Grupy dyskusyjne   »   pytanie do mechaników

pytanie do mechaników



1 Data: Sierpien 29 2011 00:50:40
Temat: pytanie do mechaników
Autor: venioo 

Mam kilka pytań amatorskich ;)

1. Czy przy wymianie wałka rozrządu lekko posmarować olejem mostki? Czy nie? (słyszałem pokątnie, że nie, i nie posmarowałem)
2. Jak mocno dokręcać mostki? Dokręcać mocno do końca? Czy na koniec cofnąć z ćwierć obrotu? Ściągając głowicę miesiąc temu nie zwróciłem uwagi jak mocno były mostki przykręcone.
3. Czy wałek powinno się dać obrócić "na sucho"?
4. Górna czy dolna rolka to napinacz? Bo łatwiej mi było rozebrać całość odkręcając górną, ale nie widzę na niej żadnej "fasolki" czy innej regulacji, więc to pewnie tylko rolka prowadząca.

Mój pacjent - Ducato 2,5d '98.
Pytam, bo złożyłem z dwóch głowic jedną, i za chiny nie mogę kluczem obrócić wałka. Żeby ustalić go w zaznaczonym położeniu musiałem lekko popuścić mostki, ale później dokręciłem spowrotem. Boję się, żebym po odpaleniu silnika nie zerwał paska i bałaganu nie narobił.

Pozdrawiam
--
venioo
GG:198909



2 Data: Sierpien 29 2011 02:14:28
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  venioo pisze tak:

1. Czy przy wymianie wałka rozrządu lekko posmarować olejem
mostki? Czy nie? (słyszałem pokątnie, że nie, i nie posmarowałem)

a niby dlaczego nie smarować? smarować


3. Czy wałek powinno się dać obrócić "na sucho"?

nom ale reką czy kluczem?

przecież możesz sobie kręcić kluczem za wał korbowy nawet do rana
i wałek ma się kręcić.


Boję się, żebym po odpaleniu silnika nie zerwał paska i bałaganu
nie narobił

coś jest nie tak, nie zapalaj go, sprawdź jeszcze raz.
pomieszałeś może nakładki miejscami?

--
    Piter
    vw golf mk2  1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

3 Data: Sierpien 29 2011 19:19:41
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: venioo 

W dniu 2011-08-29 02:14, PiteR pisze:

na  ** p.m.s **  venioo pisze tak:

1. Czy przy wymianie wałka rozrządu lekko posmarować olejem
mostki? Czy nie? (słyszałem pokątnie, że nie, i nie posmarowałem)

a niby dlaczego nie smarować? smarować


Pytam, poniewaz slyszalem teorie, ze niescisliwy olej utworzy "poduszke", ktorej przy skrecaniu sie dobrze nie wypchnie i przez to mostki nie beda dobrze dokrecone.


3. Czy wałek powinno się dać obrócić "na sucho"?

nom ale reką czy kluczem?

Oczywiscie, ze kluczem. Reka nawet bym nie probowal przy mojej watlej budowie ;)


przecież możesz sobie kręcić kluczem za wał korbowy nawet do rana
i wałek ma się kręcić.


Boję się, żebym po odpaleniu silnika nie zerwał paska i bałaganu
nie narobił

coś jest nie tak, nie zapalaj go, sprawdź jeszcze raz.
pomieszałeś może nakładki miejscami?


Nakladki sa na pewno dobrze nalozone, sa nawet podpisane przez producenta, wiec nie da sie ich zle nalozyc.

Dzieki za wszelkie rady, jeszcze raz rozloze i zloze smarujac dobrze uprzednio olejem.
--
venioo
GG:198909

4 Data: Sierpien 29 2011 12:14:21
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-29 00:50, venioo pisze:

Mój pacjent - Ducato 2,5d '98.
Pytam, bo złożyłem z dwóch głowic jedną, i za chiny nie mogę kluczem
obrócić wałka. Żeby ustalić go w zaznaczonym położeniu musiałem lekko
popuścić mostki, ale później dokręciłem spowrotem. Boję się, żebym po
odpaleniu silnika nie zerwał paska i bałaganu nie narobił.

Myślę, ze wałkiem powinieneś bez problemu kręcić (no może z wyczuwalnym oporem, ale da się). Jeśli jest zblokowany to coś źle złożyłeś i zerwanie paska masz gwarantowane.

5 Data: Sierpien 29 2011 12:37:12
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: news-gazeta 


Mój pacjent - Ducato 2,5d '98.
Pytam, bo złożyłem z dwóch głowic jedną, i za chiny nie mogę kluczem
obrócić wałka. Żeby ustalić go w zaznaczonym położeniu musiałem lekko
popuścić mostki, ale później dokręciłem spowrotem. Boję się, żebym po
odpaleniu silnika nie zerwał paska i bałaganu nie narobił.

Myślę, ze wałkiem powinieneś bez problemu kręcić (no może z wyczuwalnym oporem, ale da się). Jeśli jest zblokowany to coś źle złożyłeś i zerwanie paska masz gwarantowane.


Zacisnął walek w podporach co jest bardziej prawdopodobne, wystarczy ze tamten walek by po szlifie i już, albo zle zlozyl i zawory oparly sie o tloki , ale to w ktoras strone by dalo sie obrocic kawalek.

Pozdrawiam - Darek.

6 Data: Sierpien 29 2011 19:20:50
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: venioo 

W dniu 2011-08-29 12:37, news-gazeta pisze:


Mój pacjent - Ducato 2,5d '98.
Pytam, bo złożyłem z dwóch głowic jedną, i za chiny nie mogę kluczem
obrócić wałka. Żeby ustalić go w zaznaczonym położeniu musiałem lekko
popuścić mostki, ale później dokręciłem spowrotem. Boję się, żebym po
odpaleniu silnika nie zerwał paska i bałaganu nie narobił.

Myślę, ze wałkiem powinieneś bez problemu kręcić (no może z
wyczuwalnym oporem, ale da się). Jeśli jest zblokowany to coś źle
złożyłeś i zerwanie paska masz gwarantowane.


Zacisnął walek w podporach co jest bardziej prawdopodobne, wystarczy ze
tamten walek by po szlifie i już, albo zle zlozyl i zawory oparly sie o
tloki , ale to w ktoras strone by dalo sie obrocic kawalek.


Predzej to pierwsze. Zawory na pewno nie oparly sie o tloki.
Pozdrawiam


--
venioo
GG:198909

7 Data: Sierpien 29 2011 19:20:11
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: venioo 

W dniu 2011-08-29 12:14, Olo pisze:

W dniu 2011-08-29 00:50, venioo pisze:

Mój pacjent - Ducato 2,5d '98.
Pytam, bo złożyłem z dwóch głowic jedną, i za chiny nie mogę kluczem
obrócić wałka. Żeby ustalić go w zaznaczonym położeniu musiałem lekko
popuścić mostki, ale później dokręciłem spowrotem. Boję się, żebym po
odpaleniu silnika nie zerwał paska i bałaganu nie narobił.

Myślę, ze wałkiem powinieneś bez problemu kręcić (no może z wyczuwalnym
oporem, ale da się). Jeśli jest zblokowany to coś źle złożyłeś i
zerwanie paska masz gwarantowane.


Okej, rozloze i przejrze wszystko jeszcze raz. Dzieki.

--
venioo
GG:198909

8 Data: Sierpien 29 2011 13:52:33
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor:


2. Jak mocno dokręcać mostki? Dokręcać mocno do końca? Czy na koniec

cofnąć z ćwierć obrotu?

Magiczne haslo - klucz dynamometryczny. I drugie - manual service. Poczytac,
wypozyczyc narzedzie i dzialac.
Wszystkie elementy, gdzie cos sie obraca i trze powinne byc nasmarowane swiezym
olejem, albo olejem montazowym.
Jak zakladasz inny walek rozrzadu do innej glowicy i walek sie nie obraca
znaczy cos zle spasowane, zawiezc do warsztatu, gdzie maja odpowiednie
przyrzady pomiarowe i pomierza czy to ma szanse chodzic czy nie.
kapec

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

9 Data: Sierpien 29 2011 19:16:52
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: venioo 

W dniu 2011-08-29 13:52,  pisze:


2. Jak mocno dokręcać mostki? Dokręcać mocno do końca? Czy na koniec

cofnąć z ćwierć obrotu?

Magiczne haslo - klucz dynamometryczny. I drugie - manual service. Poczytac,
wypozyczyc narzedzie i dzialac.

A kto powiedzial, ze klucza nie mam?
Myslisz, ze jak mialbym serwisówke, to bym na grupie pytania zadawał???

Wszystkie elementy, gdzie cos sie obraca i trze powinne byc nasmarowane swiezym
olejem, albo olejem montazowym.
Jak zakladasz inny walek rozrzadu do innej glowicy i walek sie nie obraca
znaczy cos zle spasowane, zawiezc do warsztatu, gdzie maja odpowiednie
przyrzady pomiarowe i pomierza czy to ma szanse chodzic czy nie.
kapec


Jakbym to chcial wozic do warsztatu, to juz dawno bym to zrobil a nie sam sie bawil. Tu chodzi o cala frajde ze "zrob to sam" a nie warsztaty. Oddac do warsztatu to kazdy potrafi ;)

--
venioo
GG:198909

10 Data: Sierpien 29 2011 23:29:32
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  venioo pisze tak:

Oddac do warsztatu to kazdy potrafi ;)

hehe :) do "mojego mechaniora" nie oddasz bo gościu właśnie zmienia
polbruk na marmur no i trzeba być wprowadzonym. Trzeba się kłaniać
nisko i chodzić do kościoła. Terminy na za dwa tygodnie ;)

--
    Piter
    vw golf mk2  1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

11 Data: Sierpien 29 2011 23:39:47
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: venioo 

W dniu 2011-08-29 23:29, PiteR pisze:

na  ** p.m.s **  venioo pisze tak:

Oddac do warsztatu to kazdy potrafi ;)

hehe :) do "mojego mechaniora" nie oddasz bo gościu właśnie zmienia
polbruk na marmur no i trzeba być wprowadzonym. Trzeba się kłaniać
nisko i chodzić do kościoła. Terminy na za dwa tygodnie ;)


U mojego nie trzeba. Ale mi sie nie spieszy, samochod stoi od listopada, wiec jak postoi jeszcze tydzien to nic mu sie nie stanie. :)
Chodzi mi o to, zeby naprawic samemu, oderwac sie od komputera do ktorego sluzbowo jestem zmuszony 8h dziennie i porobic cos na swiezym powietrzu. No i na koniec jak wszystko bedzie OK* jaka satysfakcja :D:D

*optymistyczne zalozenie ;)

--
venioo
GG:198909

12 Data: Sierpien 30 2011 19:42:50
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor:

W dniu 2011-08-29 13:52,  pisze:

>

>> 2. Jak mocno dokręcać mostki? Dokręcać mocno do końca? Czy na koniec

>

>> cofnąć z ćwierć obrotu?

>

> Magiczne haslo - klucz dynamometryczny. I drugie - manual service. Poczytac,

> wypozyczyc narzedzie i dzialac.



A kto powiedzial, ze klucza nie mam?

Myslisz, ze jak mialbym serwisówke, to bym na grupie pytania zadawał???

Zabierasz sie za robote, o ktorej nie masz bladego pojecia. Prawdopodobnie o
internecie rowniez, bo nawet serwisowki nie potrafisz znalezc. Pierwszy raz w
zyciu slysze, zeby ktos chcial cos w silniku dokrecac na maksa a pozniej
luzowac sruby, tak to mozna z lozyskami kol robic conajwyzej.
Chociaz wiesz co, w sumie nie moj cyrk, nie moje malpy. Skladaj, odpalaj.
Satysakcja jak sie uda jest oczywista. A co jest jak sie nie uda? Dupa blada i
dziura w kieszeni? I lament?
Przyoszczedzisz na bilecie, to ci niemiec plaszcz pogniecie
kapec



--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

13 Data: Sierpien 30 2011 19:47:57
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: venioo 

W dniu 2011-08-30 19:42,  pisze:

zyciu slysze, zeby ktos chcial cos w silniku dokrecac na maksa a pozniej
luzowac sruby, tak to mozna z lozyskami kol robic conajwyzej.

To widac nigdy nie zapoznales sie z instrukcja wymiany np. uszczelki pod glowica...

--
venioo
GG:198909

14 Data: Sierpien 30 2011 20:04:47
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello venioo,

Tuesday, August 30, 2011, 7:47:57 PM, you wrote:

zyciu slysze, zeby ktos chcial cos w silniku dokrecac na maksa a pozniej
luzowac sruby, tak to mozna z lozyskami kol robic conajwyzej.
To widac nigdy nie zapoznales sie z instrukcja wymiany np. uszczelki pod
glowica...

Jeszcze się nie spotkałem z luzowaniem śrub w przypadku wymiany
uszczelki pod głowicą. Wręcz przeciwnie - spotkałem się kiedyś z
dokręceniem do określonego momentu i jeszcze dodatkowo np. ćwierć
obrotu.


--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

15 Data: Sierpien 30 2011 20:36:58
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: venioo 

W dniu 2011-08-30 20:04, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello venioo,

Tuesday, August 30, 2011, 7:47:57 PM, you wrote:

zyciu slysze, zeby ktos chcial cos w silniku dokrecac na maksa a pozniej
luzowac sruby, tak to mozna z lozyskami kol robic conajwyzej.
To widac nigdy nie zapoznales sie z instrukcja wymiany np. uszczelki pod
glowica...

Jeszcze się nie spotkałem z luzowaniem śrub w przypadku wymiany
uszczelki pod głowicą. Wręcz przeciwnie - spotkałem się kiedyś z
dokręceniem do określonego momentu i jeszcze dodatkowo np. ćwierć
obrotu.



Dobra, sorry, namieszalem. Sprawdzilem ta instrukcje i jest tak: dokrecic momentem X, dokrecic momentem Y, poluzować o 90* po czym jeszcze raz dokrecic mom.Y, a pozniej jeszcze dokrecic dwa razy po 90*
;)
Tym niemniej dziekuje przedpiscy za porady z mechanikami i komentarz o moim pojeciu. Nie o to pytalem i cwicze sobie to wszystko w ramach rozrywek weekendowych na samochodzie ktorym nie jezdze, wiec nie mam cisnienia, ze musze "na już". Czasem cos trzeba spieprzyc, zeby sie czegos nauczyc na przyszlosc i nie spieprzyc faktycznie potrzebnego auta ;)


--
venioo
GG:198909

16 Data: Wrzesien 03 2011 07:22:43
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: MarcinJM 

W dniu 2011-08-30 20:04, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello venioo,

Tuesday, August 30, 2011, 7:47:57 PM, you wrote:

zyciu slysze, zeby ktos chcial cos w silniku dokrecac na maksa a pozniej
luzowac sruby, tak to mozna z lozyskami kol robic conajwyzej.
To widac nigdy nie zapoznales sie z instrukcja wymiany np. uszczelki pod
glowica...

Jeszcze się nie spotkałem z luzowaniem śrub w przypadku wymiany
uszczelki pod głowicą. Wręcz przeciwnie - spotkałem się kiedyś z
dokręceniem do określonego momentu i jeszcze dodatkowo np. ćwierć
obrotu.

Ja sie spotkalem:
Dokrecic 39Nm
Dokrecic 98-108Nm
Poluzowac 360st.
Dokrecic 39Nm
Dokrecic 82st.-87st.

Nissan: silnik 1.7D

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

17 Data: Wrzesien 04 2011 20:44:41
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello MarcinJM,

Saturday, September 3, 2011, 7:22:43 AM, you wrote:

W dniu 2011-08-30 20:04, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello venioo,

Tuesday, August 30, 2011, 7:47:57 PM, you wrote:

zyciu slysze, zeby ktos chcial cos w silniku dokrecac na maksa a pozniej
luzowac sruby, tak to mozna z lozyskami kol robic conajwyzej.
To widac nigdy nie zapoznales sie z instrukcja wymiany np. uszczelki pod
glowica...

Jeszcze się nie spotkałem z luzowaniem śrub w przypadku wymiany
uszczelki pod głowicą. Wręcz przeciwnie - spotkałem się kiedyś z
dokręceniem do określonego momentu i jeszcze dodatkowo np. ćwierć
obrotu.

Ja sie spotkalem:
Dokrecic 39Nm

Normalny moment...

Dokrecic 98-108Nm

Dognieść metalowe wkładki przy cylindrach...

Poluzowac 360st.

Ciekawe...

Dokrecic 39Nm
Dokrecic 82st.-87st.

Czyli ostatecznie jest tak, jak napisałem - dokręcic do określonego
momentu i jeszcze ćwierć obrotu.

Nissan: silnik 1.7D




--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

18 Data: Wrzesien 03 2011 22:10:21
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2011-08-30 20:04, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello venioo,

Tuesday, August 30, 2011, 7:47:57 PM, you wrote:

zyciu slysze, zeby ktos chcial cos w silniku dokrecac na maksa a pozniej
luzowac sruby, tak to mozna z lozyskami kol robic conajwyzej.
To widac nigdy nie zapoznales sie z instrukcja wymiany np. uszczelki pod
glowica...

Jeszcze się nie spotkałem z luzowaniem śrub w przypadku wymiany
uszczelki pod głowicą. Wręcz przeciwnie - spotkałem się kiedyś z
dokręceniem do określonego momentu i jeszcze dodatkowo np. ćwierć
obrotu.


Citroen BX - silnik D6C
60Nm
zwolnić
20Nm
i jeszcze o 300 stopni



--
                      Wojciech Smagowicz

19 Data: Sierpien 31 2011 00:44:08
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Mon, 29 Aug 2011 00:50:40 +0200, venioo napisał(a):

Mam kilka pytań amatorskich ;)

1. Czy przy wymianie wałka rozrządu lekko posmarować olejem mostki? Czy
nie? (słyszałem pokątnie, że nie, i nie posmarowałem)

Tak.

2. Jak mocno dokręcać mostki? Dokręcać mocno do końca? Czy na koniec
cofnąć z ćwierć obrotu? Ściągając głowicę miesiąc temu nie zwróciłem
uwagi jak mocno były mostki przykręcone.

Takim momentem, jak producent podaje.

3. Czy wałek powinno się dać obrócić "na sucho"?

Tak.

Pytam, bo złożyłem z dwóch głowic jedną, i za chiny nie mogę kluczem
obrócić wałka. Żeby ustalić go w zaznaczonym położeniu musiałem lekko
popuścić mostki, ale później dokręciłem spowrotem. Boję się, żebym po
odpaleniu silnika nie zerwał paska i bałaganu nie narobił.

To może zapłać komus, kto ma choc blade pojęcie co robi?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

20 Data: Sierpien 31 2011 18:45:22
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: venioo 

W dniu 2011-08-31 00:44, Adam Płaszczyca pisze:

Dnia Mon, 29 Aug 2011 00:50:40 +0200, venioo napisał(a):

Mam kilka pytań amatorskich ;)

1. Czy przy wymianie wałka rozrządu lekko posmarować olejem mostki? Czy
nie? (słyszałem pokątnie, że nie, i nie posmarowałem)

Tak.


Dzięki

2. Jak mocno dokręcać mostki? Dokręcać mocno do końca? Czy na koniec
cofnąć z ćwierć obrotu? Ściągając głowicę miesiąc temu nie zwróciłem
uwagi jak mocno były mostki przykręcone.

Takim momentem, jak producent podaje.


Tu jest troche problem, bo nie moge nigdzie znalezc info

3. Czy wałek powinno się dać obrócić "na sucho"?

Tak.

Ponownie dzieki


Pytam, bo złożyłem z dwóch głowic jedną, i za chiny nie mogę kluczem
obrócić wałka. Żeby ustalić go w zaznaczonym położeniu musiałem lekko
popuścić mostki, ale później dokręciłem spowrotem. Boję się, żebym po
odpaleniu silnika nie zerwał paska i bałaganu nie narobił.

To może zapłać komus, kto ma choc blade pojęcie co robi?


Kiedy wlasnie ja sie chce sam nauczyc, a nie komus placic i dalej samemu nie umieć :)

--
venioo
GG:198909

21 Data: Sierpien 31 2011 21:48:11
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor:


Kiedy wlasnie ja sie chce sam nauczyc, a nie komus placic i dalej samemu

Ale tu nie chodzi o to, ze ktos chce cie zmieszac z blotem. Elementarnych
podstaw mechaniki samochodowej nie nauczysz sie z netu, tym bardziej z forum.
Tu siedza rozni - jedni cos wiedza, inni sie madrza. Naczytasz sie takich
opinii i bedziesz mial problem. Ucz sie od ludzi, ktorzy maja pojecie, ktorzy
wiedza co robia.
Chcesz sie uczyc na bledach? Wlasnych? Budzet moze tego nie wytrzymac.
kapec

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

22 Data: Sierpien 31 2011 22:31:46
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: venioo 

W dniu 2011-08-31 21:48,  pisze:


Kiedy wlasnie ja sie chce sam nauczyc, a nie komus placic i dalej samemu

Ale tu nie chodzi o to, ze ktos chce cie zmieszac z blotem. Elementarnych
podstaw mechaniki samochodowej nie nauczysz sie z netu, tym bardziej z forum.
Tu siedza rozni - jedni cos wiedza, inni sie madrza. Naczytasz sie takich
opinii i bedziesz mial problem. Ucz sie od ludzi, ktorzy maja pojecie, ktorzy
wiedza co robia.
Chcesz sie uczyc na bledach? Wlasnych? Budzet moze tego nie wytrzymac.
kapec



Ja wiem, ze nikt mnie nie chce zmieszac tu z blotem. W calej tej zabawie chodzi o to, ze takie dlubanie mnie relaksuje, jakies jednak blade pojecie o tym mam z racji wyksztalcenia mechanicznego i dlugich godzin przygladania sie jak moj mechanik dlubie przy samochodach, czasem mu pomagalem ;)
I w miare orientuje sie kiedy ktos pisze glupoty, nie mam z tym problemu. Jednak nie do wszystkich instrukcji serwisowych mam dostep, tez nie zawsze mi sie chce przedzierac przez rozne (czesto niemieckie, w najgorszym wypadku francuskie) strony, zeby duperel wyczytac. Czytajac duzo mozna natrafic tez na rozne sprzeczne informacje, np. instrykcja od producenta uszczelki pod glowice przewiduje dokrecanie glowicy momentem 40kN, podczas gdy w niemieckiej "Reperaturanleitung" OIDP jest podane 60... Znam tez magikow, ktorzy w zyciu czegos takiego jak klucz dynamometryczny na oczy nie widzieli, a naprawiane przez nich samochody przejezdzily setki tysiecy km.
Dlatego pytam na grupie w nadziei, ze ktos juz to przerabial "na sobie". Wiele narzedzi mam, wiele moge pozyczyc od znajomych mechanikow. Mi na prawde chodzi tylko o frajde spedzenia troche czasu z dala od komputera i przy okazji zrobienia czegos pozytecznego i nauczenia sie czegos. Koszty konsekwencji tego jestem w stanie jakos przelknac ;)
Tak więc dziękuję wszystkim za radę "idź z tym do mechanika", wiem, że chcą dobrze, ale mi zupelnie nie o to chodzi.

--
venioo
GG:198909

23 Data: Sierpien 31 2011 22:36:36
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: venioo 

....i jeszcze jedno: znalazlem 2 instrukcje, i w zadnej nie jest napisane jakim momentem przykrecac mostki. Wiec jak piszesz
"Zabierasz sie za robote, o ktorej nie masz bladego pojecia. Prawdopodobnie o internecie rowniez, bo nawet serwisowki nie potrafisz znalezc." to wnioskuje, ze wiesz gdzie takowa mozna znalezc. Jesli masz dojscie do niej, to albo mi po prostu napisz momenty albo daj jakis namiar na w/w serwisowke.

Pozdrawiam

--
venioo
GG:198909

24 Data: Wrzesien 01 2011 20:13:48
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Wed, 31 Aug 2011 22:36:36 +0200, venioo napisał(a):

...i jeszcze jedno: znalazlem 2 instrukcje, i w zadnej nie jest napisane
jakim momentem przykrecac mostki. Wiec jak piszesz
"Zabierasz sie za robote, o ktorej nie masz bladego pojecia.

No nie masz. Bo jakbys miał, to byś znalazł właściwa instrukcję, a
półpanewek nei nazywał mostkami...

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

25 Data: Sierpien 31 2011 22:42:30
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: cef 

venioo wrote:

W calej tej
zabawie chodzi o to, ze takie dlubanie mnie relaksuje,
Czytajac duzo mozna natrafic tez na rozne sprzeczne
informacje

Kiedyś wystarczyła do tego instrukcja typu
"Jeżdżę i naprawiam" - nie było wtedy internetu.
Mnie sie udało, więc zachowaj odrobinę rozsądku
przy montażu i baw się dobrze.

26 Data: Sierpien 31 2011 23:00:45
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Wed, 31 Aug 2011 18:45:22 +0200, venioo napisał(a):

To może zapłać komus, kto ma choc blade pojęcie co robi?


Kiedy wlasnie ja sie chce sam nauczyc, a nie komus placic i dalej samemu
nie umieć :)

To zacznij od czytania książek o podstawach mechaniki. Aktualnie próbujesz
dokonac transplantacji serca i pytasz się na forum jak sie trzyma skalpel.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

27 Data: Wrzesien 01 2011 21:40:38
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: venioo 

W dniu 2011-08-31 23:00, Adam Płaszczyca pisze:

Dnia Wed, 31 Aug 2011 18:45:22 +0200, venioo napisał(a):

To może zapłać komus, kto ma choc blade pojęcie co robi?


Kiedy wlasnie ja sie chce sam nauczyc, a nie komus placic i dalej samemu
nie umieć :)

To zacznij od czytania książek o podstawach mechaniki. Aktualnie próbujesz
dokonac transplantacji serca i pytasz się na forum jak sie trzyma skalpel.


I odpisuja mi ludzie, ktorzy takowy skalpel widzieli na obrazku i zamiast rzeczowej rady sluzą swoimi madrosciami ludowymi, jak m.in. Ty.

--
venioo
GG:198909

28 Data: Wrzesien 03 2011 07:41:24
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: MarcinJM 

W dniu 2011-09-01 21:40, venioo pisze:

W dniu 2011-08-31 23:00, Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Wed, 31 Aug 2011 18:45:22 +0200, venioo napisał(a):

To może zapłać komus, kto ma choc blade pojęcie co robi?


Kiedy wlasnie ja sie chce sam nauczyc, a nie komus placic i dalej samemu
nie umieć :)

To zacznij od czytania książek o podstawach mechaniki. Aktualnie
próbujesz
dokonac transplantacji serca i pytasz się na forum jak sie trzyma
skalpel.


I odpisuja mi ludzie, ktorzy takowy skalpel widzieli na obrazku i
zamiast rzeczowej rady sluzą swoimi madrosciami ludowymi, jak m.in. Ty.

Jesli nie masz danych na temat momentow dokrecania, to posluz sie typowymi, podanymi dla danych wymiarow srub z uwzglednieniem skoku gwintu. (do znalezienia w sieci)


--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

29 Data: Wrzesien 03 2011 21:37:04
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: venioo 

W dniu 2011-09-03 07:41, MarcinJM pisze:


Jesli nie masz danych na temat momentow dokrecania, to posluz sie
typowymi, podanymi dla danych wymiarow srub z uwzglednieniem skoku
gwintu. (do znalezienia w sieci)



Dzieki, nawet nie wiedzialem, ze jest cos takiego :)
Znalazlem juz odpowiednie, wszystko zlozone, rozrzad ustawiony, itp...
....ale sie okazalo, ze uszkodzenie jest wieksze niz poczatkowo myslalem, i jeszcze musze zdjac miske olejowa i zobaczyc ktoredy woda leci (wlewam w zbiornik i momentalnie woda wylatuje korkiem na dole).
Tak wiec niedlugo bede walczyl z blokiem silnika :D A po tym wszystkim jak zloze i bedzie jezdzilo to chyba wlasny warsztat otworze ;)

--
venioo
GG:198909

30 Data: Wrzesien 05 2011 20:01:15
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Thu, 01 Sep 2011 21:40:38 +0200, venioo napisał(a):

To zacznij od czytania książek o podstawach mechaniki. Aktualnie próbujesz
dokonac transplantacji serca i pytasz się na forum jak sie trzyma skalpel.

I odpisuja mi ludzie, ktorzy takowy skalpel widzieli na obrazku i
zamiast rzeczowej rady sluzą swoimi madrosciami ludowymi, jak m.in. Ty.

W sumie co mnie obchodzi, dlaczego Twój rozum błądzi? Niech sobie błądzi
dalej...

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

31 Data: Wrzesien 05 2011 23:28:41
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: venioo 

W dniu 2011-09-05 20:01, Adam Płaszczyca pisze:

Dnia Thu, 01 Sep 2011 21:40:38 +0200, venioo napisał(a):

To zacznij od czytania książek o podstawach mechaniki. Aktualnie próbujesz
dokonac transplantacji serca i pytasz się na forum jak sie trzyma skalpel.

I odpisuja mi ludzie, ktorzy takowy skalpel widzieli na obrazku i
zamiast rzeczowej rady sluzą swoimi madrosciami ludowymi, jak m.in. Ty.

W sumie co mnie obchodzi, dlaczego Twój rozum błądzi? Niech sobie błądzi
dalej...


Po prostu zrozum - ja to sobie dlubie dla zabawy. Moze naprawie, moze nie. Jak tak - to fajnie, jak nie - to i tak stoi i nie dziala, zadna strata.

--
venioo
GG:198909

32 Data: Wrzesien 06 2011 21:35:21
Temat: Re: pytanie do mechaników
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Mon, 05 Sep 2011 23:28:41 +0200, venioo napisał(a):

W sumie co mnie obchodzi, dlaczego Twój rozum błądzi? Niech sobie błądzi
dalej...


Po prostu zrozum - ja to sobie dlubie dla zabawy. Moze naprawie, moze
nie. Jak tak - to fajnie, jak nie - to i tak stoi i nie dziala, zadna
strata.

No to zacznij sie bawić z rozumem. Ja też tak zaczynałem 12 lat temu. Ale
najpierw włapę literatura oraz podręcznik do podstaw mechaniki.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

pytanie do mechaników



Grupy dyskusyjne