Astra TwinSport 2004 - co faktycznie robi guzik Sport?
1 | Data: Kwiecien 28 2008 09:18:39 |
Temat: Astra TwinSport 2004 - co faktycznie robi guzik Sport? | |
Autor: SET | Tak szukam i szukam i nic nie piszą o tym magicznym guziczku na konsoli 2 |
Data: Kwiecien 28 2008 11:11:02 | Temat: Re: Astra TwinSport 2004 - co faktycznie robi guzik Sport? | Autor: elmer radi radisson | SET wrote: Tak szukam i szukam i nic nie piszą o tym magicznym guziczku na konsoli zmienia szybkosc reakcji przepustnicy, czulosc wspomagania i zdaje sie ze nastawy "interaktywnego" zawieszenia. -- nine inch snails 3 |
Data: Kwiecien 28 2008 11:15:54 | Temat: Re: Astra TwinSport 2004 - co faktycznie robi guzik Sport? | Autor: SET |
zmienia szybkosc reakcji przepustnicy, czulosc wspomagania i zdaje sie No to kolejne pytanie dlaczego normalnie przepustnica nie otwiera się tak jak chcę tylko z opóźnieniem? Bo coś czuję, że ten guziczek po prostu ustawia silnik na normalne ustawienia jak w innych samochodach a bez guzika jest w jakiś sposób zdławiony/ekologiczny , coby user miał radochę z cudownego działania guzika. 4 |
Data: Kwiecien 28 2008 13:45:33 | Temat: Re: Astra TwinSport 2004 - co faktycznie robi guzik Sport? | Autor: hamberg | No to kolejne pytanie dlaczego normalnie przepustnica nie otwiera się tak moze po to by auto mniej palilo? w normalnej autostradowej jezdzie nie ma sensu ostre przyspieszanie i dla niektorych oszczednosci sie licza wiec bedzie to wielka zaleta. 5 |
Data: Kwiecien 28 2008 11:20:44 | Temat: Re: Astra TwinSport 2004 - co faktycznie robi guzik Sport? | Autor: Luky | SET pisze: Tak szukam i szukam i nic nie piszą o tym magicznym guziczku na konsoli słabo szukałeś :) - mi google wypluwa informacji co niemiara :) http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=6410 http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Opel-Astra-GTC-coupe-raport-test-1852.html "Gdy włączysz przycisk Sport, to nastąpi usztywnienie zawieszenia, zmieni się charakterystyka układu kierowniczego i reakcja silnika na pedał gazu. Zawieszenie usztywni się również samoczynnie, np. przy szybkim wjechaniu w zakręt." 6 |
Data: Kwiecien 28 2008 11:23:38 | Temat: Re: Astra TwinSport 2004 - co faktycznie robi guzik Sport? | Autor: SET |
SET pisze:http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Opel-Astra-GTC-coupe-raport-test-1852.html
No dobra. Teorię znamy ale co się faktycznie dzieje w silniku, że szybciej reaguje na gaz? U mnie w Esperynie podobnie jak w 90% samochodów reakcja na gaz bez guzika jest taka sama jak w Astrze z guzikeim czyli normalna bez zwłoki. A w Astrze normą jest zmulenie a guzik przywraca auto do normalności? Co do zawieszenia i wspomagania to ma to sens. Trzeba sprawdzić a teraz wiem na co zwracać uwagę. Dziękować. 7 |
Data: Kwiecien 28 2008 11:38:10 | Temat: Re: Astra TwinSport 2004 - co faktycznie robi guzik Sport? | Autor: Luky | SET pisze: No dobra. Teorię znamy ale co się faktycznie dzieje w silniku, że szybciej Co się dzieje w sliniku nie jestem w stanie powiedzieć, ale pewnie tylko zostają zmienione jakieś paramtery ECU. Natomiast uważam że nie jest tak jak piszesz, ona działa normlanie tylko ten magiczny guzik pozwala ci stwierdzić że dziła normlanie na "sport", Astry bez tego guzika są przecież sprzedawane i wiesz mi że nie działają jak z trybem "sport". Poprostu kupując tą opcje w nowym aucie kupujesz ten % więcej czegoś tam. Podpobnie jest jak jedziesz do tunerów na chip tuning (tylko tam wiadomo więcej % za mniejszą cenę :) ). 8 |
Data: Kwiecien 28 2008 12:23:13 | Temat: Re: Astra TwinSport 2004 - co faktycznie robi guzik Sport? | Autor: Grejon | SET pisze: No dobra. Teorię znamy ale co się faktycznie dzieje w silniku, że szybciej Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że wtedy silnik krokowy szybciej otwiera przepustnicę. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 9 |
Data: Kwiecien 28 2008 22:01:35 | Temat: Re: Astra TwinSport 2004 - co faktycznie robi guzik Sport? | Autor: Piotrek | Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że wtedy silnik krokowy szybciej jak by ci to powiedziec:) silnik krokowy niema wiele wspolnego z otwieraniem przepustnicy :) -- pzdr piotrek 10 |
Data: Kwiecien 28 2008 21:18:08 | Temat: Re: Astra TwinSport 2004 - co faktycznie robi guzik Sport? | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 28 Apr 2008 22:01:35 +0200, Piotrek wrote: silnik krokowy niema wiele wspolnego z otwieraniem przepustnicy :) http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_throttle_control r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 11 |
Data: Kwiecien 28 2008 12:26:09 | Temat: Re: Astra TwinSport 2004 - co faktycznie robi guzik Sport? | Autor: bratPit[pr] |
tylko że w Espero jak naciskasz na gaz to mechanicznie otwierasz przepustnicę i auto jedzie, w nowych autach jak naciskasz na gaz to zmieniasz położenie..potencjometru, komputer to przelicza, bierze pod uwagę wszystko co się da, pobiera sygnały z dwóch sond lambda - jednej przed a drugiej za katalizatorem- i steruje silniczkiem przepustnicy tak aby było ekologicznie, dlatego samochody współczesne - czyli robione w/g teorii o ekologii - są takie zmulone w porównaniu do aut chociażby z lat 90-tych, efekt jest taki że auto nowe o mocy 125KM przyspiesza jak 100KM z lat 90-tych, w astrze pewnie zmienia się guzikiem mi.in. mapy ECU stąd inna reakcja na gaz, brat 12 |
Data: Kwiecien 28 2008 13:11:02 | Temat: Re: Astra TwinSport 2004 - co faktycznie robi guzik Sport? | Autor: SET |
... tylko że w Espero jak naciskasz na gaz to mechanicznie otwieraszuwagę wszystko co się da, pobiera sygnały z dwóch sond lambda - jednej przed a Co do sterowania przepustnicą za pomocą silniczka to akurat w Twin cośtam Opli są 2 kanały. Jeden sterowany z pedału (powietrze normalne zza filtra i cos czuję, że normalnie za pomoca linki) a 2 z układu wydechowego ze spalinkami i tu faktycznie musi być krokowiec:) A co do przyspieszenia to może i racja bo ilość koni z litra pojemności to raczej dramatycznie wzrosła. 13 |
Data: Kwiecien 28 2008 13:22:05 | Temat: Re: Astra TwinSport 2004 - co faktycznie robi guzik Sport? | Autor: bratPit[pr] |
Co do sterowania przepustnicą za pomocą silniczka to akurat w Twin cośtam w oplach z początkowym oznaczeniem numeru silnika "Z" nie ma żadnej linki [np Z14XE, Z16XE itd], klapa przepustnicy jest otwierana silniczkiem sterownym z ECU, tyle, brat 14 |
Data: Kwiecien 28 2008 13:45:34 | Temat: Re: Astra TwinSport 2004 - co faktycznie robi guzik Sport? | Autor: Luky | bratPit[pr] pisze: w oplach z początkowym oznaczeniem numeru silnika "Z" nie ma żadnej linki [np Z14XE, Z16XE itd], klapa przepustnicy jest otwierana silniczkiem sterownym z ECU, tak - mam Z18XE i dokładnie tak jest :) Ale znajomy ma to nowe Z14XE i wiem że tam nie jest to do końca rozwiązane tak jak u mnie - niestety dokładnie nie pamiętam, ale dyskutowaliśmy kiedyś o tym po paru piwach :D. 15 |
Data: Kwiecien 28 2008 14:18:11 | Temat: Re: Astra TwinSport 2004 - co faktycznie robi guzik Sport? | Autor: SET |
bratPit[pr] pisze: Dobra. Czyli temat do sprawdzenia :) 16 |
Data: Kwiecien 28 2008 07:23:31 | Temat: Re: Astra TwinSport 2004 - co faktycznie robi guzik Sport? | Autor: Adam Adamaszek | On 28 Kwi, 12:26, "bratPit[pr]" wrote: ekologicznie, dlatego samochody współczesne - czyli robione w/g teorii o no tak, bo te 70kW mocy w starym aucie to zupelnie co innego, niz 70kW w nowym. A do dizla, panie, to juz w ogole nie da sie porownac... To, o czym piszesz bierze sie z zwiekszonej masy nowszych aut, a nie z gorszej jakosci mocy o tej samej (!) wartosci. pozdrawiam Adam 17 |
Data: Kwiecien 28 2008 14:46:00 | Temat: Re: Astra TwinSport 2004 - co faktycznie robi guzik Sport? | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 28 Apr 2008 07:23:31 -0700 (PDT), Adam Adamaszek no tak, bo te 70kW mocy w starym aucie to zupelnie co innego, niz 70kW Oprócz wartości maksymalnej trzeba jeszcze wziąć pod uwagę sposób rozwijania mocy. To, o czym piszesz bierze sie z zwiekszonej masy nowszych aut, a nie z O jakiej gorszej jakości mocy mówisz? Wystarczy mniej agresywny mapping silnika (wzbogacanie przy przyspieszaniu, długość pracy w pętli zamkniętej), by ten sam silnik zapewniał lepsze lub gorsze przyspieszenia, pomimo tej samej mocy maksymalnej. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 18 |
Data: Kwiecien 28 2008 20:54:48 | Temat: Re: Astra TwinSport 2004 - co faktycznie robi guzik Sport? | Autor: bratPit |
ekologicznie, dlatego samochody współczesne - czyli robione w/g teorii o szkoda że nie przeczytałeś uważnie tego co napisałem Adamie, no tak, bo te 70kW mocy w starym aucie to zupelnie co >innego, niz 70kW a ja tak napisałem? to to samo jak porównasz na hamowni, pytanie jeszcze jak szybko na tej hamowni te auta dojdą do prędkości przy których osiągną tę moc, a wynika to z tego co napisałem, A do dizla, panie, to juz w ogole nie da sie >porownac... To, o czym piszesz bierze sie z zwiekszonej masy >nowszych aut, a nie z nie, ja piszę o tych samych samochodach np Vectra B z silnikiem 1.6- X16XEL - 100KM, jeździ tak samo jak Vectra B z nowszym silnikiem 1.8- Z18XE -125KM, do starszego 1.8 -115KM nawet nie porównuję, i co z tego że pojedziesz na hamownię i osiągniesz największą moc? nic, bo na drodze elektronika za Ciebie decyduje jakie masz otwarcie przepustnicy, brat 19 |
Data: Kwiecien 28 2008 13:50:42 | Temat: Re: Astra TwinSport 2004 - co faktycznie robi guzik Sport? | Autor: hamberg | no tak, bo te 70kW mocy w starym aucie to zupelnie co innego, niz 70kW hehe - dokladnie. Jak ja uwielbiam takie pieprzenie o teoriach spiskowych. Auta sa ciezsze, maja wiecej elektroniki do zasilenia a silniki sa mocniej wysilone co sprawia ze najczesciej moc jest dostepna wyzej - tam gdzie wiekszosc kapeluszy sie juz boi ze silnik przekreca. Jakos tak patrze i nie widze odbicia tych teorii w rzeczywistosci. Jakos nowsze silniki o tej samej pojemnosci sa mocniejsze od starych a ze auta rosna i staja sie ciezsze to i mocniejsze silniki sie pakuje zeby to tak jezdzilo jak te stare - przykladow wiele. Pierwsze passaty wazyly chyba kolo tony - obecne to juz 1,5 tony i gabarytowo tez wiecej. 20 |
Data: Kwiecien 28 2008 21:36:33 | Temat: Re: Astra TwinSport 2004 - co faktycznie robi guzik Sport? | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 28 Apr 2008 13:50:42 -0700 (PDT), hamberg Jakos tak patrze i nie widze odbicia tych teorii w rzeczywistosci. To może wytłumaczysz, dlaczego Polonek 1.4GLI był żwawszy [*] od AR 146TS 1.4? Moc ta sama, Polonek co prawda paręnaście kg lżejszy, ale straty w napędzie większe (RWD vs FWD). Może jednak dwa silniki w tej samej klasie mocy i pojemności można zestroić mniej lub bardziej agresywnie? r. [*] -- zdecydowanie lepiej reagował na wciśnięcie gazu. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |