plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
1 | Data: Kwiecien 15 2012 01:55:26 |
Temat: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | |
Autor: marcin | Witam. Jezeli jest na sali ktos kto sie zna na chemii i fizyce to prosilbym o zabranie glosu. 2 |
Data: Kwiecien 15 2012 02:18:07 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | zastanawiam sie czy zrobienie miktsury z punktu a + ten preparat bedzie pomylka. oczywiscie mysle o zrobieniu mieszanki 7:3 plus ten extracool 3 |
Data: Kwiecien 15 2012 00:28:26 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: kogutek | marcin napisał(a): Witam. Jezeli jest na sali ktos kto sie zna na chemii i fizyce toWedług mnie nic takimi mieszankami nie osiągniesz. Ile ciepła wyprodukujesz tyle musisz wytracić na chłodnicy. Jeżdżę na dziewięćdziesięcio procentowym roztworze glikolu z wodą ( 90 glikol 10 woda). Szybciej się silnik grzeje ale i szybciej stygnie. Na wodzie bilans energetyczny będzie taki sam tylko czasy się wydłużą. Potrzebujesz zwiększyć przepływ cieczy a nie jej temperaturę wrzenia. Poza tym jak zwiększysz temperaturę wrzenia a nie zwiększysz odprowadzania ciepła to i tak przegrzejesz silnik. Doraźnie możesz wyjąć termostat. On wprowadza spore straty przepływu. Jedyne rozwiązanie to zwiększenie chłodnicy. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 4 |
Data: Kwiecien 15 2012 02:39:09 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Według mnie nic takimi mieszankami nie osiągniesz. Ile ciepła wyprodukujesz zgodze sie ze bilans bedzie taki sam. jednak moze jest cien szansy ze brakuje tych kilku-kilkinastu stopni wiecej do wrzenia :) skad wziales czysty glikol ? przeplywu nie zwieksze bo nie ma za bardzo jak. chyba ze sa jakies rozwiazania typu dodatkowa pompa wody ? guglalem ale nic sensownego, tylko jakies wydumki za setki i tysiace zl. jezeli by sie znalazla jakas prosta pompa wody co by wsadzic ja na dolny waz od chlodnicy, to czemu nie. ale nie znalazlem. srednica weza 35mm. termostat - tez myslalem o tym zeby go wyjac ale niestety nie moge tak zrobic. jest to termostat dwuobiegowy - otwierajac duzy obieg zamyka mniejszy. tak wyglada: http://www.motoneo.pl/img/350/mid/adc49205_a.jpg gdyby dzialal tak ze tylko otwiera i nic nie zamyka - juz dawno bym go wywalil. pozostaje mi wiec eksperymentowanie z mieszankami. chlodnicy wiekszej nie ma jak zalozyc, dodatkowego wentylatora rowniez. moim zdaniem przyczyna tych problemow jest chlodnica klimatyzacji i wiatrak na niej. wydaje mi sie ze skutecznie tlumi przeplyw powietrza przez chlodnice wody. no i pytanie czy preparat Extracool faktycznie moze cos dac czy szkoda kasy ? 5 |
Data: Kwiecien 15 2012 10:19:00 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: J.F. | Dnia Sun, 15 Apr 2012 02:39:09 +0200, marcin napisał(a): zgodze sie ze bilans bedzie taki sam. jednak moze jest cien szansy ze Tylko czy reszta silnika to wytrzyma. Te 130 stopni to metal pewnie bez problemu, olej mozna kupic "lepszy", gumowych uszczelek na dluzsza mete nie bylbym pewien ... ale caly dodatkowy osprzet ? Czujniki, wtryskiwacze, kabelki ... Pozostaje kupic toyote. termostat - tez myslalem o tym zeby go wyjac ale niestety nie moge tak A moze jednak da sie wywalic ? Albo pare dodatkowych dziurek, czy maly obieg przymknac na stale .. J. 6 |
Data: Kwiecien 15 2012 13:26:59 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | termostat - tez myslalem o tym zeby go wyjac ale niestety nie moge tak z tym wywaleniem to troche sie boje ale o modyfikacji termostatu mysle. moze obetne cala gore tak zeby tylko dolna czesc zostala. 7 |
Data: Kwiecien 15 2012 10:55:54 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2012-04-15 02:39, marcin pisze: przeplywu nie zwieksze bo nie ma za bardzo jak. chyba ze sa jakies Napisz wprost co to za auto i jakie są problemy? Bo na siłę próbujesz poprawiać fabrykę, co jest co najmniej dziwne. Może po prostu wystarczy doprowadzić układ chłodzenia do stanu pełnej sprawności - z użyciem takich części jak fabryczne. Może pompa wody nie domaga? -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." 8 |
Data: Kwiecien 15 2012 13:21:42 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Napisz wprost co to za auto i jakie są problemy? Bo na siłę próbujesz w pierwszym poscie napisalem zeby darowac sobie takie rady. 9 |
Data: Kwiecien 15 2012 15:37:20 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: kogutek | marcin napisał(a): > Według mnie nic takimi mieszankami nie osiągniesz. Ile ciepła wyprodukujeszGlikol jest w Chemii na Brukowej w Łodzi, chyba 7 zł litr. Nic nie osiągniesz podnosząc temperaturę płynu. Prawidłowe spalanie w cylindrze może zachodzić w określonym zakresie temperatur. I producenci silników robią tak że jest to pomiędzy 90 a 100 stopni temperatury płynu chłodzącego. Powyżej pewnej temperatury zaczyna się w cylindrze paliwo spalać w sposób nie kontrolowany. jak płyn ma ok 130 stopni to temperatura w cylindrze jest tak wysoka ze paliwo pomimo że się spala to zamienia się na energię mechaniczną z takimi stratami że silnik tarci moc i w pewnym momencie gaśnie. Po pewnym czasie może skutkować to koniecznością wymiany uszczelki pod głowicą. Silnikowi w zasadzie nic się w takich sytuacjach złego nie dzieje. Efektem zatrzymania silnika kiedy płyn ma temperaturę powyżej 130 stopni jest ustanie chłodzenia i wzrost temperatury gotujący każdy płyn chłodniczy stosowany w samochodach. Chcesz odprowadzić większą moc to musisz zainstalować większą chłodnicę albo zwiększyć przepływ przy tej co masz. Podpowiedzieli ci natryskiwanie na chłodnicę wody. też zadziała. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 10 |
Data: Kwiecien 15 2012 22:03:31 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: Plumpi | Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości marcin napisał(a): Glikol jest w Chemii na Brukowej w Łodzi, chyba 7 zł litr. Nic nie osiągniesz To wytłumacz dlaczego w niektórych samochodach temperatury są utrzymywane na poziomie 110°C? 11 |
Data: Kwiecien 15 2012 22:46:12 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: kogutek | Plumpi napisał(a): Użytkownik "kogutek" napisał wMoże to wynikać z konstrukcji na przykład głowicy albo tłoków. Podwyższona o 10 stopni nominalna temperatura cieczy chłodzącej nie musi powodować wzrostu temperatury w cylindrze powyżej prawidłowej do przebiegu procesu spalania. Co najwyżej przesunie się na wskaźniku temperatury wskazanie przy którym silnik przestanie pracować. w tajemnicy Ci powiem że nie powoduje. Podniesienie średniej temperatury w cylindrze o kilka stopni powoduje wzrost sprawności silnika też o kilka procent. Problemem jest w takiej sytuacji brak tanich materiałów które by to wytrzymały. A to raptem kilka stopni. Silniki chłodzone powietrzem maja dużo wyższą temperaturę cylindrów i głowicy niż 110 stopni. Nie temperatura czynnika chłodzącego ma wpływ na to czy silnik będzie pracował poprawnie a temperatura w cylindrze w czasie suwu ssania i sprężania. Jak będzie za wysoka to nastąpi samozapłon przed dojściem tłoka do do pozycji w której powinien nastąpić zapłon kontrolowany. W dieslu będzie trochę inaczej bo sprężanie odbywa się bez paliwa. Ale efekt będzie podobny. Po wtryśnięciu paliwo nie zapali się w sposób kontrolowany od rozgrzanej od poprzednich cykli końcówki świecy żarowej tylko od przypadkowego elementu. Płomień nie będzie rozprzestrzeniał się w sposób prawidłowy. Nastąpi przegrzewanie tłoka i w efekcie może dojść do wypalenia w nim dziury. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 12 |
Data: Kwiecien 16 2012 17:15:44 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: janusz_kk1 |
Po co karmisz tego troll-a? przecież on takie bzdury pisze że siÄ tego czytaÄ nie da. I to nie tylko na tej grupie. -- Pozdr JanuszK 13 |
Data: Kwiecien 16 2012 16:02:11 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: kogutek | janusz_kk1 napisał(a): Chuj ci do tego posrańcu. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 14 |
Data: Kwiecien 16 2012 22:58:24 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: janusz_kk1 | Dnia 16-04-2012 o 18:02:11 kogutek napisał(a): janusz_kk1 napisał(a):Lepiej byÄ posraĹcem niż chujem. -- Pozdr JanuszK 15 |
Data: Kwiecien 15 2012 05:31:39 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: WS | On 15 Kwi, 02:28, "kogutek" Poza tym jak zwiększysz temperaturę wrzenia a nie zwiększysz Zwiekszajac temp. w ukladzie automatycznie zwiekszy odprowadzanie ciepla - wieksza roznica temp chodnica-powietrze, wiec wieksza moc chlodnicy... tylko czy cala reszta instalacji wytrzyma wyzsza tempoerature? WS 16 |
Data: Kwiecien 15 2012 14:47:58 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Zwiekszajac temp. w ukladzie automatycznie zwiekszy odprowadzanie a co moglo by nie wytrzymac? zakladam ze temp w ukladzie nie przekroczy tych 135 st. 17 |
Data: Kwiecien 15 2012 21:50:38 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: Plumpi | Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości Według mnie nic takimi mieszankami nie osiągniesz. Ile ciepła wyprodukujesz Pomyśl jeszcze raz i napisz, gdzie popełniasz błąd pisząc takie stwierdzenia. Podpowiem tylko, że powinienieś się zastanowić od czego zależy moc oddawana przez radiator (grzejnik, chłodnicę). 18 |
Data: Kwiecien 15 2012 22:23:39 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | W dniu 2012-04-15 21:50, Plumpi pisze: Użytkownik "kogutek" napisał w ja chetnie poczytam wiec gdybys byl uprzejmy to napisz :) 19 |
Data: Kwiecien 15 2012 22:53:08 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: Plumpi | Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości Pomyśl jeszcze raz i napisz, gdzie popełniasz błąd pisząc takie ja chetnie poczytam wiec gdybys byl uprzejmy to napisz :) Ale to było pytanie do Kogutka :) No dobra. Zależy od: 1. Wielkości powierzchni radiatora - tu jak wiemy niewiele możesz zdziałać. Można dodać dodatkową chłodznicę. 2. Różnicy temperatur pomiędzy czynnikiem chłodzącym, a temperaturą otoczenia - tu można tylko i wyłącznie podnieść temperaturę czynnika chłodzącego, ponieważ nie mamy wpływu na temperaturę otoczenia. Podniesienie temperatury płynu chłodniczego może przynieść o wiele większy przyrost oddawanej mocy do otoczenia niż nawet zastosowanie dodatkowych chłodnic. Dla przykładu posłużę się mocami typowych grzejników domowych. Podniesienie temperatury wody w obiegu CO o 10°C potrafi zwiększyć moc grzejnika o ok. 20-25%. Aby podnieść temperaturę płynu chłodzacego musimy podnieść temperaturę wrzenia tego płynu. Można to uzyskać na dwa sposoby: a) poprzez zmianę składu płynu chłodniczego - tak jak zamierzasz to zrobić b) poprzez zwiekszenie ciśnienia w układzie chłodzenia - tu tylko poprzez wymianę korka 3. Od prędkości przepływu czynnika chłodzacego - zależy tylko w niewielkim stopniu. Krzywa charaktrystyki spada tylko poniżej pewnej granicy, zaś powyżej tej granicy przyrost mocy jest znikomy. Pojazd, który jest fabryczny raczej ma zapewniony odpowiedni przepływ. 4. Od prędkości przepływu powietrza - tu można eksperymentować z wentylatorami. 5. Od powierzchni przepływu strugi powietrza - tu także można eksperymentować z wielkością wentylatora. 20 |
Data: Kwiecien 15 2012 22:57:12 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: Plumpi | Użytkownik "Plumpi" napisał w wiadomości Podniesienie temperatury wody w obiegu CO o 10°C potrafi zwiększyć moc grzejnika o ok. 20-25%. To jest w przypadku chłodzenia pasywnego (tj. bez wentylatora). W przypadku z wentylatorem ten przyrost może być większy. Moim zdaniem, Twój sposób rozumowania, aby podnieść temperaturę płynu jest dobry. Pozostaje tylko kwestia realizacji oraz czy nie będzie to szkodliwe dla silnika. 21 |
Data: Kwiecien 15 2012 23:00:02 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: kogutek | Plumpi napisał(a): Użytkownik "Plumpi" napisał w wiadomościOczywiście że będzie. Po przekroczeniu pewnej magicznej temperatury w cylindrze nastąpi w silniku benzynowym spalanie stukowe, spadek mocy, jeszcze większe grzanie się silnika i w pewnym momencie warunki temperaturowe w cylindrze uniemożliwią zapalenie mieszanki. Silnik zgaśnie. Ustanie obieg cieczy chłodzącej. Zagotuje się płyn a spod maski wydobywać się będą kłęby pary. Temperatura dojdzie najpierw do temperatury wrzenia cieczy. Jeśli zostanie wyrzucona ciecz chłodząca to będzie rosła dalej. Aluminiowa głowica rozszerzy się jeszcze raz tyle co przy stu stopniach. Ale szpilki albo śruby ją mocujące mniej. Bo są stalowe. Rozszerzona głowica sprasuje uszczelkę pod głowicą. Po ostygnięciu metalowe elementy wrócą do swoich wymiarów ale uszczelka się nie podniesie. Po takim eksperymencie głowica będzie przykręcona mniejszą siłą niż wynika z dokumentacji silnika. Po pewnym czasie da to o sobie znać pod postacią wydmuchania uszczelki pod głowicą. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 22 |
Data: Kwiecien 15 2012 23:22:19 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Ale to było pytanie do Kogutka :) dziekuje. czyli reasumujac jedyne wyjscie to zrobic miksture do 136C ? ponosic cisnienia wolalbym uniknac bo nie wiadomo jak dlugo weze wytrzymaja. 23 |
Data: Kwiecien 15 2012 23:08:16 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: kogutek | marcin napisał(a): > Ale to było pytanie do Kogutka :)Rób, Tylko nie pytaj potem dlaczego dlaczego strzeliła Ci uszczelka pod głowicą. jak podniesiesz temperaturę płynu chłodzącego to podniesiesz średnią temperaturę spalania. Twój silnik tego nie wytrzyma bo konstrukcyjnie nie jest przystosowany do wyższej średniej temperatury spalania. Jak to silnik benzynowy to przy temperaturze cieczy chłodzącej wyższej od nominalnej o 30 stopni odmówi współpracy. Efekt takiej przeróbki nie musi być natychmiastowy. Nie od razu strzeli uszczelka pod głowicą. Ale że strzeli jest pewne. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 24 |
Data: Kwiecien 15 2012 22:48:14 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: kogutek | Plumpi napisał(a): Użytkownik "kogutek" napisał wNigdzie. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 25 |
Data: Kwiecien 16 2012 14:58:53 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: Ukaniu |
Według mnie nic takimi mieszankami nie osiągniesz. Ile ciepła wyprodukujesz Ech... Jeśli pompa tłoczy określoną ilość cieczy przyjmijmy taką samą w przypadku glikolu i wody to maksymalna możliwa do przetransportowania energia w przypadku wody będzie prawie 2x większa! Jeśli więc chłodnica odda całą energię do otocznia to woda przetransportuje 2x wiecej energii cieplnej z silnika! Genralnie glikol jest kompletnie poronionym pomysłem. Dodając do tego większą lepkość glikolu więc - mniejszy przepływ przez chłodnicę i to że większa rezystancja termiczna zmniejsza możliwości odbierania i oddawania ciepła przez glikol to jeszcze pogarsza sprawe. Chyba, że ostatnio wystąpiły jakieś rewolucyjne zmiany w fizyce... -- Pozdrawiam, Łukasz 26 |
Data: Kwiecien 16 2012 14:09:27 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: kogutek | Ukaniu napisał(a): Masz rację. Będzie dwa razy wyższa. Ale coś co się szybciej grzeje bo ma małe ciepło właściwe to i szybciej stygnie. Mnie chodziło o to żeby silnik szybciej się rozgrzewał. I na mieszance 90 do 10 tak jest. Z przegrzewaniem nie mam problemu. Nie wiem po co to ech skoro to samo napisałeś tylko innymi słowami. I Ty i ja stwierdziliśmy że mieszankami nic nie osiągnie. Wywalenie termostatu pomoże niewiele ale może to niewiele wystarczy. Rozwiązaniem jest założenie większej chłodnicy albo schładzanie istniejącej chłodnicy poprzez natryskiwanie jej wodą, jak ktoś poradził. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 27 |
Data: Kwiecien 15 2012 02:42:18 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: yabba | Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości Witam. Jezeli jest na sali ktos kto sie zna na chemii i fizyce to prosilbym o zabranie glosu. Co to za samochód? Nie można włożyć większej chłodnicy od silniejszej wersji silnikowej? -- Pozdrawiam, yabba 28 |
Data: Kwiecien 15 2012 02:47:26 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Co to za samochód? Nie można włożyć większej chłodnicy od silniejszej nie mozna. juz jest wsadzona troche grubsza(5mm) chlodnica w dodatku miedziana. nic to nie dalo w stosunku do europejskiej aluminiowej. zwiekszylo tylko wage o 4kg i juz widac jak peka mocowanie chlodnicy(przykrecana na sztywno do budy + jazda po dziurach przez setki km) wiekszej gabarytowo nie mozna wsadzic. po bokach elementy zawieszenia (maglownica etc), od gory maska, od dolu tez jakies czesci. grubsza tez nie wejdzie bo koliduje z wiatrakiem na silniku. 29 |
Data: Kwiecien 15 2012 03:01:24 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: yabba | Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości Co to za samochód? Nie można włożyć większej chłodnicy od silniejszej Może wiatrak ma za małe obroty? Czy jest to BMW? -- Pozdrawiam, yabba 30 |
Data: Kwiecien 15 2012 03:10:39 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Może wiatrak ma za małe obroty? wiatrak ma wisko ktore moge zablokowac i uzyskac w ten sposob maksymalne obroty. nic to nie daje. generalnie technicznie nic sie juz nie da polepszyc wiec nie ma sensu o tym dyskutowac. w sklepach tuningowych sa jakies koce na turbosprezarke ktore stosuja tuningowcy i podobno potrafi to skutecznie obnizyc temperature w komorze silnika. tylko ze jest drogie i mam watpliwosci czy dzieki temu sprezarka nie bedzie miala za goraco. 31 |
Data: Kwiecien 15 2012 13:19:38 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: yabba | Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości Może wiatrak ma za małe obroty? Czy korek z zaworem ciśnieniowym jest sprawny? Jeśli jesteś pewien wytrzymałości całej instalacji chłodzącej, to może lekko podnieść w niej ciśnienie? -- Pozdrawiam, yabba 32 |
Data: Kwiecien 15 2012 13:57:04 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Czy korek z zaworem ciśnieniowym jest sprawny? prosciej bedzie zrobic mieszanke o ktorej napisalem w 1 poscie. choc niewykluczone ze zmodyfikuje lekko korek jesli nie znajde nowego na wyzsze cisnienie (teraz jest na 0,9) 33 |
Data: Kwiecien 15 2012 22:14:40 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: Plumpi | Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości Czy korek z zaworem ciśnieniowym jest sprawny? Chłopie, srasz się z tym sprzętem jakby to była co najmniej największa tajemnica NASA. Może sprawa jest banalna - właśnie uszkodzony korek. Każdy model samochodu ma korki utrzymujące określone ciśnienie w układzie chłodzenia. Temperatura wrzenia płynów jest bardzo zależna od ciśnienia. Skutkiem uszkodzenia korka może właśnie być gotowanie się płynu chłodniczego w niższej temperaturze. Może też być korek źle dobrany. Sam kiedyś miałem podobny problem i dopiero trzeci mechanik zauważył, że korek jest nieodpowiedni - był założony od innego modelu. 34 |
Data: Kwiecien 15 2012 22:17:15 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Chłopie, srasz się z tym sprzętem jakby to była co najmniej największa przeciez napisalem ze wszystko jest nowe i sprawne. 35 |
Data: Kwiecien 15 2012 22:26:25 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: Plumpi | Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości przeciez napisalem ze wszystko jest nowe i sprawne. W moim przypadku korki też były nowe, prosto ze sklepu. Mechanicy je wymieniali, bo twierdzili, że są uszkodzone. Dopiero trzeci z mechaników się zorientował, że korki, które były poprzednio zakładane były do innej wersji silnikowej tego samochodu. Oczywiście korki pasowały, ale na inne ciśnienie i płyn potrafił się gotować. 36 |
Data: Kwiecien 15 2012 22:42:55 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | W moim przypadku korki też były nowe, prosto ze sklepu. Mechanicy je w moim przypadku korek jest ok. 37 |
Data: Kwiecien 16 2012 11:42:53 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: yabba | Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości W moim przypadku korki też były nowe, prosto ze sklepu. Mechanicy je Jesteś pewien, że wszystko masz sprawne i dobrze zamontowane? Na grupie był opis problemów z silnikiem, który nie wkręcał się na obroty po wymianie rozrządu. Ustawienie rozrządu było dwa razy sprawdzane, a winnym okazało się ........ złe ustawienie rozrządu. Grupowicz, który miał ten problem, popełniał przy każdym sprawdzaniu ten sam błąd i zawsze był pewien, że zrobił dobrze. Jakbyś napisał wprost o jakim samochodzie rozmawiamy, mogłoby to dać pewną wskazówkę. Czasem samochody mają swoje wady wrodzone i ktoś znajacy daną markę może coś konstruktywnego podpowiedzieć. -- Pozdrawiam, yabba 38 |
Data: Kwiecien 16 2012 13:08:54 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin |
Jesteś pewien, że wszystko masz sprawne i dobrze zamontowane? tak, jestem pewien. a nie pisze jakie auto aby prowokowac trollowania :-) mimo to ze napisalem w pierwszym poscie ze wszystko jest sprawne to i tak nie udalo sie uniknac trollowania :P 39 |
Data: Kwiecien 16 2012 17:03:25 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: yabba | Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości
Jakby wszystko było sprawne, to nie miałbyś tego problemu. Silnik jest na benzynę, LPG czy diesel? -- Pozdrawiam, yabba 40 |
Data: Kwiecien 16 2012 17:21:19 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Jakby wszystko było sprawne, to nie miałbyś tego problemu. jest sprawne. w temp do 40st nie da sie go zagotowac Silnik jest na benzynę, LPG czy diesel? stary turbodizel konstrukcyjnie z konca lat '70 41 |
Data: Kwiecien 16 2012 19:22:18 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: yabba | Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości Jakby wszystko było sprawne, to nie miałbyś tego problemu. Chwyt powietrza do turbo jest pod maską czy wyprowadzony na zewnątrz? Koce azbestowe, to może być We wcześniejszym poście pisałeś, że większa chłodnica nie wejdzie z uwagi na maglownicę i maskę. Trochę dziwne, albo maglownica jest przed silnikiem albo chłodnica za silnikiem. Spróbuj pojeździć bez maski, ochłodzisz trochę silnik przepływem powietrza. Jeśli to pomoże, to zrobisz w masce otwory na dodatkowe chwyty powietrza i wylot dołem. Jakie masz obroty przy tych podjazdach pod górę? -- Pozdrawiam, yabba 42 |
Data: Kwiecien 16 2012 19:33:05 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Chwyt powietrza do turbo jest pod maską czy wyprowadzony na zewnątrz? co to jest "chwyt powietrza do turbo" ? na masce jest wlot do IC Koce azbestowe, to może być tam jest kolumna kierowmicza przymocowana do ramy Spróbuj pojeździć bez maski, ochłodzisz trochę silnik przepływem powietrza. nieduze, max 2krpm na 2 biegu. na trojce nie da sie jechac bo za stromo. 43 |
Data: Kwiecien 16 2012 20:12:42 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: yabba | Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości Chwyt powietrza do turbo jest pod maską czy wyprowadzony na zewnątrz? Tak, o to mi chodziło. To dobrze, że zasysa zimniejsze powietrze. Koce azbestowe, to może być dobry pomysł. Owinąć nimi rury z powietrzem. Turbiny lepiej nie owijać, bo musi się chłodzić. Odizolować kolektor wydechowy od reszty silnika. Koce azbestowe, to może być Land Cruiser? Range Rover? Spróbuj pojeździć bez maski, ochłodzisz trochę silnik przepływem powietrza. Spróbuj jechać z wyższymi obrotami. Co prawda daje to więcej energii do wyrzucenia przez chłodnicę, ale poprawia przepływ powietrza, a wyższe ciśnienie doładowania to wyższa sprawność silnika. W ogólnym bilansie może wyjść na plus. -- Pozdrawiam, yabba 44 |
Data: Kwiecien 16 2012 21:59:35 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: Plumpi | Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości Chwyt powietrza do turbo jest pod maską czy wyprowadzony na zewnątrz? Jak to na masce jest wlot do IC (jak dobrze rozumiem intercoolera)? Powietrze nie może być zasysane najpierw do IC, lecz wędruje najpierw do filtra powietrza, a następnie do sprężarki, ze sprężarki do IC i dopiero z IC do kolektora. Jeżeli u Ciebie powietrze trafia najpierw do IC, a później do sprężarki to jest to poważny błąd i to właśnie może być przyczyną przegrzewania się silnika oraz obniżenia mocy. 45 |
Data: Kwiecien 16 2012 22:24:43 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: nazgul | W dniu 2012-04-16 21:59, Plumpi pisze: Użytkownik "marcin" napisał w wiadomoĹcibez przesady pewnie chodziło i wlot powietrza chłodzÄ cego intercooler 46 |
Data: Kwiecien 16 2012 22:26:05 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Jak to na masce jest wlot do IC (jak dobrze rozumiem intercoolera)? nie do, a na. 47 |
Data: Kwiecien 16 2012 22:30:40 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: Plumpi | Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości Jak to na masce jest wlot do IC (jak dobrze rozumiem intercoolera)? Uzgodnij może sam ze sobą, o co Wam chodzi :) "na masce jest wlot do IC" 48 |
Data: Kwiecien 16 2012 22:32:12 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Uzgodnij może sam ze sobą, o co Wam chodzi :) zwykla pomylka. sorki. przeciez wiadomo o co chodzi. 49 |
Data: Kwiecien 16 2012 22:51:26 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: Plumpi | Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości Uzgodnij może sam ze sobą, o co Wam chodzi :) Nie wiadomo o co Ci chodzi. Wybacz, ale z Tobą to się dyskutuje jak z dzieckiem. Skoro chcesz, aby Ci pomóc rozwiazać problem to zacznij ludzi traktować poważnie. 50 |
Data: Kwiecien 16 2012 22:57:35 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: yabba | Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości Uzgodnij może sam ze sobą, o co Wam chodzi :) Na masce masz wlot powietrza chłodzącego intercooler? Gdzie jest wlot powietrza do filtru powietrza? -- Pozdrawiam, yabba 51 |
Data: Kwiecien 16 2012 23:08:03 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Na masce masz wlot powietrza chłodzącego intercooler? Gdzie jest wlot wlot powietrza do filtra jest w prawym blotniku gdzies kolo reflektora z tego co pamietam. to ma jakies znaczenie? 52 |
Data: Kwiecien 16 2012 23:20:52 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: yabba | Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości Na masce masz wlot powietrza chłodzącego intercooler? Gdzie jest wlot Czy lewy czy prawy błotnik, to nie ma znaczenia. Ważne, że pobiera powietrze z zewnątrz i należy odizolować rurę doprowadzającą powietrze od ciepła z silnika. -- Pozdrawiam, yabba 53 |
Data: Kwiecien 16 2012 22:35:57 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: nazgul | W dniu 2012-04-16 22:30, Plumpi pisze: Użytkownik "marcin" napisał w wiadomoĹci a z przodu jest wlot powietrza do chłodnicy - i to jest ok? 54 |
Data: Kwiecien 15 2012 08:51:47 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: cef | marcin wrote: Co to za samochód? Nie można włożyć większej chłodnicy od silniejszej Rurek też nie ma gdzie dodać? 55 |
Data: Kwiecien 15 2012 13:18:05 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | nie mozna. juz jest wsadzona troche grubsza jakich rurek? 56 |
Data: Kwiecien 15 2012 13:52:08 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: cef | marcin wrote: nie mozna. juz jest wsadzona troche grubsza Dodatkowych. Więcej płynu w układzie. Zrozumiałem, że chciałbyś zmianę niewielką, bo wydaje Ci się, że jesteś na pograniczu wydajności tego układu. Ale jak czytam dokładniej Twój pierwszy post (gotowanie chłodziwa, jazda pod górę załadowanym autem, temperatura 55C), to widzę, że potrzebna jest raczej dodatkowa chłodnica, chłodnica komory silnika, dodatkowa chłodnica oleju :-). 57 |
Data: Kwiecien 15 2012 10:44:36 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | W dniu 2012-04-15 02:47, marcin pisze: Co to za samochód? Nie można włożyć większej chłodnicy od silniejszej Czyli problemem jest zbyt wysoka temperatura w komorze silnika - może w masce (nie wiem co to za auto) zrobić otwór/serię otworów blisko tylnej części tak aby ogrzane powietrze miało łatwiejszą drogę ucieczki. Ew. jeśli silnik ma turbo to dodatkowy kanał powietrza z wentylatorem bezpośrednio na samą obudowę turbiny i wypychający to powietrze pod auto... -- Wojciech Smagowicz 58 |
Data: Kwiecien 15 2012 14:47:15 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: nazgul | W dniu 2012-04-15 02:47, marcin pisze: grubsza tezwywal wiatrak na silniku z wisko i wsadź elektryczny. amen. 59 |
Data: Kwiecien 15 2012 14:55:47 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | wywal wiatrak na silniku z wisko testowane. podczas zwyklej jazdy musi byc non stop wlaczony. odpada. amen. 60 |
Data: Kwiecien 15 2012 15:01:50 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: nazgul | W dniu 2012-04-15 14:55, marcin pisze: na siłÄ nie bÄdÄ przekonywałwywal wiatrak na silniku z wisko ale istniejÄ układy z 2 wiatrakami, 2 biegowe. sÄ samochody z klimÄ , gdzie wiatrak cały czas siÄ krÄci i to działa, nie psuje siÄ ;-) oczywiĹcie jak masz zamiar brodziÄ w wodzie to może byÄ krucho. 61 |
Data: Kwiecien 15 2012 15:06:16 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: nazgul |
62 |
Data: Kwiecien 15 2012 15:48:55 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | apropo wody a wiesz ze myslalem o zraszaczu :) tylko chcialbym zrobic tak aby dzialalo zawsze, a tu trza by wode dolewac itd. atrape termostatu sobie wykonam. niestety dodatkowych wiatrakow nie ma sensu zakladac bo testowalem to i przy niskich predkosciach zarowno samochodu jak i silnika dziala bardzo dobrze, jednak juz podczas szybszej jazdy i wyzszych obrotow jest za slabe w porownaniu do wiatraka orginalnego. wydaje mi sie ze jednak termostat faktycznie blokuje przeplyw. podczas gdy temperatura w glowicy zaczyna gotowac wode, dol chlodnicy nie jest az tak goracy i tam woda jest wyraznie zimniejsza. guglalem troche i faktycznie jacys druciarze na forach rozwiercaja termostaty, tylko ze z calkiem innych powodow - nie otwieraja im sie one :-) 63 |
Data: Kwiecien 15 2012 08:10:25 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: Qlfon | Może spróbuj poszukać odpowiedzi na forach off-roadowych. Tam często powstają jakieś wydumane projekty SAM a i temat temperatur jest często poruszany. 64 |
Data: Kwiecien 15 2012 08:43:12 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: megrims | W dniu 2012-04-15 01:55, marcin pisze: 65 |
Data: Kwiecien 15 2012 09:50:42 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: Krzysztof 45 | marcin pisze: Otoz potrzebuje troche lepszy niz standardowy plyn chlodniczy poniewazTak jak koledzy piszą. Nie problem w płynie tylko w powierzchni odpowiedzialnej za odprowadzenie ciepła. Może coś w tych klimatach pomoże. http://www.explorerclubpolska.pl/viewtopic.php?f=18&t=5365 http://www.pommard.pl/katalog_glowny/wentylatory/osiowe.html -- Krzysiek 66 |
Data: Kwiecien 15 2012 10:16:47 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: Czeslawek | W dniu 2012-04-15 01:55, marcin pisze: zastanawiam sie czy zrobienie miktsury z punktu a + ten preparat bedzieSkuteczniejszym rozwiązaniem będzie zamontowanie drugiej chłodnicy na zewnątrz auta i jej osłonięcie przed uszkodzeniami, np. na dachu. -- Pozdrawiam, Czesławek 67 |
Data: Kwiecien 15 2012 13:25:32 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Skuteczniejszym rozwiązaniem będzie zamontowanie drugiej chłodnicy na odpada taka rzezba, w aucie jest dodatkowa tylna nagrzewnica w podlodze. sprobuje od gory ja zaslepic a od spodu auta wyciac blache i ja odslonic co by dzialala jak dodatkowa chlodnica. 68 |
Data: Kwiecien 15 2012 11:14:12 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: SkiMir | W dniu 2012-04-15 01:55, marcin pisze: Witam. Jezeli jest na sali ktos kto sie zna na chemii i fizyce to Trochę napisano tutaj o chłodzeniu ale chyba nikt nie wspomniał o chłodzeniu oleju. Może tutaj miałbyś jakieś pole manewru - gdzieś wyprowadzić rurkę z olejem, puścić na chłodniczkę i wrócić do silnika. -- M. 69 |
Data: Kwiecien 15 2012 13:20:43 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Trochę napisano tutaj o chłodzeniu ale chyba nikt nie wspomniał o chlodnica oleju jest. mam zamiar zamontowac do niej wentylator. 70 |
Data: Kwiecien 15 2012 13:39:15 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: bratPit | Otoz potrzebuje troche lepszy niz standardowy plyn chlodniczy poniewaz standardowe w pewnych warunkach nie daja rady. Od razu uprzedzam aby nie pisac o zakamienionej chlodnicy czy zuzytej pompie wody, bo wszystko w silniku jest sprawne i nowe, lecz temperatura otoczenia czesto siega 55C i to wszystko w polaczeniu z podjazdem pod stroma i dluga gore ciezkim i zapakowanym autem powoduje gotowanie chlodziwa. a może dołożyć dodatkową elektryczną pompę cieczy chłodzącej? Jak w Omegach B Opel nie mógł sobie poradzić z przegrzewaniem się silników to wsadzili właśnie taką pompę elektryczną (są używki do kupienia na popularnym portalu aukcyjnym) i tym samym (częściowo) rozwiązali problem - oczywiście chłodnica była na cały przód auta i takież wentylatory, brat 71 |
Data: Kwiecien 15 2012 13:55:24 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | a może dołożyć dodatkową elektryczną pompę cieczy chłodzącej? z tego co wiem to ta pompa sluzyla do calkiem czegos innego. poza tym nie widze miejsca gdzie moglbym ja zalozyc. 72 |
Data: Kwiecien 15 2012 15:02:40 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: janusz_kk1 | Dnia 15-04-2012 o 01:55:26 marcin napisał(a): Witam. Jezeli jest na sali ktos kto sie zna na chemii i fizyce to prosilbym o zabranie glosu.Jak widaÄ dużo zabierajÄ cych głos, ale pojÄcia o tym ma mało kto. Moc chłodnicy zależy od temp otoczenia i temp płynu, zagotowanie płynu jest porażkÄ dla silnika bo w tym momencie prawie przestaje byÄ chłodzony. ZwiÄkszenie temp płynu jest rozwiÄ zaniem które może wyeliminowaÄ to zjawisko, pytanie jest oile zwiÄkszy moc chłodnicy. Przyjmijmy jakieĹ dane, temp otoczenia jest brana jako max 30-40st, przyjmijmy 35 st, moc chłodnicy 100kW, temp wrzenia 100st czyli bezpieczne 95 czyli dla różnicy 95-35=60st mamy moc 100kw, ale przy 55st otoczenia moc spada do około 67kw to sporo. Teraz wlewajÄ c płyn na 136st przyjmujemy bezpieczne 130st co daje 130-55=75st i moc 125kw czyli prawie dwa razy tyle co było :) SÄ dzÄ że silnik powinien wytrzymaÄ 130st, olej także. -- Pozdr JanuszK 73 |
Data: Kwiecien 15 2012 15:53:56 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | W dniu 2012-04-15 15:02, janusz_kk1 pisze: Jak widaÄ dużo zabierajÄ cych głos, ale pojÄcia o tym ma mało kto. tez wlasnie tak od poczatku kombinuje. woda zaczyna sie gotowac i chlodzenie slabnie przez co woda jeszcze bardziej sie gotuje. spirala sama sie nakreca. stad wlasnie pomysl zeby zrobic mieszanke do 136st za pomoca koncentratu prestone. kupilem taki preparat: Redline Water Wetter. http://www.redlineoil.com/Products.aspx?pcid=10 i teraz mam zagwozdke czy wlac do do czystej destylowanej, czy do misktury z glikolem. za czysta woda przemawia szybsza wymiana ciepla a za glikolem wyzsza temp wrzenia. i badz tu madry :D 74 |
Data: Kwiecien 16 2012 17:29:07 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: janusz_kk1 | Dnia 15-04-2012 o 15:53:56 marcin napisał(a): W dniu 2012-04-15 15:02, janusz_kk1 pisze:A co producent radzi? bo wg mnie pewnie do czystej wody ale mogÄ siÄ myliÄ. -- Pozdr JanuszK 75 |
Data: Kwiecien 15 2012 13:39:21 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: kakmar | Dnia 14.04.2012 marcin napisał/a: czy ktos potrafi oszacowac co jest lepsze: Sprawnoć odprowadzania ciepła zależy od różnicy temperatur, ale podniesienie temperatury pracy poza zakładany zakres może powodowaÄ wiÄksze obciÄ żenia i w efekcie uszkodzenia. Rozważ może dodanie natrysku wody na chłodnicÄ, do podjazdów w terenie pewnie wystarczy rÄczne włÄ czanie, rozwiÄ zanie proste i zwykle skuteczne, o ile jest w danym aucie możliwoć zamontowania czegoĹ takiego. -- kakmaratgmaildotcom 76 |
Data: Kwiecien 16 2012 15:07:14 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: Ukaniu |
Otoz potrzebuje troche lepszy niz standardowy plyn chlodniczy poniewaz standardowe w pewnych warunkach nie daja rady. Od razu uprzedzam aby nie pisac o zakamienionej chlodnicy czy zuzytej pompie wody, bo wszystko w silniku jest sprawne i nowe, lecz temperatura otoczenia czesto siega 55C i to wszystko w polaczeniu z podjazdem pod stroma i dluga gore ciezkim i zapakowanym autem powoduje gotowanie chlodziwa. Zakłądając że i tak nie grzejesz silnika ponad 110 stopni najlepszym chłodziwem będzie zwykła woda. 2x wieksza pojemność cieplna a przez co możliwość przetransportowania 2x więcej ciepła niż wszystko oparte na glikolu. Niska lepkość i małe opory przepływu przez chłodnicę (niższa niż mieszanek i glikolu kilka razy) Mała oporność termiczna dobre oddawania ciepła i pobieranie (lepsze niż mieszanek i glikolu) Nie szukaj za daleko woda destylowana! -- Pozdrawiam, Łukasz 77 |
Data: Kwiecien 16 2012 16:11:19 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Zakłądając że i tak nie grzejesz silnika ponad 110 stopni najlepszym zwykla woda (ale kranowka zalana w trasie po wymianie weza od chlodnicy) w tamtym roku nie dawala rady ale wydaje mi sie ze mniej sie gotowala niz petrygo dwa lata temu. poczytalem troche zagraniczne fora i zdecydowalem sie na mieszanke woda-glikol(9:1) + redline water wetter. zobaczymy co z tego bedzie. dodatkowo zmienilem producenta oleju bo cos podejrzewam tez troche ze olej byl do dupy. dodatkowo przeplukam chlodnice oleju i zaloze na stale wentylator na nia. chodzi mi jeszcze po glowie koc na turbine ale mam jakies dziwne obawy ze mimo obnizenia temperatury w komorze silnika, to wzrosnie temperatura oleju i wody. 78 |
Data: Kwiecien 16 2012 14:23:09 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: kogutek | marcin napisał(a): > Zakłądając że i tak nie grzejesz silnika ponad 110 stopni najlepszymWedług mnie bez wymiany chłodnicy na większą nic nie osiągniesz. Ale to Twoje auto, czas i pieniądze. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 79 |
Data: Kwiecien 16 2012 16:39:58 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Według mnie bez wymiany chłodnicy na większą nic nie osiągniesz. Ale to Twoje no niestety jest to niewykonalne. moge jedynie wywalic chlodnice klimy. 80 |
Data: Kwiecien 16 2012 20:21:07 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: Ukaniu |
Według mnie bez wymiany chłodnicy na większą nic nie osiągniesz. Ale to Twoje Jeśli woda nie daje rady to już za wiele się z tym nie poradzi. Trzeba by zmierzyć jeszcze przepływ w chłodnicy czy jest wystarczający by może pompa ma słaby wydatek. -- Pozdrawiam, Łukasz 81 |
Data: Kwiecien 16 2012 20:51:37 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Trzeba by zmierzyć jeszcze przepływ w chłodnicy czy jest wystarczający mozna, tylko po co, skoro nic sie z tym nie zrobi :( dorobic wiekszy wirnik? 82 |
Data: Kwiecien 16 2012 22:20:21 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: Ukaniu |
mozna, tylko po co, skoro nic sie z tym nie zrobi :( Chodzi o to, że może być uszkodzony o ile nie był weryfikowany. Tak samo jak przegrzewanie powodują korki parowe w głowicy jak nie ma ciśnienia w układzie (nieszczelny korek) albo są przedmuchy. -- Pozdrawiam, Łukasz 83 |
Data: Kwiecien 16 2012 18:05:11 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: janusz_kk1 | Dnia 16-04-2012 o 16:11:19 marcin napisał(a): Jak to wypróbujesz to zdaj relacjÄ tutaj.ZakłÄ dajÄ c że i tak nie grzejesz silnika ponad 110 stopni najlepszym -- Pozdr JanuszK 84 |
Data: Kwiecien 16 2012 14:16:48 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: kogutek | Ukaniu napisał(a): Mała oporność termiczna dobre oddawania ciepła i pobieranie (lepsze niżCzy jakieś zmiany w fizyce były i nie zauważyłem. Woda ma najwyższe ciepło właściwe ze wszystkich cieczy i nie tylko. Oznacza to że przy tej samej mocy dostarczonej najwolniej się grzeje. I oczywiście najwolniej oddaje ciepło. To że przetransportuje więcej ciepła niż glikol nic nie znaczy w tym przypadku bo nie zdąży oddać wystarczającej ilości ciepła. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 85 |
Data: Kwiecien 16 2012 16:38:25 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Czy jakieś zmiany w fizyce były i nie zauważyłem. Woda ma najwyższe ciepło wszedzie pisza ze woda szybciej transportuje cieplo od glikolu. panowie zdecydujcie sie bo kazdy w tym watku pisze co innego. 86 |
Data: Kwiecien 16 2012 16:54:03 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: J.F | Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości grup Czy jakieś zmiany w fizyce były i nie zauważyłem. Woda ma najwyższe ciepło wszedzie pisza ze woda szybciej transportuje cieplo od glikolu. panowie zdecydujcie sie bo kazdy w tym watku pisze co innego. Bo tu masz wiele efektow naraz. Woda ma wieksze cieplo wlasciwe, wiec przy tym samym przeplywie lepiej odprowadza cieplo ... o ile naplywa odpowiednio zimna. A tu chlodnica limituje chlodzenie. Ale woda i tak pomaga, bo skoro ma wieksze cieplo wlasciwe, to mniej sie ochladza w chlodnicy, a wiec czesc chlodnicy w poblizu wylotu jest cieplejsza i lepiej oddaje cieplo do powietrza. No i cieplo wlasciwe jest na kg, a przeplyw w litrach - glikol ma wieksza gestosc (ciezar wlasciwy) wiec efekt jest nieco mniejszy niz sie wydaje. Ale glikol ma wieksza lepkosc, czyli wymaga wiekszej pompy zeby tyle samo przeplywalo przez chlodnice. Wydajnosc pompy troche zalezy od gestosci. I te wnioski na podstawie tablicowych danych w temperaturze 20 C - jak chcesz porownywac rozne mieszanki w temperaturze ~120C, to sam szukaj danych :-) A moze po prostu ... mniej gazu pod gorke ? J. 87 |
Data: Kwiecien 16 2012 16:00:44 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: kogutek | marcin napisał(a): > Czy jakieś zmiany w fizyce były i nie zauważyłem. Woda ma najwyższe ciepłoJak w jedno wiadro nalejesz wrzątku a w drugie glikolu o temperaturze 100 stopni i je przeniesiesz kilometr dalej to woda będzie miała wyższą temperaturę niż glikol. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 88 |
Data: Kwiecien 16 2012 22:38:37 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: Plumpi | Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości Jak w jedno wiadro nalejesz wrzątku a w drugie glikolu o temperaturze 100 Aż oczy bolą od czytania takich bzdur. Kolego i co z tego, że woda będzie miała wyższą temperaturę? Po prostu woda będzie dłużej oddawać ciepło, którego jest o wiele więcej w tej wodzie. 89 |
Data: Kwiecien 16 2012 17:12:58 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: nazgul | W dniu 2012-04-16 16:16, kogutek pisze: napisał(a): błÄ d temperatura spada mniej. ciepło (energiÄ) oddaje wciÄ ż szybciej bo jest wyższe deltaT (ale pomijalnie szybciej) że przetransportuje wiÄcej ciepła niż glikol nic nie znaczy w tym przypadku bo hmmm??? 90 |
Data: Kwiecien 16 2012 22:27:33 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: Plumpi | Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości Czy jakieś zmiany w fizyce były i nie zauważyłem. Woda ma najwyższe ciepło Skończ już z tymi swoimi pseudonaukowymi rewelacjami. Płyn, który ma większe ciepło właściwe transportuje ciepło o wiele lepiej od płynu o mniejszym cieple właściwym. Szybciej i łatwiej odbiera ciepło i także szybciej i łatwqiej je oddaje zapewniając przepływ większej ilości ciepła. Aby Ci to uzmysłowić to sobie porównaj do osób przenoszących wodę. Pierwsza osoba to kulturysta w porzadnych adidasach nosząca po 2 duże wiadra wody. Druga osoba to japońska gejsza, która nie może stawiać dużych kroków ze względu na obcisły strój, a do tego na nogach okobo na wysokim koturnie, nosząca wodę w dzbankach. Siła osoby oraz wielkość naczynia odzwierciedlają ciepło właściwe, a utrudnienia w sposobie poruszania się odzwierciedlają lepkość i gęstość cieczy. Jak myślisz, która z osób szybciej przeniesie określoną ilość wody odzwierciedlającej ilość ciepła do przetransportowania? 91 |
Data: Kwiecien 16 2012 21:52:38 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: | napisał(a): Użytkownik "kogutek" napisał wTeraz to walnąłeś jak łysy jajami o beton. W wodzie możesz zmagazynować w tych samych warunkach więcej energii niż w innych substancjach. I nie ma to nic wspólnego z przenoszeniem ciepła w samochodzie. Przy tej samej mocy dostarczonej woda będzie grzała się wolniej niż glikol, aceton, benzyna, tetra i mordę innych cieczy. Będzie się grzała najwolniej ze wszystkich cieczy. Bo ma największe ciepło właściwe. Są dwa pierdyliony cieczy o lepszych właściwościach jeśli użyć ich jako chłodziw. Ale woda jest najtańsza, dostępna, i nie toksyczna. Na dodatek się nie pali. Jak się będzie grzała wolniej to i wolniej będzie stygła. Ciecz o niższym cieple właściwym przy tym samym przepływie przez chłodnicę wyleci z niej zimniejsza. Ale nie ma to żadnego znaczenia w tym temacie. Jest on o poprawieniu chłodzenia w konkretnym samochodzie. Nawet jak by rzadką sraczkę wlał do chłodnicy to bez zwiększenia chłodnicy nic się nie poprawi. Może jeszcze zwiększać przepływ przez wyjęcie termostatu bo on trochę dławi. Może polewać chłodnicę wodą wtedy parująca z chłodnicy woda odbierze ciepło. Może założyć większy i wydajniejszy wentylator. Wymiana płynu na inny dostępny, albo robienie mieszanek nic nie da. Jak by zalał układ acetonem to by dało. Wykorzystał by ciepło wrzenia acetonu. W silniku by wrzał a w chłodnicy skraplał. Ale aceton się pali. I jak by była nieszczelność to by mógł przed wyznaczonym czasem do bozi a nie pod górę dojechać. Ale ty i tak nie zrozumiesz bo chcesz Nobla z chłodzenia dostać i nic do Ciebie nie dociera. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 92 |
Data: Kwiecien 17 2012 01:22:59 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | W dniu 2012-04-16 23:52, pisze: Ciecz o niższym cieple właściwym przy tym a czy to nie zalatwi sprawy? do silnika wleci zimniejsze chlodziwo czyli obnizy sie temp w glowicy. zle kombinuje? 93 |
Data: Kwiecien 16 2012 23:41:51 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: kogutek | marcin napisał(a): W dniu 2012-04-16 23:52, pisze:Według mnie nie załatwi. Ale mogę się mylić. Jak by porównać Twój problem do komputerów to wymiana płynu to rozwiązanie programowe. Tobie jest potrzebne rozwiązanie sprzętowe. Większa chłodnica. Ile Ty pod tą górę wjeżdżasz i co ile. Jak raz do roku i przy 40/h by to trwało 2 godziny to bym odżałował i jechał 4 godziny z mniejszą prędkością. Jak codziennie to inna chłodnica a nie leczenie syfa pudrem. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 94 |
Data: Kwiecien 17 2012 02:10:00 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Według mnie nie załatwi. Ale mogę się mylić. Jak by porównać Twój problem do na szczescie tylko kilka razy w roku takie chece mi sie zdarzaja. 40km/h? chcialbym tak szybko tam pojechac :) zastanawiam sie czy problem nie lezy w doladowaniu lub ilosci wtryskiwanego paliwa... 95 |
Data: Kwiecien 17 2012 11:24:24 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: kogutek | marcin napisał(a): > Według mnie nie załatwi. Ale mogę się mylić. Jak by porównać Twój problem doJa tam bym chciał jeszcze raz na Hawaje pojechać. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 96 |
Data: Kwiecien 17 2012 01:46:55 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: J.F. | Dnia Tue, 17 Apr 2012 01:22:59 +0200, marcin napisał(a): W dniu 2012-04-16 23:52, pisze: Nie, bo jednoczesnie sie szybciej w tym silniku nagrzeje. J. 97 |
Data: Kwiecien 17 2012 02:11:05 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Nie, bo jednoczesnie sie szybciej w tym silniku nagrzeje. fakt. :( 98 |
Data: Kwiecien 20 2012 22:59:17 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: Plumpi |
napisał(a): Wybacz, ale napiszę wprost - piszesz głupoty. W wodzie możesz zmagazynować w tych I dlatego będzie o wiele mocniej ochładzała silnik, bo będzie zabierała od niego większą ilość energii. Są dwa pierdyliony cieczy o lepszych Bo odbierze mniejszą ilość ciepła, które spowoduje przegrzewanie silnika. Ale nie ma to Sraczki to może dostać ten, kto przeczyta Twoje fantazje :) Może jeszcze zwiększać przepływ przez wyjęcie Tu jesteś w błędzie. Po prostu nie rozumumiesz podstawowych spraw z termodynamiki. Nie rozumiesz, że ilość przenikającego ciepła z ośrodka A do ośrodka B jest tym większa im większa jest różnica temperatur oraz większe jest ciepło właściwe poszczególnych ośrodków, a także im mniejsza jest oporność termiczna pomiędzy ośrodkami. Nie musisz zwiększać powierzchni wymiany ciepła. Wystarczy w wielu przypadkach tylko podnieść temperaturę ośrodka, z którego pobierane jest ciepło - w tym przypadku płynu chłodzniczego, który to ciepło oddaje w chłodnicy do otaczającego powietrza. Skoro układ chłodzenia samochodu został zaprojektowany aby zapewnić 100% wydajność dla max. temperatury powietrza 40stC i temperatury glikolu w obiegu chłodzącym silnik 90-105stC to po podniesieniu temperatury powietrza do 55stC spada moc chłodnicy, a tym samym jej wydajność. Aby zrekompensować tę wydajność chłodnicy i zapewnić taką samą wydajność jak dla temperatury 40stC, należy także podnieść temperaturę płynu chłodzącego o te 15stC. Max. temperatura płynu chłodzniczego jest ograniczona temperaturą wrzenia. Zastąpienie wody czystym glikolem podniesie temperaturę wrzenia, ale jednocześnie zmniejszy wydajność układu chłodzenia, ponieważ glikol ma mniejsze ciepło właściwe oraz większą lepkość od wody. Zatem nie tędy droga. Zastosowanie czystej wody spowoduje, że temperatura wrzenia spadnie do 100stC. Także nie o to chodzi. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest zwiększenie ciśnienia w układzie chłodzenia, ponieważ wraz ze wzrostem ciśnienia rośnie temperatra wrzenia cieczy. Przykładowo temperatura wrzenia wody przy ciśnieniu 2bar wyniosi 120stC. W chwili obecnej u autora wątku dochodzi do wrzenia wody w układzie chłodzenia. Niestety nie wiemy jakie ciśnienie utrzymuje obecny korek. Być może jest uszkodzony lub nieodpowiedni. Jeżeli podniesiemy ciśnienie tej wody do 2bar to także wzrośnie temperatura wrzenia do 120stC. Dzięki podniesieniu temperatury wrzenia, woda w układzie chłodzacym może zapewnić wystarczającą wydajność chłodzenia i przy pewnej temperaturze płynu chłodzącego nastąpi równowaga w wydajności chłodzenia. Dla silnika podniesienie temperatury o te 20stC wcale nie musi być jednoznaczne z jego uszkodzeniem. Problemem jest w zasadzie to czy instalacja wytrzyma te 2bary. Na marginesie dodam, że w każdym samochodzie korki wlewu płynu chodzacego posiadają zaworki ciśnieniowe, które są ustawione na ciśnienia 0,5-2,0 bar. Jest to powszechnie stosowana metoda od zarania dziejów motoryzacji. Każdy taki korek posiada w sobie zawór ciśnieniowy utrzymujący określone ciśnienie w układzie, właśnie tylko po to, żeby zapewnić wyższą temperaturę wrzenia płynu chłodzącego. Jak by zalał układ acetonem to by dało. Wykorzystał by ciepło wrzenia Pomysł godny tylko Twojego rozumu. Daruj sobie tego typu "mundrości". Kolego, zanim kolejny raz zabierzesz głos i zaczniesz wypisywać te swoje "mundrości" to weź się trochę dokształć. 99 |
Data: Kwiecien 16 2012 17:14:28 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: BQB | W dniu 2012-04-15 01:55, marcin pisze: Witam. Jezeli jest na sali ktos kto sie zna na chemii i fizyce to A nie prościej zwiększyć powierzchnię oddającą ciepło? dołożyć drugą taką samą chłodnicę i podłączyć równolegle. Drugą chłodnicę dać wężami np na dach i "kominek" na niej, który skieruje powietrze na żeberka. Ewentualnie nie na dach, tylko na tył. Do tego dać jakieś zawory ciśnieniowe, aby w przypadku rozwalenia danej chłodnicy ciśnienie nie wywaliło płynu chłodzącego na zewnątrz. 100 |
Data: Kwiecien 16 2012 17:19:16 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | A nie prościej zwiększyć powierzchnię oddającą ciepło? dołożyć drugą tak, zajebiscie prosciej. przemyslales w ogole to co napisales? 101 |
Data: Kwiecien 16 2012 17:31:03 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: BQB | W dniu 2012-04-16 17:19, marcin pisze: A nie prościej zwiększyć powierzchnię oddającą ciepło? dołożyć drugą Tak, masz auto nie przeznaczone do celu w jakim go używasz. Plus 55 stopni jest na pustyni w dzień w afryce, duże górki - wydmy, te dają do wiwatu, ciężkie i zapakowane auto, znaczy, że terenówka, bądź pseudo terenówka. A skoro tak, to znaczy, że auto trzeba zmodyfikować do ekstremalnych warunków - seryjna wersja do takich celów się nie nadaje. 102 |
Data: Kwiecien 16 2012 17:37:32 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Tak, masz auto nie przeznaczone do celu w jakim go używasz. Plus 55 znowu piszesz bzdury. zwlaszcza koncowka. 103 |
Data: Kwiecien 16 2012 17:42:57 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: J.F | Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości Tak, masz auto nie przeznaczone do celu w jakim go używasz. Plus 55 znowu piszesz bzdury. zwlaszcza koncowka. No ale przeciez sprawdziles doswiadczalnie ze ma racje - seryjna wersja sie nie nadaje :-) Tym niemniej jak sie wschodnia telewizje oglada, to to widac czym jezdza tambylcy - i chyba nie dolewaja wody do tych toyot i nissanow ? :-) J. 104 |
Data: Kwiecien 16 2012 17:47:09 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Tym niemniej jak sie wschodnia telewizje oglada, to to widac czym jezdza sek w tym ze tam jezdza seryjne auta. moj problem nie wystepuje na pustyni i wydmach, bo tam sie nie gotuje, tylko na stromych dlugich (15-20km i dopiero sie przegrzewa) podjazdach po asfalcie. i o dziwo problem dotyczy wiekszosci podobnych aut, natomiast male osobowki smigaja jak gdyby nigdy nic. 105 |
Data: Kwiecien 16 2012 17:55:21 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: BQB | W dniu 2012-04-16 17:47, marcin pisze: Tym niemniej jak sie wschodnia telewizje oglada, to to widac czym jezdza Małe osobówki są mniejsze, lżejsze, mniej załadowane pewnie. Z ciekawości podaj, gdzie występuje temperatura plus 55 stopni i jest długi stromy podjazd, bo ja sobie takiego miejsca nie wyobrażam. Z innych rozwiązań, ręczne załączanie wentylatora przed rozpoczęciem podjazdu równoległym włącznikiem do termowłącznika - na dłużej starczy, ewentualnie wymiana obecnego wentylatora na wentylator o większej przepływności powietrza. Podaj jaki jest tam model wentylatora, a pewnie uda się znaleźć taki, co więcej powietrza jest w stanie przepompować. Lub może wymiana tego jednego wentylatora na np dwa mniejsze? Sprawdzić czy wlot powietrza dobrze kieruje na chłodnicę. Zrobić tunel pod maską, który będzie zasysał gorące powietrze z komory silnika i wydmuchiwał pod autem przez podciśnienie. 106 |
Data: Kwiecien 16 2012 18:15:53 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Małe osobówki są mniejsze, lżejsze, mniej załadowane pewnie. w azji oraz w afryce. na dole jest czasem te 55, na gorze moze mniej ale napewno powyzej 40(wybacz nie robie pomiarow i nie zapisuje :) ). roznica poziomow w jednym miejscu prawie 2tys metrow przy dystansie niecale 20km i miejscami tak stromo ze przy predkosci 40km/h wrzucenie luzu daje wrazenie jakbys depnal hamulec lekko.
nie przygotowales sie do odpowiedzi, nie czytasz watku na ktory odpowiadasz. nie mam wentylatora elektrycznego, ktory na probe kiedys wsadzilem i nic to nie daje a jest wrecz gorzje w przelotach po plaskim. 107 |
Data: Kwiecien 16 2012 19:36:15 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: Tomasz Pyra | On Mon, 16 Apr 2012 18:15:53 +0200, marcin wrote: Małe osobówki są mniejsze, lżejsze, mniej załadowane pewnie. Jeżeli jedziesz te 40km/h, to dokładanie wentylatorów niewiele Ci już pomoże, bo przepływ powietrza jakiś tam masz. Możesz się zaintereswować czy masz odpowiednią ilość wylotów tego powietrza (np. czy pod silnikiem nie jest jakoś zbyt szczelnie zabudowane osłonami). Wspominasz gdzieś tam o chłodnicy klimy - powinieneś klimę wyłączać na takim podjeździe na którym silnik Ci się przegrzewa. Raz że silnikowi będzie lżej, dwa że klima nie będzie Ci wstępnie podgrzewać powietrza przed chłodnicą (zwłaszcza jak jeździsz gdzieś po górach gdzie jest już mało powietrza w powietrzu). Co do samego układu chłodzenia - upewnij się jeszcze na 110% czy ukłąd Ci się nie zapowietrza. Zwłaszcza taki regularnie przegrzewany może mieć tendencje do zaciągania gdzieś powietrza podczas stygnięcia. Modyfikacje to wspomniane już przez ciebie bandaże na kolektor wydechowy czy inne osłony które odseparują chłodnicę od gorąca w silniku. Pompę wody żeby przyspieszyć trzeba założyć mniejsze kółko napędowe. Albo dalej powiększać chłodnicę. Tylko tu powinieneś pomierzyć jak sprawuje się obecna chłodnica - jeżeli spadek temperatury na chłodnicy jest niewielki, to pomoże zwiększanie jej powierzchni, bo to oznacza że ona się nie wyrabia. Jeżeli woda wraca z chłodnicy wyraźnie chłodniejsza niż do niej wchodzi, to znak że nie wyrabia się czynnik (czyli zalej wodą, lub zwiększ wydajność pompy). Bo domyślam się że różne kombinacje typu jazda wolniej na niższym biegu, szybciej na wyższym itp. to już ćwiczyłeś? 108 |
Data: Kwiecien 16 2012 19:46:36 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Jeżeli jedziesz te 40km/h, to dokładanie wentylatorów niewiele Ci już oslony pod silnikiem juz dawno nie mam
klimy w ogole nie uzywam, bo w tropikach ona nic nie daje. bardzo slaba jest a kubatura wnetrza ogromna. mam zamiar ja wywalic (chlodnice)
na 1000% jest wszystko tak jak ma byc. pincet razy juz grzebalem przy ukladzie wymieniajac chlodnice, weze, termostaty i inne cuda. ale jest jedno ale. auto posiada tylna nagrzewnice pod fotelem. zastanawiam sie czy ona nie zaburza przeplywu wody. w sensie ze woda nie idzie w calosci z glowicy do chlodnicy, tylko czesc marnuje sie w niepotrzebnej nagrzewnicy. moze sprobuje ja wywalic. Modyfikacje to wspomniane już przez ciebie bandaże na kolektor wydechowy podobno zwiekszanie obrotow po jakiejs tam wartosci powoduje spadek przeplywu? wyczytalem na jakims forum. Tylko tu powinieneś pomierzyć jak sprawuje się obecna chłodnica - jeżeli cwiczylem. tylko jazda na jedynce z obrotami 1,5k ale wtedy predkosc mam ponizej 20 :) 109 |
Data: Kwiecien 16 2012 20:56:31 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: BQB | W dniu 2012-04-16 19:46, marcin pisze: ale jest jedno ale. auto posiada tylna nagrzewnice pod fotelem. Właśnie, nagrzewnica, że też nie pomyślałem, jak się silnik zaczyna przegrzewać, to włącza się ogrzewanie na maksa - nagrzewnica to dodatkowa chłodnica. Fakt, nic przyjemnego w gorąc włączać jeszcze ogrzewanie, ale czasami nie ma wyjścia - siadł mi kiedyś wentylator chłodnicy w korku, to jedyne wyjście to ogrzewanie na maksa - na "twarz", środkowe wywiewy zamknąć, boczne skierować na okna, a okna otworzyć. 110 |
Data: Kwiecien 16 2012 22:24:36 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Właśnie, nagrzewnica, że też nie pomyślałem, jak się silnik zaczyna naprawde myslisz ze nie probowalem ? 111 |
Data: Kwiecien 16 2012 22:44:32 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: Plumpi | Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości ale jest jedno ale. auto posiada tylna nagrzewnice pod fotelem. zastanawiam sie czy ona nie zaburza przeplywu wody. w sensie ze woda nie idzie w calosci z glowicy do chlodnicy, tylko czesc marnuje sie w niepotrzebnej nagrzewnicy. moze sprobuje ja wywalic. Hola, hola, to żeś się nieco zapędził. Przecież pisałeś, że w aucie wszystko jest OK, a do tego nie ma potrzeby przerabiac auta seryjnego :) 112 |
Data: Kwiecien 16 2012 23:11:30 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Hola, hola, to żeś się nieco zapędził. no wszystko jest tak jak fabryka zrobila, ale moze to jest blad konstrukcyjny? wykluczamy taka mozliwosc? werje 3drzwiowe nie maja tej nagrzewnicy. chociaz przemyslalem sprawe i wywalenie jej chyba nic nie zmieni poniewaz w niej jest zawor zamykajacy przeplyw wody i na zamknietym jest bez roznicy. ale wymyslilem ze moze w miejsce tej nagrzewnicy wsadzic pompke od omegi - taka jak ktos pisal na poczatku w tym watku. moze wymusiloby szybszy przeplyw. 113 |
Data: Kwiecien 17 2012 10:53:19 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: janusz_kk1 | Dnia 16-04-2012 o 23:11:30 marcin napisał(a): Zostaw tÄ nagrzewnicÄ, ona zawszetrochÄ odbierze ciepła z silnika.Hola, hola, to żeĹ siÄ nieco zapÄdził. PamiÄtam jak jedziłem na wycieczki zakładowe to atobus w górach Polskich np wyjazd na Biały Krzyż w Szczyrku, w połowie drogi załÄ czał nagrzewnice w autobusie bo mu siÄ silnik przegrzewał a nie był to wyjazd na 2000m npm :) tylko znacznie mniej. -- Pozdr JanuszK 114 |
Data: Kwiecien 18 2012 15:22:17 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: PM |
wymyslilem ze moze w miejsce tej nagrzewnicy wsadzic pompke od omegi - taka jak ktos pisal na poczatku w tym watku. moze wymusiloby szybszy przeplyw. dlaczego w miejsce? szeregowo a na nagrzewnicę wentylator elektryczny i wyrzut powietrza za kabinę i co? jednak mozna podłaczyć dodatkowa chłodnicę. 115 |
Data: Kwiecien 18 2012 18:40:05 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | i co? jednak mozna podłaczyć dodatkowa chłodnicę. nie mozna bo nie ma na to miejsca. 116 |
Data: Kwiecien 18 2012 20:10:32 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: nazgul | W dniu 2012-04-18 18:40, marcin pisze: i co? jednak mozna podłaczyÄ dodatkowa chłodnicÄ. aleĹ sztywny masz dodatkowÄ chłodnicÄ w postaci nagrzewnicy. 117 |
Data: Kwiecien 18 2012 20:13:04 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | aleĹ sztywny i co w zwiazku z tym? ta chlodnica ma moze 7x7cm. i wieksza tam nie wejdzie. 118 |
Data: Kwiecien 18 2012 21:56:55 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: nazgul | W dniu 2012-04-18 20:13, marcin pisze: nic, ale rury już maszaleĹ sztywny jeszcze Ci siÄ nie znudziło cedzenie informacji? 119 |
Data: Kwiecien 18 2012 22:02:10 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | nic, ale rury już masz gdyby sie dalo to juz dawno bym zamontowal tam chlodnice. 120 |
Data: Kwiecien 18 2012 22:53:34 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: BQB | W dniu 2012-04-18 22:02, marcin pisze: nic, ale rury już masz To jak nic nie chcesz zmieniaÄ w konstrukcji auta, aby przeciwdziałaÄ temu efektowi, to rób to co robiÄ na pustyni w afryce - zatrzymujÄ siÄ i sikajÄ na chłodnicÄ, bÄ dź silnik. Czy ty naprawdÄ nie potrafisz zrozumieÄ, że twoja eksploatacja w tych warunkach wymaga zmian konstrukcyjnych w układzie chłodzenia? Musisz dołożyÄ dodatkowÄ chłodnicÄ gdziekolwiek, nie ma innego wyjĹcia. NajproĹciej, to podłÄ czyÄ siÄ pod przewody z chłodziwem przy nagrzewnicy i choÄby na szybkozłÄ czkach podłÄ czyÄ dodatkowÄ chłodnicÄ i wystawiÄ za okno. Albo, powiedz kobiecie, że może zabraÄ tylko jednÄ walizeczkÄ :D 121 |
Data: Kwiecien 18 2012 22:56:25 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: BQB | W dniu 2012-04-18 22:53, BQB pisze: W dniu 2012-04-18 22:02, marcin pisze: A przepraszam, jest jeszcze inne wyjĹcie - zdemontuj maskÄ samochodu przed wjazdem pod górkÄ, bÄ dź podnieĹ jÄ tak, aby robiła za dodatkowy wlot powietrza :P 122 |
Data: Kwiecien 19 2012 03:17:08 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: marcin | Czy ty naprawdÄ nie potrafisz zrozumieÄ, że twoja eksploatacja w tych jakie ja zadalem pytania w pierwszym poscie? czytales? 123 |
Data: Kwiecien 19 2012 21:33:23 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: BQB | W dniu 2012-04-19 03:17, marcin pisze: Czy ty naprawdÄ nie potrafisz zrozumieÄ, że twoja eksploatacja w tych Czytałem, ale niczego nie zmieni wymiana noĹnika energii. 124 |
Data: Kwiecien 16 2012 22:05:13 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: kogutek | marcin napisał(a): > Jeżeli jedziesz te 40km/h, to dokładanie wentylatorów niewiele Ci jużTo może być błąd. Osłona może wymuszać określony ruch powietrza przy silniku. jak jej nie ma to pomimo że niby powinno być lepiej jest gorzej. W 126p była osłona pod silnikiem. Niby nic nie dawała bo silnik chłodzony powietrzem i obudowany. Ale jak się komuś urwała albo sam zdjął to silniczek zaczynał się przegrzewać przy wysokich temperaturach zewnętrznych. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 125 |
Data: Kwiecien 17 2012 01:20:48 | Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy | Autor: | |