optymalne obroty dla silnika disel 1.8
1 | Data: Sierpien 21 2007 14:11:36 |
Temat: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | |
Autor: shark | Hi, 2 |
Data: Sierpien 21 2007 14:35:01 | Temat: Re: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | Autor: ..::||::.. | 1. Jakie sa optymalne obrotowy tego silnika? (tzn. przy jakich obrotach instrukcja nic nie mowi ?
tak 3. "Dojezdzanie na luzie", czy to prawda ze powstaja zanieczyszczenia? czego to glupi ludzie nie wymysla... 4. Czy i jak taki silnik trzeba dotrzec? instrukcja 5. Czy to prawda ze raz na jakis czas trzeba ten silnik troche"przepalic"? (ostrzej pojezdzic) po co ? 3 |
Data: Sierpien 21 2007 05:57:19 | Temat: Re: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | Autor: | On Aug 21, 2:35 pm, "..::||::.." wrote: > 5. Czy to prawda ze raz na jakis czas trzeba ten silnik troche Widać ma kolega mierne pojęcie o nowoczesnych dieslach, albo żadne ;) Trzeba go zdecydowanie co jaki¶ czas przepalić żeby się nie zasyfił sadz± i j± wypalił. Żeby chociażby kierownice w turbinie się nie zapiekły ;) Pozdro !! 4 |
Data: Sierpien 21 2007 15:01:00 | Temat: Re: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | Autor: ..::||::.. | Widać ma kolega mierne pojęcie o nowoczesnych dieslach, albo żadne ;) wlasnie datego ze mam, to dziwia mie takie herezje. znaczy co? mam troche pogazowac do odciecia czy jak :)? czy normalna eksploatacja nie wystarczy :P ? 5 |
Data: Sierpien 22 2007 05:04:13 | Temat: Re: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | Autor: | On Aug 21, 3:01 pm, "..::||::.." wrote: >Widać ma kolega mierne pojęcie o nowoczesnych dieslach, albo żadne ;) Nie pojeĽdzić co jaki¶ czas ostrzej - jakby¶ miał co¶ ze stajni Peugeot/Citroen z ichnim filtrem cz±stek stałych to pewnie by¶ wiedział co to znaczy co jaki¶ czas wypalanie sadzy :P Pozdro !! 6 |
Data: Sierpien 22 2007 19:19:29 | Temat: Re: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | Autor: ..::||::.. | Nie pojeĽdzić co jaki¶ czas ostrzej - jakby¶ miał co¶ ze stajni nadal nie rozumiem co znaczy pojezdzic ostro 7 |
Data: Sierpien 22 2007 20:08:28 | Temat: Re: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | Autor: Marcin J. Kowalczyk | ...::||::.. pisze: Nie pojeĽdzić co jaki¶ czas ostrzej - jakby¶ miał co¶ ze stajni jak kupujesz auta za 4-5k pln to sie nie dowiesz. 8 |
Data: Sierpien 22 2007 20:26:51 | Temat: Re: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | Autor: ..::||::.. | jak kupujesz auta za 4-5k pln to sie nie dowiesz. heh, wlasnie nimi to dopiero jest ostra jazda, tam gdzie ty zwalniasz zeby przypadkiem nie nadwyrezyc zawieszenia bo naprawa droga oj droooga, to ja dodaje gazu. 9 |
Data: Sierpien 22 2007 20:40:39 | Temat: Re: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | Autor: Marcin J. Kowalczyk | ...::||::.. pisze: jak kupujesz auta za 4-5k pln to sie nie dowiesz. a skad wiesz czy nie jezdze Defenderem 110 ktoremu polskie dziury nie straszne? 10 |
Data: Sierpien 23 2007 10:27:20 | Temat: Re: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | Autor: ..::||::.. | a skad wiesz czy nie jezdze Defenderem 110 ktoremu polskie dziury nie moze i jezdzisz ale tam dodanie gazu nie niewiele zmienia ;] 11 |
Data: Sierpien 21 2007 16:06:55 | Temat: Re: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | Autor: shark |
1. Jakie sa optymalne obrotowy tego silnika? (tzn. przy jakich obrotach nic konkretnego, tylko same ogólniki, "nie piłować", tylko co to jest piłowanie ?, i jak długo trwa to docieranie
12 |
Data: Sierpien 21 2007 16:11:30 | Temat: Re: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | Autor: ..::||::.. | nic konkretnego, tylko same ogólniki, "nie piłować", tylko co to jest proponuje zaczac cieszyc sie jazda i zapomniec o takich pierdolach. 13 |
Data: Sierpien 21 2007 15:27:35 | Temat: Re: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | Autor: Rafał "SP" Gil | shark pisze: 2. Czy hamowanie silnikiem w przypadku disla jest OK? OK 3. "Dojezdzanie na luzie", czy to prawda ze powstaja zanieczyszczenia? A dlaczego dojeżdżać na luzie ???? 5. Czy to prawda ze raz na jakis czas trzeba ten silnik troche "przepalic"? (ostrzej pojezdzic) Pewnie choćby po to by wydmuchać sadzę z katalizatora ;) -- Rafał "SP" Gil Serwis skuterów i motocykli, sprzedaż kasków: http://www.motopower.pl/ *Homologowane hiszpańskie kaski* (SHIRO, MT, SAIKO): http://www.allegro.pl/search.php?string=kask&description=1&us_id=5356008 14 |
Data: Sierpien 21 2007 16:05:01 | Temat: Re: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | Autor: shark | ""Rafał \"SP\" Gil"" wrote in message shark pisze: Dzieki za wskazówki, pisz±c "dojezdzanie na luzie" miałem na my¶li jechanie na luzie zp. z górki lub przy podjeżdżaniu do skrzyżowań, ¶wiateł. Spotkałem się z opini±, że taka jazda powoduje zanieczyszczanie silnika. Słyszałem również, że hamowanie silnikiem w przypadku disla jest nieporz±dane. Ale widać nic z tych rzeczy nie jest prawd±. 15 |
Data: Sierpien 21 2007 16:07:08 | Temat: Re: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | Autor: ..::||::.. |
się z opini±, że taka jazda powoduje zanieczyszczanie silnika. Słyszałem w takim razie tym co ci to powiedzili, powiedz zeby zapalali na biegu auto a na swiatlach gasili dojezdzajac na biegu az do calkowitego zatrzymania. bedzie bardzo czysty. 16 |
Data: Sierpien 21 2007 16:14:04 | Temat: Re: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | Autor: shark |
:-) powiem, jeszcze jedno pytanie. W salonie, gdzie kupiłem samochód go¶ć poradził mi żeby od czasu do czasu do paliwa (ON) dolać MIXOL'u. Co Wy na to? 17 |
Data: Sierpien 21 2007 16:26:19 | Temat: Re: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | Autor: ..::||::.. | :-) powiem, jeszcze jedno pytanie. W salonie, gdzie kupiłem samochód go¶ć jestes trollem, prawda? :) 18 |
Data: Sierpien 21 2007 16:40:50 | Temat: Re: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | Autor: Rafał "SP" Gil | shark pisze: :-) powiem, jeszcze jedno pytanie. W salonie, gdzie kupiłem samochód go¶ć poradził mi żeby od czasu do czasu do paliwa (ON) dolać MIXOL'u. Co Wy na to? No my na to, że doradził Ci tak. -- Rafał "SP" Gil Serwis skuterów i motocykli, sprzedaż kasków: http://www.motopower.pl/ *Homologowane hiszpańskie kaski* (SHIRO, MT, SAIKO): http://www.allegro.pl/search.php?string=kask&description=1&us_id=5356008 19 |
Data: Sierpien 21 2007 15:20:16 | Temat: Re: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | Autor: Tomasz Pyra | shark pisze: Hi, Tak to tylko w erze ;) Gdyby były takie obroty, to nie musiałbyĹ› mieć skrzyni biegów :) Dynamika jest przy wysokich obrotach, oszczÄ™dnoć przy niskich. Po Ĺ›rodku nie bÄ™dzie ani dynamicznie, ani oszczÄ™dnie. 2. Czy hamowanie silnikiem w przypadku disla jest OK? Tak 3. "Dojezdzanie na luzie", czy to prawda ze powstaja zanieczyszczenia? Tak, bo silnik niepotrzebnie zużywa paliwo. 4. Czy i jak taki silnik trzeba dotrzec? W instrukcji masz napisane. Zazwyczaj na poczÄ…tku nie należy silnika ani piłować na wysokich, ani nie jeĽdzić na niskich obrotach. Spotkałem też w instrukcjach że nie należy jeĽdzić długo (w sensie godzinami po autostradzie) z jednakowÄ… prÄ™dkoĹ›ciÄ… obrotowÄ… silnika, ale nie wiem dlaczego. 5. Czy to prawda ze raz na jakis czas trzeba ten silnik troche "przepalic"? (ostrzej pojezdzic) Przy normalnym używaniu nie. Być może gdybyĹ› robił jakieĹ› cuda typu 10kkm bez przekraczania 1800rpm to by siÄ™ jakieĹ› cuda działy. Ale jak jeĽdzisz normalnie, to niczego nie trzeba przepalać w samochodzie ;) ZresztÄ… jak nowy wózek to pewnie nie raz sobie poprzepalasz wszystko w silniku co by siÄ™ pobawić ;> -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 20 |
Data: Sierpien 21 2007 21:25:27 | Temat: Re: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | Autor: Mariusz |
Wlasnie kupilem nowe auto Focus 1.8 TDCi i w zwiazku z tym mam kilka U mie najlepiej sie czuje miedzy 1800-2500, mam 1,9 TDI A powinno sie jezdzic w granicach wyznaczonych miedzy max. moment a max moc Z czasem napewno go wyczujesz, jezeli ci zgasnie kilka razy pod górke albo wyjedziesz pod czerwone pole nic sie nie stanie, a nauczysz sie kozystac z silnika. 21 |
Data: Sierpien 21 2007 21:52:06 | Temat: Re: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | Autor: The_EaGle | shark pisze: Wlasnie kupilem nowe auto Focus 1.8 TDCi i w zwiazku z tym mam kilka pytan: Gratuluje - mam focusa z tym samym silnikiem. 1. Jakie sa optymalne obrotowy tego silnika? (tzn. przy jakich obrotach silnik nie nie meczy i spala stosunkowo malo przy zachowaniu dynamiki) Zalezy jaka masz wersje 1.8tdci było w 3 odmianach 100, 115 i 125KM Ale generalnie max moment to 1750obr a max moc to około 3800obr-4000obr tak wiec staraj sie jezdzic po miedzy max momentem a max mocÄ… - nie jezdzij poniżej max momentu poniewaz w tym silniku moment narasta bardzo gwałtownie i tak przy 1000obr mozna zdusic silnik przy ruszaniu a przy 1500 obr zapiszczeć kołami - wymaga wiec to troszke wprawy ale jak sie to opanuje mozna bardzo sprawnie ruszac wlaczajac sie do ruchu czy spod swiateł. Jazda w zakrsie 1900-2500 obr to wg mnie jazda ekonomiczna i dzieki temu spalanie w miescie około 6.5 l jest realne po za miastem jazda z predkoscia 130-160km/h z klima to po miedzy 5.3 a 5.8l na 100km. Max to 8.5l na autostradzie Vmax przez 450km w Niemczech. 2. Czy hamowanie silnikiem w przypadku disla jest OK?Diesel bardzo dobrze sprawdza sie podczas hamowania silnikiem - dzieki wiekszej kompresji hamuje zdecydowanie lepiej niz silnik benzynowy. Oczywiscie wtedy nic nie spala wiec jezdzisz "za darmo" ;) Wszystkie teorie o tym ze diesel w ten sposob sie niszczy sa wyssane z palca.
Dojezdzanie na luzie jest bez sensu - po pierwsze samochod spala paliwo pracujac na ludzie tak jak by stał z pracujacym silnikiem a po drugie jadac na luzie popełniasz błÄ…d jeżeli chodzi o technikÄ™ jazdy - pozbawiasz sie bardzo waznego elementu sterowania samochodem - silnika - ktorego nie mozesz uzyc w razie potrzeby tak szybko jak by tego wymagala chwila. Kolejna sprawa to jadac na luzie i wchodzac w zakret samochod ma niedociazony przod w porownaniu z wiechaniem w zakret hamujac silnikiem i w zwiazku z tym znacznie gorzej skreca i ma mniejsza przyczepnosc. Wychodzac z zakretu mozesz spodziewac sie na silskiej nawierzchni zarzucenia tyłem co bez gazu jest trudne do opanowania, z gazem mozesz w prosty sposob dociazyc tyl i tym samym przerwac poslizg praktycznie bez kontry. 4. Czy i jak taki silnik trzeba dotrzec? Silnik teoretycznie jest juz dotarty w fabryce jednak przez 1500km zaleca sie spokoja jazde do max 3tys obr - wszystkie pozostałe elementy musza sie do siebie dotrzeć. Pozniej wymien olej w silniku na jakis porzadny syntetyk zgodny z norma forda np castrol.pl bo teraz masz półsyntetyk.
Wg mnie tak - i to widać po spalinach - chyba ze masz filtr czÄ…stek stałych to nie zobaczysz. Generalnie każdy silnik a szczególnie taki z turbina po długiej powolnej jeĽdzie warto przegonić - nic mu sie nie stanie a cały syf z układu wydechowego i turbiny wyleci przez rurÄ™ wydechowÄ…. Moim zdaniem skoro zaczynasz ten samochod uztkować to pamiÄ™taj o dwóch najwazniejszych rzeczach. 1. Samochód zimny nigdy nie gazuj - ustal sobie ze do czasu az temp cieczy chłodzÄ…cej nie osiagnie optymalnego poziomu nie bedziesz przekraczał 2500obr/min - to bardzo dobry nawyk a póĽniej nie bedziesz pisał że turbina poleciała ci po 80tys km. 2. Po jeĽdzie i zatrzymaniu nie wyłÄ…czaj od razu silnika, poczekaj te 30 sekund aż turbina nieco ostygnie i przestanie siÄ™ krÄ™cić. Ostatnie metry jak dojezdzasz do miejsca zatrzymania jedĽ spokojnie. Tyle.. Pozdrawiam Rafał focus tdci 22 |
Data: Sierpien 22 2007 07:50:53 | Temat: Re: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | Autor: shark | Jazda w zakrsie 1900-2500 obr to wg mnie jazda ekonomiczna i dzieki temu spalanie w miescie około 6.5 l jest realne po za miastem jazda z predkoscia 130-160km/h z klima to po miedzy 5.3 a 5.8l na 100km. Wielkie dziÄ™ki, Twoje rady sÄ… dla mnie bardzo użyteczne. I jeszcze tylko ostatnia sprawa. Moj samochod spala srednio 1.5 litra wiecej niz to co napisane przez Ciebie (podobne dane sa w katalogu). Slyszalem ze z paczatku disel zawsze bierze wiecej i trzeba okolo 15 tys zeby to sie unormowalo. Czy to prawda? Pozdrawiam Shark 23 |
Data: Sierpien 22 2007 10:04:50 | Temat: Re: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | Autor: The_Eagle | shark pisze: Jazda w zakrsie 1900-2500 obr to wg mnie jazda ekonomiczna i dzieki temu spalanie w miescie około 6.5 l jest realne po za miastem jazda z predkoscia 130-160km/h z klima to po miedzy 5.3 a 5.8l na 100km. Pierwsze pytanie to jaka masz wersje tdci? W moim przypadku ja na poczÄ…tku tez jeĽdziłem tak ze spalał mi około 7-7.5l na 100km ale póĽniej po nauczeniu siÄ™ samochodu spalanie spadło. Spalanie u mnie po wyjechaniu z salonu także była wyższa niż normalnie ale to w zasadzie w 80% zależy od twojej techniki jazdy. Mysle ze przez pierwsze kilka tys km spalanie bÄ™dzie wiÄ™ksze póĽniej jeżeli nauczysz sie jeĽdzić dieslem to automatycznie spadnie. Pozdrawiam Rafał 24 |
Data: Sierpien 22 2007 13:02:36 | Temat: Re: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | Autor: shark |
shark pisze: Moje auto to 1.8 TDCi 115 KM, wydaje mi sie że jeżdzÄ™ doć oszczÄ™dznie, tzn. nie mam ciÄ™żkiej nogi :-) Shark 25 |
Data: Sierpien 22 2007 10:04:50 | Temat: Re: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | Autor: The_Eagle | shark pisze: Jazda w zakrsie 1900-2500 obr to wg mnie jazda ekonomiczna i dzieki temu spalanie w miescie około 6.5 l jest realne po za miastem jazda z predkoscia 130-160km/h z klima to po miedzy 5.3 a 5.8l na 100km. Pierwsze pytanie to jaka masz wersje tdci? W moim przypadku ja na poczÄ…tku tez jeĽdziłem tak ze spalał mi około 7-7.5l na 100km ale póĽniej po nauczeniu siÄ™ samochodu spalanie spadło. Spalanie u mnie po wyjechaniu z salonu także była wyższa niż normalnie ale to w zasadzie w 80% zależy od twojej techniki jazdy. Mysle ze przez pierwsze kilka tys km spalanie bÄ™dzie wiÄ™ksze póĽniej jeżeli nauczysz sie jeĽdzić dieslem to automatycznie spadnie. Pozdrawiam Rafał 26 |
Data: Sierpien 22 2007 13:02:36 | Temat: Re: optymalne obroty dla silnika disel 1.8 | Autor: shark |
shark pisze: Moje auto to 1.8 TDCi 115 KM, wydaje mi sie że jeżdzÄ™ doć oszczÄ™dznie, tzn. nie mam ciÄ™żkiej nogi :-) Shark |