Grupy dyskusyjne   »   po co cufci tyle swiatełek

po co cufci tyle swiatełek



1 Data: Pa?dziernik 26 2007 09:47:20
Temat: po co cufci tyle swiatełek
Autor: Marek 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b9/POL_PKP_sygnały_układ_komór.svg/300px-POL_PKP_sygnały_układ_komór.svg.png

moga mrygac i swiecic cagle nie wadomo czy jechać czy stać.



2 Data: Pa?dziernik 26 2007 10:30:17
Temat: Re: po co cufci tyle swiatełek
Autor: Grzexs 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b9/POL_PKP_sygnały_układ_komór.svg/300px-POL_PKP_sygnały_układ_komór.svg.png

moga mrygac i swiecic cagle nie wadomo czy jechać czy stać.


Wiadomo, wiadomo... Ciufciowe światełka pokazują nie tylko czy jechać, ale też jak jechać - to znaczy z jaką prędkością.

A tak naprawdę, to czerwone (czasem niebieskie) - stój, inne - jedź. Semafor pokazuje nie tylko z jaką prędkością ma pociąg jechać, ale też co pokazuje następny semafor. Pociąg to nie samochód - nie zatrzyma się na kilkunastu metrach.

U nas i tak jest niewiele sygnałów - szwajcarskie i francuskie - to dopiero choinki.

O polskich sygnałach można poczytać np. tu: http://sygnalizacja-e1.republika.pl/

Grzexs

3 Data: Pa?dziernik 26 2007 11:06:30
Temat: Re: po co cufci tyle swiatełek
Autor: dfsfs 

O polskich sygnałach można poczytać np. tu:
http://sygnalizacja-e1.republika.pl/

Grzexs

ciekawe

Sygnał  S 3 "Jazda z największą dozwoloną prędkością nie większą niż 160
km/h -
w przodzie są dwa odstępy blokowe wolne - a przy następnym semaforze
z prędkością nie przekraczającą 100 km/h"

przy tym w Polsce znak  Sygnał S 2 "Jazda z największą dozwoloną prędkością"
to chyba jakies sci-fi

4 Data: Pa?dziernik 26 2007 14:29:46
Temat: Re: po co cufci tyle swiatełek
Autor: Raf :-) 

Dnia Fri, 26 Oct 2007 11:06:30 +0200, dfsfs napisał(a) w
 :

O polskich sygnałach można poczytać np. tu:
http://sygnalizacja-e1.republika.pl/

Grzexs

ciekawe

Sygnał  S 3 "Jazda z największą dozwoloną prędkością nie większą niż 160
km/h -
w przodzie są dwa odstępy blokowe wolne - a przy następnym semaforze
z prędkością nie przekraczającą 100 km/h"

przy tym w Polsce znak  Sygnał S 2 "Jazda z największą dozwoloną prędkością"
to chyba jakies sci-fi

Na CMK pociągi jadą do 160 km/h.

Jak inaczej dojechałyby z Krakowa do Warszawy (295 km) w 2:40h, przy
czym pierwsze pół godziny od wyjazdu z Krakowa wlecze się to niczym
żółw?

Pozdrawiam,

Raf :-)

--
www.myprofile.w.pl

5 Data: Pa?dziernik 26 2007 14:43:24
Temat: Re: po co cufci tyle swiatełek
Autor: dfsfs 

Na CMK pociągi jadą do 160 km/h.

Jak inaczej dojechałyby z Krakowa do Warszawy (295 km) w 2:40h, przy
czym pierwsze pół godziny od wyjazdu z Krakowa wlecze się to niczym
żółw?

ale przy 160km/h nadal ten sygnal "nie wiecej jak 160" w polskich realiach
to jest sci-fi ;-)

Pozdrawiam,

Raf :-)

ja rowniez pozdrawiam :-)
df

6 Data: Pa?dziernik 27 2007 16:38:34
Temat: Re: po co cufci tyle swiatełek
Autor: PawelW 

Raf :-) pisze:

Sygnał  S 3 "Jazda z największą dozwoloną prędkością nie większą niż 160
km/h -
w przodzie są dwa odstępy blokowe wolne - a przy następnym semaforze
z prędkością nie przekraczającą 100 km/h"

Na CMK pociągi jadą do 160 km/h.


Nie tylko na CMK, takich linii jest coraz więcej. Na CMK jest o ile mi wiadomo nawet odcinek z dozwoloną prędkością 200 km/h (mimo że obecnie żaden pojazd szynowy w PL takiej nie osiąga, ale to już temat na inną grupę)


--
Pozdrawiam
Paweł

po co cufci tyle swiatełek



Grupy dyskusyjne