Grupy dyskusyjne   »   przegrzewanie napedu 4x4

przegrzewanie napedu 4x4



1 Data: Styczen 15 2011 10:13:17
Temat: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: jorgel 

testowalem ostatnio pare samochodow 4x4 i w jednym przypadku
- byla to dacia duster - powiedziano mi, ze chociaz autko posiada
3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od przyczepnosci)
i lock (4x4) to w tym ostatnim ustawieniu nie moge jechac na dluzsza
trase gdyz naped sie przegrzewa ... czy jest to typowe zjawisko w 4x4
i bedzie wystepowac w innych tego typu qashqai czy sportage czy tez
jest to wynik oszczednosci i niedopracowan wlasciwych tylko dusterom ?



2 Data: Styczen 15 2011 11:43:38
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: Arek M 


testowalem ostatnio pare samochodow 4x4 i w jednym przypadku
- byla to dacia duster - powiedziano mi, ze chociaz autko posiada
3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od przyczepnosci)
i lock (4x4) to w tym ostatnim ustawieniu nie moge jechac na dluzsza
trase gdyz naped sie przegrzewa ... czy jest to typowe zjawisko w 4x4
i bedzie wystepowac w innych tego typu qashqai czy sportage czy tez
jest to wynik oszczednosci i niedopracowan wlasciwych tylko dusterom ?

Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie - rowniez w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies patrole czy landruisery.

Naped spinasz tylko w ekstremalnych warunkach, na codzien nie jest to potrzebne.


--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

3 Data: Styczen 15 2011 11:07:52
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: to 

begin Arek M

Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie -
rowniez w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies
patrole czy landruisery.

Tyle, że to nie ma żadnego związku z problemem w Dusterze...

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

4 Data: Styczen 16 2011 08:02:01
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: jorgel 

W dniu 2011-01-15 12:07, to pisze:

begin Arek M

Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie -
rowniez w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies
patrole czy landruisery.

Tyle, że to nie ma żadnego związku z problemem w Dusterze...

a z czego ten problem wynika w przypadku dustera ? czy tylko duster ten problem ma ?

5 Data: Styczen 16 2011 11:43:34
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: to 

begin jorgel

a z czego ten problem wynika w przypadku dustera ?

Nie mam pojęcia, pewnie z jakichś oszczędności.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

6 Data: Styczen 15 2011 12:10:27
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: marek 

Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie - rowniez w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies patrole czy landruisery.

ciekawe brednie piszesz kolego. bardzo ciekawe. zwlaszcza w kontekscie landrovera disco.

7 Data: Styczen 15 2011 12:28:13
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: emes 



Użytkownik "marek"  napisał w wiadomości grup

Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie - rowniez w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies patrole czy landruisery.

ciekawe brednie piszesz kolego. bardzo ciekawe. zwlaszcza w kontekscie landrovera disco.

LC100 - ma staly naped 4x4 i nic sie nie przegrzewa,

8 Data: Styczen 15 2011 12:35:09
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: marek 

ciekawe brednie piszesz kolego. bardzo ciekawe. zwlaszcza w kontekscie landrovera disco.

LC100 - ma staly naped 4x4 i nic sie nie przegrzewa,

disco rowniez. a reszta "prawdziwych terenowek" ma dolaczany przod oraz brak elementow ktore mogly by sie przegrzewac.

9 Data: Styczen 15 2011 14:32:04
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: Wojtek 


ciekawe brednie piszesz kolego. bardzo ciekawe. zwlaszcza w kontekscie
landrovera disco.

Nie generalizuj!. Przejedź się samurajem na zapiętym napędzie 4x$ i
zobaczymy. Wyraźnie producent zakazuje jazdy po asfalcie z dopiętym napędem
bo nie masz dyfra centralnego tylko na osiach. Jak włączyłem na asfalcie 4x4
to potem nie mogłem układu odprężyć i odłączyć napędu. Pewnie że to nie we
wszystkich autach taki spartański napęd jest ale występuje.

--
wojtek

10 Data: Styczen 15 2011 15:34:04
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: marek 

Nie generalizuj!. Przejedź się samurajem na zapiętym napędzie 4x$ i zobaczymy. Wyraźnie producent zakazuje jazdy po asfalcie z dopiętym napędem bo nie masz dyfra centralnego tylko na osiach. Jak włączyłem na asfalcie 4x4 to potem nie mogłem układu odprężyć i odłączyć napędu. Pewnie że to nie we wszystkich autach taki spartański napęd jest ale występuje.


i co to ma wspolnego z przegrzewaniem sie napedu?

11 Data: Styczen 15 2011 17:16:10
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: Arek M 


Nie generalizuj!. Przejedź się samurajem na zapiętym napędzie 4x$ i
zobaczymy. Wyraźnie producent zakazuje jazdy po asfalcie z dopiętym
napędem bo nie masz dyfra centralnego tylko na osiach. Jak włączyłem
na asfalcie 4x4 to potem nie mogłem układu odprężyć i odłączyć napędu.
Pewnie że to nie we wszystkich autach taki spartański napęd jest ale
występuje.


i co to ma wspolnego z przegrzewaniem sie napedu?

A gdzie pisałem, ze w tych autach przegrzewa sie naped, jesli go zepniemy?


--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

12 Data: Styczen 15 2011 17:51:00
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: DoQ 

W dniu 2011-01-15 14:32, Wojtek pisze:

Nie generalizuj!. Przejedź się samurajem na zapiętym napędzie 4x$ i
zobaczymy. Wyraźnie producent zakazuje jazdy po asfalcie z dopiętym napędem

No właśnie  nie generalizuj. Standardowy napęd Grand Vitary to stałe 4x4 i tak ma jeździć.


Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail:

13 Data: Styczen 15 2011 17:57:46
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: Arek M 


Nie generalizuj!. Przejedź się samurajem na zapiętym napędzie 4x$ i
zobaczymy. Wyraźnie producent zakazuje jazdy po asfalcie z dopiętym
napędem

No właśnie nie generalizuj. Standardowy napęd Grand Vitary to stałe 4x4
i tak ma jeździć.

Ale ma tez magiczny przycisk "lock", ktory powoduje zablokowanie centralnego dyfra. Nie ma zadnych ograniczen w stosowaniu tego trybu?

To miałem na mysli pisząc "spięty napęd" ...

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

14 Data: Styczen 15 2011 18:05:59
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-01-15 17:57, Arek M pisze:


Nie generalizuj!. Przejedź się samurajem na zapiętym napędzie 4x$ i
zobaczymy. Wyraźnie producent zakazuje jazdy po asfalcie z dopiętym
napędem

No właśnie nie generalizuj. Standardowy napęd Grand Vitary to stałe 4x4
i tak ma jeździć.

Ale ma tez magiczny przycisk "lock"

To nie przycisk, a pokrętło :)

, ktory powoduje zablokowanie
centralnego dyfra. Nie ma zadnych ograniczen w stosowaniu tego trybu?

W żadnym samochodzie nie należy jeździć w warunkach dobrej przyczepności na jakimkolwiek zablokowanym dyferencjale.

Bo albo któreś koło będzie się musiało poślizgnąć na zakręcie, albo coś się ukręci.

Jeżeli chodzi o napędy gdzie tył załączany jest sprzęgłem, to tam "lock" zazwyczaj nie jest taką prawdziwą blokadą, a jedynie zapięciem sprzęgła które ma bardzo ograniczone możliwości przenoszenia dużego momentu obrotowego.
Wtedy jadąc takim napędem po zakrętach, w warunkach dobrej przyczepności to się może przegrzewać i szybko zużywać.

15 Data: Styczen 15 2011 18:09:55
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: DoQ 

W dniu 2011-01-15 17:57, Arek M pisze:

Ale ma tez magiczny przycisk "lock", ktory powoduje zablokowanie
centralnego dyfra. Nie ma zadnych ograniczen w stosowaniu tego trybu?
To miałem na mysli pisząc "spięty napęd" ...

To jest blokada dyferencjałów którą powinno się stosować w ograniczonym zakresie. Nie zmienia to faktu że GV jeździ ze stałym napędem 4x4.


Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail:

16 Data: Styczen 15 2011 18:25:12
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: Arek M 


Ale ma tez magiczny przycisk "lock", ktory powoduje zablokowanie
centralnego dyfra. Nie ma zadnych ograniczen w stosowaniu tego trybu?
To miałem na mysli pisząc "spięty napęd" ...

To jest blokada dyferencjałów którą powinno się stosować w ograniczonym
zakresie. Nie zmienia to faktu że GV jeździ ze stałym napędem 4x4.

A gdzies napisałem, ze jest inaczej? :)

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

17 Data: Styczen 15 2011 18:51:05
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: marek 

A gdzies napisałem, ze jest inaczej? :)

przytrzymany jestes?

"Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie -
rowniez w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies
patrole czy landruisery."

18 Data: Styczen 15 2011 19:00:19
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: Arek M 


A gdzies napisałem, ze jest inaczej? :)

przytrzymany jestes?

"Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie -
rowniez w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies
patrole czy landruisery."

Ja mam na mysli:
spięty napęd = zabokowany centralny dyferencjał.

Jezeli ktos zrozumiał "spięty napęd' jako stały napęd 4x4 to oczywiscie wychodzi bzdura.

--
PozdrawiAM!

19 Data: Styczen 15 2011 19:01:34
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: marek 

Ja mam na mysli:
spięty napęd = zabokowany centralny dyferencjał.

Jezeli ktos zrozumiał "spięty napęd' jako stały napęd 4x4 to oczywiscie wychodzi bzdura.

a teraz wyjasnij jaki to ma zwiazek z przegrzewaniem sie napedu. tylko juz konkretnie i bez pierdolingu.

20 Data: Styczen 15 2011 19:18:35
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: Arek M 


Ja mam na mysli:
spięty napęd = zabokowany centralny dyferencjał.

Jezeli ktos zrozumiał "spięty napęd' jako stały napęd 4x4 to
oczywiscie wychodzi bzdura.

a teraz wyjasnij jaki to ma zwiazek z przegrzewaniem sie napedu. tylko
juz konkretnie i bez pierdolingu.

Ale ja nigdzie nie napisałem, ze naped w disco czy innej terenówce sie przegrzewa.

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

21 Data: Styczen 15 2011 19:36:30
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: marek 

Ale ja nigdzie nie napisałem, ze naped w disco czy innej terenówce sie przegrzewa.

to po chuj odpisywales na pierwszy post w tym watku ?

22 Data: Styczen 16 2011 00:11:30
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Arek M"  napisał w wiadomości:

No właśnie nie generalizuj. Standardowy napęd Grand Vitary to stałe 4x4
i tak ma jeździć.

Ale ma tez magiczny przycisk "lock", ktory powoduje zablokowanie centralnego dyfra. Nie ma zadnych ograniczen w stosowaniu tego trybu?

To miałem na mysli pisząc "spięty napęd" ...

http://www.youtube.com/watch?v=Zy8jocfu0bg

Nie ma ograniczeń ... tzn. blokada dyfrów działa przez cały czas niezależnie od prędkości pojazdu w porównaniu go innych gdzie jest "rozpinany" automatycznie od xx km/h -
http://www.mas.auto.pl/content/view/5096/21/

Pozdr.


--
Bugatti

23 Data: Styczen 16 2011 09:08:46
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: J.F. 

On Sun, 16 Jan 2011 00:11:30 +0100,  Bugatti wrote:

Użytkownik "Arek M"  napisał w wiadomości:
No właśnie nie generalizuj. Standardowy napęd Grand Vitary to stałe 4x4
i tak ma jeździć.
Ale ma tez magiczny przycisk "lock", ktory powoduje zablokowanie
centralnego dyfra. Nie ma zadnych ograniczen w stosowaniu tego trybu?
To miałem na mysli pisząc "spięty napęd" ...

http://www.youtube.com/watch?v=Zy8jocfu0bg

Nie ma ograniczeń ... tzn. blokada dyfrów działa przez cały czas niezależnie
od prędkości pojazdu w porównaniu go innych gdzie jest "rozpinany"
automatycznie od xx km/h -

Ale:
a) czy na spietych wolno jezdzic po asfalcie czy instrukcja wyraznie
zabrania ?

b) ma to w ogole jakas blokade ? Bo mi wyglada ze hamulcami
realizowane

c) a jesli hamulcami .. to jak dlugo mozna jezdzic w terenie ?
   Zanim sie plyn zagotuje, albo klocki zuzyja :-)

J.

24 Data: Styczen 15 2011 17:02:42
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: magnes 


Użytkownik "Arek M"

Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie - rowniez
w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies

Discovery ma akurat staly naped 4x4 ;-)

--
Pozdr.
magnes
600 & 4x4 w dieslu

25 Data: Styczen 15 2011 17:21:39
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: Arek M 

W dniu 2011-01-15 17:02, magnes pisze:

Użytkownik "Arek
Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie - rowniez
w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies

Discovery ma akurat staly naped 4x4 ;-)

A gdzie ja napisałem, ze dyskoteka takiego nie ma?

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

26 Data: Styczen 15 2011 17:39:13
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: magnes 


Użytkownik "Arek M"  napisał w wiadomości:

Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie -
rowniez
w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies

Discovery ma akurat staly naped 4x4 ;-)

A gdzie ja napisałem, ze dyskoteka takiego nie ma?

No przeca zacytowalem Cie nawet, ale moge jeszcze raz.
Napisales:
"Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie - rowniez
w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery"
Jedynym znanym mi sposoben na "rozspiecie" napedu w Disco to demontaz
przedniego walu napedowego.

--
Pozdr.
magnes
600 & 4x4 w dieslu

27 Data: Styczen 15 2011 17:46:03
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: Arek M 


Discovery ma akurat staly naped 4x4 ;-)

A gdzie ja napisałem, ze dyskoteka takiego nie ma?

No przeca zacytowalem Cie nawet, ale moge jeszcze raz.
Napisales:
"Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie - rowniez
w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery"
Jedynym znanym mi sposoben na "rozspiecie" napedu w Disco to demontaz
przedniego walu napedowego.

Ale oczywiscie wiesz do czego sluzy funkcja lock w disco? :)
Bo oczywiscie o tym mowimy, i do tego sie odnosilem, co jest dosc wyraźnie napisane ...


--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

28 Data: Styczen 15 2011 17:55:23
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: magnes 


Użytkownik "Arek M"  napisał w wiadomości:

Ale oczywiscie wiesz do czego sluzy funkcja lock w disco? :)

Do blokady CMR.

Bo oczywiscie o tym mowimy, i do tego sie odnosilem, co jest dosc wyraźnie
napisane ...

A to Dacia ma blokade CMR? ;-)
Przypuszczam, że Dacia w ogole nie ma CMR, tylko jakies sprzeglo pelniace
jego role.
Autor watku pytal o jazde 2x4, a 4x4 i dlatego Disco bylo kiepskim
przykladem, bo akurat ono zawsze jest 4x4.

--
Pozdr.
magnes
600 & 4x4 w dieslu

29 Data: Styczen 15 2011 18:00:51
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: Arek M 

W dniu 2011-01-15 17:55, magnes pisze:

Użytkownik "Arek   napisał w wiadomości:
Ale oczywiscie wiesz do czego sluzy funkcja lock w disco? :)

Do blokady CMR.

Bo oczywiscie o tym mowimy, i do tego sie odnosilem, co jest dosc wyraźnie
napisane ...

A to Dacia ma blokade CMR? ;-)
Przypuszczam, że Dacia w ogole nie ma CMR, tylko jakies sprzeglo pelniace
jego role.
Autor watku pytal o jazde 2x4, a 4x4 i dlatego Disco bylo kiepskim
przykladem, bo akurat ono zawsze jest 4x4.


Nie mam pojęcia, jaki napęd ma duster, ale wątkotworca napisał"
"autko posiada 3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od przyczepnosci) i lock (4x4)"

Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade centralnego dyfra.


--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

30 Data: Styczen 15 2011 18:13:25
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: marek 

Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade centralnego dyfra.

to zle rozumiesz i sie doucz.

31 Data: Styczen 15 2011 18:22:19
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: Arek M 


Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade
centralnego dyfra.

to zle rozumiesz i sie doucz.

W takim razie co moze oznaczac tryb 'lock' napędu w autach 4x4?

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

32 Data: Styczen 15 2011 18:23:47
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: marek 

W takim razie co moze oznaczac tryb 'lock' napędu w autach 4x4?

juz ci napisali chlopie

33 Data: Styczen 15 2011 18:27:54
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: Arek M 


W takim razie co moze oznaczac tryb 'lock' napędu w autach 4x4?

juz ci napisali chlopie

No to doczytaj dokladnie :)
Ja widze tam dokladnie to, co sam napisałem.

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

34 Data: Styczen 15 2011 18:51:44
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: marek 

No to doczytaj dokladnie :)
Ja widze tam dokladnie to, co sam napisałem.


pierwszy twoj post to stek bzdur, pozostale rowniez.

35 Data: Styczen 15 2011 18:46:07
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: J.F. 

On Sat, 15 Jan 2011 18:00:51 +0100,  Arek M wrote:

W dniu 2011-01-15 17:55, magnes pisze:
Przypuszczam, że Dacia w ogole nie ma CMR, tylko jakies sprzeglo pelniace
jego role.
Nie mam pojęcia, jaki napęd ma duster, ale wątkotworca napisał"
"autko posiada 3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od
przyczepnosci) i lock (4x4)"

Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade
centralnego dyfra.

Rownie dobrze moze wcale nie miec centralnego dyfra, a 3 ustawienia
znacza: naped na jedna os, na dwie osie (bez dyfra), automatycznie
przelaczany w razie potrzeby.

J.

36 Data: Styczen 15 2011 19:32:18
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: Arek M 


Przypuszczam, że Dacia w ogole nie ma CMR, tylko jakies sprzeglo pelniace
jego role.
Nie mam pojęcia, jaki napęd ma duster, ale wątkotworca napisał"
"autko posiada 3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od
przyczepnosci) i lock (4x4)"

Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade
centralnego dyfra.

Rownie dobrze moze wcale nie miec centralnego dyfra, a 3 ustawienia
znacza: naped na jedna os, na dwie osie (bez dyfra), automatycznie
przelaczany w razie potrzeby.

Jest taka szansa :)
Zmylił mnie opis "lock" - w terenówkach, ktorymi jezdziłem oznaczało to tryb z blokada centralnego dyferencjału

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

37 Data: Styczen 15 2011 19:37:17
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: marek 

Jest taka szansa :)
Zmylił mnie opis "lock" - w terenówkach, ktorymi jezdziłem oznaczało to tryb z blokada centralnego dyferencjału


chyba "terenowkami" a nie terenowkami

38 Data: Styczen 15 2011 20:28:00
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-01-15 18:00, Arek M pisze:

Nie mam pojęcia, jaki napęd ma duster, ale wątkotworca napisał"
"autko posiada 3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od
przyczepnosci) i lock (4x4)"

Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade
centralnego dyfra.

Tam nie ma jako centralnego dyfra w takiej formie jak w "dorosłych" terenówkach.

Samochód ten posiada stałe, mechaniczne przeniesienie napędu na przednie koła. Napęd na tylne koła przenoszony jest przez elektronicznie sterowane sprzęgło.

Tak w uproszczeniu:
- w trybie 2x4 sprzęgło jest zawsze rozłączone i napęd jest tylko na przód
- w trybie 4x4, w normalnych warunkach jazdy sprzęgło również jest rozłączone, natomiast w przypadku np. buksowania przednich kół sprzęgło się załącza przenosząc moment obrotowy na tylne koła
- w trybie 4x4 lock, sprzęgło się załącza niezależnie od warunków

Przegrzewanie napędu w trybie 4x4 lock pewnie jest wynikiem tego, że to sprzęgło w trybie lock się ślizga podczas jazdy na zakrętach w warunkach dobrej przyczepności, bo nie jest w stanie przenieść tak dużego momentu obrotowego jaki wtedy występuje.

W ogóle tego typu napędy doskonale się sprawiają jak trzeba zimą zaparkować na nieodśnieżonym parkingu. Natomiast dłuższa jazda w cięższym terenie szybko wykańcza to międzyosiowe sprzęgło, bo to nie jest pomyślane do długiej, ciężkiej pracy.

Pół biedy jak są tam jakieś czujniki i po kilku próbach auto zapali jakąś lampkę, rozłączy napęd, co oznacza żeby spróbować za pół godziny jak to wszystko ostygnie.
Gorzej jak sprzęgło zaczyna się palić, a komputer nadal próbuje je załączać. Bo już nie raz słyszałem jak posiadacze SUV-ów wybrali się "w teren" i skończyło się to drogimi naprawami.

39 Data: Styczen 15 2011 13:02:38
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-01-15, jorgel  wrote:

testowalem ostatnio pare samochodow 4x4 i w jednym przypadku
- byla to dacia duster - powiedziano mi, ze chociaz autko posiada
3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od przyczepnosci)
i lock (4x4) to w tym ostatnim ustawieniu nie moge jechac na dluzsza
trase gdyz naped sie przegrzewa ... czy jest to typowe zjawisko w 4x4
i bedzie wystepowac w innych tego typu qashqai czy sportage czy tez
jest to wynik oszczednosci i niedopracowan wlasciwych tylko dusterom ?

A co ten Duster ma między osiami? Dyfer? Dyfer z blokadą? Jakiś
wynalazek?

Krzysiek Kiełczewski

40 Data: Styczen 15 2011 13:24:14
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: kml 

jorgel wrote:

testowalem ostatnio pare samochodow 4x4 i w jednym przypadku
- byla to dacia duster - powiedziano mi, ze chociaz autko posiada
3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od przyczepnosci)
i lock (4x4) to w tym ostatnim ustawieniu nie moge jechac na dluzsza
trase gdyz naped sie przegrzewa ... czy jest to typowe zjawisko w 4x4
i bedzie wystepowac w innych tego typu qashqai czy sportage czy tez
jest to wynik oszczednosci i niedopracowan wlasciwych tylko dusterom ?

W dusterze nie ma tak, że napęd "się rozpina" powyżej 30km/h?

--
pozdrawiam
kml

41 Data: Styczen 15 2011 13:25:51
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: Cavallino 

Użytkownik "kml"  napisał w wiadomości

jorgel wrote:
testowalem ostatnio pare samochodow 4x4 i w jednym przypadku
- byla to dacia duster - powiedziano mi, ze chociaz autko posiada
3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od przyczepnosci)
i lock (4x4) to w tym ostatnim ustawieniu nie moge jechac na dluzsza
trase gdyz naped sie przegrzewa ... czy jest to typowe zjawisko w 4x4
i bedzie wystepowac w innych tego typu qashqai czy sportage czy tez
jest to wynik oszczednosci i niedopracowan wlasciwych tylko dusterom ?

W dusterze nie ma tak, że napęd "się rozpina" powyżej 30km/h?

Oczywiście że jest.
Ale może chodziło o dłuższą jazdę w terenie, poniżej 30 km/h.

42 Data: Styczen 15 2011 13:46:08
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: kml 


Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości

Oczywiście że jest.
Ale może chodziło o dłuższą jazdę w terenie, poniżej 30 km/h.

Zmylił mnie termin "w dalszą trasę" co nie kojarzy mi się z jazdą poniżej 30km/h :)

--
pozdrawiam
kml

43 Data: Styczen 15 2011 18:38:05
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Autor: J.F. 

On Sat, 15 Jan 2011 13:25:51 +0100,  Cavallino wrote:

Użytkownik "kml"  napisał w wiadomości
W dusterze nie ma tak, że napęd "się rozpina" powyżej 30km/h?
Oczywiście że jest.
Ale może chodziło o dłuższą jazdę w terenie, poniżej 30 km/h.

A jaki to ma sens ?
Nie moge sobie pod gore po bialym pojechac szybciej ?


A tak do meritum ... zakladajac ze nic w salonie nie pomylili i ma to
jakis zwiazek z przegrzewaniem .. to moze przegrzewa sie sprzeglo
laczace, a dokladniej jego cewka czy co tam je zalacza ?
Taka terenowka, ktora nie moze dluzej niz powiedzmy 5 minut w terenie
pojechac :-)

Choc w sumie .. mnie moze by i wystarczylo. A "na automacie" jest
czesto rozlaczona i to wystarczy.

J.

przegrzewanie napedu 4x4



Grupy dyskusyjne