzu ,dtl to
rozwiniecie starego oplowskiego silnika stosowanego jeszcze w kadecie w
polowie lat 80 jako 1,6D
, zdaje sie ze w astrze G nawet jeszcze na komorach wstepnych - 1,7 dtl
kiepski pod kazdym wzgledem (slaby, glosny duzo pali  i awaryjny)  i
skreslilbym go od razu.

Astra II 1.7 DTI czy CDTI?



Grupy dyskusyjne