pytanie do mechaników
1 | Data: Sierpien 29 2011 00:50:40 |
Temat: pytanie do mechaników | |
Autor: venioo | Mam kilka pytań amatorskich ;) 2 |
Data: Sierpien 29 2011 02:14:28 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** venioo pisze tak: 1. Czy przy wymianie wałka rozrządu lekko posmarować olejem a niby dlaczego nie smarować? smarować 3. Czy wałek powinno się dać obrócić "na sucho"? nom ale reką czy kluczem? przecież możesz sobie kręcić kluczem za wał korbowy nawet do rana i wałek ma się kręcić. Boję się, żebym po odpaleniu silnika nie zerwał paska i bałaganu coś jest nie tak, nie zapalaj go, sprawdź jeszcze raz. pomieszałeś może nakładki miejscami? -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 3 |
Data: Sierpien 29 2011 19:19:41 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: venioo | W dniu 2011-08-29 02:14, PiteR pisze: na ** p.m.s ** venioo pisze tak: Pytam, poniewaz slyszalem teorie, ze niescisliwy olej utworzy "poduszke", ktorej przy skrecaniu sie dobrze nie wypchnie i przez to mostki nie beda dobrze dokrecone.
Oczywiscie, ze kluczem. Reka nawet bym nie probowal przy mojej watlej budowie ;)
Nakladki sa na pewno dobrze nalozone, sa nawet podpisane przez producenta, wiec nie da sie ich zle nalozyc. Dzieki za wszelkie rady, jeszcze raz rozloze i zloze smarujac dobrze uprzednio olejem. -- venioo GG:198909 4 |
Data: Sierpien 29 2011 12:14:21 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: Olo | W dniu 2011-08-29 00:50, venioo pisze: Mój pacjent - Ducato 2,5d '98. Myślę, ze wałkiem powinieneś bez problemu kręcić (no może z wyczuwalnym oporem, ale da się). Jeśli jest zblokowany to coś źle złożyłeś i zerwanie paska masz gwarantowane. 5 |
Data: Sierpien 29 2011 12:37:12 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: news-gazeta |
Zacisnął walek w podporach co jest bardziej prawdopodobne, wystarczy ze tamten walek by po szlifie i już, albo zle zlozyl i zawory oparly sie o tloki , ale to w ktoras strone by dalo sie obrocic kawalek. Pozdrawiam - Darek. 6 |
Data: Sierpien 29 2011 19:20:50 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: venioo | W dniu 2011-08-29 12:37, news-gazeta pisze:
Predzej to pierwsze. Zawory na pewno nie oparly sie o tloki. Pozdrawiam -- venioo GG:198909 7 |
Data: Sierpien 29 2011 19:20:11 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: venioo | W dniu 2011-08-29 12:14, Olo pisze: W dniu 2011-08-29 00:50, venioo pisze: Okej, rozloze i przejrze wszystko jeszcze raz. Dzieki. -- venioo GG:198909 8 |
Data: Sierpien 29 2011 13:52:33 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: |
2. Jak mocno dokręcać mostki? Dokręcać mocno do końca? Czy na koniec cofnąć z ćwierć obrotu? Magiczne haslo - klucz dynamometryczny. I drugie - manual service. Poczytac, wypozyczyc narzedzie i dzialac. Wszystkie elementy, gdzie cos sie obraca i trze powinne byc nasmarowane swiezym olejem, albo olejem montazowym. Jak zakladasz inny walek rozrzadu do innej glowicy i walek sie nie obraca znaczy cos zle spasowane, zawiezc do warsztatu, gdzie maja odpowiednie przyrzady pomiarowe i pomierza czy to ma szanse chodzic czy nie. kapec -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 9 |
Data: Sierpien 29 2011 19:16:52 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: venioo | W dniu 2011-08-29 13:52, pisze:
A kto powiedzial, ze klucza nie mam? Myslisz, ze jak mialbym serwisówke, to bym na grupie pytania zadawał??? Wszystkie elementy, gdzie cos sie obraca i trze powinne byc nasmarowane swiezym Jakbym to chcial wozic do warsztatu, to juz dawno bym to zrobil a nie sam sie bawil. Tu chodzi o cala frajde ze "zrob to sam" a nie warsztaty. Oddac do warsztatu to kazdy potrafi ;) -- venioo GG:198909 10 |
Data: Sierpien 29 2011 23:29:32 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** venioo pisze tak: Oddac do warsztatu to kazdy potrafi ;) hehe :) do "mojego mechaniora" nie oddasz bo gościu właśnie zmienia polbruk na marmur no i trzeba być wprowadzonym. Trzeba się kłaniać nisko i chodzić do kościoła. Terminy na za dwa tygodnie ;) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 11 |
Data: Sierpien 29 2011 23:39:47 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: venioo | W dniu 2011-08-29 23:29, PiteR pisze: na ** p.m.s ** venioo pisze tak: U mojego nie trzeba. Ale mi sie nie spieszy, samochod stoi od listopada, wiec jak postoi jeszcze tydzien to nic mu sie nie stanie. :) Chodzi mi o to, zeby naprawic samemu, oderwac sie od komputera do ktorego sluzbowo jestem zmuszony 8h dziennie i porobic cos na swiezym powietrzu. No i na koniec jak wszystko bedzie OK* jaka satysfakcja :D:D *optymistyczne zalozenie ;) -- venioo GG:198909 12 |
Data: Sierpien 30 2011 19:42:50 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: | W dniu 2011-08-29 13:52, pisze: > >> 2. Jak mocno dokręcać mostki? Dokręcać mocno do końca? Czy na koniec > >> cofnąć z ćwierć obrotu? > > Magiczne haslo - klucz dynamometryczny. I drugie - manual service. Poczytac, > wypozyczyc narzedzie i dzialac. A kto powiedzial, ze klucza nie mam? Myslisz, ze jak mialbym serwisówke, to bym na grupie pytania zadawał??? Zabierasz sie za robote, o ktorej nie masz bladego pojecia. Prawdopodobnie o internecie rowniez, bo nawet serwisowki nie potrafisz znalezc. Pierwszy raz w zyciu slysze, zeby ktos chcial cos w silniku dokrecac na maksa a pozniej luzowac sruby, tak to mozna z lozyskami kol robic conajwyzej. Chociaz wiesz co, w sumie nie moj cyrk, nie moje malpy. Skladaj, odpalaj. Satysakcja jak sie uda jest oczywista. A co jest jak sie nie uda? Dupa blada i dziura w kieszeni? I lament? Przyoszczedzisz na bilecie, to ci niemiec plaszcz pogniecie kapec -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 13 |
Data: Sierpien 30 2011 19:47:57 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: venioo | W dniu 2011-08-30 19:42, pisze: zyciu slysze, zeby ktos chcial cos w silniku dokrecac na maksa a pozniej To widac nigdy nie zapoznales sie z instrukcja wymiany np. uszczelki pod glowica... -- venioo GG:198909 14 |
Data: Sierpien 30 2011 20:04:47 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello venioo, zyciu slysze, zeby ktos chcial cos w silniku dokrecac na maksa a pozniejTo widac nigdy nie zapoznales sie z instrukcja wymiany np. uszczelki pod Jeszcze się nie spotkałem z luzowaniem śrub w przypadku wymiany uszczelki pod głowicą. Wręcz przeciwnie - spotkałem się kiedyś z dokręceniem do określonego momentu i jeszcze dodatkowo np. ćwierć obrotu. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 15 |
Data: Sierpien 30 2011 20:36:58 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: venioo | W dniu 2011-08-30 20:04, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello venioo, Dobra, sorry, namieszalem. Sprawdzilem ta instrukcje i jest tak: dokrecic momentem X, dokrecic momentem Y, poluzować o 90* po czym jeszcze raz dokrecic mom.Y, a pozniej jeszcze dokrecic dwa razy po 90* ;) Tym niemniej dziekuje przedpiscy za porady z mechanikami i komentarz o moim pojeciu. Nie o to pytalem i cwicze sobie to wszystko w ramach rozrywek weekendowych na samochodzie ktorym nie jezdze, wiec nie mam cisnienia, ze musze "na już". Czasem cos trzeba spieprzyc, zeby sie czegos nauczyc na przyszlosc i nie spieprzyc faktycznie potrzebnego auta ;) -- venioo GG:198909 16 |
Data: Wrzesien 03 2011 07:22:43 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: MarcinJM | W dniu 2011-08-30 20:04, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello venioo, Ja sie spotkalem: Dokrecic 39Nm Dokrecic 98-108Nm Poluzowac 360st. Dokrecic 39Nm Dokrecic 82st.-87st. Nissan: silnik 1.7D -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 17 |
Data: Wrzesien 04 2011 20:44:41 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello MarcinJM, W dniu 2011-08-30 20:04, RoMan Mandziejewicz pisze: Ja sie spotkalem: Normalny moment... Dokrecic 98-108Nm Dognieść metalowe wkładki przy cylindrach... Poluzowac 360st. Ciekawe... Dokrecic 39Nm Czyli ostatecznie jest tak, jak napisałem - dokręcic do określonego momentu i jeszcze ćwierć obrotu. Nissan: silnik 1.7D -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 18 |
Data: Wrzesien 03 2011 22:10:21 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | W dniu 2011-08-30 20:04, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello venioo, Citroen BX - silnik D6C 60Nm zwolnić 20Nm i jeszcze o 300 stopni -- Wojciech Smagowicz 19 |
Data: Sierpien 31 2011 00:44:08 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Mon, 29 Aug 2011 00:50:40 +0200, venioo napisał(a): Mam kilka pytań amatorskich ;) Tak. 2. Jak mocno dokręcać mostki? Dokręcać mocno do końca? Czy na koniec Takim momentem, jak producent podaje. 3. Czy wałek powinno się dać obrócić "na sucho"? Tak. Pytam, bo złożyłem z dwóch głowic jedną, i za chiny nie mogę kluczem To może zapłać komus, kto ma choc blade pojęcie co robi? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 20 |
Data: Sierpien 31 2011 18:45:22 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: venioo | W dniu 2011-08-31 00:44, Adam Płaszczyca pisze: Dnia Mon, 29 Aug 2011 00:50:40 +0200, venioo napisał(a): Dzięki 2. Jak mocno dokręcać mostki? Dokręcać mocno do końca? Czy na koniec Tu jest troche problem, bo nie moge nigdzie znalezc info 3. Czy wałek powinno się dać obrócić "na sucho"? Ponownie dzieki
Kiedy wlasnie ja sie chce sam nauczyc, a nie komus placic i dalej samemu nie umieć :) -- venioo GG:198909 21 |
Data: Sierpien 31 2011 21:48:11 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: |
Kiedy wlasnie ja sie chce sam nauczyc, a nie komus placic i dalej samemu Ale tu nie chodzi o to, ze ktos chce cie zmieszac z blotem. Elementarnych podstaw mechaniki samochodowej nie nauczysz sie z netu, tym bardziej z forum. Tu siedza rozni - jedni cos wiedza, inni sie madrza. Naczytasz sie takich opinii i bedziesz mial problem. Ucz sie od ludzi, ktorzy maja pojecie, ktorzy wiedza co robia. Chcesz sie uczyc na bledach? Wlasnych? Budzet moze tego nie wytrzymac. kapec -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 22 |
Data: Sierpien 31 2011 22:31:46 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: venioo | W dniu 2011-08-31 21:48, pisze:
Ja wiem, ze nikt mnie nie chce zmieszac tu z blotem. W calej tej zabawie chodzi o to, ze takie dlubanie mnie relaksuje, jakies jednak blade pojecie o tym mam z racji wyksztalcenia mechanicznego i dlugich godzin przygladania sie jak moj mechanik dlubie przy samochodach, czasem mu pomagalem ;) I w miare orientuje sie kiedy ktos pisze glupoty, nie mam z tym problemu. Jednak nie do wszystkich instrukcji serwisowych mam dostep, tez nie zawsze mi sie chce przedzierac przez rozne (czesto niemieckie, w najgorszym wypadku francuskie) strony, zeby duperel wyczytac. Czytajac duzo mozna natrafic tez na rozne sprzeczne informacje, np. instrykcja od producenta uszczelki pod glowice przewiduje dokrecanie glowicy momentem 40kN, podczas gdy w niemieckiej "Reperaturanleitung" OIDP jest podane 60... Znam tez magikow, ktorzy w zyciu czegos takiego jak klucz dynamometryczny na oczy nie widzieli, a naprawiane przez nich samochody przejezdzily setki tysiecy km. Dlatego pytam na grupie w nadziei, ze ktos juz to przerabial "na sobie". Wiele narzedzi mam, wiele moge pozyczyc od znajomych mechanikow. Mi na prawde chodzi tylko o frajde spedzenia troche czasu z dala od komputera i przy okazji zrobienia czegos pozytecznego i nauczenia sie czegos. Koszty konsekwencji tego jestem w stanie jakos przelknac ;) Tak więc dziękuję wszystkim za radę "idź z tym do mechanika", wiem, że chcą dobrze, ale mi zupelnie nie o to chodzi. -- venioo GG:198909 23 |
Data: Sierpien 31 2011 22:36:36 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: venioo | ....i jeszcze jedno: znalazlem 2 instrukcje, i w zadnej nie jest napisane jakim momentem przykrecac mostki. Wiec jak piszesz 24 |
Data: Wrzesien 01 2011 20:13:48 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Wed, 31 Aug 2011 22:36:36 +0200, venioo napisał(a): ...i jeszcze jedno: znalazlem 2 instrukcje, i w zadnej nie jest napisane No nie masz. Bo jakbys miał, to byś znalazł właściwa instrukcję, a półpanewek nei nazywał mostkami... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 25 |
Data: Sierpien 31 2011 22:42:30 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: cef | venioo wrote: W calej tej Kiedyś wystarczyła do tego instrukcja typu "Jeżdżę i naprawiam" - nie było wtedy internetu. Mnie sie udało, więc zachowaj odrobinę rozsądku przy montażu i baw się dobrze. 26 |
Data: Sierpien 31 2011 23:00:45 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Wed, 31 Aug 2011 18:45:22 +0200, venioo napisał(a): To może zapłać komus, kto ma choc blade pojęcie co robi? To zacznij od czytania książek o podstawach mechaniki. Aktualnie próbujesz dokonac transplantacji serca i pytasz się na forum jak sie trzyma skalpel. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 27 |
Data: Wrzesien 01 2011 21:40:38 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: venioo | W dniu 2011-08-31 23:00, Adam Płaszczyca pisze: Dnia Wed, 31 Aug 2011 18:45:22 +0200, venioo napisał(a): I odpisuja mi ludzie, ktorzy takowy skalpel widzieli na obrazku i zamiast rzeczowej rady sluzą swoimi madrosciami ludowymi, jak m.in. Ty. -- venioo GG:198909 28 |
Data: Wrzesien 03 2011 07:41:24 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: MarcinJM | W dniu 2011-09-01 21:40, venioo pisze: W dniu 2011-08-31 23:00, Adam Płaszczyca pisze: Jesli nie masz danych na temat momentow dokrecania, to posluz sie typowymi, podanymi dla danych wymiarow srub z uwzglednieniem skoku gwintu. (do znalezienia w sieci) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 29 |
Data: Wrzesien 03 2011 21:37:04 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: venioo | W dniu 2011-09-03 07:41, MarcinJM pisze:
Dzieki, nawet nie wiedzialem, ze jest cos takiego :) Znalazlem juz odpowiednie, wszystko zlozone, rozrzad ustawiony, itp... ....ale sie okazalo, ze uszkodzenie jest wieksze niz poczatkowo myslalem, i jeszcze musze zdjac miske olejowa i zobaczyc ktoredy woda leci (wlewam w zbiornik i momentalnie woda wylatuje korkiem na dole). Tak wiec niedlugo bede walczyl z blokiem silnika :D A po tym wszystkim jak zloze i bedzie jezdzilo to chyba wlasny warsztat otworze ;) -- venioo GG:198909 30 |
Data: Wrzesien 05 2011 20:01:15 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Thu, 01 Sep 2011 21:40:38 +0200, venioo napisał(a): To zacznij od czytania książek o podstawach mechaniki. Aktualnie próbujesz W sumie co mnie obchodzi, dlaczego Twój rozum błądzi? Niech sobie błądzi dalej... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 31 |
Data: Wrzesien 05 2011 23:28:41 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: venioo | W dniu 2011-09-05 20:01, Adam Płaszczyca pisze: Dnia Thu, 01 Sep 2011 21:40:38 +0200, venioo napisał(a): Po prostu zrozum - ja to sobie dlubie dla zabawy. Moze naprawie, moze nie. Jak tak - to fajnie, jak nie - to i tak stoi i nie dziala, zadna strata. -- venioo GG:198909 32 |
Data: Wrzesien 06 2011 21:35:21 | Temat: Re: pytanie do mechaników | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Mon, 05 Sep 2011 23:28:41 +0200, venioo napisał(a): W sumie co mnie obchodzi, dlaczego Twój rozum błądzi? Niech sobie błądzi No to zacznij sie bawić z rozumem. Ja też tak zaczynałem 12 lat temu. Ale najpierw włapę literatura oraz podręcznik do podstaw mechaniki. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |