Użytkownik "robbie" napisał w wiadomości
Witam!
Mam okularnika W210 290TD z automatyczną skrzynią 5 biegów, niedawno go z
resztą nabyłem.
W zasadzie ten pomysł z WD40 jest chyba trafiony, chociaż użyłbym raczej
jakiegoś smaru w sprayu zamiast tego kwasu. Wejdź pod auto i pryśnij w ośkę
od wybieraka.
Jak nie ustąpi, zdejmij miskę i dokładnie obejrzyj osad w ATF'ie. Jeżeli są
jakiekolwiek drobiny czarne lub miedziano-mosiężne, zacznij zbierać na
naprawę skrzyni.
Kolor osadu oznacza tylko element, który się posypał:
jasne: hydrokinetyka
ciemne: tarczki cierne.
Mam na myśli przedostanie się osadu do kanału trzpienia wybieraka
przełożenia w sterowniku. To taki blok metalowy z wydrążonymi kanalikami, w
którym płynie ATF i jest blokowany przez ustawienie wybieraka i zaworki
ciśnieniowe. Jeżeli dostaną się tam cząstki stałe, najnormalniej w świecie
się zaciera i kwalifikuje się do wymiany.
Aha! ATF musi mieć kolor czerwony, przejrzysty i nie może cuchnąć
spalenizną.
BTW: Po co Ci w ogóle te przełożenia? Działa PNDR, to śmigaj i nie kombinuj.
Naprawa skrzynki to kasa liczona w tys. PLN.
--
Pozdrawiam
Maks
6 |
Data: Grudzien 04 2006 22:44:35 |
Temat: Re: Automatyczna skrzynia - problem :( W210 |
Autor: robbie |
Aha! ATF musi mieć kolor czerwony, przejrzysty i nie może cuchnąć
spalenizną.
BTW: Po co Ci w ogóle te przełożenia? Działa PNDR, to śmigaj i nie
kombinuj.
Dzięki Maks za te bardzo cenne podpowiedzi mam WIELKĄ nadzieje że to nic
wielkiego i ominie mnie jaka kolwiek naprawa.
BTW: w zasadzie nie jest mi to potrzebne ale słyszałem, że jak się jeździ w
górach albo ciągnie przyczepe to może się przydać. Skrzynka tak pozatym
pracuje wzorowo :)
pozdrawiam Robert
7 |
Data: Grudzien 04 2006 23:39:57 | Temat: Re: Automatyczna skrzynia - problem :( W210 | Autor: Maks |
Użytkownik "robbie" napisał w wiadomości
Dzięki Maks za te bardzo cenne podpowiedzi mam WIELKĄ nadzieje że to nic
wielkiego i ominie mnie jaka kolwiek naprawa.
BTW: w zasadzie nie jest mi to potrzebne ale słyszałem, że jak się jeździ
w górach albo ciągnie przyczepe to może się przydać. Skrzynka tak pozatym
pracuje wzorowo :)
Jeśli pracuje wzorowo, nie jest nadpalona (cuchnący, ciemny ATF, opiłki), to
dobrze wróży jej długoletniej pracy. Pamiętaj oczywiście o regularnej
obsłudze. I najlepiej w porządnym, "mercedesowskim" warsztacie.
Nie wiem, czy akurat W210 ma ten knyf z korkiem w hydrokinetyce, ale lepiej
się dowiedz.
Jak mechanik zapyta "z jakim korkiem" - jedź do innego :). I jeździj tak
długo, aż któryś odpowie zdecydowanie TAK/NIE :).
Oczywiście żartuje, ale MB lubi niestandardowe rozwiązania w AT.
--
Pozdrawiam i życzę radości z jazdy z AT!
Maks
8 |
Data: Grudzien 05 2006 12:27:56 | Temat: Re: Automatyczna skrzynia - problem :( W210 | Autor: nowy140 |
Dzięki Maks za te bardzo cenne podpowiedzi mam WIELKĄ nadzieje że to nic
wielkiego i ominie mnie jaka kolwiek naprawa.
BTW: w zasadzie nie jest mi to potrzebne ale słyszałem, że jak się jeździ
w
górach albo ciągnie przyczepe to może się przydać. Skrzynka tak pozatym
pracuje wzorowo :)
pozdrawiam Robert
Automat jest nizniszczalny - pod warunkiem ze nie padnie w nim
elektronika...
Reszta przyczyn padow to:
- mercedes i jego nieprzystajace do rzeczywistosci interwaly wymian olejow -
prawie w kazdym modelu zawyzone okresy wymian.
- uzyszkodnik ktory nie dba o skrzynie zarowno w czasie jazdy jak i w czasie
'serwisu'
Niedawno czytalem o automatach w necie, poszukaj w googlu. Jest dosc aktywne
forum wyznawcow automatyki gdzie sie tez i mechaniory wypowiadaja. Tam
zapytaj. Niestety nie mam teraz czasu tego szukac... Znajdziesz..
| | |