Witam,
Temat był kilka razy poruszany, także na tej grupie,
nie mniej go podnoszę, głównie z uwagi na niekompletność
i nieaktualność informacji jakie znalazłem. Liczę na Waszą
kompetentną pomoc, komentarze oraz odnośniki do źródeł.
Najbardziej proszę o wypowiedź osoby, które "to" przerabiały.
Mianowicie: kupiłem auto w USA i zostało mi ono nadane (przez
osobę z rodziny) do portu w Bremerhaven. Tam chce samochód
oclić, odebrać i przyjechać nim do Polski. Sprawa jest niby
prosta, ale dla porządku podzielę ją na trzy wątki:
1) clenie, vacenie i odbiór auta w Niemczech
2) niemieckie tablice tymczasowe i przyjazd do Polski
3) przeróbki, przegląd, opłata akcyzy i rejestracja w Polsce
O ile wątek ostatni w miarę ogarniam (BTW: czy ktoś zna firmę
w okolicy Wrocławia, która przerabia światła w amerykańskich
"japońcach"?), to mimo prawie dwutygodniowego googlowania nadal
mam sporą niewiedze w zakresie 1) i 2).
Przede wszystkim, chciałbym zlecić wyładunek i papierologię agencji
celnej w Bremer; komuś kto zna papierologię i dzięki komu w 1 dzień
zapłacę cło, vat i odbiorę auto z parkingu - nie sądzę bowiem bym
podołał temu samodzielnie. Polećcie proszę kogoś kompetentnego.
Druga sprawa to tablice niemieckie. Wiem, że są żółte (7 dni)
i czerwone (miesięczne), natomiast nie wiem czy prócz okresu
ważności się czymś jeszcze różnią (ubezpieczenie, uprawnienia
do poruszania się, auto z papierami niemieckimi/innymi ??).
Nie wiem także ile kosztują i gdzie je mogę kupić, tak aby
przychodząc na parking po auto mieć je już przy sobie.
Czy muszą być to tablice z Bremy czy z dowolnego landu?
Z góry dzięki za (p)odpowiedzi. Pozdrawiam,
--
jO.