Użytkownik "JarekM" napisał w wiadomości
gregor wrote:
nawet N nie jest tylko i wyłącznie do holowania.
Samochodów z automatyczną skrzynią generalnie nie można holować (są
oczywiście wyjątki) ze względu na możliwość uszkodzenia elemntów skrzyni,
ktore są przecież sprzężone z kołami.
co za, przepraszam, bzdura....
Jeśli silnik pracuje - można jechać na holu i 500km (chodzi o pracę pompy
oleju w skrzyni)
Jeśli silnik nie pracuje - krótki dystans , możliwie wolno w sieci
znajdziesz zalecenia.
JEśli ma to byuć dłuższy dystans - w RWD rozpinasz wał w FWD półosie i
cześć, jedziesz gdzie chcesz. oczywiście na holu.
--
Pozdrawiam
Q.
7 |
Data: Czerwiec 19 2008 16:24:51 |
Temat: Re: problem z automatyczna skrzynia w mercedesie |
Autor: Przemek |
Użytkownik "Pavlick" napisał w wiadomości
(..) JEśli ma to byuć dłuższy dystans - w RWD rozpinasz wał w FWD półosie
i cześć, jedziesz gdzie chcesz. oczywiście na holu.
A w prawdziwym 4x4 dajesz N na reduktorze i rozpinasz sprzęgiełka.
--
Pozdrawiam:
P
8 |
Data: Czerwiec 19 2008 19:41:32 | Temat: Re: problem z automatyczna skrzynia w mercedesie | Autor: JarekM |
Przemek wrote:
Użytkownik "Pavlick" napisał w wiadomości
(..) JEśli ma to byuć dłuższy dystans - w RWD rozpinasz wał w FWD
półosie i cześć, jedziesz gdzie chcesz. oczywiście na holu.
A w prawdziwym 4x4 dajesz N na reduktorze i rozpinasz sprzęgiełka.
dokładnie :)
--
Jarek (Cobra) Marecik
Disco 2 Td5; Herbert I - TEAM DM452MT - Sirio T3-27
9 |
Data: Czerwiec 19 2008 19:41:17 | Temat: Re: problem z automatyczna skrzynia w mercedesie | Autor: JarekM |
Pavlick wrote:
Użytkownik "JarekM" napisał w wiadomości
gregor wrote:
nawet N nie jest tylko i wyłącznie do holowania.
Samochodów z automatyczną skrzynią generalnie nie można holować (są
oczywiście wyjątki) ze względu na możliwość uszkodzenia elemntów
skrzyni, ktore są przecież sprzężone z kołami.
co za, przepraszam, bzdura....
a czy ja powiedziałem kategorycznie, że nie wolno ??
Jeśli silnik pracuje - można jechać na holu i 500km (chodzi o pracę
pompy oleju w skrzyni)
Jeśli silnik nie pracuje - krótki dystans , możliwie wolno w sieci
znajdziesz zalecenia.
JEśli ma to byuć dłuższy dystans - w RWD rozpinasz wał w FWD półosie i
cześć, jedziesz gdzie chcesz. oczywiście na holu.
nie rozśmieszaj mnie.. stwierdzenie było "N służy tylko do holowania"
do tego się odniosłem...
przy Twoim bzdurnym założeniu i rozpięciu mechanicznym (półosi albo wału)
skrzynia może być ustawiona na dowolny bieg - nawet na P albo R i można auto
holować.
Ale jaki ma to związek z komentowanym stwierdzeniem ??
--
Jarek (Cobra) Marecik
Disco 2 Td5; Herbert I - TEAM DM452MT - Sirio T3-27
10 |
Data: Czerwiec 20 2008 18:23:37 | Temat: Re: problem z automatyczna skrzynia w mercedesie | Autor: P_ablo |
Użytkownik "JarekM" napisał w wiadomości
nawet N nie jest tylko i wyłącznie do holowania.
Samochodów z automatyczną skrzynią generalnie nie można holować (są
oczywiście wyjątki) ze względu na możliwość uszkodzenia elemntów skrzyni,
ktore są przecież sprzężone z kołami.
Nie zaleca sie holowania...
A jak juz trzeba to zasada 50/50 czyli predkosc max 50 km/h i dystans max 50
km. Takie cos bylo w instrukcji od scenica z automatem i slyszalem to w
warsztacie od automatow. Generalnie chodzi o brak smarowania jesli nie
pracuje konwerter.
Picasso
| | | |