Grupy dyskusyjne   »   Łożysko

Łożysko



1 Data: Pa?dziernik 26 2010 00:54:46
Temat: Łożysko
Autor: to 

Zwykle chyba jest tak, że jak wyje przy skręcie w lewo, to pada łożysko
prawe, a jeśli w prawo, to lewe. A u mnie potrafi zawyć przy skręcie w
lewo, a wszystko wskazuje na to, że powinno padać łożysko też lewe (prawe
wymieniałem niedawno). Nie ma jeszcze wyraźnych luzów czy czegoś takiego,
więc nie bardzo jest jak namierzyć sprawcę tych irytujących dźwięków. Bo
wycie jest naprawdę głośne i denerwujące. Czy ktoś z Was spotkał się z
takim przypadkiem, że padło mu łożysko lewe i wyło wyłÄ…cznie przy skręcie
w lewo (najbardziej na łagodnych łukach)?

--
ignorance is bliss



2 Data: Pa?dziernik 26 2010 07:02:54
Temat: Re: Łożysko
Autor: Agent 


Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

Zwykle chyba jest tak, że jak wyje przy skręcie w lewo, to pada łożysko
prawe, a jeśli w prawo, to lewe. A u mnie potrafi zawyć przy skręcie w
lewo, a wszystko wskazuje na to, że powinno padać łożysko też lewe (prawe
wymieniałem niedawno). Nie ma jeszcze wyraźnych luzów czy czegoś takiego,
więc nie bardzo jest jak namierzyć sprawcę tych irytujących dźwięków. Bo
wycie jest naprawdę głośne i denerwujące. Czy ktoś z Was spotkał się z
takim przypadkiem, że padło mu łożysko lewe i wyło wyłÄ…cznie przy skręcie
w lewo (najbardziej na łagodnych łukach)?

Łożyska przednie niektórzy sprawdzają podnosząc jedno koło i włÄ…czając silnik i  bieg (nawet IV). Wtedy podobno lepiej słychać i można namierzyć bez problemu. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożnoć - wiadomo dlaczego.

3 Data: Pa?dziernik 26 2010 08:07:08
Temat: Re: Łożysko
Autor: to 

begin Agent

Łożyska przednie niektórzy sprawdzają podnosząc jedno koło i włÄ…czając
silnik i  bieg (nawet IV). Wtedy podobno lepiej słychać i można
namierzyć bez problemu. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożnoć -
wiadomo dlaczego.

Było to robione i podobno na podnośniku jest ok. Nie mam możliwości
sprawdzenia tego osobiście.

--
ignorance is bliss

4 Data: Pa?dziernik 26 2010 00:11:35
Temat: Re: Łożysko
Autor: Mateusz 

może po prostu padły Ci oba ? felga Ci się grzeje po dłuższej
jeździe ? dobrze jest podnieść autko z jednej strony i się wsłuchać w
dźwięki przy toczeniu koła, ja nie wrzucałem nigdy biegu, to kwestia
słuchu. Tylko z tego co pamiętam to przy toczeniu koła nie będziesz
miał tego charakterystycznego "łuuuuu" tylko bardziej metaliczny
dźwięk.

5 Data: Pa?dziernik 26 2010 08:10:48
Temat: Re: Łożysko
Autor: to 

begin Mateusz

może po prostu padły Ci oba ? felga Ci się grzeje po dłuższej jeździe ?

Felga się nie grzeje. Zawieszenie i wszystko w okolicach w pełni sprawne,
praktycznie nowe. Oba chyba nie padły, bo wyje wyłÄ…cznie na łukach w
lewo. Na łukach w prawo jest cisza. Prawe łożysko zamontowałem oryginalne
czyli SKF i było to ze 20 tys. km temu. Czyli byłoby logiczne, że teraz
do zrobienia jest lewe, bo prawe pada zwykle nieco wcześniej. Ale objawy
są dziwne. :/

Hm... to prawe łożysko robiłem u pobliskiego mechanika, bo nie miałem
czasu pojechać tam gdzie serwisuje zwykle auto, może coś spieprzył i to
jednak to prawe padło? Ale co mógł z nim zrobić, żeby szlag je trafił po
20 tys.?

--
ignorance is bliss

6 Data: Pa?dziernik 26 2010 13:47:25
Temat: Re: Łożysko
Autor: Sebastian Kaliszewski 

to wrote:

begin Mateusz

może po prostu padły Ci oba ? felga Ci się grzeje po dłuższej jeździe ?

Felga się nie grzeje. Zawieszenie i wszystko w okolicach w pełni sprawne, praktycznie nowe. Oba chyba nie padły, bo wyje wyłÄ…cznie na łukach w lewo. Na łukach w prawo jest cisza. Prawe łożysko zamontowałem oryginalne czyli SKF i było to ze 20 tys. km temu. Czyli byłoby logiczne, że teraz do zrobienia jest lewe, bo prawe pada zwykle nieco wcześniej. Ale objawy są dziwne. :/

Hm... to prawe łożysko robiłem u pobliskiego mechanika, bo nie miałem czasu pojechać tam gdzie serwisuje zwykle auto, może coś spieprzył i to jednak to prawe padło? Ale co mógł z nim zrobić, żeby szlag je trafił po 20 tys.?

Na przykład nieprawidłowo (np za mocno) dokręcił. W wielu samochodach to w ogóle np. trzeba dokręcać dwufazowo (2 znacząco różne ustawienia na kluczu dynamometrycznym).

Niby każdy mechanik powinien wiedzieć, ale też niby np. powinien umieć przykręcić zaciski hamulców tak, żeby po 500km nie odpadły (mi się taki jeden trafił "fachowiec").

pzdr
\SK

--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

7 Data: Pa?dziernik 26 2010 10:56:44
Temat: Re: Łożysko
Autor: freewolny 


Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

Zwykle chyba jest tak, że jak wyje przy skręcie w lewo, to pada łożysko
prawe, a jeśli w prawo, to lewe.

Zawsze myślałem, że przy skręcie to przegub. Moje padnięte łożysko hałasowało co 20 km/h. Im szybciej tym głośniej. Natomiast powyżej 100 km/h milkło całkowicie. Do tego słyszałem lewy przód, a okazało się, że to prawy tył. Takie było sprytne.

Damian

8 Data: Pa?dziernik 26 2010 09:00:54
Temat: Re: Łożysko
Autor: to 

begin freewolny

Zawsze myślałem, że przy skręcie to przegub.

Przegub to raczej przy przyspieszaniu. U mnie hałas nie ma związku z tym,
czy auto przyspiesza, czy nie.

Moje padnięte łożysko
hałasowało co 20 km/h. Im szybciej tym głośniej. Natomiast powyżej 100
km/h milkło całkowicie. Do tego słyszałem lewy przód, a okazało się, że
to prawy tył. Takie było sprytne.

A no właśnie... to może być przecież prawe tylne. ;) Wtedy by nawet
pasowało.

--
ignorance is bliss

Łożysko



Grupy dyskusyjne