Grupy dyskusyjne   »   pytanie dot. drazka kierowniczego-wieloklin i naba

pytanie dot. drazka kierowniczego-wieloklin i naba



1 Data: Marzec 27 2008 07:55:47
Temat: pytanie dot. drazka kierowniczego-wieloklin i naba
Autor: niebieski69 

witam.
czy moglibyscie mi wyjasnic kilka spraw dot.wieloklinow na drazku
kierowniczym - wersja z "siatka" i gumowym lacznikiem z przekladnia kier.
- czy ten wieloklin jest kompatybilny z jakims z pozniejszych modeli VW.
chodzi mi konkretnie o mozliwosc zastosowania naby do kierownicy.
- czy byly dwie grubosci tego wieloklinu na trazkach z "siatka", jesli tak
czy ktorys jest kompatybilny z pozniejszymi modelami.
- a moze po prostu potrzebne jest "silowe" nasadzenie naby?
- w jaki inny sposob rozwiazaliscie osadzenie nowej kierownicy?

pozdrawiam



2 Data: Marzec 27 2008 08:17:19
Temat: Re: pytanie dot. drazka kierowniczego-wieloklin i naba
Autor: falco 

niebieski69 pisze:

- czy ten wieloklin jest kompatybilny z jakims z pozniejszych modeli VW. chodzi mi konkretnie o mozliwosc zastosowania naby do kierownicy.
- czy byly dwie grubosci tego wieloklinu na trazkach z "siatka"...

H! ;)

W Garbuskach były dwa rodzaje wieloklinów pod klucz 24 i 27.
Jeśli chcesz założyć inną kierownicę niż masz wieloklin, to wystarczy zamienić/dokupić nabę, chyba, że to kiera ze stałą nabą.
Nie pamiętam *jak zwykle), które modele miały który wieloklin. ;)


--
(Po)zdrówka! falco

fKG - serwis, reklama, cała PL!
__________________________________________________________________________________
www.mfalco.empestudio.com  t:505287636; (22)7173698   gg:2599456

3 Data: Marzec 27 2008 08:26:00
Temat: Re: pytanie dot. drazka kierowniczego-wieloklin i naba
Autor: me-how 

falco pisze:

Nie pamiętam *jak zwykle), które modele miały który wieloklin. ;)

starsze 27, nowsze, mexy 24

na nowszy typ pasują wszelkie vw kierownice, pasuja w sensie wieloklinu, musza byc tylko odpowiednio wysokie aby nie zaczepialy o przelaczniki
od kierunkow

m.

4 Data: Marzec 27 2008 12:42:11
Temat: Re: pytanie dot. drazka kierowniczego-wieloklin i naba
Autor: Bogdan 

- czy byly dwie grubosci tego wieloklinu na trazkach z "siatka",


w garbusach 1300 przed 1970 rokiem (i moze wersje 1200 po 1970 ale nie wiem
mowie bardziej ogolowo) , garbusy 1302 i chyba wczesne 1303 ale nie dam
glowy mialy wiekszy wieloklin i srube pod klucz 27
nowsze niemce , 1303 i meksyki mialy wieloklin mniejszy(drobniejszy) i
nakretke pod klucz 24

tak jak pisal me-how na ten pozniejszy nowszy wieloklin wchodza wszystkie
kierownice VW .

--
PozdraVWiam
Bogdan
www.bogdangarb.za.pl
Chełm woj.lubelskie - przez najbliższe lata WaWa

5 Data: Marzec 27 2008 22:11:54
Temat: Re: pytanie dot. drazka kierowniczego-wieloklin i naba
Autor: bestya 

1302 mialy maly wieloklin

Bogdan wrote:

- czy byly dwie grubosci tego wieloklinu na trazkach z "siatka",


w garbusach 1300 przed 1970 rokiem (i moze wersje 1200 po 1970 ale nie wiem mowie bardziej ogolowo) , garbusy 1302 i chyba wczesne 1303 ale nie dam glowy mialy wiekszy wieloklin i srube pod klucz 27
nowsze niemce , 1303 i meksyki mialy wieloklin mniejszy(drobniejszy) i nakretke pod klucz 24

tak jak pisal me-how na ten pozniejszy nowszy wieloklin wchodza wszystkie kierownice VW .


6 Data: Marzec 27 2008 22:13:41
Temat: Re: pytanie dot. drazka kierowniczego-wieloklin i naba
Autor: Bogdan 

1302 mialy maly wieloklin


a pierwsze 1302 mialy kierownice z polksiezycem ktora to wystepowala w
grubszym wieloklinie
i tak samo mam kierownice tzw"motyl" ktora jest w meksach i 1303 z malym
wieloklinem to ja mam z duzym :P

--
PozdraVWiam
Bogdan
www.bogdangarb.za.pl
Chelm woj.lubelskie - przez najblizsze lata WaWa

7 Data: Marzec 27 2008 22:16:56
Temat: Re: pytanie dot. drazka kierowniczego-wieloklin i naba
Autor: bestya 

Bogdan wrote:

1302 mialy maly wieloklin


a pierwsze 1302 mialy kierownice z polksiezycem ktora to wystepowala w grubszym wieloklinie
i tak samo mam kierownice tzw"motyl" ktora jest w meksach i 1303 z malym wieloklinem to ja mam z duzym :P

moze ktos (ty) przelozyl ci kolumne kierownicza bo mu np azur zgnil?

8 Data: Marzec 27 2008 22:17:51
Temat: Re: pytanie dot. drazka kierowniczego-wieloklin i naba
Autor: Bogdan 

moze ktos (ty) przelozyl ci kolumne kierownicza bo mu np azur zgnil?

a tu mam na mysli kierownice a nie kolumne a kolumna ten tzw"motyl " duza z
duzym czarnym klaksonem nie byla w 1300 montowana przed 1970 rokiem kiedy to
byl duzy wieloklin a ja mam duzy wieloklin w tej kierownicy...
nie popre sie przykladem jakims innym ale moze lepsi znawcy garbusow
potwierdza.
--
PozdraVWiam
Bogdan
www.bogdangarb.za.pl
Chelm woj.lubelskie - przez najblizsze lata WaWa

9 Data: Marzec 27 2008 22:28:39
Temat: Re: pytanie dot. drazka kierowniczego-wieloklin i naba
Autor: me-how 

bestya pisze:

moze ktos (ty) przelozyl ci kolumne kierownicza bo mu np azur zgnil?

stare kolumny na nakretke 27 bywały bez tego zabezpieczenia wypadkowego zębów, sam taką miałem, zamieniłem na meksową bo dostałem fajniejszą kierownicę

M.

--

[VW 1200 m edition, jednokołowy Bulik, MB W123 230CE]
[               www.me-how.com                      ]

10 Data: Marzec 28 2008 10:33:17
Temat: Re: pytanie dot. drazka kierowniczego-wieloklin i naba
Autor: niebieski69 

dziekuje za wyczerpujace odpowiedzi.
ja mam kierownice z "polksiezycem"-czyli gruby wieloklin.

jeli ktos ma na zbyciu wersje drazka z malym wieloklinem, chetnie
odkupie(najlepiej z blokada kierownicy) moze byc razem z przelacznikami
zespolonymi, ale tak zeby byly tez wycieraczki.

11 Data: Marzec 28 2008 17:11:18
Temat: Re: pytanie dot. drazka kierowniczego-wieloklin i naba
Autor: PETER 

bestya pisze:

1302 mialy maly wieloklin

I tu niestety częściowo mijasz się z prawdą ;-)

Moja pierwsza 1302-czka z 1971r miała kierkę z małym klaksonem, niklowanym półksiężycem, i kolumnę kierowniczą na gruby wieloklin...

Późniejsze egzemplarze miały taką kierowniczkę jak meksy (duży plastikowy klakson) i te miały już mały wieloklin...

pzdr
Peter

pytanie dot. drazka kierowniczego-wieloklin i naba



Grupy dyskusyjne