obroty silnika a zmiana biegu
1 | Data: Sierpien 22 2010 08:54:41 |
Temat: obroty silnika a zmiana biegu | |
Autor: Soulfixer | Witam 2 |
Data: Sierpien 22 2010 10:59:27 | Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu | Autor: Jacek Czerwinski | W dniu 2010-08-22 10:54, Soulfixer pisze: Witam Zalezy od fesnastu okolicznosci, doraznego w danej chwili stylu jazdy, terenu, zamiarow na najblizsze chwile itd. Najprościej kupic skuter z automatem.
Aha, wszystko jasne 3 |
Data: Sierpien 22 2010 09:07:02 | Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu | Autor: Soulfixer | ale chodzi mi o graniczne wartosci min i max obrotow zeby nieszkodzic maszynie :P 4 |
Data: Sierpien 22 2010 02:33:14 | Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu | Autor: ponury | On 22 Sie, 11:07, Soulfixer wrote: ale chodzi mi o graniczne wartosci min i max obrotow zeby nieszkodzic witaj.rozumiem twe rozrterki ale inne sa dla silnika max 7000obr inne dla 14000obr. tak pisal kolega wyzej duuuzo okolicznsci musisz sam wypraktykowac .tak aby moto nie szrpalo i nie wylo i jest oki pzdr ponury bmw k 100 xczerwone i wsiekle 5 |
Data: Sierpien 22 2010 11:36:50 | Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu | Autor: Jacek Czerwinski | W dniu 2010-08-22 11:33, ponury pisze: On 22 Sie, 11:07, wrote: Inne jak leniwie dojezdzam do korka lub konca trasy, inne, jak zapowiada sie manewr... itd, itp. Dodajmy nie wg dziesiejszej mody odpowiedz, przeczytanie czegos drukowanego? Moze z obrazkami nawet bedzie. 6 |
Data: Sierpien 22 2010 10:49:53 | Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu | Autor: Soulfixer | a jak wygladaloby to dla silnika 7 |
Data: Sierpien 22 2010 12:54:55 | Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu | Autor: Kuczu | W dniu 2010-08-22 12:49, Soulfixer pisze: a jak wygladaloby to dla silnika Optymalne obroty to te miedzy max. momentem a max. moca. Czyli w tym wypadku miedzy 8000 a 10000 rpm. Tyle mowi teoria. A w praktyce motocykl ma jechac a nie kaszlec. Jeden bedzie jechal bez problemu od 1500 rpm a inny aby pojechac musi byc wkrecony na 6000 rpm. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 8 |
Data: Sierpien 23 2010 17:51:23 | Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu | Autor: Soulfixer | Dziekuje wszystkim za wyjasnienia ;) 9 |
Data: Sierpien 23 2010 11:44:46 | Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu | Autor: WS | On 23 Sie, 19:51, Soulfixer wrote: ale znalazlem jszcze wykresy mocy do obrotow i momentu do obrotow :P czy jeszcze przelozenia na poszczegolnych biegach musisz poszukac ;) WS PS. a i tak teoretycznie wyliczyc sie nie uda... zalezy od wyczucia ;) jak przy niskich obrotach nie bedziesz przyspieszal to pojedzie, jak dasz zbyt duzo gazu usilujac szybko sie rozpedzic, to szkoda silnika ;) 10 |
Data: Sierpien 23 2010 21:07:51 | Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu | Autor: Paszczak | ale znalazlem jszcze wykresy mocy do obrotow i momentu do obrotow :P czy Cytuję z pamięci, kiedyś było: "Od pieprzenia o pieprzeniu lepsze jest pieprzenie, od pieprzenia o jeżdżeniu lepsze jest jeżdżenie" No ale jak ktoś woli teoretycznie i książkowo ... Pozdr... Paszczak -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 11 |
Data: Sierpien 24 2010 02:38:01 | Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu | Autor: Wieca | W dniu 2010-08-23 19:51, Soulfixer pisze: Dziekuje wszystkim za wyjasnienia ;) Teoretycznie to powinieneś dawać bieg w górę przy 9352 obrotach a w dół musisz przydusić maszynę aż na 8157 obrotów. Wtedy jest optymalnie i książkowo. Oczywiście o ile masz prawidłowo wyregulowane zawory i ciśnienie w kołach odpowiada zalecanemu 2,253 bar przód i 2,5213 bar tył. -- Pozdr Wieca DL-1000 V-Strom Zjadacz wróbli 12 |
Data: Sierpien 24 2010 07:56:36 | Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu | Autor: Jacek Czerwinski | W dniu 2010-08-24 02:38, Wieca pisze: W dniu 2010-08-23 19:51, Soulfixer pisze: Oszszsz ku... to ja mam 2.5214. To dlatego biegi nie wchodza.... SERIO: zakres powyzej mocy maksymalnej, czy i na ile jest uzywalny? Klasyczna teoria mowi, ze już lepiej bylo byc na nastepnym biegu, lepsze dawkowanie itd. Czy bywa sie na nim tylko ze wzgledu na dynamike (np czas zmiany biegow) podczas intensywnego rozpedzania? Jednak w moto to sa sekundy lub ulamki sekund "przebywania" na jednym biegu. Pytam o tyle, ze instruckje samochodowe nie zaglebiaja sie w obroty mocy max a obroty maksymalne, te od mocy sa przedstawiane jako maksymalne i tyle, motocyklowe z upodobaniem to odrozniaja. 13 |
Data: Sierpien 24 2010 08:58:09 | Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu | Autor: kakmar | Dnia 24.08.2010 Jacek Czerwinski napisał/a:
Jak chce siÄ szybko, to siÄ używa, i w autach i w motocyklach. Zwykle utrata mocy powyżej obrotów mocy maksymalnej jest mniejsza niż ta zwiÄ zana ze zmianÄ przełożenia. I dlatego zwykle warto ciÄ gnÄ Ä pod odciÄcie. OczywiĹcie zależy to od konkretnego silnika i reszty pojazdu. Czy bywa sie na nim tylko ze wzgledu na dynamike (np czas zmiany biegow) I montuje siÄ automaty pomagajÄ ce zmieniaÄ biegi. Instrukcje niestety zupełnie pomijajÄ wiele możliwych zastosowaĹ dla pojazdów, co nie znaczy że można tylko to co w instrukcji. -- kakmaratgmaildotcom 14 |
Data: Sierpien 24 2010 00:59:54 | Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu | Autor: Olek Kwaśniewski | W dniu 2010-08-22 11:07, Soulfixer pisze: ale chodzi mi o graniczne wartosci min i max obrotow zeby nieszkodzic graniczną wartością jest odcięcie zapłonu, jeżeli masz potrzebę tak jechać -- Olek 15 |
Data: Sierpien 25 2010 17:50:19 | Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu | Autor: Sławo | On 22 Sie, 10:54, Soulfixer wrote: ... Jezdze GPZ 750 (4 cylindry, ok 80 koni) i utrzymuje obroty w zakresie 2-10 tys :) Z tym ze na niskich obrotach ledwo muskam manetke (wieksze odkrecenie i tak prawie nic nie zmieni, a wal dostanie w tylek), ze wzrostem obrotow odkrecam bardziej, stopniowo. Najbardziej ekonomiczna i przyjemna dla ucha i dla silnika (i wcale nie musi byc malo dynamiczna) jest jazda na obrotach maksymalnego momentu dla danego otwarcia przepustnicy (najwyzsza sprawnosc), co wlasnie ma miejsce z grubsza przy jezdzie jak wyzej opisalem. -- - Sławo http://motokraina.pl 16 |
Data: Sierpien 26 2010 10:13:43 | Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu | Autor: marider | Sławo pisze: Najbardziej ekonomiczna i przyjemna dla ucha i dla silnika (i wcale Cholera wtedy nie wiem czy na miescie wrzucilbym 2ke jakbym tak jezdzil a na 1ce pociagnie 166km/h wiec przy 10 tys obr mialbym cos kolo 120-140km/h a to ekonomiczne na pewno nie jest, przy wyzszych biegach tymbardziej.. Wszystko zalezy od tego co chcesz osiagnac na drodze w danej chwili i warunkach oraz na danym motocyklu. Nie ma zlotej recepty. Pzdr -- marider Wsciekla Rn20 + dodatki ( sprzedam ) galeria - http://tinyurl.com/32lzh49 17 |
Data: Sierpien 26 2010 21:23:15 | Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu | Autor: EM |
Najbardziej ekonomiczna i przyjemna dla ucha i dla silnika (i wcale Ale to jest jakiś dziwny parametr i nie sposób go odnaleźć/oszacować. A mówienie, że powinno się jeździć na obrotach pomiędzy maksymalnym momentem a mocą to nieporozumienie, które jest tutaj nieraz powtarzane. Za niskie obroty się po prostu czuje i tyle. Jeśli motocykl nie bardzo reaguje przyspieszeniem na gaz oznacza, że obroty na pewno są już za niskie. Moja klasyczna Honda przykładowo ma max moment @ 6krpm, a max moc @ 7,5krpm. Czerwone pole od 8krpm. Silnik jest bardzo elastyczny, bez problemu jeździ się od 2krpm, ale fajnie i lekko silnik pracuje w granicach 3-4krpm, kiedy duże przyspieszenie nie jest konieczne. -- Pozdr EdiM |