Grupy dyskusyjne   »   Auto nie reaguje poprawnie na pedaÅ‚ gazu

Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu



1 Data: Maj 20 2012 22:14:43
Temat: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: anacron 

Auto to nowy i30, silnik 1.4 CRDI. Problem polega na tym, ¿e auto nie
reaguje poprawnie na peda³ gazu. Bieg 3, 4 5 lub 6, 1500 obr./min
wciskam peda³ gazu i nic i tak przez 1-3s, a¿ rozkrÄ™ci siÄ™ turbina,
którÄ… wed³ug mnie bardzo s³ychać. Problem nie wystÄ™puje w godzinach
wieczornych i nocÄ… (zak³adam, ¿e ma na to wp³yw temperatura otoczenia).
PoczÄ…tkowo myÅ›la³em, ¿e to przep³ywomierz, ale ten chyba bez wzglÄ™du na
temperaturÄ™ by dzia³a³ ¼le lub dobrze. Auto ma przebieg ju¿ 3kkm (mimo,
¿e mam je dopiero tydzieÅ„) i problem wystÄ™puje chyba od poczÄ…tku.
Spalanie jest o 1,5-2l/100km wiÄ™ksze ni¿ podaje producent. Pisze o tym,
bo choć wiem, ze dane podawane przez producenta to fikcja, nigdy nie
zdarzy³o mi siÄ™, aby Å›rednie w moim przypadku przekracza³o wartoæ
podawanÄ… w specyfikacji wiÄ™cej ni¿ o 0,5l/100km. KtoÅ› ma jakieÅ› pomys³y?
Jutro podjadÄ™ do serwisu, ale jako, ¿e nie znam siÄ™ na silnikach w
stopniu wystarczajÄ…cym, pytam Was, aby mi ciemnoty nie wciskali.

--
anacron



2 Data: Maj 20 2012 22:23:53
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: Cavallino 


U¿ytkownik "anacron"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup

Auto to nowy i30, silnik 1.4 CRDI. Problem polega na tym, ¿e auto nie
reaguje poprawnie na peda³ gazu. Bieg 3, 4 5 lub 6, 1500 obr./min
wciskam peda³ gazu i nic i tak przez 1-3s, a¿ rozkrÄ™ci siÄ™ turbina,

A czego siÄ™ spodziewa³eÅ›?
Pisa³em przecie¿ ¿e 1500 to za nisko na mocne wciskanie peda³u gazu.
Å»eby jechać turbodieslem dynamicznie, nie mo¿esz go trzymać poni¿ej 2000, przynajmniej niezbyt du¿o poni¿ej.

Spalanie jest o 1,5-2l/100km wiÄ™ksze ni¿ podaje producent.

Jak je¼dzisz 1500 obr/min i ciÅ›niesz w tym momencie gaz do dechy, to nie dziwota.
To nie benzyniak, trzeba siÄ™ nauczyć je¼dzić inaczej.

3 Data: Maj 20 2012 22:29:02
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: anacron 

W dniu 2012-05-20 22:23, Cavallino pisze:


U¿ytkownik "anacron"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup

Auto to nowy i30, silnik 1.4 CRDI. Problem polega na tym, ¿e auto nie
reaguje poprawnie na peda³ gazu. Bieg 3, 4 5 lub 6, 1500 obr./min
wciskam peda³ gazu i nic i tak przez 1-3s, a¿ rozkrÄ™ci siÄ™ turbina,

A czego siÄ™ spodziewa³eÅ›?

Nie rozumiesz, nie oczekuje, ¿e bÄ™dzie rakietÄ… z samego do³u, ale jednak
w nocy/wieczorem je¼dzi normalnie, to jest reaguje, niezbyt ¿wawo ale
reaguje na peda³ gazu. W dzieÅ„, kiedy jest du¿o cieplej nie. I przy
okazji od 1750 do 2750 albo jakoÅ› tak) ma 100% momentu ten silnik. Poza
tym problem występuje i przy 1500 i przy 2000 i przy 2500 obr.min w
dzieÅ„, gdy mocno wciÅ›niesz peda³ gazu.

4 Data: Maj 20 2012 22:35:08
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: Cavallino 


U¿ytkownik "anacron"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup

W dniu 2012-05-20 22:23, Cavallino pisze:

U¿ytkownik "anacron"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup

Auto to nowy i30, silnik 1.4 CRDI. Problem polega na tym, ¿e auto nie
reaguje poprawnie na peda³ gazu. Bieg 3, 4 5 lub 6, 1500 obr./min
wciskam peda³ gazu i nic i tak przez 1-3s, a¿ rozkrÄ™ci siÄ™ turbina,

A czego siÄ™ spodziewa³eÅ›?

Nie rozumiesz, nie oczekuje, ¿e bÄ™dzie rakietÄ… z samego do³u, ale jednak
w nocy/wieczorem je¼dzi normalnie, to jest reaguje, niezbyt ¿wawo ale
reaguje na peda³ gazu. W dzieÅ„, kiedy jest du¿o cieplej nie.

Toto ma intercooler?

5 Data: Maj 20 2012 22:41:16
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: jerzu 

On Sun, 20 May 2012 22:35:08 +0200, "Cavallino"
 wrote:

Toto ma intercooler?

Wg. google ma. Ale niech Motyliñski sprawdzi, mo¿e mu jakiego¶ szrota
sprzedali :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

6 Data: Maj 20 2012 22:44:19
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: Cavallino 


U¿ytkownik "jerzu"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

On Sun, 20 May 2012 22:35:08 +0200, "Cavallino"
 wrote:

Toto ma intercooler?

Wg. google ma.

No to pewnie tutaj bym szuka³ usterki, albo tak jak ju¿ pisano, jaki¶ czujnik szlag trafi³.
Warto sprawdziæ co pokazuje wska¿nik temperatury silnika, jak pad³ mi czujnik w Megane, pokazywa³ ¿e ciep³y silnik jest zimny.

7 Data: Maj 20 2012 22:47:06
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: anacron 

W dniu 2012-05-20 22:44, Cavallino pisze:

No to pewnie tutaj bym szuka³ usterki, albo tak jak ju¿ pisano, jaki¶
czujnik szlag trafi³.


Warto sprawdziæ co pokazuje wska¿nik temperatury silnika, jak pad³ mi
czujnik w Megane, pokazywa³ ¿e ciep³y silnik jest zimny.

Nie widzia³em jeszcze 90 stopni. I przy okazji

Torque: 220 Nm @ 1500-2750 rpm
Aspiration: turbo + intercooler

Wiêc od 1500 powinien ju¿ rwaæ :)

8 Data: Maj 20 2012 22:49:27
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: Cavallino 


U¿ytkownik "anacron"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

W dniu 2012-05-20 22:44, Cavallino pisze:
No to pewnie tutaj bym szuka³ usterki, albo tak jak ju¿ pisano, jaki¶
czujnik szlag trafi³.


Warto sprawdziæ co pokazuje wska¿nik temperatury silnika, jak pad³ mi
czujnik w Megane, pokazywa³ ¿e ciep³y silnik jest zimny.

Nie widzia³em jeszcze 90 stopni.

Pytanie, czy jak masz problemy, to widzisz tyle samo co w nocy, gdy ich nie masz.
Choæ pewnie je¶li ju¿, to pad³ czujnik temp. powietrza a nie p³ynu, wiêc w ten sposób jego awarii nie zauwa¿ysz.

9 Data: Maj 20 2012 22:52:33
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: anacron 

W dniu 2012-05-20 22:49, Cavallino pisze:


U¿ytkownik "anacron"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

W dniu 2012-05-20 22:44, Cavallino pisze:
No to pewnie tutaj bym szuka³ usterki, albo tak jak ju¿ pisano, jaki¶
czujnik szlag trafi³.


Warto sprawdziæ co pokazuje wska¿nik temperatury silnika, jak pad³ mi
czujnik w Megane, pokazywa³ ¿e ciep³y silnik jest zimny.

Nie widzia³em jeszcze 90 stopni.

Pytanie, czy jak masz problemy, to widzisz tyle samo co w nocy, gdy ich
nie masz.

Tam jest elektroniczny wy¶wietlacz, zawsze maks to jedna kreska mniej
ni¿ 90, od same pocz±tku. Próbowa³em go "zagrzaæ bardziej, ale uda³o nie
mnie siê.

10 Data: Maj 21 2012 09:17:47
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: Tomasz Pyra 

On Sun, 20 May 2012 22:52:33 +0200, anacron wrote:


Tam jest elektroniczny wy¶wietlacz, zawsze maks to jedna kreska mniej
ni¿ 90, od same pocz±tku. Próbowa³em go "zagrzaæ bardziej, ale uda³o nie
mnie siê.

To nie ten czujnik - ten który Ciebie interesuje to czujnik temperatury
powietrza znajduj±cy siê za intercoolerem. Do odczytania za pomoc±
komputera.

Natomiast pewnie bêdzie tak jak Cavallino pisa³ - to jest turbo, tym siê
je¼dzi pod czerwone pole, a nie zamula.
Zw³aszcza ¿e w celu ochrony sprzêg³a i turbiny, tam mo¿e byæ turbodziura
zaprogramowana w ECU.

Zostaje albo chip, albo krêcenie wysoko.

Chocia¿ oczywi¶cie warto sprawdziæ czy wszystko w silniku jest w porz±dku.

11 Data: Maj 21 2012 17:21:00
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu - rozwi±zane
Autor: anacron 

W dniu 2012-05-21 09:17, Tomasz Pyra pisze:

On Sun, 20 May 2012 22:52:33 +0200, anacron wrote:


Tam jest elektroniczny wy¶wietlacz, zawsze maks to jedna kreska mniej
ni¿ 90, od same pocz±tku. Próbowa³em go "zagrzaæ bardziej, ale uda³o nie
mnie siê.

To nie ten czujnik - ten który Ciebie interesuje to czujnik temperatury
powietrza znajduj±cy siê za intercoolerem. Do odczytania za pomoc±
komputera.

Natomiast pewnie bêdzie tak jak Cavallino pisa³ - to jest turbo, tym siê
je¼dzi pod czerwone pole, a nie zamula.
Zw³aszcza ¿e w celu ochrony sprzêg³a i turbiny, tam mo¿e byæ turbodziura
zaprogramowana w ECU.

Zostaje albo chip, albo krêcenie wysoko.

Wystarczy³ reset ECU. Jeden problem zosta³ rozwi±zany, auto ju¿
normalnie reaguje na peda³ gazu i wcale nie trzeba wysoko, trzymaj±c go
miêdzy 1500 a 2750 mam 100% momentu, tak od 1750 to ju¿ je¼dzi ca³kiem
¿wawo, od 2250 ma ochotê pozwijaæ asfalt. Pozosta³ jeszcze drugi
problem, zbyt wysokie spalanie, chocia¿ teraz mo¿e i to siê normalizuje,
wiêc zrobiê kolejny 1000 km i zobaczymy.

12 Data: Maj 21 2012 18:14:07
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu - rozwi±zane
Autor: kamil 

On 21/05/2012 16:21, anacron wrote:

W dniu 2012-05-21 09:17, Tomasz Pyra pisze:
On Sun, 20 May 2012 22:52:33 +0200, anacron wrote:


Tam jest elektroniczny wy¶wietlacz, zawsze maks to jedna kreska mniej
ni¿ 90, od same pocz±tku. Próbowa³em go "zagrzaæ bardziej, ale uda³o nie
mnie siê.

To nie ten czujnik - ten który Ciebie interesuje to czujnik temperatury
powietrza znajduj±cy siê za intercoolerem. Do odczytania za pomoc±
komputera.

Natomiast pewnie bêdzie tak jak Cavallino pisa³ - to jest turbo, tym siê
je¼dzi pod czerwone pole, a nie zamula.
Zw³aszcza ¿e w celu ochrony sprzêg³a i turbiny, tam mo¿e byæ turbodziura
zaprogramowana w ECU.

Zostaje albo chip, albo krêcenie wysoko.

Wystarczy³ reset ECU. Jeden problem zosta³ rozwi±zany, auto ju¿
normalnie reaguje na peda³ gazu i wcale nie trzeba wysoko, trzymaj±c go
miêdzy 1500 a 2750 mam 100% momentu, tak od 1750 to ju¿ je¼dzi ca³kiem
¿wawo, od 2250 ma ochotê pozwijaæ asfalt. Pozosta³ jeszcze drugi
problem, zbyt wysokie spalanie, chocia¿ teraz mo¿e i to siê normalizuje,
wiêc zrobiê kolejny 1000 km i zobaczymy.

Hehe, diesel 1.4 zwija asfalt. MSPANC. ;)


--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

13 Data: Maj 21 2012 19:34:24
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu - rozwi±zane
Autor: anacron 

W dniu 2012-05-21 19:14, kamil pisze:

On 21/05/2012 16:21, anacron wrote:
W dniu 2012-05-21 09:17, Tomasz Pyra pisze:
On Sun, 20 May 2012 22:52:33 +0200, anacron wrote:


Tam jest elektroniczny wy¶wietlacz, zawsze maks to jedna kreska mniej
ni¿ 90, od same pocz±tku. Próbowa³em go "zagrzaæ bardziej, ale uda³o
nie
mnie siê.

To nie ten czujnik - ten który Ciebie interesuje to czujnik temperatury
powietrza znajduj±cy siê za intercoolerem. Do odczytania za pomoc±
komputera.

Natomiast pewnie bêdzie tak jak Cavallino pisa³ - to jest turbo, tym siê
je¼dzi pod czerwone pole, a nie zamula.
Zw³aszcza ¿e w celu ochrony sprzêg³a i turbiny, tam mo¿e byæ turbodziura
zaprogramowana w ECU.

Zostaje albo chip, albo krêcenie wysoko.

Wystarczy³ reset ECU. Jeden problem zosta³ rozwi±zany, auto ju¿
normalnie reaguje na peda³ gazu i wcale nie trzeba wysoko, trzymaj±c go
miêdzy 1500 a 2750 mam 100% momentu, tak od 1750 to ju¿ je¼dzi ca³kiem
¿wawo, od 2250 ma ochotê pozwijaæ asfalt. Pozosta³ jeszcze drugi
problem, zbyt wysokie spalanie, chocia¿ teraz mo¿e i to siê normalizuje,
wiêc zrobiê kolejny 1000 km i zobaczymy.

Hehe, diesel 1.4 zwija asfalt. MSPANC. ;)

Ma ochotê, a nie zwija. Czytanie ze zrozumieniem siê k³ania, bo ja
celowo tak napisa³em. ;)

14 Data: Maj 21 2012 19:12:04
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu - rozwi±zane
Autor: kamil 

On 21/05/2012 18:34, anacron wrote:


Wystarczy³ reset ECU. Jeden problem zosta³ rozwi±zany, auto ju¿
normalnie reaguje na peda³ gazu i wcale nie trzeba wysoko, trzymaj±c go
miêdzy 1500 a 2750 mam 100% momentu, tak od 1750 to ju¿ je¼dzi ca³kiem
¿wawo, od 2250 ma ochotê pozwijaæ asfalt. Pozosta³ jeszcze drugi
problem, zbyt wysokie spalanie, chocia¿ teraz mo¿e i to siê normalizuje,
wiêc zrobiê kolejny 1000 km i zobaczymy.

Hehe, diesel 1.4 zwija asfalt. MSPANC. ;)

Ma ochotê, a nie zwija. Czytanie ze zrozumieniem siê k³ania, bo ja
celowo tak napisa³em. ;)

Co¶ jak bogaty i stary m±¿, te¿ ma ochotê, ale sam wiesz.. ;)



--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

15 Data: Maj 21 2012 19:55:05
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu - rozwi±zane
Autor: Mumin 

W dniu 2012-05-21 17:21, anacron pisze:

Wystarczy³ reset ECU. Jeden problem zosta³ rozwi±zany, auto ju¿
normalnie reaguje na peda³ gazu i wcale nie trzeba wysoko, trzymaj±c go
miêdzy 1500 a 2750 mam 100% momentu, tak od 1750 to ju¿ je¼dzi ca³kiem
¿wawo, od 2250 ma ochotê pozwijaæ asfalt. Pozosta³ jeszcze drugi
problem, zbyt wysokie spalanie, chocia¿ teraz mo¿e i to siê normalizuje,
wiêc zrobiê kolejny 1000 km i zobaczymy.


Uroki elektroniki... Samochód to pó³ biedy, ale we¼ tu spokojnie wsi±d¼ do samolotu...

--
Pozdrawiam,
Mumin

16 Data: Maj 21 2012 19:56:12
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu - rozwi±zane
Autor: Cavallino 


U¿ytkownik "Mumin"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

W dniu 2012-05-21 17:21, anacron pisze:

Wystarczy³ reset ECU. Jeden problem zosta³ rozwi±zany, auto ju¿
normalnie reaguje na peda³ gazu i wcale nie trzeba wysoko, trzymaj±c go
miêdzy 1500 a 2750 mam 100% momentu, tak od 1750 to ju¿ je¼dzi ca³kiem
¿wawo, od 2250 ma ochotê pozwijaæ asfalt. Pozosta³ jeszcze drugi
problem, zbyt wysokie spalanie, chocia¿ teraz mo¿e i to siê normalizuje,
wiêc zrobiê kolejny 1000 km i zobaczymy.


Uroki elektroniki...

Dok³adnie, zawsze twierdzi³em, ¿e im mniej elektroniki tym lepiej.

17 Data: Maj 21 2012 20:46:53
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu - rozwi±zane
Autor: Ghost 


U¿ytkownik "Cavallino"  napisa³ w wiadomo¶ci


U¿ytkownik "Mumin"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
W dniu 2012-05-21 17:21, anacron pisze:

Wystarczy³ reset ECU. Jeden problem zosta³ rozwi±zany, auto ju¿
normalnie reaguje na peda³ gazu i wcale nie trzeba wysoko, trzymaj±c go
miêdzy 1500 a 2750 mam 100% momentu, tak od 1750 to ju¿ je¼dzi ca³kiem
¿wawo, od 2250 ma ochotê pozwijaæ asfalt. Pozosta³ jeszcze drugi
problem, zbyt wysokie spalanie, chocia¿ teraz mo¿e i to siê normalizuje,
wiêc zrobiê kolejny 1000 km i zobaczymy.


Uroki elektroniki...

Dok³adnie, zawsze twierdzi³em, ¿e im mniej elektroniki tym lepiej.

Cos jak - "za komuny bylo lepi".

Oczywiscie. Wszak wprowadzenie elektroniki znaczaco pogorszylo niezawodnosc oraz zwiekszylo liczbe wypadkow i katastrof.

18 Data: Maj 21 2012 07:57:27
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: Ramok 

W dniu 20.05.2012 22:47, anacron napisa³(a):

Torque: 220 Nm @ 1500-2750 rpm
Aspiration: turbo + intercooler

Wiêc od 1500 powinien ju¿ rwaæ :)
Lekkie [OT]
Pomijaj±c g³ówny problem (zak³adam, ¿e problem wystêpuje "rzeczywi¶cie",
a nie ¿e tylko tak siê Tobie subiektywnie wydaje), to to, ¿e maks.
moment jest przy 1500obr./min ma siê bardzo s³abo do tego, ¿e przy tych
1500 mo¿e byæ du¿a turbodziura. Tj. chcê zwróciæ uwagê na to (bo sporo
osób o tym nie wie/zapomina), ¿e je¶li jedziesz spokojnie na (takie
przyk³adowe) 1500 i "depniesz", to silnik nie od razu bêdzie mia³ maks.
moment, ale je¶li jedzie siê z mniejsz± prêdko¶ci± obrotow±, to po
"depniêciu" "mijaj±c" 1500 byæ mo¿e ju¿ bêdzie maks. ;))) A tylko ten
drugi "przypadek" umieszcza siê "na kreskach"/wykresie z hamowni i
danych technicznych producenta auta...
Tak jak napisano, w wiêkszo¶ci turbo diesli aby silnik reagowa³ "od
razu", dobrze mieæ co najmniej 2000obr./min..

Pozdrawiam!
/Ramok

19 Data: Maj 20 2012 22:29:52
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Cavallino pisze tak:

To nie benzyniak, trzeba siê nauczyæ je¼dziæ inaczej.

IMHO benzyniak z wtryskiem te¿ nie reaguje od razu
dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.


--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

20 Data: Maj 20 2012 22:32:01
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: anacron 

W dniu 2012-05-20 22:29, PiteR pisze:

na  ** p.m.s **  Cavallino pisze tak:

To nie benzyniak, trzeba siê nauczyæ je¼dziæ inaczej.

IMHO benzyniak z wtryskiem te¿ nie reaguje od razu
dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.


Czy ja pisze nie po polsku? W nocy reaguje wystarczaj±co dobrze (oko³o
20-22 stopni powietrza), w dzieñ jak jest 26-30 ju¿ nie. Oczywi¶cie
sprawdza³em przy wy³±czonej klimatyzacji, aby zaraz nikt nie napisa³, ¿e
to wina klimy.

21 Data: Maj 20 2012 22:35:48
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  anacron pisze tak:

Czy ja pisze nie po polsku? W nocy reaguje wystarczaj±co dobrze
(oko³o 20-22 stopni powietrza), w dzieñ jak jest 26-30 ju¿ nie.
Oczywi¶cie sprawdza³em przy wy³±czonej klimatyzacji, aby zaraz
nikt nie napisa³, ¿e to wina klimy.

Moja odpowiedz w ogóle nie dotyczy Ciebie. Masz w±tkowanie w tym
Thunderbirdzie? :)

Jak ju¿ chcesz opinii to IMHO masz zepsuty jaki¶ czujnik temp powietrza
w dolocie lub zintegrowany w przep³ywomierzu.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

22 Data: Maj 20 2012 22:37:54
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: Cavallino 


U¿ytkownik "anacron"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

W dniu 2012-05-20 22:29, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Cavallino pisze tak:

To nie benzyniak, trzeba siê nauczyæ je¼dziæ inaczej.

IMHO benzyniak z wtryskiem te¿ nie reaguje od razu
dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.


Czy ja pisze nie po polsku?

Napisa³e¶ ¿e próbujesz przy 1500.
Teraz zmieniasz zdanie ¿e przy 2500 jest tak samo.

To do¶æ istotna ró¿nica.

Taki ma³y turbodiesel jedzie praktycznie tylko dziêki turbinie, wiêc bez jej w³±czenia to normalne ¿e nie jedzie prawie wcale.

To, ¿e ró¿nice temperatur wp³ywaj± na wydajno¶æ silnika, to te¿ w miarê normalne.
Ale nie a¿ w w takim stopniu, a przy 2500 to ju¿ po prostu musi ci±gn±æ.

23 Data: Maj 20 2012 22:42:22
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: anacron 

W dniu 2012-05-20 22:37, Cavallino pisze:


U¿ytkownik "anacron"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

W dniu 2012-05-20 22:29, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Cavallino pisze tak:

To nie benzyniak, trzeba siê nauczyæ je¼dziæ inaczej.

IMHO benzyniak z wtryskiem te¿ nie reaguje od razu
dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.


Czy ja pisze nie po polsku?

Napisa³e¶ ¿e próbujesz przy 1500.
Teraz zmieniasz zdanie ¿e przy 2500 jest tak samo.

To do¶æ istotna ró¿nica.

Taki ma³y turbodiesel jedzie praktycznie tylko dziêki turbinie, wiêc bez
jej w³±czenia to normalne ¿e nie jedzie prawie wcale.

To, ¿e ró¿nice temperatur wp³ywaj± na wydajno¶æ silnika, to te¿ w miarê
normalne.
Ale nie a¿ w w takim stopniu, a przy 2500 to ju¿ po prostu musi ci±gn±æ.

Jak go spu¶ciæ do 1000 na 3 biegu, to przy 1750 (po³owa miedzy 1500 i
2000) ju¿ zawijaæ asfalt chce. Im wy¿sze obroty tym ten delay jest
ni¿szy, ale nadal odczuwalny. W nocy 90km/h , VI bieg, jakie¶ 1800
obr./min wciskam gaz i wyprzedzam ciê¿arówki bez redukcji i stresu. W
dzieñ bojê siê wyprzedzaæ ju¿ przy trochê wiêkszym ruchu.

24 Data: Maj 20 2012 22:45:44
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: Cavallino 


U¿ytkownik "anacron"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

W dniu 2012-05-20 22:37, Cavallino pisze:

U¿ytkownik "anacron"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

W dniu 2012-05-20 22:29, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Cavallino pisze tak:

To nie benzyniak, trzeba siê nauczyæ je¼dziæ inaczej.

IMHO benzyniak z wtryskiem te¿ nie reaguje od razu
dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.


Czy ja pisze nie po polsku?

Napisa³e¶ ¿e próbujesz przy 1500.
Teraz zmieniasz zdanie ¿e przy 2500 jest tak samo.

To do¶æ istotna ró¿nica.

Taki ma³y turbodiesel jedzie praktycznie tylko dziêki turbinie, wiêc bez
jej w³±czenia to normalne ¿e nie jedzie prawie wcale.

To, ¿e ró¿nice temperatur wp³ywaj± na wydajno¶æ silnika, to te¿ w miarê
normalne.
Ale nie a¿ w w takim stopniu, a przy 2500 to ju¿ po prostu musi ci±gn±æ.

Jak go spu¶ciæ do 1000 na 3 biegu, to przy 1750 (po³owa miedzy 1500 i
2000) ju¿ zawijaæ asfalt chce.

I prawid³owo, u mnie te¿ siê mniej wiêcej tak turbina w³±cza.
Silnik nieco inny, ale turbo pewnie to samo, program pewnie te¿ zbli¿ony.

25 Data: Maj 22 2012 00:21:52
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: anacron 

W dniu 2012-05-20 22:45, Cavallino pisze:

Jak go spu¶ciæ do 1000 na 3 biegu, to przy 1750 (po³owa miedzy 1500 i
2000) ju¿ zawijaæ asfalt chce.

I prawid³owo, u mnie te¿ siê mniej wiêcej tak turbina w³±cza.
Silnik nieco inny, ale turbo pewnie to samo, program pewnie te¿ zbli¿ony.

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/hyundai/i30/ii/silnik-diesla-1.4-crdi-90km

26 Data: Maj 20 2012 22:33:16
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: Cavallino 


U¿ytkownik "PiteR"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

na  ** p.m.s **  Cavallino pisze tak:

To nie benzyniak, trzeba siê nauczyæ je¼dziæ inaczej.

IMHO benzyniak z wtryskiem te¿ nie reaguje od razu
dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.

Nie wiem jak tam z ma³ymi benzyniakami z turbin±, w Lancii turbodziura jest olbrzymia (w porównaniu do ma³ego turbodiesla), za to jak siê turbo rozkrêci to jest tylko gwizd i zwijanie asfaltu.

27 Data: Maj 21 2012 08:05:36
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: Cezary Daniluk 

W dniu 2012-05-20 22:33, Cavallino pisze:


U¿ytkownik "PiteR"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:

To nie benzyniak, trzeba siê nauczyæ je¼dziæ inaczej.

IMHO benzyniak z wtryskiem te¿ nie reaguje od razu
dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.

Nie wiem jak tam z ma³ymi benzyniakami z turbin±, w Lancii turbodziura
jest olbrzymia (w porównaniu do ma³ego turbodiesla), za to jak siê turbo
rozkrêci to jest tylko gwizd i zwijanie asfaltu.


Turbodziura to by³a w uno turbo :P
Albo w Golfie 1 turbodieslu - wciska³e¶ gaz, rozpêdza³ siê jak normalny diesel, no mo¿e ciut lepiej, jak obrotomierz dochodzi³ do koñca skali to dostawa³ kopniaka, ale ju¿ trzeba by³o bieg zmieniaæ na wy¿szy i znowu czekaæ na kopniaka :D

Pozdrawiam !

28 Data: Maj 21 2012 09:39:46
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: Cavallino 


U¿ytkownik "Cezary Daniluk"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

W dniu 2012-05-20 22:33, Cavallino pisze:

U¿ytkownik "PiteR"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:

To nie benzyniak, trzeba siê nauczyæ je¼dziæ inaczej.

IMHO benzyniak z wtryskiem te¿ nie reaguje od razu
dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.

Nie wiem jak tam z ma³ymi benzyniakami z turbin±, w Lancii turbodziura
jest olbrzymia (w porównaniu do ma³ego turbodiesla), za to jak siê turbo
rozkrêci to jest tylko gwizd i zwijanie asfaltu.


Turbodziura to by³a w uno turbo :P

Zapewniam Ciê, ¿e w Delcie Integrale nie jest wiele mniejsza.
Mo¿e mniej odczuwalna, bo to jednak 2.0 i silnik bez turbiny te¿ ma ju¿ w miarê sensown± moc, ale wra¿enia po w³±czeniu turbo nie wiem czy nie wiêksze.

29 Data: Maj 21 2012 18:16:06
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: kamil 

On 21/05/2012 08:39, Cavallino wrote:


U¿ytkownik "Cezary Daniluk"  napisa³ w
wiadomo¶ci grup
W dniu 2012-05-20 22:33, Cavallino pisze:

U¿ytkownik "PiteR"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:

To nie benzyniak, trzeba siê nauczyæ je¼dziæ inaczej.

IMHO benzyniak z wtryskiem te¿ nie reaguje od razu
dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.

Nie wiem jak tam z ma³ymi benzyniakami z turbin±, w Lancii turbodziura
jest olbrzymia (w porównaniu do ma³ego turbodiesla), za to jak siê turbo
rozkrêci to jest tylko gwizd i zwijanie asfaltu.


Turbodziura to by³a w uno turbo :P

Zapewniam Ciê, ¿e w Delcie Integrale nie jest wiele mniejsza.
Mo¿e mniej odczuwalna, bo to jednak 2.0 i silnik bez turbiny te¿ ma ju¿
w miarê sensown± moc, ale wra¿enia po w³±czeniu turbo nie wiem czy nie
wiêksze.

Niech temu koniowi kto¶ wyt³umaczy, ¿e turbo siê nie "w³±cza", tylko pracuje w zasadzie ca³y czas. Zbanowa³ mnie jaki¶ czas temu za wy¶mianie podobnego kretynizmu i dalej sieje dezinformacjê.




--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

30 Data: Maj 21 2012 21:19:37
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: Cezary Daniluk 

W dniu 2012-05-21 09:39, Cavallino pisze:


U¿ytkownik "Cezary Daniluk"  napisa³ w
wiadomo¶ci grup
W dniu 2012-05-20 22:33, Cavallino pisze:

U¿ytkownik "PiteR"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:

To nie benzyniak, trzeba siê nauczyæ je¼dziæ inaczej.

IMHO benzyniak z wtryskiem te¿ nie reaguje od razu
dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.

Nie wiem jak tam z ma³ymi benzyniakami z turbin±, w Lancii turbodziura
jest olbrzymia (w porównaniu do ma³ego turbodiesla), za to jak siê turbo
rozkrêci to jest tylko gwizd i zwijanie asfaltu.


Turbodziura to by³a w uno turbo :P

Zapewniam Ciê, ¿e w Delcie Integrale nie jest wiele mniejsza.
Mo¿e mniej odczuwalna, bo to jednak 2.0 i silnik bez turbiny te¿ ma ju¿
w miarê sensown± moc, ale wra¿enia po w³±czeniu turbo nie wiem czy nie
wiêksze.


Nie ma i nie istnieje pojêcie w³±czenia siê TURBO.
Turbosprê¿arka krêci siê ca³y czas, tyle ¿e z ró¿nymi prêdko¶ciami, i przy ma³ych prêdko¶ciach (ma³ych przep³ywach gazów) nie ma daje wystarczaj±cego nadci¶nienia.
Dlatego po wci¶niêciu gazu i zwiêkszeniu ilo¶ci gazów przep³ywowych potrzebuje jakiego¶ czasu na osi±gniêcie sensownej wydajno¶ci. Im wiêksza turbosprê¿arka tym ten czas jest wiêkszy ...
Dlatego niektórzy producenci stosuj± dwie - jedn± malutk± aby dobrze podbija³a na niskich obrotach i przy niewielkich obci±¿eniach, a du¿a przy odmiennych warunkach pracy.

Pozdrawiam !

31 Data: Maj 21 2012 21:43:11
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: Cavallino 


U¿ytkownik "Cezary Daniluk"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

W dniu 2012-05-21 09:39, Cavallino pisze:

U¿ytkownik "Cezary Daniluk"  napisa³ w
wiadomo¶ci grup
W dniu 2012-05-20 22:33, Cavallino pisze:

U¿ytkownik "PiteR"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:

To nie benzyniak, trzeba siê nauczyæ je¼dziæ inaczej.

IMHO benzyniak z wtryskiem te¿ nie reaguje od razu
dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.

Nie wiem jak tam z ma³ymi benzyniakami z turbin±, w Lancii turbodziura
jest olbrzymia (w porównaniu do ma³ego turbodiesla), za to jak siê turbo
rozkrêci to jest tylko gwizd i zwijanie asfaltu.


Turbodziura to by³a w uno turbo :P

Zapewniam Ciê, ¿e w Delcie Integrale nie jest wiele mniejsza.
Mo¿e mniej odczuwalna, bo to jednak 2.0 i silnik bez turbiny te¿ ma ju¿
w miarê sensown± moc, ale wra¿enia po w³±czeniu turbo nie wiem czy nie
wiêksze.


Nie ma i nie istnieje pojêcie w³±czenia siê TURBO.

S³ówek siê czepiasz, wiadomo o co biega.


Turbosprê¿arka krêci siê ca³y czas, tyle ¿e z ró¿nymi prêdko¶ciami, i przy ma³ych prêdko¶ciach (ma³ych przep³ywach gazów) nie ma daje wystarczaj±cego nadci¶nienia.

¯eby nie powiedzieæ, ¿e nie daje ¿adnego.
Mam wska¼nik, wiêc mogê sobie poobserwowaæ le¿±c± na 0 wskazówkê.

32 Data: Maj 21 2012 22:20:31
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2012-05-21 21:43, Cavallino pisze:

Nie ma i nie istnieje pojêcie w³±czenia siê TURBO.

S³ówek siê czepiasz, wiadomo o co biega.


Tylko potem te s³ówka w googlach zostaj±. I kolejni to kopiuj±, potem jeszcze inni...


Turbosprê¿arka krêci siê ca³y czas, tyle ¿e z ró¿nymi prêdko¶ciami, i
przy ma³ych prêdko¶ciach (ma³ych przep³ywach gazów) nie ma daje
wystarczaj±cego nadci¶nienia.

¯eby nie powiedzieæ, ¿e nie daje ¿adnego.
Mam wska¼nik, wiêc mogê sobie poobserwowaæ le¿±c± na 0 wskazówkê.

No to jak wiesz o co chodzi, to tym bardziej pisz po ludzku.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶wiêty spokój."

33 Data: Maj 21 2012 22:35:40
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na peda³ gazu
Autor: Cavallino 


U¿ytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

W dniu 2012-05-21 21:43, Cavallino pisze:
Nie ma i nie istnieje pojêcie w³±czenia siê TURBO.

S³ówek siê czepiasz, wiadomo o co biega.


Tylko potem te s³ówka w googlach zostaj±. I kolejni to kopiuj±, potem jeszcze inni...


Turbosprê¿arka krêci siê ca³y czas, tyle ¿e z ró¿nymi prêdko¶ciami, i
przy ma³ych prêdko¶ciach (ma³ych przep³ywach gazów) nie ma daje
wystarczaj±cego nadci¶nienia.

¯eby nie powiedzieæ, ¿e nie daje ¿adnego.
Mam wska¼nik, wiêc mogê sobie poobserwowaæ le¿±c± na 0 wskazówkê.

No to jak wiesz o co chodzi, to tym bardziej pisz po ludzku.

Jak kiedykolwiek napiszesz co¶ w odpowiedzi na mój post, w którym nie bêdzie kolejnej próby czepiania siê byle czego, to mo¿e zdecydujê siê poczytaæ co masz do powiedzenia.....

Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu



Grupy dyskusyjne