Grupy dyskusyjne   »   problem z zimnym automatem

problem z zimnym automatem



1 Data: Kwiecien 18 2008 12:26:42
Temat: problem z zimnym automatem
Autor: User.vel.Picasso 

Witam,
moj staruszek ma dziwny problem ze swoim Mondeo Mk1 '95.
Kiedy auto jest zimne np. po calonocnym postoju, trzeba
przejechac z 500-800 metrow zeby automat wrzucil 2 bieg.
Niezaleznie od obrotow przez ten poczatkowy odcinek
nie chce wskoczyc wyzszy bieg. Co to moze byc?
Olej w skrzyni jest ok.

--
Pozdrawiam,
-- -- -- -- -- -- -- --
**D16Y3**



2 Data: Kwiecien 18 2008 13:10:29
Temat: Re: problem z zimnym automatem
Autor: Daro 


Niezaleznie od obrotow przez ten poczatkowy odcinek
nie chce wskoczyc wyzszy bieg. Co to moze byc?
Olej w skrzyni jest ok.

Przecież to normalana praca automau, szybciej ma się zagrzać silnik i olej w
automacie. Co to znaczy niezależnie od obrotów - przy 5000 powinien zmienić
hehe
--
D.

3 Data: Kwiecien 18 2008 13:49:00
Temat: Re: problem z zimnym automatem
Autor: Grzegorz 

Hello User.vel.Picasso !:

Witam,
moj staruszek ma dziwny problem ze swoim Mondeo Mk1 '95.
Kiedy auto jest zimne np. po calonocnym postoju, trzeba
przejechac z 500-800 metrow zeby automat wrzucil 2 bieg.
Niezaleznie od obrotow przez ten poczatkowy odcinek
nie chce wskoczyc wyzszy bieg. Co to moze byc?
Olej w skrzyni jest ok.

Znaczy zmieniłeś po 100 kkm ? I filtr też ????

A jak działa ręczna zmiana ?

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

4 Data: Kwiecien 18 2008 13:56:51
Temat: Re: problem z zimnym automatem
Autor: User.vel.Picasso 



Znaczy zmieniłeś po 100 kkm ? I filtr też ????

Ok 10 kkm temu go ojciec kupil. Najpierw bylo ok, ale jak
problem sie pojawil to pierwsze co robil to wymienil olej.
Masz na mysli filtr oleju w skrzyni? W temacie automatow
jestem laikiem.

A jak działa ręczna zmiana ?

Zapytam ojca.

--
Pozdrawiam,
-- -- -- -- -- -- -- --
**D16Y3**

5 Data: Kwiecien 18 2008 14:00:31
Temat: Re: problem z zimnym automatem
Autor: scream 

Dnia Fri, 18 Apr 2008 13:49:00 +0200, Grzegorz napisał(a):

(...)

A jak działa ręczna zmiana ?

Dobrze sie czujesz? Jak chcesz wrzucić _ręcznie_ drugi bieg w automatycznej
skrzyni? Nie ma takiej opcji.

Co do meritum: to zupełnie normalny objaw, moja skrzynia też tak ma. Jazda
na zupełnie zimnym oleju źle wpływa na automat, dlatego jak jest bardzo
zimno to warto dać skrzyni minutkę na podgrzanie tego co trzeba i dopiero
jechać. Inna sprawa, że przy wysokich obrotach automat wymusi zmianę na 2,
a jeżeli tak się nie dzieje, to trzeba jechać do serwisu.

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

6 Data: Kwiecien 18 2008 17:36:52
Temat: Re: problem z zimnym automatem
Autor: Tadeusz 


Użytkownik "scream" <> napisał w wiadomości news:.net...

(...)
A jak działa ręczna zmiana ?

Dobrze sie czujesz? Jak chcesz wrzucić _ręcznie_ drugi bieg w automatycznej
skrzyni? Nie ma takiej opcji.


chyba mało wiesz o automatach :)
np. wystarczy włączyć tryb zimowy (ręcznie :) )
i już masz dwójkę od początku...


--
pozdrawiam
Tadeusz

7 Data: Kwiecien 18 2008 19:15:56
Temat: Re: problem z zimnym automatem
Autor: scream 

Dnia Fri, 18 Apr 2008 17:36:52 +0200, Tadeusz napisał(a):

chyba mało wiesz o automatach :)
np. wystarczy włączyć tryb zimowy (ręcznie :) )
i już masz dwójkę od początku...

Cóż, ja w swoim aucie nie mam czegoś takiego :)

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

8 Data: Kwiecien 19 2008 09:59:16
Temat: Re: problem z zimnym automatem
Autor: Grzegorz 

Hello scream !:

Dnia Fri, 18 Apr 2008 13:49:00 +0200, Grzegorz napisał(a):

(...)
A jak działa ręczna zmiana ?

Dobrze sie czujesz? Jak chcesz wrzucić _ręcznie_ drugi bieg w automatycznej
skrzyni? Nie ma takiej opcji.

Tylko mała część automatów nie ma takiej opcji. Ręczne przełączanie biegów w większości ustawia 1 lub 2. No i tryb zimowy jak Tadeusz napisał ;-)

Co do meritum: to zupełnie normalny objaw, moja skrzynia też tak ma.

No to masz walniętą skrzynię ;-) !

Ja i wielu innych tak nie ma, nawet na mrozach -10 i więcej jest OK, jedynie deczko mocniej czuć przełączanie.

Jazda
na zupełnie zimnym oleju źle wpływa na automat, dlatego jak jest bardzo
zimno to warto dać skrzyni minutkę na podgrzanie tego co trzeba i dopiero
jechać.

Minutkę ?????? To 8 litrów oleju i 40 kilo żelastwa - u mnie. Grzanie trwa dobre 10 km lub więcej.

Inna sprawa, że przy wysokich obrotach automat wymusi zmianę na 2,
a jeżeli tak się nie dzieje, to trzeba jechać do serwisu.

Nooo .... a z dobrymi serwisami do ASB u nas problem....

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

9 Data: Kwiecien 19 2008 10:10:07
Temat: Re: problem z zimnym automatem
Autor: Grejon 

Grzegorz pisze:

Nooo .... a z dobrymi serwisami do ASB u nas problem....

O właśnie, skoro już o tym mowa, co powiecie nt. serwisu OLCZAK w Nadarzynie? Czytałem na grupie już kilka opinii i były różne - od pochlebnych po negatywne... Ew. czy znacie jakiś inny serwis ASB w Warszawie?

pzdrw.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych

10 Data: Kwiecien 19 2008 15:29:25
Temat: Re: problem z zimnym automatem
Autor: scream 

Dnia Sat, 19 Apr 2008 10:10:07 +0200, Grejon napisał(a):

O właśnie, skoro już o tym mowa, co powiecie nt. serwisu OLCZAK w
Nadarzynie? Czytałem na grupie już kilka opinii i były różne - od
pochlebnych po negatywne... Ew. czy znacie jakiś inny serwis ASB w
Warszawie?

SAMKO, jedna przecznica przed izbą wytrzeźwień :)

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

11 Data: Kwiecien 19 2008 15:30:52
Temat: Re: problem z zimnym automatem
Autor: Grejon 

scream pisze:

Dnia Sat, 19 Apr 2008 10:10:07 +0200, Grejon napisał(a):

O właśnie, skoro już o tym mowa, co powiecie nt. serwisu OLCZAK w Nadarzynie? Czytałem na grupie już kilka opinii i były różne - od pochlebnych po negatywne... Ew. czy znacie jakiś inny serwis ASB w Warszawie?

SAMKO, jedna przecznica przed izbą wytrzeźwień :)

No właśnie o tym zakładzie też sporo niepochlenych opinii słyszałem. Inna sprawa, czy ASO Renault będzie potrafiło Quickshifta serwisować (a przynajmniej olej zmienić ;) ).

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych

12 Data: Kwiecien 19 2008 15:32:56
Temat: Re: problem z zimnym automatem
Autor: scream 

Dnia Sat, 19 Apr 2008 09:59:16 +0200, Grzegorz napisał(a):

Dobrze sie czujesz? Jak chcesz wrzucić _ręcznie_ drugi bieg w automatycznej
skrzyni? Nie ma takiej opcji.
Tylko mała część automatów nie ma takiej opcji. Ręczne przełączanie
biegów w większości ustawia 1 lub 2.

Może Cie rozczaruje, ale te "1" i "2" nie oznacza wcale, że wrzucasz drugi
bieg. To jest blokada przełożenia, czyli takie ustrojstwo, że jak ustawisz
na "1" to jedziesz cały czas na pierwszym biegu, a jak ustawisz na "2" to
skrzynia nie wrzuci wyżej niż drugi bieg.

No i tryb zimowy jak Tadeusz napisał ;-)

I to chyba jedyne rozwiązanie.

Co do meritum: to zupełnie normalny objaw, moja skrzynia też tak ma.
No to masz walniętą skrzynię ;-) !

Mam skrzynie po generalnym remoncie, to raz, a dwa że byłem z nią na
przeglądzie w serwisie który zajmuje sie ASB od 15 lat i oni mówią, że to
normalny objaw. Bardziej wierzę im, niż Tobie.

Ja i wielu innych tak nie ma, nawet na mrozach -10 i więcej jest OK,
jedynie deczko mocniej czuć przełączanie.

Może przy nowoczesnych skrzyniach tak jest, ja mam hydrauliczną.
 
Minutkę ?????? To 8 litrów oleju i 40 kilo żelastwa - u mnie. Grzanie
trwa dobre 10 km lub więcej.

To może masz walniętą skrzynie? :> U mnie jest 9,5 litra oleju ale
podgrzanie całości zajmuje nie więcej niż 1,5 kilometra.

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

13 Data: Kwiecien 19 2008 15:54:47
Temat: Re: problem z zimnym automatem
Autor: Mumin 

scream pisze:


To może masz walniętą skrzynie? :> U mnie jest 9,5 litra oleju ale
podgrzanie całości zajmuje nie więcej niż 1,5 kilometra.


Miałem dwa auta z automatem (tradycyjnym - planetarnym) i w instrukcji do obu jest napisane, że żeby rozgrzać skrzynię trzeba przejechać 15-20km.

--
Pozdrawiam,
Mumin

14 Data: Kwiecien 19 2008 17:00:38
Temat: Re: problem z zimnym automatem
Autor: Grzegorz 

Hello scream !:

Może Cie rozczaruje, ale te "1" i "2" nie oznacza wcale, że wrzucasz drugi
bieg. To jest blokada przełożenia, czyli takie ustrojstwo, że jak ustawisz
na "1" to jedziesz cały czas na pierwszym biegu, a jak ustawisz na "2" to
skrzynia nie wrzuci wyżej niż drugi bieg.

U mnie na "2" rusza z 2 :-) !
.....


Ja i wielu innych tak nie ma, nawet na mrozach -10 i więcej jest OK, jedynie deczko mocniej czuć przełączanie.

Może przy nowoczesnych skrzyniach tak jest, ja mam hydrauliczną.

Sprzęgło hydrokinetyczne i sterowanie hydrauliczne ma każda ..... a szarpnięcia zależą dość mocno od tzw. miękkości sprzęgła hydrokinetycznego. Moje jest dość sztywne, ale może też i ta skrzynia tak już ma.
 
Minutkę ?????? To 8 litrów oleju i 40 kilo żelastwa - u mnie. Grzanie trwa dobre 10 km lub więcej.

To może masz walniętą skrzynie? :> U mnie jest 9,5 litra oleju ale
podgrzanie całości zajmuje nie więcej niż 1,5 kilometra.

Do 80 ^C ????? No nie, moja się tak nie grzeje :-D !!! Ale jak pisałem, ma mrozie daje sobie radę od razu. Ale też nie męczę ani jej ani silnika.

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

15 Data: Kwiecien 19 2008 18:29:13
Temat: Re: problem z zimnym automatem
Autor: Brzezi 

So, 19 kwi 2008 o 17:00 GMT, Grzegorz napisał(a):

Może przy nowoczesnych skrzyniach tak jest, ja mam hydrauliczną.

Sprzęgło hydrokinetyczne i sterowanie hydrauliczne ma każda ..... a
szarpnięcia zależą dość mocno od tzw. miękkości sprzęgła
hydrokinetycznego. Moje jest dość sztywne, ale może też i ta skrzynia
tak już ma.

Nie tylko, z tego co u mnie zuwazylem, to komputer podczas zmiany biegow
"jakby" odpuszcza gaz wmiedzyczasie zmiany biegow, i czasami jak np,
zapakuje do samochodu wiecej  ludzi i jest ciezszy, musi sie na nowo
nauczyc odpowiedni skalibrowac odpuszczanie gazu, i pierwsza zmina biegu
szarpie... a reszta jest juz plynna

i tak ma raczej cala wiekszosc nowych autoamtow, dlatego tez stare
automaty, szczegolnie mechaniczne szarpaly przy zmianie biegow

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][   Ta sygnatura zostala automagicznie      ]
[       Ekg: #3781111            ][   wygenerowana programem Signify v1.14.   ]
[ LinuxUser: #249916             ][   Po ten i inne super programy,           ]
                                  [   zajrzyj na http://www.debian.org/       ]

16 Data: Kwiecien 20 2008 09:48:40
Temat: Re: problem z zimnym automatem
Autor: Grzegorz 

Hello Brzezi !:

i tak ma raczej cala wiekszosc nowych autoamtow, dlatego tez stare
automaty, szczegolnie mechaniczne szarpaly przy zmianie biegow

Mój jest z tych "przejściowych" ;-) ! Sterowanie full elektroniczne, ale (chyba) bez adaptacji. Scorpio najnowszy model :-D !

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

17 Data: Kwiecien 18 2008 23:11:25
Temat: Re: problem z zimnym automatem
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "Grzegorz"  napisał w wiadomości



Znaczy zmieniłeś po 100 kkm ? I filtr też ????


po 100 tys to w wiekszosci przypadkow jest pozamiatane.
olej w automacie wymienia sie wraz z filtrem ( w wiekszosci marek) co 30
tys.

to (wraz z innymi warunkami poprawnego dzialania automatu) w miare
gwarantuje ze skrzynka bedzie chodzic bezawaryjnie przez wiele setek tys km.


--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK -  Scorpio 2.4 V6 Srebrny Metalic + Alan 28 / RS39 + AT 1700
PMS++PJ S+ p++ M W P++:++ X+ L++ B++ M+ Z+++ T-W- CB++

18 Data: Kwiecien 19 2008 09:41:14
Temat: Re: problem z zimnym automatem
Autor: Grzegorz 

Hello Cyprian Prochot !:

Znaczy zmieniłeś po 100 kkm ? I filtr też ????


po 100 tys to w wiekszosci przypadkow jest pozamiatane.
olej w automacie wymienia sie wraz z filtrem ( w wiekszosci marek) co 30 tys.

to (wraz z innymi warunkami poprawnego dzialania automatu) w miare gwarantuje ze skrzynka bedzie chodzic bezawaryjnie przez wiele setek tys km.

No, ja czytałem, że co 100 tys. Jak na trasie, to nieco rzadziej, jak z przyczepą, to częściej. Oczywiście instrukcje fabryczne nic o tym nie piszą :-(. Nota bene i w zwykłych skrzyniach by się to przydało, czego sam po 360 kkm doświadczyłem. Nie opiszę tego, co ze skrzynki wyleciało .....

No i koniecznie z filtrem. Jak go przytka, pompa słabiej ciągnie, sprzęgła mogą się ślizgać i migiem skrzynia padnie. A niestety wymiana oleju nie zawsze jest taka prosta czy przyjemna - u mnie się leje po odkręceniu michy na wszystkie strony. Warto też zobaczyć, co na magnesie się przylepiło. Ale mam już 226 kkm i jest OK.

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

19 Data: Kwiecien 19 2008 15:57:22
Temat: Re: problem z zimnym automatem
Autor: Mumin 

Grzegorz pisze:
..


No, ja czytałem, że co 100 tys. Jak na trasie, to nieco rzadziej, jak z przyczepą, to częściej. Oczywiście instrukcje fabryczne nic o tym nie piszą :-(. Nota bene i w zwykłych skrzyniach by się to przydało, czego sam po 360 kkm doświadczyłem. Nie opiszę tego, co ze skrzynki wyleciało

W moim Mitsu instrukcja podaje 90 tys., ale w serwisie powiedzieli, że w ciężkich warunkach (miasto) co 45 tys.



--
Pozdrawiam,
Mumin

20 Data: Kwiecien 20 2008 13:04:40
Temat: Re: problem z zimnym automatem
Autor: miklo 

Mumin pisze:

W moim Mitsu instrukcja podaje 90 tys., ale w serwisie powiedzieli, że w ciężkich warunkach (miasto) co 45 tys.

A u mnie powiedzieli, że filtra się nie wymienia, bo jest tak schowany, że trzeba skrzynię otwierać. Ale podjadę do jakiegoś SAMKO czy jak im tam i zobaczę, co powiedzą ;-)

--
miklo
R. Grand Espace III 3.0v6

problem z zimnym automatem



Grupy dyskusyjne