Może ktoś z Was ma jakiś pomysł co może być przyczyną takich objawów.
Skoda Fabia 1,4 benzyna rok 2003.
W czasie jazdy w pewnym momencie zapala się żółta kontrolka silnika
( kontrola sterowania silnikiem ), złóta kontrolka EPC ( kontrola
sterowania silnikiem ) i czasami obok czerwona kontrolka (ładowanie
akumulatora ). W momencie gdy palą się tylko 2 żółte kontrolki auto
jeździ normalnia, jeżeli jednak zapalają się wszystki 3 kontrolki auto
momentalni gaśnie. Problem jest wtedy z uruchomieniem silnika ( nie
chce zaskoczyć i gaśnie jeszcze ze dwa razy ). Najlepiej jest szybko
uruchomić redukcją biegów, wtedy nie gaśnie. Kontrolki gasną
całkowicie po 4-5 uruchomieniu samochodu po postoju. Czasmi taka
sytuacja powtaża się kilka razy dziennie a czasami jest spokój przez
cały miesiąc. Auto do tej pory było regularnie serwisowane w ASO
( ostatni przegląd nie całr 5 miesięcy temu ). Jednak po ostatnich
przebojach z ASO nie mam już do nich zaufania i nie chce tam jechać.
Fabia ma przebieg 56700km
Może macie jakiś pomysł????
Dzięki i pozdrawiam
AniaM
2 |
Data: Luty 28 2008 18:14:41 |
Temat: Re: pewne pytanie |
Autor: Ptasiek65 |
Wtryski sprawdzone??? Przypuszczam, że auto z tego rocznika ma wielopuntowe
wtryskiwacze...? Obawiam się, że bez wizyty w ASO - mimo wszystko - nie
obędzie się. A przynajmniej u gostka z komputerem. A przyczyna może być
różna, np. chrzczone paliwo.
3 |
Data: Luty 28 2008 18:26:58 | Temat: Re: pewne pytanie | Autor: Ptasiek65 |
A może po prostu klemy na akumulatorze są luźne?
4 |
Data: Luty 28 2008 23:14:18 | Temat: Re: pewne pytanie | Autor: M. |
Może ktoś z Was ma jakiś pomysł co może być przyczyną takich objawów.
Skoda Fabia 1,4 benzyna rok 2003.
W czasie jazdy w pewnym momencie zapala się żółta kontrolka silnika
( kontrola sterowania silnikiem ), złóta kontrolka EPC ( kontrola
sterowania silnikiem ) i czasami obok czerwona kontrolka (ładowanie
akumulatora ). W momencie gdy palą się tylko 2 żółte kontrolki auto
jeździ normalnia, jeżeli jednak zapalają się wszystki 3 kontrolki auto
momentalni gaśnie. Problem jest wtedy z uruchomieniem silnika ( nie
chce zaskoczyć i gaśnie jeszcze ze dwa razy ). Najlepiej jest szybko
uruchomić redukcją biegów, wtedy nie gaśnie. Kontrolki gasną
całkowicie po 4-5 uruchomieniu samochodu po postoju. Czasmi taka
sytuacja powtaża się kilka razy dziennie a czasami jest spokój przez
cały miesiąc. Auto do tej pory było regularnie serwisowane w ASO
( ostatni przegląd nie całr 5 miesięcy temu ). Jednak po ostatnich
przebojach z ASO nie mam już do nich zaufania i nie chce tam jechać.
Fabia ma przebieg 56700km
Może macie jakiś pomysł????
Dzięki i pozdrawiam
AniaM
Witaj,
Trenowałem dokładnie to samo w mojej Fabii z 2003 (1.4 16V, podobny
przebieg) przez ostatnie 3 miesiące. Komputer diagnostyczny pokazywał
najpierw problem z przewodami przy alternatorze, potem błąd z sondą lambda i
zbyt wysokie napięcie na tejże. Koniec końców umyto w ASO (tydzień temu)
przepustnice i przeszło jak ręką odjął.
M.
5 |
Data: Marzec 05 2008 19:04:46 | Temat: Re: pewne pytanie | Autor: nom |
Wiązka kabli pod obudową filtra powietrza jest rozpleciona? Czasami się
zdarzało, że "ginła" i były różne skutki. :-)
6 |
Data: Marzec 06 2008 05:14:27 | Temat: Re: pewne pytanie | Autor: AniaM |
On 5 Mar, 19:04, "nom" wrote:
Wiązka kabli pod obudową filtra powietrza jest rozpleciona? Czasami się
zdarzało, że "ginła" i były różne skutki. :-)
Wiązki są ok. Ten trop o przepustnicy chyba to jest to właśnie. Dzięki
wielkie za podpowiedzi
| | | | |