Grupy dyskusyjne   »   problem z silnikiem

problem z silnikiem



1 Data: Sierpien 24 2006 07:31:33
Temat: problem z silnikiem
Autor: Marek 

Mam problem z silnikiem. Na wolnych obrotach pracuje nierównomiernie -
obroty 550-850, ale nie gaśnie. Pali od pierwszego. Podczes jazdy przy
przyśpieszaniu szarpie. Jak się jedzie ze stałą prędkością jest dobrze.
Sprawdziłem zapłon, przerwę, świece (były zakopcone, przeciściłem), przewody
WN, ustawiłem gaźnik i pomysły się skończyły. Zostały do sprawdzenie zawory
ale jakieś 300km w stecz sprawdzałem. Podejrzenie padają na układ zapłonowy.
Jakieś sugestje?

--
Pozdrowienia Marek
VW Type-1 1300 1.6 '69



2 Data: Sierpien 24 2006 07:37:30
Temat: Re: problem z silnikiem
Autor: Luke 

Mam problem z silnikiem. Na wolnych obrotach pracuje nierównomiernie -
obroty 550-850, ale nie gaśnie. Pali od pierwszego. Podczes jazdy przy
przyśpieszaniu szarpie. Jak się jedzie ze stałą prędkością jest dobrze.
Sprawdziłem zapłon, przerwę, świece (były zakopcone, przeciściłem),
przewody
WN, ustawiłem gaźnik i pomysły się skończyły. Zostały do sprawdzenie
zawory
ale jakieś 300km w stecz sprawdzałem. Podejrzenie padają na układ
zapłonowy.
Jakieś sugestje?
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- --
Piszesz ze ustawiłeś gaźnik ale czy przeczyściłes dysze w gaźniku??
Najlepszy kompresor i powietrze ;-)
Pozdrawiam.
Luke

3 Data: Sierpien 24 2006 09:04:18
Temat: Re: problem z silnikiem
Autor: Marek 


Piszesz ze ustawiłeś gaźnik ale czy przeczyściłes dysze w gaźniku??
Najlepszy kompresor i powietrze ;-)
Pozdrawiam.
Luke

Nie czyściłem teraz, ale jakieś 300km w stecz były czyszczone. Możliwe żeby
tak się szybko zasyfił, mimo że ma filtr paliwa? Trochę stał więc może
trzeba będzie przedmuchać. Jakieś inne sugestie?

--
Pozdrowienia Marek
VW Type-1 1300 1.6 '69

4 Data: Sierpien 24 2006 15:36:50
Temat: Re: problem z silnikiem
Autor: BROD@CZ 

Zaworki trzeba ustawic!


--
BROD@CZ

5 Data: Sierpien 26 2006 20:21:53
Temat: Re: problem z silnikiem
Autor: Marek 

Zaworki trzeba ustawic!

Ustawilem zawaorki, luz 0,2, przedmuchalem gaznik i dalej to samo. Na zawory
i tak nie stawialem bo problemy z obrotami byly zaraz po odpaleniu. Wiec co
to moz
--
Pozdrowienia Marek
VW Type-1 1300 1.6 '69e byc jakies sugestje?

6 Data: Sierpien 27 2006 20:03:58
Temat: Re: problem z silnikiem
Autor: homer 


Ustawilem zawaorki, luz 0,2, przedmuchalem gaznik i dalej to samo. Na zawory
i tak nie stawialem bo problemy z obrotami byly zaraz po odpaleniu. Wiec co
to moz

Sprawdz cewke. moze jej czas juz nadszedl

Pz
Homer co wlasnie wymienil cewke


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

7 Data: Sierpien 28 2006 21:43:43
Temat: Re: problem z silnikiem
Autor: Marek 

Sprawdz cewke. moze jej czas juz nadszedl

Pz
Homer co wlasnie wymienil cewke

Muszę skombinować jakąś na zamianę. Bo ta daje iskrę więc nic więcej nie
mogę stwierdzić. W tamtym roku pomierzyłem ją omomierzem i była OK. Spróbje
jakąś pożyczyć.

--
Pozdrowienia Marek
VW Type-1 1300 1.6 '69

8 Data: Sierpien 29 2006 02:31:41
Temat: Re: problem z silnikiem
Autor: falco 


Użytkownik "Marek" napisał

Mam problem z silnikiem. Na wolnych obrotach pracuje nierównomiernie -
obroty 550-850, ale nie gaśnie

H!
Pęknięta kopułka lub wypalone/zabrudzone graficiki?

--
(Po)zdrówka!falco

2599456 empestudio.com garbiarnia.com
....carpeDiemAreszta...

9 Data: Sierpien 29 2006 07:59:57
Temat: Re: problem z silnikiem
Autor: Marek 

H!
Pęknięta kopułka lub wypalone/zabrudzone graficiki?

Kopułkę nie sprawdzałem ale na 90% jest cała. Sprawdzę. Wypalone garficiki?
Z tego co wiem to jest tylko jeden i jeszcze sporo wystaaje więc nie jest
zdarty. Sprawdzę jutro.

--
Pozdrowienia Marek
VW Type-1 1300 1.6 '69

10 Data: Sierpien 29 2006 11:27:23
Temat: Re: problem z silnikiem
Autor: falco 


Użytkownik "Marek" napisał

Kopułkę nie sprawdzałem ale na 90% jest cała. Sprawdzę. Wypalone
garficiki?

Oczywiście 1 graficik, ale i same styki od kabli miałem też na mysli,
wszystko mylnie zwąc w pośpiechu graficikami. ;)

--
(Po)zdrówka!falco

2599456 empestudio.com garbiarnia.com
....carpeDiemAreszta...

11 Data: Sierpien 29 2006 12:34:02
Temat: Re: problem z silnikiem
Autor: Marek 


Oczywiście 1 graficik, ale i same styki od kabli miałem też na mysli,
wszystko mylnie zwąc w pośpiechu graficikami. ;)

Raczej to nie to, bo kopułka jest w dobrym stanie. Ale ostatnio jak miałem
takie objawy to przyczyną był kabel WN. Ten między cewką a aparatem
zapłonowym. Miał przerwę. Teraz go nie sprawdzałem bo założyłem, że kable WN
są. Ale może się mylę.

--
Pozdrowienia Marek
VW Type-1 1300 1.6 '69

12 Data: Sierpien 29 2006 13:18:30
Temat: Re: problem z silnikiem
Autor: falco 


Użytkownik "Marek" napisał

Ten między cewką a aparatem
zapłonowym. Miał przerwę.

Jak jest tylko częściowo uszkodzony, to pewnie, że może silnik wariować,
zwłaszcza jak się rozgrzeje, ale jak byłby cały walnięty, to nawet by nie
zapalił, ale to dla Ciebie na pewno jest oczywiste. A może pompka paliwa za
mało podaje...? Trza po kolei wsio sprawdzić, a nawet kilka razy czasem i
zazwyczaj wychodzi, że to jakaś głupota np. naderwana wsuwka przy cewce czy
kabelek kondensatora albo elektrozaworu.

Ostatnio kumpel, który dopiero co wchodzi w świat Garbusowy i jest
zwyczajnie, totalnie zielony zadzwonił do mnie, gdy zgasł mu Garbiszon na
środku skrzyżowania. Krok po kroczku i nie bez oporów ;) starałem się
nakierować co mogło byc przyczyną i co...? Wsuwka na cewce "ledwo żyła",
niby przypięta, ale właściwie urwana i problem z głowy. ;)
Dasz radę!

--
(Po)zdrówka!falco

2599456 empestudio.com garbiarnia.com
....carpeDiemAreszta...

13 Data: Wrzesien 02 2006 20:14:12
Temat: Re: problem z silnikiem
Autor: Marek 

Jak jest tylko częściowo uszkodzony, to pewnie, że może silnik wariować,
zwłaszcza jak się rozgrzeje, ale jak byłby cały walnięty, to nawet by nie
zapalił, ale to dla Ciebie na pewno jest oczywiste. A może pompka paliwa
za
mało podaje...? Trza po kolei wsio sprawdzić, a nawet kilka razy czasem i
zazwyczaj wychodzi, że to jakaś głupota np. naderwana wsuwka przy cewce
czy
kabelek kondensatora albo elektrozaworu.

Niestety to nie głupota. Zmieniałem wszystko. Łącznie z cewką i aparatem
zapłonowym. Strasznie świece zarzuca. Są czarne tylko w okolicy elektrod
rdzawny nalaot. Na trzecim cylindrze olej na świecach. Niesty chyba na tych
cylindrach za długo już nie pojadę. Sprawdzę tylko stopień sprężania i
trzeba się będzie przez zimę pomęczyć.

--
Pozdrowienia Marek
VW Type-1 1300 1.6 '69

14 Data: Wrzesien 03 2006 00:03:50
Temat: Re: problem z silnikiem
Autor: falco 


Użytkownik "Marek" napisał

Niestety to nie głupota. Zmieniałem wszystko.

A nie "syczy" przy zapalaniu...? Może masz pekniętą głowicę, choć przez to
byłby też słaby na wyższych obrotach, spr. ciśnienie jak mówiłeś i może
jeszcze zatkany kolektor. Znajomy mechanik mawiał, że w 1.6, właśnie
dwudolotowych kolektory mają problem z "napełnianiem", choć Ty pisałeś, że
nie masz problemów na wyższych, tylko na niższych... Już trochę "strzelam" z
braku pomysłów... :(

--
(Po)zdrówka!falco

2599456 empestudio.com garbiarnia.com
....carpeDiemAreszta...

15 Data: Wrzesien 03 2006 18:42:59
Temat: Re: problem z silnikiem
Autor: Marek 

A nie "syczy" przy zapalaniu...? Może masz pekniętą głowicę, choć przez to
byłby też słaby na wyższych obrotach, spr. ciśnienie jak mówiłeś i może
jeszcze zatkany kolektor. Znajomy mechanik mawiał, że w 1.6, właśnie
dwudolotowych kolektory mają problem z "napełnianiem", choć Ty pisałeś, że
nie masz problemów na wyższych, tylko na niższych... Już trochę "strzelam"
z
braku pomysłów... :(]

 Mam problemy z wolnymi bo wtedy nierówno pracuje i z przyśpieszaniem bo
wtedy szarpie. Czuć, że nie pali na wszystkie gary więc w tłumiku też nieźle
wali, bo paliwo się spala w tłumiku. OK dzięki za podowiedzi. Koniec wątku!
A problem pozostał :-(.

--
Pozdrowienia Marek
VW Type-1 1300 1.6 '69

16 Data: Wrzesien 03 2006 19:48:50
Temat: Re: problem z silnikiem
Autor: Bestya 

Marek wrote:

A nie "syczy" przy zapalaniu...? Może masz pekniętą głowicę, choć przez to
byłby też słaby na wyższych obrotach, spr. ciśnienie jak mówiłeś i może
jeszcze zatkany kolektor. Znajomy mechanik mawiał, że w 1.6, właśnie
dwudolotowych kolektory mają problem z "napełnianiem", choć Ty pisałeś, że
nie masz problemów na wyższych, tylko na niższych... Już trochę "strzelam"
  
z
 
braku pomysłów... :(]
  

Mam problemy z wolnymi bo wtedy nierówno pracuje i z przyśpieszaniem bo
wtedy szarpie. Czuć, że nie pali na wszystkie gary więc w tłumiku też nieźle
wali, bo paliwo się spala w tłumiku. OK dzięki za podowiedzi. Koniec wątku!
A problem pozostał :-(.

--
Pozdrowienia Marek
VW Type-1 1300 1.6 '69


 
a sprawdzałeś poziom paliwa w komorze pływakowej ?
powinno być ( kurcze już nie pamiętam ) 11-18 mm od krawędzi gaźnika ( bez pokrywy ) do poziomu paliwa.
prosze skorygować tę wielkość, kto pamięta.
B.

17 Data: Wrzesien 03 2006 22:01:03
Temat: Re: problem z silnikiem
Autor: BRODACZ 

a sprawdzałeś poziom paliwa w komorze pływakowej ?
powinno być ( kurcze już nie pamiętam ) 11-18 mm od krawędzi gaźnika (
bez pokrywy ) do poziomu paliwa.
prosze skorygować tę wielkość, kto pamięta.
B.

18mm

--


BROD@CZ

18 Data: Wrzesien 04 2006 07:05:08
Temat: Re: problem z silnikiem
Autor: Marek 

a sprawdzałeś poziom paliwa w komorze pływakowej ?
powinno być ( kurcze już nie pamiętam ) 11-18 mm od krawędzi gaźnika (
bez pokrywy ) do poziomu paliwa.
prosze skorygować tę wielkość, kto pamięta.
B.

To była moja pierwsza myśl, że coś nie tak z poziomem paliwa. Regulowałem ją
nawet Zmniejszałem nawet poziom paliwa. Nic to nie pomagało.
--
Pozdrowienia Marek
VW Type-1 1300 1.6 '69

19 Data: Sierpien 29 2006 12:35:43
Temat: Re: problem z silnikiem
Autor: Marek 


Oczywiście 1 graficik, ale i same styki od kabli miałem też na mysli,
wszystko mylnie zwąc w pośpiechu graficikami. ;)
 Ale oczywiście sprawdzę i to.

--
Pozdrowienia Marek
VW Type-1 1300 1.6 '69

problem z silnikiem



Grupy dyskusyjne