pompa oleju
1 | Data: Styczen 29 2007 12:11:34 |
Temat: pompa oleju | |
Autor: | cz! 2 |
Data: Styczen 29 2007 13:27:58 | Temat: Re: pompa oleju | Autor: fasola | napisał(a): silnika 1200? planuję we wrześniu zrobić trase przez "gorące kraje" typu Hiszpania, Portugalia i pomyślałem, że zapodam pompę oleju o zwiększonej wydajności nie przesadzasz mario? w lipcu i sierpniu mamy u nas podobne temperatury i ewentualnie czasem wystarczy tylko troche zwolnic dla ochlody -- Pozdrawiam Krzysztof Golik fasola - żółty 1303 "przejściówka" '73 - '76 fasolek (malpiak) poczta. fm -gg: 1740489 -skype: fasola_77 3 |
Data: Styczen 29 2007 12:53:00 | Temat: Re: pompa oleju | Autor: Ryszard |
4 |
Data: Styczen 29 2007 16:03:00 | Temat: Re: pompa oleju | Autor: Piotr Jocek |
Konstruktorzy wymyślili dostarecznie mądrze ten silnik i tak ,żeby no dokaldnie !!! pogadaj sobie z Generalem Rommlem jak po afrycejezdzili kubelwagenami :) albo te wszystki buliku z afryki. stary ten silnik chlodzi sie nawet jak na dworze ejst 60 stopni celciusza i wcale sie nie grzeje. jak nei bedziesz przesadzal z predkoscia na autobahnie to spokojnei dasaz rade. no i zalej moze olej 20 w 50 :) poozdro k. 5 |
Data: Styczen 29 2007 18:50:02 | Temat: RE: pompa oleju | Autor: Krzysztof Szweda |
planuję we wrześniu zrobić trase przez "gorące kraje" kup raczej dodatkowa miske olejowa zamiast wiekszej pompy. pozdrawiam type4 albin -- Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody.garbusy 6 |
Data: Styczen 29 2007 20:18:32 | Temat: Re: pompa oleju | Autor: MarcinJM | napisał(a): cz! Porada jest taka: wstaw kawal ajzola w zawory przelewowe i juz bedziesz mial wyzsza wydajnosc. I z 10-15 atm. na panewkch. Myslisz, ze sie to panewkom spodoba? Pompa ma dosc duza wydajnosc, mysle, ze na sredniozuzytym silniku ok, 3-5 razy (zgaduje) wieksza niz jest wymagana. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 7 |
Data: Styczen 28 2007 23:05:54 | Temat: Re: pompa oleju | Autor: falco |
Porada jest taka: wstaw kawal ajzola w zawory przelewowe... H! Co to znaczy...? P.S. Mario ja wiem, że czeskie, polskie, czy słowackie góry, to nie to samo a i upały mniejsze, ale skoro ja Stefankiem 1.3 AB na gazie (wyższa temp. silnika) dałem radę, Ty Tym Bardziej dasz na 1200. ;) Przyślij proszę ładną VWkarteczkę... ;) dziękuję! -- (Po)zdrówka!falco 2599456 empestudio.com garbiarnia.com ....carpeDiemAreszta... 8 |
Data: Styczen 30 2007 00:03:21 | Temat: Re: pompa oleju | Autor: MarcinJM | falco napisał(a): Użytkownik "MarcinJM" napisał To znaczy, ze pompa ma zdolnosc wytworzenia cisnienia, ktore jest za wysokie dla panewek (3-5 atm) i zawory przelewowe reguluja to cisnienie w zadanym zakresie. Zaczopowanie ich spowodowaloby nadmierny wzrost cisnienia, a co za tym idzie otrzymalibysmy "wzrost wydajnosci" (ltr/h), bo tylko taki wzrost wydajnosci jest mozliwy, jesli nie ma mozliwosci zwiekszenia "odbiornikow" oleju. Poniewaz wydajnosc pompy dla czerosuwa iskrowego jest 15-20 ltr/KMh to wychodzi, ze jesli silnik jest standardowy (50KM) to na pewno standardowa pompa te wymagania spelnia. Schody zaczynaja sie przy podwyzszeniu znacznie mocy standardowego silnika, bo z jednej strony otrzymujemy zwiekszone zapotrzebowanie na olej (dla 50KM 1000ltr/h, dla 100KM 2000ltr/h) a z drugiej nie mozemy zbytnio podniesc cisnienia, a tylko to umozliwia "wytracanie" na panewkach dwukrotnie wiekszej ilosci oleju. (nie wiem jaki wplyw maja zwiekszone obroty max dla przeplywu oleju, ale wydaje mi sie, ze im wyzsze obroty, tym panewka traci go wiecej = zaleznosc liniowa) Oczywiscie pompa musi miec wydajnosc zapewniajaca poprawne utrzymanie cisnienia nawet dla silnika w stanie "tuz przed remontem glownym", gdzie zdecydowanie wiecej oleju ucieka bokami, niz w silniku nowym. Generalnie literatura traktuje, ze "obliczanie wydajnosci takich pomp jest bardzo trudne" -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 9 |
Data: Styczen 29 2007 21:16:06 | Temat: Re: pompa oleju | Autor: falco |
To znaczy, ze pompa ma zdolnosc wytworzenia cisnienia, ktore jest za O! Rany Mickiewicz, tak szczegółowej odpowiedzi się nie spodziewałem, dziękuję! :) P.S. A tak zupełnie na luzie, co znaczy samo słowo - ajzola...? -- (Po)zdrówka!falco 2599456 empestudio.com garbiarnia.com ....carpeDiemAreszta... 10 |
Data: Styczen 31 2007 07:29:10 | Temat: Re: pompa oleju | Autor: MarcinJM | falco napisał(a): P.S. A tak zupełnie na luzie, co znaczy samo słowo - ajzola...? To samo co hacypelek, tylko, ze ajzol jest wiekszy od hacypelka ;) -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 11 |
Data: Styczen 31 2007 06:51:28 | Temat: Re: pompa oleju | Autor: | falco napisał(a):cz! ajzola, hacypelek to jakieś regionalizmy, bo nadal nie wiem co to znaczy, a pan Jeżewski nic o tym nie pisze :). reasumując temat pompy oleju to rozumiem, że pompa ze zwiększoną wydajnością ma zastosowanie w silnikach w jakiś sposób "podrasowanych", w standardowych niekoniecznie, a na wysokie temp. w Portugalii i Hiszpanii zalać olejum o większej gęstości i jazda. tak się śmieję, że w dwie strony zrobię ponad 6 tys km co oznacza że w międzyczasie powinienem wymienić olej, bo robię to co 5 tys w moim garbie - chyba Niemcy nie byliby zadowoleni gdybym to zrobił na jednym z ich przyautostradowych mopów :). pozdr mario www.gryfgarb.org szczecin -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 12 |
Data: Styczen 31 2007 08:18:04 | Temat: Re: pompa oleju | Autor: MarcinJM | napisał(a): falco napisał(a):cz! Moze tak: W twoim silniku zuzycie oleju jest np. 1000ltr na godzine, przy cisnieniu 4 atm. Wstwienie pompy o wydajnosci 5x wiekszej nic nie zmieni, bo zuzycie oleju sie nie zmieni (odbiorniki oleju = const). Nadmiar oleju i tak zostanie wytracony na zaworach przelewowych. Co prawda sytuacja bylaby inna, gdyby zawory przelewowe byly ZA odbiornikami oleju (panewkami) a nie przed, wtedy samo przegonienie wiekszej ilosci oleju przez kanaly olejowe powinno je nieco przestudzic. Tak jednak nie jest, wiec jest to sytuacja hipotetyczna. Co do tras jakie robisz, to zalozylbym klasyczny filtr oleju i wymienial olej 2x rzadziej i byloby to znacznie bardziej korzystne dla silnika. Przegrzewaniem nie ma sie co martwic, silnik garba to naprawde "wol roboczy" i byle 40oC w cieniu nie jest w stanie go skrzywdzic. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 13 |
Data: Styczen 29 2007 18:47:32 | Temat: Re: pompa oleju | Autor: falco |
> ajzola, hacypelek... Mickiewicz... a czy Ty nam przypadkiem nie ubliżasz...? ;););) Co do tras jakie robisz, to zalozylbym klasyczny filtr oleju... A napiszesz coś więcej, jak i gdzie założyć do zwykłego, choć zagazowanego 1.3 AB, bo wiadomo, że zwykły filtr, to tylko... siateczka na śrubki. ;) -- (Po)zdrówka!falco 2599456 empestudio.com garbiarnia.com ....carpeDiemAreszta... |