Grupy dyskusyjne   »   opony i ... marketing

opony i ... marketing



1 Data: Kwiecien 04 2015 21:31:42
Temat: opony i ... marketing
Autor: J.F. 


Tak troche odpowiadajac, a troche podpytujac A.L.

http://us.michelinman.com/US/en/tires/products/premier-a-s.html

taki sprytny pomysl - rowki w oponach w ksztalcie odwrotnego V.
Im bardziej zuzyta opona tym sie robia szersze i otwieraja nowe,
dzieki czemu opona nadal dobrze odprowadza wode.
I olej slonecznikowy podnosi osiagi zima.

Ale ja w zasadzie nie o tym ... tylko gdzie je znalezc na polskiej
stronie ?
http://www.michelin.pl/opony/opony-osobowe#type=type_1&tyreSegment=1&selectedFilter=summer

My to tam moze jakis niewazny kraj na zadupiu, ale we Francy oferta
podobna
http://www.michelin.fr/pneus/pneu-auto#type=type_1

Czemu firma robi kompletnie inne modele na obu rynkach ?

J.

P.S. w Europie niby nawet nie ma kategorii wielosezonowych, ale firma
szykuje sie cos ciekawego
http://www.michelin.pl/opony/michelin-crossclimate

http://www.michelin.com/eng/media-room/press-and-news/michelin-news/Innovation/The-new-MICHELIN-CrossClimate-tire-a-turning-point-in-history



2 Data: Kwiecien 04 2015 21:45:56
Temat: Re: opony i ... marketing
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 4 Apr 2015 21:31:42 +0200, J.F. napisał(a):

Tak troche odpowiadajac, a troche podpytujac A.L.

http://us.michelinman.com/US/en/tires/products/premier-a-s.html

taki sprytny pomysl - rowki w oponach w ksztalcie odwrotnego V.
Im bardziej zuzyta opona tym sie robia szersze i otwieraja nowe,
dzieki czemu opona nadal dobrze odprowadza wode.
I olej slonecznikowy podnosi osiagi zima.

Ale ja w zasadzie nie o tym ... tylko gdzie je znalezc na polskiej
stronie ?
http://www.michelin.pl/opony/opony-osobowe#type=type_1&tyreSegment=1&selectedFilter=summer

My to tam moze jakis niewazny kraj na zadupiu, ale we Francy oferta
podobna
http://www.michelin.fr/pneus/pneu-auto#type=type_1

Czemu firma robi kompletnie inne modele na obu rynkach ?

Bo Europa ma swoje naklejki na opony z "jakością", a Ameryka swoje
określenie traction - i może się nie udało jeszcze tego pogodzić? :)

3 Data: Kwiecien 04 2015 23:15:00
Temat: Re: opony i ... marketing
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 4 Apr 2015 21:45:56 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Dnia Sat, 4 Apr 2015 21:31:42 +0200, J.F. napisał(a):
Tak troche odpowiadajac, a troche podpytujac A.L.
http://us.michelinman.com/US/en/tires/products/premier-a-s.html

Ale ja w zasadzie nie o tym ... tylko gdzie je znalezc na polskiej
stronie ?
http://www.michelin.pl/opony/opony-osobowe#type=type_1&tyreSegment=1&selectedFilter=summer

Czemu firma robi kompletnie inne modele na obu rynkach ?

Bo Europa ma swoje naklejki na opony z "jakością", a Ameryka swoje
określenie traction - i może się nie udało jeszcze tego pogodzić? :)

Oni, i inni tez, mieli podzielone rynki zanim Europa wprowadzila
naklejki.
A przeciez na tych naklejkach rozne opony maja rozne wyniki - czyzby
cos przeszkadzalo zbadac amerykanskie opony w europejskich testach ?
:-)

Ciekawie bylo tez z opona Nokian WR - w Europie zimowa, w USA
wielosezonowa, ale czy to ta sama opona - tego nawet Nokia ujawnic nie
chciala ...

J.

4 Data: Kwiecien 05 2015 01:04:55
Temat: Re: opony i ... marketing
Autor: Marek 

On Sat, 4 Apr 2015 23:15:00 +0200, "J.F."  wrote:

Ciekawie bylo tez z opona Nokian WR - w Europie zimowa, w USA
wielosezonowa, ale czy to ta sama opona - tego nawet Nokia ujawnic
nie
chciala ...

Czyli co, nam się wciska kit, że zimówka latem niebezpieczna a jednocześnie ją się sprzedaje w USA jako wielosezonowa?

--
Marek

5 Data: Kwiecien 05 2015 11:52:43
Temat: Re: opony i ... marketing
Autor: RadoslawF 

W dniu 2015-04-05 o 01:04, Marek pisze:

Ciekawie bylo tez z opona Nokian WR - w Europie zimowa, w USA
wielosezonowa, ale czy to ta sama opona - tego nawet Nokia ujawnic
nie
chciala ...

Czyli co, nam się wciska kit, że zimówka latem niebezpieczna a
jednocześnie ją się sprzedaje w USA jako wielosezonowa?

Nam się wciska kit że opony sezonowe są bezpieczniejsze
od wielosezonowych a w USA nowy samochód w salonie ma
obowiązek mieć opony wielosezonowe. Jak sobie nabywca potem
zmieni to już na własny rachunek.


Pozdrawiam

6 Data: Kwiecien 05 2015 15:26:39
Temat: Re: opony i ... marketing
Autor: cef 

W dniu 2015-04-05 o 11:52, RadoslawF pisze:

Nam się wciska kit że opony sezonowe są bezpieczniejsze
od wielosezonowych a w USA nowy samochód w salonie ma
obowiązek mieć opony wielosezonowe. Jak sobie nabywca potem
zmieni to już na własny rachunek.

A u nas jest jakaś regulacja odnośnie tego jakie ogumienie
ma mieć nowy samochód z salonu?

7 Data: Kwiecien 05 2015 18:06:45
Temat: Re: opony i ... marketing
Autor: masti 

cef wrote:

W dniu 2015-04-05 o 11:52, RadoslawF pisze:

Nam się wciska kit że opony sezonowe sÄ
 bezpieczniejsze
od wielosezonowych a w USA nowy samochód w salonie ma
obowiÄ
zek mieć opony wielosezonowe. Jak sobie nabywca potem
zmieni to już na własny rachunek.

A u nas jest jakaś regulacja odnośnie tego jakie ogumienie
ma mieć nowy samochód z salonu?

nie. co najwyżej w niektórych krajach ma mieć dostosowane do pory roku

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

8 Data: Kwiecien 05 2015 13:04:38
Temat: Re: opony i ... marketing
Autor: Pszemol 

"Marek"  wrote in message

Czyli co, nam się wciska kit, że zimówka latem niebezpieczna a jednocześnie ją się sprzedaje w USA jako wielosezonowa?

W USA, w rejonie Chicago gdzie mieszkam, mało kto zmienia
opony na zimowe/letnie. Ludzie jeżdzą na wielosezonówkach.

9 Data: Kwiecien 05 2015 20:32:40
Temat: Re: opony i ... marketing
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sun, 5 Apr 2015 13:04:38 -0500, Pszemol napisał(a):

"Marek"  wrote in message

Czyli co, nam się wciska kit, że zimówka latem niebezpieczna a
jednocześnie ją się sprzedaje w USA jako wielosezonowa?

W USA, w rejonie Chicago gdzie mieszkam, mało kto zmienia
opony na zimowe/letnie. Ludzie jeżdzą na wielosezonówkach.

Ale jednak amerykańskie filmy jak to nieporadnie wygląda potem taki ruch,
to biją nasze "ale urwał" na głowę ;)

Raz że lubią RWD, dwa że takie podejście do opon, no i są efekty :)

Nie zapominajmy że mówimy o kraju gdzie motorsport to przejechanie 400m
prosto, ewentualnie jazda po owalu :)

10 Data: Kwiecien 05 2015 18:41:50
Temat: Re: opony i ... marketing
Autor: masti 

Tomasz Pyra wrote:

Nie zapominajmy że mówimy o kraju gdzie motorsport to przejechanie 400m
prosto, ewentualnie jazda po owalu :)

która to jazda po owalu jest nieskończenie bardziej emocjonująca niż F1
A nasze rajdy przy Baja to pikuś :)

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

11 Data: Kwiecien 06 2015 00:44:25
Temat: Re: opony i ... marketing
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sun, 5 Apr 2015 18:41:50 +0000 (UTC), masti napisał(a):

Tomasz Pyra wrote:

Nie zapominajmy że mówimy o kraju gdzie motorsport to przejechanie 400m
prosto, ewentualnie jazda po owalu :)

która to jazda po owalu jest nieskończenie bardziej emocjonująca niż F1

Nikt nie mówi że nie.
Ale to właśnie daje do myślenia - czym oni jeżdżą na codzień, że są gotowi
podziwiać gości którzy potrafią przejechać 400m prosto, albo okrążenie
owalnego toru?

12 Data: Kwiecien 05 2015 22:46:13
Temat: Re: opony i ... marketing
Autor: masti 

Tomasz Pyra wrote:

Dnia Sun, 5 Apr 2015 18:41:50 +0000 (UTC), masti napisał(a):

Tomasz Pyra wrote:

Nie zapominajmy że mówimy o kraju gdzie motorsport to przejechanie 400m
prosto, ewentualnie jazda po owalu :)

która to jazda po owalu jest nieskończenie bardziej emocjonująca niż F1

Nikt nie mówi że nie.
Ale to właśnie daje do myślenia - czym oni jeżdżą na codzień, że są gotowi
podziwiać gości którzy potrafią przejechać 400m prosto, albo okrążenie
owalnego toru?

jeśli myślisz, że okrążenie owalnego toru jest takie proste to się
mylisz

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

13 Data: Kwiecien 06 2015 13:07:56
Temat: Re: opony i ... marketing
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sun, 5 Apr 2015 22:46:13 +0000 (UTC), masti napisał(a):

Tomasz Pyra wrote:

Dnia Sun, 5 Apr 2015 18:41:50 +0000 (UTC), masti napisał(a):

Tomasz Pyra wrote:

Nie zapominajmy że mówimy o kraju gdzie motorsport to przejechanie 400m
prosto, ewentualnie jazda po owalu :)

która to jazda po owalu jest nieskończenie bardziej emocjonująca niż F1

Nikt nie mówi że nie.
Ale to właśnie daje do myślenia - czym oni jeżdżą na codzień, że są gotowi
podziwiać gości którzy potrafią przejechać 400m prosto, albo okrążenie
owalnego toru?

jeśli myślisz, że okrążenie owalnego toru jest takie proste to się
mylisz

Wygranie NASCAR proste nie jest, natomiast mimo wszystko pokonanie mekki
amerykańskiego motorsportu:
http://tinyurl.com/m55sfap
wydaje się mniej skomplikowane niż mekki europejskiego motorsportu:
http://tinyurl.com/qek7lfv

;)

14 Data: Kwiecien 06 2015 12:11:26
Temat: Re: opony i ... marketing
Autor: RadoslawF 

W dniu 2015-04-06 o 00:46, masti pisze:

Nie zapominajmy że mówimy o kraju gdzie motorsport to przejechanie 400m
prosto, ewentualnie jazda po owalu :)

która to jazda po owalu jest nieskończenie bardziej emocjonująca niż F1

Nikt nie mówi że nie.
Ale to właśnie daje do myślenia - czym oni jeżdżÄ… na codzień, że są gotowi
podziwiać gości którzy potrafią przejechać 400m prosto, albo okrążenie
owalnego toru?

jeśli myślisz, że okrążenie owalnego toru jest takie proste to się
mylisz

Jest prostsze niż okrążenie płaskiego przy tej samej prędkości.


Pozdrawiam

15 Data: Kwiecien 05 2015 21:41:22
Temat: Re: opony i ... marketing
Autor: Pszemol 

"Tomasz Pyra"  wrote in message

Dnia Sun, 5 Apr 2015 13:04:38 -0500, Pszemol napisał(a):

"Marek"  wrote in message

Czyli co, nam się wciska kit, że zimówka latem niebezpieczna a
jednocześnie ją się sprzedaje w USA jako wielosezonowa?

W USA, w rejonie Chicago gdzie mieszkam, mało kto zmienia
opony na zimowe/letnie. Ludzie jeżdzą na wielosezonówkach.

Ale jednak amerykańskie filmy jak to nieporadnie wygląda potem
taki ruch, to biją nasze "ale urwał" na głowę ;)

Czy ja wiem... sprawniej się poruszam niż po Krakowie.

Raz że lubią RWD, dwa że takie podejście do opon, no i są efekty :)

RWD?? Kiedy? Chyba 20 lat temu lub dawniej...


Nie zapominajmy że mówimy o kraju gdzie motorsport to przejechanie
400m prosto, ewentualnie jazda po owalu :)

Ja nie mówię o motosport, bo o tym pojęcia nie mam tylko
o ruchu ulicznym.

16 Data: Kwiecien 06 2015 23:58:50
Temat: Re: opony i ... marketing
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 5 Apr 2015 20:32:40 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Dnia Sun, 5 Apr 2015 13:04:38 -0500, Pszemol napisał(a):
W USA, w rejonie Chicago gdzie mieszkam, mało kto zmienia
opony na zimowe/letnie. Ludzie jeżdzą na wielosezonówkach.

Ale jednak amerykańskie filmy jak to nieporadnie wygląda potem taki ruch,
to biją nasze "ale urwał" na głowę ;)

No, gdyby tak u nas bylo raz tak:
https://www.youtube.com/watch?v=avSxOvJnE68

To ja jestem ciekaw efektow. Auto co prawda niemieckie, ale to nie
jest "przecietne auto europejskie".

Tak nawiasem mowiac to ciekaw jestem czy niemiecki nakaz jazdy na
zimowkach to spisek producentow, czy juz mieli dosc sytuacji, ze
niektorzy uwazaja za niepotrzebne, a potem stoj kolego dwa dni na
autostradzie i czekaj az uprzatna.

J.

17 Data: Kwiecien 07 2015 01:52:27
Temat: Re: opony i ... marketing
Autor: WildS 

On 2015-04-06, J.F.  wrote:

W USA, w rejonie Chicago gdzie mieszkam, mało kto zmienia
opony na zimowe/letnie. Ludzie jeżdzą na wielosezonówkach.

Ale jednak amerykańskie filmy jak to nieporadnie wygląda potem taki ruch,
to biją nasze "ale urwał" na głowę ;)

No, gdyby tak u nas bylo raz tak:
https://www.youtube.com/watch?v=avSxOvJnE68

To ja jestem ciekaw efektow. Auto co prawda niemieckie, ale to nie
jest "przecietne auto europejskie".

Tak nawiasem mowiac to ciekaw jestem czy niemiecki nakaz jazdy na
zimowkach to spisek producentow, czy juz mieli dosc sytuacji, ze
niektorzy uwazaja za niepotrzebne, a potem stoj kolego dwa dni na
autostradzie i czekaj az uprzatna.

Z tego co mi wiadomo, w niemczech nie ma nakazu jazdy na zimówkach.
Jest jedynie przepis, że masz posiadać ogumienie odpowiednie do warunków
pogodowych (np. odpowiednie opony całoroczne)



--
WildS

18 Data: Kwiecien 07 2015 02:16:30
Temat: Re: opony i ... marketing
Autor: Dawid 

W dniu 2015-04-07 o 01:52, WildS pisze:

Tak nawiasem mowiac to ciekaw jestem czy niemiecki nakaz jazdy na
zimowkach to spisek producentow, czy juz mieli dosc sytuacji, ze
niektorzy uwazaja za niepotrzebne, a potem stoj kolego dwa dni na
autostradzie i czekaj az uprzatna.

Z tego co mi wiadomo, w niemczech nie ma nakazu jazdy na zimówkach.

jest i jeżeli coś nabroisz to ubezpieczalnia zaraz ogląda opony

19 Data: Kwiecien 07 2015 02:19:57
Temat: Re: opony i ... marketing
Autor: WildS 

On 2015-04-07, Dawid  wrote:

Tak nawiasem mowiac to ciekaw jestem czy niemiecki nakaz jazdy na
zimowkach to spisek producentow, czy juz mieli dosc sytuacji, ze
niektorzy uwazaja za niepotrzebne, a potem stoj kolego dwa dni na
autostradzie i czekaj az uprzatna.

Z tego co mi wiadomo, w niemczech nie ma nakazu jazdy na zimówkach.

jest i jeżeli coś nabroisz to ubezpieczalnia zaraz ogląda opony

Pierwsze słyszę. U nich odpowiednia to taka, która ma odpowiednie
literki w oznaczeniu, może być całoroczna. Jeśli jest nieodpowiednia to
owszem ubezpieczyciel sobie poużywa.


--
WildS

20 Data: Kwiecien 07 2015 02:28:07
Temat: Re: opony i ... marketing
Autor: Dawid 

W dniu 2015-04-07 o 02:19, WildS pisze:

On 2015-04-07, Dawid  wrote:
Tak nawiasem mowiac to ciekaw jestem czy niemiecki nakaz jazdy na
zimowkach to spisek producentow, czy juz mieli dosc sytuacji, ze
niektorzy uwazaja za niepotrzebne, a potem stoj kolego dwa dni na
autostradzie i czekaj az uprzatna.

Z tego co mi wiadomo, w niemczech nie ma nakazu jazdy na zimówkach.

jest i jeżeli coś nabroisz to ubezpieczalnia zaraz ogląda opony

Pierwsze słyszę. U nich odpowiednia to taka, która ma odpowiednie
literki w oznaczeniu, może być całoroczna. Jeśli jest nieodpowiednia to
owszem ubezpieczyciel sobie poużywa.


http://www.pzmtravel.com.pl/pzminfo/opony,zimowe,-,przepisy,659.html
nawet nasi piszą o tym, ma mieć oznaczenie m+s lub płatek śniegu, czyli co- zimowe czy nie zimowe?

21 Data: Kwiecien 07 2015 10:58:11
Temat: Re: opony i ... marketing
Autor: J.F. 

Użytkownik "Dawid"  napisał w wiadomości grup W dniu 2015-04-07 o 02:19, WildS pisze:

Z tego co mi wiadomo, w niemczech nie ma nakazu jazdy na zimówkach.
jest i jeżeli coś nabroisz to ubezpieczalnia zaraz ogląda opony

Pierwsze słyszę. U nich odpowiednia to taka, która ma odpowiednie
literki w oznaczeniu, może być całoroczna. Jeśli jest nieodpowiednia to
owszem ubezpieczyciel sobie poużywa.

http://www.pzmtravel.com.pl/pzminfo/opony,zimowe,-,przepisy,659.html
nawet nasi piszą o tym, ma mieć oznaczenie m+s lub płatek śniegu, czyli co- zimowe czy nie zimowe?

Caloroczne maja stosowne oznaczenie i moga byc stosowane.
Ale zwykle letnie nie.

par 2 pkt 3a StVO
http://www.stvo.de/strassenverkehrsordnung/90-2-strassenbenutzung-durch-fahrzeuge


(3a) Bei Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Eis- oder Reifglätte darf ein Kraftfahrzeug nur mit Reifen gefahren werden, die die in Anhang II Nummer 2.2 der Richtlinie 92/23/EWG des Rates vom 31. März 1992 über Reifen von Kraftfahrzeugen und Kraftfahrzeuganhängern und über ihre Montage (ABl. L 129 vom 14.5.1992, S. 95), die zuletzt durch die Richtlinie 2005/11/EG (ABl. L 46 vom 17.2.2005, S. 42) geändert worden ist, beschriebenen Eigenschaften erfüllen (M+S-Reifen). Kraftfahrzeuge der Klassen M2, M3, N2 und N3 im Sinne der Anlage XXIX der Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung in der Fassung vom 26. April 2012 (BGBl. I S. 679) dürfen bei solchen Wetterverhältnissen auch gefahren werden, wenn nur an den Rädern der Antriebsachsen M+S-Reifen angebracht sind. Satz 1 gilt nicht für Nutzfahrzeuge der Land- und Forstwirtschaft sowie für Einsatzfahrzeuge der in § 35 Absatz 1 genannten Organisationen, soweit für diese Fahrzeuge bauartbedingt keine M+S-Reifen verfügbar sind. Wer ein kennzeichnungspflichtiges Fahrzeug mit gefährlichen Gütern führt, muss bei einer Sichtweite unter 50 m, bei Schneeglätte oder Glatteis jede Gefährdung anderer ausschließen und wenn nötig den nächsten geeigneten Platz zum Parken aufsuchen.

Kto biegly w niemieckim niech przetlumaczy.


W kazdym badz razie za sama jazde po sniegu na letnich oponach jest mandat.
Czy dla Polakow tez ... konwencja nie przewiduje.


J.

22 Data: Kwiecien 10 2015 03:23:37
Temat: Re: opony i ... marketing
Autor:

-- Kto biegly w niemieckim niech przetlumaczy.

nie ma co tlumaczyc, WildS podal prawidlowa definicje:

opony maja byc odpowiednie do warunkow, zwyczajowo dziala regula "Oktober bis Ostern" czyli w tym okresie jezdzimy na zimowkach ew. wielosezonowych

P.

23 Data: Kwiecien 10 2015 13:10:13
Temat: Re: opony i ... marketing
Autor: J.F. 

Użytkownik  napisał w wiadomości grup

-- Kto biegly w niemieckim niech przetlumaczy.
nie ma co tlumaczyc, WildS podal prawidlowa definicje:
opony maja byc odpowiednie do warunkow, zwyczajowo dziala regula "Oktober bis Ostern" czyli w tym okresie jezdzimy na zimowkach ew. wielosezonowych

Ale to ustawa a nie zwyczaj.

Na poczatku pisze "na lodzie, sniegu, blocie posniegowym, gololedzi lub szronie ..."

Jak masz czysta lub mokra droge, to mozesz sobie jezdzic na letnich chocby w styczniu.

Tylko z w razie zmiany pogody trzeba sie zatrzymac na parkingu ... i wcale niekoniecznie najblizszym, tylko tym wczesniejszym :-)

J.

24 Data: Kwiecien 10 2015 05:09:02
Temat: Re: opony i ... marketing
Autor:

-- Ale to ustawa a nie zwyczaj.

masz dar komplikowania rzeczy oczywistych ... pytanie tylko w jakim celu ?

jesli w ww. okresie poruszasz sie na letnich mozesz zarobic mandat, poza tym okresem policjant/sad nie bedzie sie czepial no chyba ze snieg walil od 3 tygodni w maju :-)

EOT

P.

25 Data: Kwiecien 07 2015 11:37:05
Temat: Re: opony i ... marketing
Autor: J.F. 

Użytkownik "WildS"  napisał w wiadomości grup
On 2015-04-06, J.F.  wrote:

Tak nawiasem mowiac to ciekaw jestem czy niemiecki nakaz jazdy na
zimowkach to spisek producentow, czy juz mieli dosc sytuacji, ze
niektorzy uwazaja za niepotrzebne, a potem stoj kolego dwa dni na
autostradzie i czekaj az uprzatna.

Z tego co mi wiadomo, w niemczech nie ma nakazu jazdy na zimówkach.
Jest jedynie przepis, że masz posiadać ogumienie odpowiednie do warunków
pogodowych (np. odpowiednie opony całoroczne)

Owszem, moga byc caloroczne, ale musza byc.
Kiedys wprowadzili taki malo precyzyjny, w zasadzie mozna sie bylo wylgac, ze skoro jade, to widac opony sa odpowiednie do warunkow (za to przy wypadku 35 euro mandatu).

Nie wiem - producenci nie odczuli zysku, czy nadal niefrasobliwi kierowcy stwarzali zagrozenie, ale
-przepis usztywniono,
-coraz wiecej opon calorocznych jest na rynku ...

J.

26 Data: Kwiecien 06 2015 23:49:49
Temat: Re: opony i ... marketing
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 05 Apr 2015 01:04:55 +0200, Marek napisał(a):

On Sat, 4 Apr 2015 23:15:00 +0200, "J.F."
 wrote:
Ciekawie bylo tez z opona Nokian WR - w Europie zimowa, w USA
wielosezonowa, ale czy to ta sama opona - tego nawet Nokia ujawnia nie
chciala ...
Czyli co, nam się wciska kit, że zimówka latem niebezpieczna a
jednocześnie ją się sprzedaje w USA jako wielosezonowa?

http://www.nokiantires.com/summer-tires/nokian-wrg3-2/

Nie wiem czy sie pokaze, jesli nie - w prawym gornym rogu jest wybor
kraju.

Fakt - to jest  WR-G3.  U nas sa WR D3 i WR A3

Dawniej byly po prostu WR - ale czy takie same na obu kontynentach ?

J.

opony i ... marketing



Grupy dyskusyjne