Grupy dyskusyjne   »   prad ladowania akumulatora w czasie jazdy

prad ladowania akumulatora w czasie jazdy



1 Data: Luty 22 2011 10:12:43
Temat: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor:

Czesc,

jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?
Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....-
jaki to okolo jest prad?

Oraz ile trzeba min. jechac/miec odpalony silnik aby powrocic do stanu
wyjscia?

--
ThinkXtra



2 Data: Luty 22 2011 10:41:33
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor: MarcinJM 

W dniu 2011-02-22 10:12,  pisze:

Czesc,

jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?
Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....-
jaki to okolo jest prad?

Oraz ile trzeba min. jechac/miec odpalony silnik aby powrocic do stanu
wyjscia?

Poniewaz mam auto z voltomierzem, to widze, ze wskazowka wraca na swoje stale polozenie po ok pol h odpalonego silnika. 2.0 benzyna, aku 56Ah, brak problemow z odpalaniem.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

3 Data: Luty 22 2011 10:58:53
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor:

Witam serdecznie.

jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?
Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....-
jaki to okolo jest prad?
Oraz ile trzeba min. jechac/miec odpalony silnik aby powrocic do stanu
wyjscia?
Kiedyś spróbowałem to oszacować jednak na forum spotkało się to z
niedowierzaniem, więc założyłem miernik cęgowy i sprawdziłem empirycznie.
W pierwszej sekundzie po uruchomieniu prąd sięgał pond 100A i gwałtownie spadał.
Po około sekundzie było już 50A. Po kilku sekundach spadł do kilkanastu Amper i
dalej spadał coraz wolniej. Po 15 minutach prąd był już właściwie niemierzalny
miernikiem cęgowym. Ogólnie większościowe doładowanie zamyka się w tym przypadku
w pierwszej minucie, kilku minutach. Później to już szczątkowe prądy. Jakieś mA.
X-Trail 2.0dCi. Akumulator nie pamiętam dokładnie ale niewielki jak na silnik
wysokoprężny. Około 70Ah.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

4 Data: Luty 22 2011 02:17:47
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor: Lisciasty 

On 22 Lut, 10:58,  wrote:

Kiedyś spróbowałem to oszacować jednak na forum spotkało się to z
niedowierzaniem, więc założyłem miernik cęgowy i sprawdziłem empirycznie.
W pierwszej sekundzie po uruchomieniu prąd sięgał pond 100A i gwałtownie spadał.

A jakiego rodzaju były to oszacowania i jakie komentarze
niedowierzające?

  wrote:
> jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?
> Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....-
> jaki to okolo jest prad?

Generalnie BARDZO upraszczając i generalizując, przeciętny akumulator
samochodowy ma rezystancję wewnętrzną na poziomie 0,02 Oma, sprawny
akumulator nie powinien przy obciążeniu nominalnym mieć napięcia
niższego niż 11V. Zakładając, że mamy długo męczony akumulator i
ładujemy go w czasie jazdy, gdy regulator napięcia zapoda te 14,5V
możemy chwilowo napotkać prąd do 175 A (co by się zgadzało z Twoimi
zmierzonymi 100A, przy niezbyt wymęczonym aku). Wraz ze stopniem
naładowania rośnie napięcie akumulatora toteż prąd ładowania maleje
przez cały czas.

Zakładając, że rozrusznik podczas pracy zjada na przykład 500A (to już
dość duży diesel chyba), a męczymy go na przykład przez 5s, wyssie
około 0,7Ah pojemności akumulatora. Po odpaleniu, przyjmując wyssany z
palca średni prąd ładowania na poziomie 10A, po jakiś 5 minutach jazdy
masz uzupełnione braki.

Podkreślam, że powyższe wywody są mocno uogólniające, ale jakieś
pojęcie powinny dawać ;)

Pzdr.
L.

5 Data: Luty 22 2011 12:31:16
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor: ąćęłńóśźż 

Nie spotkałem takiego alternatora.


-- -- -

mozemy chwilowo napotkac prad do 175 A

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

6 Data: Luty 22 2011 05:18:48
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor: Lisciasty 

On 22 Lut, 13:31, " ąćęłńóśźż"  wrote:

Nie spotka em takiego alternatora.

Ja też nigdy nie spotkałem żadnego alternatora ;)

W mojej skodzinie alternator wydoli do 140A, a to nie jest jakoś
szczególnie wypasiony samochód z dużym silnikiem :> Nie chce mi się
szukać ale na pewno są samochodowe altki z których można pociągnąć do
200 A.

Pzdr.
L.

7 Data: Luty 22 2011 16:58:30
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor: J.F. 

On Tue, 22 Feb 2011 05:18:48 -0800 (PST),  Lisciasty wrote:

On 22 Lut, 13:31, " ąćęłńóśźż"  wrote:
Nie spotka em takiego alternatora.
Ja też nigdy nie spotkałem żadnego alternatora ;)
W mojej skodzinie alternator wydoli do 140A, a to nie jest jakoś
szczególnie wypasiony samochód z dużym silnikiem :> Nie chce mi się
szukać ale na pewno są samochodowe altki z których można pociągnąć do
200 A.

Moze i sa, aczkolwiek dawniej wstawialo sie dwa jak trzeba bylo wiecej
pradu. No ale moze postep i tu wystapil.

Zwracam tylko uwage ze tych 140A moze byc dopiero przy wysokich
obrotach, a i auto troche pradu potrzebuje. Wiec moze sie okazac ze do
dyspozycji jest np tylko 80A.

J.

8 Data: Luty 22 2011 09:59:18
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor: Lisciasty 

On 22 Lut, 16:58, J.F.  wrote:

obrotach, a i auto troche pradu potrzebuje. Wiec moze sie okazac ze do
dyspozycji jest np tylko 80A.

A to i tak jest 6,5Ah (czyli 9 ciężkich rozruchów) w ciągu 5 minut
jazdy, nie ma się więc co przejmować że trzeba przejechać 70 km po
każdym odpaleniu samochodu, jak twierdzą niektórzy :>

L.

9 Data: Luty 22 2011 20:10:15
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor: J.F. 

On Tue, 22 Feb 2011 09:59:18 -0800 (PST),  Lisciasty wrote:

On 22 Lut, 16:58, J.F.  wrote:
obrotach, a i auto troche pradu potrzebuje. Wiec moze sie okazac ze do
dyspozycji jest np tylko 80A.

A to i tak jest 6,5Ah (czyli 9 ciężkich rozruchów) w ciągu 5 minut
jazdy, nie ma się więc co przejmować że trzeba przejechać 70 km po
każdym odpaleniu samochodu, jak twierdzą niektórzy :>

Z tym ze jak czytasz to tych kilkadziesiat A blyskawicznie spada.
I zostaje kilka .. no ale to tez znak ze akumulator jest naladowany
:-)

J.

10 Data: Luty 22 2011 19:56:01
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor: ąćęłńóśźż 

A świstak kabel plusowy owija w sreberka.


-- -- -

W mojej skodzinie alternator wydoli do 140A

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

11 Data: Luty 22 2011 13:10:29
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor: Lisciasty 

On 22 Lut, 20:56, " ąćęłńóśźż"  wrote:

A wistak kabel plusowy owija w sreberka.

A może przestałbyś zgrywać idiotę?

http://www.iparts.pl/czesc/alternator,skoda,octavia-1z3-od-2004-02,1-9-tdi-105km,106-5120-17970-100350-0-425-CA1782IR.html

L.

12 Data: Luty 22 2011 10:58:53
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor:

Witam serdecznie.

jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?
Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....-
jaki to okolo jest prad?
Oraz ile trzeba min. jechac/miec odpalony silnik aby powrocic do stanu
wyjscia?
Kiedyś spróbowałem to oszacować jednak na forum spotkało się to z
niedowierzaniem, więc założyłem miernik cęgowy i sprawdziłem empirycznie.
W pierwszej sekundzie po uruchomieniu prąd sięgał pond 100A i gwałtownie spadał.
Po około sekundzie było już 50A. Po kilku sekundach spadł do kilkanastu Amper i
dalej spadał coraz wolniej. Po 15 minutach prąd był już właściwie niemierzalny
miernikiem cęgowym. Ogólnie większościowe doładowanie zamyka się w tym przypadku
w pierwszej minucie, kilku minutach. Później to już szczątkowe prądy. Jakieś mA.
X-Trail 2.0dCi. Akumulator nie pamiętam dokładnie ale niewielki jak na silnik
wysokoprężny. Około 70Ah.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

13 Data: Luty 22 2011 11:04:56
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor: Lewis 

W dniu 2011-02-22 10:12,  pisze:

Czesc,

jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?
Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....-
jaki to okolo jest prad?

Oraz ile trzeba min. jechac/miec odpalony silnik aby powrocic do stanu
wyjscia?


Policz sobie. Weź pod uwagę moc rozrusznika czas w jakim rozrusznik pracuje, inne urządzenia pobierające prąd(popma paliwa, świece żarowe itd), wyjdzie jakieś 2kW przez jakieś 5s(nie biorę już pod uwagę obciążenia po uruchomieniu typu światła, nawiew, dupogrzeje czy co tam jeszcze masz żeby łatwiej było liczyć).
Sprawnoć ładowania akumulatora wynosząca jakieś 60% i masz wynik.
Prąd ładowania nie będzie stały, zbiegiem czasu będzie się zmniejszać a do praktycznie całkowitego zaniku po osiągnięciu zamierzonego poziomy napięcia akumulatora w samochodach zazwyczaj 13.8V


Dla ułatwienia załóż sobie że akumulator przed rozruchem miał idealnie 13.8V.(w rzeczywistości po nocnym postoju będzie miał 12V albo i mniej jak jest bardzo zimno.)
Prąd ładowania będzie ściśle zależał od poziomu rozładowania akumulatora oraz mocy alternatora, opory możesz pominąć żeby było łatwiej.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

14 Data: Luty 22 2011 12:32:37
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor: ąćęłńóśźż 

Nie masz takiego alternatora.


-- -- -

wyjdzie jakies 2kW przez jakies 5s

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

15 Data: Luty 22 2011 13:43:02
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor: Lewis 

W dniu 2011-02-22 13:32,  ąćęłĹ„óśźż pisze:

Nie masz takiego alternatora.

A kto mówi o alternatorze? Mówię o poborze prądu z akumulatora przez pierwsze 5s od przekręcenia kluczyka...

A poza tym mój alternator ma 1560W na oko.



--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

16 Data: Luty 22 2011 13:41:28
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 22 Feb 2011 13:43:02 +0100, Lewis napisał(a):

W dniu 2011-02-22 13:32,  ąćęłńóśźż pisze:
Nie masz takiego alternatora.


Proszę, nie karm tego toppostującego ścierwa.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

17 Data: Luty 22 2011 19:42:15
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor: ToMasz 

 pisze:

Czesc,

jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?
Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....-
jaki to okolo jest prad?

Oraz ile trzeba min. jechac/miec odpalony silnik aby powrocic do stanu
wyjscia?

mnie kiedyś straszyli ze to jest od 30 do 60 minut pracy silnika.
empirycznie sprawdziłem ze trasa (xsara HDi, zima):
rano: rozruch - 2km-stop - rozruch 2km stop
popołudniu rozruch - 2km-stop - rozruch 2km stop
wieczorem: rozruch - 2km-stop
Przez 2 tygodnie - nie zabija akumulatora, choć boje sie ze jechałem
mocno po bandzie. nawet zastanawiałem sie czy jakiejs baterii słonecznej
nie kupić.
jeszcze jedno. akumulator "da" tyle prądu ile weźmiesz. ograniczeniem
będzie trwałe uszkodzenie tego co popularnie nazywa sie płyty ołowiowe.
Może sie to skończyć nawet rozerwaniem akumulatora ( sam tak zabiłem
fiamma).

natomiast alternator może "dać" tyle prądu, ile jest w stanie "mocy"
uzyskać od silnika. wiec na luzie, to za bardzo nie "powalczy". Stąd
mamy piszczące paski. na każdy obrót jest jakaś moc do przekazania - i
zrywa pasek z kół. jak obroty podskoczą, to mamy mniej mocy na jeden obrót.

nigdy (w sprawnym aucie) nie zachodzi sytuacja ze akumulator nie jest
ładowany. nidgy, bo nawet 126p zaświeci kontrolkę braku ładowania. Można
powiedzieć ze prąd rzędu 1%Q ( czyli .65A dla akumulatora65Ah) to takie
"zgrubne" optimum  zeby był w dobrej kondycji. Oczywiście to dla
akumulatorów rozruchowych, nie takich z nokii :)

ToMasz

18 Data: Luty 22 2011 22:52:00
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor: Yogi(n) 

Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości

 pisze:
rano: rozruch - 2km-stop - rozruch 2km stop
popołudniu rozruch - 2km-stop - rozruch 2km stop
wieczorem: rozruch - 2km-stop

Ja w podobnym trybie eksploatowałem auto przez kilka lat (około sześciu). W kazdy weekend przejżdżłÄ…em jednak od 200 do 800 km, więc miał okazję  sie doładować. Padł po ponad sześciu latach, więc nie miało to specjalnie złego wpływu na jeog kondycję.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg
http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg

19 Data: Luty 22 2011 20:27:17
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Tue, 22 Feb 2011 10:12:43 +0100,  napisał(a):

jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?
Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....-
jaki to okolo jest prad?

W zależności od stopnia rozładowania, niekiedy nawet kilkanaście amperów.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

20 Data: Luty 22 2011 20:57:40
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor: kogutek 

Adam Płaszczyca  napisał(a):

Dnia Tue, 22 Feb 2011 10:12:43 +0100,  napisał(a):

> jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?
> Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....-
> jaki to okolo jest prad?

W zależności od stopnia rozładowania, niekiedy nawet kilkanaście amperów.

Niekiedy czyli tylko w sytuacji kiedy wlaściciel dla sportu odpala rano
samochód z korby albo na pych. Po odpaleniu rozrusznikiem zawsze na początku
jest tyle ile może dać alternator.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

21 Data: Marzec 03 2011 21:55:02
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Tue, 22 Feb 2011 20:57:40 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

W zależności od stopnia rozładowania, niekiedy nawet kilkanaście amperów.

Niekiedy czyli tylko w sytuacji kiedy wlaściciel dla sportu odpala rano
samochód z korby albo na pych. Po odpaleniu rozrusznikiem zawsze na początku
jest tyle ile może dać alternator.

G.. prawda. Tyle, ile chce wziąć akumulator.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

22 Data: Marzec 04 2011 09:48:50
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor: Andrzej Ława 

W dniu 03.03.2011 21:55, Adam Płaszczyca pisze:

Dnia Tue, 22 Feb 2011 20:57:40 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

W zależności od stopnia rozładowania, niekiedy nawet kilkanaście amperów.

Niekiedy czyli tylko w sytuacji kiedy wlaściciel dla sportu odpala rano
samochód z korby albo na pych. Po odpaleniu rozrusznikiem zawsze na początku
jest tyle ile może dać alternator.

G.. prawda. Tyle, ile chce wziąć akumulator.


Śmiem twierdzić, że będzie to będzie raczej wartość minimalna obu
chęci/możliwości ;)

23 Data: Marzec 07 2011 19:32:14
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Fri, 04 Mar 2011 09:48:50 +0100, Andrzej Ława napisał(a):

G.. prawda. Tyle, ile chce wziąć akumulator.
Śmiem twierdzić, że będzie to będzie raczej wartość minimalna obu
chęci/możliwości ;)

Sprawny akumulator nie zeżre tyle, ile alternator mógłby dać ;)

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

24 Data: Marzec 16 2011 23:54:49
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor: Andrzej Lawa 

W dniu 07.03.2011 19:32, Adam Płaszczyca pisze:

Dnia Fri, 04 Mar 2011 09:48:50 +0100, Andrzej Ława napisał(a):

G.. prawda. Tyle, ile chce wziąć akumulator.
Śmiem twierdzić, że będzie to będzie raczej wartość minimalna obu
chęci/możliwości ;)

Sprawny akumulator nie zeżre tyle, ile alternator mógłby dać ;)


Uważasz, że określenie "wartość minimalna obu" jest niejasne?

25 Data: Marzec 17 2011 01:03:00
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor: kogutek 

Adam Płaszczyca  napisał(a):

Dnia Fri, 04 Mar 2011 09:48:50 +0100, Andrzej Ława napisał(a):

>> G.. prawda. Tyle, ile chce wziąć akumulator.
> Śmiem twierdzić, że będzie to będzie raczej wartość minimalna obu
> chęci/możliwości ;)

Sprawny akumulator nie zeżre tyle, ile alternator mógłby dać ;)

z prawa Ohma wynika cos innego.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

26 Data: Marzec 17 2011 23:32:57
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Thu, 17 Mar 2011 01:03:00 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

Sprawny akumulator nie zeżre tyle, ile alternator mógłby dać ;)

z prawa Ohma wynika cos innego.

Owszem, wynika z niego własnie to, co napisałem.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

27 Data: Marzec 17 2011 23:27:14
Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Autor: kogutek 

Adam Płaszczyca  napisał(a):

Dnia Thu, 17 Mar 2011 01:03:00 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

>> Sprawny akumulator nie zeżre tyle, ile alternator mógłby dać ;)
>>
> z prawa Ohma wynika cos innego.

Owszem, wynika z niego własnie to, co napisałem.

Nieprawda.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

prad ladowania akumulatora w czasie jazdy



Grupy dyskusyjne