Grupy dyskusyjne   »   Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?

Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?



1 Data: Maj 21 2009 09:24:09
Temat: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: maanj 

Witam

Temat rozwazan to marea 1.6 16 v97 rok
samochod nawet p o3 latach uzytkowania zbiera³ sie o niebo lepiej
niz teraz , muli go ciezko mu wejsc na obroty, trzeba go ¿y³owac aby sie
zbieral
kiedys bylo lepiej lekkie przycisniecie gazu i odrazu wyrywal do przodu

co wymienic co sprawdzic aby wrocilo troche werwy w nim?

olej w silniku Mobil super s 10/w 40 wymieniany co rok
paliwo 98 non stop
w tym roku wymienione filtr powietrza i  oleju, olej, swiece (kable sa ok)

co jeszcze mozna by zrobic?

Pozdrawiam



2 Data: Maj 21 2009 09:48:15
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: Tomek 

Temat rozwazan to marea 1.6 16 v97 rok
samochod nawet p o3 latach uzytkowania zbiera³ sie o niebo lepiej
niz teraz , muli go ciezko mu wejsc na obroty, trzeba go ¿y³owac aby sie
zbieral
kiedys bylo lepiej lekkie przycisniecie gazu i odrazu wyrywal do przodu

co wymienic co sprawdzic aby wrocilo troche werwy w nim?

czy masz jakies inne objawy? Powodow mulenia moze byc sporo, zacznij od
odpiecia akumulatora na pare minut (reset kompa). Jak nie pomoze to chyba
najprosciej podpiac auto pod kompa i zobaczyc co w nim siedzi. Moze byc
walniety jakis czujnik (temp zasysanego powietrza, podcisnienia, sonda
lamda, TPS), moze rozrzad przestawiony, moze jeszcze cos innego. Szukanie w
ciemno spowoduje, ze wymienisz pol samochodu a problem pozostanie.

--
Tomek

3 Data: Maj 21 2009 12:41:21
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: maanj 


U¿ytkownik "Tomek"  napisa³ w wiadomo¶ci

Temat rozwazan to marea 1.6 16 v97 rok
samochod nawet p o3 latach uzytkowania zbiera³ sie o niebo lepiej
niz teraz , muli go ciezko mu wejsc na obroty, trzeba go ¿y³owac aby sie
zbieral
kiedys bylo lepiej lekkie przycisniecie gazu i odrazu wyrywal do przodu

co wymienic co sprawdzic aby wrocilo troche werwy w nim?

czy masz jakies inne objawy? Powodow mulenia moze byc sporo, zacznij od
odpiecia akumulatora na pare minut (reset kompa). Jak nie pomoze to chyba
najprosciej podpiac auto pod kompa i zobaczyc co w nim siedzi. Moze byc
walniety jakis czujnik (temp zasysanego powietrza, podcisnienia, sonda
lamda, TPS), moze rozrzad przestawiony, moze jeszcze cos innego. Szukanie
w ciemno spowoduje, ze wymienisz pol samochodu a problem pozostanie.

--
Tomek

objawów innych nie ma  olej bierze 1litr na ok 1000 km standard
wiec wiekszych problemów nie mam
odlaczenie aku pomaga ale tylk otroche  prawie niw idac roznicy
pod kompa nigdy jeszcze nie podpinalem wiec z czujnikami moze cos byc
nieuniknione

4 Data: Maj 21 2009 12:58:30
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: gosmo 

U¿ytkownik "maanj"  napisa³ w wiadomo¶ci

U¿ytkownik "Tomek"  napisa³ w wiadomo¶ci

Temat rozwazan to marea 1.6 16 v97 rok
samochod nawet p o3 latach uzytkowania zbiera³ sie o niebo lepiej
niz teraz , muli go ciezko mu wejsc na obroty, trzeba go ¿y³owac aby
sie  zbieral
kiedys bylo lepiej lekkie przycisniecie gazu i odrazu wyrywal do przodu
co wymienic co sprawdzic aby wrocilo troche werwy w nim?
czy masz jakies inne objawy? Powodow mulenia moze byc sporo, zacznij od
odpiecia akumulatora na pare minut (reset kompa). Jak nie pomoze to
chyba  najprosciej podpiac auto pod kompa i zobaczyc co w nim siedzi.
Moze byc  walniety jakis czujnik (temp zasysanego powietrza,
podcisnienia, sonda  lamda, TPS), moze rozrzad przestawiony, moze
jeszcze cos innego. Szukanie  w ciemno spowoduje, ze wymienisz pol
samochodu a problem pozostanie. --
Tomek
objawów innych nie ma  olej bierze 1litr na ok 1000 km standard
wiec wiekszych problemów nie mam


1l/1000km to nie standard, zapewniam ciê. To jest granica normy wiêkszo¶ci
producentów. Ja tam bym da³ pod diagnozê silnik (ci¶nienie, kody b³êdów
itp).

5 Data: Maj 21 2009 04:19:44
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: hamberg 

objawów innych nie ma  olej bierze 1litr na ok 1000 km standard
wiec wiekszych problemów nie mam

ale przeciez jak bierze litr na 1000km to silnik jest trupem!!!
Sprawdzilbym kompresje.

6 Data: Maj 22 2009 17:11:01
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie c o wymienic?
Autor: KJ SiÅ‚a Słów 

hamberg pisze:

ale przeciez jak bierze litr na 1000km to silnik jest trupem!!!
Sprawdzilbym kompresje.

e tam, mialem kiedys takie moto co bralo w zaleznosci od palowania - 300 ml na 1 tankowanie  czyli ponad litr na tysiac.

A do przodu rwalo jak dzikie, nawet kompresje mialo w granicach normy (nie powiem ze w gornych granicach), na tyle dobra ze odpalalo na zimno bez klopotow.

Z tego co wiem jezdzi do dzis.

Co nie zmienia faktu ze ta Marea cos nie bardzo jest.

KJ

7 Data: Maj 21 2009 18:31:37
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: radekp@konto.pl 

Thu, 21 May 2009 12:41:21 +0200, w  "maanj"
 napisa³(-a):

objawów innych nie ma  olej bierze 1litr na ok 1000 km standard

1l/1000km?
Bardzo du¿o. Na pewno prawdziwy przebieg to nie 345 tys. zamiast 145? :>

8 Data: Maj 22 2009 06:42:48
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: maanj 


U¿ytkownik  napisa³ w wiadomo¶ci

Thu, 21 May 2009 12:41:21 +0200, w  "maanj"
 napisa³(-a):

objawów innych nie ma  olej bierze 1litr na ok 1000 km standard

1l/1000km?
Bardzo du¿o. Na pewno prawdziwy przebieg to nie 345 tys. zamiast 145? :>

Nie:) auto od poczatku w mojej rodzinie

9 Data: Maj 22 2009 01:23:58
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: hamberg 

1l/1000km?
Bardzo du¿o. Na pewno prawdziwy przebieg to nie 345 tys. zamiast 145? :>

Nie:) auto od poczatku w mojej rodzinie

A czy mechanik ktory mowil ze to norma sam go serwisowal?

10 Data: Maj 22 2009 10:26:10
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: maanj 


U¿ytkownik "hamberg"  napisa³ w wiadomo¶ci

1l/1000km?
Bardzo du¿o. Na pewno prawdziwy przebieg to nie 345 tys. zamiast 145? :>

Nie:) auto od poczatku w mojej rodzinie

A czy mechanik ktory mowil ze to norma sam go serwisowal?

konsultowalem u 3 mechanikow w sumie
w kazdym warsztacie pracuja po min 2-3 osoby

11 Data: Maj 22 2009 16:47:37
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: Jakub Witkowski 

maanj pisze:

U¿ytkownik "hamberg"  napisa³ w wiadomo¶ci
1l/1000km?
Bardzo du¿o. Na pewno prawdziwy przebieg to nie 345 tys. zamiast 145? :>

Nie:) auto od poczatku w mojej rodzinie

A czy mechanik ktory mowil ze to norma sam go serwisowal?

konsultowalem u 3 mechanikow w sumie
w kazdym warsztacie pracuja po min 2-3 osoby

Pomiêdzy wymianami musisz wlewaæ 10-15 litrów, i to ma byæ normalne?
Ch³opie! Norma (ale ludzka normalna norma, a nie "norma producenta")
to jest jaki¶ litr na dolewki miêdzy wymianami.
Przy takim zuzyciu jak wy¿ej to masz w zasadzie "wymianê ci±g³±" :)

Kiedy¶ mia³em fiata 125p i on faktycznie konsumowa³ wiêcej, bo ok.
1 litr na 5000km, i uwa¿a³em ¿e to by³o du¿o.
Teraz w którym¶ kolejnym ju¿ aucie w ogóle nie potrzeby dolewania.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

12 Data: Maj 21 2009 11:30:50
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: .Peeter 

U¿ytkownik "maanj" napisa³:

co wymienic co sprawdzic aby wrocilo troche werwy w nim?

Zgadujê - je¼dzisz spokojnie i nie wkrêcasz silnika na wysokie obroty?

Je¶li tak, to zanim zaczniesz wymieniaæ po³owê podzespo³ów, spróbuj
po prostu pokrêciæ silnik kilka razy do 5500, proste rozwi±zanie,
a mo¿e pomóc. ;)

Pozdrawiam
..Peeter

13 Data: Maj 21 2009 11:42:28
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: Arek (G) 

..Peeter pisze:

U¿ytkownik "maanj" napisa³:
co wymienic co sprawdzic aby wrocilo troche werwy w nim?

Zgadujê - je¼dzisz spokojnie i nie wkrêcasz silnika na wysokie obroty?

Je¶li tak, to zanim zaczniesz wymieniaæ po³owê podzespo³ów, spróbuj
po prostu pokrêciæ silnik kilka razy do 5500, proste rozwi±zanie,
a mo¿e pomóc. ;)

A tak z ciekawo¶ci - dlaczego mia³o by to pomóc?

A.

14 Data: Maj 21 2009 12:04:04
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: Gregorius 

Arek (G) pisze:

A tak z ciekawo¶ci - dlaczego mia³o by to pomóc?

Tzw. odmulenie ale to raczej daje jakie¶ efekty jak siê przejedzie ostrzej ze 100km w trasie a nie parê razy dokeci silnik do 5k rpm. Podobno siê nagary wypalaj± itp - ile w tym prawdy a ile urban legend nie podejmuje siê zgadywaæ.

--
Pozdr. Gregorius

15 Data: Maj 21 2009 12:23:44
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: .Peeter 

U¿ytkownik "Gregorius" napisa³:

Podobno siê nagary wypalaj± itp - ile w tym prawdy a ile urban legend nie
podejmuje siê zgadywaæ.

Mój turbo bocian po kilkuset kilometrach PSJ zdecydowanie gorzej
je¼dzi, wystarczy przedmuchaæ nawet na niezbyt d³ugim dystansie
i wszystko wraca do normy.

Podobnie¿ jest z wolnoss±c± benzyn±, któr± porusza siê moja mama,
po miesi±cu jazdy do pracy w korkach auto kompletnie nie jedzie
i to siê daje odczuæ. Wystarczy kilkana¶cie razy wysoko zakrêciæ
i przeci±gn±æ na wysokich obrotach, je¼dzi lepiej.

Jak to dzia³a - nie mam pojêcia, nie zamierzam teoretyzowaæ, bo siê
na tym nie znam. Ja tylko dzielê siê wra¿eniami z jazdy. :-)

Pozdrawiam
..Peeter

16 Data: Maj 21 2009 12:27:05
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: gosmo 

U¿ytkownik ".Peeter"  napisa³ w wiadomo¶ci

U¿ytkownik "Gregorius" napisa³:
Podobno siê nagary wypalaj± itp - ile w tym prawdy a ile urban legend
nie  podejmuje siê zgadywaæ.
Mój turbo bocian po kilkuset kilometrach PSJ zdecydowanie gorzej
je¼dzi, wystarczy przedmuchaæ nawet na niezbyt d³ugim dystansie
i wszystko wraca do normy.
Podobnie¿ jest z wolnoss±c± benzyn±, któr± porusza siê moja mama,
po miesi±cu jazdy do pracy w korkach auto kompletnie nie jedzie
i to siê daje odczuæ. Wystarczy kilkana¶cie razy wysoko zakrêciæ
i przeci±gn±æ na wysokich obrotach, je¼dzi lepiej.
Jak to dzia³a - nie mam pojêcia, nie zamierzam teoretyzowaæ, bo siê
na tym nie znam. Ja tylko dzielê siê wra¿eniami z jazdy. :-)


A ja my¶la³em, ¿e to co ja odczuwam w moim aucie z wolnoss±c± benzynk± to
tylko subiektywne oddczucie. A jednak wielu to potwierdza.

17 Data: Maj 21 2009 13:07:34
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: Mar 

gosmo wrote:

U¿ytkownik ".Peeter"  napisa³ w wiadomo¶ci
U¿ytkownik "Gregorius" napisa³:
Podobno siê nagary wypalaj± itp - ile w tym prawdy a ile urban legend
nie  podejmuje siê zgadywaæ.
Mój turbo bocian po kilkuset kilometrach PSJ zdecydowanie gorzej
je¼dzi, wystarczy przedmuchaæ nawet na niezbyt d³ugim dystansie
i wszystko wraca do normy.
Podobnie¿ jest z wolnoss±c± benzyn±, któr± porusza siê moja mama,
po miesi±cu jazdy do pracy w korkach auto kompletnie nie jedzie
i to siê daje odczuæ. Wystarczy kilkana¶cie razy wysoko zakrêciæ
i przeci±gn±æ na wysokich obrotach, je¼dzi lepiej.
Jak to dzia³a - nie mam pojêcia, nie zamierzam teoretyzowaæ, bo siê
na tym nie znam. Ja tylko dzielê siê wra¿eniami z jazdy. :-)


A ja my¶la³em, ¿e to co ja odczuwam w moim aucie z wolnoss±c± benzynk± to tylko subiektywne oddczucie. A jednak wielu to potwierdza.

Czyli co, wolna jazda zabija samochody?

18 Data: Maj 21 2009 13:13:03
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: gosmo 

Uzytkownik "Mar"  napisal w wiadomosci

gosmo wrote:
U¿ytkownik ".Peeter"  napisa³ w wiadomo¶ci

U¿ytkownik "Gregorius" napisa³:
Podobno siê nagary wypalaj± itp - ile w tym prawdy a ile urban legend
nie  podejmuje siê zgadywaæ.
Mój turbo bocian po kilkuset kilometrach PSJ zdecydowanie gorzej
je¼dzi, wystarczy przedmuchaæ nawet na niezbyt d³ugim dystansie
i wszystko wraca do normy.
Podobnie¿ jest z wolnoss±c± benzyn±, któr± porusza siê moja mama,
po miesi±cu jazdy do pracy w korkach auto kompletnie nie jedzie
i to siê daje odczuæ. Wystarczy kilkana¶cie razy wysoko zakrêciæ
i przeci±gn±æ na wysokich obrotach, je¼dzi lepiej.
Jak to dzia³a - nie mam pojêcia, nie zamierzam teoretyzowaæ, bo siê
na tym nie znam. Ja tylko dzielê siê wra¿eniami z jazdy. :-)
A ja my¶la³em, ¿e to co ja odczuwam w moim aucie z wolnoss±c± benzynk±
to  tylko subiektywne oddczucie. A jednak wielu to potwierdza.
Czyli co, wolna jazda zabija samochody?

Cóz, nigdy na hamowni z tym nie bylem, ale jak zona jezdzi na krótkich
odcinkach przez dluzszy czas to faktycznie mam wrazenie, jakby auto bylo
zamulone i gorzej reagowalo na gaz. Cos innego równiez zwrócilo moja uwage.
Przez zime zona jezdzila autem na odcinkach kilkukilometrowych po miescie i
zrobilo sie maselko pod korkiem wlewu, jak autko przegonilem, maselko
tajemniczo zniknelo. Mysle, ze dla auta zle sa po prostu skrajnosci, czyli
wolna jaza po miescie, duzo biegu jalowego, niskie obroty oraz zbyt wysokie
obroty i palowanie silnika.

19 Data: Maj 22 2009 08:56:12
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor:

gosmo pisze:

A ja my¶la³em, ¿e to co ja odczuwam w moim aucie z wolnoss±c± benzynk± to tylko subiektywne oddczucie. A jednak wielu to potwierdza.

Ja takiego zwiazku nie zauwazylem.
Czasem wsiadam rano i silnik jest zwawy, wspomaganie kierownicy wydajniejsze, fotel wygodny i biegi wchodza leciutko.
Nastepnego dnia masakra i do tego leje z nieba.
Jak padala sonda lambda to samochod sie naprawde mulil.
A takie drobne wahania to dla mnie sa porownywalne z wrazeniami po umyciu czy wymianie oleju :-)

z

20 Data: Maj 22 2009 11:16:37
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: gosmo 

U¿ytkownik "z"  napisa³ w wiadomo¶ci

gosmo pisze:
A ja my¶la³em, ¿e to co ja odczuwam w moim aucie z wolnoss±c± benzynk±
to  tylko subiektywne oddczucie. A jednak wielu to potwierdza.
Ja takiego zwiazku nie zauwazylem.
Czasem wsiadam rano i silnik jest zwawy, wspomaganie kierownicy
wydajniejsze, fotel wygodny i biegi wchodza leciutko.
Nastepnego dnia masakra i do tego leje z nieba.
Jak padala sonda lambda to samochod sie naprawde mulil.
A takie drobne wahania to dla mnie sa porownywalne z wrazeniami po umyciu
czy wymianie oleju :-)


Mo¿e i masz racjê, prawda mo¿e byæ taka, ¿e jak siadam do auta to zdajê
sobie sprawê z tego jaki to mu³, a jak nim trochê poje¿d¿ê to wiem jak z
niego wycisn±æ wiêcej :)

21 Data: Maj 22 2009 16:51:15
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: Jakub Witkowski 

gosmo pisze:

Podobnie¿ jest z wolnoss±c± benzyn±, któr± porusza siê moja mama,
po miesi±cu jazdy do pracy w korkach auto kompletnie nie jedzie
i to siê daje odczuæ. Wystarczy kilkana¶cie razy wysoko zakrêciæ
i przeci±gn±æ na wysokich obrotach, je¼dzi lepiej.

A ja my¶la³em, ¿e to co ja odczuwam w moim aucie z wolnoss±c± benzynk± to tylko subiektywne oddczucie. A jednak wielu to potwierdza.

Równie¿ potwierdzam, gdy po d³ugim u¿ytkowaniu w mie¶cie wyjadê
wreszcie na trasê, odczuwam poprawê po oko³o 100-150 km drogi.
Potem przez parê dni jakby lepiej jedzie.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

22 Data: Maj 21 2009 12:05:22
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: xs 

Peeter  napisa³(a):

Jak to dzia³a - nie mam pojêcia, nie zamierzam teoretyzowaæ, bo siê
na tym nie znam. Ja tylko dzielê siê wra¿eniami z jazdy. :-)

Ja znam dwa podobne przyklady z zycia. Pierwszy przyklad to moj kolega, ktory
kupil samochod od "mlodego gniewnego" kierowcy, ktory pol zycia spedzil pod
czerwonym polem. Ale o auto dbal jak o swoja dziewczyne ;) Wszyscy sie
oczywiscie pukali w glowe i mowili ze takich samochod sie nie kupuje :)
Kolega byl na hamowni z calym klubem milosnikow tej marki i zamiast seryjnych
88 koni wyszlo mu 91, drugi identyczny samochod tylko jezdzony przez
"normalnych" kierowcow osiagnal 86 koni, natomiast trzeci o ktorego
przeslosci nic nie bylo wiadomo osiagnal 87 kucy :)

Drugi przyklad to Renault Megane 1.4 16v jezdzone przez kobiete, silnik nigdy
nie widzial obrotow wiekszych niz 3 tys, bo wtedy cytuje "silnik wyje i sie
psuje". Oczywiscie kolega polecial na hamownie sprawdzic z ciekawosci ile tam
jest tych koni z seryjnych 90, no i byly 84 zamulone rumaki i to juz po
wymianie filtrow, oleju, kabli, swiec itp. Po miesiacu jazdy po swojemu czyli
raz dziennie 6 tys rpm, kolejna wizyta na hamowni i wyszlo... rowno 90
koni :) Pewnie pomyslicie glupek i nie ma na co kasy wydawac, ale przy
roznych zlotach klubwych z reguly jest tanie hamowanie za 5 dych wiec warto
sprawdzic co tam drzemie pod maska ;)

Na Audi Klub Polska byly chyba kiedys foty silnika 1.9 TDI po autentycznym
niemieckim dziadku, kanaly w kolektorze wydechowym uwalone sadza, tak ze ich
przekroj zmniejszyl sie o polowe, w katalizatorze mieszkal potwor z sadzy, a
auto nie chcialo w ogole jechac. Nameczyli sie z wyczysczeniem tego
wszystkiego (kat oczywiscie wylecial) i dopiero samochod odzyl ;)

Tak wiec ta teoria ma cos w sobie, a to ze turbo bociana nalezy od czasu do
czasu przegonic po autostradzie to wie chyba kazdy posiadasz turbosprezarki
ze zmiennna geometria lopatek :)



--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

23 Data: Maj 21 2009 12:54:05
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: maanj 


U¿ytkownik ".Peeter"  napisa³ w wiadomo¶ci

U¿ytkownik "maanj" napisa³:
co wymienic co sprawdzic aby wrocilo troche werwy w nim?

Zgadujê - je¼dzisz spokojnie i nie wkrêcasz silnika na wysokie obroty?

Je¶li tak, to zanim zaczniesz wymieniaæ po³owê podzespo³ów, spróbuj
po prostu pokrêciæ silnik kilka razy do 5500, proste rozwi±zanie,
a mo¿e pomóc. ;)

Pozdrawiam
.Peeter


moze warto sprobowac tylko jest jedno ale - przy 4200 mam moje 103 PS
i problem w tym ze w góre juz niechce isc ale spróbujemy:)

24 Data: Maj 21 2009 13:17:15
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: Tomek 

moze warto sprobowac tylko jest jedno ale - przy 4200 mam moje 103 PS
i problem w tym ze w góre juz niechce isc ale spróbujemy:)

ten silnik ma max moc w okolicach 6tys obr, max moment 4,5tys obr. Jesli nie
chce isc w gore to 2 mozliwosci - albo rozrzad przeskoczyl o 1 zabek (jesli
byl niedawno wymieniany to mozliwe, ze zle zalozyli) albo niedrozny uklad
wydechowy - tlumik, katalizator. Pozeranie oleju 1l/1000km to katastrofa -
mam ten silnik i miedzy wymianami nie trzeba dolewac nic.

--
Tomek

25 Data: Maj 21 2009 13:33:08
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: maanj 


U¿ytkownik "Tomek"  napisa³ w wiadomo¶ci

moze warto sprobowac tylko jest jedno ale - przy 4200 mam moje 103 PS
i problem w tym ze w góre juz niechce isc ale spróbujemy:)

ten silnik ma max moc w okolicach 6tys obr, max moment 4,5tys obr. Jesli
nie chce isc w gore to 2 mozliwosci - albo rozrzad przeskoczyl o 1 zabek
(jesli byl niedawno wymieniany to mozliwe, ze zle zalozyli) albo niedrozny
uklad wydechowy - tlumik, katalizator. Pozeranie oleju 1l/1000km to
katastrofa - mam ten silnik i miedzy wymianami nie trzeba dolewac nic.

--
Tomek


To widze ze zdania sa podzielone od duzej liczby kierowcow slyszalem
i mechaikow tez ze jak na 11 letnie auto z przebiegiem 145 tys
to i tak bierze malo oleju

wiec jak czytam ze moj silnik to trup to zaczynam sie martwic

namieszlaem z tymi 103 PS przy 4200 ale fakt jest faktem ze w gore krecic
sie niechce
rozrzad robiony przy 80 tys w ASO

a jak sprawdzic poprawnosc dzialania ukladu wydechowego? analiza spalin?

26 Data: Maj 21 2009 06:14:20
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: hamberg 

To widze ze zdania sa podzielone od duzej liczby kierowcow slyszalem
i mechaikow tez ze jak na 11 letnie auto z przebiegiem 145 tys
to i tak bierze malo oleju

czy na pewno masz na mysli (slownie) litr oleju na tysiac kilometrow?

a jak sprawdzic poprawnosc dzialania ukladu wydechowego? analiza spalin?

ale co tu sprawdzac jesli (jesli prawde piszesz o braniu oleju) silnik
masz do wymiany...

27 Data: Maj 21 2009 17:24:32
Temat: Re: Auto bardziej mulowate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: maanj 


Uzytkownik "hamberg"  napisal w wiadomosci

To widze ze zdania sa podzielone od duzej liczby kierowcow slyszalem
i mechaikow tez ze jak na 11 letnie auto z przebiegiem 145 tys
to i tak bierze malo oleju

czy na pewno masz na mysli (slownie) litr oleju na tysiac kilometrow?

a jak sprawdzic poprawnosc dzialania ukladu wydechowego? analiza spalin?

ale co tu sprawdzac jesli (jesli prawde piszesz o braniu oleju) silnik
masz do wymiany...

no napewno mam to na mysli jeden litr trzeba dolac po 1 tys km
auto ma przejechane 145 tys do nowosci autentyczny przebieg dziwne jest to dla mnie
jak piszecie ze silnik do wymiany

28 Data: Maj 21 2009 17:28:42
Temat: Re: Auto bardziej mulowate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: Maverick 

maanj wrote:


Uzytkownik "hamberg"  napisal w wiadomosci
To widze ze zdania sa podzielone od duzej liczby kierowcow slyszalem
i mechaikow tez ze jak na 11 letnie auto z przebiegiem 145 tys
to i tak bierze malo oleju

czy na pewno masz na mysli (slownie) litr oleju na tysiac kilometrow?

a jak sprawdzic poprawnosc dzialania ukladu wydechowego? analiza spalin?

ale co tu sprawdzac jesli (jesli prawde piszesz o braniu oleju) silnik
masz do wymiany...

no napewno mam to na mysli jeden litr trzeba dolac po 1 tys km
auto ma przejechane 145 tys do nowosci autentyczny przebieg dziwne jest to dla mnie
jak piszecie ze silnik do wymiany

Norma to moze byc ok 0,5l/10-15kkm (pol litra oleju na wymiane, ew 1 litr/15 kkm) - a wiec wlewasz na max i powinno starczyc do wymiany. 1l / 1kkm to juz silnik do remontu lub wymiany.

Policz sobie koszty - 1l to najmniej 12 pln. Duzo.

--
Regards,
Maverick
PMS+ PJ S+ p M- W- P+:++ X+ L+ B++ M(+) Z++ T- W CB
Nissan Bluebird - ex
Astra II 1.8 Elegance

29 Data: Maj 21 2009 20:46:01
Temat: Re: Auto bardziej mulowate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: Tomek 

no napewno mam to na mysli jeden litr trzeba dolac po 1 tys km
auto ma przejechane 145 tys do nowosci autentyczny przebieg dziwne jest to
dla mnie
jak piszecie ze silnik do wymiany

czyli na 1 pelne tankowanie wypada Ci 0,5l oleju, jak syrenka normalnie! I
to by sie skladalo w jedna calosc - spalany olej zatkal katalizator.
Tak na marginesie, moj silnik przejechal 210tys km (kupilem z licznikowym
80tys ile cofniety nie wiem) w tym jakies 100tys na LPG i oleju dolewac nie
trzeba. Czyli mam zuzycie ponizej 1l/20tys km. A to ten sam 1.6 16V co Twoj
:)
Ja najpierw wyciagnalbym katalizator i zobaczyl co tam siedzi, albo nawet
odpalil z odpieta rura wydechowa przed katalizatorem. Huk bedzie jak na
wojnie, ale zobaczysz czy sie wkreca na obroty. Potem trzeba zrobic porzadek
z tym braniem oleju. Jesli nigdzie nie wycieka (zardzewiala miska olejowa
zdarza sie we fiatach, spod filtra oleju tez leci czasami) to uszczelniacze
zaworowe. Jak dalej bierze to pierscienie, czyli szlif itd. Kapitalka
silnika. Ale ten przebieg za maly na taki remont.

powodzenia!
--
Tomek

30 Data: Maj 21 2009 21:55:29
Temat: Re: Auto bardziej mulowate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: JKK 


U¿ytkownik "Tomek"  napisa³ w wiadomo¶ci

no napewno mam to na mysli jeden litr trzeba dolac po 1 tys km
auto ma przejechane 145 tys do nowosci autentyczny przebieg dziwne jest to dla mnie
jak piszecie ze silnik do wymiany

Raczej uszczelniacze zaworów, albo pier¶cienie

Czyli mam zuzycie ponizej 1l/20tys km. A to ten sam 1.6 16V co Twoj :)

Zamiast pomóc, chcesz go¶cia zdo³owaæ ?


Jak dalej bierze to pierscienie, czyli szlif itd. Kapitalka silnika.

Niekoniecznie. W Astrze G zmieniali mi same pier¶cienie
przy ok. 200 kkm i pomog³o na ubywanie oleju.

Pzdr

JKK

31 Data: Maj 22 2009 07:53:26
Temat: Re: Auto bardziej mulowate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: Tomek 

Czyli mam zuzycie ponizej 1l/20tys km. A to ten sam 1.6 16V co Twoj :)

Zamiast pomóc, chcesz go¶cia zdo³owaæ ?

pomoglem wczesniej a teraz uswiadamiam koledze, ze branie oleju 1l/1000km
nie jest normalne. Szczegolnie przy tak niskim przebiegu.

--
Tomek

32 Data: Maj 21 2009 22:50:23
Temat: Re: Auto bardziej mu?owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: Maciek "So?tys" 

hamberg pisze:


ale co tu sprawdzac jesli (jesli prawde piszesz o braniu oleju) silnik
masz do wymiany...

ehehehe :)
zobacz instrukcje do nowych samochodów jes'li chodzi o palenie oleju i sporo sie; zdziwisz.
Opel podaje bodaj 0.7 na 1000.
Honda ostatnio tez..

A co do wymiany - nie silnik a co najwyz.ej pare; gratów jak uszczelniacze zaworowe i piers'cienie... itd.
Nie straszcie kolegi bo mu siwizna wypadnie.
--
Maciek "So?tys"
Kraków

33 Data: Maj 22 2009 06:49:41
Temat: Re: Auto bardziej mu?owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: maanj 


Uzytkownik ""Maciek \"So?tys\"""  napisal w wiadomosci

hamberg pisze:


ale co tu sprawdzac jesli (jesli prawde piszesz o braniu oleju) silnik
masz do wymiany...

ehehehe :)
zobacz instrukcje do nowych samochodów jes'li chodzi o palenie oleju i
sporo sie; zdziwisz.
Opel podaje bodaj 0.7 na 1000.
Honda ostatnio tez..

A co do wymiany - nie silnik a co najwyz.ej pare; gratów jak uszczelniacze
zaworowe i piers'cienie... itd.
Nie straszcie kolegi bo mu siwizna wypadnie.
--
Maciek "So?tys"
Kraków

NO PRZYNAJMNIEJ JEDNA POZYTYWNA WIADOMOSC (musialem krzyknac:))

to jak nowy opel czy japonska technologia bierze 0,7 lna 1tys km to jestem w
domu:)
przy piatku taki pozytywny akcent bardzo mi sie spodobal:)

ale fakt faktem ze katalizator oraz przepalenie systematyczne go na wyzszych
obrotach wejdzie
w gre to drugie juz zaczalem od wczoraj:)

wyciek mam spod auta ale w okolicach skrzyni biegów mechanik mowil ze to
koszt robocizny
ok 400 zl i mowil ze wyciek jest maly i nie ma sensu go robic - szkoda kasy

34 Data: Maj 22 2009 08:58:39
Temat: Re: Auto bardziej mu?owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: Mroziu 

maanj wrote:

NO PRZYNAJMNIEJ JEDNA POZYTYWNA WIADOMOSC (musialem krzyknac:))

to jak nowy opel czy japonska technologia bierze 0,7 lna 1tys km to jestem w domu:)

Ten 1l/1000km z instrukcji to po to ¿eby ludzie ze spalaniem oleju po 0.1l/1000km nie ¿±dali wymiany silnika. W rzeczywisto¶ci te silniki bior± do 1l na 15-20kmm albo nawet wcale.

--
Pozdrawiam
Mroziu

35 Data: Maj 22 2009 09:35:37
Temat: Re: Auto bardziej mu?owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: .Peeter 

U¿ytkownik "maanj" napisa³

ale fakt faktem ze katalizator oraz przepalenie systematyczne go na
wyzszych obrotach wejdzie w gre to drugie juz zaczalem od wczoraj:)

Ja od przedwczoraj je¿d¿ê zamiennie swoim bocianem i mamowozem,
przeganiaj±c go pod nieobecno¶æ i po pro¶bie w³a¶cicielki. :) Efekty
s±, jak wraca³em nim z roboty przedwczoraj, my¶la³em ¿e siê zamêczê,
kompletnie nie jecha³. Dzisiaj ju¿ ¿wawo wyrywa i du¿o lepiej wkrêca
siê na obroty. :-) Zauwa¿y³em jeszcze, ¿e mniej gazu musze dawaæ
przy ruszaniu, ¿eby nie zgas³. :-) W³a¶cicielka znowu bêdzie w szoku,
poprzednio jak go przegoni³em, to na hamowni wyplu³ 6KM i 5Nm
wiêcej, ni¿ podaje specyfikacja (1.4 16v 98KM, wysz³o 104KM). :-)
Ale i tak wolê swojego bociana, ¿wawsze toto jakie¶ od ma³ej
benzynki, jedyna frajda w takiej 16v to krêcenie do 6000rpm. :-)

Pozdrawiam
..Peeter

36 Data: Maj 22 2009 10:23:11
Temat: Re: Auto bardziej mu?owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: Arek (G) 

..Peeter pisze:
[...]

Ja od przedwczoraj je¿d¿ê zamiennie swoim bocianem i mamowozem,
[...]

Nie daje mi to spokoju... co to jest ten bocian?

A.

37 Data: Maj 22 2009 11:44:47
Temat: Re: Auto bardziej mu?owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: robal 

Arek (G)  pope³ni³(a):

.Peeter pisze:
[...]
Ja od przedwczoraj je¿d¿ê zamiennie swoim bocianem i mamowozem, [...]

Nie daje mi to spokoju... co to jest ten bocian?

A.

Klekot

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

38 Data: Maj 22 2009 12:22:52
Temat: Re: Auto bardziej mu?owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: gosmo 

U¿ytkownik "robal"  napisa³ w wiadomo¶ci

Arek (G)  pope³ni³(a):
.Peeter pisze:
[...]
Ja od przedwczoraj je¿d¿ê zamiennie swoim bocianem i mamowozem, [...]
Nie daje mi to spokoju... co to jest ten bocian?
A.
Klekot

To mo¿e byæ cokolwiek na ON w PD a nawet w CR.

39 Data: Maj 25 2009 11:37:05
Temat: Re: Auto bardziej mu?owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: Arek (G) 

gosmo pisze:

U¿ytkownik "robal"  napisa³ w wiadomo¶ci
Arek (G)  pope³ni³(a):
.Peeter pisze:
[...]
Ja od przedwczoraj je¿d¿ê zamiennie swoim bocianem i mamowozem, [...]
Nie daje mi to spokoju... co to jest ten bocian?
A.
Klekot

To mo¿e byæ cokolwiek na ON w PD a nawet w CR.

:) W sumie mog³em skojarzyæ, ale nie wiedzieæ czemu pomy¶la³em, ¿e chodzi o jaki¶ konkretny model:) Dziêki i pozdrawiam,

A.

40 Data: Maj 22 2009 13:50:16
Temat: Re: Auto bardziej mu?owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: .Peeter 

U¿ytkownik "Arek (G)" napisa³:

Nie daje mi to spokoju... co to jest ten bocian?

Turbo bocian = w moim przypadku 1.9 TDI PD. :-)

Pozdrawiam
..Peeter

41 Data: Maj 22 2009 16:58:13
Temat: Re: Auto bardziej mu?owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: Jakub Witkowski 

maanj pisze:

zobacz instrukcje do nowych samochodów jes'li chodzi o palenie oleju i sporo sie; zdziwisz.
Opel podaje bodaj 0.7 na 1000.

NO PRZYNAJMNIEJ JEDNA POZYTYWNA WIADOMOSC (musialem krzyknac:))

to jak nowy opel czy japonska technologia bierze 0,7 lna 1tys km to jestem w domu:)

Nie. Nie bierze :)

Tyle wpisuj± do instrukcji ¿eby siê wykpiæ od reklamacji
(ot, dupochron) i nie ma to zadnego zwi±zku z faktami

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

42 Data: Maj 22 2009 01:37:13
Temat: Re: Auto bardziej mu?owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: hamberg 

On 21 Maj, 22:50, "Maciek \"So?tys\""  wrote:

hamberg pisze:



> ale co tu sprawdzac jesli (jesli prawde piszesz o braniu oleju) silnik
> masz do wymiany...

ehehehe :)
zobacz instrukcje do nowych samochodów jes'li chodzi o palenie oleju i sporo
sie; zdziwisz.
Opel podaje bodaj 0.7 na 1000.
Honda ostatnio tez..


sluchaj - instrukcje to ja znam doskonale (moj fiat 1l/1000, lancia
0,7l/1000) - tylko ze to nie jest normalne!!! Jest to zwykly dupochron
dla producenta chociaz nie wiem przed czym ma chronic bo gdyby mi w
okresie gwarancji tyle oleju spalal to bym domagal sie mimo wszystko
naprawy. To nie jest dwusuw przeciez (olej w proporcji 1:70)
Dodam ze moj 18 letni 1.9TD gdzie turbina pochalnia wiekszosc oleju
bierze 1l/8000km.

A co do wymiany - nie silnik a co najwyz.ej pare; gratów jak uszczelniacze
zaworowe i piers'cienie... itd.
Nie straszcie kolegi bo mu siwizna wypadnie.

nie strasze- nie wiem kto ten silnik serwisowal, w jakich warunkach
jezdzil. Trudno podejrzewac wyciek bo wtedy by nie mulil tylko "bral"
olej. Jesli silnik bierze tyle oleju jest zlomem - koniec na ten
temat. Teraz tylko kwestia ile to bedzie kosztowalo - czy wystarczy
wymiana uszczelniaczy (raczej watpie) czy trzeba robic generalke.

43 Data: Maj 21 2009 15:16:14
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: .Peeter 

U¿ytkownik "maanj" napisa³:

namieszlaem z tymi 103 PS przy 4200 ale fakt jest faktem ze w gore krecic
sie niechce

Tak jak wy¿ej - ¼le ustawiony rozrz±d (przeskoczy³/¼le z³o¿ony) lub zapchany
katalizator. Krêciæ siê musi do tych 6k, je¶li tak ma wed³ug specyfikacji
maksymaln± moc, jak siê nie krêci, to co¶ jest mocno nie tak.

a jak sprawdzic poprawnosc dzialania ukladu wydechowego?

Chyba roz³o¿enie uk³adu i zajrzenie w kata zostaje. :-)

Kiedy¶ do znajomego do warsztatu przyjecha³o auto, które nie chcia³o
siê krêcic powy¿ej 3000rpm (silnik benzyna 1.4 16v), rozmontowali
wydech i okaza³o siê, ¿e nadtopi³a siê ceramika w katalizatorze i zatkane
by³o na oko z 80% przelotu... Po wypukaniu flaków kata metod± brutaln±
(m³otek i d³ugi przecinak) auto wróci³o do ¿ycia.

Pozdrawiam
..Peeter

44 Data: Maj 21 2009 16:37:06
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor:


U¿ytkownik "Tomek"  napisa³ w wiadomo¶ci

>> moze warto sprobowac tylko jest jedno ale - przy 4200 mam moje 103 PS
>> i problem w tym ze w góre juz niechce isc ale spróbujemy:)
>
> ten silnik ma max moc w okolicach 6tys obr, max moment 4,5tys obr. Jesli
> nie chce isc w gore to 2 mozliwosci - albo rozrzad przeskoczyl o 1 zabek
> (jesli byl niedawno wymieniany to mozliwe, ze zle zalozyli) albo niedrozny
> uklad wydechowy - tlumik, katalizator. Pozeranie oleju 1l/1000km to
> katastrofa - mam ten silnik i miedzy wymianami nie trzeba dolewac nic.
>
> --
> Tomek
>

To widze ze zdania sa podzielone od duzej liczby kierowcow slyszalem
i mechaikow tez ze jak na 11 letnie auto z przebiegiem 145 tys
to i tak bierze malo oleju

Ojciec ma 14 letniego puga 106 230 tys.km. i nie bierze tyle oleju co twoj, w
litrze sie miesci pomiedzy wymianami(co 15 tys. km).
 
wiec jak czytam ze moj silnik to trup to zaczynam sie martwic



--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

45 Data: Maj 21 2009 06:09:42
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: jimiasty 

On 21 Maj, 09:24, "maanj"  wrote:

paliwo 98 non stop

Hmmmm :)

--
Pozdro. Jimiasty

46 Data: Maj 21 2009 17:20:39
Temat: Re: Auto bardziej mulowate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: maanj 


Uzytkownik "jimiasty"  napisal w wiadomosci

On 21 Maj, 09:24, "maanj"  wrote:

paliwo 98 non stop

Hmmmm :)

--
Pozdro. Jimiasty

95 mialo byc w zimie bylo 98 non stop , ale nie winie w tej kwesti paliwa zbytnio

47 Data: Maj 21 2009 18:02:56
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: Borys Pogore³o 

Dnia Thu, 21 May 2009 09:24:09 +0200, maanj napisa³(a):

samochod nawet p o3 latach uzytkowania zbiera³ sie o niebo lepiej
niz teraz , muli go ciezko mu wejsc na obroty, trzeba go ¿y³owac aby sie
zbieral
kiedys bylo lepiej lekkie przycisniecie gazu i odrazu wyrywal do przodu

co wymienic co sprawdzic aby wrocilo troche werwy w nim?

 Schudn±æ ;-)

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

48 Data: Maj 21 2009 20:25:49
Temat: Re: Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?
Autor: Hants 

"maanj"  wrote in message

Witam

muli go ciezko mu wejsc na obroty, trzeba go ¿y³owac aby sie zbieral
kiedys bylo lepiej lekkie przycisniecie gazu i odrazu wyrywal do przodu

co wymienic co sprawdzic aby wrocilo troche werwy w nim?

Katalizator...

Auto bardziej mu³owate niz przy kupnie co wymienic?



Grupy dyskusyjne