Grupy dyskusyjne   »   problem z ładowaniem cbr1000rr + warsztat poszukiwany

problem z ładowaniem cbr1000rr + warsztat poszukiwany



1 Data: Kwiecien 05 2009 13:45:12
Temat: problem z ładowaniem cbr1000rr + warsztat poszukiwany
Autor: Wieslaw 

Witam,

Mam problem z ladowaniem w cbr1000rr. Dwa miesiace temu dalem go do naprawy, i
stwierdzono ze padl alternator. Po porzewinieciu alternatora ladowanie
dzialalo i moto jedzil bez problemu ze 1500 km, po czym znowu padlo ladowanie.
Stalo sie to wczoraj, nie wiem jeszcze jaka jest przyczyna ale prawdopodobnie
znowu padl alternator. Albo moze byc inna przyczyna. Czy ktos zna w Wawie,
warsztat, mechanika ktory moglby sie tym zajac? Nie mam na mysli ASO tylko
inny warsztar. Czy mozeci mi cos polecic?

Pozdrawiam

Wieslaw

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Kwiecien 05 2009 14:18:55
Temat: Re: problem z ładowaniem cbr1000rr + warsztat poszukiwany
Autor: Arni 

Wieslaw pisze:

Witam,

Mam problem z ladowaniem w cbr1000rr. Dwa miesiace temu dalem go do naprawy, i stwierdzono ze padl alternator. Po porzewinieciu alternatora ladowanie dzialalo i moto jedzil bez problemu ze 1500 km, po czym znowu padlo ladowanie.
Stalo sie to wczoraj, nie wiem jeszcze jaka jest przyczyna ale prawdopodobnie
znowu padl alternator. Albo moze byc inna przyczyna. Czy ktos zna w Wawie, warsztat, mechanika ktory moglby sie tym zajac? Nie mam na mysli ASO tylko inny warsztar. Czy mozeci mi cos polecic?

Przede wszystkim polecam gwarancje na wykonana usluge. Zamiast zgadwac neich sprawdza czy altek jest sprawny. Jesli jest to szukasz innej przyczyny, jesli nie to po co ladowc sie w koszty?

--
Sławomir Żurawski - Arni
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24 TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX  - piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
Toruń   http://volviki.org

3 Data: Kwiecien 05 2009 13:25:12
Temat: Re: problem z ładowaniem cbr1000rr + warsztat poszukiwany
Autor: arbi73 

Wieslawnapisal

Witam,

Mam problem z ladowaniem w cbr1000rr. Dwa miesiace temu dalem go do naprawy,
i
stwierdzono ze padl alternator. Po porzewinieciu alternatora ladowanie
dzialalo i moto jedzil bez problemu ze 1500 km, po czym znowu padlo
ladowanie.
Stalo sie to wczoraj, nie wiem jeszcze jaka jest przyczyna ale prawdopodobnie
znowu padl alternator. Albo moze byc inna przyczyna. Czy ktos zna w Wawie,
warsztat, mechanika ktory moglby sie tym zajac? Nie mam na mysli ASO tylko
inny warsztar. Czy mozeci mi cos polecic?

Pozdrawiam

Wieslaw

Witam sprawc regulator napiecia a potem szukaj dalei .Pozdrawiam --
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

4 Data: Kwiecien 05 2009 16:02:56
Temat: Re: problem z ładowaniem cbr1000rr + warsztat poszukiwany
Autor: Mystik 

Cześć

Użytkownik "arbi73"  napisał w wiadomości


Witam sprawc regulator napiecia a potem szukaj dalei .Pozdrawiam
Eee. Najpierw sprawdzić alternator. Jeżeli jest OK, to regulator do wymiany. A jezeli nie jest OK, to IMHO regulator też do wymiany.
Bo o ile uszkodzenie alternatora samo z siebie jest bardzo sporadyczne, to już uszkodzenie regulatora nagminne. A czasami może być tak, że regulator wariurie np. po przekroczeniu jakieś temperatury albo napięcia na wejściu, albo... bo tak. Dlatego możliwe jest uszkodzenie alternatora przez "wariujący" regulator, który teoretycznie wygląda na dobry.

Pomijam takie drobiazgi jak poprawnośc np. przewodów masowych.

pozdr.
Mystik

5 Data: Kwiecien 05 2009 22:37:59
Temat: Re: problem z ładowaniem cbr1000rr + warsztat poszukiwany
Autor: Eskimos 

On Sun, 5 Apr 2009 16:02:56 +0200, "Mystik"
wrote:


Bo o ile uszkodzenie alternatora samo z siebie jest bardzo sporadyczne, to
już uszkodzenie regulatora nagminne.

No właśnie. Padające regulatory to bolączka wielu sprzętów. Ale
dlaczego tak? Czy zaprojektowanie takiego regulatora jakieś bardzo
trudnie jest? Albo może porzadny byłby bardzo drogi i sie nie opłaca,
czy co?

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

6 Data: Kwiecien 05 2009 22:42:24
Temat: Re: problem z ładowaniem cbr1000rr + warsztat poszukiwany
Autor: Ivam 

"Eskimos"  wrote in message

dlaczego tak? Czy zaprojektowanie takiego regulatora jakieś bardzo
trudnie jest?

Nie dam sobie reki obciac, ale wydaje mi sie, ze ma to cos wspolnego z temperatura. Pamietam kombinacje ktoregos z kumpli, ktoremu notorycznie padal regler (oczywiscie nieoryginalny). Zamontowal radiator i wiatraczek z pentium 4;)

--
pzdr:
Ivam

7 Data: Kwiecien 05 2009 22:51:41
Temat: Re: problem z ładowaniem cbr1000rr + warsztat poszukiwany
Autor: Eskimos 

On Sun, 5 Apr 2009 22:42:24 +0200, "Ivam"
 wrote:

Pamietam kombinacje ktoregos z kumpli, ktoremu notorycznie
padal regler (oczywiscie nieoryginalny). Zamontowal radiator i wiatraczek z
pentium 4;)

Ta, Fat w FZR tez to ćwiczył. Ale AFAIR nie pomagało zbytnio.

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

8 Data: Kwiecien 05 2009 23:09:33
Temat: Re: problem z ładowaniem cbr1000rr + warsztat poszukiwany
Autor: Mystik 

Cześć

Użytkownik "Ivam"  napisał w wiadomości

"Eskimos"  wrote in message
dlaczego tak? Czy zaprojektowanie takiego regulatora jakieś bardzo
trudnie jest?

Nie dam sobie reki obciac, ale wydaje mi sie, ze ma to cos wspolnego z temperatura.

IMHO też uważam, że zdecydowana większość problemów z regulatorami, jest związana z temperaturą.
Zauważmy, że nawet montowane na metalowej ramie i umieszczone jak najdalej od silnika regulatory lubią "padać".
Ale to chyba dopiero po kilku latach użytkowania. A wtedy producentowi nie zależy, bo już jest po gwarancji.
A swoją drogą, jeżeli producenci robia tak proste, żeby nie powiedzieć prostackie, regulatory, które robią zwarcie przy przekroczeniu pewnej wartości napiecia, to potem są problemy z oddawaną moca. Taka samonakręcająca się spirala.

pozdr.
Mystik

9 Data: Kwiecien 05 2009 23:20:06
Temat: Re: problem z ładowaniem cbr1000rr + warsztat poszukiwany
Autor: Eskimos 

On Sun, 5 Apr 2009 23:09:33 +0200, "Mystik"
wrote:


IMHO też uważam, że zdecydowana większość problemów z regulatorami, jest
związana z temperaturą.

No dobra. Ale czy to jest nie do rozwiązania? Nie wiem, wieksze
radiatory, troche inaczej skonstruowane alternatory, niewrazliwe na
ciepło materiały?

A wtedy producentowi nie
zależy, bo już jest po gwarancji.

No to jest jakis argument.

A swoją drogą, jeżeli producenci robia tak proste, żeby nie powiedzieć
prostackie, regulatory, które robią zwarcie przy przekroczeniu pewnej
wartości napiecia, to potem są problemy z oddawaną moca.

Czyli co? Technologia jest, ale ksiegowy nie pozwala?

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

problem z ładowaniem cbr1000rr + warsztat poszukiwany



Grupy dyskusyjne