Grupy dyskusyjne   »   Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)

Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)



1 Data: Sierpien 19 2008 00:24:02
Temat: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor:

Witam,

Jako, że mi się rodzinka powiększyła i mój golfik V 2.0Tdi już nie daje
(pojemnościowo) rady, szukam autka, na autko mogę wydać ok 65tyś zł.

W grę wchodzą dwie opcje (jeśli ktoś zasugeruje i uzasadni coś lepszego to czemu
nie...)
VW Passat B6 oraz Audi A4 w budzie B7

Nie wiem czy w tych pieniądzach się kupi, ale takie mam marzenia (* - obowiązkowo):
- 2.0; 2.5; 3.0 TDi (*)
- Avant/Kombi (*)
- >=2005r (*)
- Bluetooth (*)
- Bi-ksenony (*)
- ClimaTronic (*)
dodatkowymi marzeniami jest:
- Navi
- Quatro
- Multi/Tip tronic...
- Kierownica Multi


Które autko wybrać? Czy za takie pieniądze kupi się powyższe auta (z sensownym
wyposażeniem)? Czy będzie to totalna kicha?

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Sierpien 19 2008 00:40:11
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Jurand 

 wrote in message

Witam,

Jako, że mi się rodzinka powiększyła i mój golfik V 2.0Tdi już nie daje
(pojemnościowo) rady, szukam autka, na autko mogę wydać ok 65tyś zł.

W grę wchodzą dwie opcje (jeśli ktoś zasugeruje i uzasadni coś lepszego
to czemu nie...)
VW Passat B6 oraz Audi A4 w budzie B7

Nie wiem czy w tych pieniądzach się kupi, ale takie mam marzenia (* -
obowiązkowo): - 2.0; 2.5; 3.0 TDi (*)
- Avant/Kombi (*)
- >=2005r (*)
- Bluetooth (*)
- Bi-ksenony (*)
- ClimaTronic (*)
dodatkowymi marzeniami jest:
- Navi
- Quatro
- Multi/Tip tronic...
- Kierownica Multi


Które autko wybrać? Czy za takie pieniądze kupi się powyższe auta (z
sensownym wyposażeniem)? Czy będzie to totalna kicha?

Kupi się. Za Paska B7 w wersji 2.0 TDI z gwarancją c.a. pół roku zapłacisz
właśnie około 65 tysięcy.

Jurand.

3 Data: Sierpien 19 2008 00:49:35
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor:

a czym się różni Pasek b6 od b7?

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

4 Data: Sierpien 19 2008 01:12:21
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Pawel. W. 


Użytkownik  napisał w wiadomości

a czym się różni Pasek b6 od b7?

Pasek b6 to pasek b5 po liftingu, a b7 to zupełnie inny pasek.

p.

5 Data: Sierpien 19 2008 01:32:48
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: kamil d 

Pawel. W. pisze:

Użytkownik  napisał w wiadomości
a czym się różni Pasek b6 od b7?

Pasek b6 to pasek b5 po liftingu, a b7 to zupełnie inny pasek.

Oj, coś chyba nie tak jeśli wierzyć wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat

--
kamil d
red 206 powered by limedia.pl
mysłowice

6 Data: Sierpien 19 2008 09:19:59
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Jurand 

"kamil d"  wrote in message

Pawel. W. pisze:
> Użytkownik  napisał w wiadomości
>
>> a czym się różni Pasek b6 od b7?
>
> Pasek b6 to pasek b5 po liftingu, a b7 to zupełnie inny pasek.

Oj, coś chyba nie tak jeśli wierzyć wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat

No, ale niektórzy tak to ujmują, jak napisał kolega powyżej, żeby nie było
Passata B5.5 ;)

Jurand.

7 Data: Sierpien 19 2008 09:59:56
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Prze__mek 

> Pasek b6 to pasek b5 po liftingu, a b7 to zupełnie inny pasek.

Oj, coś chyba nie tak jeśli wierzyć wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat

No, ale niektórzy tak to ujmują, jak napisał kolega powyżej, żeby nie było
Passata B5.5 ;)

Ale faktem jest, że nie ma jeszcze Passata B7.

A Passat B6 to nie jest Passat B5 po liftingu, ponieważ ten jest oznaczany
jako B5 FL.

Prawda ?

PS. A autor postu po prostu pomylił się w tytule, bo w treści napisał juz
poprawnie B6 zamiast B7.

--
Pozdrawiam,
Prze__mek
VW Golf IV 1.6 SR (P.M.S.) + Uniden 520XL + AT-71
Fiat Uno 1.0 Fire    Audi A4 Avant B6 1,9 TDI

8 Data: Sierpien 19 2008 09:06:08
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Prze__mek 


a czym się różni Pasek b6 od b7?

Pasek b6 to pasek b5 po liftingu, a b7 to zupełnie inny pasek.

Ale bzdury piszesz :)

--
Pozdrawiam,
Prze__mek
VW Golf IV 1.6 SR (P.M.S.) + Uniden 520XL + AT-71
Fiat Uno 1.0 Fire    Audi A4 Avant B6 1,9 TDI

9 Data: Sierpien 19 2008 08:44:43
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Bugatti 

Użytkownik  napisał w wiadomości:

a czym się różni Pasek b6 od b7?

Tym że Passata B7 jeszcze nie produkują...



--
Bugatti

V12 TDI

10 Data: Sierpien 19 2008 10:43:51
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor:

Panie i Panowie  - czy możemy już wrócić do głównego tematu? Oczywiście chodzi
mi o wersję Passata produkowaną w latach 2005/2006/2007
(http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat#Passat_Mk6_.28PQ46.2C_2005.E2.80.93present.29)

Pozdrawiam i proszę o komentarze co kupić i czy za te pieniądze da radę coś
sensownego..

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

11 Data: Sierpien 19 2008 12:17:04
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Bugatti 

Użytkownik napisał w wiadomości:

Panie i Panowie  - czy możemy już wrócić do głównego tematu? Oczywiście chodzi
mi o wersję Passata produkowaną w latach 2005/2006/2007
(http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat#Passat_Mk6_.28PQ46.2C_2005.E2.80.93present.29)

Pozdrawiam i proszę o komentarze co kupić i czy za te pieniądze da radę coś
sensownego..

Jak już chcesz kupić Passata B6 i w dodatku z TDI to nie kupuj 2.0 TDI 140 PS *BKD* z roczników 2005 i 2006 bo w nich seryjnie na starcie padały turbawki i miały problem z głowicami...(kurde ile razy to trza powtarzać...archiwum Panocku ;-p)

Jak chcesz Passka to weź pod uwagę skrzynie DSG...miodzio...na youtube jest filmik jak ta Getriebe masakruje auta z manualem i mocą o co najmniej 30 PS większa.

Za 65 tys. zł jest też Seat Toledo ...też fajny wóz tylko wewątrz troszkę spartański...raczej dla sportowej rodzinki...;-)

Ale jak dla mniej liderem w tej klasie jest Honda Accord i-CTDI....a to ze względu na ten silniczek.
TDI-VW to przy nim traktorek. Przejedź się to zobaczysz.

Pozdr.

--
Bugatti

V12 TDI

12 Data: Sierpien 19 2008 20:50:48
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Jurand 

"Bugatti"  wrote in message


Jak już chcesz kupić Passata B6 i w dodatku z TDI to nie kupuj 2.0 TDI
140  PS *BKD* z roczników 2005 i 2006 bo w nich seryjnie na starcie
padały  turbawki i miały problem z głowicami...(kurde ile razy to trza
powtarzać...archiwum Panocku ;-p)

Nawet jak padła turbawka, to już pewnie dawno została wymieniona na nową -
bo mówimy o używanym aucie.

Jak chcesz Passka to weź pod uwagę skrzynie DSG...miodzio...na youtube
jest  filmik jak ta Getriebe masakruje auta z manualem i mocą o co
najmniej 30 PS  większa.

Tak i jak taka DSG padnie, to zostaje Ci tylko wizyta w serwisie, co oznacza
masakrujące portfel koszty - to już lepiej wajhować 6-biegowym manualem.
Oczywiście - sama praca DSG to jest coś fenomenalnego, ale serwisy VW dość
dużo mają roboty z tymi skrzyniami - na razie to jest coś a la Selespeed w
Alfie Romeo ;)

Za 65 tys. zł jest też Seat Toledo ...też fajny wóz tylko wewątrz troszkę
spartański...raczej dla sportowej rodzinki...;-)

Ale jak dla mniej liderem w tej klasie jest Honda Accord i-CTDI....a to
ze  względu na ten silniczek.
TDI-VW to przy nim traktorek. Przejedź się to zobaczysz.


Co z tego, skoro tego traktorka naprawi Ci większość warsztatów, bo PAssatów
u nas jest jak młotków a ceny części zamiennych do tych aut są na poziomie
1/3 tego, co trzeba zapłacić za Hondę. Poza tym porównaj sobie do tego iCTDI
wersję 2.0 TDI 170 KM. Weź też zamów do Hondy Accord napęd na 4 koła  ;)



Pozdr.

13 Data: Sierpien 20 2008 11:12:57
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: FoxŁódź_nspam 


Użytkownik "Jurand"  napisał w wiadomości

/.../

wersję 2.0 TDI 170 KM. Weź też zamów do Hondy Accord napęd na 4 koła  ;)

i to jest podstawowy powód dla którego jeżdżę tym czym jeżdżę a nie tym czym
by mi się marzyło przed przesiadką z poprzedniego auta - Accorda...
niestety na Legenda mnei nie stać ;) a to jest jedyne auto Hondy z dobrym
napędem AWD...

pozdr

Fox

--
FoxŁódź
Audi A6 V8 4.2
Honda Hornet 600
tel/sms: +48 501 033 258

14 Data: Sierpien 20 2008 11:39:34
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Boombastic 

i to jest podstawowy powód dla którego jeżdżę tym czym jeżdżę a nie tym czym by mi się marzyło przed przesiadką z poprzedniego auta - Accorda...
niestety na Legenda mnei nie stać ;) a to jest jedyne auto Hondy z dobrym napędem AWD...

Z dobrym napędem AWD? A które to jeszcze mają AWD? :-)

15 Data: Sierpien 20 2008 13:36:57
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: FoxŁódź_nspam 


Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości

Z dobrym napędem AWD? A które to jeszcze mają AWD? :-)

CRV i HRV, poza tym ich odpowiedniki na rynku amerykańskim typu MDX, który
nota bene jeździ doskonale po asfalcie... suchym

pozdr

Fox

PS. czy Ty jeździsz szarym Foresiem? jeśli tak to sprawdź lewe światło stopu
:)

16 Data: Sierpien 20 2008 15:14:02
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Boombastic 

CRV i HRV, poza tym ich odpowiedniki na rynku amerykańskim typu MDX, który nota bene jeździ doskonale po asfalcie... suchym

HRV już dawno nie produkowana, a CRV od kiedy ma napęd AWD. To co tam jest to nawet nie stało obok porządnego ADW.

PS. czy Ty jeździsz szarym Foresiem? jeśli tak to sprawdź lewe światło stopu :)

Wiśniowym.

17 Data: Sierpien 20 2008 16:50:05
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: FoxŁódź_nspam 


Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości

CRV i HRV, poza tym ich odpowiedniki na rynku amerykańskim typu MDX,
który nota bene jeździ doskonale po asfalcie... suchym

HRV już dawno nie produkowana,

nikt nie mówił o nowych, nie stać mnie na auto które w chwili zakupu traci
ok 20% wartości ;) bez względu jaka by ona nie byla :D

a CRV od kiedy ma napęd AWD.

od zawsze

To co tam jest to nawet nie stało obok porządnego ADW.

no to popatrz co ja napisałem wcześniej ;) własnie o to mi chodziło że
jedyny dobry AWD jest w Legendzie...
natomiast to że CRV jest AWD to chyba nie podlega dyskusji? działa jak
dziala, ale to wg mnie ewidentnie AWD

pozdr

Fox

18 Data: Sierpien 20 2008 17:19:06
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Boombastic 

no to popatrz co ja napisałem wcześniej ;) własnie o to mi chodziło że jedyny dobry AWD jest w Legendzie...
natomiast to że CRV jest AWD to chyba nie podlega dyskusji? działa jak dziala, ale to wg mnie ewidentnie AWD

To jest wleczone ch.. wie co na tylnej osi.

19 Data: Sierpien 21 2008 13:26:56
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: FoxŁódź_nspam 


Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości

natomiast to że CRV jest AWD to chyba nie podlega dyskusji? działa jak
dziala, ale to wg mnie ewidentnie AWD

To jest wleczone ch.. wie co na tylnej osi.

ukłd w CRV i HRV ztcw to bardzo podobna konstrukcja. Na przedniej i na
tylnej osi jest convertor - coś w rodzaju pompy, oba połączone są systemem
hyraulicznym. Napęd przenoszony jest na przednie koła, i dopóki kręcą się
tak samo szybko jak tylne, dopóty nic specjalnego sie nie dzieje, kiedy
przednie zaczynają kręcić się szybciej, w układzie hydraulicznym powstaje
ciśnienie (wywołane szybszym obrotem przedniego - napędzanego convectroa
które napędza tylne koła przez tylny convector.
tak w dżym skrócie;)

pozdr
Fox

20 Data: Sierpien 21 2008 13:37:54
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Boombastic 

ukłd w CRV i HRV ztcw to bardzo podobna konstrukcja. Na przedniej i na tylnej osi jest convertor - coś w rodzaju pompy, oba połączone są systemem hyraulicznym. Napęd przenoszony jest na przednie koła, i dopóki kręcą się tak samo szybko jak tylne, dopóty nic specjalnego sie nie dzieje, kiedy przednie zaczynają kręcić się szybciej, w układzie hydraulicznym powstaje ciśnienie (wywołane szybszym obrotem przedniego - napędzanego convectroa które napędza tylne koła przez tylny convector.
tak w dżym skrócie;)

Ja wiem jak to działa. To jest system typu - jesteś w rowie to się włącza 4x4 lub łapiesz poślizg w zakrecie i nagle dołączony napęd wytrąca auto z równowagi. Kompletny bezsens i porażka.

21 Data: Sierpien 22 2008 16:41:32
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: FoxŁódź_nspam 


Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości

Ja wiem jak to działa.

aaa, to ja nie zrozumialem uwagi ;)

To jest system typu - jesteś w rowie to się włącza 4x4 lub łapiesz poślizg
w zakrecie i nagle dołączony napęd wytrąca auto z równowagi. Kompletny
bezsens i porażka.

na szczęście nie jest aż tak bardzo źle, ale fakt - uważać trzeba...
Najlepiej na śliskim jechać satale lekkim slidem ;) serio! na śniegu całkiem
do opanowania, na szutrze już trudniej, w deszczu się nie odważylem ;) Mówię
o jeździe w górach na rzadko uczęszczanych drogach... w codziennym
użytkowaniu po prostu trzeba być na to prygotowanym...

pozdr

Fox

22 Data: Sierpien 22 2008 17:45:10
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Boombastic 

na szczęście nie jest aż tak bardzo źle, ale fakt - uważać trzeba... Najlepiej na śliskim jechać satale lekkim slidem ;) serio! na śniegu całkiem do opanowania, na szutrze już trudniej, w deszczu się nie odważylem ;) Mówię o jeździe w górach na rzadko uczęszczanych drogach... w codziennym użytkowaniu po prostu trzeba być na to prygotowanym...

Taaak, a widziałes kto głównie jeździ takimi autami? Myslisz, ze te panienki mają jakiekolwiek pojęcie o tym?

23 Data: Sierpien 25 2008 16:50:20
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: FoxŁódź_nspam 


Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości

Taaak, a widziałes kto głównie jeździ takimi autami? Myslisz, ze te
panienki mają jakiekolwiek pojęcie o tym?

na szczęście te panienki najczęściej jeżdżą na tyle wolno i spokojnie ze im
ta dysfunkcja napędu nie przeszkadza ;)

pozdr
Fox

24 Data: Sierpien 20 2008 13:26:25
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Wille 


wersję 2.0 TDI 170 KM. Weź też zamów do Hondy Accord napęd na 4 koła  ;)

i to jest podstawowy powód dla którego jeżdżę tym czym jeżdżę a nie tym
czym by mi się marzyło przed przesiadką z poprzedniego auta - Accorda...
niestety na Legenda mnei nie stać ;) a to jest jedyne auto Hondy z dobrym
napędem AWD...

Nowa Accord nie ma w prawdzie napędu AWD ale jeździ się nią znakomicie.
Według mnie przebija Mondeo (po liftingu) a to dla mnie był wyznacznik
prowadzenia się na drodze, Passata nowego, niewspominając o wszystkich
pływających Toyotach etc.

Pozdrawiam,

Wojtek

25 Data: Sierpien 20 2008 13:47:05
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Jurand 

"Wille"  wrote in message


>> wersję 2.0 TDI 170 KM. Weź też zamów do Hondy Accord napęd na 4
> > koła  ;)
>
> i to jest podstawowy powód dla którego jeżdżę tym czym jeżdżę a nie tym
> czym by mi się marzyło przed przesiadką z poprzedniego auta - Accorda...
> niestety na Legenda mnei nie stać ;) a to jest jedyne auto Hondy z
> dobrym  napędem AWD...

Nowa Accord nie ma w prawdzie napędu AWD ale jeździ się nią znakomicie.
Według mnie przebija Mondeo (po liftingu) a to dla mnie był wyznacznik
prowadzenia się na drodze, Passata nowego, niewspominając o wszystkich
pływających Toyotach etc.

Hmm no to dobra - możemy się umówić na śmiganie nową Hondą 2.2 CDTi kontra
VW Passat 2.0 TDI 170 KM 4Motion ;) Np. w czasie jakichś opadów deszczu,
albo śniegu ;)

Jurand.

26 Data: Sierpien 20 2008 14:27:47
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Jurand"  napisał w wiadomości:

Hmm no to dobra - możemy się umówić na śmiganie nową Hondą 2.2 CDTi kontra
VW Passat 2.0 TDI 170 KM 4Motion ;) Np. w czasie jakichś opadów deszczu,
albo śniegu ;)

Możemy się umówić tylko nie wiem skąd ty weźniesz 4Motion w tej wersji w której napisałeś.
4Motion NIE występuje w wersji z motorkiem 170 PS.

Passat nad Accordem ma przewagę w DSG i większej ilości miejsca wewnątrz. W Passku jest bardziej "kolorowe" wykończenie które niestety lubiło sobie potrzeszczeć...niekiedy zaraz po wyjazdu z salonu....(dot. nawet roczników 07').
Ja do VW nic nie mam ale uważam że to lekko przerekamowana marka i mit o bezawaryjności skończył się na B5FL.


--
Bugatti

V12 TDI

27 Data: Sierpien 20 2008 18:15:36
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Jurand 

"Bugatti"  wrote in message

Użytkownik "Jurand"  napisał w wiadomości:

> Hmm no to dobra - możemy się umówić na śmiganie nową Hondą 2.2 CDTi
> kontra VW Passat 2.0 TDI 170 KM 4Motion ;) Np. w czasie jakichś
> opadów deszczu, albo śniegu ;)

Możemy się umówić tylko nie wiem skąd ty weźniesz 4Motion w tej wersji w
której napisałeś.
4Motion NIE występuje w wersji z motorkiem 170 PS.

Zagiąłeś mnie, bo byłem pewien, że jest taka konfiguracja - ale faktycznie
nie ma. ;)

Passat nad Accordem ma przewagę w DSG i większej ilości miejsca
wewnątrz.

W kosztach eksploatacji również. Accordowskie CRDi nie jest okazem
niezawodności i też cierpiały te silniki na różnorakie usterki wieku
młodzieńczego.

W  Passku jest bardziej "kolorowe" wykończenie które niestety
lubiło sobie  potrzeszczeć...niekiedy zaraz po wyjazdu z salonu....(dot.
nawet roczników  07').

Ale to jakiś wyjątkowo niefajny egzemplarz Ci się trafił ;)

Ja do VW nic nie mam ale uważam że to lekko przerekamowana marka i mit o
bezawaryjności skończył się na B5FL.

Ja przepraszam - ale znajdź mi auto o podobnej klasy o podobnej ilości
miejsca w środku, z równie dobrze znoszącym nasze drogi zawieszeniu, z
ekonomicznym dieslem, które będzie w kategorii cenowej c.a. 100.000 PLN...
Tu nie ma nic z przereklamowania - nawet Avensis, do czasu obniżek, był
mniej atrakcyjnym zakupem, a w kategorii "prowadzenie" Passat kładzie to
auto na łopatki.

Jurand.

28 Data: Sierpien 20 2008 19:11:33
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Jurand"  napisał w wiadomości:

W kosztach eksploatacji również. Accordowskie CRDi nie jest okazem
niezawodności i też cierpiały te silniki na różnorakie usterki wieku
młodzieńczego.

Jakie to były usterki. Poproszę linki do opini i danych z awarami i-CTDI (nie jak ty piszesz o CRDi bo to zupełny inny koncern i silnik) ;-)

W  Passku jest bardziej "kolorowe" wykończenie które niestety
lubiło sobie  potrzeszczeć...niekiedy zaraz po wyjazdu z salonu....(dot.
nawet roczników  07').

Ale to jakiś wyjątkowo niefajny egzemplarz Ci się trafił ;)

Nie tylko ja o tym wiem. Poczytaj opinie ludzi i samych mechaników ASO - to ci powiedzą ile mieli jużakcji z wygłuszaniem matami wnętrza Passków. Na forum VW jest kilkanaście właścicieli którzy uskarżają się o ten problem

Ja do VW nic nie mam ale uważam że to lekko przerekamowana marka i mit o
bezawaryjności skończył się na B5FL.

Ja przepraszam - ale znajdź mi auto o podobnej klasy o podobnej ilości
miejsca w środku, z równie dobrze znoszącym nasze drogi zawieszeniu, z
ekonomicznym dieslem, które będzie w kategorii cenowej c.a. 100.000 PLN...
Tu nie ma nic z przereklamowania - nawet Avensis, do czasu obniżek, był
mniej atrakcyjnym zakupem, a w kategorii "prowadzenie" Passat kładzie to
auto na łopatki.

Wiem że Passat jest wart uwagi. Jechałem wersją 170 PS i zarywa bardzo fajnie...zawieszenie (z regulacją tylnego) tez fajnie wybiera nierówności. Heble też ok...ale przypomnij sobie czy w B5 aż przez tyle lat było tyle problemów co z B6.
Ja nie słyszałem aby kiedykolwiek w 1.9 TDI na pompie VP37 a potem na PD pękały głowice i turbawki już po *kilku* tys km. Nie słyszałem aby B5 kiedykolwiek trzeszczał.

A co do Accorda to ja nie znam jakiś szczególnych wad...może ty znasz i poprzesz to dowodami.

Jurand.

Pozdr.

--
Bugatti

V12 TDI

29 Data: Sierpien 20 2008 12:14:20
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Arek ;-) 


Z accordem to jest tak = jest dobry lub bardzo dobry w każdej kwestii,
ale i tak nie jest najlepszy. Jakby był najlepszy to by się najlepiej
sprzedawał w klasie średniej w Europie ;)

30 Data: Sierpien 20 2008 21:26:12
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Arek ;-)"  napisał w wiadomości

Z accordem to jest tak = jest dobry lub bardzo dobry w każdej kwestii,
ale i tak nie jest najlepszy. Jakby był najlepszy to by się najlepiej
sprzedawał w klasie średniej w Europie ;)

A od kiedy to najlepiej się sprzedaje najlepszy?

31 Data: Sierpien 20 2008 22:02:03
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Arek ;-)"  napisał w wiadomości:

Z accordem to jest tak = jest dobry lub bardzo dobry w każdej kwestii,
ale i tak nie jest najlepszy. Jakby był najlepszy to by się najlepiej
sprzedawał w klasie średniej w Europie ;)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Passat od wielu genereacji ma dobrą opinię...i dlatego ludzi bez przemyślenia i zasięgania opini kupują nowego Passka. Ludzie idą z innymi nie słuchając merytorycznych faktów...




--
Bugatti

V12 TDI

32 Data: Sierpien 20 2008 13:24:23
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Arek ;-) 

Ludzie w europie także potrafią myśleć, już nie róbmy z nich podatnych
na marketing zombie. Chociaż kupują auta przede wszystkim oczami, a
Passat wybitnie urodziwy nigdy nie był ;-) Ani wyjątkowo niezawodny
(dekra, tuv), ani wyjątkowo ładny, a mimo to  "najlepszy". Jest jakiś
fenomen tego auta, w poprzedniej generacji dawało namiastkę większej
ekskluzywności (wzdłużny silnik, torsen, audipodobne nadwozie), a w
nowej hm... Nie widzę nic ponad standard tej klasy (prócz DSG, ale ono
jest nawet w Golfie).

Skoro Honda robi takie dobre auto to czemu się nie sprzedaje tak
dobrze jak Passat? Myślę, ze za Hondą ciągną się nawet lepsze opinie
niż za VW. Wszak sam kupiłem Hondę, a nie VW ;-)

33 Data: Sierpien 20 2008 23:09:26
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Boombastic 

Skoro Honda robi takie dobre auto to czemu się nie sprzedaje tak
dobrze jak Passat? Myślę, ze za Hondą ciągną się nawet lepsze opinie
niż za VW. Wszak sam kupiłem Hondę, a nie VW ;-)

Ależ się sprzedaje i to bardzo dobrze, ale na dedykowanym rynku czyli USA, a nie w Wypizdkowie Dolnym jakim jest Polska i część Europy.

34 Data: Sierpien 21 2008 15:59:44
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Jurand 

"Arek ;-)"  wrote in message

Ludzie w europie także potrafią myśleć, już nie róbmy z nich podatnych
na marketing zombie. Chociaż kupują auta przede wszystkim oczami, a
Passat wybitnie urodziwy nigdy nie był ;-) Ani wyjątkowo niezawodny
(dekra, tuv), ani wyjątkowo ładny, a mimo to  "najlepszy". Jest jakiś
fenomen tego auta, w poprzedniej generacji dawało namiastkę większej
ekskluzywności (wzdłużny silnik, torsen, audipodobne nadwozie), a w
nowej hm... Nie widzę nic ponad standard tej klasy (prócz DSG, ale ono
jest nawet w Golfie).

Skoro Honda robi takie dobre auto to czemu się nie sprzedaje tak
dobrze jak Passat?

Wsiądź do Hondy z tyłu, a potem do Passata z tyłu. I zrozumiesz, o co
chodzi.

Jurand.

35 Data: Sierpien 21 2008 18:06:10
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Wille 


Skoro Honda robi takie dobre auto to czemu się nie sprzedaje tak
dobrze jak Passat?

Wsiądź do Hondy z tyłu, a potem do Passata z tyłu. I zrozumiesz, o co
chodzi.

Jurand.

Wysiądź z Passat, odejdź na kilka kroków spójrz na niego z przodu. Zró to
samo z Hondą. Rozumiesz już dlaczego Niemców nie uważa się za mistrzów
wzornictwa ...

Wojtek

36 Data: Sierpien 21 2008 21:04:09
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyÂś)
Autor: Piotr Wasil 

"Wille"  napisał(a):

Wysiądź z Passat, odejdź na kilka kroków spójrz na niego z przodu. Zró to
samo z Hondą. Rozumiesz już dlaczego Niemców nie uważa się za mistrzów
wzornictwa ...

Na oklep jezdzisz?
Dla mnie najwazniejsze jest jak samochod wyglada w srodku.

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

37 Data: Sierpien 21 2008 21:24:10
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 ty?)
Autor: Wille 

\

Wysiądź z Passat, odejdź na kilka kroków spójrz na niego z przodu. Zró to
samo z Hondą. Rozumiesz już dlaczego Niemców nie uważa się za mistrzów
wzornictwa ...

Na oklep jezdzisz?
Dla mnie najwazniejsze jest jak samochod wyglada w srodku.

No to tutaj to już zupełny nokaut... Nie ma chyba brzydszych samochodów niż
VW jeśli chodzi o estetykę i wzornictwo wnętrza... pruska szkoła :-)

W

38 Data: Sierpien 23 2008 21:56:56
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 ty?)
Autor: Piotr Wasil 

"Wille"  napisał(a):

Na oklep jezdzisz?
Dla mnie najwazniejsze jest jak samochod wyglada w srodku.

No to tutaj to już zupełny nokaut... Nie ma chyba brzydszych samochodów niż
VW jeśli chodzi o estetykę i wzornictwo wnętrza... pruska szkoła :-)

Ale mnie sie Passat w srodku nie podoba ;), ale Accord jeszcze bardziej,
szczegolnie ta poprzednia wersja to wyjatkowa nedza.

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

39 Data: Sierpien 21 2008 22:36:39
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Jurand 

"Wille"  wrote in message


>> Skoro Honda robi takie dobre auto to czemu się nie sprzedaje tak
>> dobrze jak Passat?
>
> Wsiądź do Hondy z tyłu, a potem do Passata z tyłu. I zrozumiesz, o co
> chodzi.
>
> Jurand.

Wysiądź z Passat, odejdź na kilka kroków spójrz na niego z przodu. Zró to
samo z Hondą. Rozumiesz już dlaczego Niemców nie uważa się za mistrzów
wzornictwa ...


Wzornictwo wzornictwem, ale Honda, jak na to co oferuje, jest moim zdaniem
dość wysoko wyceniona. A też szczególnie wyglądem nie zabija, zwłaszcza
wewnątrz. A teraz popatrz sobie np. na nowe Audi A4 czy A5 ;) i pogadamy o
wzornictwie...

Jurand.

40 Data: Sierpien 22 2008 10:53:20
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyÂś)
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 21 Aug 2008 18:06:10 +0200, "Wille"  wrote:

Wysiądź z Passat, odejdź na kilka kroków spójrz na niego z przodu. Zró to
samo z Hondą. Rozumiesz już dlaczego Niemców nie uważa się za mistrzów
wzornictwa ...

Wiesz, dla mnie samochód służy do jeżdżenia, a nie do pokazywania
sąsiadom...
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

41 Data: Sierpien 22 2008 13:27:07
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 ty?)
Autor: Wille 


Wysiądź z Passat, odejdź na kilka kroków spójrz na niego z przodu. Zró to
samo z Hondą. Rozumiesz już dlaczego Niemców nie uważa się za mistrzów
wzornictwa ...

Wiesz, dla mnie samochód służy do jeżdżenia, a nie do pokazywania
sąsiadom...

A garnitur ma chronić przed zimnem i też nie musi wyglądać...

Wojtek

42 Data: Sierpien 22 2008 13:31:36
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 ty?)
Autor: JKK 


Użytkownik "Wille"  napisał w wiadomości


A garnitur ma chronić przed zimnem

W wersji niemiecko-ludowej - jak najbardziej :-)

Pzdr

JKK

43 Data: Sierpien 22 2008 13:43:49
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 ty?)
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 22 Aug 2008 13:27:07 +0200, "Wille"  wrote:

Wiesz, dla mnie samochód służy do jeżdżenia, a nie do pokazywania
sąsiadom...

A garnitur ma chronić przed zimnem i też nie musi wyglądać...

Do tego słuzy płaszcz/kurtka. Garnitur jest jak najbardziej strojem
reprezentacyjnym.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

44 Data: Sierpien 21 2008 16:09:33
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Jurand 

"Bugatti"  wrote in message



Jakie to były usterki. Poproszę linki do opini i danych z awarami i-CTDI
(nie jak ty piszesz o CRDi bo to zupełny inny koncern i silnik) ;-)

Dobra, lecimy:

"Zrobilem accordem 47.000 (kupilem jako nowy z salonu). Od samego poczatku
mam problemy z odpalaniem samochodu (2 serwisy nie sa w stanie zlokalizowac
i usunac usterki), rozwalil sie stelarz fotela, 4 silowniki sprzegla
wymienilem, wypadaja mi uszczelki drzwi, wymieniono mi juz oslone polosi,
spryskiwacz reflektora. Wszystkim odradzam zakup tego auta. Wczesniej
jezdzilem toyota i przez 230.000 nie mialem zadnych problemow."

"Gdyby nie awarie po 40 tys. - to ogólna ocena byłaby na 5 - samochód jeździ
jak przyspawany do drogi. Świetna dynamika i przyspieszenie, niezłe
spalanie. Bardzo reprezentacyjny (jeśli ktoś ma takie potrzeby), ale też ma
trochę sportowego ducha w sobie. Z awariami - mimo że z turbiną postępowałem
jak w instrukcji - szlag ją trafił. Przy tak drogim samochodzie uważam, że
to kaszana, pomijając inne usterki, które pojawiły się w rzekomo niezawodnej
Hondzie."

"No i te usterki.. w ciagu 10 m-cy : kilka wizyt w sprawie silnika, do
wymiany dwa reflektory, programowanie komputera, luzujacy sie reczny itd...
naprawde to chyba juz moja ostatnia honda Accord...."

I tak sobie można szukać. Co do oznaczenia silnika CDTi - z rozpędu mi się
pomyliło, ale to jest nieistotne. Istotne jest to, że z każdym, stosunkowo
nowym autem, jest tak, że albo masz egzemplarz, który nie sprawia problemów,
albo masz egzemplarz, który sypie się na potęgę bez isotnych powodów.

Ja z Accordami doświadczenie mam takie, że o ile silniki benzynowe problemów
nie sprawiają, to w dieslach zdarzyło mi się już, że klientowi nagle padła
turbina przy przebiegu rzędu 50-60 tys km (auta z początku produkcji), były
też zjawiska obrócenia się panewki tudzież awarii głowic (chyba za duże
wysilenie silnika). Oczywiście całokształt jest taki, że to całkiem udany
pojazd, ale nie gloryfikujmy go za sam znaczek Hondy na masce.


>> W  Passku jest bardziej "kolorowe" wykończenie które niestety
>> lubiło sobie  potrzeszczeć...niekiedy zaraz po wyjazdu z
> > salonu....(dot. nawet roczników  07').
>
> Ale to jakiś wyjątkowo niefajny egzemplarz Ci się trafił ;)

Nie tylko ja o tym wiem. Poczytaj opinie ludzi i samych mechaników ASO -
to  ci powiedzą ile mieli jużakcji z wygłuszaniem matami wnętrza
Passków. Na  forum VW jest kilkanaście właścicieli którzy uskarżają się
o ten problem

>> Ja do VW nic nie mam ale uważam że to lekko przerekamowana marka i
> > mit o bezawaryjności skończył się na B5FL.
>
> Ja przepraszam - ale znajdź mi auto o podobnej klasy o podobnej ilości
> miejsca w środku, z równie dobrze znoszącym nasze drogi zawieszeniu, z
> ekonomicznym dieslem, które będzie w kategorii cenowej c.a. 100.000
> PLN... Tu nie ma nic z przereklamowania - nawet Avensis, do czasu
> obniżek, był mniej atrakcyjnym zakupem, a w kategorii "prowadzenie"
> Passat kładzie to auto na łopatki.

Wiem że Passat jest wart uwagi. Jechałem wersją 170 PS i zarywa bardzo
fajnie...zawieszenie (z regulacją tylnego) tez fajnie wybiera
nierówności.  Heble też ok...ale przypomnij sobie czy w B5 aż przez tyle
lat było tyle  problemów co z B6.
Ja nie słyszałem aby kiedykolwiek w 1.9 TDI na pompie VP37 a potem na PD
pękały głowice i turbawki już po *kilku* tys km. Nie słyszałem aby B5
kiedykolwiek trzeszczał.

A co do Accorda to ja nie znam jakiś szczególnych wad...może ty znasz i
poprzesz to dowodami.

> Jurand.

Pozdr.

45 Data: Sierpien 21 2008 16:50:30
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Jurand"  napisał w wiadomości:

Dobra, lecimy:

"Zrobilem accordem 47.000 (kupilem jako nowy z salonu). Od samego poczatku
mam problemy z odpalaniem samochodu (2 serwisy nie sa w stanie zlokalizowac
i usunac usterki), rozwalil sie stelarz fotela, 4 silowniki sprzegla
wymienilem, wypadaja mi uszczelki drzwi, wymieniono mi juz oslone polosi,
spryskiwacz reflektora. Wszystkim odradzam zakup tego auta. Wczesniej
jezdzilem toyota i przez 230.000 nie mialem zadnych problemow."

Pierwsza.....

"Gdyby nie awarie po 40 tys. - to ogólna ocena byłaby na 5 - samochód jeździ
jak przyspawany do drogi. Świetna dynamika i przyspieszenie, niezłe
spalanie. Bardzo reprezentacyjny (jeśli ktoś ma takie potrzeby), ale też ma
trochę sportowego ducha w sobie. Z awariami - mimo że z turbiną postępowałem
jak w instrukcji - szlag ją trafił. Przy tak drogim samochodzie uważam, że
to kaszana, pomijając inne usterki, które pojawiły się w rzekomo niezawodnej
Hondzie."

"No i te usterki.. w ciagu 10 m-cy : kilka wizyt w sprawie silnika, do
wymiany dwa reflektory, programowanie komputera, luzujacy sie reczny itd...
naprawde to chyba juz moja ostatnia honda Accord...."

.......i druga opinia z Onetu...
http://ocenauto.onet.pl/26,9,257,index.html?questionid=180&pn=3
http://ocenauto.onet.pl/index.html?FF=26&makeid=9&modelid=257&questionid=180&answererid=245866285

Wiesz że na Onecie dzieją się rózne dziwne rzeczy...i piszą tam ludzie bez żadnych dowodów. Też się tam zaloguje i napiszę że mi kosiarka dymi na czerwono ;-p
Zobacz sobie na forum VW-Passata i na B6...popytaj mechaników i tunnerów.
Zawsze można w kwestii awaryjności napisać tak (od razu mówie że nie optuje za takim myśleniem):

"że stosunek ilości Passatów do Accordów na rynku jest znacznie większy na korzyść tego pierwszego - co skłania ku tezie iż to odsetek Accordów z usterkami jest większy niż Passatów B6" ;-P hehe

Ale jednak *nie*posiadam takich informacji suchych faktów (a nie jakies opinie z netu) od mechaników że B6 pomimo iż to auto popularne to problematyka usterek w nim jest *mniejsza* od poprzednika B5.

Ja nie słyszałem aby w I-CDTI pękały głowice.
Turbospreżarka IHI jest bardzo wytrzymała i ma dośc dużą sprężarkę - jest na tyle wydajna że ma potencjał na 230 PS i  450 Nm - mogę ci podać link że modami tego motorka N22A1.

W VW-2.0 TDI 140 PS sprężarka już nie wyrabia przy 170-175 PS...i autko po chiptuning lekko dymi.
W 170-dziesiątce (BMN) Garrett GT17xxxx (modelu dokłądnie nie pamiętami ale mało ważne) jest w stanie znieść 230 PS jak w i-CTDI...ale w końcu silnik ma wyższą moc seryjną.

I tak sobie można szukać. Co do oznaczenia silnika CDTi - z rozpędu mi się
pomyliło, ale to jest nieistotne. Istotne jest to, że z każdym, stosunkowo
nowym autem, jest tak, że albo masz egzemplarz, który nie sprawia problemów,
albo masz egzemplarz, który sypie się na potęgę bez isotnych powodów.

Tu się zgadzam...i tyczy się to wszystkich nowych marek. Liczba akcji serwisowych z roku na rok się zwiększa.....

Ja z Accordami doświadczenie mam takie, że o ile silniki benzynowe problemów
nie sprawiają, to w dieslach zdarzyło mi się już, że klientowi nagle padła
turbina przy przebiegu rzędu 50-60 tys km (auta z początku produkcji), były
też zjawiska obrócenia się panewki tudzież awarii głowic (chyba za duże
wysilenie silnika). Oczywiście całokształt jest taki, że to całkiem udany
pojazd, ale nie gloryfikujmy go za sam znaczek Hondy na masce.

Pracujesz w serwisie Hondy, jeśli wolno spytać ? ;-)

Pozdr.

Pozdr.

--
Bugatti

V12 TDI

46 Data: Sierpien 21 2008 22:40:46
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Jurand 

"Bugatti"  wrote in message


Wiesz że na Onecie dzieją się rózne dziwne rzeczy...i piszą tam ludzie
bez  żadnych dowodów. Też się tam zaloguje i napiszę że mi kosiarka dymi
na  czerwono ;-p
Zobacz sobie na forum VW-Passata i na B6...popytaj mechaników i tunnerów.
Zawsze można w kwestii awaryjności napisać tak (od razu mówie że nie
optuje  za takim myśleniem):

Ja patrzę na wykaz czynności serwisowych, które były wykonywane przy autach
przy określonych przebiegach. To jest najlepszy wyznacznik tego, co się z
autami dzieje. I mam już któregoś z rzędu B6/B7 Passata 1.9 TDI, w którym do
100.000 km, oprócz wymian opon, oleju i filtrów, nie było robione NIC, a
auto jeździ bez najmniejszych zastrzeżeń. Przy 2.0 TDI jedynymi
ponadnormatywnymi naprawami były w 90% gwarancyjne wymiany turbosprężarek,
poza tym również nie miałem do czynienia z egzemplarzem, który sprawiałby
poważniejsze kłopoty. Do tego porównując to auto z konkurencją naprawdę
ciężko znaleźć coś w tej cenie, co oferuje tyle miejsca, taki komfort jazdy
_po naszych drogach_, przyzwoite spalanie i bardzo przyzwoite koszty napraw.

> Ja z Accordami doświadczenie mam takie, że o ile silniki benzynowe
> problemów
> nie sprawiają, to w dieslach zdarzyło mi się już, że klientowi nagle
> padła turbina przy przebiegu rzędu 50-60 tys km (auta z początku
> produkcji),  były
> też zjawiska obrócenia się panewki tudzież awarii głowic (chyba za duże
> wysilenie silnika). Oczywiście całokształt jest taki, że to całkiem
> udany pojazd, ale nie gloryfikujmy go za sam znaczek Hondy na masce.

Pracujesz w serwisie Hondy, jeśli wolno spytać ? ;-)

Nie, ale jestem częstym gościem pracownika serwisu ;))

Jurand.

47 Data: Sierpien 21 2008 16:48:50
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Marcin Stankiewicz 

Dnia Wed, 20 Aug 2008 19:11:33 +0200, Bugatti na pl.misc.samochody
napisał(a):

Nie słyszałem aby B5 kiedykolwiek trzeszczał.

Hmm ... jedną z upierdliwych wad B5 jest własnie trzeszcząca, a może
bardziej stukająca deska ;-) Ale nie chodzi tu o plastiki, tylko o feralny
sposób mocowania całej deski do nadwozia - śruby którymi jest mocowana
bardzo lubią się trochę poluzować, a nie ma tam żadnych podkładek, które
tłumiłyby ten denerwujący odgłos ...

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Kompilator to autor książek z cudzych cytatów. Aforysta to autor cytatów
dla cudzych książek."

48 Data: Sierpien 21 2008 16:54:06
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Marcin Stankiewicz"  napisał w wiadomości:

Dnia Wed, 20 Aug 2008 19:11:33 +0200, Bugatti na pl.misc.samochody
napisał(a):

Nie słyszałem aby B5 kiedykolwiek trzeszczał.

Hmm ... jedną z upierdliwych wad B5 jest własnie trzeszcząca, a może
bardziej stukająca deska ;-) Ale nie chodzi tu o plastiki, tylko o feralny
sposób mocowania całej deski do nadwozia - śruby którymi jest mocowana
bardzo lubią się trochę poluzować, a nie ma tam żadnych podkładek, które
tłumiłyby ten denerwujący odgłos ...

Ale ten problem dot. początków produkcji czy mówisz o modelu używanym który zaczął skrzypieć z biegiem lat ? ;-)


--
Bugatti

V12 TDI

49 Data: Sierpien 21 2008 17:05:25
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Marcin Stankiewicz 

Dnia Thu, 21 Aug 2008 16:54:06 +0200, Bugatti na pl.misc.samochody
napisał(a):


Hmm ... jedną z upierdliwych wad B5 jest własnie trzeszcząca, a może
bardziej stukająca deska ;-)

Ale ten problem dot. początków produkcji czy mówisz o modelu używanym który
zaczął skrzypieć z biegiem lat ? ;-)

Mówię o modelu B5 - zarówno 3B jak i 3BG ( czyli przed i po lifcie ).
Upierdliwa cecha ujawniająca się z czasem - fabrycznie nowy takich
problemów nie miał. Co nie zmienia faktu, że to wada i do tego strasznie
wkurzająca ;-)

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Pismo i sztuka to jedyni świadkowie czasów. Dąbrowska Maria"

50 Data: Sierpien 20 2008 14:34:46
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: FoxŁódź_nspam 


Użytkownik "Jurand"  napisał w wiadomości

Hmm no to dobra - możemy się umówić na śmiganie nową Hondą 2.2 CDTi kontra
VW Passat 2.0 TDI 170 KM 4Motion ;) Np. w czasie jakichś opadów deszczu,
albo śniegu ;)

a waunki wcale nie zostały wybrane tendencyjnie ;D

pozdr

Fox

51 Data: Sierpien 20 2008 13:48:03
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: FoxŁódź_nspam 


Użytkownik "Wille"  napisał w wiadomości

Nowa Accord nie ma w prawdzie napędu AWD ale jeździ się nią znakomicie.
Według mnie przebija Mondeo (po liftingu) a to dla mnie był wyznacznik
prowadzenia się na drodze, Passata nowego, niewspominając o wszystkich
pływających Toyotach etc.

zgadza się! wg mnie Accord przebijał wszystko co proponowała konkurencja,
porównuję tu okres od 97 roku. Mam na myśli całość wrażeń z jazdy (pomijając
dynamikę) czyli prowadzenie w łuku, zachowanie na zmianę obciążenia,
hamowanie, pracę skrzyni, ukł kierowniczego... Żaden konkurent mnie do
siebie bardziej nie przekonał. Mondeo owszem dobrze się powadził, ale
skrzynia to już inna bajka i precyzja nigdy nie dorównywała hondowskiej,
Vectra, 40$, Passat, Ave, Mazda 6 nawet - żadne z tych aut nie dorównywało
Accordowi pod względem całokształtu. Jedynie Legacy ją przewyższało, ale
cenowo poza zasięgiem :( a i co do klasy też pozycjonowane często wyżej.
V70, Saab 9-5 - auta z autmatem, zamiast wrażeń z jazdy wrażenia z kanapy ;)
jedynie aero mojego bliskiego kolegi dawało radę - ale wg mnie to zasługa
jego mocy a nie dbałości konstruktowór o przyjemność z jazdy.
Natomiast co do napędu na 4 koła - od pewnego czasu wiedzialem że moje
nastepne auto (jeśli tylko będę mógł sobie na to pozwolić) będzie 4-ro
napędowe.. i jest :) choć pod wieloma względami tęsknię do mojego Accorda :)

pozdro

Fox

--
FoxŁódź
Audi A6 V8 4.2 (kiedyś Accord 2.2 VTEC)
Honda Hornet 600
tel/sms: +48 501 033 258

52 Data: Sierpien 20 2008 15:18:33
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Boombastic 

Natomiast co do napędu na 4 koła - od pewnego czasu wiedzialem że moje nastepne auto (jeśli tylko będę mógł sobie na to pozwolić) będzie 4-ro napędowe.. i jest :) choć pod wieloma względami tęsknię do mojego Accorda :)

Dla mnie naped 4x4 był totalnym zaskoczeniem, bo auto prowadzi się przez to wyjątkowo neutralnie. Nawet mocne dodanie gazu na slimaku nie wytrąca go z rownowagi, tylko na syfiastych seryjnych oponach leci bokiem, ale równo, a nie przodem czy tyłem. Na dobrych zimówkach jechał jak po szynach niezależnie od pogody.

53 Data: Sierpien 20 2008 16:52:47
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: FoxŁódź_nspam 


Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości

Dla mnie naped 4x4 był totalnym zaskoczeniem, bo auto prowadzi się przez
to wyjątkowo neutralnie. Nawet mocne dodanie gazu na slimaku nie wytrąca
go z rownowagi, tylko na syfiastych seryjnych oponach leci bokiem, ale
równo, a nie przodem czy tyłem. Na dobrych zimówkach jechał jak po szynach
niezależnie od pogody.

no a jak myślisz, dlaczego zdecydowałem że następne auto będzie awd? :) i
nie jakaś dołączana proteza, ale coś porządnego :) stąd jeżdżę czym
jeżdżę...

pozdr
Fox

54 Data: Sierpien 20 2008 15:16:07
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Boombastic 

Nowa Accord nie ma w prawdzie napędu AWD ale jeździ się nią znakomicie. Według mnie przebija Mondeo (po liftingu) a to dla mnie był wyznacznik prowadzenia się na drodze, Passata nowego, niewspominając o wszystkich pływających Toyotach etc.

No nie wiem z tym Akordeonem, bo jak wersje benzynowe dobrze się prowadziły w slalomie to już diesel strasznie rył przodem. Konkurencja w postaci m.in. Mondeo lepiej się prowadziła.

55 Data: Sierpien 19 2008 11:13:11
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: Jurand 

 wrote in message

Panie i Panowie  - czy możemy już wrócić do głównego tematu? Oczywiście
chodzi mi o wersję Passata produkowaną w latach 2005/2006/2007
(http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat#Passat_Mk6_.28PQ46.2C_2005
.E2.80.93present.29)

Pozdrawiam i proszę o komentarze co kupić i czy za te pieniądze da radę
coś sensownego..

Przecież już dostałeś odpowiedź - lepiej kupić Passata - ten sam silnik,
auto dużo większe wewnątrz, tańsze z tego samego rocznika i tańsze w ew.
naprawach, bo ma prostsze zawieszenie. To masz opinię człowieka, który tych
Passatów miał już kilka.

Jurand.

56 Data: Sierpien 19 2008 19:45:59
Temat: Re: Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)
Autor: topek 

VW Passat B6 oraz Audi A4 w budzie B7
Nie wiem jakie macie gabaryty ale A4 to porazka jesli chodzi o ilosc miejsca. Ja mam paska z 2003 kombi i jest ZDECYDOWANIE wiecej miejsca.

Nie wiem czy w tych pieniądzach się kupi, ale takie mam marzenia (* - obowiązkowo):
- 2.0; 2.5; 3.0 TDi (*)
- Avant/Kombi (*)
- >=2005r (*)
- Bluetooth (*)
- Bi-ksenony (*)
Ja mam mono ale i tak uwazam, ze obok klimy najfajniejsze wyposazenie auta.

- ClimaTronic (*)
Standard :>

dodatkowymi marzeniami jest:
- Navi
Imo nie warto. Ja mam oryginalna VW.
Pokrycie polski slbiutkie. MOze buty czyscic igo czy auto mapie.
Jedyna zaleta, ze dziala zawsze i od razu :)

- Quatro
NIe wiem, nie jezdzilem.

- Multi/Tip tronic...
Mam tiptronic i sobie chwale. REWELACJA, ale bron panie boze multitronic.
U poprzedniego pracodawcy dwaj koledzy wyskoczyli z 4000 euro za naprawe tej bezstopniej wlasnie w A4. 4000Euro za skrzynie. W PL pewnie naprawa taniej.

- Kierownica Multi
Przydalo by sie czasem.

Które autko wybrać? Czy za takie pieniądze kupi się powyższe auta (z sensownym
wyposażeniem)? Czy będzie to totalna kicha?
Ja bym bral paska jesli lubisz przestrzen :)


--
topek-> jak zawsze pozdrawiający
<-- -napisane przez Kazika na poczatku lat 90-tych-- ->
Coście skurw*syny uczynili z ta krainą.
Pomieszanie katolika z manią postkomunistyczną.

Audi A4 B7 vs. Passat B7 (~65 tyś)



Grupy dyskusyjne