Grupy dyskusyjne   »   nurburgring... w latach 70tych

nurburgring... w latach 70tych



1 Data: Styczen 17 2009 17:02:34
Temat: nurburgring... w latach 70tych
Autor: Adam Szewczak 

Ciekawostka ;] harcore niezly :))))

Za kolege Kroll'em z grupy garbusowej

http://video.google.co.uk/videoplay?docid=640695539059738855&hl=pl

PZDr
Adam



2 Data: Styczen 17 2009 17:37:12
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: rafikx 

Adam Szewczak pisze:

Ciekawostka ;] harcore niezly :))))

Za kolege Kroll'em z grupy garbusowej

http://video.google.co.uk/videoplay?docid=640695539059738855&hl=pl

PZDr
Adam


1:50 - urocze :))


R.

3 Data: Styczen 17 2009 19:28:52
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: Przemek V 


Użytkownik "rafikx"  napisał w wiadomości

Adam Szewczak pisze:
Ciekawostka ;] harcore niezly :))))

Za kolege Kroll'em z grupy garbusowej

http://video.google.co.uk/videoplay?docid=640695539059738855&hl=pl

PZDr
Adam


1:50 - urocze :))

Wesoła ekipa w garbie kabrio chyba przebija - 3:20.

Zauważyliście, że 90% miała silniki z tyłu - Garby i ich klony, kilka NSU
Prinz, kilka renówek, prosiaki. Poza tym chyba tylko były Beemki i Cortina
(wyglądająca jakby Lotus Cortina) i nie wiem czy choć jedno auto FWD.

4 Data: Styczen 17 2009 19:47:49
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: rafikx 

Przemek V pisze:



Wesoła ekipa w garbie kabrio chyba przebija - 3:20.


Wesoło to byłoby, jakby ta ekipa w wersji top down odwaliła dacha :)

R.

5 Data: Styczen 17 2009 19:58:39
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 17 Jan 2009 19:47:49 +0100, rafikx  wrote:

Wesoło to byłoby, jakby ta ekipa w wersji top down odwaliła dacha :)

 Prawdopodobnie cabrio ich od tego uratowało. Sponiewierało ich,
 ale auto się gibało tak, jak zakryte kaffery.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

6 Data: Styczen 17 2009 19:56:30
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 17 Jan 2009 19:28:52 +0100, Przemek V
 wrote:

Zauważyliście, że 90% miała silniki z tyłu - Garby i ich klony, kilka NSU
Prinz, kilka renówek, prosiaki. Poza tym chyba tylko były Beemki i Cortina
(wyglądająca jakby Lotus Cortina) i nie wiem czy choć jedno auto FWD.

 Takie czast były. Może niezbyt bezpieczne, ale na pewno
 ciekawsze. Widziałem jeszcze Rekorda A, co najmniej dwie 850-ki,
 dwie R8 (ciekawe, czy była tam Gordini), nawet jedna W115 (czy
 coś kole tego), a FWD ani jednego. Widać to było kręcone raczej
 na początku lat 70-ych, gdy naród niemiecki radośnie ujeżdżał
 Kaffery i Prinze, nie było jeszcze Golfa, K70, Paska czy różnych
 Audi.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

7 Data: Styczen 17 2009 21:23:11
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: Artur Maślag 

Robert Rędziak pisze:
(...)

 Takie czast były. Może niezbyt bezpieczne, ale na pewno
 ciekawsze.

Dla mnie zdecydowanie ciekawsze :)

 Widziałem jeszcze Rekorda A, co najmniej dwie 850-ki,
 dwie R8 (ciekawe, czy była tam Gordini), nawet jedna W115 (czy
 coś kole tego), a FWD ani jednego.

Zastanawiałem się nad jednym - możliwe, że to Rekord A.  Fakt,
FWD nie było :)

 Widać to było kręcone raczej
 na początku lat 70-ych, gdy naród niemiecki radośnie ujeżdżał
 Kaffery i Prinze, nie było jeszcze Golfa, K70, Paska czy różnych
 Audi.

Zdecydowanie początek, bądź jeszcze wcześniej. Golf, Passat to 1974.
Fakt, że nie było Audi, bądź K70 to kwestia dyskusyjna - Audi od 68,
a K70 źle się sprzedawało.

8 Data: Styczen 17 2009 20:55:52
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 17 Jan 2009 21:23:11 +0100, Artur Maślag
 wrote:

Dla mnie zdecydowanie ciekawsze :)

 Oczywiście, że ciekawsze, przynajmniej z punktu widzenia
 pasjonata motoryzacji.

 Widziałem jeszcze Rekorda A, co najmniej dwie 850-ki,
 dwie R8 (ciekawe, czy była tam Gordini), nawet jedna W115 (czy
 coś kole tego), a FWD ani jednego.

Zastanawiałem się nad jednym - możliwe, że to Rekord A.

 Ta duża, szara, dwudrzwiowa landara, która poleciała na skuśkę
 po piachu to IMO Rekord A.

Zdecydowanie początek, bądź jeszcze wcześniej.

 Możliwe, możliwe, ale jeśli to były sześćdziesiąte, to raczej
 druga połowa -- sporo tam BMW xx02 (poza 1500, to cała reszta
 pojawiła się około '64-66 roku)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

9 Data: Styczen 17 2009 23:34:51
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: Artur Maślag 

Robert Rędziak pisze:
(...)

 Oczywiście, że ciekawsze, przynajmniej z punktu widzenia
 pasjonata motoryzacji.

Tutaj chyba o tym dyskutujemy? :)

 Ta duża, szara, dwudrzwiowa landara, która poleciała na skuśkę
 po piachu to IMO Rekord A.

Mi się wydawało, że to któryś z Taunusów, ale możliwe, że to
Rekord A.

 Możliwe, możliwe, ale jeśli to były sześćdziesiąte, to raczej
 druga połowa -- sporo tam BMW xx02 (poza 1500, to cała reszta
 pojawiła się około '64-66 roku)

Zdecydowanie.

10 Data: Styczen 17 2009 21:56:56
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: JKK 


Użytkownik "Artur Maślag"  napisał w wiadomości

Zdecydowanie początek, bądź jeszcze wcześniej. Golf, Passat to 1974.
Fakt, że nie było Audi, bądź K70 to kwestia dyskusyjna - Audi od 68,
a K70 źle się sprzedawało.

Pierwsze powojenne Audi (napęd przedni oczywiście) - 1965
NSU K-70 miał być zaprezentowany w 1969,
ale z powodu przejęcia przez VW (konkurencja dla 411)
wszedł do produkcji dopiero we wrześniu 1970
- po protestach potencjalnych użytkowników
(pierwszy VW z przednim napędem)..
Produkcję zakończono w 1974 z powodu wejścia Golfa i Passata.
Wyprodukowano 210 082 szt.

Pzdr

JKK

11 Data: Styczen 17 2009 22:28:44
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: Adam Szewczak 


Użytkownik "JKK"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Artur Maślag"  napisał w wiadomości
Zdecydowanie początek, bądź jeszcze wcześniej. Golf, Passat to 1974.
Fakt, że nie było Audi, bądź K70 to kwestia dyskusyjna - Audi od 68,
a K70 źle się sprzedawało.

Pierwsze powojenne Audi (napęd przedni oczywiście) - 1965
NSU K-70 miał być zaprezentowany w 1969,
ale z powodu przejęcia przez VW (konkurencja dla 411)
wszedł do produkcji dopiero we wrześniu 1970
- po protestach potencjalnych użytkowników
(pierwszy VW z przednim napędem)..
Produkcję zakończono w 1974 z powodu wejścia Golfa i Passata.
Wyprodukowano 210 082 szt.

Pzdr

JKK

    Kiedys takie K70 stalo w krzakach niedaleko mnie, ale juz wtedy nie bylo co ratowac ;/ Ciekawostka byly te tarcze montowane od wewnatrz (a nie jak teraz).

Adam

12 Data: Styczen 17 2009 21:43:42
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 17 Jan 2009 22:28:44 +0100, Adam Szewczak
 wrote:

    Kiedys takie K70 stalo w krzakach niedaleko mnie, ale juz wtedy nie bylo
co ratowac ;/ Ciekawostka byly te tarcze montowane od wewnatrz (a nie jak
teraz).

 Trochę aut tak miało, niektóre cytryny, E-Type. W tym ostatnim
 zresztą był problem z nagrzewaniem się całego zespołu --
 hamulce, dyfer.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

13 Data: Styczen 17 2009 23:48:12
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: JKK 


Użytkownik "Robert Rędziak"  napisał w wiadomości

On Sat, 17 Jan 2009 22:28:44 +0100, Adam Szewczak
 wrote:

    Kiedys takie K70 stalo w krzakach niedaleko mnie, ale juz wtedy nie bylo
co ratowac ;/ Ciekawostka byly te tarcze montowane od wewnatrz (a nie jak
teraz).

Trochę aut tak miało, niektóre cytryny,

I pochodna czyli przesławny Oltcit :-)

Pzdr

JKK

14 Data: Styczen 17 2009 23:53:25
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: Marcin Stankiewicz 

Dnia Sat, 17 Jan 2009 23:48:12 +0100, JKK na pl.misc.samochody napisał(a):

I pochodna czyli przesławny Oltcit :-)

A ten to miał klocki z drewna i 5tke której szukalo się po całej skrzyni :D

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Ukamienowali go pomnikiem. Lec Stanisław Jerzy"

15 Data: Styczen 17 2009 23:56:58
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: Artur Maślag 

Marcin Stankiewicz pisze:
(...)

A ten to miał klocki z drewna i 5tke której szukalo się po całej skrzyni :D

W części z nich trafiały się nieutwardzone wałki rozrządu, w których
krzywki robiły się szybko okrągłe :)

16 Data: Styczen 18 2009 00:22:39
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Marcin,

Saturday, January 17, 2009, 11:53:25 PM, you wrote:

I pochodna czyli przesławny Oltcit :-)
A ten to miał klocki z drewna

Nieprawda.

i 5tke której szukalo się po całej skrzyni :D

Ciężko znaleźć 5tkę w czterobiegowej skrzyni biegów.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.squadack.na.allegro.pl/ :)

17 Data: Styczen 18 2009 10:56:26
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: Marcin Stankiewicz 

Dnia Sun, 18 Jan 2009 00:22:39 +0100, RoMan Mandziejewicz na
pl.misc.samochody napisał(a):

[cut]

Jak to było ? Message-ID:

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Wśród ludzi jest więcej kopii niż oryginałów. Pablo Picasso"

18 Data: Styczen 17 2009 23:27:11
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: Artur Maślag 

JKK pisze:
(...)

Pierwsze powojenne Audi (napęd przedni oczywiście) - 1965

Tak, rozwinięcie DKW F102 - F103 nazwane Audi. Było parę modeli
bazujących na tym nadwoziu/podwoziu (w zależności od mocy).
Inna sprawa, że nadal do było Auto Union, model Audi, a nie
Audi jako marka :) Później dostały dopiski 72, 60, 90 ...

NSU K-70 miał być zaprezentowany w 1969,
ale z powodu przejęcia przez VW (konkurencja dla 411)
wszedł do produkcji dopiero we wrześniu 1970

Wiesz, ciężko tu mówić o konkurencji. Type 4 nie był
uważany za model udany (w szczególności marketingowo
- w USA to w ogóle porażka) i VW szukał czegoś, co
zapewni sukces marketingowy. Konkurencją nazwałbym
raczej Audi 100. Jak pisałeś - K70 jakieś 210 tys.
przez 4 lata, Type 4 (411/412) jakieś 360 tys. przez
6 lat. Nic dziwnego, że żadnego z nich tam nie było,
a był Opel Rekord.

19 Data: Styczen 17 2009 18:16:19
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: V-Tec 

Adam Szewczak pisze:

Ciekawostka ;] harcore niezly :))))

Za kolege Kroll'em z grupy garbusowej

http://video.google.co.uk/videoplay?docid=640695539059738855&hl=pl

to cywilne auta? Niektóre nieźle się rozlatują podczas turlania, nie to co dzisiejsze auta.


--
Pozdr,
W.

20 Data: Styczen 17 2009 18:56:41
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sat, 17 Jan 2009 18:16:19 +0100, V-Tec napisał(a):

to cywilne auta? Niektóre nieźle się rozlatują podczas turlania, nie to
co dzisiejsze auta.

Za to ludzie z nich wychodzą.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

21 Data: Styczen 17 2009 22:33:26
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: DoQ 

Adam Płaszczyca pisze:

Dnia Sat, 17 Jan 2009 18:16:19 +0100, V-Tec napisał(a):

to cywilne auta? Niektóre nieźle się rozlatują podczas turlania, nie to co dzisiejsze auta.
Za to ludzie z nich wychodzą.

Bo i predkosci mniejsze jakby.


Pozdrawiam
Pawel

22 Data: Styczen 18 2009 16:58:10
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: Końrad N.S. 

Użytkownik "Adam Szewczak"  napisał w wiadomości

Ciekawostka ;] harcore niezly :))))

Za kolege Kroll'em z grupy garbusowej

http://video.google.co.uk/videoplay?docid=640695539059738855&hl=pl



piękne lata motoryzacji... naprawdę wzruszył mnie ten obraz i samochody, wśród których poza garbusem, nsu i starym bmw nie rozpoznaję niczego - za młody jestem po prostu, a mam już 36 lat.
ładna retrospekcja tego, co na zachodzie jeździło, gdy u nas jedynym zachodnim produktem był wartburg 1000.

zastanawia mnie tylko, co to za miejsce - bo piasek, barierki, siatka i wyprofilowanie wiraży, oraz zawsze obecna publika świadczą, że to chyba jakiś tor wyścigowy.
ale z kolei ludzie z samochodów nie są sportowcami, nie są ubrani na sportowo, a w jednym z garbusów, w kabriolecie jadą trzy osoby.
co to więc jest?



K>N>S>

23 Data: Styczen 18 2009 17:22:50
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: Grejon 

Końrad N.S. pisze:

ale z kolei ludzie z samochodów nie są sportowcami, nie są ubrani na sportowo, a w jednym z garbusów, w kabriolecie jadą trzy osoby.
co to więc jest?

Może zamiast zadawać głupie pytania przeczytaj temat wątku? :)

K>N>S>

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

24 Data: Styczen 18 2009 22:28:43
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: Końrad N.S. 

Użytkownik "Grejon"  napisał w wiadomości

Może zamiast zadawać głupie pytania przeczytaj temat wątku?


bardzo, uniżenie, najmocniej przepraszam. nie śmiem nawet prosić o przebaczenie - nie jestem godzien, by mi wybaczyć.


K>N>S>

25 Data: Styczen 18 2009 23:56:06
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: Grejon 

Końrad N.S. pisze:

bardzo, uniżenie, najmocniej przepraszam. nie śmiem nawet prosić o przebaczenie - nie jestem godzien, by mi wybaczyć.

Oczywiście uśmieszek z mojego posta wyciąłeś? No, można i tak...

K>N>S>

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

26 Data: Styczen 18 2009 17:18:08
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 18 Jan 2009 16:58:10 +0100, Końrad N.S <fajne> wrote:

zastanawia mnie tylko, co to za miejsce - bo piasek, barierki, siatka i
wyprofilowanie wiraży, oraz zawsze obecna publika świadczą, że to chyba jakiś
tor wyścigowy.

 The Ring aka Green Hell.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

27 Data: Styczen 18 2009 22:36:26
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: Artur Maślag 

Końrad N.S. pisze:
(...)

ładna retrospekcja tego, co na zachodzie jeździło, gdy u nas jedynym zachodnim produktem był wartburg 1000.

Wiesz, że to co napisałeś to nieprawda? Te same pojazdy można było
spotkać w Polsce. Faktem jest, że dużo ich nie jeździło, ale
stwierdzenie, że "jedynym zachodnim produktem był wartburg 1000"
jest zwyczajnie absurdalne. Czemu pominąłeś trabanty? ;)

28 Data: Styczen 18 2009 21:42:35
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 18 Jan 2009 22:36:26 +0100, Artur Maślag
 wrote:

Wiesz, że to co napisałeś to nieprawda? Te same pojazdy można było
spotkać w Polsce. Faktem jest, że dużo ich nie jeździło, ale
stwierdzenie, że "jedynym zachodnim produktem był wartburg 1000"
jest zwyczajnie absurdalne. Czemu pominąłeś trabanty? ;)

 I taki Łazuka, w ,,Nie lubię poniedziałku'', powoził Triumphem
 Spitfire, a nie, skąd inąd równie ładnym, Wartburgiem 311
 Roadster.

 r.

 PS. Rzeczony Wartburg wygląda tak:
 http://farm2.static.flickr.com/1088/1020407301_d3a04bcbf6.jpg?v=0
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

29 Data: Styczen 18 2009 22:41:16
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: JKK 


Użytkownik "Końrad N.S." <fajne laski moga pisac:  napisał w wiadomości

których poza garbusem, nsu i starym bmw nie rozpoznaję niczego - za młody jestem

No to jeszcze z chyba nie wymienionych - jest też Fiat 600.
Zauważcie, ze jeden z motocykli ma juz owiewkę.
To duże ciemne kombi to chyba Volvo.
Mały ciemny sedan - obstawiam Fiat 1300/1500 lub lancia Fulvia.
Koziołkujący biały sedan - VW 1500/1600 (2x)
Jest Mercedes "Puchatek".
I na koniec Fiat 850.

Pzdr

JKK

30 Data: Styczen 18 2009 21:52:20
Temat: Re: nurburgring... w latach 70tych
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 18 Jan 2009 22:41:16 +0100, JKK
 wrote:

Mały ciemny sedan - obstawiam Fiat 1300/1500 lub lancia Fulvia.

 Jak Fulvia, to mamy wreszcie FWD. Ale nie znalazłem takowego --
 która minuta?

I na koniec Fiat 850.

 850-ek naliczyłem chyba ze trzy sztuki.

 Zacieśniamy ramy czasowe, skoro jest 911 Targa, to jest to
 przynajmniej 1967 rok.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

nurburgring... w latach 70tych



Grupy dyskusyjne