Grupy dyskusyjne   »   potrzebna pilna porada - olej do SC

potrzebna pilna porada - olej do SC



1 Data: Wrzesien 28 2006 16:25:46
Temat: potrzebna pilna porada - olej do SC
Autor: Bartek 

Witajcie !
Seicento 900, 99r, 52000km,
poprzedni właściciel jeździł na VS'sie zalecanym chyba przez Fiata,
ja po zakupie wymieniałem już 2x i od początku leje Selenie
(zwykłą ACT, nie czerwoną 20k),
jutro rano jadę wymieniać olej, ale nigdzie nie mogę dostać tej mojej
Selenii,
(chciałem wlać znowu selenie bo zostało mi jeszcze 2l które kupiłem na
dolewki
i szkoda mi zostawić :( ),
serwis w którym będę wymieniał olej też nie ma tej Selenii, tak więc wygląda
na to że będę musiał zdecydować się na inny olej...
w związku z tym proszę, doradźcie mi na jaki olej mam się zdecydować...
Na olejach nie znam się wogóle,
wiem że są mineralne, syntetyczne, wiem że jakieś leje się do silników o
dużych
przebiegach, a jakieś do nowych silników...
podobno to że fiat zaleca selenie/VS to tylko chwyt marketingowy,
a w praktyce każdy olej 10W40 będzie dobry dla autka...
za wszystkie informację/porady z góry dziękuję,
pozdrawiam !
Bartek



2 Data: Wrzesien 28 2006 17:24:18
Temat: Re: potrzebna pilna porada - olej do SC
Autor: Jurek W 

Użytkownik "Bartek"  napisał w wiadomości

Witajcie !
Seicento 900, 99r, 52000km,
poprzedni właściciel jeździł na VS'sie zalecanym chyba przez Fiata,
ja po zakupie wymieniałem już 2x i od początku leje Selenie
(zwykłą ACT, nie czerwoną 20k),
jutro rano jadę wymieniać olej, ale nigdzie nie mogę dostać tej mojej Selenii,
(chciałem wlać znowu selenie bo zostało mi jeszcze 2l które kupiłem na dolewki
i szkoda mi zostawić :( ),
serwis w którym będę wymieniał olej też nie ma tej Selenii, tak więc wygląda
na to że będę musiał zdecydować się na inny olej...
w związku z tym proszę, doradźcie mi na jaki olej mam się zdecydować...
Na olejach nie znam się wogóle,
wiem że są mineralne, syntetyczne, wiem że jakieś leje się do silników o dużych
przebiegach, a jakieś do nowych silników...
podobno to że fiat zaleca selenie/VS to tylko chwyt marketingowy,
a w praktyce każdy olej 10W40 będzie dobry dla autka...
za wszystkie informację/porady z góry dziękuję,
pozdrawiam !
Bartek


Miałem Cinquecento z tym silnikiem. Pierwsze 15000 na fabrycznym VS, potem Lotos Syntetyk 5W40.  Tak przejechałem 82.000 i w dobrym stanie poszedł cieniasek do ludzi.
Aha jeszcze jedno odradzam oleje z beczki w tanich punktach wymiany. Lepiej jechać ze swoim. Przynajmniej wiesz, co Ci do silnika leją.

--
Jerzy W


3 Data: Wrzesien 28 2006 20:47:38
Temat: Re: potrzebna pilna porada - olej do SC
Autor: Bartek 

Miałem Cinquecento z tym silnikiem. Pierwsze 15000 na fabrycznym VS, potem
Lotos Syntetyk 5W40.  Tak przejechałem 82.000 i w dobrym stanie poszedł
cieniasek do ludzi.

Poczytałem trochę na googlach odnośnie olejów,
rozumię że lotos to był pełen syntetyk, nie półsyntetyk jak VS ?
po tym co czytałem wnioskuje że zmianę z półsyntetycznego na syntetyczny
zalecają
dopiero przy większych przebiegach...
jak się domyślam jeśli zaleje już syntetyczny, to nie będę miał mozliwości
powrotu
do półsyntetycznego... ?

Aha jeszcze jedno odradzam oleje z beczki w tanich punktach wymiany.
Lepiej jechać ze swoim. Przynajmniej wiesz, co Ci do silnika leją.

To fakt,
serwis w którym wymieniam to duży serwis, więc mają w dobrych cenach oleje z
beczek,
nie mogę kupić selenii więc kupię coś w serwisie (tańsza wymiana...) ale
napewno nie z beczki,
tylko fabrycznie pakowany.

Dzięki za odpowiedź,
pozdrawiam !
Bartek

4 Data: Wrzesien 29 2006 08:33:15
Temat: Re: potrzebna pilna porada - olej do SC
Autor: huri-khan 

Bartek napisał(a):

Poczytałem trochę na googlach odnośnie olejów,
rozumię że lotos to był pełen syntetyk, nie półsyntetyk jak VS ?
po tym co czytałem wnioskuje że zmianę z półsyntetycznego na syntetyczny zalecają
dopiero przy większych przebiegach...
jak się domyślam jeśli zaleje już syntetyczny, to nie będę miał mozliwości powrotu
do półsyntetycznego... ?

Z półsyntetyka na syntetyk przy większym przebiegu się nie zaleca, piniewasz możesz "rozszczelnić" silnik.

W drugą stronę można czyli syntetyk -> półsyntetyk -> mineralny.


--
[Pozdrawiam][huri-khan][GG 177094][klub.chip.pl/rasrob]
Jesli wodka w pracy szkodzi, porzuc prace, o co chodzi.

5 Data: Wrzesien 29 2006 10:04:11
Temat: Re: potrzebna pilna porada - olej do SC
Autor: STranger 


Użytkownik "Bartek"  napisał w wiadomości

po tym co czytałem wnioskuje że zmianę z półsyntetycznego na syntetyczny zalecają
dopiero przy większych przebiegach...

właśnie jest odwrotnie


jak się domyślam jeśli zaleje już syntetyczny, to nie będę miał mozliwości powrotu
do półsyntetycznego... ?

tak

Aha jeszcze jedno odradzam oleje z beczki w tanich punktach wymiany. Lepiej jechać ze swoim. Przynajmniej wiesz, co Ci do silnika leją.

To fakt,
serwis w którym wymieniam to duży serwis, więc mają w dobrych cenach oleje z beczek,
nie mogę kupić selenii więc kupię coś w serwisie (tańsza wymiana...) ale napewno nie z beczki,
tylko fabrycznie pakowany.

E, tam - mity o oleju w beczkach.... Olej w beczkach to dokladnie ten sam olej co w baniakach i jeżeli punkt wyniany jest godny zaufania to nie ma sie co bać o jakość! Ja leję mineralny Mobil 15W40 z beczki do Punto2  1.2 8V i kosztuje mnie cała wymiana oleju z filtrem 50 zł. Autko chodzi bez zarzutu, a olej jest dobrej jakości. Zmieniam co 10K km lub co rok. Na syntetyku Selenia 20K jeździłem jak auto było na gwarancji, ale cena tego oleju jest niewspółmierna do zysku z jego stosowania.



--
STranger

6 Data: Wrzesien 29 2006 11:06:44
Temat: Re: potrzebna pilna porada - olej do SC
Autor: Jurek W 

Użytkownik "STranger"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Bartek"  napisał w wiadomości
po tym co czytałem wnioskuje że zmianę z półsyntetycznego na syntetyczny zalecają
dopiero przy większych przebiegach...

właśnie jest odwrotnie

Jeśli już to tak jak mówi Bartek. Syntetyk może rozszczelnić stary źle eksploatowany silnik.

jak się domyślam jeśli zaleje już syntetyczny, to nie będę miał mozliwości powrotu
do półsyntetycznego... ?

tak

Będziesz, i do mineralnego też.


Aha jeszcze jedno odradzam oleje z beczki w tanich punktach wymiany. Lepiej jechać ze swoim. Przynajmniej wiesz, co Ci do silnika leją.

To fakt,
serwis w którym wymieniam to duży serwis, więc mają w dobrych cenach oleje z beczek,
nie mogę kupić selenii więc kupię coś w serwisie (tańsza wymiana...) ale napewno nie z beczki,
tylko fabrycznie pakowany.

E, tam - mity o oleju w beczkach.... Olej w beczkach to dokladnie ten sam olej co w baniakach i jeżeli punkt wyniany jest godny zaufania to nie ma sie co bać o jakość!

A skąd pewność o zaufaniu co do punktu?
Logo firmy na beczce jest, ale co w beczce?

Ja leję mineralny Mobil 15W40 z beczki do Punto2  1.2 8V i kosztuje mnie cała wymiana oleju z filtrem 50 zł. Autko chodzi bez zarzutu, a olej jest dobrej jakości. Zmieniam co 10K km lub co rok. Na syntetyku Selenia 20K jeździłem jak auto było na gwarancji, ale cena tego oleju jest niewspółmierna do zysku z jego stosowania.

A ile swoim Punciakiem już przejechałeś?


--
Jerzy W


7 Data: Wrzesien 29 2006 14:46:20
Temat: Re: potrzebna pilna porada - olej do SC
Autor: STranger 


Użytkownik "Jurek W"  napisał w wiadomości

Użytkownik "STranger"
po tym co czytałem wnioskuje że zmianę z półsyntetycznego na syntetyczny zalecają
dopiero przy większych przebiegach...

właśnie jest odwrotnie

Jeśli już to tak jak mówi Bartek. Syntetyk może rozszczelnić stary źle eksploatowany silnik.


Oczywiście, dlatego napisałem, ze odwrotnie.
Miałeś syntetyk, możesz lać półsyntetyk i mineralny. Miales mineralny, nie możesz lać syntetyku i półsyntetyku.
Po półsyntetyku nie możesz lać syntetyku.


jak się domyślam jeśli zaleje już syntetyczny, to nie będę miał mozliwości powrotu
do półsyntetycznego... ?

tak

Będziesz, i do mineralnego też.

Nie wolno zalewać syntetykiem silnika w którym już był mineralny lub półsyntetyczny olej.


E, tam - mity o oleju w beczkach.... Olej w beczkach to dokladnie ten sam olej co w baniakach i jeżeli punkt wyniany jest godny zaufania to nie ma sie co bać o jakość!
A skąd pewność o zaufaniu co do punktu?
Logo firmy na beczce jest, ale co w beczce?


Punkt wymiany olejów znam z polecenia kilku osób, wszyscy polecają z czystym sumieniem. Sam sprawdziłem i nabrałem zaufania. :) Jak kogoś interesuje to moge podać gdzie koło Poznania ten punkt sie znajduje.


A ile swoim Punciakiem już przejechałeś?


Wlałem mineralny po syntetyku gdy licznik pokazał 42K km. Teraz mam 65 K km i już 2 raz zmieniłem olej mineralny. Wszystko działa bdb, auto zachowuje sie identycznie jak na syntetyku. Olej mineralny starzeje się w silniku po prostu szybciej od syntetycznego i trzeba go częściej wymieniać (co 10 K km lub co roku, syntetyk co 20 K km), a  , ale dużo niższa cena oleju mineralnego rekompensuje tę niedogodność i cenę filtra (29 zł).


--
STranger

8 Data: Wrzesien 29 2006 15:21:51
Temat: Re: potrzebna pilna porada - olej do SC
Autor: Jurek W 

Użytkownik "STranger"  napisał w wiadomości


Oczywiście, dlatego napisałem, ze odwrotnie.
Miałeś syntetyk, możesz lać półsyntetyk i mineralny. Miales mineralny, nie możesz lać syntetyku i półsyntetyku.
Po półsyntetyku nie możesz lać syntetyku.

Fiaty fabrycznie są zalewane olejem mineralnym i na takim zawsze jeżdziłem do pierwszej wymiany. Przy pierwszej wymianie zawsze idzie syntetyk.
Jedynie w maluchu, w czasach, gdy oleje półsyntetyczne i syntetyczne były nowością bałem się od razy syntetyka, dlatego w pierwszym ruchu był półsyntetyk.


Nie wolno zalewać syntetykiem silnika w którym już był mineralny lub półsyntetyczny olej.

Wolno. Swoja Sienę zalałem po pierwszych 20.000 km syntetycznym Lotosem. Od tego czasu innego oleju w tym silniku nie było, regularna wumiana co 20.000, teraz mam przejechane ponad 150.000 i zero kłopotow z silnikiem.

A ile swoim Punciakiem już przejechałeś?


Wlałem mineralny po syntetyku gdy licznik pokazał 42K km. Teraz mam 65 K km i już 2 raz zmieniłem olej mineralny. Wszystko działa bdb, auto zachowuje sie identycznie jak na syntetyku. Olej mineralny starzeje się w silniku po prostu szybciej od syntetycznego i trzeba go częściej wymieniać (co 10 K km lub co roku, syntetyk co 20 K km), a  , ale dużo niższa cena oleju mineralnego rekompensuje tę niedogodność i cenę filtra (29 zł).

Nie wiem, z którego roku Twoje Punto jest, ale nie ma potrzeby częstszej wymiany niż co 15.000 (nowsze 20.000). Zajrzyj do instrukcji fabrycznej. Chyba, że przejeżdżasz mniej, to zmieniasz olej nie rzadziej niż raz w roku. Lotos syntetyczny nie jest nie jest drogim olejem.

--
Jerzy W


9 Data: Wrzesien 29 2006 17:02:27
Temat: Re: potrzebna pilna porada - olej do SC
Autor: STranger 


Użytkownik "Jurek W"  napisał w wiadomości

Fiaty fabrycznie są zalewane olejem mineralnym i na takim zawsze jeżdziłem do pierwszej wymiany.

Co?? Twierdzisz. że fiaty zalewane są fabrycznie mineralnym, a nie tym co polecają w instrukcji obsługi i co leją w ASO?
Byłem pewien, ze nowe Punto 2 jest zalane syntetycznym olejem Selenia 20K! Prz pierwszej wymianie przy ok 20.000 km w ASO mechanicy lali do mojego punciaka syntetyczny Selenia 20K. Zapytali mi się jaki olej wolę, czy syntetyczną Selenię czy syntetyczny Mobil 1. Wybrałem Selenię, bo nie lubię reklam natarczywych, a Mobil 1 reklamowali wtedy non-stop ;)

Przy pierwszej wymianie zawsze idzie syntetyk.


To bez sensu, syntetyk po mineralnym? Całkowicie wbrew zasadom wymiany oleju. WYbacz, ale nie wierzę, że w Fiatach fabrycznie jest olej mineralny podczas gdy producent poleca syntetyczny. LOL :)

Nie wolno zalewać syntetykiem silnika w którym już był mineralny lub półsyntetyczny olej.

Wolno. Swoja Sienę zalałem po pierwszych 20.000 km syntetycznym Lotosem. Od tego czasu innego oleju w tym silniku nie było, regularna wumiana co 20.000, teraz mam przejechane ponad 150.000 i zero kłopotow z silnikiem.

Hmm, nie chce mi sie wierzyć, zę Siena miała olej mineralny fabrycznie. No chyba, że Rumuni tak jej złosliwie w fabryce wlali. ;)


Nie wiem, z którego roku Twoje Punto jest, ale nie ma potrzeby częstszej wymiany niż co 15.000 (nowsze 20.000). Zajrzyj do instrukcji fabrycznej.

W instrukcji Punto 2 -pod warunkiem że jest olej syntetyczny - piszą, żeby wymieniac co 20.000. Ale to tylko dlatego, ze syntetyk sie tak szybko nie rozkłada jak olej mineralny. Każdy olej mineralny po ok 10.000 km traci na tyle dużo ze swoich właściwości że powinno sie go wymienić.


Chyba, że przejeżdżasz mniej, to zmieniasz olej nie rzadziej niż raz w roku. Lotos syntetyczny nie jest nie jest drogim olejem.

A ile Cię kosztuje wymiana Lotosu synt. i jaki silnik masz- ile oleju wchodzi?


--
STranger

10 Data: Wrzesien 29 2006 22:17:31
Temat: Re: potrzebna pilna porada - olej do SC
Autor: Jurek W 


Użytkownik "STranger"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Jurek W"  napisał w wiadomości
Fiaty fabrycznie są zalewane olejem mineralnym i na takim zawsze jeżdziłem do pierwszej wymiany.

Co?? Twierdzisz. że fiaty zalewane są fabrycznie mineralnym, a nie tym co polecają w instrukcji obsługi i co leją w ASO?


Masz rację, zajrzałem do instrukcji. Fabrycznie był syntetyk. Wpoprzednich Fiatach (Cinquecento 1996 oraz starsze maluchy był mineralny).


--
Jerzy W


11 Data: Wrzesien 30 2006 09:29:01
Temat: Re: potrzebna pilna porada - olej do SC
Autor: huri-khan 

Jurek W napisał(a):

Fiaty fabrycznie są zalewane olejem mineralnym i na takim zawsze jeżdziłem do pierwszej wymiany. Przy pierwszej wymianie zawsze idzie syntetyk.
Jedynie w maluchu, w czasach, gdy oleje półsyntetyczne i syntetyczne były nowością bałem się od razy syntetyka, dlatego w pierwszym ruchu był półsyntetyk.

Moje Punto 95' było oryginalnie zalane Selenia półsyntetykiem.
Ja natomiast wymieniając olej zawsze lałem półsyntetyk z Lotosu i do dzisiaj (120 kkm) na silnik nie mogę narzekać.


--
[Pozdrawiam][huri-khan][GG 177094][klub.chip.pl/rasrob]
Jesli wodka w pracy szkodzi, porzuc prace, o co chodzi.

12 Data: Wrzesien 29 2006 17:46:39
Temat: Re: potrzebna pilna porada - olej do SC
Autor: Adam 

STranger napisał(a):

Wlałem mineralny po syntetyku gdy licznik pokazał 42K km. Teraz mam 65 K

Jeśli można wtrącić się w dyskusję... Mam niebawem wymienić olej w uno (gaźnik, 999 ccm, 1993 r., zrobione 185 tys. km). Jeżdżę na syntetyku, ale zaczyna brać około 0,2 litra oleju na 1000 km. Opłaca się wymieniać na półsyntetyk, czy może od razu przejść na mineralny?
Z tego co tu czytałem, dobry olej ułatwia rozruch silnika w zimie, a ja nade wszystko nie chciałbym z tym mieć problemu.

--

http://adam.bukowski.prv.pl

13 Data: Wrzesien 29 2006 19:32:36
Temat: Re: potrzebna pilna porada - olej do SC
Autor: STranger 


Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości

Jeśli można wtrącić się w dyskusję... Mam niebawem wymienić olej w uno (gaźnik, 999 ccm, 1993 r., zrobione 185 tys. km). Jeżdżę na syntetyku, ale zaczyna brać około 0,2 litra oleju na 1000 km. Opłaca się wymieniać na półsyntetyk, czy może od razu przejść na mineralny?

Moim zdaniem przy takim przebiegu auta i gdy spala olej to nie ma sie co zastanawiać tylko przejść na olej mineralny.
http://tinyurl.com/ok5m8


Z tego co tu czytałem, dobry olej ułatwia rozruch silnika w zimie, a ja nade wszystko nie chciałbym z tym mieć problemu.

Rozruch w zimie ułatwia przede wszystkim dobrze naładowany akumulator - olej nie ma aż takiego znaczenia. :)Zresztą jesli dużo jeździsz to możesz zmienić na olej zimowy teraz a wiosna przejść na letni.




--
STranger

14 Data: Wrzesien 29 2006 19:45:02
Temat: Re: potrzebna pilna porada - olej do SC
Autor: Adam 

STranger napisał(a):

Moim zdaniem przy takim przebiegu auta i gdy spala olej to nie ma sie co zastanawiać tylko przejść na olej mineralny.
http://tinyurl.com/ok5m8

OK. Dzięki. Finansowo to jest też nie bez znaczenia. To skorzystam jeszcze, że o tym mówimy i spytam o Lotos LPG - warto, czy nie? :) Mam instalację gazową, samochód w mieście jeździ ciągle w zasadzie z włączonym wiatrakiem chłodnicy (chociaż już lato w sumie minęło). Jeśli mineralny nie chłodzi tak jak syntetyk, to może się jeszcze pogorszyć. Może ten dostosowany (podobno) specjalnie do LPG będzie lepszy?

olej nie ma aż takiego znaczenia. :)Zresztą jesli dużo jeździsz to możesz zmienić na olej zimowy teraz a wiosna przejść na letni.

Jakieś 700 km miesięcznie to chyba nie jest dużo, więc pewnie się nie opłaci.

--

http://adam.bukowski.prv.pl

15 Data: Wrzesien 30 2006 08:11:15
Temat: Re: potrzebna pilna porada - olej do SC
Autor: STranger 


Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości

OK. Dzięki. Finansowo to jest też nie bez znaczenia. To skorzystam jeszcze, że o tym mówimy i spytam o Lotos LPG - warto, czy nie? :)

Nie wiem, nie mam instalacji gazowej.
Ale wydaje mi się, że warto tylko wtedy gdy finansowo nie bedzie to zbyt obciążające. W końcu silnik trochę oleju bierze (spala) więc sporo kasy stracisz na dolewki. O ile olej LPG nie jest dużo doroższy od zwykłego to na pewno warto. :)

Mam instalację gazową, samochód w mieście jeździ ciągle w zasadzie z włączonym wiatrakiem chłodnicy (chociaż już lato w sumie minęło). Jeśli mineralny nie chłodzi tak jak syntetyk, to może się jeszcze pogorszyć. Może ten dostosowany (podobno) specjalnie do LPG będzie lepszy?

Sam sobie w sumie odpowiedziałeś. :) Jeżeli ten olej jest bardziej odporny na wysokie temp ( tzn zachowuje swoją klasę lepkości w wysokich temp) to lepszy będzie na pewno, ale jeszcze jest kwestia finansowa - czy taki olej LPG jest dużo droższy od zwykłego lotosa?
Wydaje mi się, ale mogę sie mylić, że zwykły olej tez spełniłby swoją rolę, ale trzeba by go częściej wymieniać, np co 8.000 km bo ciagłe przegrzewanie zminiejszyłoby jego żywotność. A olej LPG jako bardziej odporny na temp można wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta, czyli nie częściej niż 10.000. km. Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi, chętnie sie dowiem czegoś nowego na ten temat. :)

olej nie ma aż takiego znaczenia. :)Zresztą jesli dużo jeździsz to możesz zmienić na olej zimowy teraz a wiosna przejść na letni.

Jakieś 700 km miesięcznie to chyba nie jest dużo, więc pewnie się nie opłaci.

A to faktycznie nejlepiej jeździc na oleju wielosezonowym.



--
pozdrawiam
STranger

16 Data: Wrzesien 28 2006 21:22:11
Temat: Re: potrzebna pilna porada - olej do SC
Autor: Sikor 


"Bartek"  wrote in message

Witajcie !
Seicento 900, 99r, 52000km,
poprzedni właściciel jeździł na VS'sie zalecanym chyba przez Fiata,
ja po zakupie wymieniałem już 2x i od początku leje Selenie
(zwykłą ACT, nie czerwoną 20k),
jutro rano jadę wymieniać olej, ale nigdzie nie mogę dostać tej mojej
Selenii,
(chciałem wlać znowu selenie bo zostało mi jeszcze 2l które kupiłem na
dolewki
i szkoda mi zostawić :( ),
serwis w którym będę wymieniał olej też nie ma tej Selenii, tak więc
wygląda
na to że będę musiał zdecydować się na inny olej...
w związku z tym proszę, doradźcie mi na jaki olej mam się zdecydować...
Na olejach nie znam się wogóle,
wiem że są mineralne, syntetyczne, wiem że jakieś leje się do silników o
dużych
przebiegach, a jakieś do nowych silników...
podobno to że fiat zaleca selenie/VS to tylko chwyt marketingowy,
a w praktyce każdy olej 10W40 będzie dobry dla autka...
za wszystkie informację/porady z góry dziękuję,
pozdrawiam !

Poprzedni właściciel mojego SC 1.1 lał Mobil 1 syntetyk. Fabrycznie zaleca
się mineralny, więc taki zalałem i jest OK!
UWAGA! Można zalać mineralny po syntetyku lub półsyntetyku. ODWROTNIE SIĘ
NIE ZALECA!

Sikor

17 Data: Wrzesien 29 2006 11:08:18
Temat: Re: potrzebna pilna porada - olej do SC
Autor: Jurek W 

Użytkownik "Sikor"  napisał w wiadomości



Poprzedni właściciel mojego SC 1.1 lał Mobil 1 syntetyk. Fabrycznie zaleca się mineralny, więc taki zalałem i jest OK!
UWAGA! Można zalać mineralny po syntetyku lub półsyntetyku. ODWROTNIE SIĘ NIE ZALECA!

Sikor
Do bardzo starych silników nie, ale do prawie nowych tak.


--
Jerzy W


18 Data: Wrzesien 29 2006 11:43:15
Temat: Re: potrzebna pilna porada - olej do SC
Autor: Jacek 

Fiat nie produkuje olejów podobnie, jak nie produkuje opon, kabli, czy
żarówek, więc przywiązanie do marki Selenia nie ma uzasadnienia.
Kup dowolny półsyntetyk albo nawet mineralny (byle nie Castrol na którym
miałem problemy i odradzam) i mieszaj go śmiało z Selenią, jak Ci została
Jacek

potrzebna pilna porada - olej do SC



Grupy dyskusyjne