Grupy dyskusyjne   »   pomiar prądu w aucie

pomiar prądu w aucie



1 Data: Grudzien 12 2014 16:57:12
Temat: pomiar prądu w aucie
Autor: dddddddd 

Witam,
Coś poera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)
Da się jakoś to zrobić? Auto to duy prądoerny diesel, peny stan spoczynku osiąga po ponad p godzinie (pobiera wtedy naście mA), ale czuję e nie zawsze (bo mimo nowego akumulatora 100 czy 110Ah i tras min. 2x30 km autostradą praktycznie codziennie co jakiś czas sabo kręci i trzeba go doadować). Normalnym w tym aucie jest e do p godziny moduy się usypiają (tu po zamknięciu jest kilka amper, pniej stopniowo spada, po otwarciu auto ciągnie kilkanaście A, ale to te w jego przypadku normalne)
Pacjent to BMW e61 535d, wymieniona "inteligentna" klema, w będach nic nie ma, alternator napięcie daje poprawne.

--
Pozdrawiam
Łukasz



2 Data: Grudzien 12 2014 17:17:56
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: BUNIEK 

Witam,
Coś poera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)
Da się jakoś to zrobić? Pacjent to BMW e61 535d, wymieniona "inteligentna" klema, w będach nic nie ma, alternator napięcie daje poprawne.

Jest cos takiego jak przekadniki stosuje się w instalacjach elektrycznych i do wpięcia urządzeń pomiarowych.
Jak przez obwd pynie prąd 300A(na odpowiednio grubym kablu), to na przekadniku jest np. 3 A a amperomierz jest odpowiednio wyskalowany widząc 3 pokazuje 300 bo wie ze ma 1:100 to przykad i nawet nie wiem czy są 1:100 ale tak to się robi/mona zrobić. Najprostsze to forma cewki. Do prądu staego tez pewnie są, ja widziaem zastosowania do zmiennego.

Buniek

3 Data: Grudzien 12 2014 18:28:30
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-12-12 17:17, BUNIEK pisze:

Witam,
Coś poera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam
sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)
Da się jakoś to zrobić? Pacjent to BMW e61 535d, wymieniona
"inteligentna" klema, w będach nic nie ma, alternator napięcie daje
poprawne.

Jest cos takiego jak przekadniki stosuje się w instalacjach
elektrycznych i do wpięcia urządzeń pomiarowych.
Jak przez obwd pynie prąd 300A(na odpowiednio grubym kablu), to na
przekadniku jest np. 3 A a amperomierz jest odpowiednio wyskalowany
widząc 3 pokazuje 300 bo wie ze ma 1:100 to przykad i nawet nie wiem
czy są 1:100 ale tak to się robi/mona zrobić. Najprostsze to forma
cewki. Do prądu staego tez pewnie są, ja widziaem zastosowania do
zmiennego.

Buniek





no dobra, a jak będą miliampery to pokae toto dokadnie, czy z dokadnością do 100mA? :)

--
Pozdrawiam
Łukasz

4 Data: Grudzien 12 2014 19:02:54
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Fri, 12 Dec 2014 18:28:30 +0100, dddddddd napisa(a):

no dobra, a jak bd miliampery to pokae toto dokadnie
Jeli zakres pomiarowy bd dziesitki miliamper, klasa dokadnoci 1%
to poka z dok. ok. 1%

 czy z dokadnoci do 100mA? :)
To zaley od zakresu pomiarowego i klasy, jak ju powiedziaem wyej.


--
Jacek

5 Data: Grudzien 14 2014 09:15:59
Temat: Re: pomiar prdu w aucie
Autor: Pszemol 

"Jacek Maciejewski"  wrote in message

Dnia Fri, 12 Dec 2014 18:28:30 +0100, dddddddd napisa(a):

no dobra, a jak bd miliampery to pokae toto dokadnie
Jeli zakres pomiarowy bd dziesitki miliamper, klasa dokadnoci 1%
to poka z dok. ok. 1%

Nie, musisz zsumowa bd jaki wprowadza sam przekadnik prdowy,
np. jego dokadno to 10%, miernik 1% - w sumie masz 11% bdu.

6 Data: Grudzien 12 2014 19:07:58
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: p0li 

T->Dnia 2014-12-12 18:28:30 niejaki dddddddd napisa:

no dobra, a jak bd miliampery to pokae toto dokadnie, czy z
dokadnoci do 100mA? :)

a po co chcesz mierzy prd podczas rozruchu?

z plusowej klemy powinny i 2 kable - jeden do rozrusznika (gruby) drugi
(lub wicej) do caej reszty - i tam wepnij amperomierz - najlepiej
bocznikowy (bocznik pod mask - modu w kabinie)

teraz mona kupi moduy elektroniczne (z chin) plusem dodatnim jest
cyfrowy odczyt, plusem ujemnym jest dziaanie tylko w jedn stron
(adowanie lub rozadowanie) - nie spotkaem moduu DC z pomiarem w obie
strony

dlatego u siebie w aucie mam miernik analogowy +/- 30A - dokadno odczytu
~0.5A - szau nie ma ale mona oszacowa czy co ssa wicej na postoju czy
pojedyncze mA

--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebra sobie szarlotki

7 Data: Grudzien 12 2014 20:27:02
Temat: Re: pomiar prdu w aucie
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello p0li,

Friday, December 12, 2014, 7:07:58 PM, you wrote:

[...]

teraz mona kupi moduy elektroniczne (z chin) plusem dodatnim jest
cyfrowy odczyt, plusem ujemnym jest dziaanie tylko w jedn stron
(adowanie lub rozadowanie) - nie spotkaem moduu DC z pomiarem w obie
strony

e jak? Ja nie znam innych. Ale ja na ICL7106/7 wychowany...

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

8 Data: Grudzien 12 2014 23:40:47
Temat: Re: pomiar prdu w aucie
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-12-12 19:07, p0li pisze:

T->Dnia 2014-12-12 18:28:30 niejaki dddddddd napisa:
no dobra, a jak bd miliampery to pokae toto dokadnie, czy z
dokadnoci do 100mA? :)

a po co chcesz mierzy prd podczas rozruchu?

z plusowej klemy powinny i 2 kable - jeden do rozrusznika (gruby) drugi
(lub wicej) do caej reszty - i tam wepnij amperomierz - najlepiej
bocznikowy (bocznik pod mask - modu w kabinie)


z plusowej klemy idzie jeden kabel, pniej si pewnie rozdziela bo cz prdu zostaje w skrzynce bezpiecznikowej w baganiku (aku w baganiku), a cz leci pod mask choby do dodatkowej klemy
wanie o to mi chodzi - nie chc mierzy prdu podczas rozruchu, ale te nie chc odcza miernika w czasie odpalania auta

--
Pozdrawiam
ukasz

9 Data: Grudzien 12 2014 14:48:06
Temat: Re: pomiar prdu w aucie
Autor:

W dniu pitek, 12 grudnia 2014 23:40:51 UTC+1 uytkownik dddddddd napisa:

W dniu 2014-12-12 19:07, p0li pisze:
> T->Dnia 2014-12-12 18:28:30 niejaki dddddddd napisa:
>> no dobra, a jak bd miliampery to pokae toto dokadnie, czy z
>> dokadnoci do 100mA? :)
>
> a po co chcesz mierzy prd podczas rozruchu?
>
> z plusowej klemy powinny i 2 kable - jeden do rozrusznika (gruby) drugi
> (lub wicej) do caej reszty - i tam wepnij amperomierz - najlepiej
> bocznikowy (bocznik pod mask - modu w kabinie)
>

z plusowej klemy idzie jeden kabel, pniej si pewnie rozdziela bo
cz prdu zostaje w skrzynce bezpiecznikowej w baganiku (aku w
baganiku), a cz leci pod mask choby do dodatkowej klemy
wanie o to mi chodzi - nie chc mierzy prdu podczas rozruchu, ale
te nie chc odcza miernika w czasie odpalania auta

--
Pozdrawiam
ukasz

Woltomierz o odpowiedniej czuoci i mierzysz spadek napicia na przewodzie od klemy do tego rozdzielenia.

10 Data: Grudzien 13 2014 06:44:20
Temat: Re: pomiar prdu w aucie
Autor: Shrek 

On 2014-12-12 23:48,  wrote:

Woltomierz o odpowiedniej czuoci i mierzysz spadek napicia na przewodzie od klemy do tego rozdzielenia.

I cytujc klasyka bdziesz mia pomiar czysto teoretyczny. Miliampery razy miliomy rwna si (prawie) zero. Bdziesz mierzy raczej jak dobrze docisne sondy.

Shrek.

11 Data: Grudzien 12 2014 19:41:13
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: Jacek 

W dniu 2014-12-12 o 17:17, BUNIEK pisze:

Jest cos takiego jak przekadniki stosuje się w instalacjach
elektrycznych i do wpięcia urządzeń pomiarowych.
Kolejny geniusz internetowy. Gdzie widziaeś przekadniki prądu staego??
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydawać się gupim, ni odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Jacek

12 Data: Grudzien 12 2014 20:29:25
Temat: Re: pomiar prdu w aucie
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Jacek,

Friday, December 12, 2014, 7:41:13 PM, you wrote:

W dniu 2014-12-12 o 17:17, BUNIEK pisze:

Jest cos takiego jak przekadniki stosuje si w instalacjach
elektrycznych i do wpicia urzdze pomiarowych.
Kolejny geniusz internetowy. Gdzie widziae przekadniki prdu staego??

A Ty nie widziae? Mwi Ci co haso LEM?
http://www.europowercomponents.com/media/uploads/la100-p.pdf

Lepiej jest nie odzywa si wcale i wydawa si gupim, ni odezwa si
i rozwia wszelkie wtpliwoci.

Ano wanie...

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

13 Data: Grudzien 12 2014 22:00:04
Temat: Re: pomiar prdu w aucie
Autor: Jacek 

W dniu 2014-12-12 o 20:29, RoMan Mandziejewicz pisze:

A Ty nie widziae? Mwi Ci co haso LEM?
http://www.europowercomponents.com/media/uploads/la100-p.pdf
Jasne, jasne. Takie co ma kady w garau i sobie zmierzy. To raz.
Buniek wyranie pisze "Do prdu staego tez pewnie s, ja widziaem zastosowania do zmiennego." Czyli nie wie, ale odpowiada. To dwa. Pewnie mia na myli bocznik.
Dokadno tego ustrojstwa LEM na 100 A (mylisz, e rozrusznikowi tyle wystarczy?) 0,45% daje bd pomiaru 0,45A czyli o dwa rzdy wielkoci za duo, eby okreli, czy i gdzie "prd ucieka". To trzy.
Co do zasady: jak chcemy zmierzy co "poera" prd to raczej chodzi o "poeranie" na postoju, jak silnik nie pracuje. Tutaj adne LEMy ani przekadniki potrzebne nie s. Podcza si amperomierz do masy i do bieguna akumulatora (przy zaoonej klemie). Potem klem si zdejmuje i amperomierz zaczyna mierzy. Pozostaje problem, jak wytropi "poeracza".
Jacek

14 Data: Grudzien 12 2014 22:10:29
Temat: Re: pomiar prdu w aucie
Autor: p0li 

T->Dnia 2014-12-12 22:00:04 niejaki Jacek napisa:

Pozostaje problem, jak wytropi "poeracza".
Jacek

ja wycigaem bezpieczniki po jednym

--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebra sobie szarlotki

15 Data: Grudzien 12 2014 22:11:31
Temat: Re: pomiar prdu w aucie
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Jacek,

Friday, December 12, 2014, 10:00:04 PM, you wrote:

W dniu 2014-12-12 o 20:29, RoMan Mandziejewicz pisze:

A Ty nie widziae? Mwi Ci co haso LEM?
http://www.europowercomponents.com/media/uploads/la100-p.pdf
Jasne, jasne. Takie co ma kady w garau i sobie zmierzy. To raz.

Twierdzie, e nie istniej, to raz.

Buniek wyranie pisze "Do prdu staego tez pewnie s, ja widziaem
zastosowania do zmiennego." Czyli nie wie, ale odpowiada. To dwa.

Ty nie wiedziae i te odpowiedziae, to dwa. On nie wprowadzi w
bd, Ty tak.

Pewnie mia na myli bocznik. Dokadno tego ustrojstwa LEM na 100
A (mylisz, e rozrusznikowi tyle wystarczy?)

LEMY maj przecialno sta rzdu 3x.

0,45% daje bd pomiaru 0,45A czyli o dwa rzdy wielkoci za duo,
eby okreli, czy i gdzie "prd ucieka". To trzy.

Nie odrniasz dokadnoci od poziomu nieczuoci i offsetu, to trzy.

Podsumowujc: http://rtfm.killfile.pl/#lajza

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

16 Data: Grudzien 13 2014 13:33:09
Temat: Re: pomiar prdu w aucie
Autor: Jacek 

W dniu 2014-12-12 o 22:11, RoMan Mandziejewicz pisze:

Nie odrniasz dokadnoci od poziomu nieczuoci i offsetu, to trzy.
Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamie.
Pomys, eby na wadze wagonowej way kiebas rednio jest udany.
Chcemy wychwyci prdy rzdu miliamperw, wic uyjemy miernik o zakresie pomiaru 100000 razy wikszym?
Jacek

17 Data: Grudzien 13 2014 15:04:35
Temat: Re: pomiar prdu w aucie
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Jacek,

Saturday, December 13, 2014, 1:33:09 PM, you wrote:

Nie odrniasz dokadnoci od poziomu nieczuoci i offsetu, to trzy.
Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamie.

Zabijesz si.

Pomys, eby na wadze wagonowej way kiebas rednio jest udany.
Chcemy wychwyci prdy rzdu miliamperw, wic uyjemy miernik o
zakresie pomiaru 100000 razy wikszym?

Odpowiadamy na zadane pytanie o przekadniki a nie o sensowno
pomiaru.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

18 Data: Grudzien 12 2014 19:21:34
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Fri, 12 Dec 2014 16:57:12 +0100, dddddddd napisa(a):

Witam,
Co poera prd w moim aucie. Nie dzieje si to zawsze dlatego szukam
sposobu jak wpi amperomierz do auta i go nie spali przy odpalaniu :)

Nie mierz prdu podczas odpalania.
Czyli na czas uruchamiania silnika, czysz obwd bez amperomierza.

Natomiast po uruchomieniu, jestem przekonany e prd bdzie pyn w drug
stron - tzn. e bdzie adowa akumulator.
A to co Ci go rozadowuje, robi to na postoju, jak silnik nie pracuje.

Wic do sprawdzenia masz napicie adowania - czyli jak silnik pracuje, to
czy napicie na akumulatorze wynosi 13.8-14.4V.



Da si jako to zrobi? Auto to duy prdoerny diesel,

A co w nim takiego prdoernego?
Ogrzewanie elektryczne?
Bo jednak jak nie jedzisz na krtkich trasach, to albo masz za niskie
napicie adowania, albo zepsuty akumulator, albo jakie akcesoria zuywaj
prd przez noc. Cudw nie ma :)

peny stan
spoczynku osiga po ponad p godzinie (pobiera wtedy nacie mA), ale
czuj e nie zawsze (bo mimo nowego akumulatora 100 czy 110Ah i tras
min. 2x30 km autostrad praktycznie codziennie co jaki czas sabo krci
i trzeba go doadowa). Normalnym w tym aucie jest e do p godziny
moduy si usypiaj (tu po zamkniciu jest kilka amper, pniej
stopniowo spada, po otwarciu auto cignie kilkanacie A, ale to te w
jego przypadku normalne)

Nie sdz eby to byo normalne - kilkanacie amper to bdzie jakie 200W.
No chyba e jakie grzanie foteli Ci si wcza eby mia ciepo jak
wsidziesz.
Kilka amper po zamkniciu to te wydaje si by sporo za duo - moe przez
kilka sekund po wyczeniu silnika, (domykanie szyb itp.) ale nie duej.

Natomiast przy 100Ah to nadal powinno si wyrabia.

A moe jaki problem z rozrusznikiem?
Widziaem ju taki ktry sabo krci - okazao si e jakie smoopodobne
uszczelnienie si stopio, wpyno do rodka i si tam krcio wewntrz
silnika.

19 Data: Grudzien 12 2014 23:49:45
Temat: Re: pomiar prdu w aucie
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-12-12 19:21, Tomasz Pyra pisze:


A co w nim takiego prdoernego?

moduy...
a to nawigacja si przygotowuje tu po otwarciu, a to wzmacniacz krci wiatrakiem po zamkniciu, jakie podwietlenia (lampka od skrzyni biegw - P - ganie chyba po p godzinie wic dopiero wtedy modu si usypia

Bo jednak jak nie jedzisz na krtkich trasach, to albo masz za niskie
napicie adowania, albo zepsuty akumulator, albo jakie akcesoria zuywaj
prd przez noc. Cudw nie ma :)


akumulator nowy (poprzedni te zy nie by, napicia dawno nie mierzyem ale antyradar pokazuje i 14,6V

peny stan
spoczynku osiga po ponad p godzinie (pobiera wtedy nacie mA), ale
czuj e nie zawsze (bo mimo nowego akumulatora 100 czy 110Ah i tras
min. 2x30 km autostrad praktycznie codziennie co jaki czas sabo krci
i trzeba go doadowa). Normalnym w tym aucie jest e do p godziny
moduy si usypiaj (tu po zamkniciu jest kilka amper, pniej
stopniowo spada, po otwarciu auto cignie kilkanacie A, ale to te w
jego przypadku normalne)

Nie sdz eby to byo normalne - kilkanacie amper to bdzie jakie 200W.

jest to norma w e60 - tu po zamkniciu auta pobr prdu spada z kilkunastu do kilku A do szybko i pniej stopniowo si wycisza

No chyba e jakie grzanie foteli Ci si wcza eby mia ciepo jak
wsidziesz.
Kilka amper po zamkniciu to te wydaje si by sporo za duo - moe przez
kilka sekund po wyczeniu silnika, (domykanie szyb itp.) ale nie duej.

rne fora o tym aucie mwi e to normalne, tylko e wydaje mi si e nie jest tak za kadym razem - sdz e problemem jest jaki modu ktry raz na kilka razy si nie wygasi i cignie prd ca noc. Nie mam na tyle `czasu eby codziennie podcza miernik, dlatego chciabym zamontowa co na stae


Natomiast przy 100Ah to nadal powinno si wyrabia.

A moe jaki problem z rozrusznikiem?
Widziaem ju taki ktry sabo krci - okazao si e jakie smoopodobne
uszczelnienie si stopio, wpyno do rodka i si tam krcio wewntrz
silnika.

hmm o tym nie pomylaem, moe nawet cignie sporo wicej prdu przy rozruchu...

--
Pozdrawiam
ukasz

20 Data: Grudzien 13 2014 11:26:11
Temat: Re: pomiar prdu w aucie
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Fri, 12 Dec 2014 23:49:45 +0100, dddddddd napisa(a):

W dniu 2014-12-12 19:21, Tomasz Pyra pisze:

A co w nim takiego prdoernego?

moduy...
a to nawigacja si przygotowuje tu po otwarciu, a to wzmacniacz krci
wiatrakiem po zamkniciu, jakie podwietlenia (lampka od skrzyni biegw
- P - ganie chyba po p godzinie wic dopiero wtedy modu si usypia

Bo jednak jak nie jedzisz na krtkich trasach, to albo masz za niskie
napicie adowania, albo zepsuty akumulator, albo jakie akcesoria zuywaj
prd przez noc. Cudw nie ma :)


akumulator nowy (poprzedni te zy nie by, napicia dawno nie mierzyem
ale antyradar pokazuje i 14,6V

peny stan
spoczynku osiga po ponad p godzinie (pobiera wtedy nacie mA), ale
czuj e nie zawsze (bo mimo nowego akumulatora 100 czy 110Ah i tras
min. 2x30 km autostrad praktycznie codziennie co jaki czas sabo krci
i trzeba go doadowa). Normalnym w tym aucie jest e do p godziny
moduy si usypiaj (tu po zamkniciu jest kilka amper, pniej
stopniowo spada, po otwarciu auto cignie kilkanacie A, ale to te w
jego przypadku normalne)

Nie sdz eby to byo normalne - kilkanacie amper to bdzie jakie 200W.

jest to norma w e60 - tu po zamkniciu auta pobr prdu spada z
kilkunastu do kilku A do szybko i pniej stopniowo si wycisza

No chyba e jakie grzanie foteli Ci si wcza eby mia ciepo jak
wsidziesz.
Kilka amper po zamkniciu to te wydaje si by sporo za duo - moe przez
kilka sekund po wyczeniu silnika, (domykanie szyb itp.) ale nie duej.

rne fora o tym aucie mwi e to normalne, tylko e wydaje mi si e
nie jest tak za kadym razem - sdz e problemem jest jaki modu ktry
raz na kilka razy si nie wygasi i cignie prd ca noc. Nie mam na
tyle `czasu eby codziennie podcza miernik, dlatego chciabym
zamontowa co na stae

Rozrusznik na pewno ma osobny, bardzo gruby przewd + idcy najczciej
bezporednio od klemy akumulatora, do rozrusznika.

Wic amperomierz moesz podczy tak, eby nie mierzy Ci obwodu
rozruchowego, a wczasz go w te pozostae.
Tyle e w zalenoci od wyposaenia i tak samochd w czasie jazdy potrafi
cign ponad 100A - np. wspomaganie kierownicy z napdem elektrycznym
podczas parkowania.
Wic gdyby chcia go mie cay czas zamontowany, to potrzebujesz taki
ktry si nie spali przy maksymalnym poborze prdu, a do tego nadal bdzie
pokaza prd z dokadnoci 10mA.

Ja jak szukaem to podczas jazdy mierzyem tylko napicie na zaciskach,
eby upewni si e nie mam spadkw napicia adowania w czasie jazdy.
A dopiero po zaparkowaniu przeczaem przewody tak eby mierzy prd, i
podczaem go tak eby nie przerwa obwodu.

A moe jaki problem z rozrusznikiem?
Widziaem ju taki ktry sabo krci - okazao si e jakie smoopodobne
uszczelnienie si stopio, wpyno do rodka i si tam krcio wewntrz
silnika.

hmm o tym nie pomylaem, moe nawet cignie sporo wicej prdu przy
rozruchu...

Ale nim rozbierzesz rozrusznik, to jednak wyeliminuj to e jakie
urzdzenie Ci rozadowuje akumulator.

Ja montowaem amperomierz, a do niego kamer ktra go ca noc filmowaa :)

21 Data: Grudzien 13 2014 10:58:29
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: AlexY 

Tomasz Pyra pisze:
[..]

Ja montowaem amperomierz, a do niego kamerę ktra go caą noc filmowaa :)

Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie rejestrujące dane byoby mniejszą armatą na taką muchę :)


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

22 Data: Grudzien 13 2014 13:57:38
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: re 



Uytkownik "AlexY"

[..]

Ja montowaem amperomierz, a do niego kamerę ktra go caą noc filmowaa :)

Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byoby mniejszą armatą na taką muchę :)
-- -
Bezprzewodowy adapter OBD2 na ELM327 mierzy napięcie :-)

23 Data: Grudzien 13 2014 16:24:01
Temat: Re: pomiar prdu w aucie
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:57:38 +0100, re napisa(a):

Uytkownik "AlexY"
[..]
Ja montowaem amperomierz, a do niego kamer ktra go ca noc filmowaa
:)
Miernik z portem szeregowym i jakie laptopopodobne urzdzenie
rejestrujce dane byoby mniejsz armat na tak much :)

Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator
:-)

Bezprzewodowy adapter OBD2 na ELM327 mierzy napicie :-)

A OBD2 dziala po wylaczeniu zaplonu ? Niby sporo potrafi w aucie
dzialac ... ale to juz wiecie co wam prad zzera :-)

No i pomiar napiecia malo miarodajny jest, chyba ze dokladny i skoki
analizowac.


J.

24 Data: Grudzien 13 2014 17:24:26
Temat: Re: pomiar prdu w aucie
Autor: re 



Uytkownik "J.F."

[..]
Ja montowaem amperomierz, a do niego kamer ktra go ca noc filmowaa
:)
Miernik z portem szeregowym i jakie laptopopodobne urzdzenie
rejestrujce dane byoby mniejsz armat na tak much :)

Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator
:-)

Bezprzewodowy adapter OBD2 na ELM327 mierzy napicie :-)

A OBD2 dziala po wylaczeniu zaplonu ?
-- -
Komunikacji z ECU nie ma, ale napicie mierzy sam.

Niby sporo potrafi w aucie
dzialac ... ale to juz wiecie co wam prad zzera :-)
-- -
Nieuywane zasypiaj.

No i pomiar napiecia malo miarodajny jest, chyba ze dokladny i skoki
analizowac.
-- -
No tak, musiaoby jednak prd mierzy a nie napicie.

25 Data: Grudzien 13 2014 18:00:26
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: AlexY 

J.F. pisze:

Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:57:38 +0100, re napisa(a):
Uytkownik "AlexY"
[..]
Ja montowaem amperomierz, a do niego kamerę ktra go caą noc filmowaa
:)
Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byoby mniejszą armatą na taką muchę :)

Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator
:-)

Windows (przynajmniej do XP bo w 7 go nie widzę) ma systemowy terminal ktry rejestruje do pliku.

[..]


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

26 Data: Grudzien 13 2014 19:38:50
Temat: Re: pomiar prdu w aucie
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 13 Dec 2014 18:00:26 +0000, AlexY napisa(a):

J.F. pisze:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:57:38 +0100, re napisa(a):
Uytkownik "AlexY"
[..]
Ja montowaem amperomierz, a do niego kamer ktra go ca noc filmowaa
:)
Miernik z portem szeregowym i jakie laptopopodobne urzdzenie
rejestrujce dane byoby mniejsz armat na tak much :)

Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator
:-)
Windows (przynajmniej do XP bo w 7 go nie widz) ma systemowy terminal
ktry rejestruje do pliku.

Ale komputer na ktorym dziala trzeba jakos zasilac :-)

J.

27 Data: Grudzien 13 2014 21:47:57
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: AlexY 

J.F. pisze:

Dnia Sat, 13 Dec 2014 18:00:26 +0000, AlexY napisa(a):
J.F. pisze:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:57:38 +0100, re napisa(a):
Uytkownik "AlexY"
[..]
Ja montowaem amperomierz, a do niego kamerę ktra go caą noc filmowaa
:)
Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byoby mniejszą armatą na taką muchę :)

Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator
:-)
Windows (przynajmniej do XP bo w 7 go nie widzę) ma systemowy terminal
ktry rejestruje do pliku.

Ale komputer na ktorym dziala trzeba jakos zasilac :-)

A kamery nie trzeba?


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

28 Data: Grudzien 14 2014 09:34:38
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: Pszemol 

"AlexY"  wrote in message

J.F. pisze:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 18:00:26 +0000, AlexY napisa(a):
J.F. pisze:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:57:38 +0100, re napisa(a):
Uytkownik "AlexY"
[..]
Ja montowaem amperomierz, a do niego kamerę ktra go caą noc filmowaa
:)
Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byoby mniejszą armatą na taką muchę :)

Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator
:-)
Windows (przynajmniej do XP bo w 7 go nie widzę) ma systemowy terminal
ktry rejestruje do pliku.

Ale komputer na ktorym dziala trzeba jakos zasilac :-)

A kamery nie trzeba?

Moe ma wasną baterię litową?

29 Data: Grudzien 13 2014 23:43:18
Temat: Re: pomiar prdu w aucie
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 13 Dec 2014 10:58:29 +0000, AlexY napisa(a):

Tomasz Pyra pisze:
[..]
Ja montowaem amperomierz, a do niego kamer ktra go ca noc filmowaa :)

Miernik z portem szeregowym i jakie laptopopodobne urzdzenie
rejestrujce dane byoby mniejsz armat na tak much :)

Nastpnym razem, zamiast wyj ze schowka multimetr za 10z i kamerk ktra
jest w samochodzie, zamwi nowy multimetr, a potem zostawi z nim na noc w
aucie laptopa za par tysicy ;)

30 Data: Grudzien 13 2014 23:28:05
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: AlexY 

Tomasz Pyra pisze:

Dnia Sat, 13 Dec 2014 10:58:29 +0000, AlexY napisa(a):

Tomasz Pyra pisze:
[..]
Ja montowaem amperomierz, a do niego kamerę ktra go caą noc filmowaa :)

Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byoby mniejszą armatą na taką muchę :)

Następnym razem, zamiast wyjąć ze schowka multimetr za 10z i kamerkę ktra
jest w samochodzie, zamwię nowy multimetr, a potem zostawię z nim na noc w
aucie laptopa za parę tysięcy ;)

A samochodu nie obawiasz się zostawić na noc? wart chyba troszkę więcej ni laptop? Maska podniesiona e kady ma dostęp? Laptopy za kilka tysięcy nie mają portu szeregowego, do tego uywa się zabytku za 50z z procem 486. Ciekawi mnie e tej kamerki nikt nie kradnie, te okoo tysiacza kosztowaa chyba.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

31 Data: Grudzien 14 2014 14:44:43
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: RadoslawF 

Dnia 2014-12-14 00:28, Uytkownik AlexY napisa:

Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 10:58:29 +0000, AlexY napisa(a):

Tomasz Pyra pisze:
[..]
Ja montowaem amperomierz, a do niego kamerę ktra go caą noc
filmowaa :)

Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byoby mniejszą armatą na taką muchę :)

Następnym razem, zamiast wyjąć ze schowka multimetr za 10z i kamerkę
ktra
jest w samochodzie, zamwię nowy multimetr, a potem zostawię z nim na
noc w
aucie laptopa za parę tysięcy ;)

A samochodu nie obawiasz się zostawić na noc? wart chyba troszkę więcej
ni laptop? Maska podniesiona e kady ma dostęp? Laptopy za kilka
tysięcy nie mają portu szeregowego, do tego uywa się zabytku za 50z z
procem 486. Ciekawi mnie e tej kamerki nikt nie kradnie, te okoo
tysiacza kosztowaa chyba.

Laptop za 50z nie ma sprawnej baterii więc caa kombinacja
robiona aby zmierzyć pobr przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.


Pozdrawiam

32 Data: Grudzien 14 2014 13:50:22
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: AlexY 

RadoslawF pisze:
[..]

Laptop za 50z nie ma sprawnej baterii więc caa kombinacja
robiona aby zmierzyć pobr przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.

Ten za parę tysiakw te nocy nie wytrzyma.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

33 Data: Grudzien 14 2014 09:33:56
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: Pszemol 

"AlexY"  wrote in message

RadoslawF pisze:
[..]
Laptop za 50z nie ma sprawnej baterii więc caa kombinacja
robiona aby zmierzyć pobr przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.

Ten za parę tysiakw te nocy nie wytrzyma.

Alex, nie potrafisz odpuścić w porę?

34 Data: Grudzien 14 2014 16:40:21
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: AlexY 

Pszemol pisze:

"AlexY"  wrote in message
RadoslawF pisze:
[..]
Laptop za 50z nie ma sprawnej baterii więc caa kombinacja
robiona aby zmierzyć pobr przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.

Ten za parę tysiakw te nocy nie wytrzyma.

Alex, nie potrafisz odpuścić w porę?

Co mam odpuścić? Nie mam racji? Nudzi mi się przy niedzieli to chocia podyskutuję (nie mylić z trollowaniem), albo se zaraz czogi odpalę...

--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

35 Data: Grudzien 14 2014 10:44:28
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: Pszemol 

"AlexY"  wrote in message

Pszemol pisze:
"AlexY"  wrote in message
RadoslawF pisze:
[..]
Laptop za 50z nie ma sprawnej baterii więc caa kombinacja
robiona aby zmierzyć pobr przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.

Ten za parę tysiakw te nocy nie wytrzyma.

Alex, nie potrafisz odpuścić w porę?

Co mam odpuścić? Nie mam racji? Nudzi mi się przy niedzieli to chocia podyskutuję (nie mylić z trollowaniem), albo se zaraz czogi odpalę...

Nie masz, bo uywa się tego co jest pod ręką, mimo e lepsze
rozwiązanie jest dostępne gdzies tam w teorii to co z tego jak
go nie masz, musisz coś kupić dodatkowo a potrzebujesz tylko
doranie coś sprawdzić, tak jak on? Odpu sobie, odpal czogi ;-)

36 Data: Grudzien 14 2014 21:22:54
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: AlexY 

Pszemol pisze:

"AlexY"  wrote in message
Pszemol pisze:
[..]
Alex, nie potrafisz odpuścić w porę?

Co mam odpuścić? Nie mam racji? Nudzi mi się przy niedzieli to chocia
podyskutuję (nie mylić z trollowaniem), albo se zaraz czogi odpalę...

Nie masz, bo uywa się tego co jest pod ręką, mimo e lepsze
rozwiązanie jest dostępne gdzies tam w teorii to co z tego jak
go nie masz, musisz coś kupić dodatkowo a potrzebujesz tylko
doranie coś sprawdzić, tak jak on? Odpu sobie, odpal czogi ;-)

Ma czy nie, tego nie wiemy, czasem nie jesteśmy świadomi e do rozwiązania problemu mona uyć sprzętu ktry mamy (o ile mamy), wczytać dane excelem, ktry z tego zrobi nawet adne kolorowe wykresiki.
Ale mona te nagrać kamerą wyświetlacz miernika a potem drugie tyle czasu oglądać nagranie. IMHO bez sensu.

--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

37 Data: Grudzien 14 2014 18:07:49
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: Czesław Wiśniak 


 albo se zaraz czogi odpalę...

wot ?:)

38 Data: Grudzien 14 2014 21:23:21
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: AlexY 

Czesaw Wiśniak pisze:


 albo se zaraz czogi odpalę...

wot ?:)

Niestety tak.

--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

39 Data: Grudzien 14 2014 16:58:52
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: RadoslawF 

Dnia 2014-12-14 14:50, Uytkownik AlexY napisa:

Laptop za 50z nie ma sprawnej baterii więc caa kombinacja
robiona aby zmierzyć pobr przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.

Ten za parę tysiakw te nocy nie wytrzyma.

Nie musi dla mądrego wystarczy informacja z tych kilku godzin
ktre wytrzyma. Gupi będzie się podnieca e caą noc nie wytrzyma.


Pozdrawiam

40 Data: Grudzien 14 2014 16:39:52
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: AlexY 

RadoslawF pisze:

Dnia 2014-12-14 14:50, Uytkownik AlexY napisa:

Laptop za 50z nie ma sprawnej baterii więc caa kombinacja
robiona aby zmierzyć pobr przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.

Ten za parę tysiakw te nocy nie wytrzyma.

Nie musi dla mądrego wystarczy informacja z tych kilku godzin
ktre wytrzyma. Gupi będzie się podnieca e caą noc nie wytrzyma.

Przeczytaj od początku o czym tu rozmawiamy. Gdyby problem by nawet 3h to bym osobiście posiedzia i jopi się w miernik.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

41 Data: Grudzien 14 2014 22:19:44
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: RadoslawF 

Dnia 2014-12-14 17:39, Uytkownik AlexY napisa:

Laptop za 50z nie ma sprawnej baterii więc caa kombinacja
robiona aby zmierzyć pobr przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.

Ten za parę tysiakw te nocy nie wytrzyma.

Nie musi dla mądrego wystarczy informacja z tych kilku godzin
ktre wytrzyma. Gupi będzie się podnieca e caą noc nie wytrzyma.

Przeczytaj od początku o czym tu rozmawiamy. Gdyby problem by nawet 3h
to bym osobiście posiedzia i jopi się w miernik.

Przeczytaem.
I podtrzymuje to co napisaem w poprzednim poście.
A skoro ty byś posiedzia te trzy godziny to dlaczego od razu
tego nie napisaeś zamiast się ośmieszać tym co napisaeś ?


Pozdrawiam

42 Data: Grudzien 14 2014 22:55:00
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: AlexY 

RadoslawF pisze:

Dnia 2014-12-14 17:39, Uytkownik AlexY napisa:

Laptop za 50z nie ma sprawnej baterii więc caa kombinacja
robiona aby zmierzyć pobr przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.

Ten za parę tysiakw te nocy nie wytrzyma.

Nie musi dla mądrego wystarczy informacja z tych kilku godzin
ktre wytrzyma. Gupi będzie się podnieca e caą noc nie wytrzyma.

Przeczytaj od początku o czym tu rozmawiamy. Gdyby problem by nawet 3h
to bym osobiście posiedzia i jopi się w miernik.

Przeczytaem.
I podtrzymuje to co napisaem w poprzednim poście.
A skoro ty byś posiedzia te trzy godziny to dlaczego od razu
tego nie napisaeś zamiast się ośmieszać tym co napisaeś ?

"Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
Szukaj rozmwcw wśrd rwnych swojemu mikroskopijnemu IQ.

--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

43 Data: Grudzien 15 2014 18:04:39
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: RadoslawF 

Dnia 2014-12-14 23:55, Uytkownik AlexY napisa:

Nie musi dla mądrego wystarczy informacja z tych kilku godzin
ktre wytrzyma. Gupi będzie się podnieca e caą noc nie wytrzyma.

Przeczytaj od początku o czym tu rozmawiamy. Gdyby problem by nawet 3h
to bym osobiście posiedzia i jopi się w miernik.

Przeczytaem.
I podtrzymuje to co napisaem w poprzednim poście.
A skoro ty byś posiedzia te trzy godziny to dlaczego od razu
tego nie napisaeś zamiast się ośmieszać tym co napisaeś ?

"Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a
potem pokona doświadczeniem"
Szukaj rozmwcw wśrd rwnych swojemu mikroskopijnemu IQ.

Jak rozumiem moje mikroskopijne IQ przerasta to co uwaasz
za swoje wielkie IQ.


Pozdrawiam

44 Data: Grudzien 14 2014 09:25:30
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: Pszemol 

"AlexY"  wrote in message

Tomasz Pyra pisze:
[..]
Ja montowaem amperomierz, a do niego kamerę ktra go caą noc filmowaa :)

Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie rejestrujące dane byoby mniejszą armatą na taką muchę :)

O tym samym pomyslaem...
Ale czasem ma się tylko armatę pod ręką a mucha dokucza ;-)

45 Data: Grudzien 14 2014 10:18:39
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: BartekK 

W dniu 2014-12-12 o 23:49, dddddddd pisze:

A co w nim takiego prądoernego?

moduy...
a to nawigacja się przygotowuje tu po otwarciu, a to wzmacniacz kręci
wiatrakiem po zamknięciu, jakieś podświetlenia (lampka od skrzyni biegw
- P - gaśnie chyba po p godzinie więc dopiero wtedy modu się usypia
No to ju nie jest normalne. U mnie (te e61) lampka P na gace biegw gaśnie natychmiast (jakieś 1-2s po) zamknięciu auta (pilotem).

hmm o tym nie pomyślaem, moe nawet ciągnie sporo więcej prądu przy
rozruchu...
To byś odczu znacznie, jako sabszy rozruch, bo przy normalnym rozruchu pobr jest znaczy, spadek napięcia te, jakby pobr by znacznie większy - to by w ogle ci wszystko zdychao. Pamiętaj e tam jednak do dugi kabel od rozrusznika do aku...


--
| Bartomiej Kuniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

46 Data: Grudzien 14 2014 12:21:31
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-12-14 10:18, BartekK pisze:

W dniu 2014-12-12 o 23:49, dddddddd pisze:
A co w nim takiego prądoernego?

moduy...
a to nawigacja się przygotowuje tu po otwarciu, a to wzmacniacz kręci
wiatrakiem po zamknięciu, jakieś podświetlenia (lampka od skrzyni biegw
- P - gaśnie chyba po p godzinie więc dopiero wtedy modu się usypia
No to ju nie jest normalne. U mnie (te e61) lampka P na gace biegw
gaśnie natychmiast (jakieś 1-2s po) zamknięciu auta (pilotem).

wnioskuję e po lifcie (bo ja przed liftem mam lampkę obok gaki)



hmm o tym nie pomyślaem, moe nawet ciągnie sporo więcej prądu przy
rozruchu...
To byś odczu znacznie, jako sabszy rozruch, bo przy normalnym rozruchu
pobr jest znaczy, spadek napięcia te, jakby pobr by znacznie większy
- to by w ogle ci wszystko zdychao. Pamiętaj e tam jednak do dugi
kabel od rozrusznika do aku...

no i waśnie obstawiam ten rozrusznik - niedawno faktycznie po jedzie i ok godzinnym postoju cięko kręci, jeszcze to sprawdzę ale wydaje mi się to najbardziej prawdopodobne

--
Pozdrawiam
Łukasz

47 Data: Grudzien 14 2014 13:52:38
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-12-14 12:21, dddddddd pisze:


no i waśnie obstawiam ten rozrusznik - niedawno faktycznie po jedzie i
ok godzinnym postoju cięko kręci, jeszcze to sprawdzę ale wydaje mi
się to najbardziej prawdopodobne


dodam jeszcze e rozrusznikiem kręcę tylko raz, jak sabo zaczyna kręcić to doadowuję aku i jakiś czas jest spokj - ale moe po prostu coś tam się przywiesza i potrzebuje duo więcej prądu na rozruch - dlatego doadowanie pomaga?
rozrusznik w tym aucie dziaa automatycznie tzn. przekręcam i puszczam kluczyk, a on kręci tyle czasu ile mu się chce :)

--
Pozdrawiam
Łukasz

48 Data: Grudzien 12 2014 19:32:43
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: Marvin 

W dniu 2014-12-12 16:57, dddddddd pisze:

Witam,
Coś poera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam
sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)
Da się jakoś to zrobić?

Poyczyć dobry miernik cęgowy na DC i zapiąć na przewodzie?

M

49 Data: Grudzien 12 2014 23:50:46
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-12-12 19:32, Marvin pisze:

W dniu 2014-12-12 16:57, dddddddd pisze:
Witam,
Coś poera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam
sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)
Da się jakoś to zrobić?

Poyczyć dobry miernik cęgowy na DC i zapiąć na przewodzie?

M


o - to moe być dobry pomys !
kupię coś sensownego do powiedzmy 200-300z?

--
Pozdrawiam
Łukasz

50 Data: Grudzien 12 2014 23:58:01
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: Czesław Wiśniak 

Witam,
Coś poera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam
sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)
Da się jakoś to zrobić?

Poyczyć dobry miernik cęgowy na DC i zapiąć na przewodzie?

M


o - to moe być dobry pomys !
kupię coś sensownego do powiedzmy 200-300z?

Ja mam UT-203, tylko przeczytaj instrukcje.
http://www.uni-t.eu/lp/mie0087/manual/mie0087_pl.pdf

51 Data: Grudzien 12 2014 21:34:44
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Autor: ToMasz 

W dniu 12.12.2014 16:57, dddddddd pisze:

Witam,
Coś poera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam
sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)

tak. odącz zacisk dodatni akumulatora i zapnij solidnie kabelek na zacisk dodatni akumulatora. ten kabelek podącz na stae do miernika, drugi kabel miernika podącz na stae do kabla dodatniego auta. na czas zapalania podącz kabel dodatni auta do zacisku akumulatora - auto zapali, a amperomierz będzie pokazywa zero. potem zdejmij kabel dodatni z akumulatora, tak aby ten dodatkowy kabelek, idący przez miernik pozosta. JA tak robiem - nic się zego nie  dziao, ale jak Ci się miernik spali, albo kabelek odczepi - narobisz sobie kosztownych problemw.
ToMasz
LEpiej sprawd napięcie adowania, a potem co Ci zjada prąd na postoju

52 Data: Grudzien 13 2014 15:41:36
Temat: Re: pomiar prdu w aucie
Autor: pawel 

U mnie aku rozadowaywaa koncwka mocy w radiu.
Jeli nie wyczyem radia fizycznie przyciskiem tylko wycigniciem
kluczyka to aro prd.

Pozdrawiam
Pawe

53 Data: Grudzien 14 2014 21:51:12
Temat: Re: pomiar pr�du w aucie
Autor: janusz_k 

W dniu 2014-12-14 18:35, Tornad pisze:

On Sunday, December 14, 2014 10:31:06 AM UTC-5, Adam wrote:
W dniu 2014-12-14 12:57, janusz_k pisze:
(...)
Przy 200A i 5 sek = 0,277Ah--

A, to o takiego energia chodzio ;)
A ja ju myślaem o jakich kulombach, czy czemś takiem ;)
Pozdrawiam.
Adam

Mozna i w culombach - na to samo wyjdzie.

Kulomb to ladunek elektryczny, pradu o natezeniu 1 A, ktory przeplywa przez
  obwod w czasie 1 sekundy.

  Pojemnosc akumulatora wynosi powiedzmy 100 Ah. Czyli przy natezeniu 1 A, moze
  pracowac przez 100 godzin. Kazda godzina ma 3600 sekund. Wychodzi, ze
akumulator ma Q = 100 * 3600 = 360 000 culombow.

Rozrusznik w czasie startu pobiera 200 A w czasie 5 sekund co daje 1000 c. Czyli 1000 / 360 000 * 100 % = 0.27 procenta.
  O tyle start uszczupla zgromadzony w akumulatorze ladunek.
Teoretycznie masz rację, ale praktycznie więcej ubędzie z aku bo obciąenie tak duym prądem gwatownie zmniejsza pojemno aku, ile, trudno wyczuć, ale moe to być np 1/10 pojemności. --
Pozdr

Janusz_K

54 Data: Grudzien 14 2014 22:36:57
Temat: Re: pomiar pr�du w aucie
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 14 Dec 2014 21:51:12 +0100, janusz_k napisa(a):

W dniu 2014-12-14 18:35, Tornad pisze:
Rozrusznik w czasie startu pobiera 200 A w czasie 5 sekund co daje 1000 c. Czyli 1000 / 360 000 * 100 % = 0.27 procenta.
  O tyle start uszczupla zgromadzony w akumulatorze ladunek.
Teoretycznie masz racj, ale praktycznie wicej ubdzie z aku bo
obcienie tak duym prdem gwatownie zmniejsza pojemno aku, ile,
trudno wyczu, ale moe to by np 1/10 pojemnoci. --

To nie calkiem tak - zjawisko (Peukerta) jest znane od ~100 lat i
zbadane glebiej.
W trakcie rozladowywania powstaje siarczan olowiu, ktory ma wieksza
objetosc niz tlenek, i jesli powstanie na zewnetrznej czesci ziaren
masy, to izoluje wnetrze od elekrolitu. Tak sie dzieje przy duzym
pradzie, przy malym konwersja jest bardziej rownomierna.

No i ... jeden taki 5s rozruch raczej nie uszczupli pojemnosci, bo nie
nastapi ta izolacja. Dwa pewnie tez nie.
Ale jak bedziemy krecic i krecic, to faktycznie szybko zdechnie, mimo
ze takie 50Ah powinno niby przez 15 minut 200A zapewniac.

J.

pomiar prądu w aucie



Grupy dyskusyjne