opony i ... marketing
1 | Data: Kwiecien 04 2015 21:31:42 |
Temat: opony i ... marketing | |
Autor: J.F. |
2 |
Data: Kwiecien 04 2015 21:45:56 | Temat: Re: opony i ... marketing | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sat, 4 Apr 2015 21:31:42 +0200, J.F. napisał(a): Tak troche odpowiadajac, a troche podpytujac A.L. Bo Europa ma swoje naklejki na opony z "jakością", a Ameryka swoje określenie traction - i może się nie udało jeszcze tego pogodzić? :) 3 |
Data: Kwiecien 04 2015 23:15:00 | Temat: Re: opony i ... marketing | Autor: J.F. | Dnia Sat, 4 Apr 2015 21:45:56 +0200, Tomasz Pyra napisał(a): Dnia Sat, 4 Apr 2015 21:31:42 +0200, J.F. napisał(a): Oni, i inni tez, mieli podzielone rynki zanim Europa wprowadzila naklejki. A przeciez na tych naklejkach rozne opony maja rozne wyniki - czyzby cos przeszkadzalo zbadac amerykanskie opony w europejskich testach ? :-) Ciekawie bylo tez z opona Nokian WR - w Europie zimowa, w USA wielosezonowa, ale czy to ta sama opona - tego nawet Nokia ujawnic nie chciala ... J. 4 |
Data: Kwiecien 05 2015 01:04:55 | Temat: Re: opony i ... marketing | Autor: Marek | On Sat, 4 Apr 2015 23:15:00 +0200, "J.F." wrote: Ciekawie bylo tez z opona Nokian WR - w Europie zimowa, w USAnie chciala ... Czyli co, nam siÄ wciska kit, że zimówka latem niebezpieczna a jednoczeĹnie jÄ siÄ sprzedaje w USA jako wielosezonowa? -- Marek 5 |
Data: Kwiecien 05 2015 11:52:43 | Temat: Re: opony i ... marketing | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-04-05 o 01:04, Marek pisze: Nam siÄ wciska kit że opony sezonowe sÄ bezpieczniejszeCiekawie bylo tez z opona Nokian WR - w Europie zimowa, w USAnie od wielosezonowych a w USA nowy samochód w salonie ma obowiÄ zek mieÄ opony wielosezonowe. Jak sobie nabywca potem zmieni to już na własny rachunek. Pozdrawiam 6 |
Data: Kwiecien 05 2015 15:26:39 | Temat: Re: opony i ... marketing | Autor: cef | W dniu 2015-04-05 o 11:52, RadoslawF pisze: Nam siÄ wciska kit że opony sezonowe sÄ bezpieczniejsze A u nas jest jakaś regulacja odnośnie tego jakie ogumienie ma mieć nowy samochód z salonu? 7 |
Data: Kwiecien 05 2015 18:06:45 | Temat: Re: opony i ... marketing | Autor: masti | cef wrote: W dniu 2015-04-05 o 11:52, RadoslawF pisze: nie. co najwyżej w niektórych krajach ma mieć dostosowane do pory roku -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett 8 |
Data: Kwiecien 05 2015 13:04:38 | Temat: Re: opony i ... marketing | Autor: Pszemol | "Marek" wrote in message Czyli co, nam siÄ wciska kit, że zimówka latem niebezpieczna a jednoczeĹnie jÄ siÄ sprzedaje w USA jako wielosezonowa? W USA, w rejonie Chicago gdzie mieszkam, mało kto zmienia opony na zimowe/letnie. Ludzie jeżdzÄ na wielosezonówkach. 9 |
Data: Kwiecien 05 2015 20:32:40 | Temat: Re: opony i ... marketing | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 5 Apr 2015 13:04:38 -0500, Pszemol napisał(a): "Marek" wrote in message Ale jednak amerykańskie filmy jak to nieporadnie wygląda potem taki ruch, to biją nasze "ale urwał" na głowę ;) Raz że lubią RWD, dwa że takie podejście do opon, no i są efekty :) Nie zapominajmy że mówimy o kraju gdzie motorsport to przejechanie 400m prosto, ewentualnie jazda po owalu :) 10 |
Data: Kwiecien 05 2015 18:41:50 | Temat: Re: opony i ... marketing | Autor: masti | Tomasz Pyra wrote: Nie zapominajmy że mówimy o kraju gdzie motorsport to przejechanie 400m która to jazda po owalu jest nieskończenie bardziej emocjonująca niż F1 A nasze rajdy przy Baja to pikuś :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett 11 |
Data: Kwiecien 06 2015 00:44:25 | Temat: Re: opony i ... marketing | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 5 Apr 2015 18:41:50 +0000 (UTC), masti napisał(a): Tomasz Pyra wrote: Nikt nie mówi że nie. Ale to właśnie daje do myślenia - czym oni jeżdżą na codzień, że są gotowi podziwiać gości którzy potrafią przejechać 400m prosto, albo okrążenie owalnego toru? 12 |
Data: Kwiecien 05 2015 22:46:13 | Temat: Re: opony i ... marketing | Autor: masti | Tomasz Pyra wrote: Dnia Sun, 5 Apr 2015 18:41:50 +0000 (UTC), masti napisał(a): jeśli myślisz, że okrążenie owalnego toru jest takie proste to się mylisz -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett 13 |
Data: Kwiecien 06 2015 13:07:56 | Temat: Re: opony i ... marketing | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 5 Apr 2015 22:46:13 +0000 (UTC), masti napisał(a): Tomasz Pyra wrote: Wygranie NASCAR proste nie jest, natomiast mimo wszystko pokonanie mekki amerykańskiego motorsportu: http://tinyurl.com/m55sfap wydaje się mniej skomplikowane niż mekki europejskiego motorsportu: http://tinyurl.com/qek7lfv ;) 14 |
Data: Kwiecien 06 2015 12:11:26 | Temat: Re: opony i ... marketing | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-04-06 o 00:46, masti pisze: Jest prostsze niż okrÄ żenie płaskiego przy tej samej prÄdkoĹci.Nie zapominajmy że mówimy o kraju gdzie motorsport to przejechanie 400m Pozdrawiam 15 |
Data: Kwiecien 05 2015 21:41:22 | Temat: Re: opony i ... marketing | Autor: Pszemol | "Tomasz Pyra" wrote in message Dnia Sun, 5 Apr 2015 13:04:38 -0500, Pszemol napisał(a): Czy ja wiem... sprawniej się poruszam niż po Krakowie. Raz że lubią RWD, dwa że takie podejście do opon, no i są efekty :) RWD?? Kiedy? Chyba 20 lat temu lub dawniej... Nie zapominajmy że mówimy o kraju gdzie motorsport to przejechanie Ja nie mówię o motosport, bo o tym pojęcia nie mam tylko o ruchu ulicznym. 16 |
Data: Kwiecien 06 2015 23:58:50 | Temat: Re: opony i ... marketing | Autor: J.F. | Dnia Sun, 5 Apr 2015 20:32:40 +0200, Tomasz Pyra napisał(a): Dnia Sun, 5 Apr 2015 13:04:38 -0500, Pszemol napisał(a): No, gdyby tak u nas bylo raz tak: https://www.youtube.com/watch?v=avSxOvJnE68 To ja jestem ciekaw efektow. Auto co prawda niemieckie, ale to nie jest "przecietne auto europejskie". Tak nawiasem mowiac to ciekaw jestem czy niemiecki nakaz jazdy na zimowkach to spisek producentow, czy juz mieli dosc sytuacji, ze niektorzy uwazaja za niepotrzebne, a potem stoj kolego dwa dni na autostradzie i czekaj az uprzatna. J. 17 |
Data: Kwiecien 07 2015 01:52:27 | Temat: Re: opony i ... marketing | Autor: WildS | On 2015-04-06, J.F. wrote: W USA, w rejonie Chicago gdzie mieszkam, mało kto zmienia Z tego co mi wiadomo, w niemczech nie ma nakazu jazdy na zimówkach. Jest jedynie przepis, że masz posiadaÄ ogumienie odpowiednie do warunków pogodowych (np. odpowiednie opony całoroczne) -- WildS 18 |
Data: Kwiecien 07 2015 02:16:30 | Temat: Re: opony i ... marketing | Autor: Dawid | W dniu 2015-04-07 o 01:52, WildS pisze: Tak nawiasem mowiac to ciekaw jestem czy niemiecki nakaz jazdy na jest i jeżeli coĹ nabroisz to ubezpieczalnia zaraz oglÄ da opony 19 |
Data: Kwiecien 07 2015 02:19:57 | Temat: Re: opony i ... marketing | Autor: WildS | On 2015-04-07, Dawid wrote: Tak nawiasem mowiac to ciekaw jestem czy niemiecki nakaz jazdy na Pierwsze słyszÄ. U nich odpowiednia to taka, która ma odpowiednie literki w oznaczeniu, może byÄ całoroczna. JeĹli jest nieodpowiednia to owszem ubezpieczyciel sobie poużywa. -- WildS 20 |
Data: Kwiecien 07 2015 02:28:07 | Temat: Re: opony i ... marketing | Autor: Dawid | W dniu 2015-04-07 o 02:19, WildS pisze: On 2015-04-07, Dawid wrote:http://www.pzmtravel.com.pl/pzminfo/opony,zimowe,-,przepisy,659.html nawet nasi piszÄ o tym, ma mieÄ oznaczenie m+s lub płatek Ĺniegu, czyli co- zimowe czy nie zimowe? 21 |
Data: Kwiecien 07 2015 10:58:11 | Temat: Re: opony i ... marketing | Autor: J.F. | Użytkownik "Dawid" napisał w wiadomoĹci grup W dniu 2015-04-07 o 02:19, WildS pisze: Z tego co mi wiadomo, w niemczech nie ma nakazu jazdy na zimówkach.jest i jeżeli coĹ nabroisz to ubezpieczalnia zaraz oglÄ da opony Caloroczne maja stosowne oznaczenie i moga byc stosowane. Ale zwykle letnie nie. par 2 pkt 3a StVO http://www.stvo.de/strassenverkehrsordnung/90-2-strassenbenutzung-durch-fahrzeuge (3a) Bei Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Eis- oder Reifglätte darf ein Kraftfahrzeug nur mit Reifen gefahren werden, die die in Anhang II Nummer 2.2 der Richtlinie 92/23/EWG des Rates vom 31. März 1992 Ăźber Reifen von Kraftfahrzeugen und Kraftfahrzeuganhängern und Ăźber ihre Montage (ABl. L 129 vom 14.5.1992, S. 95), die zuletzt durch die Richtlinie 2005/11/EG (ABl. L 46 vom 17.2.2005, S. 42) geändert worden ist, beschriebenen Eigenschaften erfĂźllen (M+S-Reifen). Kraftfahrzeuge der Klassen M2, M3, N2 und N3 im Sinne der Anlage XXIX der StraĂenverkehrs-Zulassungs-Ordnung in der Fassung vom 26. April 2012 (BGBl. I S. 679) dĂźrfen bei solchen Wetterverhältnissen auch gefahren werden, wenn nur an den Rädern der Antriebsachsen M+S-Reifen angebracht sind. Satz 1 gilt nicht fĂźr Nutzfahrzeuge der Land- und Forstwirtschaft sowie fĂźr Einsatzfahrzeuge der in § 35 Absatz 1 genannten Organisationen, soweit fĂźr diese Fahrzeuge bauartbedingt keine M+S-Reifen verfĂźgbar sind. Wer ein kennzeichnungspflichtiges Fahrzeug mit gefährlichen GĂźtern fĂźhrt, muss bei einer Sichtweite unter 50 m, bei Schneeglätte oder Glatteis jede Gefährdung anderer ausschlieĂen und wenn nĂśtig den nächsten geeigneten Platz zum Parken aufsuchen. Kto biegly w niemieckim niech przetlumaczy. W kazdym badz razie za sama jazde po sniegu na letnich oponach jest mandat. Czy dla Polakow tez ... konwencja nie przewiduje. J. 22 |
Data: Kwiecien 10 2015 03:23:37 | Temat: Re: opony i ... marketing | Autor: | -- Kto biegly w niemieckim niech przetlumaczy. 23 |
Data: Kwiecien 10 2015 13:10:13 | Temat: Re: opony i ... marketing | Autor: J.F. | Użytkownik napisał w wiadomoĹci grup -- Kto biegly w niemieckim niech przetlumaczy.nie ma co tlumaczyc, WildS podal prawidlowa definicje: Ale to ustawa a nie zwyczaj. Na poczatku pisze "na lodzie, sniegu, blocie posniegowym, gololedzi lub szronie ..." Jak masz czysta lub mokra droge, to mozesz sobie jezdzic na letnich chocby w styczniu. Tylko z w razie zmiany pogody trzeba sie zatrzymac na parkingu ... i wcale niekoniecznie najblizszym, tylko tym wczesniejszym :-) J. 24 |
Data: Kwiecien 10 2015 05:09:02 | Temat: Re: opony i ... marketing | Autor: | -- Ale to ustawa a nie zwyczaj. 25 |
Data: Kwiecien 07 2015 11:37:05 | Temat: Re: opony i ... marketing | Autor: J.F. | Użytkownik "WildS" napisał w wiadomoĹci grup Tak nawiasem mowiac to ciekaw jestem czy niemiecki nakaz jazdy na Z tego co mi wiadomo, w niemczech nie ma nakazu jazdy na zimówkach. Owszem, moga byc caloroczne, ale musza byc. Kiedys wprowadzili taki malo precyzyjny, w zasadzie mozna sie bylo wylgac, ze skoro jade, to widac opony sa odpowiednie do warunkow (za to przy wypadku 35 euro mandatu). Nie wiem - producenci nie odczuli zysku, czy nadal niefrasobliwi kierowcy stwarzali zagrozenie, ale -przepis usztywniono, -coraz wiecej opon calorocznych jest na rynku ... J. 26 |
Data: Kwiecien 06 2015 23:49:49 | Temat: Re: opony i ... marketing | Autor: J.F. | Dnia Sun, 05 Apr 2015 01:04:55 +0200, Marek napisał(a): On Sat, 4 Apr 2015 23:15:00 +0200, "J.F." http://www.nokiantires.com/summer-tires/nokian-wrg3-2/ Nie wiem czy sie pokaze, jesli nie - w prawym gornym rogu jest wybor kraju. Fakt - to jest WR-G3. U nas sa WR D3 i WR A3 Dawniej byly po prostu WR - ale czy takie same na obu kontynentach ? J. |