Czarek Daniluk napisał(a):
Użytkownik Dolby napisał:
Kupiłem nową pompe hamulcową, teraz wymieniam i nie moge dokrecić przewodów - końcówki jakoś ciężko sie wkreca i wydaje mi się że mają za mało gwintu !?
To nie wchodzi nigdy do końca, uszczelnia to stożek a nie siła razy gwałt.
Czy to mozliwe że sprzedano mi pompe z głebszymi gniazdami ?
IMHO nie.
(nie moge porównać ze starą pompą bo wywaliłem ją do kosza przed sklepem)
To masz nauczkę :)
Czy może w gniazda wchodzą jakieś uszczeli np. miedziane ?
Niemożliwe.
(nie pamiętam żebym na coś takiego trafił przy rozkręcaniu)
Pozdrawiam L
Są 2 rodzaje gwintów - drobnozwojowy i grubszy.
Pompy identyczne jak w Uno/SC/CC były też w 125p/Polonez ale z grubszym gwintem.
Prawdopodobnie sprzedali Ci nie taką.
Jaki gwint jest w Uno niestety nie wiem.
Pompy jak pompy...
Stary fiatowski gwint w układzie hamulcowym był M10x1.25, i takie miały stare fiaty, odziedziczyły to także polonezy.
Gwint M10x1 jest na pewno w polonezie na Lukasie i na 99% Tipo (bo na 99% polonez dostał idento układ jak tipo).
Z niezgodnością gwintów nie ma problemu, końcówki na przewodach można zmienić w odpowiednim zakładzie, który ma urządzenie do spęczniania końcówki przewodu hamulcowego.
--
Cyneq
4 |
Data: Maj 31 2007 22:00:23 |
Temat: Re: pompa hamulcowa Uno 1.0 |
Autor: Dolby |
Użytkownik "Cyneq" napisał w wiadomości
Czarek Daniluk napisał(a):
Użytkownik Dolby napisał:
Kupiłem nową pompe hamulcową, teraz wymieniam i nie moge dokrecić
przewodów - końcówki jakoś ciężko sie wkreca i wydaje mi się że mają za
mało gwintu !?
To nie wchodzi nigdy do końca, uszczelnia to stożek a nie siła razy gwałt.
Czy to mozliwe że sprzedano mi pompe z głebszymi gniazdami ?
IMHO nie.
(nie moge porównać ze starą pompą bo wywaliłem ją do kosza przed
sklepem)
To masz nauczkę :)
Czy może w gniazda wchodzą jakieś uszczeli np. miedziane ?
Niemożliwe.
(nie pamiętam żebym na coś takiego trafił przy rozkręcaniu)
Pozdrawiam L
Są 2 rodzaje gwintów - drobnozwojowy i grubszy.
Pompy identyczne jak w Uno/SC/CC były też w 125p/Polonez ale z grubszym
gwintem.
Prawdopodobnie sprzedali Ci nie taką.
Jaki gwint jest w Uno niestety nie wiem.
Pompy jak pompy...
Stary fiatowski gwint w układzie hamulcowym był M10x1.25, i takie miały
stare fiaty, odziedziczyły to także polonezy.
Gwint M10x1 jest na pewno w polonezie na Lukasie i na 99% Tipo (bo na 99%
polonez dostał idento układ jak tipo).
Z niezgodnością gwintów nie ma problemu, końcówki na przewodach można
zmienić w odpowiednim zakładzie, który ma urządzenie do spęczniania
końcówki przewodu hamulcowego.
--
Cyneq
No to nadal nie wiem co jest grane - kombinowałem z pompą i jakos te
końcówki co mam na przewodach po wkreceniu do bardzo silnego oporu nadal nie
uszczelniają stożka na przewodzie. Przeód lata w srodku jakieś 2mm w góre i
w dół !?
5 |
Data: Czerwiec 01 2007 11:31:05 | Temat: Re: pompa hamulcowa Uno 1.0 | Autor: Cyneq |
Dolby napisał(a):
No to nadal nie wiem co jest grane - kombinowałem z pompą i jakos te końcówki co mam na przewodach po wkreceniu do bardzo silnego oporu nadal nie uszczelniają stożka na przewodzie. Przeód lata w srodku jakieś 2mm w góre i w dół !?
No to 100% złe gwinty masz. Inne w pompie inne na przewodzie.
Teraz już po zawodach bo któryś zniszczyłeś.
sprawdź na spokojnie, zmierz suwmiarką końcówke, policz gwinty, wyjdzie Ci gęstość. A potem poróbuj ze śrubkami o różnej gęstości która się wkręca leciutko w pompe i będziesz wiedział jaki masz tam gwint, ale _delikatnie_. Lepiej jakbyś miał tzw "grzebień ślusarski", czasem z kompletem gwintowników można to dostać.
A jak już ustalisz to sie zastanów co ci prościej wymienić.
Drugi raz nie wyrzucaj starej rzeczy póki nowa nie zacznie dobrze działać!
--
Cyneq
6 |
Data: Czerwiec 01 2007 15:31:05 | Temat: Re: pompa hamulcowa Uno 1.0 | Autor: abw |
Użytkownik "Cyneq" napisał w wiadomości
Dolby napisał(a):
No to nadal nie wiem co jest grane - kombinowałem z pompą i jakos te
końcówki co mam na przewodach po wkreceniu do bardzo silnego oporu nadal
nie uszczelniają stożka na przewodzie. Przeód lata w srodku jakieś 2mm w
góre i w dół !?
No to 100% złe gwinty masz. Inne w pompie inne na przewodzie.
Teraz już po zawodach bo któryś zniszczyłeś.
sprawdź na spokojnie, zmierz suwmiarką końcówke, policz gwinty, wyjdzie Ci
gęstość. A potem poróbuj ze śrubkami o różnej gęstości która się wkręca
leciutko w pompe i będziesz wiedział jaki masz tam gwint, ale
_delikatnie_. Lepiej jakbyś miał tzw "grzebień ślusarski", czasem z
kompletem gwintowników można to dostać.
A jak już ustalisz to sie zastanów co ci prościej wymienić.
Drugi raz nie wyrzucaj starej rzeczy póki nowa nie zacznie dobrze działać!
--
Cyneq
gwinty złe
| | |