Grupy dyskusyjne   »   przyrost zużycia paliwa A/M w korkach

przyrost zużycia paliwa A/M w korkach



1 Data: Listopad 13 2013 08:22:39
Temat: przyrost zużycia paliwa A/M w korkach
Autor: Tomek 

Witam,
Czy ktoś z Was ma może dane jak wygląda kwestia przyrostu zużycia paliwa w korkach w samochodzie z automatyczna "klasyczną" (nie np. DSG) skrzynią a
przyrostem takowym w samochodzie ze skrzynią manualną- dotyczy porównania
tego samego odcinka drogi w warunkach pełnej przejezdnosci i zakorkowania.
T.



2 Data: Listopad 13 2013 08:37:27
Temat: Re: przyrost zużycia paliwa A/M w korkach
Autor: sqlwiel 

W dniu 2013-11-13 08:22, Tomek pisze:

Witam,
Czy ktoś z Was ma może dane jak wygląda kwestia przyrostu zużycia paliwa
w korkach w samochodzie z automatyczna "klasyczną" (nie np. DSG) skrzynią a
przyrostem takowym w samochodzie ze skrzynią manualną- dotyczy porównania
tego samego odcinka drogi w warunkach pełnej przejezdnosci i zakorkowania.
T.
Danych nie mam, mam "obserwacje".
Przy jeździe w korku, gdy trzyma się naciśnięty hamulec, to obroty są ok. 500rpm (niedokładnie, bo obrotomierz w tym zakresie, to raczej "wskaźnik", niż miernik). Jeśli wyrzucę na "N", to skaczą powyżej 600. Czyli na wolnych obrotach istotna część mocy silnika idzie w ciepło i podgrzewa sprzęgło hydrokinetyczne (czy co-to-tam jest, nie przyglądałem się). A to oczywiście kosztuje...

Też byłbym ciekaw ile.

Jeszcze ciekawiej to wygląda w "korku pod górkę". Automat robi swoje, tzn auto z nienaciśniętym gazem stoi w miejscu bez potrzeby naciskania hamulca. Oczywiście kosztem ciepła :)


--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

3 Data: Listopad 13 2013 04:51:12
Temat: Re: przyrost zużycia paliwa A/M w korkach
Autor:

W dniu środa, 13 listopada 2013 08:22:39 UTC+1 użytkownik Tomek napisał:

Witam,

Czy ktoś z Was ma może dane jak wygląda kwestia przyrostu zużycia paliwa w

korkach w samochodzie z automatyczna "klasyczną" (nie np. DSG) skrzynią a

przyrostem takowym w samochodzie ze skrzynią manualną- dotyczy porównania

tego samego odcinka drogi w warunkach pełnej przejezdnosci i zakorkowania.

T.

750 metrów jechałem godzinę. Spalanie w okolicach 100l/100km.

4 Data: Listopad 13 2013 14:12:47
Temat: Re: przyrost zużycia paliwa A/M w korkach
Autor: mappl 

Użytkownik "Tomek"  napisał w wiadomości grup

Czy ktoś z Was ma może dane jak wygląda kwestia przyrostu zużycia paliwa w korkach w samochodzie

IMO to bardzo zależy od korków. Pewien obraz daje zużycie paliwa podczas pracy silnika na jałowym biegu.

5 Data: Listopad 13 2013 14:43:16
Temat: Re: przyrost zużycia paliwa A/M w korkach
Autor: Michał Jankowski 

W dniu 13.11.2013 14:12, mappl pisze:

Użytkownik "Tomek"  napisał w wiadomości grup



Czy ktoś z Was ma może dane jak wygląda kwestia przyrostu zużycia
paliwa w korkach w samochodzie

IMO to bardzo zależy od korków. Pewien obraz daje zużycie paliwa podczas
pracy silnika na jałowym biegu.

Tak zupełnie przykładowo. Powiedzmy, że normalnie przejeżdżamy 20 km w pół godziny, a raz staliśmy drugie pół godziny w korku. W tym czasie spaliliśmy jakieś 0.3l paliwa (0.6l/h to jest taki w miarę typowy wynik dla niedużego silnika), czyli wzrost o 1.5l/100km na sam bieg jałowy na postoju... Do tego większe zużycie na wielokrotne ruszanie, a jeszcze nie daj Boże klima...

   MJ

6 Data: Listopad 14 2013 23:12:26
Temat: Re: przyrost zużycia paliwa A/M w korkach
Autor: Tomasz Finke 

W dniu 2013-11-13 14:12, mappl pisze:

IMO to bardzo zależy od korków. Pewien obraz daje zużycie paliwa podczas
pracy silnika na jałowym biegu.

Do tego spalanie zależy od pory roku.  Zimą olej w skrzyni automatycznej
osiąga właściwą temperaturę i objętość po przejechaniu 3-5 kilometrów.
Wcześniej skrzynia może np. nie wrzucać biegów powyżej dwójki, co
powoduje utrzymywanie silnika w nieoptymalnym zakresie obrotów i wzrost
zużycia paliwa.  W skrajnym przypadku auto z silnikiem 1,3 zużywało mi
podczas ostrej zimy w 2010 13l/100 km przy codziennym pokonywaniu trasy
2x4 km w centrum Wrocławia, a latem na trasie spala 6-6,5 litra.

T.

7 Data: Listopad 14 2013 22:54:55
Temat: Re: przyrost zużycia paliwa A/M w korkach
Autor: Krzysztof Matyasik 

Ojciec ma 407 2.0HDI z manualem, ja mam 407SW z automatem i takim samym silnikiem.

Manual średnio 6.1, mój średnio 7.5. Czyste miasto manual 6.5, mój 8. Trasa manual od 4.6 do 5.5, mój od 5.5 do 7.

Biorąc pod uwagę fakt, że SW jest cięższe od sedana o prawie 100 kg, możesz przyjąć, że automat zwiększy spalanie o 1 - 1.5 litra więcej w identycznych warunkach od manuala.


W dniu 2013-11-13 08:22, Tomek pisze:

Witam,
Czy ktoś z Was ma może dane jak wygląda kwestia przyrostu zużycia paliwa
w korkach w samochodzie z automatyczna "klasyczną" (nie np. DSG) skrzynią a
przyrostem takowym w samochodzie ze skrzynią manualną- dotyczy porównania
tego samego odcinka drogi w warunkach pełnej przejezdnosci i zakorkowania.
T.

przyrost zużycia paliwa A/M w korkach



Grupy dyskusyjne