Grupy dyskusyjne   »   pobór energii przez centralny zamek

pobór energii przez centralny zamek



1 Data: Luty 20 2012 22:15:56
Temat: pobór energii przez centralny zamek
Autor: mj 

Witam,

mam problem z poborem mocy przez centralny zamek. Podczas postoju
(zamknięty samochód) jest ok. ok 0.06A, natomiast jak tylko otworzę z
kluczyka samochód, wartość ta wynosi 0.3A. Wypinałem bezpieczniki i
wyszło na to że odpowiedzialny jest centralny zamek. Czy to jest
normalne zachowanie? Co może być przyczyną? Samochód Renault Thalia
1.2 16V



2 Data: Luty 21 2012 07:24:30
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: Czeslawek 

W dniu 2012-02-21 07:15, mj pisze:

Witam,

mam problem z poborem mocy przez centralny zamek. Podczas postoju
(zamknięty samochód) jest ok. ok 0.06A, natomiast jak tylko otworzę z
kluczyka samochód, wartość ta wynosi 0.3A. Wypinałem bezpieczniki i
wyszło na to że odpowiedzialny jest centralny zamek. Czy to jest
normalne zachowanie? Co może być przyczyną? Samochód Renault Thalia
1.2 16V

Cóż aby komputer mógł stale kontrolować stan zamków/drzwi to musi mieć zasilanie.

--
Pozdrawiam,
Czesławek

3 Data: Luty 20 2012 22:48:01
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: mj 

On 21 Lut, 07:24, Czeslawek  wrote:

W dniu 2012-02-21 07:15, mj pisze:

> Witam,

> mam problem z poborem mocy przez centralny zamek. Podczas postoju
> (zamknięty samochód) jest ok. ok 0.06A, natomiast jak tylko otworzę z
> kluczyka samochód, wartość ta wynosi 0.3A. Wypinałem bezpieczniki i
> wyszło na to że odpowiedzialny jest centralny zamek. Czy to jest
> normalne zachowanie? Co może być przyczyną? Samochód Renault Thalia
> 1.2 16V

Cóż aby komputer mógł stale kontrolować stan zamków/drzwi to musi mieć
zasilanie.


czyli uważasz że jest to raczej normalne?

4 Data: Luty 21 2012 09:19:51
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: Jarek Andrzejewski 

On Mon, 20 Feb 2012 22:15:56 -0800 (PST), mj
 wrote:

mam problem z poborem mocy przez centralny zamek. Podczas postoju
(zamknięty samochód) jest ok. ok 0.06A, natomiast jak tylko otworzę z
kluczyka samochód, wartość ta wynosi 0.3A. Wypinałem bezpieczniki i
wyszło na to że odpowiedzialny jest centralny zamek. Czy to jest
normalne zachowanie? Co może być przyczyną? Samochód Renault Thalia
1.2 16V

A jesteś na 100% pewien, że to nie np. światło w środku albo inna
elektryka uaktywniana w momencie, gdy auto wykryje otwarcie zamka (i
pytanie uzupełniające: czy wypiąłeś wszystkie bezpieczniki poza jednym
i czy ten jeden zabezpiecza _wyłącznie_ centralny zamek)?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

5 Data: Luty 21 2012 09:29:54
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: Grejon 

W dniu 2012-02-21 07:15, mj pisze:

Witam,

mam problem z poborem mocy przez centralny zamek. Podczas postoju
(zamknięty samochód) jest ok. ok 0.06A, natomiast jak tylko otworzę z
kluczyka samochód, wartość ta wynosi 0.3A. Wypinałem bezpieczniki i
wyszło na to że odpowiedzialny jest centralny zamek. Czy to jest
normalne zachowanie? Co może być przyczyną? Samochód Renault Thalia
1.2 16V

Masz jakiś moduł automatycznie ryglujący drzwi jeśli przez x sekund nie zostaną otwarte? Czy po odblokowaniu auta zapala sie w srodku jakas lampka?

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Green Trafic 140 dCi

6 Data: Luty 21 2012 00:56:45
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: mj 

Masz jakiś moduł automatycznie ryglujący drzwi jeśli przez x sekund nie
zostaną otwarte? Czy po odblokowaniu auta zapala sie w srodku jakas lampka?

nie.nie.

czy wypiąłeś wszystkie bezpieczniki poza jednym i czy ten jeden zabezpiecza _wyłącznie_ centralny zamek

wypiąłem, sprawdzę jeszcze w książce czy za co odpowiada ten
bezpiecznik. Oznaczony był autem z otwartymi drzwiami, ale faktycznie
może za coś innego jeszcze odpowiadać bo są tam takie dwa.

7 Data: Luty 21 2012 10:09:36
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: Myjk 

Tue, 21 Feb 2012 00:56:45 -0800 (PST), mj

sprawdzę jeszcze w książce czy za co odpowiada ten
bezpiecznik.

W książce nie musi być wszystko opisane. Prąd zżera głównie alarm i np.
immo, załÄ…czane zazwyczaj w momencie załÄ…czenia zamka centralnego.

--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl - zmieniarka *MP3*

8 Data: Luty 21 2012 01:52:57
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: mj 

W książce nie musi być wszystko opisane. Prąd zżera głównie alarm i np.
immo, załączane zazwyczaj w momencie załączenia zamka centralnego..

alarmu nie mam. Natężęnie utrzymuje się cały czas po otwarciu zamków

9 Data: Luty 21 2012 11:30:38
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: yabba 

Użytkownik "mj"  napisał w wiadomości

W książce nie musi być wszystko opisane. Prąd zżera głównie alarm i np.
immo, załączane zazwyczaj w momencie załączenia zamka centralnego.

alarmu nie mam. Natężęnie utrzymuje się cały czas po otwarciu zamków


Sprawdź pobór prądu po 15-20 minutach od otworzenia drzwi.

--
Pozdrawiam,

yabba

10 Data: Luty 21 2012 03:02:08
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: mj 

Sprawdź pobór prądu po 15-20 minutach od otworzenia drzwi.

w jakim celu? podejrzewasz coś?

11 Data: Luty 21 2012 12:42:53
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: yabba 

Użytkownik "mj"  napisał w wiadomości

Sprawdź pobór prądu po 15-20 minutach od otworzenia drzwi.

w jakim celu? podejrzewasz coś?


Niektóre samochody "żyją własnym życiem" nawet kilka minut po wyjęciu kluczyka. Może u Ciebie włącza się moduł od sterowania lampkami wnętrza, moduł od klimatyzacji, radio wychodzi z uśpienia albo coś podobnego.

Jestem też zdziwiony, że nie masz alarmu. Od chyba 10 lat nie spotkałem w miarę nowego samochodu bez alarmu.

--
Pozdrawiam,

yabba

12 Data: Luty 21 2012 17:13:40
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: jerzu 

On Tue, 21 Feb 2012 12:42:53 +0100, "yabba"
 wrote:

Jestem też zdziwiony, że nie masz alarmu. Od chyba 10 lat nie spotkałem w
miarę nowego samochodu bez alarmu.

A ja spotkałem.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

13 Data: Luty 21 2012 17:53:25
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: DoQ 

W dniu 21-02-2012 12:42, yabba pisze:

Jestem też zdziwiony, że nie masz alarmu. Od chyba 10 lat nie spotkałem
w miarę nowego samochodu bez alarmu.

Gdzie je spotykałeś? Bo zdecydowanie duża część fabrycznie nowych jednak nie ma alarmu .

--
pozdr. Rzędzimir

14 Data: Luty 21 2012 17:10:04
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: kamil 

On 21/02/2012 16:53, DoQ wrote:

W dniu 21-02-2012 12:42, yabba pisze:

Jestem też zdziwiony, że nie masz alarmu. Od chyba 10 lat nie spotkałem
w miarę nowego samochodu bez alarmu.

Gdzie je spotykałeś? Bo zdecydowanie duża część fabrycznie nowych jednak
nie ma alarmu .

Dacia Sandero z korbkami w drzwiach?



--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

15 Data: Luty 21 2012 18:17:03
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: DoQ 

W dniu 21-02-2012 18:10, kamil pisze:

Dacia Sandero z korbkami w drzwiach?

Wszystkie modele Suzuki, oprócz Kizashi - pasuje?


--
pozdr. Rzędzimir

16 Data: Luty 21 2012 19:35:44
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: Shrek 

On 2012-02-21 18:10, kamil wrote:

On 21/02/2012 16:53, DoQ wrote:
W dniu 21-02-2012 12:42, yabba pisze:

Jestem też zdziwiony, że nie masz alarmu. Od chyba 10 lat nie spotkałem
w miarę nowego samochodu bez alarmu.

Gdzie je spotykałeś? Bo zdecydowanie duża część fabrycznie nowych jednak
nie ma alarmu .

Dacia Sandero z korbkami w drzwiach?

Accord 2002. BTW Autoalarm to chyba najdebilniejszy wynalazek końca XX wieku. Raczej nikomu nie pomógł (taki fabryczny), a ile ludzi nawkurwiał to...

Shrek.

17 Data: Luty 21 2012 23:50:46
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: yabba 

Użytkownik "DoQ"  napisał w wiadomości

W dniu 21-02-2012 12:42, yabba pisze:

Jestem też zdziwiony, że nie masz alarmu. Od chyba 10 lat nie spotkałem
w miarę nowego samochodu bez alarmu.

Gdzie je spotykałeś? Bo zdecydowanie duża część fabrycznie nowych jednak nie ma alarmu .



Masz rację, fabryczny alarm to rzadkość. Ale alarm montowany przez dealera to prawie standard.

--
Pozdrawiam,

yabba

18 Data: Luty 22 2012 00:00:56
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: DoQ 

W dniu 21-02-2012 23:50, yabba pisze:

Gdzie je spotykałeś? Bo zdecydowanie duża część fabrycznie nowych
jednak nie ma alarmu .
Masz rację, fabryczny alarm to rzadkość. Ale alarm montowany przez
dealera to prawie standard.

Dokładnie. Często sprzedawcy wciskają klientowi alarm jako "dar" - ja bym badziewia nie chciał :)


--
pozdr. Rzędzimir

19 Data: Luty 21 2012 14:17:01
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: DoQ 

W dniu 21-02-2012 12:02, mj pisze:

Sprawdź pobór prądu po 15-20 minutach od otworzenia drzwi.
w jakim celu? podejrzewasz coś?

Poczekaj te 30min i dopiero zmierz, "BSI" przez ten czas powinno się uśpić - jeśli tak będzie to wszystko jest prawidłowo.

--
pozdr. Rzędzimir

20 Data: Luty 21 2012 11:13:21
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: Grejon 

W dniu 2012-02-21 09:56, mj pisze:

Masz jakiś moduł automatycznie ryglujący drzwi jeśli przez x sekund nie
zostaną otwarte? Czy po odblokowaniu auta zapala sie w srodku jakas lampka?

nie.nie.

A w ogóle to o co ten szum? Rozumiem, gdybyś miał taki pobór przy zamkniętych drzwiach, a na parkingu czy w garażu chyba nie zostawiasz otwartego auta?

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Green Trafic 140 dCi

21 Data: Luty 21 2012 11:20:06
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: Grejon 

W dniu 2012-02-21 11:13, Grejon pisze:

A w ogóle to o co ten szum? Rozumiem, gdybyś miał taki pobór przy
zamkniętych drzwiach, a na parkingu czy w garażu chyba nie zostawiasz
otwartego auta?

Sorry, zapomniałem że możesz mieć garaż przy chacie :)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Green Trafic 140 dCi

22 Data: Luty 21 2012 03:01:36
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: mj 

> A w ogóle to o co ten szum? Rozumiem, gdybyś miał taki pobór przy
> zamkniętych drzwiach, a na parkingu czy w garażu chyba nie zostawiasz
> otwartego auta?

Sorry, zapomniałem że możesz mieć garaż przy chacie :)

Ostatnio mi się całkowicie wyładował (co prawda jest już stary) ale
był wtedy zamknięty. Pomierzyłem napiecia i natężenia i wyszła ta
sprawa. Nie jest to problem, tylko się po prostu zastanawiam czy coś
może być nie tak-zamierzam wymienić akumulator i jeśli coś nie działa
prawidłowo to chciałbym to naprawić.może siłowniki do końca nie
działają i przy zamkniętych drzwiach też mi ciągnął energie.

23 Data: Luty 21 2012 14:12:04
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: butterfly 


Użytkownik "mj"  napisał w wiadomości Witam,

mam problem z poborem mocy przez centralny zamek. Podczas postoju
(zamknięty samochód) jest ok. ok 0.06A, natomiast jak tylko otworzę z
kluczyka samochód, wartość ta wynosi 0.3A. Wypinałem bezpieczniki i
wyszło na to że odpowiedzialny jest centralny zamek. Czy to jest
normalne zachowanie? Co może być przyczyną? Samochód Renault Thalia
1.2 16V


Moim zdaniem nie jest to zbyt dużo. Musisz pamiętac, że to nie tylko centralny zamek ale jeszcze radio (podtrzymanie pamięci), termometr (o ile jest), immobilajzer (o ile jest) i inne pierdy.
Samo podtzrymanie pamięci radia to ok 20 mA.

U mnie (w innym samochodzie) prąd zżerał mi immobilajzer do tego stopnia, że wreszcie został wyłączony na stałe (dało się).
Pozdrawiam

24 Data: Luty 21 2012 23:19:40
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: J.F. 

Dnia Mon, 20 Feb 2012 22:15:56 -0800 (PST), mj napisał(a):

mam problem z poborem mocy przez centralny zamek. Podczas postoju
(zamknięty samochód) jest ok. ok 0.06A, natomiast jak tylko otworzę z
kluczyka samochód, wartość ta wynosi 0.3A. Wypinałem bezpieczniki i
wyszło na to że odpowiedzialny jest centralny zamek. Czy to jest
normalne zachowanie?

Dlugo tak?

Bo to raczej nie jest normalne. Swiatlo sie jakies nie zapala ?
Bo jesli nie ... ktorys z silownikow sie zacial ?

J.

25 Data: Luty 21 2012 23:21:58
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: Grejon 

W dniu 2012-02-21 23:19, J.F. pisze:

Bo to raczej nie jest normalne. Swiatlo sie jakies nie zapala ?
Bo jesli nie ... ktorys z silownikow sie zacial ?

Ja się zastanawiam co go bardziej martwi - czy pobór prądu 60 mA (trochę dużo ale do przeżycia) po zamknięciu samochodu, czy pobór 300 mA po otwarciu (co ma znaczenie tylko dla kogoś z przydomowym garażem).

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Green Trafic 140 dCi

26 Data: Luty 24 2012 00:27:30
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: Feromon 


Użytkownik "mj"  napisał w wiadomości Witam,

mam problem z poborem mocy przez centralny zamek. Podczas postoju
(zamknięty samochód) jest ok. ok 0.06A, natomiast jak tylko otworzę z
kluczyka samochód, wartość ta wynosi 0.3A. Wypinałem bezpieczniki i
wyszło na to że odpowiedzialny jest centralny zamek. Czy to jest
normalne zachowanie? Co może być przyczyną? Samochód Renault Thalia
1.2 16V


300 mA to malutki prądzik wobec 400A rozruchowego...


Feromon

27 Data: Luty 24 2012 21:51:35
Temat: Re: pobór energii przez centralny zamek
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "Feromon"

mam problem z poborem mocy przez centralny zamek. Podczas postoju
(zamknięty samochód) jest ok. ok 0.06A, natomiast jak tylko otworzę z
kluczyka samochód, wartość ta wynosi 0.3A. Wypinałem bezpieczniki i
wyszło na to że odpowiedzialny jest centralny zamek. Czy to jest
normalne zachowanie? Co może być przyczyną? Samochód Renault Thalia
1.2 16V


300 mA to malutki prądzik wobec 400A rozruchowego...

Rozruchowy pobierany jest przez 10 sekund. To jakieś 3000 razy krócej niż zostawienie samochodu na całą noc.

pobór energii przez centralny zamek



Grupy dyskusyjne