Grupy dyskusyjne   »   ograniczenie prądowe w gnieździe zapalniczki

ograniczenie prądowe w gnieździe zapalniczki



1 Data: Marzec 12 2007 12:28:47
Temat: ograniczenie prądowe w gnieździe zapalniczki
Autor: Krzysiek Niemkiewicz 

Czy spotkaliście się z czymś takim? Chciałem podłączyć laptoka przez przetwornicę napięcia w gniazdo zapalniczki z tyłu auta (Skoda Octavia II) i już po wpięciu samego zasilacza w przetwornicę robi mi się na przetwornicy dioda na czerwono (znaczy że cóś nie tak) i lipa. A w gnieździe zapalniczki z przodu jest wszystko ok. Dealer Skody nic mi nie umiał odpowiedzieć, twierdzi, że oba gniazda powinny mieć te same parametry. Styk gniazdo-wtyczka jest raczej ok - siedzi sztywno i pewnie. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to jednak że jest jakieś ograniczenie prądowe z tyłu...


--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl

Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!



2 Data: Marzec 12 2007 11:42:56
Temat: Re: ograniczenie prądowe w gnieździe zapalniczki
Autor: Famfarek  

Krzysiek Niemkiewicz  napisał(a):

Czy spotkaliście się z czymś takim? Chciałem podłączyć laptoka przez
przetwornicę napięcia w gniazdo zapalniczki z tyłu auta (Skoda Octavia II) i ju
ż
po wpięciu samego zasilacza w przetwornicę robi mi się na przetwornicy dioda na
 
czerwono (znaczy że cóś nie tak) i lipa. A w gnieździe zapalniczki z przodu jes
t
wszystko ok. Dealer Skody nic mi nie umiał odpowiedzieć, twierdzi, że oba
gniazda powinny mieć te same parametry. Styk gniazdo-wtyczka jest raczej ok -
siedzi sztywno i pewnie. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to jednak że jest
jakieś ograniczenie prądowe z tyłu...



Żadne ograniczenie, tylko spadek napięcia na przewodach, złączach itd jest tak
duży że przetwornica dostaje mniej niż 12 V i się nie włączy. Musisz podłączać
jak nabliżej źródła, czyli akumulatora. Przyczyną prawdopodobnie są za cienkie
przewody prowadzące do tyłu lub kiepskie połączenia przewodów.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

3 Data: Marzec 12 2007 14:29:00
Temat: Re: ograniczenie prądowe w gnieździe zapalniczki
Autor: Robert J. 

Żadne ograniczenie, tylko spadek napięcia na przewodach, złączach itd jest
tak
duży że przetwornica dostaje mniej niż 12 V i się nie włączy.

To ten kabelek musiałby mieć kilkadziesiąt metrów długości ;-), żeby
wystąpił na nim taki spadek napięcia, i być jakieś 0,1 mm kw... Albo być np.
z wolframu...


Musisz podłączać
jak nabliżej źródła, czyli akumulatora.

Uważasz że od gniazda z przodu do gniazda z tyłu jest aż tak daleko, że
drastycznie rośnie spadek napięcia?

A tak swoją drogą to też nie wiem dlaczego tak się dzieje, ale najprędzej
bym się przyczepił do wadliwego styku gdzieś pod tapicerką... A nie dorabiał
teorię o dużym spadku napięcia tak "po prostu"...

4 Data: Marzec 12 2007 14:33:09
Temat: Re: ograniczenie prądowe w gnieździe zapalniczki
Autor: Tomasz Pyra 

Robert J. napisał(a):

Żadne ograniczenie, tylko spadek napięcia na przewodach, złączach itd jest tak
duży że przetwornica dostaje mniej niż 12 V i się nie włączy.

To ten kabelek musiałby mieć kilkadziesiąt metrów długości ;-), żeby wystąpił na nim taki spadek napięcia, i być jakieś 0,1 mm kw... Albo być np. z wolframu...

Wystarczy że gdzieœ jest zgięty i pękł przewód zmniejszajšc przekrój.
W dodatku warto pamiętać, że ta moc której brakuje gdzieœ zostaje wypromieniowana w postaci ciepła i może z tego być pożar.

Musisz podłączać
jak nabliżej źródła, czyli akumulatora.

Uważasz że od gniazda z przodu do gniazda z tyłu jest aż tak daleko, że drastycznie rośnie spadek napięcia?

Jak się cišgnie 10 czy 20A, po cieniutkich przewodach to owszem - może to mieć znacznie.

5 Data: Marzec 12 2007 16:50:01
Temat: Re: ograniczenie prądowe w gnieździe zapalniczki
Autor: Robert J. 

Jak się cišgnie 10 czy 20A, po cieniutkich przewodach to owszem - może to
mieć znacznie.

Ale twórca wštku pyta o laptopa, a te nie pobierajš raczej 10 A ;-))). Poza
tym to wszystko co piszesz jest oczywiœcie prawdš... Mój np. wcišga ok. 1 A
przy 19 V, to sšdzę że przetwornica z 12 V cišgnęłaby ok. 3 A.
Myœlę że problem jest jakiegoœ innego, ciężkiego do ustalenia na odległoœć,
rodzaju. Nie sšdzę żeby ta przetwornica przestała działać przy <12 V.
Podejrzewam że równie dobrze będzie pracować i przy 10-11 V... Możliwe że
jednak ten styk pod gniazdem jest badziewny...

6 Data: Marzec 12 2007 19:04:05
Temat: Re: ograniczenie prądowe w gnieździe zapalniczki
Autor: Hipcio 


Użytkownik "Robert J."  napisał w wiadomości


To ten kabelek musiałby mieć kilkadziesiąt metrów długości ;-), żeby
wystąpił na nim taki spadek napięcia, i być jakieś 0,1 mm kw... Albo być
np.
z wolframu...

chyba nie miales do czynienia ze spadkami napiec w samochodowej instalacji
12V. Przy pradzie rzędu 5A spadek moze byc spokojnie o 1V. Akumulator przy
wyłączonym silniku ma napiecie powiedzmy 12,5V i przetwornica moze już nie
zadziałac.

Uważasz że od gniazda z przodu do gniazda z tyłu jest aż tak daleko, że
drastycznie rośnie spadek napięcia?

moze to byc roznica np 0,3V

7 Data: Marzec 12 2007 15:34:00
Temat: Re: ograniczenie prądowe w gnieździe zapalniczki
Autor: Damian 

umiał odpowiedzieć, twierdzi, że oba gniazda powinny mieć te same parametry. Styk gniazdo-wtyczka jest raczej ok - siedzi sztywno i pewnie. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to jednak że jest jakieś

Skoro powinny miec te same parametry to niech szuka. Kurce, masz dowod, tu dziala a tam nie. Wiec to ich sprawa.

Inna sprawa ze przeryja auto, wybebesza plastiki, zniszcza pol samochodu w srodku. A moze nie, nie wiem...

d.

8 Data: Marzec 12 2007 16:31:19
Temat: Re: ograniczenie prądowe w gnieździe zapalniczki
Autor: krzynios 

Czy spotkaliście się z czymś takim? Chciałem podłączyć laptoka przez
przetwornicę napięcia w gniazdo zapalniczki z tyłu auta (Skoda Octavia II)
i już po wpięciu samego zasilacza w przetwornicę robi mi się na
przetwornicy dioda na czerwono (znaczy że cóś nie tak) i lipa. A w
gnieździe zapalniczki z przodu jest wszystko ok. Dealer Skody nic mi nie
umiał odpowiedzieć, twierdzi, że oba gniazda powinny mieć te same
parametry. Styk gniazdo-wtyczka jest raczej ok - siedzi sztywno i pewnie.
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to jednak że jest jakieś ograniczenie
prądowe z tyłu...

Może masz zamienioną polaryzację w gnieździe zapalniczki?
Na tak duży spadek napięcia po podłączeniu samej przetwornicy to bym raczej
nie stawiał.

9 Data: Marzec 12 2007 17:13:16
Temat: Re: ograniczenie pršdowe w gnieŸdzie zapalniczki
Autor: J.F. 

On Mon, 12 Mar 2007 12:28:47 +0100,  "Krzysiek Niemkiewicz"

Czy spotkaliście się z czymś takim? Chciałem podłączyć laptoka przez
przetwornicę napięcia w gniazdo zapalniczki z tyłu auta (Skoda Octavia II) i już
po wpięciu samego zasilacza w przetwornicę robi mi się na przetwornicy dioda na
czerwono (znaczy że cóś nie tak) i lipa. A w gnieździe zapalniczki z przodu jest
wszystko ok. Dealer Skody nic mi nie umiał odpowiedzieć, twierdzi, że oba
gniazda powinny mieć te same parametry. Styk gniazdo-wtyczka jest raczej ok -
siedzi sztywno i pewnie. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to jednak że jest
jakieś ograniczenie prądowe z tyłu...

A zapalniczka sie z tylu rozgrzewa ?
Bo to znaczy ze pradu nie brakuje :-)

J.

10 Data: Marzec 12 2007 19:54:29
Temat: Re: ograniczenie pršdowe w gnie?dzie zapalniczki
Autor: Krzysiek Niemkiewicz @ home 

J.F. napisał:

A zapalniczka sie z tylu rozgrzewa ?
Bo to znaczy ze pradu nie brakuje :-)

No właśnie problem w tym, że odpytałem kilku znajomych kierowców w robocie i nikt nie ma zapalniczki :(


--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl

green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

11 Data: Marzec 12 2007 19:54:29
Temat: Re: ograniczenie pršdowe w gnie?dzie zapalniczki
Autor: Krzysiek Niemkiewicz @ home 

J.F. napisał:

A zapalniczka sie z tylu rozgrzewa ?
Bo to znaczy ze pradu nie brakuje :-)

No właśnie problem w tym, że odpytałem kilku znajomych kierowców w robocie i nikt nie ma zapalniczki :(


--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl

green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

12 Data: Marzec 12 2007 19:54:29
Temat: Re: ograniczenie pršdowe w gnie?dzie zapalniczki
Autor: Krzysiek Niemkiewicz @ home 

J.F. napisał:

A zapalniczka sie z tylu rozgrzewa ?
Bo to znaczy ze pradu nie brakuje :-)

No właśnie problem w tym, że odpytałem kilku znajomych kierowców w robocie i nikt nie ma zapalniczki :(


--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl

green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

ograniczenie prądowe w gnieździe zapalniczki



Grupy dyskusyjne