Grupy dyskusyjne   »   pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)

pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)



1 Data: Marzec 12 2007 10:50:50
Temat: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: Mamut 

Witam
Potrzebuje kupic maly kompresor. Od czasu do czasu przychodzi do mnie
lakiernik pomalowac kilka elementow auta. Zwykle do 3,4 elementow w
metaliku. Czy taki kompresor:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=170643801
 jest wystarczający do tego typu operacji , ma wystarczającą wydajnosc
nabijania i pojemnosc butli ? Na co jeszcze zwrocic uwage przy
kupowaniu ?



2 Data: Marzec 12 2007 11:59:26
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: fv 

Mamut wrote:

Potrzebuje kupic maly kompresor. Od czasu do czasu przychodzi do mnie
lakiernik pomalowac kilka elementow auta. Zwykle do 3,4 elementow w
metaliku. Czy taki kompresor:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=170643801
 jest wystarczający do tego typu operacji , ma wystarczającą wydajnosc
nabijania i pojemnosc butli ? Na co jeszcze zwrocic uwage przy
kupowaniu ?

Yyy.. no co ty? 50litrów? Mało jak diabli, przede wszystkim z punktu widzenia
stałości ciśnienia. To w ogóle ma układ odprowadzania wody? ... Do pompowania
opon to chyba dobre, ale do malowania to poważnie wątpię.

Się wypowiadam, bo też kiedyś garażowym lakiernikiem chciałem zostać, ale mnie
uświadomiono za co się lakiernikowi płaci. Za kompresor 2000 litrów między innymi.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: PGR3@X360
Moto: Suzuki GS 500E

3 Data: Marzec 12 2007 11:04:31
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: Mamut 



Yyy.. no co ty? 50litrów? Mało jak diabli, przede wszystkim z punktu widzenia
stałości ciśnienia. To w ogóle ma układ odprowadzania wody? ... Do pompowania
opon to chyba dobre, ale do malowania to poważnie wątpię.

Się wypowiadam, bo też kiedyś garażowym lakiernikiem chciałem zostać, ale mnie
uświadomiono za co się lakiernikowi płaci. Za kompresor 2000 litrów między innymi.

:) nie maluje autobusow , a w miare profesjonalnych lakierniach widuje
kompresory 100-200l ze starymi silnikami wiec tak sie pytam czy na
malowanie na o wiele mniejszą skale takie cos by uszło...
Do pompowania opon to mozna kupic kompresor wpinany w gniazdo
zapalniczki. w biedronce za 14,99zl  :P

4 Data: Marzec 12 2007 12:19:46
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: Marcin P. 

> Się wypowiadam, bo też kiedyś garażowym lakiernikiem chciałem zostać, ale mnie
> uświadomiono za co się lakiernikowi płaci. Za kompresor 2000 litrów między innymi.

:) nie maluje autobusow , a w miare profesjonalnych lakierniach widuje
kompresory 100-200l ze starymi silnikami wiec tak sie pytam czy na
malowanie na o wiele mniejszą skale takie cos by uszło...
Do pompowania opon to mozna kupic kompresor wpinany w gniazdo
zapalniczki. w biedronce za 14,99zl  :P

Git!
A próbowałeś kiedyś takim wynalazkiem balonik na wesele napompować?
To se ne da!

Serdeczne pozdrowienia
--
Marcin

5 Data: Marzec 12 2007 11:28:08
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: Mamut 



Git!
A próbowałeś kiedyś takim wynalazkiem balonik na wesele napompować?
To se ne da!

to tylko taki akcent humorystyczny mial byc :) Nie odchodźmy od
głownego pytania.

6 Data: Marzec 12 2007 15:03:33
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: ..::||::.. 

To w ogóle ma układ odprowadzania wody?

ze co ?
jaki uklad?
filtr sie stosuje przed pistoletem

opon to chyba dobre, ale do malowania to poważnie wątpię.

no.. mylisz sie

Się wypowiadam, bo też kiedyś garażowym lakiernikiem chciałem zostać, ale
mnie
uświadomiono za co się lakiernikowi płaci. Za kompresor 2000 litrów między
innymi.

2000 litrow powiadasz.............. rotfl

7 Data: Marzec 12 2007 17:56:56
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: J.F. 

On Mon, 12 Mar 2007 15:03:33 +0100,  ..::||::.. wrote:

Się wypowiadam, bo też kiedyś garażowym lakiernikiem chciałem zostać, ale mnie
uświadomiono za co się lakiernikowi płaci. Za kompresor 2000 litrów między innymi.

2000 litrow powiadasz.............. rotfl

Ja tam nie wiem, ale byc moze niektorzy takie maja.
Czy to rzeczywiscie potrzebne .. powatpiewam..

Raczej spojrzcie na kompresor w tym, ja sie nie znam, ale 1500W
byc moze wystarczy do ciaglego malowania, a zbiornik tylko
tlumi pulsacje.

Co innego jakby pompka byla mala - wtedy nie wiem na jak dlugo starczy
tych 50l, ale byc moze nie na cala maske :-)

J.

8 Data: Marzec 12 2007 15:02:16
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: ..::||::.. 

Czy taki kompresor:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=170643801
>jest wystarczający do tego typu operacji , ma wystarczającą wydajnosc
nabijania i pojemnosc butli ? Na co jeszcze zwrocic uwage przy
kupowaniu ?

i znowu ktos dostal ospowiedzi od pseudofachowcow(podobnie jak w watku o
lakierze i utwardzaczu)
kompresor ktory pokazales wystarczy. niemniej jednak trzeba troszke
pojemnosci dolozyc. zrob inaczej. kup w leroy merlin kompresor za 275 zeta
(24litry) i dolacz do niego butle LPG jaknajwieksza. takim zstawem (24+60)
polakierowalem kiedys caly samochod ze skutkiem doskonalym. pistolet mial
cisnienie robocze 3bar i bral okolo 180 l/ min. je\zli chcesz kompresor
naprawde odpowiedni to kup w castoramie za 1160 dwucylindrowy (3hp) o poj 50
litrow(jest teraz na promocji). ten wystarcza i potrafi napibc cisnienie na
biezaco.
mam go i nadaje sie nawet do piaskowania.

9 Data: Marzec 12 2007 14:51:50
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: Mamut 


i znowu ktos dostal ospowiedzi od pseudofachowcow(podobnie jak w watku o
lakierze i utwardzaczu)
kompresor ktory pokazales wystarczy. niemniej jednak trzeba troszke
pojemnosci dolozyc. zrob inaczej. kup w leroy merlin kompresor za 275 zeta
(24litry) i dolacz do niego butle LPG jaknajwieksza. takim zstawem (24+60)
polakierowalem kiedys caly samochod ze skutkiem doskonalym. pistolet mial
cisnienie robocze 3bar i bral okolo 180 l/ min. je\zli chcesz kompresor
naprawde odpowiedni to kup w castoramie za 1160 dwucylindrowy (3hp) o poj 50
litrow(jest teraz na promocji). ten wystarcza i potrafi napibc cisnienie na
biezaco.
mam go i nadaje sie nawet do piaskowania.

dzieki za senswoną wypowiedź.
Nie bardzo mi sie usmiecha przerabianie sprzętu i utrata gwarancji itd
wiec pytanko czy te 50l naprawde nie wystarczy do w miare
nieuciązliwego lakierowania ? Przerwy podczas malowania jako takie
lakiernik moze robic tylko chodzi o to żeby nie malował trzech
elementów dwie godziny...
nie chcialbym tez wydawac ponad 1000zl na wieksze kompresory Do tego
one zwykle potrzebują zasilania trójfazowego ktore u mnie jest
wykluczone.

10 Data: Marzec 12 2007 16:00:58
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: ..::||::.. 

Nie bardzo mi sie usmiecha przerabianie sprzętu i utrata gwarancji itd

nic nie przerabiasz. po prostu wpinasz sie wezem w szybkozlaczke i juz mam
dodatkowa pojemnosc.


wiec pytanko czy te 50l naprawde nie wystarczy do w miare
nieuciązliwego lakierowania ?

pomalujesz spokojnie element typu blotnik czy drzwi.


Przerwy podczas malowania jako takie
lakiernik moze robic tylko chodzi o to żeby nie malował trzech
elementów dwie godziny...

to jak sobie wyobrazasz? pomiedzy warstwami odczekujesz 10-20 minut (dla
akrylu)
a co do wydajnosci to robisz tak: malujesz jedna warstwe, spuszczasz
cisnienie tak zeby sie wlaczyl kompr. i czekasz az naladuje znowu do 8atm. i
lakierujesz dalej po odczekaniu az odparuje pierwsza warstwa. zreszta mowisz
ze to lakiernik bedzie robil, wiec on wie co ma robic. a dlaczego
proponowalem ci kopresor za 275 zeta? bo zamiast tego jednego co dales link,
mozesz tez kupic 2 mniejsze. i polaczyc. wtedy bedzie wieksza wydajnosc.

nie chcialbym tez wydawac ponad 1000zl na wieksze kompresory Do tego
one zwykle potrzebują zasilania trójfazowego ktore u mnie jest
wykluczone.

ten o ktorym pisalem jest na 220V

11 Data: Marzec 12 2007 19:39:38
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: PAndy 


"..::||::.."  wrote in message I ogolnie to co proponujesz jest chyba najrozsadniejsze w relacji cena/osiagi

12 Data: Kwiecien 23 2007 11:04:43
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: Mamut 

Dowiedzialem sie że kompresor do zastosowan lakierniczych powinien
mieć silnik napędzany paskiem co gwarantuje o wiele nizsze obroty i co
zapobiega spaleniu silnika. Normalne kompresory tego typu http://miniurl.pl/29074
sa ok ale jesli maluje sie wieksze powierchnie po jakims czasie może
paść silnik ponieważ jest zmuszony do ciąglej pracy przez dlugi okres
czasu. Wiec chyba trzeba by doplacić do czegos takiego co powinno juz
spokojnie wystarczać nawet do ciaglego malowania: http://miniurl.pl/29075
no ale cena tez dwa razy wyższa :(
Uzywa ktos w lakierni kompresora bez paska ?

13 Data: Kwiecien 23 2007 13:50:06
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: J.F. 

On 23 Apr 2007 04:04:43 -0700,  Mamut wrote:

Dowiedzialem sie że kompresor do zastosowan lakierniczych powinien
mieć silnik napędzany paskiem co gwarantuje o wiele nizsze obroty i co
zapobiega spaleniu silnika.

Bajki jakies.
Dobrze dobrany silnik swoje obroty ma i spalenie mu nie grozi.
I mowiac szczerze to moze lepsze wyzsze, tzn 3000, bo tyle to jeszcze
lozyska wytrzymaja, a chlodzenie lepsze.

A przekladnie to stosujesz jak kompresor wymaga innych obrotow niz
silnik.

Normalne kompresory tego typu http://miniurl.pl/29074
sa ok ale jesli maluje sie wieksze powierchnie po jakims czasie może
paść silnik ponieważ jest zmuszony do ciąglej pracy przez dlugi okres
czasu. Wiec chyba trzeba by doplacić do czegos takiego co powinno juz
spokojnie wystarczać nawet do ciaglego malowania: http://miniurl.pl/29075
no ale cena tez dwa razy wyższa :(

Akurat ten ma silnik tylko 10% wiekszy. Trzeba by go jeszcze zmierzyc,
ale na oko jest podobnej wielkosci, wiec i podobnej temperatury.
Wydajnosc tez podobna [nie wiem czy wystarczajaca]

Natomiast o sam kompresor to mozna by sie zastanowic.
Ten drugi na oko pracuje przy 750 rpm, ten pierwszy zapewne jednak
przy 3000 .. z jakiegos powodu ten drugi jest jednak 2x drozszy,
moze 2x lepszy ..

J.

14 Data: Kwiecien 23 2007 12:10:44
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: Mamut 



Natomiast o sam kompresor to mozna by sie zastanowic.
Ten drugi na oko pracuje przy 750 rpm, ten pierwszy zapewne jednak
przy 3000 .. z jakiegos powodu ten drugi jest jednak 2x drozszy,
moze 2x lepszy ..


ten drugi pracuje ponoc przy dwa razy mniejszych obrotach i wytrzymaje
dlugotrwała prace bez przerw, co do tego pierwszego to sprzedajacy
oszczega że moze nie nadawać sie do lakierni ponieważ sie przegrzeje
przy wielokrotniej ciaglej pracy. Nie wiem czy pisze tak tylko dlatego
że chce sprzedać droższy ale watpie. Gosc ma grubo ponad 300 pozytywow
i ani jednego nega wiec ludzie raczej zadowoleni są...
W koncu po cos ten pasek stosują w tych kompresorach... tak sobie
mysle że zbyt wysokie obroty moga dobić ten silnik jesli bede czesto
go uzywal...

15 Data: Kwiecien 23 2007 17:44:13
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: ..::||::.. 

Uzywa ktos w lakierni kompresora bez paska ?

oczywiscie.
zwyklym kompresorem za 275 zl wylakierowalem okolo 10 CALYCH autek. nic sie
nie spalilo i dziala nadal. dolaczylem tylko butle 60 litrow.

a teraz mam kompresor 46 litrow, za to o mocy 3,75 kW, co daje przy ssaniu
okolo 550l/min a na wydechu ~480l/min.
zaden z nich nie ma paska.

16 Data: Kwiecien 23 2007 17:56:51
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: J.F. 

On Mon, 23 Apr 2007 17:44:13 +0200,  ..::||::.. wrote:

a teraz mam kompresor 46 litrow, za to o mocy 3,75 kW, co daje przy ssaniu
okolo 550l/min a na wydechu ~480l/min.

To jakie on ma cisnienie wyjsciowe ? 0.2 atm ?

J.

17 Data: Kwiecien 23 2007 18:36:23
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: ..::||::.. 

To jakie on ma cisnienie wyjsciowe ? 0.2 atm ?

nie, 0,001

18 Data: Kwiecien 27 2007 22:00:52
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: J.F. 

On Mon, 23 Apr 2007 18:36:23 +0200,  ..::||::.. wrote:

To jakie on ma cisnienie wyjsciowe ? 0.2 atm ?

nie, 0,001

TO skad taka zmiana przeplywnosci ?

J.

19 Data: Kwiecien 27 2007 22:33:35
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: ..::||::.. 

TO skad taka zmiana przeplywnosci ?

zapomnialem dopisac ":)"
na pl.misc.elektronika podawalem dane tego kompresora.

20 Data: Kwiecien 24 2007 01:43:29
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: Padre_peper 

Mamut napisał(a):

Dowiedzialem sie że kompresor do zastosowan lakierniczych powinien
mieć silnik napędzany paskiem co gwarantuje o wiele nizsze obroty i co
zapobiega spaleniu silnika.

Jeżeli potrzebny jest kompresor do pracy ciągłej to trzeba kupić kompresor zaprojektowany do takiej pracy co ma odnotowane w dokumentacji (S1-praca ciągła) a obroty czy pasek nie maja tu nic do rzeczy, z reguły te do pracy ciągłej mają tylko większe wentylatory.

21 Data: Marzec 12 2007 19:39:38
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: PAndy 


"..::||::.."  wrote in message I ogolnie to co proponujesz jest chyba najrozsadniejsze w relacji cena/osiagi

22 Data: Kwiecien 23 2007 11:04:43
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: Mamut 

Dowiedzialem sie że kompresor do zastosowan lakierniczych powinien
mieć silnik napędzany paskiem co gwarantuje o wiele nizsze obroty i co
zapobiega spaleniu silnika. Normalne kompresory tego typu http://miniurl.pl/29074
sa ok ale jesli maluje sie wieksze powierchnie po jakims czasie może
paść silnik ponieważ jest zmuszony do ciąglej pracy przez dlugi okres
czasu. Wiec chyba trzeba by doplacić do czegos takiego co powinno juz
spokojnie wystarczać nawet do ciaglego malowania: http://miniurl.pl/29075
no ale cena tez dwa razy wyższa :(
Uzywa ktos w lakierni kompresora bez paska ?

23 Data: Kwiecien 23 2007 13:50:06
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: J.F. 

On 23 Apr 2007 04:04:43 -0700,  Mamut wrote:

Dowiedzialem sie że kompresor do zastosowan lakierniczych powinien
mieć silnik napędzany paskiem co gwarantuje o wiele nizsze obroty i co
zapobiega spaleniu silnika.

Bajki jakies.
Dobrze dobrany silnik swoje obroty ma i spalenie mu nie grozi.
I mowiac szczerze to moze lepsze wyzsze, tzn 3000, bo tyle to jeszcze
lozyska wytrzymaja, a chlodzenie lepsze.

A przekladnie to stosujesz jak kompresor wymaga innych obrotow niz
silnik.

Normalne kompresory tego typu http://miniurl.pl/29074
sa ok ale jesli maluje sie wieksze powierchnie po jakims czasie może
paść silnik ponieważ jest zmuszony do ciąglej pracy przez dlugi okres
czasu. Wiec chyba trzeba by doplacić do czegos takiego co powinno juz
spokojnie wystarczać nawet do ciaglego malowania: http://miniurl.pl/29075
no ale cena tez dwa razy wyższa :(

Akurat ten ma silnik tylko 10% wiekszy. Trzeba by go jeszcze zmierzyc,
ale na oko jest podobnej wielkosci, wiec i podobnej temperatury.
Wydajnosc tez podobna [nie wiem czy wystarczajaca]

Natomiast o sam kompresor to mozna by sie zastanowic.
Ten drugi na oko pracuje przy 750 rpm, ten pierwszy zapewne jednak
przy 3000 .. z jakiegos powodu ten drugi jest jednak 2x drozszy,
moze 2x lepszy ..

J.

24 Data: Kwiecien 23 2007 12:10:44
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: Mamut 



Natomiast o sam kompresor to mozna by sie zastanowic.
Ten drugi na oko pracuje przy 750 rpm, ten pierwszy zapewne jednak
przy 3000 .. z jakiegos powodu ten drugi jest jednak 2x drozszy,
moze 2x lepszy ..


ten drugi pracuje ponoc przy dwa razy mniejszych obrotach i wytrzymaje
dlugotrwała prace bez przerw, co do tego pierwszego to sprzedajacy
oszczega że moze nie nadawać sie do lakierni ponieważ sie przegrzeje
przy wielokrotniej ciaglej pracy. Nie wiem czy pisze tak tylko dlatego
że chce sprzedać droższy ale watpie. Gosc ma grubo ponad 300 pozytywow
i ani jednego nega wiec ludzie raczej zadowoleni są...
W koncu po cos ten pasek stosują w tych kompresorach... tak sobie
mysle że zbyt wysokie obroty moga dobić ten silnik jesli bede czesto
go uzywal...

25 Data: Kwiecien 23 2007 17:44:13
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: ..::||::.. 

Uzywa ktos w lakierni kompresora bez paska ?

oczywiscie.
zwyklym kompresorem za 275 zl wylakierowalem okolo 10 CALYCH autek. nic sie
nie spalilo i dziala nadal. dolaczylem tylko butle 60 litrow.

a teraz mam kompresor 46 litrow, za to o mocy 3,75 kW, co daje przy ssaniu
okolo 550l/min a na wydechu ~480l/min.
zaden z nich nie ma paska.

26 Data: Kwiecien 23 2007 17:56:51
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: J.F. 

On Mon, 23 Apr 2007 17:44:13 +0200,  ..::||::.. wrote:

a teraz mam kompresor 46 litrow, za to o mocy 3,75 kW, co daje przy ssaniu
okolo 550l/min a na wydechu ~480l/min.

To jakie on ma cisnienie wyjsciowe ? 0.2 atm ?

J.

27 Data: Kwiecien 23 2007 18:36:23
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: ..::||::.. 

To jakie on ma cisnienie wyjsciowe ? 0.2 atm ?

nie, 0,001

28 Data: Kwiecien 27 2007 22:00:52
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: J.F. 

On Mon, 23 Apr 2007 18:36:23 +0200,  ..::||::.. wrote:

To jakie on ma cisnienie wyjsciowe ? 0.2 atm ?

nie, 0,001

TO skad taka zmiana przeplywnosci ?

J.

29 Data: Kwiecien 27 2007 22:33:35
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: ..::||::.. 

TO skad taka zmiana przeplywnosci ?

zapomnialem dopisac ":)"
na pl.misc.elektronika podawalem dane tego kompresora.

30 Data: Kwiecien 24 2007 01:43:29
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: Padre_peper 

Mamut napisał(a):

Dowiedzialem sie że kompresor do zastosowan lakierniczych powinien
mieć silnik napędzany paskiem co gwarantuje o wiele nizsze obroty i co
zapobiega spaleniu silnika.

Jeżeli potrzebny jest kompresor do pracy ciągłej to trzeba kupić kompresor zaprojektowany do takiej pracy co ma odnotowane w dokumentacji (S1-praca ciągła) a obroty czy pasek nie maja tu nic do rzeczy, z reguły te do pracy ciągłej mają tylko większe wentylatory.

31 Data: Marzec 12 2007 19:39:38
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: PAndy 


"..::||::.."  wrote in message I ogolnie to co proponujesz jest chyba najrozsadniejsze w relacji cena/osiagi

32 Data: Kwiecien 23 2007 11:04:43
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: Mamut 

Dowiedzialem sie że kompresor do zastosowan lakierniczych powinien
mieć silnik napędzany paskiem co gwarantuje o wiele nizsze obroty i co
zapobiega spaleniu silnika. Normalne kompresory tego typu http://miniurl.pl/29074
sa ok ale jesli maluje sie wieksze powierchnie po jakims czasie może
paść silnik ponieważ jest zmuszony do ciąglej pracy przez dlugi okres
czasu. Wiec chyba trzeba by doplacić do czegos takiego co powinno juz
spokojnie wystarczać nawet do ciaglego malowania: http://miniurl.pl/29075
no ale cena tez dwa razy wyższa :(
Uzywa ktos w lakierni kompresora bez paska ?

33 Data: Kwiecien 23 2007 13:50:06
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: J.F. 

On 23 Apr 2007 04:04:43 -0700,  Mamut wrote:

Dowiedzialem sie że kompresor do zastosowan lakierniczych powinien
mieć silnik napędzany paskiem co gwarantuje o wiele nizsze obroty i co
zapobiega spaleniu silnika.

Bajki jakies.
Dobrze dobrany silnik swoje obroty ma i spalenie mu nie grozi.
I mowiac szczerze to moze lepsze wyzsze, tzn 3000, bo tyle to jeszcze
lozyska wytrzymaja, a chlodzenie lepsze.

A przekladnie to stosujesz jak kompresor wymaga innych obrotow niz
silnik.

Normalne kompresory tego typu http://miniurl.pl/29074
sa ok ale jesli maluje sie wieksze powierchnie po jakims czasie może
paść silnik ponieważ jest zmuszony do ciąglej pracy przez dlugi okres
czasu. Wiec chyba trzeba by doplacić do czegos takiego co powinno juz
spokojnie wystarczać nawet do ciaglego malowania: http://miniurl.pl/29075
no ale cena tez dwa razy wyższa :(

Akurat ten ma silnik tylko 10% wiekszy. Trzeba by go jeszcze zmierzyc,
ale na oko jest podobnej wielkosci, wiec i podobnej temperatury.
Wydajnosc tez podobna [nie wiem czy wystarczajaca]

Natomiast o sam kompresor to mozna by sie zastanowic.
Ten drugi na oko pracuje przy 750 rpm, ten pierwszy zapewne jednak
przy 3000 .. z jakiegos powodu ten drugi jest jednak 2x drozszy,
moze 2x lepszy ..

J.

34 Data: Kwiecien 23 2007 12:10:44
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: Mamut 



Natomiast o sam kompresor to mozna by sie zastanowic.
Ten drugi na oko pracuje przy 750 rpm, ten pierwszy zapewne jednak
przy 3000 .. z jakiegos powodu ten drugi jest jednak 2x drozszy,
moze 2x lepszy ..


ten drugi pracuje ponoc przy dwa razy mniejszych obrotach i wytrzymaje
dlugotrwała prace bez przerw, co do tego pierwszego to sprzedajacy
oszczega że moze nie nadawać sie do lakierni ponieważ sie przegrzeje
przy wielokrotniej ciaglej pracy. Nie wiem czy pisze tak tylko dlatego
że chce sprzedać droższy ale watpie. Gosc ma grubo ponad 300 pozytywow
i ani jednego nega wiec ludzie raczej zadowoleni są...
W koncu po cos ten pasek stosują w tych kompresorach... tak sobie
mysle że zbyt wysokie obroty moga dobić ten silnik jesli bede czesto
go uzywal...

35 Data: Kwiecien 23 2007 17:44:13
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: ..::||::.. 

Uzywa ktos w lakierni kompresora bez paska ?

oczywiscie.
zwyklym kompresorem za 275 zl wylakierowalem okolo 10 CALYCH autek. nic sie
nie spalilo i dziala nadal. dolaczylem tylko butle 60 litrow.

a teraz mam kompresor 46 litrow, za to o mocy 3,75 kW, co daje przy ssaniu
okolo 550l/min a na wydechu ~480l/min.
zaden z nich nie ma paska.

36 Data: Kwiecien 23 2007 17:56:51
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: J.F. 

On Mon, 23 Apr 2007 17:44:13 +0200,  ..::||::.. wrote:

a teraz mam kompresor 46 litrow, za to o mocy 3,75 kW, co daje przy ssaniu
okolo 550l/min a na wydechu ~480l/min.

To jakie on ma cisnienie wyjsciowe ? 0.2 atm ?

J.

37 Data: Kwiecien 23 2007 18:36:23
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: ..::||::.. 

To jakie on ma cisnienie wyjsciowe ? 0.2 atm ?

nie, 0,001

38 Data: Kwiecien 27 2007 22:00:52
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: J.F. 

On Mon, 23 Apr 2007 18:36:23 +0200,  ..::||::.. wrote:

To jakie on ma cisnienie wyjsciowe ? 0.2 atm ?

nie, 0,001

TO skad taka zmiana przeplywnosci ?

J.

39 Data: Kwiecien 27 2007 22:33:35
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: ..::||::.. 

TO skad taka zmiana przeplywnosci ?

zapomnialem dopisac ":)"
na pl.misc.elektronika podawalem dane tego kompresora.

40 Data: Kwiecien 24 2007 01:43:29
Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
Autor: Padre_peper 

Mamut napisał(a):

Dowiedzialem sie że kompresor do zastosowan lakierniczych powinien
mieć silnik napędzany paskiem co gwarantuje o wiele nizsze obroty i co
zapobiega spaleniu silnika.

Jeżeli potrzebny jest kompresor do pracy ciągłej to trzeba kupić kompresor zaprojektowany do takiej pracy co ma odnotowane w dokumentacji (S1-praca ciągła) a obroty czy pasek nie maja tu nic do rzeczy, z reguły te do pracy ciągłej mają tylko większe wentylatory.

pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)



Grupy dyskusyjne