Witam, obecnie mam wlany olej Mobil 14w 40, czy moge dolac oleju o tych
samych parametrach ale innej marki?
2 |
Data: Marzec 14 2008 10:21:01 |
Temat: Re: olej - te same parametry, rozni producenci |
Autor: J.F. |
On Fri, 14 Mar 2008 10:11:22 +0100, Pawcio wrote:
Witam, obecnie mam wlany olej Mobil 14w 40, czy moge dolac oleju o tych
samych parametrach ale innej marki?
Zasadniczo mozna.
Jest przy tym pewne ryzyko, ale w dzisiejszych czasach graniczace z
zerem.
J.
3 |
Data: Marzec 14 2008 10:32:31 | Temat: Re: olej - te same parametry, rozni producenci | Autor: Paweł R |
Pawcio pisze
Witam, obecnie mam wlany olej Mobil 14w 40, czy moge dolac oleju o tych samych parametrach ale innej marki?
14W40? To jest taki??
Ogolnie mozna dolewac innych marek, ale nie zawsze. Sa oleje ktore tego nie lubia (tak mi moj mechanik kiedys mowil, chodzilo mu o jakis chyba wloski olej badziewiasty). Ja mam mobila i dolewam castrola. Nie dzieje sie nic. Z lotosem bym uwazal, bo to badziewei (wogule bym go do auta nie lal :-)
--
gg: 1237441
http://www.pawel1983.w8w.pl/
4 |
Data: Marzec 14 2008 10:39:12 | Temat: Re: olej - te same parametry, rozni producenci | Autor: Pawcio |
Uzytkownik "Pawel R" napisal w wiadomosci
Pawcio pisze
Witam, obecnie mam wlany olej Mobil 14w 40, czy moge dolac oleju o tych
samych parametrach ale innej marki?
14W40? To jest taki??
Ogolnie mozna dolewac innych marek, ale nie zawsze. Sa oleje ktore tego
nie lubia (tak mi moj mechanik kiedys mowil, chodzilo mu o jakis chyba
wloski olej badziewiasty). Ja mam mobila i dolewam castrola. Nie dzieje
sie nic. Z lotosem bym uwazal, bo to badziewei (wogule bym go do auta nie
lal :-)
15w :) moja pomylka
5 |
Data: Marzec 14 2008 12:37:47 | Temat: Re: olej - te same parametry, rozni producenci | Autor: ::[TOOMAS]:: |
Paweł R pisze:
Z lotosem bym uwazal, bo to badziewei (wogule bym go do auta nie lal :-)
sam jesteĹ badziew...Lotos produkuje b.dobre oleje o takich samych parametrach jak ten Twój mobil tyle że taĹsze. Ja już od jakiĹ 6 lat zalewam do aut tylko lotos i jakoĹ silniki pracujÄ
dalej i nic im nie jest..
6 |
Data: Marzec 14 2008 13:50:20 | Temat: Re: olej - te same parametry, rozni producenci | Autor: Pavlick |
Uzytkownik "Pawel R" napisal w wiadomosci
Pawcio pisze
Z lotosem bym uwazal, bo to badziewei (wogule bym go do auta nie lal :-)
Jakies konkrety???
Silnik 1,8 M40 w BMW e30 Touring Przebieg 211500 (zakup):
25kkm na mobilu 10w40 (wymiana co 8kkm)
25kkm na Lotosie 10w40 (wymniana co 8kkm)
absolutnie ZADNEJ róznicy w pracy silnika zarówno przy miejskiej jezdzie,
upalaniu jak i jazdy ze stala predkoscia na trasie.
Przeprasam, jest róznica - w cenie!
--
Pozdrawiam
QBA
7 |
Data: Marzec 14 2008 14:27:46 | Temat: Re: olej - te same parametry, rozni producenci | Autor: Jakub Witkowski |
Pavlick pisze:
25kkm na mobilu 10w40 (wymiana co 8kkm)
25kkm na Lotosie 10w40 (wymniana co 8kkm)
absolutnie ZADNEJ róznicy w pracy silnika zarówno przy miejskiej jezdzie,
A badałeś zużycie w mikrometrach na 100 tys.km?
(Nie twierdzę że jest różnica. Ale to właśnie tempo zużycia
jest najważniejsze, a tego nie odczujesz jadąc)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
8 |
Data: Marzec 14 2008 15:29:12 | Temat: Re: olej - te same parametry, rozni producenci | Autor: Pavlick |
Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w
wiadomości
Pavlick pisze:
25kkm na mobilu 10w40 (wymiana co 8kkm)
25kkm na Lotosie 10w40 (wymniana co 8kkm)
absolutnie ZADNEJ róznicy w pracy silnika zarówno przy miejskiej jezdzie,
A badałeś zużycie w mikrometrach na 100 tys.km?
(Nie twierdzę że jest różnica. Ale to właśnie tempo zużycia
jest najważniejsze, a tego nie odczujesz jadąc)
Powiem tak: każdy silnik "bierze" olej, wystarczy popatrzeć na normy
założone przyjęte przez producentów.
To, że nie widać na bagnecie nie znaczy, że ubyło (niesprawna sonda lambda -
paliwo w oleju, skroplona woda zwiększają poziom).
Przy normalnej eksploatacji wystarczy stosować oliwę, któa spełnia określone
normy dla danego silnika, wymieniać we właściwym czasie itd.
Zdecydowana większość usterek powstaje z winy użytkownika (o mam rajdowego
castrola - palę i cisnę az dym idzie!), nieodpowiedniej
eksploatacji i obsługi warsztatowej. Jeżeli dany olej spełnia normy - jest
dobrym olejem.
Dla przykładu:
LOTOS SYNTETIC SL/CF 5W/40
API: SL/SJ/CF/CD; SAE: 5W/40; ACEA: A3-98/B3-98/B4-98; APROBOWANY PRZEZ: MB
229.3; PORSCHE; VW 502.00/505.00; OPEL GM-LL-B-025; BMW Longlife-98 Oils
Nie jestem zwolennikiem tanich rozwiązań, sam jeżdze na castrolowym 10w60
ale tylko dlatego, że kupiłem 10L w okazyjnej cenie. Opowiadam się za
relatywnie tanim i dobrym produktem.
Jeżeli nie widać różnicy to po co przepłacać?
--
QBA
| | | | | | |