Automat a przyczepa
1 | Data: Marzec 18 2009 14:30:17 |
Temat: Automat a przyczepa | |
Autor: pluton | Witam, 2 |
Data: Marzec 18 2009 14:49:12 | Temat: Re: Automat a przyczepa | Autor: Brzezi | śro, 18 mar 2009 o 14:30 GMT, pluton napisał(a): Czy sa jakies przeciwwskazania, zeby autkiem z automatem A jakie to mialyby byc przeciwskazania? Automaty motuje sie glownie do ciezszych, wiekszych, silniejszych samochodow, gdzie sily ciagu i przyspieszen sa dosyc duze, wiec jakas przyczepka nie zrobi duzego wrazenia na poteznym samochodzie No i jeszcze jedna sprawa, nie napisales o jaki autoamt chodzi. Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ brzezi:~# uptime ] [ Ekg: #3781111 ][ 14:47:27 up 2 days, 21:42, 4 users, ] [ LinuxUser: #249916 ][ load average: 0.35, 0.30, 0.23 ] 3 |
Data: Marzec 18 2009 15:06:10 | Temat: Re: Automat a przyczepa | Autor: Paweł W. |
A jakie to mialyby byc przeciwskazania? No: http://otomoto.pl/opel-kadett-1-4-z-gazem-technicznie-super-C8088268.html ;-) p. 4 |
Data: Marzec 18 2009 15:12:41 | Temat: Re: Automat a przyczepa | Autor: pluton |
Mitsubishi Carisma 1934 ccm, 125 KM, skrzynia to F4A42-1-MRA pozdrawiam pluton 5 |
Data: Marzec 18 2009 15:31:02 | Temat: Re: Automat a przyczepa | Autor: Tadeusz |
Witam, ogólnie nie, ale: jakie auto, jaki automat i jaka przyczepa??? ważny jest też element pośredniczący trzymający kierownicę :) ewentualne niebezpieczeństwo przy nieumiejętnym działaniu jest takie że można automat np. przegrzać i uszkodzić -- pozdrawiam Tadeusz 6 |
Data: Marzec 18 2009 15:40:12 | Temat: Re: Automat a przyczepa | Autor: Kuba (aka cita) | pluton wrote: Witam, Nie ma. Przeczytaj tylko o tym do czego służą zblokowane niższe przełożenia np. podczas ciągnięcia przyczepy, cyz też jazdy pod góre (z np. przyczepą też). To jedyne co szczególnego powinieneś wiedziec. Polecam www.automat.pl -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 7 |
Data: Marzec 18 2009 16:23:13 | Temat: Re: Automat a przyczepa | Autor: Grzegorz | Witam,
Z doświadczenia - 20k KM, benzyna 3 litry, automat tylko 4-biegowy. Nie ma problemów, ale pod bardzo duże wzniesienie może się trochę grzać. Na prostej żadnych kłopotów. U mnie włącza IV (OD) przy 75 kmh - i da się 90-100 lecieć. Aha - wskazane jest często ręczne przełączanie biegów. Ta Carisma może być do dużej przyczepy za słaba .... pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 8 |
Data: Marzec 19 2009 11:02:30 | Temat: Re: Automat a przyczepa | Autor: Mlody | Użytkownik "pluton" napisał w wiadomości Witam, Nie ma przeciwskazań, trzeba tylko pamiętać żeby nie ruszać z D, tylko nie wiem od którego się biegi w Carismie zaczynają, ale ruszasz z powiedzmy 1 czy 2, potem na 3, i dopiero na koniec na D, pod górki jak trzeba to zdejmujesz na 3 czy 4. Generalnie jak jesteś dobry to będziesz czuł kiedy zdjąć z D na 3 czy tam 4. Pozdrawiam! -- Mlody www.jetta.org.pl '97/98 VW Vento chyba grantowy? WND **977 nieoklejony :( '87 VW Jetta 1.6D biała WSL ***A '70 VW 1200 mexykan :) ,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren" 9 |
Data: Marzec 19 2009 11:35:17 | Temat: Re: Automat a przyczepa | Autor: pluton | Dzieki wszyztkim za info. Nie ma przeciwskazań, trzeba tylko pamiętać żeby nie ruszać z D Hm... nigdy nie ruszam wajchy podczas jazdy. Jak raz ustawie na D, to nie dotykam. Poza tym jestem niemal pewien, ze to nie ma znaczenia u mnie. Ustawienie L,2,3,D to tylko wyznaczenie maksymalnego biegu, który wrzuci skrzynia. Przykładowo przy 2 skrzynia nigdy nie wrzuci 3. Ograniczenia są takie, żeby na L,2,3 nie przekraczać odpowiednio 50,100 i 150. pozdrawiam pluton 10 |
Data: Marzec 19 2009 12:26:46 | Temat: Re: Automat a przyczepa | Autor: Mlody | Użytkownik "pluton" napisał w wiadomości Dzieki wszyztkim za info. Ja póki jeździłem Passatem w Dieslu z automatem toteż nie ruszałem bo nie było po co. Przy trzylitrowej benzynie odkryłem że korzystanie z 2 i 3 bywa faaaajne :D Poza tym jestem niemal pewien, ze to nie ma znaczenia Bo to zawsze tak działa, gdyby nie było potrzebne to skrzynia miała by tylko P R N D i już. Generalnie polecam lekturę: http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=6 http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=7 To powinno rozwiać Twoje wątpliwości. Pozdrawiam! -- Mlody www.jetta.org.pl '97/98 VW Vento chyba grantowy? WND **977 nieoklejony :( '87 VW Jetta 1.6D biała WSL ***A '70 VW 1200 mexykan :) ,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren" 11 |
Data: Marzec 19 2009 14:03:37 | Temat: Re: Automat, a przyczepa | Autor: ąćęłńóśźż | Ustawienia 3, 2 i 1 przydadzą się głównie podczas ZJAZDÓW z przyczepą, ewentualnie częstego hamowania silnikiem. Bo to zawsze tak działa, gdyby nie było potrzebne to skrzynia miała by tylko P R N D i już. 12 |
Data: Marzec 20 2009 06:53:32 | Temat: Re: Automat a przyczepa | Autor: glang | Bo to zawsze tak działa, gdyby nie było potrzebne to skrzynia miała by tylko P R N D i już. a to ciekawe. ja mam tylko PRND i S w swoim WV i większość skrzyń jakie widziałem tak ma. w BWM, Mercach, Audi. jakie 1,2,3? to chyba było kilka lat temu :) pzdr GL 13 |
Data: Marzec 20 2009 09:00:36 | Temat: Re: Automat, a przyczepa | Autor: ąćęłńóśźż | To skąd skrzynia wie, że chcesz hamować silnikiem zjeżdżając z przyczepą z góry? ja mam tylko PRND i S w swoim WV i większość skrzyń jakie widziałem tak ma. 14 |
Data: Marzec 20 2009 09:05:03 | Temat: Re: Automat, a przyczepa | Autor: Brzezi | pią, 20 mar 2009 o 09:00 GMT, ąćęłńóśźż napisał(a): To skąd skrzynia wie, że chcesz hamować silnikiem zjeżdżając z przyczepą z góry? jezeli nie ma 1,2,3 to skrynia najczesciej, jezeli nie zawsze ma mozliwosc zmiany biegow sekwencyjnie, z tego co obserwuje, to wyglada tak: jezeli skrzynia nie ma "tiptronika" to ma 1,2,3, jezeli nie ma 1,2,3 to ma "tiptronika" Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ brzezi:~# uptime ] [ Ekg: #3781111 ][ 09:03:47 up 11:07, 4 users, load ] [ LinuxUser: #249916 ][ average: 0.55, 0.46, 0.29 ] 15 |
Data: Marzec 20 2009 09:07:47 | Temat: Re: Automat, a przyczepa | Autor: Brzezi | pią, 20 mar 2009 o 09:00 GMT, ąćęłńóśźż napisał(a): To skąd skrzynia wie, że chcesz hamować silnikiem zjeżdżając z przyczepą z góry? Aaa jeszcze musze dopisac, ze nowe skrzynie maja "intelignentyny" system adaptacyjny, ktory adaptuje sie do stylu jazdy i warunkow na drodze, jezeli system wykryje ze pojazd zjezdza z gory a kierowca hamuje, to skrzynia automatycznie redukuje biegi aby zwiekszyc sile hamowania silnikiem, tak maja np. bmw, ale mysle ze to powoli robi sie standardem Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ > > Rysunek wspania\xB3y. ] [ Ekg: #3781111 ][ >Dzi\xEAkuj\xEA w imieniu autorki :) ] [ LinuxUser: #249916 ][ BTW: autorka wyglada rownie dobrze ? ;P ] 16 |
Data: Marzec 20 2009 19:42:06 | Temat: Re: Automat, a przyczepa | Autor: Mumin | Brzezi pisze: pią, 20 mar 2009 o 09:00 GMT, ąćęłńóśźż napisał(a): W Carismie też jest ta f-cja. Skrzynia jest adaptacyjna, a sterowanie oparte na logice rozmytej. -- Pozdrawiam, Mumin 17 |
Data: Marzec 23 2009 12:45:24 | Temat: Re: Automat, a przyczepa | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 20.03.2009 Mumin napisał/a: Brzezi pisze: Za dużo powiedziane :) kilka wskaźników jest samoodaptujących się i to wszystko, podobnie działa tablica wtrysków, abs itd. używane od lat 80-tych. W tych elementach jest za dużo zmiennych w czasie i nie da się tego na stałe w ogóle zaimplementować. We wtryskach masz coraz gorsze świece bo się zużywają, co chwila inne paliwo inną temperaturę itd. w abs schodzą klocki, opony, a w skrzyni równina/góry/przyczepa/deszcz/sucho to i dobieranie dynamiczne parametrów jest standardem. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ |