LEPEK wyskrobał(a):
Witam,
Zamontowałem sobie centralny zamek w Atosie.
Jednak dzisiejszego ranka akumulator chyba był trochę słabszy i
zastanawiam się, czy czasem ten zamek nie "ciągnie" zbyt dużo prądu.
Pytanie: jak to sprawdzić?
Mam miernik uniwersalny, o taki
http://fotomatrix.home.pl/604laudmannlm-800/31m.jpg
Jak i gdzie go "podłączyć"?
1. Ustawiasz miernik na pomiar Amperów z dokładnością do mA
2. Wypinasz klemę + od aku
3. Podłączasz klema + <=> czarna sonda <=> miernik <=> czerwona sonda <=> + na aku
4. Odczytujesz pobór na zgaszonym silniku, przy wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu, zamkniętych drzwiach (żeby lampla sufitowa się nie paliła itd.). Pobór powinien być rzędu 0.02 - 0.04 A
5. W przypadku większego poboru (kilkanaście -dziesiąt mA), sprawdź czy żadne odbiorniki prądu nie działają (światła, światełka itd.)
6. Odpinasz po kolei bezpieczniki i sprawdzasz czy pobór spadł. Jak spadnie, to masz winowajcę.
--
..B:artek.
3 |
Data: Lipiec 01 2009 20:37:07 |
Temat: Re: pobór prądu w samochodzie |
Autor: Nex@pl |
..B:artek. pisze:
1. Ustawiasz miernik na pomiar Amperów z dokładnością do mA
Albo przełączasz na 10A jeżeli masz.
2. Wypinasz klemę + od aku
Hm... ja to robiłem na minusie, jest jakaś różnica..?
3. Podłączasz klema + <=> czarna sonda <=> miernik <=> czerwona sonda <=> + na aku
4. Odczytujesz pobór na zgaszonym silniku, przy wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu, zamkniętych drzwiach (żeby lampla sufitowa się nie paliła itd.). Pobór powinien być rzędu 0.02 - 0.04 A
No umówmy się, że poniżej 0.10A, czyli poniżej 100mA ;)
5. W przypadku większego poboru (kilkanaście -dziesiąt mA), sprawdź czy żadne odbiorniki prądu nie działają (światła, światełka itd.)
Zależy jak stare auto jest i ile ma w sobie elektroniki sterującej. Jak wspomniałem przy aucie, powiedzmy do 2000r. wynik 0.09A to już taki max. standard (a przynajmniej mi często tak pokazuje, alarm + centralny i kilka czujek)
6. Odpinasz po kolei bezpieczniki i sprawdzasz czy pobór spadł. Jak spadnie, to masz winowajcę.
Można jeszcze sprawdzić na uzbrojonym/rozbrojonym alarmie jeżeli jest.
4 |
Data: Lipiec 01 2009 21:27:07 | Temat: Re: pobór prądu w samochodzie | Autor: Tomasz Pyra |
Nex@pl pisze:
.B:artek. pisze:
1. Ustawiasz miernik na pomiar Amperów z dokładnością do mA
Albo przełączasz na 10A jeżeli masz.
Zasadniczo warto zacząć od wysokiego zakresu.
Chociażby z tego powodu, że kiedy połączy się to wszystko, przez chwilę pobór prądu może być znacznie wyższy.
A nie wiem jak taki multimetr zareaguje jak na najniższym zakresie popłynie przez niego kilka A przez chwilę.
2. Wypinasz klemę + od aku
Hm... ja to robiłem na minusie, jest jakaś różnica..?
Nie ma.
3. Podłączasz klema + <=> czarna sonda <=> miernik <=> czerwona sonda <=> + na aku
4. Odczytujesz pobór na zgaszonym silniku, przy wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu, zamkniętych drzwiach (żeby lampla sufitowa się nie paliła itd.). Pobór powinien być rzędu 0.02 - 0.04 A
No umówmy się, że poniżej 0.10A, czyli poniżej 100mA ;)
100mA to już 2.4Ah na dobę.
Zimą po tygodniu stania może się nie udać uruchomić samochodu.
9 |
Data: Lipiec 03 2009 09:38:37 | Temat: Re: pobór prądu w samochodzie | Autor: LEPEK |
Tomasz Pyra pisze:
Nex@pl pisze:
.B:artek. pisze:
[...]
Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
Jeszcze nie mierzyłem, ale z ciekawości to zrobię.
Z ciekawości, bo ty chyba tylko wrażenie było + chwilowe niedomaganie rozrusznika (szczotki się zawieszają, czy coś, i czasem nie załapuje tylko terkocze i trzeba go ruszyć).
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3 sedan '97
Hyundai Atos 0.9 nanovan '00
10 |
Data: Lipiec 03 2009 10:42:12 | Temat: Re: pobór prądu w samochodzie | Autor: J.F. |
Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości
Z ciekawości, bo ty chyba tylko wrażenie było + chwilowe
niedomaganie rozrusznika (szczotki się zawieszają, czy coś, i
czasem nie załapuje tylko terkocze i trzeba go ruszyć).
Jesli szczotki ci sie zawieszaja, to czas je zmienic. Bo sie
zawiesza na dobre .
J.
| | | |