Grupy dyskusyjne   »   paliwo w oleju... załamka

paliwo w oleju... załamka



1 Data: Marzec 10 2008 10:28:48
Temat: paliwo w oleju... załamka
Autor:

Witam. Oleju zamiast ubywać to przybywa :(. Pompka paliwa wymieniona
na nową.Codziennie jeżdżę do pracy oddalonej o 1 km i spowrotem.To
praktycznie tyle z mojej jazdy. Wynika z tego że jeżdżę praktycznie
non stop na ssaniu. Podejrzewam też niewłaściwy skład mieszanki. Macie
jakieś sugestie?PZDR.



2 Data: Marzec 10 2008 19:29:51
Temat: Re: paliwo w oleju... załamka
Autor: Seweryn 


Witam. Oleju zamiast ubywać to przybywa :(. Pompka paliwa wymieniona
na nową.Codziennie jeżdżę do pracy oddalonej o 1 km i spowrotem.To
praktycznie tyle z mojej jazdy. Wynika z tego że jeżdżę praktycznie
non stop na ssaniu.
===============
W takiej sytuacji nic nie poradzisz.  To są wyjątkowo trudne warunki pracy
silnika.  Silnik jest wiecznie zimny, to tak jakbyś go odpalał codziennie
dwa razy i dał pochodzić chwilę na postoju.  Silnik prawie nie robi
przebiegu, ale za to spala paliwo i się szybko zużywa.


Podejrzewam też niewłaściwy skład mieszanki.
====================================
Tego akurat nie masz jak podejrzewać, bo silnik pracuje cały czas na
ssaniu...  Chyba, że chodzi Ci o regulację ssania.


Macie jakieś sugestie?
==================
Na Twoim miejscu mając tak blisko do roboty przesiadł bym się na rower albo
chodził z buta.

Pozdrawiam,
SPB

3 Data: Marzec 10 2008 12:47:28
Temat: Re: paliwo w oleju... załamka
Autor:

On 10 Mar, 20:29, "Seweryn"  wrote:


Witam. Oleju zamiast ubywać to przybywa :(. Pompka paliwa wymieniona
na nową.Codziennie jeżdżę do pracy oddalonej o 1 km i spowrotem.To
praktycznie tyle z mojej jazdy. Wynika z tego że jeżdżę praktycznie
non stop na ssaniu.
==============> W takiej sytuacji nic nie poradzisz.  To są wyjątkowo trudne warunki pracy
silnika.  Silnik jest wiecznie zimny, to tak jakbyś go odpalał codziennie
dwa razy i dał pochodzić chwilę na postoju.  Silnik prawie nie robi
przebiegu, ale za to spala paliwo i się szybko zużywa.

Podejrzewam też niewłaściwy skład mieszanki.
===================================> Tego akurat nie masz jak podejrzewać, bo silnik pracuje cały czas na
ssaniu...  Chyba, że chodzi Ci o regulację ssania.

Macie jakieś sugestie?
=================> Na Twoim miejscu mając tak blisko do roboty przesiadł bym się na rower albo
chodził z buta.

Pozdrawiam,
SPB

Po drodzę wożę córkę do przedszkola niestety :(

4 Data: Marzec 10 2008 23:00:39
Temat: Re: paliwo w oleju... załamka
Autor: Piotr Jocek 


Użytkownik  napisał w wiadomości

On 10 Mar, 20:29, "Seweryn"  wrote:



Po drodzę wożę córkę do przedszkola niestety :(

kilometr to naprawde niewiele...
spacerek albo core na barana :)

chyba ze to w przenosni i masz ta prace 5 km :)
pozdro
k

5 Data: Marzec 11 2008 16:46:23
Temat: Re: paliwo w oleju... załamka
Autor: Coaster 

 wrote:

On 10 Mar, 20:29, "Seweryn"  wrote:

Witam. Oleju zamiast ubywać to przybywa [..]
[...]
Po drodzę wożÄ™ córkę do przedszkola niestety :(

Pytanie jak sie zachowuje na dluzszych przelotach. Dawno temu, czesto odpalalem przy -20 w zimie i nawet przy krotkim przelocie nie mialem podwyzszonego poziomu oleju. To, ze masz nowa pompke to nie daje 100% pewnosci, ze tam jest juz ok. Zdemontuj pompke i zobacz/powachaj czy pod   podstawa nie czuc paliwem. Jezeli masz rozbieralna - przy montazu pzrepony nalezy ja wstepnie ugiac. Jak sie tego nie zrobi, to przepona/membrana moze sie zuzyc ekspresowo. A jak nierozbieralna - tez mogl sie trafic gorszy egzemplaz - to nie te normy co kiedys. Jak kiedys kupilem reperaturke do rozbieralnej okazalo sie, ze trzpien ktory pzrechodzi przez srodek membrany i dwie 'podkladki-talerzyki' nie byl porzadnie zanitowany jak byc powinien i gdybym zalozyl membrane 'as it it' to bym mial na bank paliwo w karterze...

A jezeli to NA PEWNO nie pompka, to moze masz zle utawiona bimetalowa sprezynke pod dekielkiem ssania - za pozno otwiera ona przepustnice powietrza.

No i mozesz zrobic tak jak robili to w Volvo - montowano grzalke na stale do karteru - przed jazda podgrzewalo sie silnik. Mozesz polozyc kaloryferek olejowy pod katerem i wlaczac na pol godzinki przed jazda ;-)
--
PoZdR

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

“I have always loved riding bicycles, especially for the feeling

of freedom and self-sufficiency that they give.”

– Sheldon Brown, 1944-2008

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

6 Data: Marzec 12 2008 09:19:40
Temat: Re: paliwo w oleju... załamka
Autor:

On 11 Mar, 16:46, Coaster  wrote:

 wrote:
> On 10 Mar, 20:29, "Seweryn"  wrote:
>>
>> Witam. Oleju zamiast ubywać to przybywa [..]
[...]
> Po drodzę wożę córkę do przedszkola niestety :(

Pytanie jak sie zachowuje na dluzszych przelotach. Dawno temu, czesto
odpalalem przy -20 w zimie i nawet przy krotkim przelocie nie mialem
podwyzszonego poziomu oleju. To, ze masz nowa pompke to nie daje 100%
pewnosci, ze tam jest juz ok. Zdemontuj pompke i zobacz/powachaj czy pod
  podstawa nie czuc paliwem. Jezeli masz rozbieralna - przy montazu
pzrepony nalezy ja wstepnie ugiac. Jak sie tego nie zrobi, to
przepona/membrana moze sie zuzyc ekspresowo. A jak nierozbieralna - tez
mogl sie trafic gorszy egzemplaz - to nie te normy co kiedys. Jak kiedys
kupilem reperaturke do rozbieralnej okazalo sie, ze trzpien ktory
pzrechodzi przez srodek membrany i dwie 'podkladki-talerzyki' nie byl
porzadnie zanitowany jak byc powinien i gdybym zalozyl membrane 'as it
it' to bym mial na bank paliwo w karterze...

A jezeli to NA PEWNO nie pompka, to moze masz zle utawiona bimetalowa
sprezynke pod dekielkiem ssania - za pozno otwiera ona przepustnice
powietrza.

No i mozesz zrobic tak jak robili to w Volvo - montowano grzalke na
stale do karteru - przed jazda podgrzewalo sie silnik. Mozesz polozyc
kaloryferek olejowy pod katerem i wlaczac na pol godzinki przed jazda ;-)
--
PoZdR

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

"I have always loved riding bicycles, especially for the feeling

of freedom and self-sufficiency that they give."

- Sheldon Brown, 1944-2008

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Jeżeli chodzi o tę blaszkę bimetalową, to jak może być źle ustawiona?
jakby była źle ustawiona to ssanie by nie działało, lub by się nie
wyłączało. Chyba że nie o tę blaszkę chodzi.

7 Data: Marzec 12 2008 21:56:46
Temat: Re: paliwo w oleju... załamka
Autor: Coaster 

 wrote:


Jeżeli chodzi o tę blaszkę bimetalową, to jak może być źle ustawiona?
jakby była źle ustawiona to ssanie by nie działało, lub by się nie
wyłÄ…czało. Chyba że nie o tę blaszkę chodzi.

Tu masz gazniczek:
http://www.vw-resource.com/carb_41.html

Tu opis ogolny o co chodzi:
When installing the choke assembly with spring and heater element, carefully rotate the assembly counterclockwise, making sure that the hook on coil end engages with the lever on choke shaft. Continue rotating approximately 1/8 turn more until the index marks align. Then, making sure the three retaining ring spacers are in place, tighten three retaining ring screws securely. (See our Automatic Choke Adjustment Procedure.)

Tu obrazek:
http://www.vw-resource.com/images/34carb_exploded_view.jpg
Czhodzi o czesci od numeru 39 do 43. Na obudowie gaznika w miejscu gdzie zestaw bimetalowy wchodzi w gazniczek widac karby - punkty odniesienia przy regulacji.

A tu opis szczregolowy regulacji-ustawienia automatycznego ssania:
http://www.vw-resource.com/choke2.html

Swoja droga, powinienes tez miec pewnosc, ze masz szczelny zaworek iglicowy i podkladke na nim o prawidlowej grubosci.
--
PoZdR

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

8 Data: Marzec 13 2008 14:44:13
Temat: Re: paliwo w oleju... załamka
Autor:

> Swoja droga, powinienes tez miec pewnosc, ze masz szczelny zaworek

iglicowy i podkladke na nim o prawidlowej grubosci.
 
mialem taki przypadek ........co prawda w traktorku do koszenia trawy ale tez
wiatrolap..........paliwa przybywalo podczas postoju,nieszczelny zaworek
przelewal gaznik i wszystko szlo pomiedzy pierscieniami do karteru..........ale
zapalal ciezko
zdjagnozowalem to zdejmujac na czs postoju wezyk z gaznika........przestalo
przybywac
pozdry
tatus

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

9 Data: Marzec 13 2008 09:08:10
Temat: Re: paliwo w oleju... załamka
Autor:

On 12 Mar, 21:56, Coaster  wrote:

 wrote:

> Jeżeli chodzi o tę blaszkę bimetalową, to jak może być źle ustawiona?
> jakby była źle ustawiona to ssanie by nie działało, lub by się nie
> wyłączało. Chyba że nie o tę blaszkę chodzi.

Tu masz gazniczek:http://www.vw-resource.com/carb_41.html

Tu opis ogolny o co chodzi:
When installing the choke assembly with spring and heater element,
carefully rotate the assembly counterclockwise, making sure that the
hook on coil end engages with the lever on choke shaft. Continue
rotating approximately 1/8 turn more until the index marks align. Then,
making sure the three retaining ring spacers are in place, tighten three
retaining ring screws securely. (See our Automatic Choke Adjustment
Procedure.)

Tu obrazek:http://www.vw-resource.com/images/34carb_exploded_view.jpg
Czhodzi o czesci od numeru 39 do 43. Na obudowie gaznika w miejscu gdzie
zestaw bimetalowy wchodzi w gazniczek widac karby - punkty odniesienia
przy regulacji.

A tu opis szczregolowy regulacji-ustawienia automatycznego ssania:http://www.vw-resource.com/choke2.html

Swoja droga, powinienes tez miec pewnosc, ze masz szczelny zaworek
iglicowy i podkladke na nim o prawidlowej grubosci.
--
PoZdR

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

- Sheldon Brown, 1944-2008

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Wiem na czym polega działanie ssania,a gaźnik rozbierałem juz kilka
razy :) a garba mam już 10 lat. Trochę go już znam :))) Ale na te
paliwo jestem bezsilny. Ale sprawdzę jeszcze ten zaworek, może
rzeczywiście jest nieszczelny PZDR.

10 Data: Marzec 11 2008 21:14:23
Temat: Re: paliwo w oleju... załamka
Autor: vw1600l Gazeta.pl 

moze zaworek w gazniku sie nie zamyka i przelewa gaznik ?


pzdr. karol

10-03-08, Seweryn  napisaů(a):


 Witam. Oleju zamiast ubywaă to przybywa :(. Pompka paliwa wymieniona
 na nową.Codziennie jeýdýć do pracy oddalonej o 1 km i spowrotem.To
 praktycznie tyle z mojej jazdy. Wynika z tego ýe jeýdýć praktycznie
 non stop na ssaniu.
 ===============
 W takiej sytuacji nic nie poradzisz.  To są wyjątkowo trudne warunki pracy
 silnika.  Silnik jest wiecznie zimny, to tak jakbyś go odpalaů codziennie
 dwa razy i daů pochodziă chwilć na postoju.  Silnik prawie nie robi
 przebiegu, ale za to spala paliwo i sić szybko zuýywa.


 Podejrzewam teý niewůaściwy skůad mieszanki.
 ====================================
 Tego akurat nie masz jak podejrzewaă, bo silnik pracuje caůy czas na
 ssaniu...  Chyba, ýe chodzi Ci o regulacjć ssania.


 Macie jakieś sugestie?
 ==================
 Na Twoim miejscu mając tak blisko do roboty przesiadů bym sić na rower albo
 chodziů z buta.

 Pozdrawiam,
 SPB



ˇ!‹ Ś‚ťŠĘm§˙çŠë2˘w­Ś_é–hŹrĆŚĄČhw(­ťŹ

11 Data: Marzec 10 2008 23:40:27
Temat: Re: paliwo w oleju... załamka
Autor: falco 

 pisze:

Witam. Oleju zamiast ubywać to przybywa :(. Codziennie jeżdżę do pracy oddalonej o 1 km i spowrotem.

H!

Do tego co napisał Elektryk ja dodam tylko tyle... zmień olej i zacznij jeździć co rano min. 10 km, po co...?

po pierwsze silnik choć minimalnie zbliży sie do prawidłowej temperatury a przez to mniej będzie zużywać,
po drugie przyjemność z jazdy niezaprzeczalna, także dla córy! ;)
po trzecie poobserwujesz czy paliwo nadal przedostaje się do komory.

P.S. Odpala z pierwszego strzału czy musisz chechłać...?


--
(Po)zdrówka! falco

fKG ...napraVWakcjeZgarBusamItp... Części noVWe/użyVWane.
Niespotykane projekty, ślubne parady, sesje fotograficzne. Cała PL! __________________________________________________________________________________
www.mfalco.empestudio.com  t:505287636; (22)7173698   gg:2599456

12 Data: Marzec 11 2008 06:29:52
Temat: Re: paliwo w oleju... załamka
Autor:

On 10 Mar, 23:40, falco  wrote:

 pisze:

> Witam. Oleju zamiast ubywać to przybywa :(.
> Codziennie jeżdżę do pracy oddalonej o 1 km i spowrotem.

H!

Do tego co napisał Elektryk ja dodam tylko tyle... zmień olej i zacznij
jeździć co rano min. 10 km, po co...?

po pierwsze silnik choć minimalnie zbliży sie do prawidłowej temperatury
a przez to mniej będzie zużywać,
po drugie przyjemność z jazdy niezaprzeczalna, także dla córy! ;)
po trzecie poobserwujesz czy paliwo nadal przedostaje się do komory.

P.S. Odpala z pierwszego strzału czy musisz chechłać...?

--
(Po)zdrówka! falco

fKG ...napraVWakcjeZgarBusamItp... Części noVWe/użyVWane.
Niespotykane projekty, ślubne parady, sesje fotograficzne. Cała PL!
__________________________________________________________________________________www.mfalco.empestudio.com t:505287636; (22)7173698
  gg:2599456

Odpala idealnie.

paliwo w oleju... załamka



Grupy dyskusyjne