Grupy dyskusyjne   »   padajÄ…ce jak muchy Å›wiece i kable zapÅ‚ onowe

padajÄ…ce jak muchy Å›wiece i kable zap³ onowe



1 Data: Listopad 21 2011 12:15:06
Temat: padajÄ…ce jak muchy Å›wiece i kable zap³ onowe
Autor: MichaÅ‚ sirapacz Gut 

Regularnie wymieniam juz kable i swiece w starym punciaku i nie moge dojsc do tego co sie dzieje......

Zaloze nowe - wszystko pieknie chodzi przez jakies 1000-2000km a potem zaczynajÄ… siÄ™ przebicia do g³owicy (prawie zawsze w tym samym miejscu - w poblizu 'fajki'). Kable i polskie i zagramaniczne (ngk). swiece ngk ze 3 razy a teraz champion.

lata na gazie

poradzcie cos bo juz mi sie pomysly koncza.... chyba zamowie iskry gaz bo dobrze sobie radzily i dobrze je wspominam (ostatnim razem mialem je z 30-40kkm temu).

moze zmniejszac dystans pomiedzy elektrodami? obilo mi sie o uszy ze powietrze+gaz ma wieksza rezystancjÄ™ ale zeby az tak?

dystans pomiedzy elektrodami to z 1mm a pomiedzy rdzeniem kabla a g³owicÄ… to z 20mm strzelam. Cewka jedna nowa druga stara (wymieniona ze 3 lata temu).

pacjent to punto 1.2 benzyna+gaz (na gazie ok 200kkm, wczesniej nie zaprzatalem sobie w ogole glowy wymiana swiec czy kabli - bylo cacy).
rocznik 1997, problem wystepowal przed remontem (panewki, pierscienie o ktorych sie rozpisywalem wczesniej).
Glowica planowana dosc mocno, zawory szczelne, spowob uzywania samochodu taki jak wczesniej.... S³owem nie wiem co sie zmienilo ze sie tak pierdaczy...

sir



2 Data: Listopad 21 2011 17:22:13
Temat: Re: padajÄ…ce jak muchy Å›wiece i kable zap³onowe
Autor: Tmek 

Gowniane kable. ot to.
Znam przypadki gdzie w toyocie na gazie sa kable oryginaly z 92 i jezdzi na nich nadal. Tak samo w subaru z 99. Jezdzi i dziala.

Tmek

Micha³ sirapacz Gut wrote:

Regularnie wymieniam juz kable i swiece w starym punciaku i nie moge
dojsc do tego co sie dzieje......

Zaloze nowe - wszystko pieknie chodzi przez jakies 1000-2000km a potem
zaczynajÄ… siÄ™ przebicia do g³owicy (prawie zawsze w tym samym miejscu
- w poblizu 'fajki'). Kable i polskie i zagramaniczne (ngk). swiece
ngk ze 3 razy a teraz champion.

lata na gazie

poradzcie cos bo juz mi sie pomysly koncza.... chyba zamowie iskry gaz
bo dobrze sobie radzily i dobrze je wspominam (ostatnim razem mialem
je z 30-40kkm temu).

moze zmniejszac dystans pomiedzy elektrodami? obilo mi sie o uszy ze
powietrze+gaz ma wieksza rezystancjÄ™ ale zeby az tak?

dystans pomiedzy elektrodami to z 1mm a pomiedzy rdzeniem kabla a
g³owicÄ… to z 20mm strzelam. Cewka jedna nowa druga stara (wymieniona
ze 3 lata temu).

pacjent to punto 1.2 benzyna+gaz (na gazie ok 200kkm, wczesniej nie
zaprzatalem sobie w ogole glowy wymiana swiec czy kabli - bylo cacy).
rocznik 1997, problem wystepowal przed remontem (panewki, pierscienie
o ktorych sie rozpisywalem wczesniej).
Glowica planowana dosc mocno, zawory szczelne, spowob uzywania
samochodu taki jak wczesniej.... S³owem nie wiem co sie zmienilo ze
sie tak pierdaczy...

sir

3 Data: Listopad 21 2011 19:08:59
Temat: Re: padajÄ…ce jak muchy Å›wiece i kable za p³onowe
Autor: MichaÅ‚ sirapacz Gut 


Gowniane kable. ot to.

ale NGK to przeca d¿apanskaja technologija

4 Data: Listopad 21 2011 19:52:57
Temat: Re: padajÄ…ce jak muchy Å›wiece i kable zap³onowe
Autor: J.F 

U¿ytkownik "Micha³ sirapacz Gut"  napisa³

Gowniane kable. ot to.
ale NGK to przeca d¿apanskaja technologija

Ale made in gdzie ?

J.

5 Data: Listopad 21 2011 20:15:43
Temat: Re: padaj±ce jak muchy ¶wiece i kable zap³onowe
Autor: DoQ 

W dniu 21-11-2011 19:08, Micha³ sirapacz Gut pisze:

Gowniane kable. ot to.
ale NGK to przeca d¿apanskaja technologija

NGK dostêpne w Europie (a przynajmniej w Polsce) to straszna tandeta.

--
Pawe³

6 Data: Listopad 21 2011 20:17:23
Temat: Re: padajÄ…ce jak muchy Å›wiece i kable za p³onowe
Autor: Lewis 

W dniu 2011-11-21 20:15, DoQ pisze:

W dniu 21-11-2011 19:08, Micha³ sirapacz Gut pisze:
Gowniane kable. ot to.
ale NGK to przeca d¿apanskaja technologija

NGK dostępne w Europie (a przynajmniej w Polsce) to straszna tandeta.


Ja tam mam zaufany sklep w którym dostaje graty NGK w srebrnym opakowaniu Made In Japan.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

7 Data: Listopad 21 2011 23:24:58
Temat: Re: padaj±ce jak muchy ¶wiece i kable zap³onowe
Autor: DoQ 

W dniu 21-11-2011 20:17, Lewis pisze:

Ja tam mam zaufany sklep w którym dostaje graty NGK w srebrnym
opakowaniu Made In Japan.

I wygl±daj± tak: https://picasaweb.google.com/Pawel.DoQ/Miszmasz#5506087727817034354
Ale skoro zezwalaj± produkowaæ buble pod w³asnym szyldem, to nie maj± ju¿ mojego zaufania. S± inne marki jak Bosch czy Denso, ³aski nie robi±:)


--
Pawe³

8 Data: Listopad 21 2011 22:35:51
Temat: Re: padajÄ…ce jak muchy Å›wiece i kable zap³onowe
Autor: AZ 

On 2011-11-21, DoQ  wrote:


I wyglÄ…dajÄ… tak:
https://picasaweb.google.com/Pawel.DoQ/Miszmasz#5506087727817034354
Ale skoro zezwalajÄ… produkować buble pod w³asnym szyldem, to nie majÄ…
ju¿ mojego zaufania. SÄ… inne marki jak Bosch czy Denso, ³aski nie robiÄ…:)

No jeszcze sensowne jest Beru. NGK to sie skonczylo dawno temu.

--
Artur
ZZR 1200

9 Data: Listopad 22 2011 10:38:19
Temat: Re: padajÄ…ce jak muchy Å›wiece i kable za p³onowe
Autor: MichaÅ‚ sirapacz Gut 

W dniu 2011-11-21 23:35, AZ pisze:

On 2011-11-21,   wrote:

I wyglÄ…dajÄ… tak:
https://picasaweb.google.com/Pawel.DoQ/Miszmasz#5506087727817034354
Ale skoro zezwalajÄ… produkować buble pod w³asnym szyldem, to nie majÄ…
ju¿ mojego zaufania. SÄ… inne marki jak Bosch czy Denso, ³aski nie robiÄ…:)

No jeszcze sensowne jest Beru. NGK to sie skonczylo dawno temu.


dzieki za info, a ja naiwnie prosilem o ngk majac przeswiadczenie o dobrej jakosci.....

bosh denso beru a co jeszcze?

a te championy? marke kojarze pozytywnie ale moze jest tak jak z ngk..?

10 Data: Listopad 21 2011 23:13:22
Temat: Re: padajÄ…ce jak muchy Å›wiece i kable zap³onowe
Autor: Tmek 

Micha³ sirapacz Gut wrote:

Gowniane kable. ot to.

ale NGK to przeca d¿apanskaja technologija

Ngk tam nie ma.
W jednym wiem ze jest cos co sie nazywa Yazaki.

Tmek

11 Data: Listopad 22 2011 10:42:52
Temat: Re: padajÄ…ce jak muchy Å›wiece i kable zap³onowe
Autor: Hants 

"Tmek"  wrote in message

Gowniane kable. ot to.
Znam przypadki gdzie w toyocie na gazie sa kable oryginaly z 92 i jezdzi na nich nadal. Tak samo w subaru z 99. Jezdzi i dziala.

Popieram, oryginalne japoÅ„skie kable z 94 dzia³ajÄ… (auto z  LPG) o wiele lepiej ni¿ jakies nowiutkie OEM.

12 Data: Listopad 21 2011 17:53:25
Temat: Re: padajÄ…ce jak muchy Å›wiece i kable za p³onowe
Autor: Jacek 

Ja bym zmniejszy³ odstÄ™p elektrod na Å›wiecach.
1 mm to za du¿o. 0,7-0,8 spokojnie wystarczy a napiÄ™cie na kablach spadnie o ponad 20% i k³opoty zniknÄ….
Nie sugeruj siÄ™ odleg³oÅ›ciÄ… rdzenia kabla od g³owicy, bo inaczej wyglÄ…da przebicie skroÅ›ne a inaczej powierzchniowe, a tu raczej chodzi o to drugie.
Jacek

13 Data: Listopad 21 2011 19:11:12
Temat: Re: padajÄ…ce jak muchy Å›wiece i kable za p³onowe
Autor: MichaÅ‚ sirapacz Gut 

Ja bym zmniejszy³ odstÄ™p elektrod na Å›wiecach.
1 mm to za du¿o. 0,7-0,8 spokojnie wystarczy a napiÄ™cie na kablach
spadnie o ponad 20% i k³opoty zniknÄ….
Nie sugeruj siÄ™ odleg³oÅ›ciÄ… rdzenia kabla od g³owicy, bo inaczej wyglÄ…da
przebicie skrośne a inaczej powierzchniowe, a tu raczej chodzi o to drugie.
Jacek

nie mam bladego pojecia o rodzajach przebic wn poza elementarnÄ… wiedzÄ… elektronika. Zmniejszenie do takiego dystansu nie spowoduje ze mieszanka sie nie bedzie chciala zapalic (nie wiem, nie znam sie)?  w koncu ³uk bÄ™dzie krótszy ...

14 Data: Listopad 21 2011 20:16:28
Temat: Re: padajÄ…ce jak muchy Å›wiece i kable za p³onowe
Autor: Jacek 

Wydaje siÄ™, ¿e im iskra d³u¿sza, tym lepszy zap³on.
ALE: d³u¿sza iskra wymaga wiÄ™kszego napiÄ™cia, a wiÄ™c zwiÄ™ksza siÄ™ szansa, ¿e iskra bÄ™dzie gdzie indziej, ni¿ na Å›wiecy. Dodatkowo wszelkie up³ywy nasilajÄ… siÄ™ ze wzrostem napiÄ™cia.
Nie szkodzi, ¿e miÄ™dzy elektrodami jest tylko np. 1 mm. W cylindrze jest du¿o wy¿sze ciÅ›nienie i iskra nie ma ³atwo.
Jak zaczyna³em przygodÄ™ z motoryzacjÄ…, to odstÄ™p elektrod 0,7 uwa¿any by³ za optymalny. Teraz preferuje siÄ™ 0,9.
Trudno mi powiedzieć, jaka jest wy¿szoæ iskry 0,9 mm nad 0,7 mm.
Je¿eli iskra 0,7 mm zapala 99,9% suwów pracy, to po co zwiÄ™kszać?
ZwiÄ™kszenie odstÄ™pu elektrod wymusza wy¿sze napiÄ™cie, a to zwiÄ™ksza szanse, ¿e napiÄ™cie gdzieÅ› "po drodze" ucieknie i iskry nie bÄ™dzie.
Przy d³u¿szej iskrze bÄ™dzie wiÄ™cej wypadajÄ…cych zap³onów i zamiast zyskać stracimy na mocy i na paliwie i rano bÄ™dÄ… trudnoÅ›ci z uruchomieniem silnika.
Mia³em kiedyÅ› stary silnik do pompy wodnej Audi 70 cm3 z zap³onem iskrownikowym rok prod 1938. Stare magnesy by³y ju¿ s³abe. Iskra niby by³a a silnik nie pali³. Po d³u¿szych mÄ™kach okaza³o siÄ™, ¿e iskra jest ale na powietrzu, jak siÄ™ Å›wiecÄ™ wykrÄ™ci, ale przy kompresji ju¿ jej nie ma. Zmniejszanie odstÄ™pu  elektrod stopniowo do 0,2 mm spowodowa³o, ¿e silnik w koÅ„cu zapali³, ale jako dwusuw smarowany mieszankÄ… szybko powodowa³ "mostek" na Å›wiecy.
Poza tym takie zmniejszenie nic nie kosztuje - bÄ™dzie ¼le - dasz z powrotem 1 mm. BÄ™dzie dobrze - zostawisz 0,7
Jacek

15 Data: Listopad 21 2011 23:26:43
Temat: Re: padajÄ…ce jak muchy Å›wiece i kable za p³onowe
Autor: Pawel "O'Pajak" 


Powitanko,

Wydaje siÄ™, ¿e im iskra d³u¿sza, tym lepszy zap³on.

Tu wcale nie chodzi o to, by w calej objetosci cylindra mieszanka dupnela w jednej chwili. Spalanie powinno przebiegac w miare powoli (o ile tak mozna powiedziec o wybuchu). Sila powinna byc skierowana w najwiekszym stopniu na tlok, a to osiaga sie detonujac mieszanke w odpowiednio uksztaltowanej komorze (glowica, sam tlok) i z odpowiedniego punktu (swiecy). Swieca musi dostarczyc tyle energii, by doszlo do zaplonu mieszanki, za duza szczelina - zle, duzo za mala - tez zle. Przy LPG jest trudniejszy zaplon ze wzgledu na wieksza rezystancje mieszanki, mozna wiec zmniejszyc szczeline nawet do 0,7mm.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać ma³Ä… szkodliwoæ spo³ecznÄ…?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

16 Data: Listopad 21 2011 20:07:36
Temat: Re: padajÄ…ce jak muchy Å›wiece i kable zap³ onowe
Autor: Maciek 

Dnia Mon, 21 Nov 2011 12:15:06 +0100, Micha³ sirapacz Gut napisa³(a):

Regularnie wymieniam juz kable i swiece w starym punciaku i nie moge
dojsc do tego co sie dzieje......

A nie masz tak, ze podczas jazdy cos lezy na kablach i mechanicznie je
przeciera? U mnie tak bylo i kable zmienialem co 8-10 tysiecy km. Teraz po
20 tys. km nadal jest spokoj.

--
Maciek

Karkulowsia³ zwartusia³
Ratuwsianku Maciuwsio

17 Data: Listopad 22 2011 10:36:04
Temat: Re: padajÄ…ce jak muchy Å›wiece i kable za p³onowe
Autor: MichaÅ‚ sirapacz Gut 


A nie masz tak, ze podczas jazdy cos lezy na kablach i mechanicznie je
przeciera? U mnie tak bylo i kable zmienialem co 8-10 tysiecy km. Teraz po
20 tys. km nadal jest spokoj.
kable dotykaja do roznych rzeczy ale przebicia zawsze w tym samym miejscu. Mechaniczne uszkodzenia odpadaja przy kablach ktore maja przejechane kilka kkm
musialyby lezec na jakims krecacym sie elemencie:)

18 Data: Listopad 22 2011 13:41:12
Temat: Re: padajÄ…ce jak muchy Å›wiece i kable za p³onowe
Autor: Maciek 

Dnia Tue, 22 Nov 2011 10:36:04 +0100, Micha³ sirapacz Gut napisa³(a):

musialyby lezec na jakims krecacym sie elemencie:)

U mnie wystarczyl gumowy waz.

--
Maciek

Karkulowsia³ zwartusia³
Ratuwsianku Maciuwsio

19 Data: Listopad 22 2011 16:18:45
Temat: Re: padaj±ce jak muchy ¶wiece i kable zap³onowe
Autor: CeSaR 

kable dotykaja do roznych rzeczy ale przebicia zawsze w tym samym miejscu.
Mechaniczne uszkodzenia odpadaja przy kablach ktore maja przejechane kilka
kkm

Skoro zawsze w tym samym miejscu no to chyba diagnostyka powinna byæ prosta?
Je¶li to jedno miejsce to znaczy ¿e chodzi o jeden kabel, tak? Je¶li tak i
je¶li eliminujesz uszkodzenie mechaniczne to pozostaje uszkodzenie
elektryczne, tak?
Uszkadza siê kabel ale przyczyna jest nie w nim tylko gdzie indziej -
wymieniales wszystkie kable wiec bylo by zbyt wielkim zbiegiem okolicznosci
wystapienie kolejnego uszkodzenia na tym samym cylindrze i w tym samym
miejscu? Wiec wina jest po stronie innego elementu - cewka zaplonowa? Co
jeszcze jest odrebnego tylko dla tego cylindra, tego kabla? Swiece
wymieniales, wiec one tez raczej odpadaja.

C

20 Data: Listopad 23 2011 08:39:52
Temat: Re: padaj�ce jak muchy �wiece i kable zap�onowe
Autor: MichaÅ‚ sirapacz Gut 


Uszkadza siê kabel ale przyczyna jest nie w nim tylko gdzie indziej -
wymieniales wszystkie kable wiec bylo by zbyt wielkim zbiegiem okolicznosci
wystapienie kolejnego uszkodzenia na tym samym cylindrze i w tym samym

bardziej chodzi o pozycje na dlugosci kabla ale faktem jest ze wiecej niz polowa to jeden cylinder.

miejscu? Wiec wina jest po stronie innego elementu - cewka zaplonowa? Co
jeszcze jest odrebnego tylko dla tego cylindra, tego kabla? Swiece
wymieniales, wiec one tez raczej odpadaja.

nowe kable cewki i swiece. tam juz wiecej nie ma elementow wiec pewnie musi byc tak jak koledzy podpowiedzieli zebyu zmniejszyc dystans pomiedzy elektrodami.

21 Data: Listopad 23 2011 09:42:54
Temat: Re: padaj?ce jak muchy ?wiece i kable zap?onowe
Autor: CeSaR 

nowe kable cewki i swiece. tam juz wiecej nie ma elementow wiec pewnie
musi byc tak jak koledzy podpowiedzieli zebyu zmniejszyc dystans pomiedzy
elektrodami.

OK. To mo¿e byæ rozwi±zanie. Ale nie przyczyna :-(
Jak± przerwe zaleca producent?

C

22 Data: Listopad 23 2011 12:12:24
Temat: Re: padaj?ce jak muchy ?wiece i kable zap?onowe
Autor: MichaÅ‚ sirapacz Gut 


OK. To mo¿e byæ rozwi±zanie. Ale nie przyczyna :-(
Jak± przerwe zaleca producent?
to nie wazne bo producent nie przewiduje gazu do tego silnika:)

padające jak muchy świece i kable zapł onowe



Grupy dyskusyjne