pięciosuwowy silnik
1 | Data: Sierpien 13 2009 10:33:48 |
Temat: pięciosuwowy silnik | |
Autor: Kuba (aka cita) | http://moto.onet.pl/1569994,1,powstal-silnik-5-suwowy,artykul.html?node=23 2 |
Data: Sierpien 13 2009 10:56:23 | Temat: Re: pięciosuwowy silnik | Autor: Darek. | http://moto.onet.pl/1569994,1,powstal-silnik-5-suwowy,artykul.html?node=23 Gówno prawda, przeciez to zwykly silnik czterosuwowy do którego dołożono dodatkowy cylinder. I jakie 5 suwów? Przeciez w normalnym silniku jest to: ssanie, sprezanie, praca, wydech... Jak dla mnie to chwyt marketingowy. Pozdrawiam - Darek. 3 |
Data: Sierpien 13 2009 10:58:53 | Temat: Re: pięciosuwowy silnik | Autor: Kuba (aka cita) | Darek. wydusił z siebie te słowy: http://moto.onet.pl/1569994,1,powstal-silnik-5-suwowy,artykul.html?node=23 co nie zmienia faktu, ze jest to _inne_ rozwiązanie a wartości mocy, momentu i spalania podane w artykule są całkiem przyzwoite.. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 4 |
Data: Sierpien 13 2009 03:36:04 | Temat: Re: pięciosuwowy silnik | Autor: rzymo | On 13 Sie, 10:58, "Kuba \(aka cita\)" wrote: (...) Hmm... 20% większa wydajność od obecnych silników to cały czas nie jest wiele. W artykule nie ma nic o doładowaniu - jeśli będzie to turbo o zmiennej geometrii (żeby uzyskać te 130KM/165Nm z 0,7 litra) to do jazdy miejskiej jednak średnio się będzie nadawać (zapiekanie). Chyba że będzie to silnik wielce wysokoobrotowy ;) 5 |
Data: Sierpien 13 2009 12:40:58 | Temat: Re: pięciosuwowy silnik | Autor: Kuba (aka cita) | rzymo wydusił z siebie te słowy: On 13 Sie, 10:58, "Kuba \(aka cita\)" wrote: no z tego co rozumiem to bez turbo .. a wolnossący silnik o wydajności większej o 20% to IMO już całkiem sporo. Z turbo to żadna rewelacja.. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 6 |
Data: Sierpien 13 2009 11:47:06 | Temat: Re: pięciosuwowy silnik | Autor: kamil |
rzymo wydusił z siebie te słowy: o 20%? Patrzac na dostepne na rynku silniki, to o dobre 100% wydajnosc skoczyla, chyba ze znasz jakies seryjnie produkowane auto bez turbo, w ktorym 0.7 daje troche ponad 100KM? Nie liczac wankla. Pozdrawiam Kamil 7 |
Data: Sierpien 14 2009 18:01:46 | Temat: Re: pięciosuwowy silnik | Autor: Sebastian Kaliszewski | kamil wrote: "Kuba (aka cita)" wrote in message Ale chodzi o wydajność energetyczną. Bo z puszki 0.7l to można tysiąc koni uzyskać -- silnik rakietowy ma moc dużą :) pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) 8 |
Data: Sierpien 13 2009 11:03:19 | Temat: Re: pięciosuwowy silnik | Autor: nom |
http://moto.onet.pl/1569994,1,powstal-silnik-5-suwowy,artykul.html?node=23 Przeciez w normalnym silniku jest to: ssanie, sprezanie, praca, wydech... .... no i dopalanie przed wydechem - 5 suw. :-) 9 |
Data: Sierpien 13 2009 10:53:54 | Temat: Re: pięciosuwowy silnik | Autor: Piotr Czyż | nom pisze: Przeciez w normalnym silniku jest to: ssanie, sprezanie, praca, ale to już jest w dodatkowym cylindrze, więc nijak nie widać 5tego suwu. -- Piotr Czyż 10 |
Data: Sierpien 13 2009 11:06:26 | Temat: Re: pięciosuwowy silnik | Autor: nom |
http://moto.onet.pl/1569994,1,powstal-silnik-5-suwowy,artykul.html?node=23 w maluchu w silniku 650cm3 można powiedzieć, że było 5 suwów, bo iskra występowała jednocześnie na 2 cylindrach na raz. Na jednym z cylindrów w suwie pracy na drugim cylindrze w suwie wydechu, a więc jak mieszanka była jeszcze palna to dopalało to co zostało w spalinach (oczywiście to w silniku z cewką dwubiegunową). :-) 11 |
Data: Sierpien 13 2009 03:26:47 | Temat: Re: pięciosuwowy silnik | Autor: choczsz | On 13 Sie, 11:06, "nom" wrote: w maluchu w silniku 650cm3 można powiedzieć, że było 5 suwów, bo iskra W maluchu obydwa tloki pracuja wspolbieznie O ile prawda jest, ze ta niepotrzebna iskra wystepuje w suwie wydechu (pod sam koniec), to nieprawda jest ze ta istotna iskra wystepuje w suwie pracy. Wystepuje przed suwem pracy, pod koniec sprezania (wyprzedzenie zaplonu) 12 |
Data: Sierpien 13 2009 12:48:34 | Temat: Re: pięciosuwowy silnik | Autor: Agent | "Silnik o pojemności 700 ccm będzie miał moc 130 KM 13 |
Data: Sierpien 13 2009 10:51:28 | Temat: Re: pięciosuwowy silnik | Autor: maryjan | Agent napisał(a): "Silnik o pojemności 700 ccm będzie miał moc 130 KM w ssaku chyba nie... 14 |
Data: Sierpien 13 2009 13:00:51 | Temat: Re: pięciosuwowy silnik | Autor: Agent |
Agent napisał(a): 130/700x1000=185 KM 15 |
Data: Sierpien 13 2009 12:15:21 | Temat: Re: pięciosuwowy silnik | Autor: michal | "Kuba (aka cita)" W świecie silników spalinowych dążenie do jak największej wydajności, przy jak najmniejszej pojemności stało się naturalnym rozwojem tej dziedziny. Udowodniła to firma Ilmor Engineering konstruując silnik 5-suwowy! Tan silnik to jeszcze jedna kupa. Chca zaadresowac problem nekajacy wszyskie tradycyjne silniki (z wanklem wlacznie) polegajacy na tym ze ta sama przestrzen jest uzywana do sprezania i rozprezania (w uproszczeniu: droga tloka przy sprezaniu jest taka sama jak przy pracy) Dzisiajszy silnik musi miec olej, bo tlok uzywa scianki cylindra do rownowazenia sily bocznej korbowodu i musi miec chlodzenie aby utrzymac parametry oleju. A przeciez mozna inaczej: http://www.osaka-gu.ac.jp/php/nakagawa/TRIZ/eTRIZ/epapers/e2007Papers/ePernaETRIA2006/ePernaETRIA2006-070804.html Jest to srubowy sprezarko-silnik. Zalety: Sprezanie nastepuje w innej czesci silnika niz rozprezanie co umozliwia calkowite rozprezenie gazow i odebranie (teoretycznie 100%) dostepnej energii. Transfer energii z sekcji pracy do sekcji sprezania dokonuje sie w sposob ciagly. W kazdym momencie 10 do 12 sekcji realizuje cykl pracy - pulsacje mocy ~10%. Nie zawiera oleju ani uszczelnenia - przedmuchy minimalizuje sie dokladnoscia wykonania wirnika. Brak oleju (i jego max temperatury pracy) umozliwia wprowadzenie izolacji cieplnej, zapobiegajacej ucieczce ciepla. W tradycyjnych silnikach ~30% energii ucieka przez chlodzenie. Ciagly charakter pracy i wydluzony ksztalt 'sekcji' sruby umozliwia ciagle podawanie paliwa na calej dlugosci, przez wieksza czesc odcinka pracy. Eliminuje sie eksplozyjny tryb pracy. Brak eksplozji i jej niszczacego dzialania umozliwia stosowanie bardzo 'ubogich' mieszanek, i uzyskanie takich samych temperatur z mniejszej ilosci paliwa. Bezwibracyjna praca - sruby sa wywazone z samej swojej geometrii . Brak rozrzadu - oszczednosc kilku % energii normalnie zuzywanej na rozrzad Poniewaz jest to maszyna wyporowa pracujaca w cyklu Otto, wydaje sie ze zakres regulacji obrotow bedzie bardzo duzy, inaczej niz w turbinach gdzie optimum pracy istnieje w waskim przedziale predkosci. Wady : Obrobka srub/wirnikow bedzie droga. Nie moj pomysl :-) -- Michal FJS600 16 |
Data: Sierpien 14 2009 00:57:38 | Temat: Re: pięciosuwowy silnik | Autor: Jaroslaw Berezowski | Dnia Thu, 13 Aug 2009 12:15:21 +0100, michal napisał(a): "Kuba (aka cita)"ePernaETRIA2006/ePernaETRIA2006-070804.html W zwyklym silniku tez mozna rozprzegnac stopien sprezania od stopnia rozprezania. Wystarczy z opoznieniem zamykac zawory ssace i mamy silnik realizujacy cykl Atkinsona-Mullera, z rozprezaniem wiekszym od sprezania Ciagly charakter pracy i wydluzony ksztalt 'sekcji' sruby umozliwiaA ta sruba rozprezna to dlugo pozyje? Moze i tak, ale pewnie problem niedlugo nie bedzie taki krytyczny. Hybrydyzacja pozwoli na prace w obszarze waskich charakterystyk. Dla porownania - Ford z mikroturbina Capstone C30 HEV: http://www.capstoneturbine.com/news/story.asp?id=512 Turbinka tez nie ma zadnego oleju. No i najwazniejsze - to nie jest vapourware, to mozna kupic tu i teraz. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski 17 |
Data: Sierpien 13 2009 15:39:03 | Temat: Re: pięciosuwowy silnik | Autor: scob | http://www.zgapa.pl/zgapedia/Silnik_pięciosuwowy.html - 1992?? ;-) 18 |
Data: Sierpien 13 2009 15:45:49 | Temat: Re: pięciosuwowy silnik | Autor: White Power | Trochę to reklamą wali, lepiej by sie ktoś zainteresował ile energji cieplnej 19 |
Data: Sierpien 13 2009 20:23:46 | Temat: Re: pięciosuwowy silnik | Autor: Marynarz |
http://moto.onet.pl/1569994,1,powstal-silnik-5-suwowy,artykul.html?node=23 Lipa poczytajcie o silnikach mężyka. |