Audi A6 - jaki silnik
1 | Data: Grudzien 02 2007 20:34:49 |
Temat: Audi A6 - jaki silnik | |
Autor: Pszemol | Biorac pod uwage Audi A6 rocznik 2004: 2 |
Data: Grudzien 02 2007 21:48:12 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: Pete |
Biorac pod uwage Audi A6 rocznik 2004: Unikaj 3.0 ze skrzynią multitronic (CVT). Audi nie dopracowało tej skrzyni jeszcze. 3.0 + Tiptronic może być. Jeżeli interesuje Cię silnik 2.7t, to upewnij się, że był regularnie serwisowany i zalewany olejem syntetycznym. W przeciwnym wypadku turbiny mogą się niedługo nadawać do wymiany. Z resztą jeśli ktoś nie przestrzegał poprawnego eksploatowania turbiny, to nawet pomimo częstego serwisowania mogą być tu problemy. Jeśli zależy Ci na osiągach, to bierz pod uwagę 2.7t (+ delikatny chip) albo 4.2 V8. Różnice w zużyciu paliwa pomiędzy wszystkimi trzema są niewielkie. Każdy lubi wypić. :) Generalnie podpytaj ludzi na forach www.AudiWorld.com. Pozdr. Pete 3 |
Data: Grudzien 02 2007 23:09:36 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: Pszemol | "Pete" wrote in message "Pszemol" wrote Dzieki za linka... Znalazlem tam taka notatke IV/2004: http://www.audiworld.com/news/04/2004archive.html 2005 All-new Audi A6 3.2 / 4.2 Sedan New Technical Features 4.2 liter 335 hp V8 quattro 3.2 FSI 255 hp V6 quattro (all new engine, high performance and lower fuel consumption) Standard Six Speed Tiptronic transmission MY 2005 35% More rigid body shell (less twisting allows for softer suspension-firm but comfortable) Standard quattro all wheel drive MY 2005 Advanced key (optional lock/unlock doors or start car without key) Electromechanical parking brake (button in consule replaces mechanical arm) Rainsensor New Interior Features Leather seating surfaces (3.2) / Premium Leather (4.2) (beautifully matched interiors) Cell phone preparation with Bluetooth (replacing telematics) Multifunction 4 spoke steering wheel Advanced MMI system with 7" screen & CD changer (user-friendly control interface) Driver-focuse cockpit with high end materials of aluminum, leather, and wood Voice recognition (optional) DSP sound system with optional Bose Surround DVD Navigation (optional) New Exterior Features Single Frame Front Grille Adaptive Bi-Xenon headlights (Standard on 4.2) Longer wheel base (3.2" longer than current A6) Tire pressure monitoring system (optional) Coming home leaving home function No i po przeczytaniu tego chyba wstrzymam sie z zakupem 2004 :-) i poczekam pare miesiecy az modele 2005 zejda cenowo do jakichs sensowniejszych poziomow bo na razie jest jakies 10 tys $$$ roznicy pomiedzy podobnie wyposazona 2004 i 2005 schodzacymi z 3-letniego leasingu... Skoro 2005 byl "all new" to juz wszystko jasne czemu 2004 taki tani jak barszcz. A ktos wie co to sa te Adaptive Bi-Xenon headlamps ? Czy to jest to samo co HID? 4 |
Data: Grudzien 03 2007 00:39:56 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: Pete |
Skoro 2005 byl "all new" to juz wszystko jasne czemu Dokładnie. W 2005 ( a właściwie pod koniec 2004) w USA weszło A6 w nowej budzie. A ktos wie co to sa te Adaptive Bi-Xenon headlamps ? HID to po prostu skrót od high intensity discharge, czyli potocznie lampy ksenonowe. A adaptive bi-xenon to tak naprawdę dwie osobne technologie: - adaptive lighting: http://www.audiusa.com/audi/us/en2/tools/glossary/safety/adaptive_light.html - bi-xenon: http://www.audiusa.com/audi/us/en2/tools/glossary/safety/xenon_plus_headlights.html (xenony są wykorzystane zarówno do świateł mijana jak i drogowych) Pozdr. Pete 5 |
Data: Grudzien 03 2007 09:57:05 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: J.F. | On Mon, 3 Dec 2007 00:39:56 -0500, Pete wrote: A ktos wie co to sa te Adaptive Bi-Xenon headlamps ? Uwaga, sa juz i zarowki "H.I.D" :-) J. 6 |
Data: Grudzien 03 2007 08:31:33 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: Pszemol | "Pete" wrote in message "Pszemol" wrote I z tego co widze, do wyboru w 2005 sa juz tylko dwa silniki, i obydwa bez sprezarki: Engine Specifications 3.1L 255 hp V6 4.2L 335 hp V8 Horsepower 255 @ 6500 RPM 335 @ 6600 RPM Torque (lb-ft) 243 @ 3250 RPM 310 @ 3500 RPM Valves 24 40 Valve Configuration DOHC DOHC Displacement (cc) 3123 4163 Bore X Stroke (in.) 3.33 X 3.65 3.33 X 3.65 Compression Ratio 12.5:1 11.0:1 Fuel Type/System Gas/SEFI Gas/SEFI Turbocharger No No Supercharger No No A ktos wie co to sa te Adaptive Bi-Xenon headlamps ? Dzieki. Fajne linki. Czy Ty nie jestes jakims skrytym fanatykiem audi ze tak duzo wiesz o tych autkach? ;-) 7 |
Data: Grudzien 03 2007 10:03:56 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: Pete |
Czy Ty nie jestes jakims skrytym fanatykiem audi ze tak duzo wiesz o tych Miałem kiedyś A4 i dużo czasu spędziłem na forach AudiWorld jak i na różnych spotach/zlotach, zarówno w USA jak i w PL. :) Pozdr. Pete 8 |
Data: Grudzien 03 2007 07:07:47 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: Jurand | "Pete" wrote in message
A dlaczego nie polecisz mu 3.0tdi? Jurand. 9 |
Data: Grudzien 03 2007 09:58:07 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: waldi |
"Pete" wrote in message moze ze wzgledu na mozliwosc pekania walkow rozrzadu? 10 |
Data: Grudzien 03 2007 12:28:33 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: Hektor | Użytkownik "waldi" napisał moze ze wzgledu na mozliwosc pekania walkow rozrzadu? A o ilu takich przypadkach slyszales ? Zbigniew Kordan 11 |
Data: Grudzien 03 2007 18:51:34 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: Bugatti | Użytkownik "Hektor" napisał w wiadomości: Użytkownik "waldi" napisał Koledze pewnie się pomyliło - wałki rorządu pękały w 2.5 TDI 150 PS (w 163 i 180 sporadycznie). Zbigniew Kordan Pozdr. -- Bugatti PC IntelQ 4x507KM | DDR 3 800Nm | Motherboard ASUS Carbon Drive | HDD 120L | Graphic: ATi 48l/100KM | Display: eL Dźi | Keyboard: Szajusng | Mouse: Miki 12 |
Data: Grudzien 03 2007 12:12:48 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: Pszemol | "Bugatti" wrote in message Użytkownik "Hektor" napisał w wiadomości: Co to jest 150 PS, 163 i 180 ? 13 |
Data: Grudzien 03 2007 14:09:07 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: Pete |
Co to jest 150 PS, 163 i 180 ? PS to jednostka mocy. Po prostu było kilka wersji silnika 2.5 TDI o różnej mocy w zależności od ciśnienia doładowania (i pewnie jeszcze kilku innych bajerów). http://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower Pozdr. Pete 14 |
Data: Grudzien 04 2007 10:22:35 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości "Bugatti" wrote in message 150, 163 lub 180 Pościgowych Ślimaków. ;) Pozdrawiam -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;) President JFK RS39 + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 15 |
Data: Grudzien 04 2007 10:46:50 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: waldi |
Użytkownik "Hektor" napisał w wiadomości:i 180 sporadycznie).nic mi sie nie pomylilo w 2,5 walki sie wycieraly na krzywkach z powodu wadliwej hydrauliki i niewlasciwego smarowania sam przez to przeszedlem silniki: BDG, BDH, BCZ, BAU wada tych walkow zostala w pozniejszym czasie wyeliminowana na tyle ze pekniecia zdarzaja sie sporadycznie tyczy sie to okresu z poczatkow produkcji tych silnikow opis usterki można znaleźć w dokumentacji serwisowej VAG pod numerem: 2010876/1. 16 |
Data: Grudzien 03 2007 08:28:57 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: Pszemol | "Jurand" wrote in message A dlaczego nie polecisz mu 3.0tdi? Zapomnialem dodac, ze sprawa dzieje sie w USA a tutaj dieslami jezdza tylko autobusy, tiry i dostawczaki - osobowek nie widzialem ;-) Nawiasem mowiac paliwo do diesla jest tu DROZSZE od benzyny, z niejasnych dla mnie powodow. 17 |
Data: Grudzien 03 2007 09:34:08 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: Pete |
Nawiasem mowiac paliwo do diesla jest tu DROZSZE Powód jest prosty. W Europe ropa jest obarczona mniejszymi stawkami podatkowymi niż benzyna. Dlatego pod dystrybutorem jest tańsza. W USA te podatki dla ropy i dla benzyny są podobne. Pozdr. Pete 18 |
Data: Grudzien 03 2007 08:44:25 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: Pszemol | "Pete" wrote in message Użytkownik "Pszemol" wrote Chcesz przez to powiedziec ze produkcja ropy jest kosztowniejsza niz produkcja benzyny ? 19 |
Data: Grudzien 03 2007 10:05:33 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: Pete |
Chcesz przez to powiedziec ze produkcja ropy jest Być może chodzi o ekonomię skali. W USA produkcja ropy to raczej mała część całości. Pozdr. Pete 20 |
Data: Grudzien 03 2007 16:06:50 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: J.F. | On Mon, 3 Dec 2007 08:44:25 -0600, Pszemol wrote: Nawiasem mowiac paliwo do diesla jest tu DROZSZE Po pierwsze uzytecznosc: litr ON o gestosci 0.85 to wiecej ciepla niz litr benzyny o gestosci 0.75. po drugie - niektore zabiegi na ON moga sie okazac kosztowne [odpylanie, odsiarczanie]. Po trzecie, jak tu juz wielokrotnie padalo - destylujesz rope i wychodzi ile wychodzi. Ceny sa takie zeby sie wszystko sprzedalo. No i w sezonie grzewczym ON drozeje. Troche mozna crackingiem i reformingiem zmieniac. J. 21 |
Data: Grudzien 03 2007 17:07:16 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: Alti |
Po pierwsze uzytecznosc: litr ON o gestosci 0.85 to wiecej ciepla Otóż to! To także jedna z przyczyn dla których diesle o podobnej mocy pala mniej litrów on niż benzyniaki benzyny.
Odsiarczanie do poziomu kilku ppm siarki jest bardzo drogie. Benzyne łatwiej odsiarczyć bo zawiera lżejsze frakcje, które z natury maja niższą zawartość siarki.
Reformingu się nie robi w przypadku ON. Wojtek 22 |
Data: Grudzien 03 2007 15:24:34 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: Krzysztof Pujdak |
UÂżytkownik "Pszemol" wrote W Niemczech roznica miedzy litrem ON a litrem benzyny wynosila ok. 20 centow i sukcesywnie siÄ zmniejsza. Obecnie wynosi 2centy. Podatkow na paliwo nie zmieniano w ostatnim roku. Jak to wytłumaczyÄ? 23 |
Data: Grudzien 03 2007 16:40:36 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: J.F. | On Mon, 3 Dec 2007 15:24:34 +0000, Krzysztof Pujdak wrote: Powód jest prosty. W Europe ropa jest obarczona mniejszymi stawkami Rosnie cena surowca, rosnie zapotrzebowanie na paliwo do diesla, mamy sezon grzewczy. J. 24 |
Data: Grudzien 03 2007 16:15:00 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: Krzysztof Pujdak | Rosnie cena surowca, rosnie zapotrzebowanie na paliwo do diesla, To wytlumaczenie nie jest do konca przekonujace. Surowiec jest dla obu rodzajow paliwa jednakowy. W poprzednich latach ceny rosly, ale równomiernie-roznica miedzy ON a benzyna była zawsze stabilna. Dopiero niedawno bardzo się zmniejszyla. 25 |
Data: Grudzien 03 2007 18:22:41 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: J.F. | On Mon, 3 Dec 2007 16:15:00 +0000, Krzysztof Pujdak wrote: Rosnie cena surowca, rosnie zapotrzebowanie na paliwo do diesla, No bo dawniej podatek byl glownym skladnikiem ceny A teraz surowiec okazuje sie ze tez jest cenny :-). A swoja droga to chyba i te podatki sie zblizyly. J. 26 |
Data: Grudzien 04 2007 10:10:38 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: Hektor | Użytkownik "Krzysztof Pujdak" napisał To wytlumaczenie nie jest do konca przekonujace. To moze jeszcze to, ze z jednostki wsadu otrzymuje sie przewaznie duzo wiecej benzyny niz ON ? Zbigniew Kordan 27 |
Data: Grudzien 03 2007 09:34:34 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: Pete |
A dlaczego nie polecisz mu 3.0tdi? Bo w USA takiego nie było. Pozdr. Pete 28 |
Data: Grudzien 03 2007 10:48:33 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: Alti |
Biorac pod uwage Audi A6 rocznik 2004: 4.2 V8 biturbo Dlaczego? Bo ma dobre pierdolnięcie :-) Wojtek 29 |
Data: Grudzien 03 2007 19:00:35 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: Bugatti | Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości: Biorac pod uwage Audi A6 rocznik 2004: Zdecydowanie 3.0 TDI 224 PS oczywiście w standardzie quattro ;]. A jak Ci mało to możesz sobie przeprogramowac mapki bitowe u chiptunnera i masz 255-265 PS i ~ 550 Nm..i wtedy będziesz miał banana na twarzy ... http://video.google.pl/videoplay?docid=-6797213694677113069&q=Audi+A4+3.0+TDI&total=16&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0 Tutaj niby A4 Avant (lżejsza) 254 PS i 543 Nm po chipsie... W A6 możesz mieć około 5.9-6.2 do paki więc i tak nieźle ;] Pozdr. -- Bugatti PC IntelQ 4x507KM | DDR 3 800Nm | Motherboard ASUS Carbon Drive | HDD 120L | Graphic: ATi 48l/100KM | Display: eL Dźi | Keyboard: Szajusng | Mouse: Miki 30 |
Data: Grudzien 03 2007 12:17:01 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: Pszemol | "Bugatti" wrote in message Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości: Tak jak napisalem obok - nie ma takiego silnika w USA. A jak Ci mało to możesz sobie przeprogramowac mapki bitowe u chiptunnera i masz 255-265 PS i ~ 550 Nm..i wtedy będziesz miał banana na twarzy ... Co to za czerwony sekundnik tam bylo widac? Mozna to do malucha zainstalowac? ;-) Ale juz powazniej, to tak jak piszesz mniejsze, lzejsze auto. W A6 możesz mieć około 5.9-6.2 do paki więc i tak nieźle ;] :-) 31 |
Data: Grudzien 03 2007 16:33:23 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: Pete |
Biorac pod uwage Audi A6 rocznik 2004: A tak w ogóle to co się stało? Potrzebne drugie auto w rodzinie czy Accord się znudził? :) Pozdr. Pete 32 |
Data: Grudzien 03 2007 17:04:08 | Temat: Re: Audi A6 - jaki silnik | Autor: Pszemol | "Pete" wrote in message A tak w ogóle to co się stało? Accord sie spodobal jednemu z domownikow wiec potrzebne inne autko na wymiane starej camry 1995 :-) |