piorbo napisał(a):
przewód ciśnieniowy w ukł. kierowniczym /między pompą a przekładnią/
przetarł się i wyciekł płyn /fiat palio/.
Może ktoś przerabiał temat i jest w stanie odpowiedzieć na pytania:
1. jak się go zdejmuje - na przewodzie nie widać żadnych opasek
Oczyść obie strony szczotką drucianą, pewnie masz tyle syfu że nie widać czym się kończy :)
2. nowy przewód sporo kosztuje (i na zamówienie) , czy można go zastąpić
przewodem ciśnieniowym i skręcić opaskami ( ciśnienie do 0,85 MPa)
Absolutnie żadnymi opaskami, człowieku !
On musi mieć jakieś końcówki hydrauliczne - albo oczko i śruba, albo "docisk" na przewodzie.
Ale można zastąpić, musisz znaleść zakład który robi przewody ciśnieniowe. Demontujesz stary przewód, jedziesz do zakładu, facet Ci robi przewód z tego "wzoru". Może być problem jak końcówki nietypowe (np. powyginane w jakiś wzorek :) ).
Generalnie sprawa wygląda tak:
Ja: Panie, a ten przewód to wytrzyma 82 bar? (tyle jest napisane na pompie)
Facet: Panie, ja z tego do ciężarówek robie, to 360 wytrzymuje.
3. czy można mieszać różne płyny kierownicze - zielone, żólte ew. czerwone
dzięki za ew. rady.
Ale jest jakiś powód żeby eksperymentować? Poza tym jakie żółte, jakie czerwone?
I tak ściągniesz przewód, resztki płynu wylej, zbiorniczek opróżnij, odżałuj te parenaście złotych i kup taki płyn jaki zaleca producent, ew. zamiennik.
Nie wiem co ma być w Fiacie Palio, ale w Fiacie 132 był Dextron II, którego zamiennik można kupić na każdej stacji orlenu za 14 złotych chyba.
--
Cyneq
3 |
Data: Listopad 24 2006 17:56:26 |
Temat: Re: przewód ciśnieniowy w ukł. kierowniczym |
Autor: Hinek |
Użytkownik "piorbo" napisał
2. nowy przewód sporo kosztuje (i na zamówienie) , czy można go zastąpić
przewodem ciśnieniowym i skręcić opaskami ( ciśnienie do 0,85 MPa)
Nie mozna zastapic. Poszukaj warsztatu zajmujacego sie hydraulika
silowa. Tam powinni przewod dorobic.
Pozdr
--
Hinek
|