Grupy dyskusyjne   »   pomiar spalania

pomiar spalania



1 Data: Marzec 11 2018 09:26:55
Temat: pomiar spalania
Autor: kloi 

dlaczego nie ma jakiejĹ› normalnej miarodajnej metody pomiaru spalania

np w konkretnych warunkach płasko bezwietrznie przy 60 i 100km/h

nie wiem, zbudować jakiĹ› tunel o długoĹ›ci 10km i idealnie płaski, każdy producent musiał by przepuĹ›cić przez ten tunel swoje wytwarzane pojazdy tak aby dało siÄ™ rzetelnie porównać ile dany model pali w stosunku do konkurencji



2 Data: Marzec 11 2018 13:10:58
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-03-11 o 12:39, m4rkiz pisze:

np w konkretnych warunkach płasko bezwietrznie przy 60 i 100km/h

nie wiem, zbudować jakiĹ› tunel o długoĹ›ci 10km i idealnie płaski, każdy
producent musiał by przepuĹ›cić przez ten tunel swoje wytwarzane pojazdy
tak aby dało siÄ™ rzetelnie porównać ile dany model pali w stosunku do
konkurencji

dlatego ze nikt nie jezdzi w idealnie plaskim 10 kilometrowym tunelu a wyniki z niego nie przekladaja sie na normalna eksploatacje porownuja jedynie spalanie w plaskim 10 kilometrowym tunelu?

zreszta akurat spalanie to jeden z mniej istotnych parametrow eksploatacyjnych we wspolczesnych autach

Dla nabywców tanich i ekonomicznych aut jest to jednak bardzo
istotny parametr.


Pozdrawiam

3 Data: Marzec 11 2018 13:07:45
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sun, 11 Mar 2018 09:26:55 +0100, kloi napisał(a):

dlaczego nie ma jakiej¶ normalnej miarodajnej metody pomiaru spalania

Jest nawet kilka różnych - ECE, EDUC, UDDS, HWFET, SFTP US06

np w konkretnych warunkach płasko bezwietrznie przy 60 i 100km/h

Kiedy¶ tak podawano zużycie paliwa - z tego co pamiętam przy 90 i 120.
Wielki był jazgot że kłamstwo, bo przecież "nikt tak nie jeĽdzi" :)
I trudno temu odmówić racji.


nie wiem, zbudować jaki¶ tunel o długo¶ci 10km i idealnie płaski

Brzmi do¶ć drogo :)


, każdy
producent musiał by przepu¶cić przez ten tunel swoje wytwarzane pojazdy
tak aby dało się rzetelnie porównać ile dany model pali w stosunku do
konkurencji

Tylko na co komu takie dane?
Samochód który w przeciętnej eksploatacji zużywa użtkownikom z 10l/100km,
przy 70 pewnie zużywa ze 4l/100km, a przy 100 jakie¶ 5l/100km.

Jak szukasz prawdziwych danych, to sprawdĽ sobie na spritmonitor i tyle :)

4 Data: Marzec 11 2018 13:49:12
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: Cavallino 

W dniu 11-03-2018 o 13:07, Tomasz Pyra pisze:

np w konkretnych warunkach płasko bezwietrznie przy 60 i 100km/h

Kiedy¶ tak podawano zużycie paliwa - z tego co pamiętam przy 90 i 120.
Wielki był jazgot że kłamstwo, bo przecież "nikt tak nie jeĽdzi" :)
I trudno temu odmówić racji.

Trudno by było, gdyby nie to, że zast±piono to normami WIELOKROTNIE bardziej odstaj±cymi od rzeczywisto¶ci.

5 Data: Marzec 11 2018 15:30:36
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sun, 11 Mar 2018 13:49:12 +0100, Cavallino napisał(a):

W dniu 11-03-2018 o 13:07, Tomasz Pyra pisze:

np w konkretnych warunkach płasko bezwietrznie przy 60 i 100km/h

Kiedy¶ tak podawano zużycie paliwa - z tego co pamiętam przy 90 i 120.
Wielki był jazgot że kłamstwo, bo przecież "nikt tak nie jeĽdzi" :)
I trudno temu odmówić racji.

Trudno by było, gdyby nie to, że zast±piono to normami WIELOKROTNIE
bardziej odstaj±cymi od rzeczywisto¶ci.

Rozumiem że brakuje "polskiej normy" z jazd± 100 w mie¶cie i wyprzedzaniem
wszystkiego co się rusza poza terenem zabudowanym ;)

6 Data: Marzec 11 2018 16:13:08
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: t-1 

W dniu 2018-03-11 o 15:30, Tomasz Pyra pisze:

Rozumiem że brakuje "polskiej normy" z jazd± 100 w mie¶cie i wyprzedzaniem
wszystkiego co się rusza poza terenem zabudowanym ;)




Dołożył bym, zreszt± z sugestia w±tko-twórcy jazdę z szybko¶ci± 110km/h lewym pasem na autostradzie.

7 Data: Marzec 11 2018 17:36:52
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: Cavallino 

W dniu 11-03-2018 o 15:30, Tomasz Pyra pisze:

Dnia Sun, 11 Mar 2018 13:49:12 +0100, Cavallino napisał(a):

W dniu 11-03-2018 o 13:07, Tomasz Pyra pisze:

np w konkretnych warunkach płasko bezwietrznie przy 60 i 100km/h

Kiedy¶ tak podawano zużycie paliwa - z tego co pamiętam przy 90 i 120.
Wielki był jazgot że kłamstwo, bo przecież "nikt tak nie jeĽdzi" :)
I trudno temu odmówić racji.

Trudno by było, gdyby nie to, że zast±piono to normami WIELOKROTNIE
bardziej odstaj±cymi od rzeczywisto¶ci.

Rozumiem że brakuje "polskiej normy" z jazd± 100 w mie¶cie i wyprzedzaniem
wszystkiego co się rusza poza terenem zabudowanym ;)

Norma miasto/90/120 było lepsze niż wszystko następne.
DUŻO bliższe prawdy.

Dopóki nic lepszego się nie wymy¶li, sens zmiany jest ujemny.

8 Data: Marzec 11 2018 11:32:11
Temat: Re: pomiar spalania
Autor:

W dniu niedziela, 11 marca 2018 07:49:11 UTC-5 użytkownik Cavallino napisał:

W dniu 11-03-2018 o 13:07, Tomasz Pyra pisze:

>> np w konkretnych warunkach płasko bezwietrznie przy 60 i 100km/h
>
> KiedyĹ› tak podawano zużycie paliwa - z tego co pamiÄ™tam przy 90 i 120.
> Wielki był jazgot że kłamstwo, bo przecież "nikt tak nie jeĽdzi" :)
> I trudno temu odmówić racji.

Trudno by było, gdyby nie to, że zastÄ…piono to normami WIELOKROTNIE
bardziej odstającymi od rzeczywistości.

Bo to co jest teraz podawane to jest wartosc spalania ktora mozna porównać _pomiÄ™dzy_ samochodami.

Czyli to co cie najbardziej interesuje jak _wybierasz_ auto.

Bo jak masz dwa modele i jeden ma podane spalanie 6/100 a drugi 8/100 to wiesz ze jeden spala srednio wiecej od drugiego.

A konkretne spalanie wyjdzie konkretnemu kierowcy bo jeden ma noge ciÄ™żkÄ… a drugi lekkÄ…. Jeden jezdzi w okolicy łodzi a drugi w zakopanym.

Tyle ze w obu przypadkach samochód drugi bedzie bardziej paliwożerny. A o ile to sie praktycznie odpowiedziec nie da.

Tak wiÄ™c w tym przypadku mamy do czynienia z analfabetyzmem bo ludzie nie rozumiejÄ… co sie im podaje. No, troche ich tłumaczy to ze nie wyjasnia sie tego bardziej łopatologicznie.

9 Data: Marzec 11 2018 21:35:14
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sun, 11 Mar 2018 11:32:11 -0700 (PDT),  napisał(a):

Tak więc w tym przypadku mamy do czynienia z analfabetyzmem bo ludzie nie rozumiej± co sie im podaje. No, troche ich tłumaczy to ze nie wyjasnia sie tego bardziej łopatologicznie.

Co ciekawe z pozostałymi osi±gami samochodu jako¶ nie maj± problemu.

Żeby osi±gn±ć deklarowane przez producenta przyspieszenie, trzeba sposób
jazdy w 100% podporz±dkować przyspieszeniu i zrobić to w sprzyjaj±cych
warunkach.

Żeby rozpędzić samochód do deklarowanej prędko¶ci maksymalnej, trzeba swoj±
jazdę podporz±dkować w pełni rozwinięciu maksymalnej prędko¶ci.

Żeby do bagażnika zapakować bagaży o deklarowanej objęto¶ci, trzeba bardzo
dokładnie i uważnie go zapakować, torbami w odpowiednim kształcie.

Powyższe raczej każdy rozumie. A jednocze¶nie wielu oczekuje, że jeżdż±c
byle jak, stoj±c w korkach, nie szanuj±c prędko¶ci itd...

Nie jechałem jeszcze samochodem w którym miałbym jaki¶ szczególny problem z
osi±gnięciem deklarowanego zużycia paliwa, ale jechać trzeba dokładnie w
ten sam sposób co żeby uzyskać deklarowane przyspieszenie - w sposób w
pełni podporz±dkowany celowi.

10 Data: Marzec 12 2018 00:09:45
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 11 Mar 2018 21:35:14 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

Dnia Sun, 11 Mar 2018 11:32:11 -0700 (PDT),  napisał(a):

Tak więc w tym przypadku mamy do czynienia z analfabetyzmem bo ludzie nie rozumiej± co sie im podaje. No, troche ich tłumaczy to ze nie wyjasnia sie tego bardziej łopatologicznie.

Co ciekawe z pozostałymi osi±gami samochodu jako¶ nie maj± problemu.

Żeby osi±gn±ć deklarowane przez producenta przyspieszenie, trzeba sposób
jazdy w 100% podporz±dkować przyspieszeniu i zrobić to w sprzyjaj±cych
warunkach.

Trudno sprawdzic to po pierwsze. Licznik zawyza, wiec klient
zadowolony.
A moze po prostu fabryka nie klamie i silnik swoja moc ma.

Żeby rozpędzić samochód do deklarowanej prędko¶ci maksymalnej, trzeba swoj±
jazdę podporz±dkować w pełni rozwinięciu maksymalnej prędko¶ci.

Strasznie trudne - odpowiedni bieg i pedal do oporu.
Dawniej podejrzewam, ze wielu sprawdzalo. Teraz te silniki za mocne, a
autostrady za pelne.

Żeby do bagażnika zapakować bagaży o deklarowanej objęto¶ci, trzeba bardzo
dokładnie i uważnie go zapakować, torbami w odpowiednim kształcie.

Bagaznik jaki jest kazdy widzi, a ile litrow ma walizka to i tak nie
wie.

Powyższe raczej każdy rozumie. A jednocze¶nie wielu oczekuje, że jeżdż±c
byle jak, stoj±c w korkach, nie szanuj±c prędko¶ci itd...

Nie jechałem jeszcze samochodem w którym miałbym jaki¶ szczególny problem z
osi±gnięciem deklarowanego zużycia paliwa, ale jechać trzeba dokładnie w
ten sam sposób co żeby uzyskać deklarowane przyspieszenie - w sposób w
pełni podporz±dkowany celowi.

I co - udalo ci sie osiagnac deklarowane spalanie ?

At 49 s, the car slowly accelerates to 32 km/h in 12 s (manual: 5 s in
1st gear, 2 s gear change, then 5 s in the 2nd gear), cruises for 24
s, slowly brakes to a full stop in 11 s (manual: last 3 s with clutch
disengaged), then pauses for another 21 s (manual: 16 s in neutral, 5
s in the 1st gear).

At 117 s, the car slowly accelerates to 50 km/h in 26 s (manual: 5 s,
9 s and 8 s in the 1st, 2nd and 3rd gears, with additional 2 × 2 s for
gear changes),

https://en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_Cycle

Gdzies Ty tak jechal ?

Ale idzie nowe - WLTP
http://www.opel.pl/tools/spalanie.html

J.

P.S. A ja ciagle nie wiem, czy moja vectra jest zepsuta, czy tylu
szkopow klamie na spritmonitor :-)

11 Data: Marzec 12 2018 08:15:01
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Mon, 12 Mar 2018 00:09:45 +0100, J.F. napisał(a):

Nie jechałem jeszcze samochodem w którym miałbym jaki¶ szczególny problem z
osi±gnięciem deklarowanego zużycia paliwa, ale jechać trzeba dokładnie w
ten sam sposób co żeby uzyskać deklarowane przyspieszenie - w sposób w
pełni podporz±dkowany celowi.

I co - udalo ci sie osiagnac deklarowane spalanie ?

W mie¶cie bez większych problemów.
Oczywi¶cie też nie w warunkach gdzie się po prostu stoi w korku i w godzinę
przesuwa o 5km, a w normalnym ruchu miejskim.
Tylko to taka jazda jest do bani i mi się nie podoba :)

Ale idzie nowe - WLTP
http://www.opel.pl/tools/spalanie.html

No wg. tego co pisz± to będzie norma odzwierciedlaj±ca zachowanie kierowcy
który nie chce, b±dĽ nie potrafi jechać oszczędnie.

Ale na tej samej zasadzie też by mogli przyspieszenie podawać nie
najszybsze możliwe, a takie jakie można osi±gn±ć bez specjalnego napinania
się. Czyli np. gaz wciskaj±c w 3/4, biegi zmieniaj±ć przy 3000rpm i
trzymaj±c wci¶nięte sprzęgło przez 1.5s ;)



P.S. A ja ciagle nie wiem, czy moja vectra jest zepsuta, czy tylu
szkopow klamie na spritmonitor :-)

Na spritmonitor wyniki s± przeciętnie wyższe niż deklaracje, bo mało kto
jeĽdzi oszczędnie - ale pewnie też w statystykach znajdziesz paru
zapaleńców któzy jeżdż± z zębami wbitymi w kieronicę i te deklarowane
warto¶ci osi±gaj±. Czyli że się da, trzeba tylko bardzo chcieć :)

12 Data: Marzec 12 2018 11:11:34
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: J.F. 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomo¶ci grup Dnia Mon, 12 Mar 2018 00:09:45 +0100, J.F. napisał(a):

Nie jechałem jeszcze samochodem w którym miałbym jaki¶ szczególny problem z
osi±gnięciem deklarowanego zużycia paliwa, ale jechać trzeba dokładnie w
ten sam sposób co żeby uzyskać deklarowane przyspieszenie - w sposób w
pełni podporz±dkowany celowi.

I co - udalo ci sie osiagnac deklarowane spalanie ?

W mie¶cie bez większych problemów.
Oczywi¶cie też nie w warunkach gdzie się po prostu stoi w korku i w godzinę
przesuwa o 5km, a w normalnym ruchu miejskim.
Tylko to taka jazda jest do bani i mi się nie podoba :)

Taa, przyspieszanie do 50 przez 26 sekund ...

Ja raz chcialem przepisowo pojechac trase 50km. Przeszlo mi po kilkuset metrach.
Na swoje usprawiedliwie podam, ze w tej wsi obowiazywalo 40 ...

Ale idzie nowe - WLTP
http://www.opel.pl/tools/spalanie.html

No wg. tego co pisz± to będzie norma odzwierciedlaj±ca zachowanie kierowcy
który nie chce, b±dĽ nie potrafi jechać oszczędnie.

Za to pojawiaja sie rozne predkosci - moze da sie samemu sprawdzic.

Ale na tej samej zasadzie też by mogli przyspieszenie podawać nie
najszybsze możliwe, a takie jakie można osi±gn±ć bez specjalnego napinania
się. Czyli np. gaz wciskaj±c w 3/4, biegi zmieniaj±ć przy 3000rpm i
trzymaj±c wci¶nięte sprzęgło przez 1.5s ;)

No coz, na autostradzie, czy majac 200KM moze i tak jezdzisz.
Mniejszym autem ruszajac w miescie spod swiatel zdarza sie wcisnac pedal do oporu, a nie tam 26s rozpedzania.

P.S. A ja ciagle nie wiem, czy moja vectra jest zepsuta, czy tylu
szkopow klamie na spritmonitor :-)

Na spritmonitor wyniki s± przeciętnie wyższe niż deklaracje, bo mało kto
jeĽdzi oszczędnie - ale pewnie też w statystykach znajdziesz paru
zapaleńców któzy jeżdż± z zębami wbitymi w kieronicę i te deklarowane
warto¶ci osi±gaj±. Czyli że się da, trzeba tylko bardzo chcieć :)

Czasem np deszcz pada, jade sobie spokojnie 110 autostrada, a jakos mi nie wychodzi tyle, co u nich.
Czyzby oni jechali 90 za ciezarowka ?

J.

13 Data: Marzec 12 2018 17:22:42
Temat: Re: pomiar spalania
Autor:

W dniu niedziela, 11 marca 2018 18:09:42 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

Dnia Sun, 11 Mar 2018 21:35:14 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> Dnia Sun, 11 Mar 2018 11:32:11 -0700 (PDT),  napisał(a):
>
>> Tak wiÄ™c w tym przypadku mamy do czynienia z analfabetyzmem bo ludzie nie rozumiejÄ… co sie im podaje. No, troche ich tłumaczy to ze nie wyjasnia sie tego bardziej łopatologicznie.
>
> Co ciekawe z pozostałymi osiÄ…gami samochodu jakoĹ› nie majÄ… problemu.
>
> Ĺ»eby osiÄ…gnąć deklarowane przez producenta przyspieszenie, trzeba sposób
> jazdy w 100% podporządkować przyspieszeniu i zrobić to w sprzyjających
> warunkach.

Trudno sprawdzic to po pierwsze. Licznik zawyza, wiec klient
zadowolony.
A moze po prostu fabryka nie klamie i silnik swoja moc ma.

> Ĺ»eby rozpÄ™dzić samochód do deklarowanej prÄ™dkoĹ›ci maksymalnej, trzeba swojÄ…
> jazdÄ™ podporzÄ…dkować w pełni rozwiniÄ™ciu maksymalnej prÄ™dkoĹ›ci.

Strasznie trudne - odpowiedni bieg i pedal do oporu.
Dawniej podejrzewam, ze wielu sprawdzalo. Teraz te silniki za mocne, a
autostrady za pelne.

> Ĺ»eby do bagażnika zapakować bagaży o deklarowanej objÄ™toĹ›ci, trzeba bardzo
> dokładnie i uważnie go zapakować, torbami w odpowiednim kształcie.

Bagaznik jaki jest kazdy widzi, a ile litrow ma walizka to i tak nie
wie.

> Powyższe raczej każdy rozumie. A jednoczeĹ›nie wielu oczekuje, że jeżdżÄ…c
> byle jak, stojąc w korkach, nie szanując prędkości itd...
>
> Nie jechałem jeszcze samochodem w którym miałbym jakiĹ› szczególny problem z
> osiÄ…gniÄ™ciem deklarowanego zużycia paliwa, ale jechać trzeba dokładnie w
> ten sam sposób co żeby uzyskać deklarowane przyspieszenie - w sposób w
> pełni podporzÄ…dkowany celowi.

I co - udalo ci sie osiagnac deklarowane spalanie ?


U mnie w wiekszosci przypadkow tak.
Ale ostatnio jechalem dostawczakiem i zrobilem nim 154km.
Jak dystrybutor przekroczyl 20 litrow jakie dotankowywalem to sie zaniepokoilem. Jak przebil 25 to mi sie brwi podniosly. Po 30litrach mi zobojetnialo..

Nalalem 31 litrow. to ponad 20/100 :)

I nie wiem czy to mrozy czy on nie byl tak dobrze dotankowany jak myslalem zanim go dostalem...
A komputra w sobie nie mial. Wogole nawet recznego hamulca nie mial... :)

14 Data: Kwiecien 06 2018 17:05:16
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: Budzik 

Użytkownik J.F.  ...

I co - udalo ci sie osiagnac deklarowane spalanie ?

Wezmy ducato 2,3
Producent deklaruje:
- srednie spalanie 7,2 - do osiagniecia
- spalaie w miescie 8,3 - bez problemu
- spalanie na autostradzie - 6,5 - to zalezy z jaka predkoscia na tej
autostradzie... Jak z autostradowa 120-140 to nie ma szans, jak do 100 to
w miare ok.




--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jeżeli skupisz uwagę tylko na własnej racji, wyzwalasz przeciwne ci siły,
które mog± cię pokonać. To często popełniana omyłka.    Frank Herbert

15 Data: Marzec 12 2018 08:15:19
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: Shrek 

W dniu 11.03.2018 o 21:35, Tomasz Pyra pisze:

Żeby osi±gn±ć deklarowane przez producenta przyspieszenie, trzeba sposób
jazdy w 100% podporz±dkować przyspieszeniu i zrobić to w sprzyjaj±cych
warunkach.

Tu zgoda - jak nie masz automatu i elektroniki, to co¶ tam trzeba wiedzieć.


Żeby rozpędzić samochód do deklarowanej prędko¶ci maksymalnej, trzeba swoj±
jazdę podporz±dkować w pełni rozwinięciu maksymalnej prędko¶ci.

Ale tu? Bez nadbiegu i pedał w podłogę.

Shrek

16 Data: Marzec 12 2018 08:23:39
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Mon, 12 Mar 2018 08:15:19 +0100, Shrek napisał(a):

W dniu 11.03.2018 o 21:35, Tomasz Pyra pisze:

Żeby osi±gn±ć deklarowane przez producenta przyspieszenie, trzeba sposób
jazdy w 100% podporz±dkować przyspieszeniu i zrobić to w sprzyjaj±cych
warunkach.

Tu zgoda - jak nie masz automatu i elektroniki, to co¶ tam trzeba wiedzieć.

Podstawowa sprawa któr± trzeba miedzieć, to że 50 to maksymalna prędko¶ć ;)


Żeby rozpędzić samochód do deklarowanej prędko¶ci maksymalnej, trzeba swoj±
jazdę podporz±dkować w pełni rozwinięciu maksymalnej prędko¶ci.

Ale tu? Bez nadbiegu i pedał w podłogę.

Jeszcze musi być gdzie i  musz± być warunki.
Jak samochód rozpędza się do 250km/h, to w praktyce jest to możliwe do
osi±gnięcia przy dobrej pogodzie, na tych mniej ruchliwych autostradach
poza szczytem.

Podaję to jako przykład dlatego, że deklarowane zużycie paliwa też jest do
osi±gnięcia tylko jak warunki s± w miarę sprzyjaj±ce.

17 Data: Marzec 12 2018 09:38:44
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: Shrek 

W dniu 12.03.2018 o 08:23, Tomasz Pyra pisze:

Ale tu? Bez nadbiegu i pedał w podłogę.

Jeszcze musi być gdzie i  musz± być warunki.
Jak samochód rozpędza się do 250km/h, to w praktyce jest to możliwe do
osi±gnięcia przy dobrej pogodzie, na tych mniej ruchliwych autostradach
poza szczytem.

No dobra - i co w tym takiego skomplikowanego, żeby t± maksymaln± prędko¶c osi±gn±ć? Co najwyżej skomplikowane to mże byż, żeby dzwona nie wykręcić;)

Shrk

18 Data: Marzec 12 2018 03:02:55
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: WS 

W dniu poniedziałek, 12 marca 2018 09:38:45 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
 

No dobra - i co w tym takiego skomplikowanego, żeby tÄ… maksymalnÄ…
prędkośc osiągnąć?

Znalezienie stacji z nieochrzczonym paliwem?

WS

19 Data: Marzec 11 2018 21:54:55
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 11 Mar 2018 11:32:11 -0700 (PDT),
napisał(a):

W dniu niedziela, 11 marca 2018 07:49:11 UTC-5 użytkownik Cavallino napisał:
Kiedy¶ tak podawano zużycie paliwa - z tego co pamiętam przy 90 i 120.
Wielki był jazgot że kłamstwo, bo przecież "nikt tak nie jeĽdzi" :)
I trudno temu odmówić racji.

Trudno by było, gdyby nie to, że zast±piono to normami WIELOKROTNIE
bardziej odstaj±cymi od rzeczywisto¶ci.

Bo to co jest teraz podawane to jest wartosc spalania ktora mozna porównać _pomiędzy_ samochodami.

Czyli to co cie najbardziej interesuje jak _wybierasz_ auto.

Bo jak masz dwa modele i jeden ma podane spalanie 6/100 a drugi 8/100 to wiesz ze jeden spala srednio wiecej od drugiego.

A potem sie okazuje, ze to pierwsze pali 10/100, ile by palilo drugie?

J.

20 Data: Marzec 12 2018 17:18:45
Temat: Re: pomiar spalania
Autor:

W dniu niedziela, 11 marca 2018 15:55:02 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

Dnia Sun, 11 Mar 2018 11:32:11 -0700 (PDT),
napisał(a):
> W dniu niedziela, 11 marca 2018 07:49:11 UTC-5 użytkownik Cavallino napisał:
>>> KiedyĹ› tak podawano zużycie paliwa - z tego co pamiÄ™tam przy 90 i 120.
>>> Wielki był jazgot że kłamstwo, bo przecież "nikt tak nie jeĽdzi" :)
>>> I trudno temu odmówić racji.
>>
>> Trudno by było, gdyby nie to, że zastÄ…piono to normami WIELOKROTNIE
>> bardziej odstającymi od rzeczywistości.
>
> Bo to co jest teraz podawane to jest wartosc spalania ktora mozna porównać _pomiÄ™dzy_ samochodami.
>
> Czyli to co cie najbardziej interesuje jak _wybierasz_ auto.
>
> Bo jak masz dwa modele i jeden ma podane spalanie 6/100 a drugi 8/100 to wiesz ze jeden spala srednio wiecej od drugiego.

A potem sie okazuje, ze to pierwsze pali 10/100, ile by palilo drugie?


Teoretycznie powinno spalic 13/100 ale tylko jak to drugie jest poganiane podobnie jak pierwsze i nie jest to zbyt monotonne uzycie.

Taki urok podawania jednej metryki opisujacej skomplikowana sprawe.

Splaszczajac, zaproponuj jedna cyfre opisujaca gruszke :)

21 Data: Marzec 11 2018 14:48:44
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: kloi 


zreszta akurat spalanie to jeden z mniej istotnych parametrow eksploatacyjnych we wspolczesnych autach

ja sie przesiadłem z ekonomicznego samochodu na paliwożerne monstrum, lubie sobie robić wycieczki 1 dniowe 500-700km,jeżeli poprzednio paliłem 5l/100 a teraz pale 7-9/100 to różnica w kosztach takiej wycieczki jest 120/220zzł a to już sporo i dlatego szukajÄ…c nowego samochodu stwierdziłem że jednak podstawowym kryterium ma być spalanie

22 Data: Marzec 11 2018 15:53:35
Temat: Re: omiar spalania
Autor: Mateusz Bogusz 

W dniu 11.03.2018 o 14:48, kloi pisze:

ja sie przesiadłem z ekonomicznego samochodu na paliwożerne monstrum, lubie sobie robić wycieczki 1 dniowe 500-700km,jeżeli poprzednio paliłem 5l/100 a teraz pale 7-9/100 to różnica w kosztach takiej wycieczki jest 120/220zzł a to już sporo i dlatego szukajÄ…c nowego samochodu stwierdziłem że jednak podstawowym kryterium ma być spalanie

Załóż LPG, to ponownie przestaniesz patrzeć na spalanie ;-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

23 Data: Marzec 11 2018 16:24:33
Temat: Re: omiar spalania
Autor: kloi 

W dniu 2018-03-11 o 15:53, Mateusz Bogusz pisze:

W dniu 11.03.2018 o 14:48, kloi pisze:
ja sie przesiadłem z ekonomicznego samochodu na paliwożerne monstrum, lubie sobie robić wycieczki 1 dniowe 500-700km,jeżeli poprzednio paliłem 5l/100 a teraz pale 7-9/100 to różnica w kosztach takiej wycieczki jest 120/220zzł a to już sporo i dlatego szukajÄ…c nowego samochodu stwierdziłem że jednak podstawowym kryterium ma być spalanie

Załóż LPG, to ponownie przestaniesz patrzeć na spalanie ;-)


wspolnota zakazuje parkowania w garażu podziemnym LPGmobilu tam gdzie mam swoje miejsce postojowe

24 Data: Marzec 12 2018 15:29:54
Temat: Re: omiar spalania
Autor: J.F. 

Użytkownik "tck"  napisał w wiadomoĹ›ci grup Użytkownik "kloi"  napisał w wiadomoĹ›ci

W dniu 2018-03-11 o 15:53, Mateusz Bogusz pisze:
Załóż LPG, to ponownie przestaniesz patrzeć na spalanie ;-)

wspolnota zakazuje parkowania w garażu podziemnym LPGmobilu tam gdzie mam swoje miejsce postojowe

to wykręć psikusa systemowi i załóż CNG:D

Psikus istotnie spory, ale gdzie to potem tankowac ?

Pozostaje:
-zamaskowac wlew i wjezdzac,
-przekonac wspolnote, ze nie powinna zakazywac.

J.

25 Data: Marzec 12 2018 10:15:13
Temat: Re: omiar spalania
Autor: tck 


Użytkownik "kloi"  napisał w wiadomoĹ›ci

W dniu 2018-03-11 o 15:53, Mateusz Bogusz pisze:
W dniu 11.03.2018 o 14:48, kloi pisze:
ja sie przesiadłem z ekonomicznego samochodu na paliwożerne monstrum, lubie sobie robić wycieczki 1 dniowe 500-700km,jeżeli poprzednio paliłem 5l/100 a teraz pale 7-9/100 to różnica w kosztach takiej wycieczki jest 120/220zzł a to już sporo i dlatego szukajÄ…c nowego samochodu stwierdziłem że jednak podstawowym kryterium ma być spalanie

Załóż LPG, to ponownie przestaniesz patrzeć na spalanie ;-)


wspolnota zakazuje parkowania w garażu podziemnym LPGmobilu tam gdzie mam swoje miejsce postojowe


to wykręć psikusa systemowi i załóż CNG:D


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

26 Data: Marzec 11 2018 17:26:17
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: kloi 


Ja przynajmniej do czego¶ takiego podchodzę tak, że najpierw decyduję się
na segment (i to owszem również w oparciu o przewidywane koszty utrzymania)
i klasę paliwowo-mocow± silnika.
A potem się okazuje że wszystko co jest do wyboru i tak zużywa praktycznie
tyle samo paliwa.


taktak, oczywi¶cie chodzi o B, do ~~4m długie bo więcej nie mam miejsca, przez chwile my¶lałem o ford ecosport 125KM ale teraz już chyba kupie podstawow± fiestę 85KM bo nic innego mi nie pasuje, koreańczyków się boję chociaż i20/rio mi się bardzo podoba

chciałbym troche wyższy samochód bo latka mamswoje i ciężko mi się z podłogi podnosi

to co odrzuciłem to fabia/punto/corsa/baleno/swift/

27 Data: Marzec 11 2018 17:38:14
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: Cavallino 

W dniu 11-03-2018 o 17:26, kloi pisze:


Ja przynajmniej do czego¶ takiego podchodzę tak, że najpierw decyduję się
na segment (i to owszem również w oparciu o przewidywane koszty utrzymania)
i klasę paliwowo-mocow± silnika.
A potem się okazuje że wszystko co jest do wyboru i tak zużywa praktycznie
tyle samo paliwa.


taktak, oczywi¶cie chodzi o B, do ~~4m długie bo więcej nie mam miejsca, przez chwile my¶lałem o ford ecosport 125KM ale teraz już chyba kupie podstawow± fiestę 85KM bo nic innego mi nie pasuje, koreańczyków się boję

Boisz się koreańczyka z 7 letnia gwarancj±, a Forda i to z dwuletni± nie?
Dziwnym drogami chadza ludzkie rozumowanie zaiste....

Je¶li już - powiniene¶ mieć obawy dokładnie odwrotne.

28 Data: Marzec 12 2018 21:32:48
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: Marcin 

Witam

W dniu 2018-03-11 o 17:38, Cavallino pisze:

Boisz się koreańczyka z 7 letnia gwarancj±, a Forda i to z dwuletni± nie?

Tyle, ze w Fordzie od razu dostajesz jako "gratisowy" dodatek rozszerzenie gwarancji do 5 lat ze smiesznym limitem 50 tys km. A potem mozna wynegocjowac 7 lat/140 000 km (albo kupic ale kto kupil Forda za cene podana w cenniku?). Sa tez inne limity km jak komus potrzeba.

Pozdrawiam,
Marcin

29 Data: Marzec 11 2018 17:54:03
Temat: Re: omiar spalania
Autor: Mateusz Bogusz 

W dniu 11.03.2018 o 17:26, kloi pisze:

koreaĹ„czyków siÄ™ bojÄ™ chociaż i20/rio mi siÄ™ bardzo podoba

Jeżeli kupujesz w salonie, to czego siÄ™ bać?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

30 Data: Marzec 11 2018 18:29:02
Temat: Re: omiar spalania
Autor: kloi 

W dniu 2018-03-11 o 17:54, Mateusz Bogusz pisze:

W dniu 11.03.2018 o 17:26, kloi pisze:
koreaĹ„czyków siÄ™ bojÄ™ chociaż i20/rio mi siÄ™ bardzo podoba

Jeżeli kupujesz w salonie, to czego siÄ™ bać?



kia jak coĹ› padnie to płynie 3 miesiÄ…ce z korei
ford ma fabryke w rumuni, po tygodniu jest czÄ™ć

na forda wg specyfikacji indywidualnej czekam max miesiÄ…c, na kie 3 miesiÄ…ce

znajomy w szkole jazdy mówi że kianki sypiÄ… siÄ™ mocno, szybko padajÄ… elementy gumowe i sprzÄ™gło (niektóre po 30tys do wymiany)

31 Data: Marzec 11 2018 19:46:09
Temat: Re: omiar spalania
Autor: Mateusz Bogusz 

W dniu 11.03.2018 o 18:29, kloi pisze:


kia jak coĹ› padnie to płynie 3 miesiÄ…ce z korei
ford ma fabryke w rumuni, po tygodniu jest czÄ™ć

Takie tam strachy newbess przy zakupie swojego nowego ;-)

na forda wg specyfikacji indywidualnej czekam max miesiÄ…c, na kie 3 miesiÄ…ce

MiesiÄ…c - trzy miesiÄ…ce, a jeĽdzić bÄ™dziesz 5 lat...

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

32 Data: Marzec 12 2018 08:37:45
Temat: Re: omiar spalania
Autor: Mirek Ptak 

W dniu 2018-03-11 o 18:29, kloi pisze:

kia jak co¶ padnie to płynie 3 miesi±ce z korei
ford ma fabryke w rumuni, po tygodniu jest czę¶ć

Kia ma fabrykę w słowackiej Zylinie, a Hyundai pod Ostraw± w Czechach.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

33 Data: Marzec 12 2018 08:10:40
Temat: Re: omiar spalania
Autor: radekp@konto.pl 

Sun, 11 Mar 2018 18:29:02 +0100, w
kloi  napisał(-a):

kia jak co¶ padnie to płynie 3 miesi±ce z korei
ford ma fabryke w rumuni, po tygodniu jest czę¶ć

A VW wszędzie i co z tego jak czę¶ci nie były dostępne?

34 Data: Marzec 12 2018 10:18:31
Temat: Re: omiar spalania
Autor: tck 


Użytkownik "kloi"  napisał w wiadomoĹ›ci

W dniu 2018-03-11 o 17:54, Mateusz Bogusz pisze:
W dniu 11.03.2018 o 17:26, kloi pisze:
koreaĹ„czyków siÄ™ bojÄ™ chociaż i20/rio mi siÄ™ bardzo podoba

Jeżeli kupujesz w salonie, to czego siÄ™ bać?



kia jak coĹ› padnie to płynie 3 miesiÄ…ce z korei
ford ma fabryke w rumuni, po tygodniu jest czÄ™ć

na forda wg specyfikacji indywidualnej czekam max miesiÄ…c, na kie 3 miesiÄ…ce

znajomy w szkole jazdy mówi że kianki sypiÄ… siÄ™ mocno, szybko padajÄ… elementy gumowe i sprzÄ™gło (niektóre po 30tys do wymiany)


porównywać eksploatacjÄ™ na nauce jazdy do cywilnego użytkowania to trochÄ™ nie teges...
zwłaszcza jeĹ›li chodzi o wspomniane sprzÄ™gło


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

35 Data: Marzec 12 2018 15:25:00
Temat: Re: omiar spalania
Autor: kloi 


porównywać eksploatacjÄ™ na nauce jazdy do cywilnego użytkowania to trochÄ™ nie teges...
zwłaszcza jeĹ›li chodzi o wspomniane sprzÄ™gło


tak tylko podobno w toyocie na nauce jazdy potrafi wytrzymać 150tys a w kia leci po 30tys więc o czymś to świadczy

oczywiĹ›cie toyota to nie ford, znajomy w RAV4 dopiero po 160 tys wymieniał gumy wahaczy bo siÄ™ tłukły

ja we fiacie zmieniałem po 60tys od nowoĹ›ci

wiem że drobiazgi ale kia nie uwzglÄ™dniała tego przy swojej super 7 letniej gwarancji że sprzÄ™gło pada po 30tys, to samo gumy, teraz podobno jest lepiej tzn 7 lat gwarancji albo do 40tys na te elementy

tak czy owak ford jako nieliczny robi samochód 3d a taki chce...

36 Data: Marzec 12 2018 16:56:19
Temat: Re: omiar spalania
Autor: Cavallino 

W dniu 12-03-2018 o 15:25, kloi pisze:


porównywać eksploatacjÄ™ na nauce jazdy do cywilnego użytkowania to trochÄ™ nie teges...
zwłaszcza jeĹ›li chodzi o wspomniane sprzÄ™gło


tak tylko podobno w toyocie na nauce jazdy potrafi wytrzymać 150tys a w kia leci po 30tys więc o czymś to świadczy

Ĺ»e Kia ma słabe sprzÄ™gła.
I nijak nie świadczy o czymkolwiek innym.

37 Data: Marzec 12 2018 21:37:00
Temat: Re: omiar spalania
Autor: Marcin 

Witam

W dniu 2018-03-11 o 18:29, kloi pisze:

na forda wg specyfikacji indywidualnej czekam max miesiÄ…c, na kie 3
miesiÄ…ce

Jestes pewien tego miesiaca? Pod koniec zeszlego roku czekalem 2 miesiace ale od momentu wyprodukowania Forda w fabryce w Hiszpanii do momentu dostarczenia do salonu w Polsce. Z tego co pisza na forum poswieconym Fordowi:
https://forum.fordclubpolska.org/
to raczej niestety normalna sytuacja a nie wyjatek.

Pozdrawiam,
Marcin

38 Data: Marzec 12 2018 16:55:10
Temat: Re: omiar spalania
Autor: Cavallino 

W dniu 11-03-2018 o 18:29, kloi pisze:

W dniu 2018-03-11 o 17:54, Mateusz Bogusz pisze:
W dniu 11.03.2018 o 17:26, kloi pisze:
koreaĹ„czyków siÄ™ bojÄ™ chociaż i20/rio mi siÄ™ bardzo podoba

Jeżeli kupujesz w salonie, to czego siÄ™ bać?



kia jak coĹ› padnie to płynie 3 miesiÄ…ce z korei
ford ma fabryke w rumuni,


A Kia na Słowacji, Hyundai w Czechach.
Gdzie bliżej? ;-)

znajomy w szkole jazdy mówi że kianki sypiÄ… siÄ™ mocno, szybko padajÄ… elementy gumowe i sprzÄ™gło (niektóre po 30tys do wymiany)

Bzdura.
Kia to najmniej awaryjne auto jakie miałem.
Praktycznioe jedyne, o którym można powiedzieć że bezawaryjne.

Chociaż - ze sprzÄ™głem może być prawda, ale to i maglownica to jedyne co jest naprawdÄ™ słabe.
Przy normalnej jeĽdzie wytrzymuje 100 kkm, przy nauce jazdy może być mniej.
Za to jest tanie, 400 zł do mojego diesla kosztuje....

39 Data: Marzec 11 2018 19:08:06
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .03.2018 o 17:26 kloi  pisze:

koreaĹ„czyków siÄ™ bojÄ™

Z jakiego powodu? - chyba nie ma aktualnie na rynku bardziej  bezproblemowych nowych aut...

TG

40 Data: Marzec 11 2018 17:08:17
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sun, 11 Mar 2018 14:48:44 +0100, kloi napisał(a):

zreszta akurat spalanie to jeden z mniej istotnych parametrow
eksploatacyjnych we wspolczesnych autach

ja sie przesiadłem z ekonomicznego samochodu na paliwożerne monstrum,
lubie sobie robić wycieczki 1 dniowe 500-700km,jeżeli poprzednio paliłem
5l/100 a teraz pale 7-9/100 to różnica w kosztach takiej wycieczki jest
120/220zzł a to już sporo i dlatego szukaj±c nowego samochodu
stwierdziłem że jednak podstawowym kryterium ma być spalanie

No ale pewnie to s± samochody różnych klas czy generacji.

Bo tak jak sobie wyobrażam, to raczej mało kto waha się np. między Yarisem,
a Passatem, a decyzję podejmuje w oparciu o zużycie paliwa.

Ja przynajmniej do czego¶ takiego podchodzę tak, że najpierw decyduję się
na segment (i to owszem również w oparciu o przewidywane koszty utrzymania)
i klasę paliwowo-mocow± silnika.
A potem się okazuje że wszystko co jest do wyboru i tak zużywa praktycznie
tyle samo paliwa.

41 Data: Marzec 11 2018 22:23:10
Temat: Re: pomiar spalania
Autor:

On Sun, 11 Mar 2018 09:26:55 +0100, kloi  wrote:

dlaczego nie ma jakiejĹ› normalnej miarodajnej metody pomiaru spalania

Ależ jest. JakaĹ› tam norma DIN czy ISO. A że ma siÄ™ ona nijak do
rzeczywistego spalania? A kogo to ;)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

42 Data: Marzec 12 2018 08:10:11
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: radekp@konto.pl 

Sun, 11 Mar 2018 09:26:55 +0100, w
 kloi
napisał(-a):

dlaczego nie ma jakiej¶ normalnej miarodajnej metody pomiaru spalania

np w konkretnych warunkach płasko bezwietrznie przy 60 i 100km/h

nie wiem, zbudować jaki¶ tunel o długo¶ci 10km i idealnie płaski, każdy
producent musiał by przepu¶cić przez ten tunel swoje wytwarzane pojazdy
tak aby dało się rzetelnie porównać ile dany model pali w stosunku do
konkurencji

Ponieważ wyniki z takiego tunelu w ogóle nie przekładałyby się na normaln±
jazdę.

Pierwsza awaria niweluje wszelkie różnice pomiędzy dieslem a benzyniakiem to po
co ci takie pomiary?

43 Data: Marzec 12 2018 16:59:22
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: Cavallino 

W dniu 12-03-2018 o 08:10,  pisze:

Pierwsza awaria niweluje wszelkie różnice pomiędzy dieslem a benzyniakiem

Je¶li zepsuje się benzyniak, a diesel nie, to powiększa.
A u mnie tak wła¶nie wygl±da historia silnikowa z ostatnich 20 lat.

44 Data: Marzec 12 2018 21:50:12
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: radekp@konto.pl 

Mon, 12 Mar 2018 16:59:22 +0100, w
Cavallino  napisał(-a):

W dniu 12-03-2018 o 08:10,  pisze:

> Pierwsza awaria niweluje wszelkie różnice pomiędzy dieslem a benzyniakiem

Je¶li zepsuje się benzyniak, a diesel nie, to powiększa.
A u mnie tak wła¶nie wygl±da historia silnikowa z ostatnich 20 lat.

Już kto¶ tu wklejał koszt naprawy gwarancyjnej swojego VW diesla.
26k jako¶ było.

45 Data: Marzec 12 2018 22:12:42
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: Cavallino 

W dniu 12-03-2018 o 21:50,  pisze:

Mon, 12 Mar 2018 16:59:22 +0100, w Cavallino  napisał(-a):

W dniu 12-03-2018 o 08:10,  pisze:

Pierwsza awaria niweluje wszelkie różnice pomiędzy dieslem a benzyniakiem

Je¶li zepsuje się benzyniak, a diesel nie, to powiększa.
A u mnie tak wła¶nie wygl±da historia silnikowa z ostatnich 20 lat.

Już kto¶ tu wklejał koszt naprawy gwarancyjnej swojego VW diesla.
26k jako¶ było.

Pamiętasz Alfę z dwa razy wymienianym blokiem silnika?
Muszę pisać co¶ jeszcze?

46 Data: Marzec 12 2018 10:47:27
Temat: pomiar spalania
Autor: Zenek Kapelinder 

To zbuduj tunel i bedziemy wiedzieli ile auta pala.

47 Data: Marzec 13 2018 09:52:00
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: robot 

W dniu 2018-03-11 o 12:39, m4rkiz pisze:


zreszta akurat spalanie to jeden z mniej istotnych parametrow eksploatacyjnych we wspolczesnych autach

Ty dobrze czujesz siÄ™?

48 Data: Marzec 14 2018 21:30:12
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: m4rkiz 

On 2018-03-13 09:52, robot wrote:

W dniu 2018-03-11 o 12:39, m4rkiz pisze:


zreszta akurat spalanie to jeden z mniej istotnych parametrow eksploatacyjnych we wspolczesnych autach

Ty dobrze czujesz siÄ™?

nawet bardzo

49 Data: Marzec 11 2018 12:39:29
Temat: Re: pomiar spalania
Autor: m4rkiz 

On 2018-03-11 09:26, kloi wrote:

dlaczego nie ma jakiejĹ› normalnej miarodajnej metody pomiaru spalania

np w konkretnych warunkach płasko bezwietrznie przy 60 i 100km/h

nie wiem, zbudować jakiĹ› tunel o długoĹ›ci 10km i idealnie płaski, każdy
producent musiał by przepuĹ›cić przez ten tunel swoje wytwarzane pojazdy
tak aby dało siÄ™ rzetelnie porównać ile dany model pali w stosunku do
konkurencji

dlatego ze nikt nie jezdzi w idealnie plaskim 10 kilometrowym tunelu a wyniki z niego nie przekladaja sie na normalna eksploatacje porownuja jedynie spalanie w plaskim 10 kilometrowym tunelu?

zreszta akurat spalanie to jeden z mniej istotnych parametrow eksploatacyjnych we wspolczesnych autach

pomiar spalania



Grupy dyskusyjne