Grupy dyskusyjne   »   prosty Diesel, najlepiej z kratką

prosty Diesel, najlepiej z kratką



1 Data: Listopad 17 2009 22:59:57
Temat: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: ToMasz 

witam

Stoje przed wyborem zakupu auta na firme, wiec najlepiej z kratką.
Raczej diesel, rok nie starsze niż 2000. najważniejsze - proste!
Dlaczego? jakoś tak sie lepiej psychicznie czuje jak wiem jak to działa,
jak mogę usłuszeć co sie moze zepsuć. Tzn teraz jeżdżę xsarą z HDI i nie
twierdze ze to super skomplikowany silnik, ale jak w nieco nowszym
(citroen c8)kumplowi coś umarło, to 3 miesiace latał za jakimś
mechaniorkiem(bezskutecznie), a skonczyło sie na ASO z wynikiem
finansowym 50% wartości auta. Tak wiec jak bym miał wybór, to bym wolał
wieksze zanieczyszczenie, wieksze spalanie ale większą odporność na
paliwo z dodatkami....
nadwozie... PArtner/berlingo było by idelane, ale kombi jest też całkiem
dobre. Auto bedzie jeździło na krótkich trasach, (15tys rocznie) po
mieście i woziło lekkie (duże objętościowo) pakunki.

Poradźcie coś prosze. kto po 2000r montował jeszcze zwykłe, trwałe diesle?

ToMasz



2 Data: Listopad 17 2009 23:24:54
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

ToMasz pisze:

Poradźcie coś prosze. kto po 2000r montował jeszcze zwykłe, trwałe diesle?

1.9SDI w jakimś toczydle by VW/Skoda. Caddy, Fabia kombi - coś w tym guście. Proste, bez turbo, żywotne dość. Muł roboczy po prostu.
Może też być jakieś 1.9D by PSA w Partnerze/Berlingo czy np. P306 kombi. Renault w Kangoo też montował jakieś 1.9. Wszystko to będzie miało w okolicach 60-70KM, więc dynamiką grzeszyć nie będzie. Za to będzie trwałe i dość odporne na jakość paliwa.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być
  jak kobieta - ładny, znający umiar z miłym głosem. Ale zawsze znajdzie
  się ktoś kto woli wredną, wrzeszczącą i wściekle umalowaną kurwę."

3 Data: Listopad 18 2009 00:02:04
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: ToMasz 

Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

ToMasz pisze:

Poradźcie coś prosze. kto po 2000r montował jeszcze zwykłe, trwałe
diesle?

1.9SDI w jakimś toczydle by VW/Skoda.
Skoda! o tym producencie zapomniałem

Caddy, Fabia kombi - coś w tym
guście. Proste, bez turbo, żywotne dość. Muł roboczy po prostu.
Może też być jakieś 1.9D by PSA w Partnerze/Berlingo czy np. P306 kombi.
O ile wiem dobrze szukałem( moge sie mylić) to nie HDI - skonczyły sie
właśnie w okolicy 2000r
Renault w Kangoo też montował jakieś 1.9. Wszystko to będzie miało w
okolicach 60-70KM, więc dynamiką grzeszyć nie będzie. Za to będzie
trwałe i dość odporne na jakość paliwa.

właśnie sprawdziłem był taki silnik VW 1.9 TDI poj 1896 90koni, mało
pali i montowano go go Octavi, mam nadzieje ze kombi. Pytanie do którego
roku. Pytanie dodatkowe, do czego jeszcze go wkładano (poza oczywiscie
VW) w jak najmłodszych autach.

4 Data: Listopad 18 2009 08:53:58
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: gosmo 

Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości

Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
ToMasz pisze:
Poradźcie coś prosze. kto po 2000r montował jeszcze zwykłe, trwałe
diesle?
1.9SDI w jakimś toczydle by VW/Skoda.
Skoda! o tym producencie zapomniałem
Caddy, Fabia kombi - coś w tym
guście. Proste, bez turbo, żywotne dość. Muł roboczy po prostu.
Może też być jakieś 1.9D by PSA w Partnerze/Berlingo czy np. P306 kombi.
O ile wiem dobrze szukałem( moge sie mylić) to nie HDI - skonczyły sie
właśnie w okolicy 2000r
Renault w Kangoo też montował jakieś 1.9. Wszystko to będzie miało w
okolicach 60-70KM, więc dynamiką grzeszyć nie będzie. Za to będzie
trwałe i dość odporne na jakość paliwa.
właśnie sprawdziłem był taki silnik VW 1.9 TDI poj 1896 90koni, mało
pali i montowano go go Octavi, mam nadzieje ze kombi. Pytanie do którego
roku. Pytanie dodatkowe, do czego jeszcze go wkładano (poza oczywiscie
VW) w jak najmłodszych autach.

Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii łopatek, a to
właśnie przysparza dość sporo problemów. Dlatego ten 1.9 to dość trwały
silnik. Trzeba tylko uważać na jedno, aby po ostrym "pałowaniu" dać mu
odpocząć na niskich obrotach, jak w prawie każdym uturbionym. Ale jeśli ma
być jeszcze odporniej to SDI, który również jest ekonomiczny, możesz mu
wymienić pompę na mocniejszą i nawet jeździć na rzepaku ;) Ewentualnie coś
wolnossącego w benzynie... np. w VAGu jest 1.6MPI 102KM, bo po co Ci diesel,
skoro nie zależy ci na małym spalaniu ;)

5 Data: Listopad 18 2009 10:13:47
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

gosmo pisze:

Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii łopatek, a to właśnie przysparza dość sporo problemów. Dlatego ten 1.9 to dość trwały silnik. Trzeba tylko uważać na jedno, aby po ostrym "pałowaniu" dać mu odpocząć na niskich obrotach, jak w prawie każdym uturbionym. Ale jeśli ma być jeszcze odporniej to SDI, który również jest ekonomiczny, możesz mu wymienić pompę na mocniejszą i nawet jeździć na rzepaku ;) Ewentualnie coś wolnossącego w benzynie... np. w VAGu jest 1.6MPI 102KM, bo po co Ci diesel, skoro nie zależy ci na małym spalaniu ;)

Ale ten 1.9D ma to do siebie, ze nie mial turbo - wogole.

6 Data: Listopad 19 2009 08:39:33
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: gosmo 

Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk"  napisał w wiadomości

gosmo pisze:
Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii
łopatek, a to  właśnie przysparza dość sporo problemów. Dlatego ten
1.9 to dość trwały  silnik. Trzeba tylko uważać na jedno, aby po
ostrym "pałowaniu" dać mu  odpocząć na niskich obrotach, jak w prawie
każdym uturbionym. Ale jeśli ma  być jeszcze odporniej to SDI, który
również jest ekonomiczny, możesz mu  wymienić pompę na mocniejszą i
nawet jeździć na rzepaku ;) Ewentualnie coś  wolnossącego w
benzynie... np. w VAGu jest 1.6MPI 102KM, bo po co Ci diesel,  skoro
nie zależy ci na małym spalaniu ;)
Ale ten 1.9D ma to do siebie, ze nie mial turbo - wogole.

1.9TDI nie miał turbo? Śmiałe twierdzenie ;)

7 Data: Listopad 19 2009 14:34:52
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Hektor 

Użytkownik "gosmo"  napisał

Ale ten 1.9D ma to do siebie, ze nie mial turbo - wogole.

1.9TDI nie miał turbo? Śmiałe twierdzenie ;)

Przeczytałeś linijkę na którą odpowiadasz? Jaki 1.9TDI? Chodzi o silnik 1.9D.

Zbigniew Kordan

8 Data: Listopad 20 2009 08:17:16
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: gosmo 

Użytkownik "Hektor"  napisał w wiadomości

Użytkownik "gosmo"  napisał
Ale ten 1.9D ma to do siebie, ze nie mial turbo - wogole.
1.9TDI nie miał turbo? Śmiałe twierdzenie ;)
Przeczytałeś linijkę na którą odpowiadasz? Jaki 1.9TDI? Chodzi o silnik
1.9D.

Tę: "właśnie sprawdziłem był taki silnik VW 1.9 TDI poj 1896 90koni,"?
Hmmm... ja tak, ty chyba nie ;)

9 Data: Listopad 20 2009 10:06:16
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Hektor 

Użytkownik "gosmo"  napisał

Użytkownik "gosmo"  napisał
Ale ten 1.9D ma to do siebie, ze nie mial turbo - wogole.
1.9TDI nie miał turbo? Śmiałe twierdzenie ;)
Przeczytałeś linijkę na którą odpowiadasz? Jaki 1.9TDI? Chodzi o silnik 1.9D.

Tę: "właśnie sprawdziłem był taki silnik VW 1.9 TDI poj 1896 90koni,"?
Hmmm... ja tak, ty chyba nie ;)

Jaki 1.9TDI? Człowiek napisał o 1.9D.

EOT

10 Data: Listopad 20 2009 14:38:09
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: gosmo 

Użytkownik "Hektor"  napisał w wiadomości

Użytkownik "gosmo"  napisał
Użytkownik "gosmo"  napisał
Ale ten 1.9D ma to do siebie, ze nie mial turbo - wogole.
1.9TDI nie miał turbo? Śmiałe twierdzenie ;)
Przeczytałeś linijkę na którą odpowiadasz? Jaki 1.9TDI? Chodzi o silnik
1.9D.
Tę: "właśnie sprawdziłem był taki silnik VW 1.9 TDI poj 1896 90koni,"?
Hmmm... ja tak, ty chyba nie ;)
Jaki 1.9TDI? Człowiek napisał o 1.9D.
EOT

Coś słabo szukasz ;)

11 Data: Listopad 19 2009 14:38:44
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

gosmo pisze:

Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii
łopatek, a to  właśnie przysparza dość sporo problemów. Dlatego ten
1.9 to dość trwały  silnik. Trzeba tylko uważać na jedno, aby po
ostrym "pałowaniu" dać mu  odpocząć na niskich obrotach, jak w prawie
każdym uturbionym. Ale jeśli ma  być jeszcze odporniej to SDI, który
również jest ekonomiczny, możesz mu  wymienić pompę na mocniejszą i
nawet jeździć na rzepaku ;) Ewentualnie coś  wolnossącego w
benzynie... np. w VAGu jest 1.6MPI 102KM, bo po co Ci diesel,  skoro
nie zależy ci na małym spalaniu ;)
Ale ten 1.9D ma to do siebie, ze nie mial turbo - wogole.

1.9TDI nie miał turbo? Śmiałe twierdzenie ;)

Mysalem, ze mowili o XUD 1.9D z cytryny

12 Data: Listopad 20 2009 08:19:09
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: gosmo 

Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk"  napisał w wiadomości

gosmo pisze:
Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii
łopatek, a to  właśnie przysparza dość sporo problemów. Dlatego ten
1.9 to dość trwały  silnik. Trzeba tylko uważać na jedno, aby po
ostrym "pałowaniu" dać mu  odpocząć na niskich obrotach, jak w prawie
każdym uturbionym. Ale jeśli ma  być jeszcze odporniej to SDI, który
również jest ekonomiczny, możesz mu  wymienić pompę na mocniejszą i
nawet jeździć na rzepaku ;) Ewentualnie coś  wolnossącego w
benzynie... np. w VAGu jest 1.6MPI 102KM, bo po co Ci diesel,  skoro
nie zależy ci na małym spalaniu ;)
Ale ten 1.9D ma to do siebie, ze nie mial turbo - wogole.
1.9TDI nie miał turbo? Śmiałe twierdzenie ;)
Mysalem, ze mowili o XUD 1.9D z cytryny

Ano sorki, nie wyciąłem niepotrzebnej części wypowiedzi przedmówcy :/

13 Data: Listopad 18 2009 12:24:31
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Czarek Daniluk 

gosmo pisze:

Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii łopatek, a to właśnie przysparza dość sporo problemów. Dlatego ten 1.9 to dość trwały silnik. Trzeba tylko uważać na jedno, aby po ostrym "pałowaniu" dać mu odpocząć na niskich obrotach, jak w prawie każdym uturbionym. Ale jeśli ma być jeszcze odporniej to SDI, który również jest ekonomiczny, możesz mu wymienić pompę na mocniejszą i nawet jeździć na rzepaku ;) Ewentualnie coś wolnossącego w benzynie... np. w VAGu jest 1.6MPI 102KM, bo po co Ci diesel, skoro nie zależy ci na małym spalaniu ;)

1,9 90KM też na rzepaku pojedzie - doświadczenie Niemców w tym temacie to potwierdza, ino trzeba ten rzepak podgrzać przed podaniem na pompę i dobrze używac dodatku zapobiegającego koksowaniu (DFX).

Pozdrawiam !!

14 Data: Listopad 18 2009 22:59:12
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Hektor 

Użytkownik "gosmo"  napisał

Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii łopatek, a to właśnie przysparza dość sporo problemów.

Miałem, jeździłem i znam/znałem ze trzydzieści kilka samochodów mających turbiny ze zmienną geometrią. W żadnym nie było z tym problemów. Skąd taki pomysł, że "to właśnie przysparza dość sporo problemów"? Co to za nowy "fachowiec" na grupie, jakaś metamorfoza "złotego"?

ZK

15 Data: Listopad 19 2009 01:30:13
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: złoty 

Hektor pisze:


Miałem, jeździłem i znam/znałem ze trzydzieści kilka samochodów mających turbiny ze zmienną geometrią. W żadnym nie było z tym problemów. Skąd taki pomysł, że "to właśnie przysparza dość sporo problemów"? Co to za nowy "fachowiec" na grupie, jakaś metamorfoza "złotego"?



zieeew..
..ten "zloty" wiecej prawdopodbnie aut uzytkowal niz bedziesz mial okazje sie w zyciu "przejechac". I naprawde nie musisz szukac moich "metamorfoz" ani wycierac sobie moim nickiem swojej geby. Przykro mi, ze ujawnilem twoja ignorancje w zakresie opon. Ale czemu sie odgrywasz na ToMaszu?!  Po prosu przedstaw mu jakie auto ci sie podobalo na ulicy i co o nim wyczytales na tym Onecie..
Ja ze swej strony podtrzymam opinie Waldka, by szukal XUD9 (stary ale jary) badz DW8 (mlodszy ale z elektronika niestety)...

A.

16 Data: Listopad 19 2009 14:40:50
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Hektor 

Użytkownik "złoty"  napisał

zieeew..
.ten "zloty" wiecej prawdopodbnie aut uzytkowal niz bedziesz mial okazje sie w zyciu "przejechac". I naprawde nie musisz szukac moich "metamorfoz" ani wycierac sobie moim nickiem swojej geby. Przykro mi, ze ujawnilem twoja ignorancje w zakresie opon.

Jesteś ofiarą jakiejś grupy terapeutycznej? Pomimo banalnie łatwo sprawdzalnych dowodów Twojego lamerstwa, pilęgnujesz wiarę w siebie, podnosząc się na duchu moją "ignorancją"? W którym miejscu?

ZK

17 Data: Listopad 22 2009 02:13:03
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: złoty 

Hektor pisze:

Użytkownik "złoty"  napisał

zieeew..
.ten "zloty" wiecej prawdopodbnie aut uzytkowal niz bedziesz mial okazje sie w zyciu "przejechac". I naprawde nie musisz szukac moich "metamorfoz" ani wycierac sobie moim nickiem swojej geby. Przykro mi, ze ujawnilem twoja ignorancje w zakresie opon.

Jesteś ofiarą jakiejś grupy terapeutycznej?

...alez oczywiscie - grupy "zwolennikow Hektora". Twierdza, jakobys zawsze mial racje i mialbym Ci przytakiwac. Na razie sie opieram choc rozsmieszaja mnie coraz bardziej...kto wie? ..moze wkrotce sie poddam

Pomimo banalnie łatwo sprawdzalnych dowodów Twojego lamerstwa, \

...hahahaha...Dzizes.. jestes nie tylko zabawny ale i ..zalosny.

pzdr fahofcooow!
A.

18 Data: Listopad 19 2009 07:58:55
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Czarek Daniluk 

Hektor pisze:

Użytkownik "gosmo"  napisał

Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii łopatek, a to właśnie przysparza dość sporo problemów.

Miałem, jeździłem i znam/znałem ze trzydzieści kilka samochodów mających turbiny ze zmienną geometrią. W żadnym nie było z tym problemów. Skąd taki pomysł, że "to właśnie przysparza dość sporo problemów"? Co to za nowy "fachowiec" na grupie, jakaś metamorfoza "złotego"?

ZK

No niestety ale musze potwierdzić - poczytaj o notlaufie w 1,9TDI i poczytaj których silników to dotyczy :D praktycznie wszystkich ze zmienną geometrią łopatek ;)

Pozdrawiam !!

PS:
Była i jakaś wersja 90KM ze zmienną geometrią - więc kupując 90KM może i ten model trafić :D

19 Data: Listopad 19 2009 14:36:13
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Hektor 

Użytkownik "Czarek Daniluk"  napisał

No niestety ale musze potwierdzić - poczytaj o notlaufie w 1,9TDI i poczytaj których silników to dotyczy :D praktycznie wszystkich ze zmienną geometrią łopatek ;)

Pytanie czy jest to usterka której powszechność zasługije na stwierdzenie "przysparza dość sporo problemów"?

ZK

20 Data: Listopad 19 2009 08:45:11
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: gosmo 

Użytkownik "Hektor"  napisał w wiadomości

Użytkownik "gosmo"  napisał
Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii
łopatek, a  to właśnie przysparza dość sporo problemów.
Miałem, jeździłem i znam/znałem ze trzydzieści kilka samochodów mających
turbiny ze zmienną geometrią. W żadnym nie było z tym problemów. Skąd
taki  pomysł, że "to właśnie przysparza dość sporo problemów"? Co to za
nowy  "fachowiec" na grupie, jakaś metamorfoza "złotego"?
ZK

Fachowcem żadnym nie jestem, tu masz racje. Ale kolejne śmiałe stwierdzenie,
że problem zapieczonych kierowniczek nie występuje. Jeśli wiesz jak się
takim silnikiem "opiekować" to nie będzie z tym problemów. A opieka polega
na przegonieniu auta co jakiś czas, pomaga czasem nawet gdy problem notlauf
się już pojawił. Ale ja cię jeszcze trochę podkarmię... dobrze też by było,
aby unikać auta z filtrem cząstek stałych jeśli zależy na trwałości i
bezawaryjności.

21 Data: Listopad 19 2009 14:32:30
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Hektor 

Użytkownik "gosmo"  napisał

Fachowcem żadnym nie jestem, tu masz racje. Ale kolejne śmiałe stwierdzenie, że problem zapieczonych kierowniczek nie występuje. Jeśli wiesz jak się takim silnikiem "opiekować" to nie będzie z tym problemów. A opieka polega na przegonieniu auta co jakiś czas, pomaga czasem nawet gdy problem notlauf się już pojawił. Ale ja cię jeszcze trochę podkarmię... dobrze też by było, aby unikać auta z filtrem cząstek stałych jeśli zależy na trwałości i bezawaryjności.

Nie wiem po co powtarzasz klepane na grupie i w prasie kobiecej slogany. O turbinie, "pałowaniu" i wyłączaniu, okresowym "przeganianiu" itp. zjawiskach wiedzą już wszyscy i każdy. Mnie chodziło o stwierdzenie jakoby zapieczenie kierownic było ustarką powszechną. Skąd taki pogląd?

Zbigniew Kordan

22 Data: Listopad 20 2009 08:23:22
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: gosmo 

Użytkownik "Hektor"  napisał w wiadomości

Użytkownik "gosmo"  napisał
Fachowcem żadnym nie jestem, tu masz racje. Ale kolejne śmiałe
stwierdzenie, że problem zapieczonych kierowniczek nie występuje. Jeśli
wiesz jak się takim silnikiem "opiekować" to nie będzie z tym
problemów. A  opieka polega na przegonieniu auta co jakiś czas, pomaga
czasem nawet gdy  problem notlauf się już pojawił. Ale ja cię jeszcze
trochę podkarmię...  dobrze też by było, aby unikać auta z filtrem
cząstek stałych jeśli zależy  na trwałości i bezawaryjności.
Nie wiem po co powtarzasz klepane na grupie i w prasie kobiecej slogany.
O  turbinie, "pałowaniu" i wyłączaniu, okresowym "przeganianiu" itp.
zjawiskach  wiedzą już wszyscy i każdy. Mnie chodziło o stwierdzenie
jakoby zapieczenie  kierownic było ustarką powszechną. Skąd taki pogląd?


Z obserwacji wśród znajomych. Nie mam Ci jak ich przedstawić ;) więc mogę co
najwyżej odesłać tam, abyś mógł zobaczyć, że to nie są jednostkowe
przypadki: http://tiny.pl/hxcd4

23 Data: Listopad 20 2009 10:08:18
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Hektor 

Użytkownik "gosmo"  napisał

Z obserwacji wśród znajomych. Nie mam Ci jak ich przedstawić ;) więc mogę co najwyżej odesłać tam, abyś mógł zobaczyć, że to nie są jednostkowe przypadki: http://tiny.pl/hxcd4

No, to rzeczywiście jest solidna postawa. Ja nie pisałem, że są to jednostkowe przypadki za to Ty napisałeś, że jest z tym "dość sporo problemów". Bo wyczytałeś w wyszukiwarce i zapytałeś znajomych? Spróbuj chociaż zerknąć na fora poszczególnych marek, a zobaczysz, że są dużo bardziej pospolite usterki niż ta.

EOT

24 Data: Listopad 19 2009 09:26:30
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: krzysiek82 

Hektor pisze:

Miałem, jeździłem i znam/znałem ze trzydzieści kilka samochodów mających turbiny ze zmienną geometrią. W żadnym nie było z tym problemów. Skąd taki pomysł, że "to właśnie przysparza dość sporo problemów"? Co to za nowy "fachowiec" na grupie, jakaś metamorfoza "złotego"?

ZK

Auto z turbiną ze zmienną geometrią, musi od czasu do czasu zostać przegonione, zapobiega to zapiekaniu się prowadnicy.

--
krzysiek82

25 Data: Listopad 19 2009 13:01:01
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Marek P. 

Miałem, jeździłem i znam/znałem ze trzydzieści kilka samochodów
mających turbiny ze zmienną geometrią. W żadnym nie było z tym
problemów. Skąd taki pomysł, że "to właśnie przysparza dość sporo
problemów"? Co to za nowy "fachowiec" na grupie, jakaś metamorfoza
"złotego"?

Bo ludzie nie wymieniają oleju a jak wymieniaja to w warsztatach czyli nie
koniecznie został wymieniony. Później żalą się na forach i to są skutki. Ja
tez nie mam problemów z turbinami a auta oddaję do żyda z przebiegami ok 350
tys.

26 Data: Listopad 17 2009 23:45:47
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: bratPit 


Stoje przed wyborem zakupu auta na firme, wiec najlepiej z kratką.
Raczej diesel, rok nie starsze niż 2000. najważniejsze - proste!

Poradźcie coś prosze. kto po 2000r montował jeszcze zwykłe, trwałe diesle?

niech potwierdzą znawcy francowatych ale zdaje się było np Berlingo z motorem DW8 to 1.9D bez turbo, może by się nadał?
brat

27 Data: Listopad 17 2009 23:00:55
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 17 Nov 2009 23:45:47 +0100, bratPit napisał(a):

niech potwierdzą znawcy francowatych ale zdaje się było np Berlingo z
motorem DW8 to 1.9D bez turbo, może by się nadał?

Berlingo/Partner z DW8 było sprzedawane jeszcze 2004 roku IMHO, ale
dokładnie nie pamiętam.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

28 Data: Listopad 17 2009 23:05:32
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 17 Nov 2009 23:00:55 +0000, Waldek Godel napisał(a):

Berlingo/Partner z DW8 było sprzedawane jeszcze 2004 roku IMHO, ale
dokładnie nie pamiętam.

No i autopoprawka - były produkowane do 2007 roku, zabiło je dopiero brak
Euro4.
To jest stary dobry XUD9 z odrobiną elektroniki, ale bez przesady. Wtrysk
jest rozdzielaczowy do komory pośredniej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

29 Data: Listopad 18 2009 11:18:22
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: bratPit[pr] 


No i autopoprawka - były produkowane do 2007 roku, zabiło je dopiero brak
Euro4.
To jest stary dobry XUD9 z odrobiną elektroniki, ale bez przesady. Wtrysk
jest rozdzielaczowy do komory pośredniej.

to długo tłukli ten silnik, sądziłem że wcześnie po roku 2000 go przestali produkować,
swoją drogą niezły silnik, chodzi nawet gdy na dnie obudowy filtra paliwa są opiłki ;-)
brat

30 Data: Listopad 18 2009 11:17:05
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 18 Nov 2009 11:18:22 +0100, bratPit[pr] napisał(a):

to długo tłukli ten silnik, sądziłem że wcześnie po roku 2000 go przestali
produkować,
swoją drogą niezły silnik, chodzi nawet gdy na dnie obudowy filtra paliwa są
opiłki ;-)

Dokładnie..  prawie 30 lat w produkcji. I wciąż był niezły, dopiero normy
ekologiczne go zabiły. No i dosyć ciężki był, w końcu to żeliwna
konstrukcja z lat 70.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

31 Data: Listopad 18 2009 16:25:28
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: ToMasz 

Waldek Godel pisze:

Dnia Wed, 18 Nov 2009 11:18:22 +0100, bratPit[pr] napisał(a):

to długo tłukli ten silnik, sądziłem że wcześnie po roku 2000 go przestali
produkować,
swoją drogą niezły silnik, chodzi nawet gdy na dnie obudowy filtra paliwa są
opiłki ;-)

Dokładnie..  prawie 30 lat w produkcji. I wciąż był niezły, dopiero normy
ekologiczne go zabiły. No i dosyć ciężki był, w końcu to żeliwna
konstrukcja z lat 70.

czy mowa o silniku który był montowany również w c15?
ToMasz

32 Data: Listopad 18 2009 15:41:59
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 18 Nov 2009 16:25:28 +0100, ToMasz napisał(a):

czy mowa o silniku który był montowany również w c15?

W zasadzie tak, choć tam montowany był głównie XUD7, troszkę mniejszy
bliźniak. Dopiero pod koniec produkcji montowali XUD9.

Natomiast to co dotrwało do roku 2007, to był DW8, czyli trochę
zmodyfikowany XUD9 z odrobiną elektroniki.

W każdym razie ten silnik napędzał naprawdę imponującą liczbę pojazdów,
włącznie z Poldolotem.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

33 Data: Listopad 19 2009 08:26:49
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Waldek Godel pisze:
(...)

Natomiast to co dotrwało do roku 2007, to był DW8, czyli trochę
zmodyfikowany XUD9 z odrobiną elektroniki. 

Jak dla Ciebie DW8 to tylko trochę zmodyfikowany XUD9 z odrobiną
elektroniki to ja bardzo przepraszam. Stosowany od 1998 do 2007.

34 Data: Listopad 19 2009 08:52:16
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 19 Nov 2009 08:26:49 +0100, Artur 'futrzak' Maśląg napisał(a):

Jak dla Ciebie DW8 to tylko trochę zmodyfikowany XUD9 z odrobiną
elektroniki to ja bardzo przepraszam. Stosowany od 1998 do 2007.

Bo był - ten sam kadłub, ta sama głowica, prawie identyczny osprzęt.
Jak zdejmiesz osprzęt i założysz z silnika z 88 roku to pojedzie.
Jest minimalnie mniejszy skok tłoka zmniejszający pojemność skokową o 9 cm3

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

35 Data: Listopad 22 2009 02:21:30
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: złoty 

Artur 'futrzak' Maśląg pisze:

Waldek Godel pisze:
(...)
Natomiast to co dotrwało do roku 2007, to był DW8, czyli trochę
zmodyfikowany XUD9 z odrobiną elektroniki. 

Jak dla Ciebie DW8 to tylko trochę zmodyfikowany XUD9 z odrobiną
elektroniki to ja bardzo przepraszam. Stosowany od 1998 do 2007.

...no coz - na pewno nie byla to zupelnie nowa jednostka. Bardziej przychylam sie do Waldka, gdyz faktycznie te jednostki nie roznia sie az tak bardzo (choc nie wertowalem danych technicznych i.. moge sie jak zawsze ..mylic).

pzdr
A.

36 Data: Listopad 17 2009 23:58:32
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Pab_lo 


Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości


 najważniejsze - proste!


Nie ma juz prostych diesli...
Prosty byl 1,6 D od VW na pompie rotacyjnej. Wszystko co ma spelniac jakies
tam normy musi byc ubrane w kupe elektroniki itp psujacych sie bzdur.

A tak wogole, to demonizujesz. Tam wiele w tych dieslach sie nie dzieje.
Tylko pompy, wtryskiwacze, kola dwumasowe i turbiny. Tloki, korbowody, waly
i bloki - z tym sie nic nie dzieje :)

Picasso

37 Data: Listopad 18 2009 08:55:45
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: gosmo 

Użytkownik "Pab_lo"  napisał w wiadomości

Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości

 najważniejsze - proste!
Nie ma juz prostych diesli...
Prosty byl 1,6 D od VW na pompie rotacyjnej. Wszystko co ma spelniac
jakies  tam normy musi byc ubrane w kupe elektroniki itp psujacych sie
bzdur.
A tak wogole, to demonizujesz. Tam wiele w tych dieslach sie nie dzieje.
Tylko pompy, wtryskiwacze, kola dwumasowe i turbiny. Tloki, korbowody,
waly  i bloki - z tym sie nic nie dzieje :)

no i... notlauf ;)

38 Data: Listopad 18 2009 08:58:47
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratkďż˝
Autor: Toworek 

Pab_lo pisze:

Tloki, korbowody, waly i bloki - z tym sie nic nie dzieje :)

zapomniałeś o pierwszych 2.0 TDI? :)

39 Data: Listopad 18 2009 09:12:02
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratkďż˝
Autor: krzysiek82 

A może punto II 1.9D VAN, sporo się zmieści (wspominałeś o sporych lekkich ładunkach, pytanie jak sporych :) )

lub:
marea weekend 1.9TD ewentualnie JTD naprawy nie są drogie mimo iż silnik dosyć nowoczesny.

--
krzysiek82

40 Data: Listopad 18 2009 10:43:03
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Marek P. 

nadwozie... PArtner/berlingo było by idelane, ale kombi jest też
całkiem dobre. Auto bedzie jeździło na krótkich trasach, (15tys
rocznie) po mieście i woziło lekkie (duże objętościowo) pakunki.


Po co Ci diesel na 15tys rocznie. Kup benzynę i się nei stresuj.

41 Data: Listopad 18 2009 11:05:25
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Wojtek 

tylko berlingo 1.9d

jezdzilem takim w firmie ( od 2001 do 2005 roku )
przez 4 lata zrobił u nas 235tys
auto do ogolnego uzytku bylo - kazdy wsiadal i jezdzil jak chcial
- poza wymiana uszczelki pokrywy zaworów , zepsuciem sie pasa kierowcy
przepaleniem oswietlenia deski rozdzielczej i spaleniem silniczka
wycieraczki nie bilo nic robione w silniku zawieszeniu itp.
Jak na auto tak exploatowane jak dla mnie rewelacja.
tylko oleje filtry rozrzad itp ( serwisowane ASO regularnie )




potem sam kupilem berlingo ...  1.5 roku temu - 2003 rok  ( nowa buda )
kupilem w kwietniu 2008 - mial 75tys
teraz ma 110.000 - nie robilem nic poza wymiana oleju, filtrów i rozrzadu
przy ok 100.000 ) i laniem paliwa.

spalanie 5 trasa do 7.5 miasto w zimie
silnik prosta konstrukcja
tanie czesci

przy normalnej exploatacji i regularnych wymianach filtrów płynow 500.000
musi zrobić.

42 Data: Listopad 18 2009 13:40:57
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: stebi 

C 15 z silnikiem 1.8D

Mało pali, prosty silnik, wygląd przeraża ;)

43 Data: Listopad 18 2009 12:59:12
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 18 Nov 2009 13:40:57 +0100, stebi napisał(a):

C 15 z silnikiem 1.8D

Mało pali, prosty silnik, wygląd przeraża ;)

Nie, to szybkość wpieprzania tego przez rudą przeraża.

PS. Istnieją również wersje 1.9D, chyba bardziej sensowne.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

44 Data: Listopad 18 2009 14:07:32
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: bratPit[pr] 


C 15 z silnikiem 1.8D

Mało pali, prosty silnik, wygląd przeraża ;)

Nie, to szybkość wpieprzania tego przez rudą przeraża.

PS. Istnieją również wersje 1.9D, chyba bardziej sensowne.

nie nie nie, kierowcę najbardziej w zimie przerażają kratki nawiewów środkowych na desce, leci tam tylko zimne powietrze o_O
brat

45 Data: Listopad 18 2009 16:29:12
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: ToMasz 

bratPit[pr] pisze:


C 15 z silnikiem 1.8D

Mało pali, prosty silnik, wygląd przeraża ;)

Nie, to szybkość wpieprzania tego przez rudą przeraża.

PS. Istnieją również wersje 1.9D, chyba bardziej sensowne.

nie nie nie, kierowcę najbardziej w zimie przerażają kratki nawiewów
środkowych na desce, leci tam tylko zimne powietrze o_O
brat
c15d miałem, chwaliłęm ale już nigdy nie wróce... Raz ze rodzina zarząda
rozwodu, dwa ze nie mieścił mi sie na długość towar. Przy 3 jadących
osobach - totalna klapa - kanapa nie jest dzielona.

ToMasz

46 Data: Listopad 18 2009 15:42:40
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 18 Nov 2009 16:29:12 +0100, ToMasz napisał(a):

c15d miałem, chwaliłęm ale już nigdy nie wróce... Raz ze rodzina zarząda
rozwodu, dwa ze nie mieścił mi sie na długość towar. Przy 3 jadących
osobach - totalna klapa - kanapa nie jest dzielona.

Dlatego mnóstwo osób ją wyrzucało i montowało Groclinowskie fotele z
kaszla..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

47 Data: Listopad 18 2009 20:54:51
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2009-11-18 14:07, bratPit[pr] pisze:


C 15 z silnikiem 1.8D

nie nie nie, kierowcę najbardziej w zimie przerażają kratki nawiewów
środkowych na desce, leci tam tylko zimne powietrze o_O

Pozajączkowało Ci się - Grzanie tylko na środku - a boczne nawiewy tylko z zimnym powietrzem.

Ale jakie grzanie :) - francuska miłość do Rosji zaowocowała przystosowaniem nagrzewnicy do Syberii.

Z drugiej strony w dłuższej trasie - w aucie ciepło, a dla kierowcy zimny nawiew na twarz. To się przydawało...


--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

48 Data: Listopad 18 2009 21:45:41
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: bratPit 


C 15 z silnikiem 1.8D

nie nie nie, kierowcę najbardziej w zimie przerażają kratki nawiewów
środkowych na desce, leci tam tylko zimne powietrze o_O

Pozajączkowało Ci się - Grzanie tylko na środku - a boczne nawiewy tylko z zimnym powietrzem.

Ale jakie grzanie :) - francuska miłość do Rosji zaowocowała przystosowaniem nagrzewnicy do Syberii.

Z drugiej strony w dłuższej trasie - w aucie ciepło, a dla kierowcy zimny nawiew na twarz. To się przydawało...

faktycznie mogło tak być ;D
czekaj, jakie było uzasadnienie takiego rozwiązania? że niby odparowywanie szyb?
nie mogłem tego zrozumieć nawet jak czytałem ten fragment instrukcji dotyczący tego rozwiązania ;-)
brat

49 Data: Listopad 19 2009 00:18:24
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2009-11-18 21:45, bratPit pisze:

czekaj, jakie było uzasadnienie takiego rozwiązania? że niby
odparowywanie szyb?
nie mogłem tego zrozumieć nawet jak czytałem ten fragment instrukcji
dotyczący tego rozwiązania ;-)
Przewietrzanie kabiny - dzięki swobodnemu przepływowi (nie tłumionemu nagrzewnicą)
przewiew naturalny jest pokaźny.
Pamiętaj autko (Citroen Visa) było konstruowane na troszkę łagodniejszy klimat.


--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

50 Data: Listopad 18 2009 22:11:46
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratkš
Autor: J.F. 

On Wed, 18 Nov 2009 20:54:51 +0100,  Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote:

W dniu 2009-11-18 14:07, bratPit[pr] pisze:
C 15 z silnikiem 1.8D
nie nie nie, kierowcę najbardziej w zimie przerażają kratki nawiewów
środkowych na desce, leci tam tylko zimne powietrze o_O

Pozajączkowało Ci się - Grzanie tylko na środku - a boczne nawiewy tylko
z zimnym powietrzem.

A nie odwrotnie ? Boczne szybki trzeba grzac, bo inaczej zaparuja.

Opel kadet tez tak mial.

J.

51 Data: Listopad 18 2009 22:29:14
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratkš
Autor: bratPit 


C 15 z silnikiem 1.8D
nie nie nie, kierowcę najbardziej w zimie przerażają kratki nawiewów
środkowych na desce, leci tam tylko zimne powietrze o_O

Pozajączkowało Ci się - Grzanie tylko na środku - a boczne nawiewy tylko
z zimnym powietrzem.

A nie odwrotnie ? Boczne szybki trzeba grzac, bo inaczej zaparuja.

Opel kadet tez tak mial.

wydaje mi się że jednak kolega Wojciech ma rację, taki poroniony pomysł :/
brat

52 Data: Listopad 18 2009 23:18:21
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratkš
Autor: krzychoo 

bratPit pisze:


wydaje mi się że jednak kolega Wojciech ma rację, taki poroniony pomysł :/
brat

Ale w sumie dość popularny w dawniejszych czasach. Fiat Panda mk. I, Fiat Uno, Alfa Romeo 33... Wszystkie grzały tylko ze środkowych kratek, a z bocznych tylko zimne powietrze leciało.

--
pzdr,
K.
[odpowiadając, wywal "pulapka." z adresu]

53 Data: Listopad 18 2009 20:57:06
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2009-11-18 13:59, Waldek Godel pisze:

Dnia Wed, 18 Nov 2009 13:40:57 +0100, stebi napisał(a):

C 15 z silnikiem 1.8D

Mało pali, prosty silnik, wygląd przeraża ;)

Nie, to szybkość wpieprzania tego przez rudą przeraża.

Ciekawe, że zarzut (słuszny) że dotyczy głównie zmontowanych w Nysie. Produkowanie w reszcie Europy były zdecydowanie bardziej odporne.

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

54 Data: Listopad 18 2009 23:59:21
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: stebi 

Waldek Godel pisze:

Dnia Wed, 18 Nov 2009 13:40:57 +0100, stebi napisał(a):

C 15 z silnikiem 1.8D

Mało pali, prosty silnik, wygląd przeraża ;)

Nie, to szybkość wpieprzania tego przez rudą przeraża.

Kupiłem kilka tygodni taką, ma 11 lat i przez cały czas była garażowana! Wygląda super. Ciekawe tylko jak długo, bo teraz parkuje pod chmurką :)

pozdr.
stebi

55 Data: Listopad 19 2009 00:15:35
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2009-11-18 23:59, stebi pisze:

Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 18 Nov 2009 13:40:57 +0100, stebi napisał(a):

C 15 z silnikiem 1.8D

Mało pali, prosty silnik, wygląd przeraża ;)

Nie, to szybkość wpieprzania tego przez rudą przeraża.

Kupiłem kilka tygodni taką, ma 11 lat i przez cały czas była garażowana!
Wygląda super. Ciekawe tylko jak długo, bo teraz parkuje pod chmurką :)

Jeśli Nysa to do wiosny :(
Jeśli to francuz/hiszpan to 2-3 lata, poza punktami zapalnymi:
- narożniki szyb w drzwiach.
- drzwi pasażera na tylnej krawędzi,  poniżej listwy.
- dolne krawędzie drzwi.
- maska pod plastykową nakładką, oraz błotniki przednie w tym samym miejscu.
- łączenia płatów poszycia na przedniej ścianie "budy"
- okolice bocznych kierunkowskazów.
- Zaczep do holowania z przodu.
- kosz na koło zapasowe.
- wnęki tylnych świateł

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

56 Data: Listopad 19 2009 23:21:59
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Pab_lo 


Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]"  napisał w wiadomości


[cut]
- kosz na koło zapasowe.
- wnęki tylnych świateł


Byloby szybciej gdybys wymienil czego nie zjada rdza :P

Picasso

57 Data: Listopad 20 2009 16:26:56
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2009-11-19 23:21, Pab_lo pisze:

UÂżytkownik "Wojciech Smagowicz   napisaÂł w wiadomoÂści


[cut]
- kosz na koÂło zapasowe.
- wnĂŞki tylnych ÂświateÂł


Byloby szybciej gdybys wymienil czego nie zjada rdza :P

Wymieniłem punkty, od których ZACZYNA...

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

58 Data: Listopad 18 2009 23:23:28
Temat: Re: prosty Diesel, najlepiej z kratką
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 18 Nov 2009 23:59:21 +0100, stebi napisał(a):

Kupiłem kilka tygodni taką, ma 11 lat i przez cały czas była garażowana!
Wygląda super. Ciekawe tylko jak długo, bo teraz parkuje pod chmurką :)

Na pewno zdecydowanie dłużej niż w ogrzewanym garażu. Ideałem byłby
nieogrzewany i dobrze przewiewny garaż.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

prosty Diesel, najlepiej z kratką



Grupy dyskusyjne