Automatyczny start silnika po postoju
1 | Data: Marzec 09 2009 08:59:44 |
Temat: Automatyczny start silnika po postoju | |
Autor: kamil | W zwiazku z licznymi dociekaniami na grupie, szczegolnie z ust osob ktore 2 |
Data: Marzec 09 2009 10:23:47 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: JG | kamil pisze: Otoz w kobiety firmowym BMW serii 3 taki system jest i sprawuje sie wysmienicie. Start silnika jest automatyczny po wcisnieciu sprzegla, przy czym odbywa to sie bez problemow w czasie pomiedzy ruchem lewej nogi a wrzuceniem pierwszego biegu, wiec nijak nie utrudnia poruszania sie po miescie. Jako ciekawostka - silnik startuje tez automatycznie jesli zgasnie nam np. podczas ruszania, wystarczy przerzucic na luz i z powrotem na bieg (trzymajac oczywiscie sprzeglo), ot taki mily dodatek do calosci.Ciekawe, czy ten system daje och³on±æ turbosprê¿arce po ostrzejszej je¼dzie... pozdrawiam, JG 3 |
Data: Marzec 09 2009 09:41:12 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: kamil |
kamil pisze: Ciekawe, czy ten system daje och³on±æ turbosprê¿arce po ostrzejszej Bezproblemowo, bo jej tam po prostu nie ma ;-) Pozdrawiam Kamil 4 |
Data: Marzec 09 2009 10:42:33 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: JG | kamil pisze: Bezproblemowo, bo jej tam po prostu nie ma ;-)No ok, w tym BMW nie. Ale s± auta z tym systemem, gdzie turbina jest... pozdrawiam, JG 5 |
Data: Marzec 09 2009 10:49:28 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: J.F. | U¿ytkownik "JG" napisa³ w wiadomo¶ci Bezproblemowo, bo jej tam po prostu nie ma ;-)No ok, w tym BMW nie. No to zawsze mozna wstawic czujnik temperatury turbiny i ewentualnie jakas elektryczna pompke oleju, a moze wystarczy zwykly akumulator cisnienia .. To sie przydaje w miescie, w trasie gdzie mozna rozgrzac turbine nie ma co chwile swiatel .. J. 6 |
Data: Marzec 09 2009 11:10:38 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: JG | J.F. pisze: No to zawsze mozna wstawic czujnik temperatury turbiny i ewentualnie jakas elektryczna pompke oleju, a moze wystarczy zwykly akumulator cisnienia ..Dok³adnie, tylko dlaczego w normalnych autach z turbinami nikt na ten pomys³ nie wpad³? Przed³u¿y³oby to w koñcu ¿ywot naprawdê wielu turbosprê¿arek, których w³a¶ciciele nie dbaj± o nale¿yte ch³odzenie po ostrej je¼dzie. To sie przydaje w miescie, w trasie gdzie mozna rozgrzac turbine nie ma co chwile swiatel ..Dajmy na to gierkówka od Piotrkowa Tryb. do Czêstochowy - masz po drodze kilka ¶wiate³, na stosunkowo krótkich dystansach mo¿esz siê jednak nie¼le rozpêdziæ. Je¶li czêsto je¼dzisz po tego typu trasach, to turbina Ciê nie polubi... pozdrawiam, JG 7 |
Data: Marzec 09 2009 12:41:59 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Tomasz Nowicki | Dnia Mon, 09 Mar 2009 11:10:38 +0100, JG napisa³(a): Dok³adnie, tylko dlaczego w normalnych autach z turbinami nikt na ten Jak s±dzisz - wynika to a) z twojej genialnej przenikliwo¶ci; b) z g³upoty konstruktorów; c) z realiów technicznych? Hint - dowiedz siê, ile mocy potrzebuje pompa oleju, by wytworzyæ ci¶nienie robocze, a nastêpnie zastanów siê, jak zapewniæ jej zasilanie po wy³±czeniu silnika. T. 8 |
Data: Marzec 09 2009 13:56:18 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: JG | Tomasz Nowicki pisze: Jak s±dzisz - wynika to a) z twojej genialnej przenikliwo¶ci; b) z g³upotyMo¿e da³oby siê ograniczyæ to do jakiego¶ mniejszego obiegu i mniejszej pompy oleju zasilaj±cej wy³±cznie turbo po wy³±czeniu silnika - tak sobie gdybam. Pamiêtam, ¿e pojedynczym osobom w US udawa³o siê co¶ takiego zrobiæ, wiêc st±d twierdzê, ¿e jest to technicznie wykonalne. pozdrawiam, JG 9 |
Data: Marzec 09 2009 19:07:59 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Tomasz Nowicki | Dnia Mon, 09 Mar 2009 13:56:18 +0100, JG napisa³(a): Mo¿e da³oby siê ograniczyæ to do jakiego¶ mniejszego obiegu i mniejszej Ale nieop³acalne - za du¿o komplikacji, razem z komplikacj± ro¶nie awaryjno¶æ. Ju¿ sensowniej by³oby chyba robiæ osobne smarowanie sprê¿arki, ale wówczas znowu awaryjno¶æ x2 i spory wzrost "kosztów w³asnych". W amatorskich lub wyczynowych konstrukcjach sprawdzono ju¿ chyba wszelkie mo¿liwe do pomy¶lenia uk³ady - ale to o niczym jeszcze nie ¶wiadczy. Pro¶ciej jest zrobiæ blokowanie funkcji S&G przy du¿ym obci±¿eniu sprê¿arki i tyle. T. 10 |
Data: Marzec 09 2009 09:49:54 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: kamil |
kamil pisze: A ich producenci to idioci, ktorzy doprowadzaja do padu turbin po roku uzytkowania. Nie wiem kurcze, zajrzyj do ulotek na stronie dealerow moze? Pozdrawiam Kamil 11 |
Data: Marzec 09 2009 11:13:05 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: JG | kamil pisze: A ich producenci to idioci, ktorzy doprowadzaja do padu turbin po roku uzytkowania.Je¶li u¿ytkownik nie dba o turbosprê¿arkê przy normalnej eksploatacji (bez systemu Start & Stop, czy jak go zwa³), to tak to siê mo¿e skoñczyæ. Nie wiem kurcze, zajrzyj do ulotek na stronie dealerow moze?Sprawdzê, mo¿e co¶ siê znajdzie... pozdrawiam, JG 12 |
Data: Marzec 09 2009 06:19:00 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: mw | On Mar 9, 10:49 am, "kamil" wrote: A ich producenci to idioci, ktorzy doprowadzaja do padu turbin po rokuW zasadzie, tochyba chodzi o to ¿eby dotrwa³a do koñca gwarancji. I raczej nie chodzi o to ¿e s± idiotami.... 13 |
Data: Marzec 09 2009 11:20:54 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Marcin Luty | Ciekawe, czy ten system daje och³on±æ turbosprê¿arce po ostrzejszej Nie wiem jak w BMW ale w kumpla Lupo (ta wersja 3L - siedzialo tam 1,2 TDi) aby wykorzystac system Stop&Start trzeba uruchomic tryb ECO. W trybie tym turbina byla odlaczona wiec problemu nie bylo. Aby wykorzystac w pelni ten silnik trzeba bylo wylaczyc tryb ECO ale wtedy nie dzialal system Stop&Start. Jakie jest w obecnie produkowanych samochodach z turbina rozwiazanie to nie mam pojecia. -- ml 14 |
Data: Marzec 09 2009 12:20:06 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Mlody | . W trybie tym turbina byla odlaczona wiec problemu nie bylo. Jak by³a od³±czana turbina? Za¶lepia³o wlot? A co ze spalinami i dolotem? Podwójne kolektory? Pozdrawiam! -- Mlody www.jetta.org.pl '97/98 VW Vento chyba grantowy? WND **977 nieoklejony :( '87 VW Jetta 1.6D bia³a WSL ***A '70 VW 1200 mexykan :) ,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren" 15 |
Data: Marzec 11 2009 05:46:57 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Karolek |
>. W trybie tym turbina byla odlaczona wiec problemu nie bylo. Jak juz inni napisali. Spaliny kierowane sa poprzez turbosprezarke, albo bokiem, prosto do wydechu. Skutek jest taki, ze turbosprezarka, albo dziala, albo nie... mozna to tez plynnie regulowac, czyli co za tym idzie regulowac cisnienie doladowania. Karolek 16 |
Data: Marzec 09 2009 12:07:53 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: zkruk [Lodz] | Marcin Luty wrote: Ciekawe, czy ten system daje och³on±æ turbosprê¿arce po ostrzejszej czy mo¿esz w jaki¶ sposób przedstawiæ mechanizm od³±czaj±cy turbinê? bo nie jestem w stanie sobie tego wyobraziæ ;] -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic £odzi 17 |
Data: Marzec 09 2009 12:57:14 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Marcin Luty |
Marcin Luty wrote: Slowo "odlaczona" jest mylace (sorry, zle to wyrazilem). Generalnie przy wlaczonym ECO moc silnika byla dosc mocno ograniczona i pewnie przez to turbina nie miala szans wejsc na wyzsze obroty. Pamietam, ze wtedy straszny mul sie z tego Lupo robil - efekt jakby turbina byla odlaczona/nie dzialala :-) -- ml 18 |
Data: Marzec 09 2009 14:20:25 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: zkruk [Lodz] | Marcin Luty wrote:
turbina zawsze dzia³a - nawet jak silnik pracuje na luzie auto mog³o mieæ dwa programy ewentualnie w programie mo¿na sterowaæ ilo¶ci± paliwa, ci¶nieniem do³adowania, czu³o¶ci± peda³u jest wiele sposobów na osi±gniêcie wra¿enia mu³owato¶ci ;] -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic £odzi 19 |
Data: Marzec 09 2009 11:49:06 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: | On 9 Mar, 14:20, "zkruk [Lodz]" wrote: Marcin Luty wrote:Zawór Wastegate otworzyæ wystarczy, aby turbina dzia³a³a na "ja³owym" i krêci³a siê wolniej znacznie. 20 |
Data: Marzec 09 2009 20:33:39 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: | czy mo¿esz w jaki¶ sposób przedstawiæ mechanizm od³±czaj±cy turbinê?Jest w kazdym turboaucie. Mozesz sobie go nazywac mechanizmem zalaczajacym turbine. Ot klapka kierujaca gazy albo na lopatki, albo obejsciem. Cos jak w filtrze powietrza w poldku. Tam tez byla klapka lato-zima. Klapka ta ma tez jedna generalna zalete -- nie dopuszcza do przeladowania turbiny (bo auta cywilne rzadko maja zawory upustowe). To wlasnie sterowanie ta klapka jest pierwszym i najprostszym sposobem podkrecenia turboBENZYNY (w zakresie akomodacji ilosci wtryskiwanego paliwa przez standardowa elektronike nie trzeba robic nic wiecej). Co jeszcze chcesz wiedziec??? Tomek 21 |
Data: Marzec 09 2009 22:05:08 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: JG | pisze: Jest w kazdym turboaucie. Mozesz sobie go nazywac mechanizmemCzyli po polsku wastegate ;) Klapka ta ma tez jedna generalna zalete -- nie dopuszcza doZawór upustowy nie s³u¿y do zabezpieczania prze³adowania turbo. ....) pozdrawiam, JG 22 |
Data: Marzec 10 2009 19:15:05 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: | Czyli po polsku wastegate ;)Nie, zawor upustowy montuje sie na dolocie, miedzy turbo a silnikiem
Skrot myslowy, chodzi o utrzymanie w ryzach cisnienia doladowania, bo silnik sie rozerwie. Tomek 23 |
Data: Marzec 10 2009 20:40:58 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: JG | pisze: Hm, to chyba Ciê nie zrozumia³em.Czyli po polsku wastegate ;)Nie, zawor upustowy montuje sie na dolocie, miedzy turbo a silnikiem "klapka kierujaca gazy albo na lopatki, albo obejsciem" kojarzy mi siê wybitnie z wastegatem, czyli mechanizmem uniemo¿liwiaj±cym zwiêkszenie ci¶nienia do³adowania, poprzez bocznikowanie "zbêdnych" spalin. Sprecyzuj mi proszê jeszcze raz: czy to w³a¶nie nie jest 'klapka' o której piszesz? Zawór upustowy kojarzy mi siê bardziej z BOV/DV, ale to pe³ni w koñcu zupe³nie inn± rolê... (...) pozdrawiam, JG 24 |
Data: Marzec 10 2009 19:53:05 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: | On Tue, 10 Mar 2009 20:40:58 +0100, JG W sumie masz racje. Tamten upustowy to zazwyczaj sie nazywa w styluHm, to chyba Ciê nie zrozumia³em.Czyli po polsku wastegate ;)Nie, zawor upustowy montuje sie na dolocie, miedzy turbo a silnikiem "blow off/away". Tomek 25 |
Data: Marzec 09 2009 10:33:03 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: viktorius | kamil pisze: To na pewno :) Interesuje mnie jak ten system bêdzie wygodny w lecie, w korku. Silnik wy³±czony -> klima te¿ :/ Z tego co zrozumia³em, to trzeba bêdzie trzymaæ ca³y czas nogê na sprzêgle aby silnik by³ w³±czony. -- viktorius 26 |
Data: Marzec 09 2009 09:48:57 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: kamil |
kamil pisze: Klimatyzacja jest w tym czasie zasilana elektrycznie. Pozdrawiam Kamil 27 |
Data: Marzec 09 2009 11:39:35 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: viktorius | kamil pisze:
To fajnie, ¿e klima dzia³a :) Musi byæ tam naprawdê mocny akumulator i wydajny alternator, ¿eby go w miarê szybko do³adowywaæ. No ale je¶li hybrydy nie wa¿± po 3 tony, to znaczy, ¿e siê da aku zrobiæ lekki i pojemny :) -- viktorius 28 |
Data: Marzec 09 2009 11:45:32 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: kamil |
kamil pisze: W moim aucie dosc wyraznie slychac, kiedy kompresor od klimatyzacji sie zalacza, wiec raczej nie pracuje caly czas. Te pol minuty-minuta postoju na swiatlach to jeszcze nie tragedia dla klimatyzacji, od biedy wystarczylo by pewnie na ten czas wylaczyc kompresor i nie sadze, zeby temperatura wewnatrz zmienila sie jakos diametralnie.. Z ciekawosci sprawdze kiedy znow auto bedzie w uzyciu. Pozdrawiam Kamil 29 |
Data: Marzec 09 2009 13:16:34 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: viktorius | kamil pisze: W koñcu to przecie¿ zasada dzia³ania lodówki: nabiæ ci¶nienie, wy³±czyæ sprê¿arkê i powoli rozprê¿aæ. Tak czy siak kompresor to jakie¶ 2kW mocy, wiec spore obci±¿enie. Nie ma co kombinowaæ, na pewno wszytko tak jest wysterowane, ¿e nie pozwoli zagotowaæ siê pasa¿erom jak i roz³adowaæ aku do zera. W krytycznym momencie silnik nie bêdzie siê wy³±cza³ i tyle :) Z ciekawosci sprawdze kiedy znow auto bedzie w uzyciu.:) -- viktorius 30 |
Data: Marzec 09 2009 20:35:33 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: | W koñcu to przecie¿ zasada dzia³ania lodówki: nabiæ ci¶nienie, wy³±czyæ 10kW w duzym aucie, kolego, DZIESIEC. Nie ma takich akumulatorow (znaczy standardowych), chyba ze w hybrydach. Tomek 31 |
Data: Marzec 10 2009 08:25:39 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-03-09, wrote: 10kW w duzym aucie, kolego, DZIESIEC. To bêdzie tak z 1/4 mocy pobieranej przez rozrusznik. My¶lisz, ¿e nie ma takich akumulatorów, które s± w stanie nim zakrêciæ? Krzysiek Kie³czewski 32 |
Data: Marzec 10 2009 18:18:12 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Adam P³aszczyca | Dnia Tue, 10 Mar 2009 08:25:39 +0100, Krzysiek Kielczewski napisa³(a): 10kW w duzym aucie, kolego, DZIESIEC. Krzysiek, naucz siê liczyæ. Rozrusznik pobiera pr±d rozruchowy (w momencie startu) rzêdu 100-150A. To jest 1800W. Kompresor klimatyzacji w osobówce bierze jakie¶ 3-4kW. To przy napiêciu 12V daje ok. 300A. Akumulator o pojemno¶ci 60Ah pracowa³by z takim obci±¿eniem 'ca³e' 12 minut. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 33 |
Data: Marzec 11 2009 08:23:49 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-03-10, Adam P³aszczyca wrote: Krzysiek, naucz siê liczyæ. Rozrusznik pobiera pr±d rozruchowy (w momencie Zale¿y jaki rozrusznik. Kompresor klimatyzacji w osobówce bierze jakie¶ 3-4kW. Zale¿y jaka klima. Akumulator o pojemno¶ci 60Ah pracowa³by z takim obci±¿eniem 'ca³e' 12 O ile w ogóle sterownik by w³±czy³ kompresor na dwana¶cie minut. Krzysiek Kie³czewski 34 |
Data: Marzec 11 2009 21:38:55 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Adam P³aszczyca | Dnia Wed, 11 Mar 2009 08:23:49 +0100, Krzysiek Kielczewski napisa³(a): Krzysiek, naucz siê liczyæ. Rozrusznik pobiera pr±d rozruchowy (w momencie Samochód osobowy silnik w zasadzie dowolny. Kompresor klimatyzacji w osobówce bierze jakie¶ 3-4kW.Zale¿y jaka klima. W aucie osobowym. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 35 |
Data: Marzec 11 2009 14:42:37 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Yans van Horn | Adam P³aszczyca wrote: Kompresor klimatyzacji w osobówce bierze jakie¶ 3-4kW. To przy napiêciu 12V Znacznie krocej :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 36 |
Data: Marzec 09 2009 09:55:16 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: kamil |
W zwiazku z licznymi dociekaniami na grupie, szczegolnie z ust osob ktore Jeszcze male dopelnienie dla marudnych - system nie dziala, kiedy silnik jest zimny, poza tym zalacza sie po ok. 30 sekundach postoju wiec nie ma problemu z podjezdzaniem w korku zabimi skokami. Ponoc nie dziala tez, kiedy akumulator jest slabo naladowany albo pobor pradu duzy, zeby nie obciazac zbytnio akumulatora, ale na tyle na ile ja w nim siedzialem, wylaczal sie i startowal za kazdym dluzszym postojem bez problemow. Kamil 37 |
Data: Marzec 09 2009 11:27:00 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Marcin Narzynski | Jeszcze male dopelnienie dla marudnych - system nie dziala, kiedy silnik jest zimny, poza tym zalacza sie po ok. 30 sekundach postoju wiec nie ma problemu z podjezdzaniem w korku zabimi skokami. Ponoc nie dziala tez, kiedy akumulator jest slabo naladowany albo pobor pradu duzy, zeby nie obciazac zbytnio akumulatora, ale na tyle na ile ja w nim siedzialem, wylaczal sie i startowal za kazdym dluzszym postojem bez problemow. Czyli kiedy to dzia³a? W korku nie, gdy obci±¿am akumulator (klima) - nie. Za³±cza siê po 30 sek, czyli akurat tu¿ przed ruszeniem z czerwonego - czyli lipa. Ogólnie - p³aci siê pewnie za ten gad¿et parê tysiêcy, a co dostaje siê? Na czym polega oszczêdno¶æ? MN 38 |
Data: Marzec 09 2009 11:46:34 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: kamil |
Jeszcze male dopelnienie dla marudnych - system nie dziala, kiedy silnik Poczytaj wyzej czyli akurat tu¿ przed ruszeniem z czerwonego - czyli lipa. Ogólnie - Byles kiedys w jakism wiekszym miescie moze, czy zyjesz na ksiezycu? W korku mozna nieraz stac nawet kilka minut, albo i dluzej.. Pozdrawiam Kamil 39 |
Data: Marzec 09 2009 17:10:56 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: GrzegorzG |
No nie wiem... ja nigdy faktycznie nie STALEM w miejscu dluzej jak 20 sekund. Dluzej stoi sie tylko na jakichs dziwnych trojfazowych swiatlach. Poza tym to inaczej niz w reklamie, gdzie system wlacza sie od razu ;) Pozdrawiam, Grzegorz 40 |
Data: Marzec 10 2009 09:55:23 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: kamil |
Dobra, dopytalem szanowna kobiete i faktycznie silnik gasnie od razu po wrzuceniu biegu jalowego. Mieszkam w sporym miescie (450k mieszkancow), do pracy jezdze kiedy mam ochote wiec czesto omijam najwieksze korki, ale i tak na wiekszych skrzyzowaniach norma to nieraz 2-3 minuty postoju na czerwonym swietle. 2-3 przecinajace sie drogi, osobne swiatla dla skrecajacych, na to wszystko piesi - nie ma sily i swoje trzeba odstac.. Nie chce tutaj wywolywac debaty nad ekonomicznymi aspektami tego rozwiazania, stwierdzam po prostu ze system dziala doskonale. Nie interesuje mnie czy ma rozrusznik zaprojektowany przez NASA czy uruchamia silnik przez zaplon benzyny, grunt ze problemow z nim nie maja od kilku miesiecy, a jest ujezdzany regularnie przez kilka osob w biurze na rozne spotkania czy weekendowe wycieczki szefa. Swoje raczej pojezdzi, inaczej BMW w zyciu nie leasingowalo by tych samochodow w obawie o rozglaszanie ich awaryjnosci po roku jazdy. Pozdrawiam Kamil 41 |
Data: Marzec 10 2009 03:51:34 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: slaweks | On 10 Mar, 10:55, "kamil" wrote: Nie chce tutaj wywolywac debaty nad ekonomicznymi aspektami tego Czy nie jest tak, ¿e w czasie startu silnika emituje on wiêcej szkodliwych substancji (wzbogacona mieszanka?) Plus wiêksze spalanie. 42 |
Data: Marzec 10 2009 11:07:57 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: kamil |
Nie chce tutaj wywolywac debaty nad ekonomicznymi aspektami tego Czy nie jest tak, ¿e w czasie startu silnika emituje on wiêcej Zimny silnik poldka pewnie tak, ale mowimy o nagrzanym, ktory startuje w ulamku sekundy.. Nie przesadzaj. Pozdraiam Kamil 43 |
Data: Marzec 09 2009 12:25:49 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Mlody | U¿ytkownik "kamil" napisa³ w wiadomo¶ci W zwiazku z licznymi dociekaniami na grupie, szczegolnie z ust osob ktore Generalnie nie wiem sk±d takie poruszenie, bo to w sumie nic nowego by³a wersja Golfa II który te¿ mia³ co¶ w tym stylu - nazwya³o siê to SSA. Bardzo ma³o tego wyprodukowali, ale chyba by³y jakie¶ egzemplarze które wyjecha³y na ulicê, bo jaki¶ czas temu go¶æ z forum Golfa wrzuci³ zdjêcia swojego samochodu i mia³ w nim przycisk od w³±czania tego, ale jak siê okaza³o znalaz³ to na jakim¶ szrocie nie bardzo wiedzia³ o co chodzi z tym przyciskiem, ale go kupi³ bo fajnie wygl±da ;) Wiem jeszcze tyle ¿e ta wersja nazwua³a siê Oko-Golf (pierwsze "o" z umlautem) Pozdrawiam! -- Mlody www.jetta.org.pl '97/98 VW Vento chyba grantowy? WND **977 nieoklejony :( '87 VW Jetta 1.6D bia³a WSL ***A '70 VW 1200 mexykan :) ,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren" 44 |
Data: Marzec 09 2009 16:13:49 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Parker | Dnia 2009-03-09 09:59, U¿ytkownik kamil napisa³: W zwiazku z licznymi dociekaniami na grupie, szczegolnie z ust osob ktore takiego auta nawet na oczy nie widzialy, pisze co nastepuje. Ten system nie dzia³a z rozrusznika ... Ka¿dy cylinder ma po 2 czujniki po³ozenia i komputer tak dawkuje paliwo ¿e nastêpuje samostart . Dotyczy to silników benzynowych z bezpo¶rednim wtryskime paliwa ( np FSI) . Ale s±dze ¿e diesel bedzie mia³ tak samo . Adam 45 |
Data: Marzec 09 2009 16:35:37 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Kocureq | Parker pisze: Ten system nie dzia³a z rozrusznika ... Ka¿dy cylinder ma po 2 czujniki po³ozenia i komputer tak dawkuje paliwo ¿e nastÄ™puje samostart . Czyli zaczyna podawac paliwo i po kolei wlaczac zaplon na cylindrach, zakladajac, ze pierwszy wybuch rozrusza uklad i kolejne juz powoduja, ze sie bedzie krecic? -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ ] |_|_|)___) 46 |
Data: Marzec 09 2009 16:42:41 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Parker |
Czyli zaczyna podawac paliwo i po kolei wlaczac zaplon na cylindrach, zakladajac, ze pierwszy wybuch rozrusza uklad i kolejne juz powoduja, ze sie bedzie krecic? Chodzi o bardzo precyzyjnÄ… dawke paliwa i raczej o samozap³on mieszanki ni¿ o podanie iskry . Dlatego silnik musi byc ciep³y . 47 |
Data: Marzec 09 2009 16:49:03 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Kocureq | Parker pisze: Chodzi o bardzo precyzyjnÄ… dawke paliwa i raczej o samozap³on mieszanki ni¿ o podanie iskry . Dlatego silnik musi byc ciep³y . Samozap³on mieszanki? To chyba nie jest dobre zjawisko? A jak jÄ… podaje do cylindra? Albo zawór jest otwarty, i wtedy bum mamy te¿ w kolektorze dolotowym, albo zamkniÄ™ty, wiÄ™c nie ma jak wtrysnąć mieszanki. -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ ] |_|_|)___) 48 |
Data: Marzec 09 2009 17:01:39 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Kuba (aka cita) | Kocureq wrote: Parker pisze: a nie napisa³ czasem, ze dotyczy to aut z bezposrednim wtryskiem? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 49 |
Data: Marzec 10 2009 16:34:28 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Kocureq | Kuba (aka cita) pisze: a nie napisa³ czasem, ze dotyczy to aut z bezposrednim wtryskiem? A to wtedy ma sens. Elektronika sobie policzy, w który cylinder "walnąć", ¿eby rozruszać uk³ad i jedziemy :) W przypadku pechowego ustawienia wa³u podkrÄ™cić troszkÄ™ rozrusznikiem i wracamy do oryginalnej metody. A jak przyjdzie elektronicznie sterowany rozrzÄ…d, to w ogóle bajka :) -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ ] |_|_|)___) 50 |
Data: Marzec 09 2009 17:02:14 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Kuba (aka cita) | Parker wrote: Ale s±dze ¿e diesel bedzie mia³ tak samo . a czym wywo³any zostanie zap³on w dieslu? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 51 |
Data: Marzec 09 2009 17:15:21 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Parker | Dnia 2009-03-09 17:02, U¿ytkownik Kuba (aka cita) napisa³: Parker wrote: W³asnie co do diesla nie jestem pewny czy da sie . To co pisa³em dotyczy³o benzynowego z bezpo¶rednim wtryskiem . Mia³em to na szkoleniu .. Ale dotyczy³o silników FSI . 52 |
Data: Marzec 09 2009 18:58:49 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: viktorius | Parker pisze:
Czyli t³ok musi byæ ju¿ za ZZ i to po suwie pracy, ¿eby wybuch pchn±³ wa³ korbowy w dobr± stronê. Jak bêdzie t³ok na górze w suwie ssania, to zawory ss±ce otwarte... W czterocylindrowym silniku taka sytuacja bêdzie co 180 stopni, a je¶li silnik siê zatrzyma w niekorzystnym po³o¿eniu? Oj czujników mnóstwo, elektronika ma co liczyæ, bo przecie¿ nie zawsze bêdzie siê da³o odpaliæ silnik przez wybuch w cylindrze, czasem trzeba bêdzie u¿yæ takiego staro¶wieckiego urz±dzenia pod nazw± rozrusznik ;) -- viktorius 53 |
Data: Marzec 10 2009 09:32:56 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Kuba (aka cita) | viktorius wrote: W czterocylindrowym silniku taka sytuacja bêdzie co 180 stopni, a ale przecie¿ obie metody mozna po³±czyæ .. Generalnie to mysle, ze co¶ w metodzie moze byc -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 54 |
Data: Marzec 10 2009 23:40:15 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 10.03.2009 Kuba (aka cita) napisa³/a: viktorius wrote: Chyba >4 cylindry to ju¿ siê da bez problemu, dla 5 bêdzie 144 stopnie, zawsze który¶ bêdzie "dobry". W sumie t± sam± metod± mozna nie dopu¶ciæ do zatrzymania czterocylindrowca w niekorzystnym miejscu ;) -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ 55 |
Data: Marzec 11 2009 11:57:10 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Kuba (aka cita) | Sergiusz Rozanski wrote: W sumie t± sam± metod± mozna nie dopu¶ciæ do zatrzymania pzy odrobinie pecha, autko bêdzie krêcic silnikiem przez minute, zanim random bedzie odpowiedni ;-) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 56 |
Data: Marzec 11 2009 16:17:58 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 11.03.2009 Kuba (aka cita) napisa³/a: Sergiusz Rozanski wrote: I tak przemy¶liwszy sprawê to nie wiem czy takie odpalanie auta strza³em w cylinder nie by³o by w d³u¿szej ekspoatacji zabójcze dla silnika. W sumie jak odpala rozrusznik to napêdza korbowód. Tu w stoj±cy silnik walniemy w 1 garnek ;) cienko to widzê, naprê¿enia nieobecne podczas normalnej pracy. Jeszcze 1 garnek musimy sprê¿aæ :) Po drugie trochê ma³o tlenu, w stoj±cym aucie ci¶nienie zejdzie, w sumie nie wiadomo ile jest tlenu i jak tu dobraæ mieszankê. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ 57 |
Data: Marzec 11 2009 18:24:31 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: viktorius | Sergiusz Rozanski pisze: I tak przemy¶liwszy sprawê to nie wiem czy takie odpalanie autaNo przecie¿ to zasada dzia³ania silnika, ¿e zap³on nastêpuje w jednym cylindrze, wa³ korbowy na pewno to przeniesie :P -- viktorius 58 |
Data: Marzec 11 2009 18:13:17 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 11.03.2009 viktorius napisa³/a: Sergiusz Rozanski pisze: Tylko ¿e korbowód podczas pracy siê obraca, nawet po odciêciu paliwa i powietrza masz bezw³adno¶æ. Podczas rozruchu te¿ siê krêci (korb± czy rozrusznikiem), t³ok jakby dopêdza korbowód, a tu jest sytuacja gdy rozpêdzamy t³ok, a korbowód stoi. Nie znam siê na takich konstrukcjach, ale na mój rozum to trochê inna sytuacja z punktu widzenia mechaniki. Szczególnie gdy t³ok bêdzie g³êboko w cylindrze to rozk³ad si³ bêdzie g³ównie wybija³ w dó³ silnik ni¿ go obraca³. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ 59 |
Data: Marzec 12 2009 20:09:22 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: chooch | Nie do¶æ, ¿e tak "siê da" to jeszcze kto¶ to zrobi³ - a konkretnie Mazda w swoim zmodernizowanym beznyniaku 2.0 DISI. Nazywa siê toto i-stop i bêdzie do kupienia ju¿ od maja wraz z now± Mazd± 3. Dnia 10.03.2009 Kuba (aka cita) napisa³/a: 60 |
Data: Marzec 13 2009 15:58:41 | Temat: Re: Automatyczny start silnika po postoju | Autor: Kocureq | chooch pisze: Nie doæ, ¿e tak "siÄ™ da" to jeszcze ktoÅ› to zrobi³ - a konkretnie Mazda w swoim zmodernizowanym beznyniaku 2.0 DISI. Nazywa siÄ™ toto i-stop i bÄ™dzie do kupienia ju¿ od maja wraz z nowÄ… MazdÄ… 3. Sprytne. Wyhamowuje t³oki alternatorem w odpowiednim miejscu, potem te dwa w fazie rozprÄ™¿ania "odpala", dodatkowo pomagajÄ…c sobie rozrusznikiem. NaprawdÄ™ sprytne. -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ ] |_|_|)___) |