Grupy dyskusyjne   »   problem z zapalanie CC700

problem z zapalanie CC700



1 Data: Styczen 11 2007 07:56:07
Temat: problem z zapalanie CC700
Autor: athomer 

Witam!

Problem standardowy: po kilku dniach postoju CC700 z Aisanem ani
drgnie. Akumulator ok., swiece, kable sprawdzone. Na popych i hol tez
nie lapie.  Wiem ze korespondencyjne zdiagnozowanie problemu jest
b.trudne ale moze jakies sugestie doswiadczonych uzytkownikow?

Moje podejrzenia sa takie ze nie dostaje paliwa - w filtrze paliwa
wlasciwie go nie widac (mam przezroczysty) - ile benzyny powino byc w
filtrze? pełno? Jak moge sprawdzic w czym problem? Jak "zmusic"
samochodzik zeby pompowal paliwo?

Wlasnie mialem wymieniac objemke cieplego powietrza (jest mocno
rozszypana), czy moze to miec wplyw?- wydaje mi sie ze nie, przeciez
nie ma mrozu.

Pozdrawiam
Tomek



2 Data: Styczen 11 2007 10:24:58
Temat: Re: problem z zapalanie CC700
Autor: Maciek 

athomer napisał(a):

Wlasnie mialem wymieniac objemke cieplego powietrza (jest mocno
rozszypana), czy moze to miec wplyw?- wydaje mi sie ze nie, przeciez
nie ma mrozu.
Może mieć wpływ. Część tej obejmy w postaci pyłu i resztek rdzy zalega zapewne w filtrze powietrza, który może być w związku z tym mało przepuszczalny. Sprawdź więc filtr powietrza.
Jeśli chodzi o sprawdzenie, czy do gaźnika dochodzi paliwo, to najłatwiej chyba zdjąć wężyk z pompy i sprawdzić, czy leci paliwo w trakcie prób odpalenia (tylko z umiarem, bo wszystko paliwem zalejesz, brykę zapalisz i będzie na mnie ;-)) Oczywiście może być jeszcze jakiś problem w gaźniku.

--
Pozdrawiam
Maciek

3 Data: Styczen 11 2007 14:24:25
Temat: Re: problem z zapalanie CC700
Autor: athomer 


Maciek napisał(a):

Może mieć wpływ. Część tej obejmy w postaci pyłu i resztek rdzy zalega
zapewne w filtrze powietrza, który może być w związku z tym mało
przepuszczalny. Sprawdź więc filtr powietrza.

Faktycznie jest duzo rdzy pod filtrem, ale odpalalem tez psikajac
jednoczesnie Autostart, ze otwarta pokrywa filtru powietrza wiec to
chyba nie to,

Jeśli chodzi o sprawdzenie, czy do gaźnika dochodzi paliwo, to
najłatwiej chyba zdjąć wężyk z pompy i sprawdzić, czy leci paliwo w
trakcie prób odpalenia (tylko z umiarem, bo wszystko paliwem zalejesz,
brykę zapalisz i będzie na mnie ;-))

Bede uwazal :)

Oczywiście może być jeszcze jakiś
problem w gaźniku.

I pewnie to bedzie niestety to - pieprzony Aisan!


Nie znacie jakiegos mechanika w Sosnowcu ktory "zna sie" na Aisanie i
jest godny polecenia?

Tomek

4 Data: Styczen 12 2007 07:45:45
Temat: Re: problem z zapalanie CC700
Autor: xymax 


Użytkownik "athomer" napisał w wiadomości

Oczywiście może być jeszcze jakiś
problem w gaźniku.

I pewnie to bedzie niestety to - pieprzony Aisan!


Nie znacie jakiegos mechanika w Sosnowcu ktory "zna sie" na Aisanie i
jest godny polecenia?

Jeżeli masz trochę smykałki to rozebranie i złożenie tego gaźnika nie jest
trudne. Do regulacji tam za wiele nie ma, można przeczyścić.

Jak go odpalisz to praca jest stabilna ? Czy może po odpaleniu wchodzi na
wysokie obroty ?

Napisz coś więcej co się dzieje po odpaleniu.

--
MS

5 Data: Styczen 12 2007 07:40:09
Temat: Re: problem z zapalanie CC700
Autor: athomer 


xymax wytnij napisał(a):


Jak go odpalisz to praca jest stabilna ? Czy może po odpaleniu wchodzi na
wysokie obroty ?

Napisz coś więcej co się dzieje po odpaleniu.


 Niestety nie dzieje sie nic bo nie udalo mi sie go odpalic, zabieram
sie za niego gruntownie jutro.
Mowisz ze rozebranie Aisana nie jest takie straszne?

Moze sprobuje go przeczyscic.

Tomek

6 Data: Styczen 12 2007 13:00:25
Temat: Re: problem z zapalanie CC700
Autor: xymax 


Użytkownik "athomer"  napisał w wiadomości

xymax wytnij napisał(a):


Jak go odpalisz to praca jest stabilna ? Czy może po odpaleniu wchodzi na
wysokie obroty ?

Napisz coś więcej co się dzieje po odpaleniu.


 Niestety nie dzieje sie nic bo nie udalo mi sie go odpalic, zabieram
sie za niego gruntownie jutro.
Mowisz ze rozebranie Aisana nie jest takie straszne?

Uno secundo skoro piszesz że nie możesz go wogóle odpalić to już całkowicie
zmienia postać rzeczy.

Sprawdziłeś pompę paliwa jak ktoś Tobie radził ? Jeżeli działa (pompuje) to
sprawdź czy z wydechu nie śmierdzipaliwem.

Jeżeli będzie śmierdzieć to masz coś z zapłonem. Możesz jeszcze Odkręcić z
gaźnika dolot powietrza z tego co pamiętam śruba pod klucz 10.
Teraz niech ktoś wsiądzie do auta i próbuje odpalić. Jeżeli przepustnica
zrobi się mokra to paliwo dochodzi.

Jeżeli tak nie będzie to możesz sprawdzić bezpiecznik po prawej stronie
przykryty plastikiem. Jest to bezpiecznik od dyszy elektronicznej
(elektrycznej).

Znałem kiedyś gościa co piłował dyszę żeby paliwko dochodziło (ja nie
ćwiczyłem tego ).

Sprawdź również zapłon podłączając jakąś świece i kładąc ją na bloku silnika
tak żebyś widział przerwę. Ten test pokaże Ci czy masz zasilanie układu
zapłonowego.
Koniecznie sprawdź bezpieczniki może elektroniczne urządzenie sterujące nie
ma zasilania. Miałem kiedyś taką sytuację jak masa nie łączyła a znajduje
się ona za lewym błotnikiem przykręcona jest do bloku silnika.

Jak sprawdzisz wszystko jw to daj znać pokombinujemy dalej.

Zabierając się za gaźnik spuść koniecznie płyn chłodniczy w przeciwnym
wypadku dostanie się do cylindrów i będziesz miał więcej pracy żeby go
spuścić.
No i kup zestaw naprawczy do aisana 8zł są tam wszystkie niezbędne
uszczelki.

Jak coś to pisz chętnie pomogę sam dużo walczyłem ze swoim i znajomego ale
więcej 07 nie mam zamiaru kupić za dużo tam się dzieje.

--
MS

7 Data: Styczen 12 2007 13:22:40
Temat: Re: problem z zapalanie CC700
Autor: athomer 


xymax wytnij napisał(a):


Uno secundo skoro piszesz że nie możesz go wogóle odpalić to już całkowicie
zmienia postać rzeczy.

Sprawdziłeś pompę paliwa jak ktoś Tobie radził ? Jeżeli działa (pompuje) to
sprawdź czy z wydechu nie śmierdzipaliwem.

Jeszcze nic nie sprawdzalem, zabieram sie za to jutro, ale przy probach
odpalanie czuje zapach paliwa.



Jeżeli tak nie będzie to możesz sprawdzić bezpiecznik po prawej stronie
przykryty plastikiem. Jest to bezpiecznik od dyszy elektronicznej
(elektrycznej).

Ten bezpiecznik (reszte tez) sprawdzalem - jest ok


Sprawdź również zapłon podłączając jakąś świece i kładąc ją na bloku silnika
tak żebyś widział przerwę. Ten test pokaże Ci czy masz zasilanie układu
zapłonowego.

Sprawdze

 Miałem kiedyś taką sytuację jak masa nie łączyła a znajduje
się ona za lewym błotnikiem przykręcona jest do bloku silnika.

To koniecznie musze sprawdzic, zauwazylem ze za lewym blotnikiem mam
jakis luzno wiszacy kabelek (cienki drucik), musze na to zerknac przy
swietle dziennym


Zabierając się za gaźnik spuść koniecznie płyn chłodniczy w przeciwnym
wypadku dostanie się do cylindrów i będziesz miał więcej pracy żeby go
spuścić.
No i kup zestaw naprawczy do aisana 8zł są tam wszystkie niezbędne
uszczelki.
Jak coś to pisz chętnie pomogę sam dużo walczyłem ze swoim i znajomego ale
więcej 07 nie mam zamiaru kupić za dużo tam się dzieje.

Serdeczne dzieki za wszystkie rady!
Jak go naprawie to chyba zaraz sprzedam bo doprowadza mnie do szalu!!!

Pozdrawiam
Tomek

8 Data: Styczen 12 2007 14:43:19
Temat: Re: problem z zapalanie CC700
Autor: Dr.Endriu 


Serdeczne dzieki za wszystkie rady!
Jak go naprawie to chyba zaraz sprzedam bo doprowadza mnie do szalu!!!

Za ile ? :)


--
Pozdrawiam
Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

9 Data: Styczen 12 2007 14:46:39
Temat: Re: problem z zapalanie CC700
Autor: Dr.Endriu 



>Serdeczne dzieki za wszystkie rady!
>Jak go naprawie to chyba zaraz sprzedam bo doprowadza mnie do szalu!!!

Za ile ? :)


A tak na marginesie to na mojej stronce: http://nmp1.w.interia.pl /
Rozmaitości / Aissan
opisane są typowe niesprawności gaźnika Aissan. Przestudiuj może coś
wyczytasz....


--
Pozdrawiam
Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

10 Data: Styczen 12 2007 11:28:22
Temat: Re: problem z zapalanie CC700
Autor: Zuzannam 

Moje podejrzenia sa takie ze nie dostaje paliwa - w filtrze paliwa
wlasciwie go nie widac (mam przezroczysty) - ile benzyny powino byc w
filtrze? pełno? Jak moge sprawdzic w czym problem? Jak "zmusic"
samochodzik zeby pompowal paliwo?

nie mam aisana tylko fosa ale w filtrze paliwa zawsze przed rozruchem było ledwo na dnie...

Wlasnie mialem wymieniac objemke cieplego powietrza (jest mocno
rozszypana), czy moze to miec wplyw?- wydaje mi sie ze nie, przeciez
nie ma mrozu.

objemke ciepłego powietrza zrobiłem 2 lata temu z kawałka blachy aluminiowej, sprawdze się idealnie, nie rdzewieje i nie niszczy rury wydechowej w tym miejscu.

11 Data: Styczen 15 2007 20:50:14
Temat: Re: problem z zapalanie CC700
Autor: identyfikator: 20040501 

bo pewnie zapalasz bez ssania?

12 Data: Styczen 16 2007 08:03:37
Temat: Re: problem z zapalanie CC700
Autor: xymax 


Użytkownik "identyfikator: 20040501" napisał w wiadomości

bo pewnie zapalasz bez ssania?


Skoro czuć paliwo to stawiam na zapłon. Paliwo dochodzi ale iskry brak.

--
MS

13 Data: Styczen 16 2007 08:44:03
Temat: Re: problem z zapalanie CC700
Autor: athomer 


Po wielu trudach odpalilem grata. Teraz juz chodzi w miare ok.

Niestety wydaje mi sie ze powodem moze byc uszczelka pod glowica. Po
odpaleniu przez dluzszy czas z rury wydobywala sie chmura nialego dymu,
no i ubywa plynu cglodzacego - nie drastycznie ale ok 0,25l na ok 2
mies. "Masła" pod korkiem oleju nie zauwazylem. DObrze podejrzewam?

Tomek

14 Data: Styczen 16 2007 15:02:17
Temat: Re: problem z zapalanie CC700
Autor: AzaZeL 


Użytkownik "athomer"  napisał w wiadomości


Po wielu trudach odpalilem grata. Teraz juz chodzi w miare ok.

Niestety wydaje mi sie ze powodem moze byc uszczelka pod glowica. Po
odpaleniu przez dluzszy czas z rury wydobywala sie chmura nialego dymu,
no i ubywa plynu cglodzacego - nie drastycznie ale ok 0,25l
na ok 2
mies.


to dużo? :)

ja dolewam tygodniowo pół szklanki na około 500km (kapie z pompy wody)

uszczelke pod głowicą zostaw bo jakbyś miał uszkodzoną to albo by gotowało
płyn albo już byś miał w cylindrach i w oleju płyn chłodniczy

AzaZeL

15 Data: Styczen 16 2007 14:41:53
Temat: Re: problem z zapalanie CC700
Autor: athomer 


AzaZeL napisał(a):

ubywa plynu cglodzacego - nie drastycznie ale ok 0,25l
na ok 2
mies.


to dużo? :)

ja dolewam tygodniowo pół szklanki na około 500km (kapie z pompy wody)

Mysle ze duzo, w kazdym razie wczesniej tyle nie ubywalo, wyciekow
zadnych nie udalo mi sie stwierdzic.

uszczelke pod głowicą zostaw bo jakbyś miał uszkodzoną to albo by gotowało
płyn albo już byś miał w cylindrach i w oleju płyn chłodniczy

W tym wlasnie problem ze wydaje mi sie ze problemy z zapaleniem mogly
sie wziac z plynu w cylindrach

Tomek

16 Data: Styczen 16 2007 21:42:01
Temat: Re: problem z zapalanie CC700
Autor: Maciek 

AzaZeL napisał(a):

ja dolewam tygodniowo pół szklanki na około 500km (kapie z pompy wody)
Polecam sprawdzać przed każdym wyruszeniem, czy jest płyn w układzie. U mnie były takie klocki, że "normalnie" sobie kapało, ale czasem potrafił się wałek zatrzymać w takim położeniu, że kapało solidnie i przez noc opróżniał się zbiorniczek wyrównawczy. Wszystko było ok, jak akurat nie padało, bo było widać kałużę pod samochodem, ale po deszczu można się było zdziwić nagłym skokiem temperatury :-)

--
Pozdrawiam
Maciek

17 Data: Styczen 17 2007 08:04:00
Temat: Re: problem z zapalanie CC700
Autor: AzaZeL 


ja dolewam tygodniowo pół szklanki na około 500km (kapie z pompy wody)

Polecam sprawdzać przed każdym wyruszeniem, czy jest płyn w układzie. U
mnie były takie klocki, że "normalnie" sobie kapało, ale czasem potrafił
się wałek zatrzymać w takim położeniu, że kapało solidnie i przez noc
opróżniał się zbiorniczek wyrównawczy. Wszystko było ok, jak akurat nie
padało, bo było widać kałużę pod samochodem, ale po deszczu można się było
zdziwić nagłym skokiem temperatury :-)

spoko spoko ja wszystko kontroluje :)

18 Data: Styczen 30 2007 10:24:39
Temat: Re: problem z zapalanie CC700
Autor: sala 69 stan 5 

wrzuć zapałke do baku - zapali sie napewno (nawet bez akumulatora
Użytkownik "athomer"  napisał w wiadomości

Witam!

Problem standardowy: po kilku dniach postoju CC700 z Aisanem ani
drgnie. Akumulator ok., swiece, kable sprawdzone. Na popych i hol tez
nie lapie.  Wiem ze korespondencyjne zdiagnozowanie problemu jest
b.trudne ale moze jakies sugestie doswiadczonych uzytkownikow?

Moje podejrzenia sa takie ze nie dostaje paliwa - w filtrze paliwa
wlasciwie go nie widac (mam przezroczysty) - ile benzyny powino byc w
filtrze? pełno? Jak moge sprawdzic w czym problem? Jak "zmusic"
samochodzik zeby pompowal paliwo?

Wlasnie mialem wymieniac objemke cieplego powietrza (jest mocno
rozszypana), czy moze to miec wplyw?- wydaje mi sie ze nie, przeciez
nie ma mrozu.

Pozdrawiam
Tomek

problem z zapalanie CC700



Grupy dyskusyjne