Grupy dyskusyjne   »   Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Crom a

Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Crom a



1 Data: Kwiecien 29 2008 10:52:34
Temat: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: DW 

Witam

Szukam informacji o tej skrzyni.
Jak się to serwisuje?
Co ile przeglądy, wymiana oliwy itp.

Skrzynia pochodzi prawdopodobnie od Opla lub ogólnie od GM
(to z czasów gdy GM miał udziały w Fiacie)

Czekam na odzew głównie posiadaczy nowej Cromy
(w celu wymiany informacji nie tylko związanych ze skrzynią)
ale także w sprawie tej skrzyni od użytkowników aut made in GM, jeśli
mają taką ASB w swoim bolidzie.

--
Darek Wójtowicz



2 Data: Kwiecien 29 2008 04:47:39
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor:

jak zawsze polecam
www.automat.pl

P.

3 Data: Kwiecien 29 2008 11:11:48
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: JAM 

On Apr 29, 4:52 am, DW  wrote:

Witam

Szukam informacji o tej skrzyni.
Jak się to serwisuje?
Co ile przeglądy, wymiana oliwy itp.

Skrzynia pochodzi prawdopodobnie od Opla lub ogólnie od GM
(to z czasów gdy GM miał udziały w Fiacie)

Czekam na odzew głównie posiadaczy nowej Cromy
(w celu wymiany informacji nie tylko związanych ze skrzynią)
ale także w sprawie tej skrzyni od użytkowników aut made in GM, jeśli
mają taką ASB w swoim bolidzie.

--
Darek Wójtowicz

Tutaj masz dane producenta:

http://media.gm.com/us/powertrain/en/product_services/2008/Whats%20New/Transmissions/2008%20Manual%20Transmission/08_F40_MU9.doc

Skrzynka "nie wymaga zadnego" serwisu, czyli prawdopodobnie mowiac po
ludzku :-) wymaga wymiany oleju po 100 kkm.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

4 Data: Kwiecien 30 2008 08:32:15
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: DW 

Dnia 29-04-2008 o 20:11:48 JAM  napisał(a):


Witam

Dzieki bardzo za te dane :)


--
Darek Wójtowicz

5 Data: Kwiecien 30 2008 09:17:24
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: DW 

teraz wczytałem się:
"six-speed manual transaxle"

mój techniczny angielski nie jest za dobry, ale to
skrzynia manualna a mnie interesuje bardziej
automat.


--
Darek Wójtowicz

6 Data: Kwiecien 30 2008 04:21:33
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: JAM 

On Apr 30, 3:17 am, DW  wrote:

teraz wczytałem się:
"six-speed manual transaxle"

mój techniczny angielski nie jest za dobry, ale to
skrzynia manualna a mnie interesuje bardziej
automat.

--
Darek Wójtowicz

Sluszna uwaga. Mea culpa. Chodzilo faktycznie o automat a ja sie
zagapilem. Nie wiem, ktory model jest w tym akurat Fiacie.

Moze to byc 6T40:

http://media.gm.com/us/powertrain/en/product_services/2008/Whats%20New/Transmissions/2008%20Auto%20Transmission/08_6T40_MH8_6T45_MH7_MHC.doc

Albo 6T70:

http://media.gm.com/us/powertrain/en/product_services/2008/Whats%20New/Transmissions/2008%20Auto%20Transmission/08_6T70_MH2_MH4.doc

Tak czy siak, wszystkie automaty GM nie wymagaja serwisu do 100 kkm.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

7 Data: Kwiecien 30 2008 09:15:23
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: bratPit[pr] 

Szukam informacji o tej skrzyni.
Jak się to serwisuje?
Co ile przeglądy, wymiana oliwy itp.

Skrzynia pochodzi prawdopodobnie od Opla lub ogólnie od GM
(to z czasów gdy GM miał udziały w Fiacie)

Czekam na odzew głównie posiadaczy nowej Cromy
(w celu wymiany informacji nie tylko związanych ze skrzynią)
ale także w sprawie tej skrzyni od użytkowników aut made in GM, jeśli
mają taką ASB w swoim bolidzie.


wątpię żeby to była skrzynia GM, oni w ASB są 100lat za czarnym lądem, podobnie jak zresztą common rail też odkryli niedwano...
brat

8 Data: Kwiecien 30 2008 09:28:30
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: DW 

Dnia 30-04-2008 o 09:15:23 bratPit[pr]  napisał(a):


Skrzynia pochodzi prawdopodobnie od Opla lub ogólnie od GM
(to z czasów gdy GM miał udziały w Fiacie)



wątpię żeby to była skrzynia GM, oni w ASB są 100lat za czarnym lądem,  podobnie jak zresztą common rail też odkryli niedwano...
brat

Witam

W Cromie cała platforma jest od GM.
http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Epsilon_platform

W zamian GM a konkretnie Opel i bodaj Saab mają
od Fiata diesle.
Np 1,3 90KM oraz 1.9 120KM i 150KM to nic innego jak
fiatowskie JTD Multijest.




--
Darek Wójtowicz

9 Data: Kwiecien 30 2008 09:35:15
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: DW 

Dnia 30-04-2008 o 09:15:23 bratPit[pr]  napisał(a):

wątpię żeby to była skrzynia GM, oni w ASB są 100lat za czarnym lądem,  podobnie jak zresztą common rail też odkryli niedwano...
brat

Co do skrzyni nie mam 100% pewności, że jest od GM, ale
wszytko na to wskazuje.

GM to firma amerykańska - tam 95% samichodów to automaty.
Trudno w takiej sytuacji nie mieć doświadczenia w takich skrzyniach :)

Co do diesli to zgoda.
Dlatego biorą je od kogo popadnie - głównie od Fiata
Np fabryka w Bielsku-Białej robiąca diesle 1,3 to wspólne
przedsięwzięcie Fiata i GM

dane o autach z silnikami jtd:
http://pl.wikipedia.org/wiki/JTD

--
Darek Wójtowicz

10 Data: Kwiecien 30 2008 04:23:01
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: JAM 

On Apr 30, 3:15 am, "bratPit[pr]"  wrote:


wątpię żeby to była skrzynia GM, oni w ASB są 100lat za czarnym lądem,
podobnie jak zresztą common rail też odkryli niedwano...

Automaty BMW zapewne sa duzo lepsze ? GM wogole nie produkuje silnikow
diesla poza jednym do truckow. Trudno wiec zeby odkryl "common rail".

brat

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

11 Data: Kwiecien 30 2008 14:04:42
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: bratPit[pr] 


wątpię żeby to była skrzynia GM, oni w ASB są 100lat za czarnym lądem,
podobnie jak zresztą common rail też odkryli niedwano...

Automaty BMW zapewne sa duzo lepsze ?

nie wiem, nie siedzę w temacie BMW

GM wogole nie produkuje silnikow
diesla poza jednym do truckow. Trudno wiec zeby odkryl "common rail".

tłumaczę:
napisałem że odkrył common rail w sensie takim, że wprowadził wreszcie do produkcji sprzedaży samochody z tym układem zasilania czyli jakieś 10-15 lat za innymi producentami ze swojej półki cenowej,
brat

12 Data: Kwiecien 30 2008 05:17:48
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: hamberg 

napisałem że odkrył common rail w sensie takim, że wprowadził wreszcie do
produkcji sprzedaży samochody z tym układem zasilania czyli jakieś 10-15 lat
za innymi producentami ze swojej półki cenowej,

bardzo ciekawe rzeczy opowiadasz - opowiedz w takim razie kiedy inni
producenci zaczeli stosowac ten uklad w swoich silnikach. Dla
ulatwienia podam ze pierwszy common rail pojawil sie w alfie romeo.

13 Data: Kwiecien 30 2008 14:30:31
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: bratPit[pr] 


napisałem że odkrył common rail w sensie takim, że wprowadził wreszcie do
produkcji sprzedaży samochody z tym układem zasilania czyli jakieś 10-15 lat
>za innymi producentami ze swojej półki cenowej,

bardzo ciekawe rzeczy opowiadasz - opowiedz w takim razie kiedy inni
producenci zaczeli stosowac ten uklad w swoich silnikach. Dla
ulatwienia podam ze pierwszy common rail pojawil sie w alfie romeo.

no ale mówimy o współczesnym CR na masową skalę, opracował Fiat w latach 90 tych a zaczął produkcję Bosch, a pierwsze auta wyszły pewnie 97-98r, a Opel auta z CR wypuszcza od 2004? 2005r? no to lekko przesadziłem bo 8 lat,
brat

14 Data: Kwiecien 30 2008 05:18:16
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor:

Bisher sind die 6-Gang-Automatgetriebe von ZF in einer Reihe von
Fahrzeugen zu finden: Audi A4, A6, A8 und Q7; Aston Martin DB9 und
Vantage; BMW 1er-Reihe, 3er-Reihe, 5er-Reihe, 6er-Reihe, 7er-Reihe,
X3, X5 und Z4; Jaguar XJ, XK und S-Type; Land Rover Discovery, Range
Rover und Range Rover Sport; Lincoln Navigator; Rolls Royce Phantom;
Volkswagen Phaeton. Im Jahre 2005 liefen bei ZF etwa 900 000 6-Gang-
Automatgetriebe vom Band.

moze kupili tez i Wlosi

PS BMW tez bierze skrzynki od nich :-)

P.

15 Data: Kwiecien 30 2008 05:54:23
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: JAM 

On Apr 30, 8:04 am, "bratPit[pr]"  wrote:

>Automaty BMW zapewne sa duzo lepsze ?

nie wiem, nie siedzę w temacie BMW

To moze napisz chociaz, co takiego jest za murzynami w skrzynkach GM.
Wypowiedziales sie dosyc autorytatywnie na temat ich konstrukcji, to
pewnie cos na ten temat dokladnie wiesz. Chcialbym wiedziec co takiego
jest kiepskie, pomimo to, ze BMW kupuje skrzynki GM do niektorych
swoich samochodow.

>GM wogole nie produkuje silnikow
>diesla poza jednym do truckow. Trudno wiec zeby odkryl "common rail".

tłumaczę:
napisałem że odkrył common rail w sensie takim, że wprowadził wreszcie do
produkcji sprzedaży samochody z tym układem zasilania czyli jakieś 10-15 lat
za innymi producentami ze swojej półki cenowej,

Po pierwsze co ma "common rail" do automatycznych skrzynek biegow o
ktorych tu piszemy ? Rownie dobrze mozesz napisac, ze Mercedes Benz
jest za murzynami w dziedzinie zawieszen samochodowych bo nie
produkuje silnika Wankla tak jak Mazda. Po drugie, jak juz pisalem GM
wogole nie inwestuje (a raczej nie inwestowal dotychczas) w male
silniki diesla, bo takich wogole w USA sie praktycznie nie sprzedaje.
Opel to tylko ubogi krewny GM i jako taki musi sie obejsc dieslami
kupionymi u innych producentow dopoki rynek amerykanski nie wymusi
takich konstrukcji w GM globalnie. Podobne zreszta problemy ma
wiekszosc producentow japonskich, ktorzy rowniez nie koncentruja sie
na dieslach bo ich rodzimy rynek tak jak amerykanski diesli nie trawi.
Generalnie, tam, gdzie ekonomia paliw nie jest oparta o socjalistyczne
podatki promujace oleje napedowe ponad benzyne, diesle nie maja duzego
popytu rynkowego w samochodach osobowych.


brat

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

16 Data: Kwiecien 30 2008 15:22:58
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: bratPit[pr] 


To moze napisz chociaz, co takiego jest za murzynami w skrzynkach GM.
Wypowiedziales sie dosyc autorytatywnie na temat ich konstrukcji, to
pewnie cos na ten temat dokladnie wiesz. Chcialbym wiedziec co takiego
jest kiepskie, pomimo to, ze BMW kupuje skrzynki GM do niektorych
swoich samochodow.


zajrzałem sobie na Twoją stronę i już wiem dlaczego jesteś taki wrażliwy na GM, sprecyzuję więc myśl, stosowane do niedawna ASB w Oplu były konstrukcjami z prehistorii na których straty były większe niż moment przekazywany na koła,

>GM wogole nie produkuje silnikow
>diesla poza jednym do truckow. Trudno wiec zeby odkryl "common rail".

tłumaczę:
napisałem że odkrył common rail w sensie takim, że wprowadził wreszcie do
produkcji sprzedaży samochody z tym układem zasilania czyli jakieś 10-15 lat
za innymi producentami ze swojej półki cenowej,


Po pierwsze co ma "common rail" do automatycznych skrzynek biegow o
ktorych tu piszemy ?

nic, to była moja luźna uwaga,

Generalnie, tam, gdzie ekonomia paliw nie jest oparta o socjalistyczne
podatki promujace oleje napedowe ponad benzyne, diesle nie maja duzego
popytu rynkowego w samochodach osobowych.

dobrze że Europa zachodnia nie wie że mają socjalistyczne podatki,
brat

17 Data: Kwiecien 30 2008 06:51:25
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: JAM 

On Apr 30, 9:22 am, "bratPit[pr]"  wrote:

zajrzałem sobie na Twoją stronę i już wiem dlaczego jesteś taki wrażliwy na
GM, sprecyzuję więc myśl, stosowane do niedawna ASB w Oplu były
konstrukcjami z prehistorii na których straty były większe niż moment
przekazywany na koła,

O ktorym konkretnie Oplu piszesz ? O tym, ktory mial GM 5L40 automat z
napedem na tyl z silnikiem V8 czy tez o tych przednionapedowyh ze
skrzynkami albo ZF albo Aisin lub 4T40 ? Generalnie GM do niedawna
poza jedna nie mial konstrukcji automatow, ktore by pasowaly do malych
econoboxow Opla. Opel kupowal wiekszosc swoich malych skrzynek
atomatycznych od ZF albo Aisin. Nowoczesne amerykanskie konstrukcje GM
z rynku polnocnoamerykanskiego to duzo wieksze skrzynki dostosowane do
samochdowo rozwijajacych pomiedzy 200 a 300 KM przy ukladach
przednionapedowych niezbyt nadajace sie do slabszych samochodow Opla.

>Po pierwsze co ma "common rail" do automatycznych skrzynek biegow o
>ktorych tu piszemy ?

nic, to była moja luźna uwaga,

>Generalnie, tam, gdzie ekonomia paliw nie jest oparta o socjalistyczne
>podatki promujace oleje napedowe ponad benzyne, diesle nie maja duzego
>popytu rynkowego w samochodach osobowych.

dobrze że Europa zachodnia nie wie że mają socjalistyczne podatki,

Jak to nie wie ? Przeciez EU jest dumne ze sowich "zdobyczy"
socjalnych. Co i raz czy to Francuzi czy to Wlosi wychodza na ulice
strajkowac aby im "zdobyczy" nie wycieto. Ostantio to chyba kolejarze
francuscy. Zroznicowanie podatku od paliw dieslowskich i benzyn nie
jest zadna tajemnica panstwowa tylko powszechnie znana ingerencja
biurokratow EU w wolny rynek. W efekcie Europejczycy uzywaja paliwa
drogiego, ktore powoduje zwiekszone zuzycie ropy naftowej, wymaga
drogiego, ciezkiego  silnika o mniejszym komforcie pracy a Amerykanie
miedzy innymi dzieki temu maja duzo tansza benzyne (nadmiary  beznyny
pochodzacej z destylacji ropy nafotwej w Europie na ktora nie ma
normalnego rynkowego popytu sa sprzedawane ne rynkach swiatowych
obnizajac cene tego produktu). W zasadzie powinnismy wam za to
dziekowac :-) Ja wcale nie chce abyscie cokolwiek w tym zmieniali.
Mozecie sobie nawet kontynuowac rozwoj konstrukcji diesla do
perfekcji. Ani Japonczycy anie Amerykanie nie maja po prostu zadnego
bodzca, ktory by wymuszal na ich rynkach rozwoj malych silnikow
diesla.

brat

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

18 Data: Kwiecien 30 2008 22:34:31
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: bratPit 


O ktorym konkretnie Oplu piszesz ? O tym, ktory mial GM 5L40 automat z
napedem na tyl z silnikiem V8 czy tez o tych przednionapedowyh ze
skrzynkami albo ZF albo Aisin lub 4T40 ? Generalnie GM do niedawna
poza jedna nie mial konstrukcji automatow, ktore by pasowaly do malych
econoboxow Opla. Opel kupowal wiekszosc swoich malych skrzynek
atomatycznych od ZF albo Aisin. Nowoczesne amerykanskie konstrukcje GM
z rynku polnocnoamerykanskiego to duzo wieksze skrzynki dostosowane do
samochdowo rozwijajacych pomiedzy 200 a 300 KM przy ukladach
przednionapedowych niezbyt nadajace sie do slabszych samochodow Opla.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

mówię np o Omedze B, nie wiem co tam siedzi za skrzynia [w katalogu EPC nie
ma nawet jej nazwy handlowej] ale nawet Omega V6 210KM z tą skrzynią nie
jeździ w ogóle, podobna sytuacja była w Vectrach B czy Astrach F [skrzynia
AF13, AF17]


-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Jak to nie wie ? Przeciez EU jest dumne ze sowich "zdobyczy"
socjalnych. Co i raz czy to Francuzi czy to Wlosi wychodza na ulice
strajkowac aby im "zdobyczy" nie wycieto. Ostantio to chyba kolejarze
francuscy. Zroznicowanie podatku od paliw dieslowskich i benzyn nie
jest zadna tajemnica panstwowa tylko powszechnie znana ingerencja
biurokratow EU w wolny rynek.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

niestety brutalnie niedawno okazało się że wolna gospodarka USA wymaga
ingerencji banku centralnego co pokazuje że wolny rynek się nie sprawdza,
ale to już OT,

a co do Opla, pracowałem parę lat, lubię tę markę czy też mam do niej
pewnien sentyment, jeżdżę oplem co jednak nie przeszkadza patrzeć mi
krytycznie na pewne zagadnienia ;-)
brat

19 Data: Maj 01 2008 04:39:00
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: JAM 

On Apr 30, 4:34 pm, "bratPit"  wrote:

mówię np o Omedze B, nie wiem co tam siedzi za skrzynia [w katalogu EPC nie
ma nawet jej nazwy handlowej] ale nawet Omega V6 210KM z tą skrzynią nie
jeździ w ogóle, podobna sytuacja była w Vectrach B czy Astrach F [skrzynia
AF13, AF17]

Nie znam na tyle rynku Euro aby wiedziec jaka skrzynke miala Omega B z
silnikami V6. W koncu to produkt sprzed cwierc wieku. Wersja V8 miala
o ile sie nie myle 5-cio biegowy automat 5L40 taki sam jak BMW serii 3
i BMW serii 5 z silnikami V6. Skrzynki o oznaczeniach zaczynajacych
sie od liter AF to skrzynki japonskiej firmy Aisin ktorej glownym
klientem jest Toyota.

niestety brutalnie niedawno okazało się że wolna gospodarka USA wymaga
ingerencji banku centralnego co pokazuje że wolny rynek się nie sprawdza,
ale to już OT,

Stopy procentowe to nie jest brutalna ingerencja. Brutalna ingerencja
to dowalenie podatku podwajajacego cene paliwa w porownaniu na
przyklad z USA.

a co do Opla, pracowałem parę lat, lubię tę markę czy też mam do niej
pewnien sentyment, jeżdżę oplem co jednak nie przeszkadza patrzeć mi
krytycznie na pewne zagadnienia ;-)

Jak na razie udowodniles, ze japonskie skrzynki produkowane przez
dostawce Toyoty sa za murzynami.

brat

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

20 Data: Maj 01 2008 14:08:48
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

JAM pisze:

Nie znam na tyle rynku Euro aby wiedziec jaka skrzynke miala Omega B z
silnikami V6. W koncu to produkt sprzed cwierc wieku. Wersja V8 miala
o ile sie nie myle 5-cio biegowy automat 5L40 taki sam jak BMW serii 3
i BMW serii 5 z silnikami V6. Skrzynki o oznaczeniach zaczynajacych
sie od liter AF to skrzynki japonskiej firmy Aisin ktorej glownym
klientem jest Toyota.

Jak widzę, pan znawca pisze z dość dalekiej przyszłości. Omega B produkowana w roku 1983? Ciekawe, ciekawe...
No i te silniki V6 w BMW - zatrudnij się może w ich muzeum, to dzieci które będziesz oprowadzał szybko sprowadzą Cię na ziemię. Przybyszu z Matplanety. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

21 Data: Maj 01 2008 05:31:10
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: JAM 

On May 1, 8:08 am, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
wrote:

Jak widzę, pan znawca pisze z dość dalekiej przyszłości. Omega B
produkowana w roku 1983? Ciekawe, ciekawe...

Start produkcji 1986. Prawie cwierc wieku temu, szczegolnie jezeli
wziac pod uwage, ze samochod projektuje sie 3- 5 lat.

No i te silniki V6 w BMW - zatrudnij się może w ich muzeum, to dzieci
które będziesz oprowadzał szybko sprowadzą Cię na ziemię. Przybyszu z
Matplanety. :P

Masz racje. I6. Odruchowo napisalem V6 bo malo kto robi rzedowe 6 wiec
do I6 palce na klawiaturze sie nie przyzwyczaily. Tym niemniej
pozostaje faktem, ze zarowno BMW serii 3 jak i 5 od 1991 roku uzywal
5L40 i 4L40 skrzyn automatycznych produkcji GM ze wszystkimi swoimi
silnikami szesciocylindrowymi. Do silnikow osmiocylindrowych stosowany
byl automat firmy ZF. To im zreszta zostalo do dzisiaj i dalej uzywaja
automatow GM do wielu swoich produktow, z tym ze sa to juz automaty 6-
cio biegowe. Zreszta BMW nie byl odosobniony. W latach 90-tych
automaty GM byly uzywane rowniez przez Rolls Royce i Bentleye.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

22 Data: Maj 01 2008 18:29:42
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

JAM pisze:

On May 1, 8:08 am, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" wrote:

Jak widzę, pan znawca pisze z dość dalekiej przyszłości. Omega B
produkowana w roku 1983? Ciekawe, ciekawe...

Start produkcji 1986. Prawie cwierc wieku temu, szczegolnie jezeli
wziac pod uwage, ze samochod projektuje sie 3- 5 lat.


Omega B od '86? Nie mylisz jej czasem z Omegą A? No chyba, że to nie o Oplu mowa.

Tym niemniej
pozostaje faktem, ze zarowno BMW serii 3 jak i 5 od 1991 roku uzywal
5L40 i 4L40 skrzyn automatycznych produkcji GM ze wszystkimi swoimi
silnikami szesciocylindrowymi.

Z tego co wiem, w znanym mi tedeesie 2.5L z automatem z rocznika 94 jest właśnie skrzynia ZF. No ale to diesel, mimo, że dalej rzędowa 6-tka.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

23 Data: Maj 01 2008 11:00:55
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: JAM 

On May 1, 12:29 pm, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
wrote:

JAM pisze:

Omega B od '86? Nie mylisz jej czasem z Omegą A? No chyba, że to nie o
Oplu mowa.

Pewnie tak. Omega B zdaje sie weszla na rynek w 1993 albo 1994. Buda
byla calkowicie nowa, ale nie jestem pewien ile nowego podwozia w niej
bylo. Generalnie podowzoie to raczej ewolucja niz rewolucja. Tak czy
siak to co najmniej 14 lat temu. Wyciaganie wiec wnioskow na
dzisiejsze czasy dosyc watpliwe.

Z tego co wiem, w znanym mi tedeesie 2.5L z automatem z rocznika 94 jest
właśnie skrzynia ZF. No ale to diesel, mimo, że dalej rzędowa 6-tka.

Pisalem o benzynowych. Diesel prawdopodobnie ma za duzy moment na
5L40.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

24 Data: Kwiecien 30 2008 14:44:11
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: topek  

Automaty BMW zapewne sa duzo lepsze ? GM wogole nie produkuje silnikow
diesla poza jednym do truckow. Trudno wiec zeby odkryl "common rail".
BMW nie robi skrzyn :)
Bierze z polki produkcje ZF. Jak i mercedes, audi czy VW.


topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

25 Data: Kwiecien 30 2008 07:52:50
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: JAM 

On Apr 30, 10:44 am, "topek "  wrote:

> Automaty BMW zapewne sa duzo lepsze ? GM wogole nie produkuje silnikow
> diesla poza jednym do truckow. Trudno wiec zeby odkryl "common rail".

BMW nie robi skrzyn :)

Wiem, dlatego pytalem. Wielu ludzi o tym nie wie :)

Bierze z polki produkcje ZF. Jak i mercedes, audi czy VW.

Podane ponizej samochody BMW:

BMW X3 - 3.0si / 2.5si / 3.0i
BMW 3 series - 330(x)i / 328(x)i / 325(x)i / 323(x)i / 320i / 318i
BMW 1 series - 130i / 128i / 125i / 120i / 118i / 116i

uzywaja skrzynki General Motors 6L45


topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

26 Data: Kwiecien 30 2008 07:47:38
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: Rafal 


Czekam na odzew głównie posiadaczy nowej Cromy
(w celu wymiany informacji nie tylko związanych ze skrzynią)
ale także w sprawie tej skrzyni od użytkowników aut made in GM, jeśli
mają taką ASB w swoim bolidzie.

Ja mam Cromę (od 2006 roku, wersja Emotion, silnik 1.9 m-jet 150KM z DPF, ale
skrzynia manualna), przejechane od nowości 60 tyś, wiec "conieco" moge o tym
aucie juz powiedzieć.. Pytaj co cię interesuje

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

27 Data: Kwiecien 30 2008 10:17:13
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: DW 

Dnia 30-04-2008 o 09:47:38 Rafal  napisał(a):


Czekam na odzew głównie posiadaczy nowej Cromy
(w celu wymiany informacji nie tylko związanych ze skrzynią)
ale także w sprawie tej skrzyni od użytkowników aut made in GM, jeśli
mają taką ASB w swoim bolidzie.

Ja mam Cromę (od 2006 roku, wersja Emotion, silnik 1.9 m-jet 150KM z  DPF, ale
skrzynia manualna), przejechane od nowości 60 tyś, wiec "conieco" moge o  tym
aucie juz powiedzieć.. Pytaj co cię interesuje


Super.
Mam to samo, tez 2006 z DFP ale automat.
Autko z Niemiec więc ksiażka serwisowa i manual dla mnie
mało przydatne.
Na razie kompa na angielski sobe przestawiłem i jest już o niebo lepiej :)

1. Jaka oliwa do silnikia ?
   (to moje pierwsze auto z DFP a wiem, że trzeba coś specjalnego stosować)

2. Co ile zmieniamy? - w kompie dogrzebałem się do danych o serwisie
    i jest tam info, ze za 22 tys km -(wyglada, że auto chyba miało zrobiona
    wymianę przed sprzedażą ale i tak przebieg do wymiany jest potężny -  normalne?)

3. Na kompie sa dwa liczniki A i B. Jak skasować jeden nie ruszając  drugiego? :)

4. Gdzie stawiasz w aucie kubek tudzież butelkę z napojem ? :)

5. DFP - jakie wrażenia? Ja swoim autem zrobiłem dopiero 3 tyś i działanie
    a konkretnie akcja czyszczenia tego filtra jest dla mnie zupełnie  niezauwżalna.
    Chyba powinien coś czyścić w trakcie tych moich 3 tys ?

--
Darek Wójtowicz

28 Data: Kwiecien 30 2008 08:44:53
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: Rafal 

1. Jaka oliwa do silnikia ?
   (to moje pierwsze auto z DFP a wiem, że trzeba coś specjalnego stosować)


Na początek jedna istotna uwaga: DPF który jest we fiacie to nie ten sam DPF
który jest w autach francuskich (silniki HDI). Ten w HDI jest obsługowy (wymaga
dodawania jakiegoś składnika do paliwa co 60 tyś km zdaje się) a ten we fiatach
ejst bezobsługowy - nic tam się nie dodaje do paliwa, a olej - ja stosuję
oryginalny fiatowski (Selenia WR), tam nie ma potrzeby kombinowania z olejem
(przynajmniej instrukcja ani serwis nic o tym nie piszą, a producent zaleca
właśnie selenię WR. Tobie - radziłbym dowiedzieć się co tam jest wlane i
kontynuować (chyba że jakis syf)
 

2. Co ile zmieniamy? - w kompie dogrzebałem się do danych o serwisie
    i jest tam info, ze za 22 tys km -(wyglada, że auto chyba miało zrobiona
    wymianę przed sprzedażą ale i tak przebieg do wymiany jest potężny -  
normalne?)

W wersjach z DPF wymana oleju jest czujnik degradacji oleju więc jego wymiana
jest jak komp powe że trzeba wymienić :) PRzeglądy techn. masz co 30 tyś albo
co rok, u mnie to się mniej więcej pokrywa ze wskazaniem kompa, ale jeśli auto
duuużo jeździ w trasie, to na oleju może przejechać nawet ok 50 tyś km 


3. Na kompie sa dwa liczniki A i B. Jak skasować jeden nie ruszając  
drugiego? :)

Nie możesz skasować A nie kasując B, ale można B nie kasując A. Robisz to w ten
sposób że ustawiasz się na jakimś wskazaniu B, a potem wciskasz i
przytrzymujesz przycisk do przełaczania wskazań kompa (jest na czubku dźwigni
wycieraczek)

 
4. Gdzie stawiasz w aucie kubek tudzież butelkę z napojem ? :)

Hehe - nie wiem dlaczego makarony nie potrafiarozwiązać tego banalnego
problemu... ja stawiam obok stacyjki, jest tam takiemiejsce które dość dobrze
trzyma puszkę. Normalnie jest tam pojemnik na drobiazgi, po wyjęciu tego
pojenika robi się taki uchwyt.. Ale fakt że to średnie rozwiązanie.. problem
jest chyba we wszystkich autach fiata.. dzięki włochom oduczyłem siępić podczas
jazdy...
 
5. DFP - jakie wrażenia? Ja swoim autem zrobiłem dopiero 3 tyś i działanie
    a konkretnie akcja czyszczenia tego filtra jest dla mnie zupełnie  
niezauwżalna.
    Chyba powinien coś czyścić w trakcie tych moich 3 tys ?

Jesli czysci w trasie to nawet tego nie zauwazysz (chyba ze masz właczone
Instant Consumption na kompie - wtedy pokaże ci nagle zwiększone o ok 2-3 litry
chwilowe zużycie paliwa). A w mieście - czuć to po osobliwych "turbulencjach"
gdy auto np zatrzyma sięna światłach - ma sięwrażenie jakby coś nie tak było z
pracą silnika - jakby nierówno pracował. A filtr jest samooczyszczany co 1-2
tyś km (taką informacjędostałem w serwisie)

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

29 Data: Kwiecien 30 2008 12:18:19
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: DW 

Dzieki za wskazówki.

Jeszcze tylko pytanie o rozrząd.
Co ile?

Jak sprawa napinacza paska PK?
Miałem kiedyś alfe z silnikiem JTD i była to dość
standardowa przpadłość.
Inna sprawa, że dośc dużo jeździłem.
Przez 6 lat zrobiłem 300 tys i wymieniałem ten napinacz z sześć razy :)


--
Darek Wójtowicz

30 Data: Kwiecien 30 2008 10:31:29
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor:

Dzieki za wskazówki.

Jeszcze tylko pytanie o rozrząd.
Co ile?

Wg instrukcji to zdaje się 100 albo 120 tyś lub 4-5 lat. W marei JTD którą
także mam wymieniałem po 80 tyś, teraz będę pewnie wymienał drugi raz (niby
dopiero 140 tyś, ale 4 lata). W Cromie dostąłem na gwarancji nowy naped
rozrządu (był lekki wyciek z pompy wody, więc przy 50 tyś wymienili pompę i
założyli całkowicie nowy rozrząd) więc mam spokój do jakichś 130 tyś ale też
radziłbym po 80-100 tyś wymienić. Generalnie w JTD te rozrządy są OK i raczej
nie rwą się, 100 tyś i 5 lat wydaje sięcałkowicie bezpieczne, ale .. ja wolę
dmuchać na zimne :)


Jak sprawa napinacza paska PK?
Miałem kiedyś alfe z silnikiem JTD i była to dość
standardowa przpadłość.
Inna sprawa, że dośc dużo jeździłem.
Przez 6 lat zrobiłem 300 tys i wymieniałem ten napinacz z sześć razy :)

Jak na rtazie jest OK u mnie, w marei padł po 40 tyś, ale po wymianie do tej
pory jest OK. Pewnie maiłeś alfę JTD 115 KM więc tam jest ten sam napinacz co w
mojej marei (JTD 110KM) ale chyba inny niż w cromie

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

31 Data: Maj 02 2008 00:04:42
Temat: Re: Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma
Autor: [Maniek] 

5. DFP - jakie wrażenia? Ja swoim autem zrobiłem dopiero 3 tyś i
 działanie a konkretnie akcja czyszczenia tego filtra jest dla mnie
zupełnie niezauwżalna.
 Chyba powinien coś czyścić w trakcie tych moich 3 tys ?

Jesli czysci w trasie to nawet tego nie zauwazysz (chyba ze masz
właczone Instant Consumption na kompie - wtedy pokaże ci nagle
zwiększone o ok 2-3 litry chwilowe zużycie paliwa). A w mieście -
czuć to po osobliwych "turbulencjach" gdy auto np zatrzyma sięna
światłach - ma sięwrażenie jakby coś nie tak było z pracą silnika -
jakby nierówno pracował. A filtr jest samooczyszczany co 1-2 tyś km
(taką informacjędostałem w serwisie)

Witam !!!

Przed zakupem Cromy dowiadywalem sie od zaprzyjaznionego mechanika z ASO jak
to wyglada.....
Ten znajomy mowil o kilku roznych sprawach z DPF:
- komp analizuje warunki jazdy i uruchamia DPF w korzystnych warunkach
(predkosc w miare stala)
- podczas spalania moze w zaleznosci od ilosci sadzy pojawic sie albo w
ogole niezauwazalne, albo calkiem niezla czarna chmura - wszystko zalezy od
warunkow pracy silnika
- w samochodzie uzytkowanym tylko i wylacznie w warunkach miejscich (brak
chociaz kilku kilosow trasy) DPF moze miec okazje nie uruchomic sie - wtedy
odpala sie cos na desce rozdzielczej i sugeruje serwis
- DPF mozna tez odpalic z examinera, ale odpalenie tego na postoju jest
troche zbyt zabojcze dla ukladu wydechowego, bo nie ma chlodzenia (normalnie
dzieje sie to podczas dosc szybkiej jazdy), wieszaki koncza sie po okolo 2-3
razach wymuszenia DPF na postoju

Z tych opisanych powodow, choc raczej robie sporo kilometrow, aby nie miec
problemow wzialem mimo wszystko bez DPF.

--
Pozdrawiam serdecznie!!!

Maniek
FIAT Croma 1,9 Multijet Emotion 16V 150KM 19kkm

Automatyczna skrzyni 6 biegów Fiat Croma



Grupy dyskusyjne