pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor)
1 | Data: Marzec 12 2007 10:50:50 |
Temat: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | |
Autor: Mamut | Witam 2 |
Data: Marzec 12 2007 11:59:26 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: fv | Mamut wrote: Potrzebuje kupic maly kompresor. Od czasu do czasu przychodzi do mnie Yyy.. no co ty? 50litrów? Mało jak diabli, przede wszystkim z punktu widzenia stałości ciśnienia. To w ogóle ma układ odprowadzania wody? ... Do pompowania opon to chyba dobre, ale do malowania to poważnie wątpię. Się wypowiadam, bo też kiedyś garażowym lakiernikiem chciałem zostać, ale mnie uświadomiono za co się lakiernikowi płaci. Za kompresor 2000 litrów między innymi. -- fv Xbox gamertag: fastviper PL nowplaying: PGR3@X360 Moto: Suzuki GS 500E 3 |
Data: Marzec 12 2007 11:04:31 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: Mamut |
:) nie maluje autobusow , a w miare profesjonalnych lakierniach widuje kompresory 100-200l ze starymi silnikami wiec tak sie pytam czy na malowanie na o wiele mniejszą skale takie cos by uszło... Do pompowania opon to mozna kupic kompresor wpinany w gniazdo zapalniczki. w biedronce za 14,99zl :P 4 |
Data: Marzec 12 2007 12:19:46 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: Marcin P. | > Się wypowiadam, bo też kiedyś garażowym lakiernikiem chciałem zostać, ale mnie :) nie maluje autobusow , a w miare profesjonalnych lakierniach widuje Git! A próbowałeś kiedyś takim wynalazkiem balonik na wesele napompować? To se ne da! Serdeczne pozdrowienia -- Marcin 5 |
Data: Marzec 12 2007 11:28:08 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: Mamut |
to tylko taki akcent humorystyczny mial byc :) Nie odchodźmy od głownego pytania. 6 |
Data: Marzec 12 2007 15:03:33 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: ..::||::.. | To w ogóle ma układ odprowadzania wody? ze co ? jaki uklad? filtr sie stosuje przed pistoletem opon to chyba dobre, ale do malowania to poważnie wątpię. no.. mylisz sie Się wypowiadam, bo też kiedyś garażowym lakiernikiem chciałem zostać, alemnie uświadomiono za co się lakiernikowi płaci. Za kompresor 2000 litrów międzyinnymi. 2000 litrow powiadasz.............. rotfl 7 |
Data: Marzec 12 2007 17:56:56 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: J.F. | On Mon, 12 Mar 2007 15:03:33 +0100, ..::||::.. wrote: Się wypowiadam, bo też kiedyś garażowym lakiernikiem chciałem zostać, ale mnie Ja tam nie wiem, ale byc moze niektorzy takie maja. Czy to rzeczywiscie potrzebne .. powatpiewam.. Raczej spojrzcie na kompresor w tym, ja sie nie znam, ale 1500W byc moze wystarczy do ciaglego malowania, a zbiornik tylko tlumi pulsacje. Co innego jakby pompka byla mala - wtedy nie wiem na jak dlugo starczy tych 50l, ale byc moze nie na cala maske :-) J. 8 |
Data: Marzec 12 2007 15:02:16 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: ..::||::.. | Czy taki kompresor:>jest wystarczający do tego typu operacji , ma wystarczającą wydajnosc nabijania i pojemnosc butli ? Na co jeszcze zwrocic uwage przy i znowu ktos dostal ospowiedzi od pseudofachowcow(podobnie jak w watku o lakierze i utwardzaczu) kompresor ktory pokazales wystarczy. niemniej jednak trzeba troszke pojemnosci dolozyc. zrob inaczej. kup w leroy merlin kompresor za 275 zeta (24litry) i dolacz do niego butle LPG jaknajwieksza. takim zstawem (24+60) polakierowalem kiedys caly samochod ze skutkiem doskonalym. pistolet mial cisnienie robocze 3bar i bral okolo 180 l/ min. je\zli chcesz kompresor naprawde odpowiedni to kup w castoramie za 1160 dwucylindrowy (3hp) o poj 50 litrow(jest teraz na promocji). ten wystarcza i potrafi napibc cisnienie na biezaco. mam go i nadaje sie nawet do piaskowania. 9 |
Data: Marzec 12 2007 14:51:50 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: Mamut |
i znowu ktos dostal ospowiedzi od pseudofachowcow(podobnie jak w watku o dzieki za senswoną wypowiedź. Nie bardzo mi sie usmiecha przerabianie sprzętu i utrata gwarancji itd wiec pytanko czy te 50l naprawde nie wystarczy do w miare nieuciązliwego lakierowania ? Przerwy podczas malowania jako takie lakiernik moze robic tylko chodzi o to żeby nie malował trzech elementów dwie godziny... nie chcialbym tez wydawac ponad 1000zl na wieksze kompresory Do tego one zwykle potrzebują zasilania trójfazowego ktore u mnie jest wykluczone. 10 |
Data: Marzec 12 2007 16:00:58 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: ..::||::.. | Nie bardzo mi sie usmiecha przerabianie sprzętu i utrata gwarancji itd nic nie przerabiasz. po prostu wpinasz sie wezem w szybkozlaczke i juz mam dodatkowa pojemnosc. wiec pytanko czy te 50l naprawde nie wystarczy do w miare pomalujesz spokojnie element typu blotnik czy drzwi. Przerwy podczas malowania jako takie to jak sobie wyobrazasz? pomiedzy warstwami odczekujesz 10-20 minut (dla akrylu) a co do wydajnosci to robisz tak: malujesz jedna warstwe, spuszczasz cisnienie tak zeby sie wlaczyl kompr. i czekasz az naladuje znowu do 8atm. i lakierujesz dalej po odczekaniu az odparuje pierwsza warstwa. zreszta mowisz ze to lakiernik bedzie robil, wiec on wie co ma robic. a dlaczego proponowalem ci kopresor za 275 zeta? bo zamiast tego jednego co dales link, mozesz tez kupic 2 mniejsze. i polaczyc. wtedy bedzie wieksza wydajnosc. nie chcialbym tez wydawac ponad 1000zl na wieksze kompresory Do tego ten o ktorym pisalem jest na 220V 11 |
Data: Marzec 12 2007 19:39:38 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: PAndy |
12 |
Data: Kwiecien 23 2007 11:04:43 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: Mamut | Dowiedzialem sie że kompresor do zastosowan lakierniczych powinien 13 |
Data: Kwiecien 23 2007 13:50:06 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: J.F. | On 23 Apr 2007 04:04:43 -0700, Mamut wrote: Dowiedzialem sie że kompresor do zastosowan lakierniczych powinien Bajki jakies. Dobrze dobrany silnik swoje obroty ma i spalenie mu nie grozi. I mowiac szczerze to moze lepsze wyzsze, tzn 3000, bo tyle to jeszcze lozyska wytrzymaja, a chlodzenie lepsze. A przekladnie to stosujesz jak kompresor wymaga innych obrotow niz silnik. Normalne kompresory tego typu http://miniurl.pl/29074 Akurat ten ma silnik tylko 10% wiekszy. Trzeba by go jeszcze zmierzyc, ale na oko jest podobnej wielkosci, wiec i podobnej temperatury. Wydajnosc tez podobna [nie wiem czy wystarczajaca] Natomiast o sam kompresor to mozna by sie zastanowic. Ten drugi na oko pracuje przy 750 rpm, ten pierwszy zapewne jednak przy 3000 .. z jakiegos powodu ten drugi jest jednak 2x drozszy, moze 2x lepszy .. J. 14 |
Data: Kwiecien 23 2007 12:10:44 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: Mamut |
ten drugi pracuje ponoc przy dwa razy mniejszych obrotach i wytrzymaje dlugotrwała prace bez przerw, co do tego pierwszego to sprzedajacy oszczega że moze nie nadawać sie do lakierni ponieważ sie przegrzeje przy wielokrotniej ciaglej pracy. Nie wiem czy pisze tak tylko dlatego że chce sprzedać droższy ale watpie. Gosc ma grubo ponad 300 pozytywow i ani jednego nega wiec ludzie raczej zadowoleni są... W koncu po cos ten pasek stosują w tych kompresorach... tak sobie mysle że zbyt wysokie obroty moga dobić ten silnik jesli bede czesto go uzywal... 15 |
Data: Kwiecien 23 2007 17:44:13 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: ..::||::.. | Uzywa ktos w lakierni kompresora bez paska ? oczywiscie. zwyklym kompresorem za 275 zl wylakierowalem okolo 10 CALYCH autek. nic sie nie spalilo i dziala nadal. dolaczylem tylko butle 60 litrow. a teraz mam kompresor 46 litrow, za to o mocy 3,75 kW, co daje przy ssaniu okolo 550l/min a na wydechu ~480l/min. zaden z nich nie ma paska. 16 |
Data: Kwiecien 23 2007 17:56:51 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: J.F. | On Mon, 23 Apr 2007 17:44:13 +0200, ..::||::.. wrote: a teraz mam kompresor 46 litrow, za to o mocy 3,75 kW, co daje przy ssaniu To jakie on ma cisnienie wyjsciowe ? 0.2 atm ? J. 17 |
Data: Kwiecien 23 2007 18:36:23 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: ..::||::.. | To jakie on ma cisnienie wyjsciowe ? 0.2 atm ? nie, 0,001 18 |
Data: Kwiecien 27 2007 22:00:52 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: J.F. | On Mon, 23 Apr 2007 18:36:23 +0200, ..::||::.. wrote: To jakie on ma cisnienie wyjsciowe ? 0.2 atm ? TO skad taka zmiana przeplywnosci ? J. 19 |
Data: Kwiecien 27 2007 22:33:35 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: ..::||::.. | TO skad taka zmiana przeplywnosci ? zapomnialem dopisac ":)" na pl.misc.elektronika podawalem dane tego kompresora. 20 |
Data: Kwiecien 24 2007 01:43:29 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: Padre_peper | Mamut napisał(a): Dowiedzialem sie że kompresor do zastosowan lakierniczych powinien Jeżeli potrzebny jest kompresor do pracy ciągłej to trzeba kupić kompresor zaprojektowany do takiej pracy co ma odnotowane w dokumentacji (S1-praca ciągła) a obroty czy pasek nie maja tu nic do rzeczy, z reguły te do pracy ciągłej mają tylko większe wentylatory. 21 |
Data: Marzec 12 2007 19:39:38 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: PAndy |
22 |
Data: Kwiecien 23 2007 11:04:43 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: Mamut | Dowiedzialem sie że kompresor do zastosowan lakierniczych powinien 23 |
Data: Kwiecien 23 2007 13:50:06 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: J.F. | On 23 Apr 2007 04:04:43 -0700, Mamut wrote: Dowiedzialem sie że kompresor do zastosowan lakierniczych powinien Bajki jakies. Dobrze dobrany silnik swoje obroty ma i spalenie mu nie grozi. I mowiac szczerze to moze lepsze wyzsze, tzn 3000, bo tyle to jeszcze lozyska wytrzymaja, a chlodzenie lepsze. A przekladnie to stosujesz jak kompresor wymaga innych obrotow niz silnik. Normalne kompresory tego typu http://miniurl.pl/29074 Akurat ten ma silnik tylko 10% wiekszy. Trzeba by go jeszcze zmierzyc, ale na oko jest podobnej wielkosci, wiec i podobnej temperatury. Wydajnosc tez podobna [nie wiem czy wystarczajaca] Natomiast o sam kompresor to mozna by sie zastanowic. Ten drugi na oko pracuje przy 750 rpm, ten pierwszy zapewne jednak przy 3000 .. z jakiegos powodu ten drugi jest jednak 2x drozszy, moze 2x lepszy .. J. 24 |
Data: Kwiecien 23 2007 12:10:44 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: Mamut |
ten drugi pracuje ponoc przy dwa razy mniejszych obrotach i wytrzymaje dlugotrwała prace bez przerw, co do tego pierwszego to sprzedajacy oszczega że moze nie nadawać sie do lakierni ponieważ sie przegrzeje przy wielokrotniej ciaglej pracy. Nie wiem czy pisze tak tylko dlatego że chce sprzedać droższy ale watpie. Gosc ma grubo ponad 300 pozytywow i ani jednego nega wiec ludzie raczej zadowoleni są... W koncu po cos ten pasek stosują w tych kompresorach... tak sobie mysle że zbyt wysokie obroty moga dobić ten silnik jesli bede czesto go uzywal... 25 |
Data: Kwiecien 23 2007 17:44:13 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: ..::||::.. | Uzywa ktos w lakierni kompresora bez paska ? oczywiscie. zwyklym kompresorem za 275 zl wylakierowalem okolo 10 CALYCH autek. nic sie nie spalilo i dziala nadal. dolaczylem tylko butle 60 litrow. a teraz mam kompresor 46 litrow, za to o mocy 3,75 kW, co daje przy ssaniu okolo 550l/min a na wydechu ~480l/min. zaden z nich nie ma paska. 26 |
Data: Kwiecien 23 2007 17:56:51 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: J.F. | On Mon, 23 Apr 2007 17:44:13 +0200, ..::||::.. wrote: a teraz mam kompresor 46 litrow, za to o mocy 3,75 kW, co daje przy ssaniu To jakie on ma cisnienie wyjsciowe ? 0.2 atm ? J. 27 |
Data: Kwiecien 23 2007 18:36:23 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: ..::||::.. | To jakie on ma cisnienie wyjsciowe ? 0.2 atm ? nie, 0,001 28 |
Data: Kwiecien 27 2007 22:00:52 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: J.F. | On Mon, 23 Apr 2007 18:36:23 +0200, ..::||::.. wrote: To jakie on ma cisnienie wyjsciowe ? 0.2 atm ? TO skad taka zmiana przeplywnosci ? J. 29 |
Data: Kwiecien 27 2007 22:33:35 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: ..::||::.. | TO skad taka zmiana przeplywnosci ? zapomnialem dopisac ":)" na pl.misc.elektronika podawalem dane tego kompresora. 30 |
Data: Kwiecien 24 2007 01:43:29 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: Padre_peper | Mamut napisał(a): Dowiedzialem sie że kompresor do zastosowan lakierniczych powinien Jeżeli potrzebny jest kompresor do pracy ciągłej to trzeba kupić kompresor zaprojektowany do takiej pracy co ma odnotowane w dokumentacji (S1-praca ciągła) a obroty czy pasek nie maja tu nic do rzeczy, z reguły te do pracy ciągłej mają tylko większe wentylatory. 31 |
Data: Marzec 12 2007 19:39:38 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: PAndy |
32 |
Data: Kwiecien 23 2007 11:04:43 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: Mamut | Dowiedzialem sie że kompresor do zastosowan lakierniczych powinien 33 |
Data: Kwiecien 23 2007 13:50:06 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: J.F. | On 23 Apr 2007 04:04:43 -0700, Mamut wrote: Dowiedzialem sie że kompresor do zastosowan lakierniczych powinien Bajki jakies. Dobrze dobrany silnik swoje obroty ma i spalenie mu nie grozi. I mowiac szczerze to moze lepsze wyzsze, tzn 3000, bo tyle to jeszcze lozyska wytrzymaja, a chlodzenie lepsze. A przekladnie to stosujesz jak kompresor wymaga innych obrotow niz silnik. Normalne kompresory tego typu http://miniurl.pl/29074 Akurat ten ma silnik tylko 10% wiekszy. Trzeba by go jeszcze zmierzyc, ale na oko jest podobnej wielkosci, wiec i podobnej temperatury. Wydajnosc tez podobna [nie wiem czy wystarczajaca] Natomiast o sam kompresor to mozna by sie zastanowic. Ten drugi na oko pracuje przy 750 rpm, ten pierwszy zapewne jednak przy 3000 .. z jakiegos powodu ten drugi jest jednak 2x drozszy, moze 2x lepszy .. J. 34 |
Data: Kwiecien 23 2007 12:10:44 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: Mamut |
ten drugi pracuje ponoc przy dwa razy mniejszych obrotach i wytrzymaje dlugotrwała prace bez przerw, co do tego pierwszego to sprzedajacy oszczega że moze nie nadawać sie do lakierni ponieważ sie przegrzeje przy wielokrotniej ciaglej pracy. Nie wiem czy pisze tak tylko dlatego że chce sprzedać droższy ale watpie. Gosc ma grubo ponad 300 pozytywow i ani jednego nega wiec ludzie raczej zadowoleni są... W koncu po cos ten pasek stosują w tych kompresorach... tak sobie mysle że zbyt wysokie obroty moga dobić ten silnik jesli bede czesto go uzywal... 35 |
Data: Kwiecien 23 2007 17:44:13 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: ..::||::.. | Uzywa ktos w lakierni kompresora bez paska ? oczywiscie. zwyklym kompresorem za 275 zl wylakierowalem okolo 10 CALYCH autek. nic sie nie spalilo i dziala nadal. dolaczylem tylko butle 60 litrow. a teraz mam kompresor 46 litrow, za to o mocy 3,75 kW, co daje przy ssaniu okolo 550l/min a na wydechu ~480l/min. zaden z nich nie ma paska. 36 |
Data: Kwiecien 23 2007 17:56:51 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: J.F. | On Mon, 23 Apr 2007 17:44:13 +0200, ..::||::.. wrote: a teraz mam kompresor 46 litrow, za to o mocy 3,75 kW, co daje przy ssaniu To jakie on ma cisnienie wyjsciowe ? 0.2 atm ? J. 37 |
Data: Kwiecien 23 2007 18:36:23 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: ..::||::.. | To jakie on ma cisnienie wyjsciowe ? 0.2 atm ? nie, 0,001 38 |
Data: Kwiecien 27 2007 22:00:52 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: J.F. | On Mon, 23 Apr 2007 18:36:23 +0200, ..::||::.. wrote: To jakie on ma cisnienie wyjsciowe ? 0.2 atm ? TO skad taka zmiana przeplywnosci ? J. 39 |
Data: Kwiecien 27 2007 22:33:35 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: ..::||::.. | TO skad taka zmiana przeplywnosci ? zapomnialem dopisac ":)" na pl.misc.elektronika podawalem dane tego kompresora. 40 |
Data: Kwiecien 24 2007 01:43:29 | Temat: Re: pytanie do lakiernikow samochodowych (o kompresor) | Autor: Padre_peper | Mamut napisał(a): Dowiedzialem sie że kompresor do zastosowan lakierniczych powinien Jeżeli potrzebny jest kompresor do pracy ciągłej to trzeba kupić kompresor zaprojektowany do takiej pracy co ma odnotowane w dokumentacji (S1-praca ciągła) a obroty czy pasek nie maja tu nic do rzeczy, z reguły te do pracy ciągłej mają tylko większe wentylatory. |