Grupy dyskusyjne   »   pytanie o jeden żabek :)

pytanie o jeden żabek :)



1 Data: Sierpien 03 2010 17:19:59
Temat: pytanie o jeden żabek :)
Autor: xxxx 

Witam.
Interesuje mnie sprawa objawów jakie winienem zaobserwować w przyapdku
gdyby rozrząd "przestawił się" o jeden ząbek.
Pomijam przyczynę przestawienia.
Za odpowiedzi - dziekuję.

--

Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -
  ***ERA****
aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei



2 Data: Sierpien 03 2010 17:24:48
Temat: Re: pytanie o jeden żabek :)
Autor: PB 

Tue, 3 Aug 2010 17:19:59 +0200, na pl.misc.samochody, xxxx napisał(a):
 

Witam.
Interesuje mnie sprawa objawów jakie winienem zaobserwować w przyapdku
gdyby rozrząd "przestawił się" o jeden ząbek.
Pomijam przyczynę przestawienia.
Za odpowiedzi - dziekuję.

zalezy w ktora strone - albo bedzie cmok z zaworami i papa, albo
silnik nie zechce odpalić, albo odpali i będzie chodził jak stary
traktor. U mnie była w dieselku opcja trzecia - duże wibracje silnika
i klekot jak diabli.

--
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa
Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

3 Data: Sierpien 03 2010 18:15:22
Temat: Re: pytanie o jeden żabek :)
Autor: xxxx 

Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 17:24, wszystkim znany *PB*
napisał(a):


zalezy w ktora strone - albo bedzie cmok z zaworami i papa, albo
silnik nie zechce odpalić, albo odpali i będzie chodził jak stary
traktor. U mnie była w dieselku opcja trzecia - duże wibracje silnika
i klekot jak diabli.

I to już przy jednym ząbku czy .. przy ich większej ilości.
Mnie interesuje dokłądnie jeden ząbek.
OK. Powiem w takim razie więcej.
Po wymianie rozrzadu, slinik "odpala" normalnie, zdaje się normalnie
pracować ale jest wyczuwalnie słabszy i więcej pali. Nie wiem czemu łączę
to z rozrządem i czy np zle jego ustawienie przy wymianie może skutkowac
tymi przywarami o jakich napisałem. Być może trzeba szukac gdzie indziej
ale to (umiejscowanie w czasie) pasowało by mi najbardziej.
Ponieważ nie znam sie na tym chce sie dowiedzieć czy przesunięcie o jeden
zabek moze dac takie objawy czy tez będą one bardziej dokuczliwe.


--

Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -
  ***ERA****
aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei

4 Data: Sierpien 03 2010 18:37:40
Temat: Odp: pytanie o jeden żabek :)
Autor: Sylwester Łazar 

Ja nigdy tego nie doświadczyłem, ale z pewnością jak podasz pojemność
silnika
i markę/typ wozu, to odezwą się może właściciele takich przypadków.
S.

Użytkownik xxxx  w wiadomości do grup dyskusyjnych

Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 17:24, wszystkim znany *PB*
napisał(a):

>
> zalezy w ktora strone - albo bedzie cmok z zaworami i papa, albo
> silnik nie zechce odpalić, albo odpali i będzie chodził jak stary
> traktor. U mnie była w dieselku opcja trzecia - duże wibracje silnika
> i klekot jak diabli.

I to już przy jednym ząbku czy .. przy ich większej ilości.
Mnie interesuje dokłądnie jeden ząbek.
OK. Powiem w takim razie więcej.
Po wymianie rozrzadu, slinik "odpala" normalnie, zdaje się normalnie
pracować ale jest wyczuwalnie słabszy i więcej pali. Nie wiem czemu łączę
to z rozrządem i czy np zle jego ustawienie przy wymianie może skutkowac
tymi przywarami o jakich napisałem. Być może trzeba szukac gdzie indziej
ale to (umiejscowanie w czasie) pasowało by mi najbardziej.
Ponieważ nie znam sie na tym chce sie dowiedzieć czy przesunięcie o jeden
zabek moze dac takie objawy czy tez będą one bardziej dokuczliwe.


--

Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -
  ***ERA****
aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei

5 Data: Sierpien 03 2010 18:43:41
Temat: Re: Odp: pytanie o jeden żabek :)
Autor: xxxx 

Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 18:37, wszystkim znany
*Sylwester Łazar* napisał(a):

Ja nigdy tego nie doświadczyłem, ale z pewnością jak podasz pojemność
silnika
i markę/typ wozu, to odezwą się może właściciele takich przypadków.
S.

Sory, że tego nie uczyniłem.
Vectra A 1.6i
Silnik X16Sz, benzyna, poj

--

Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -
  ***ERA****
aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei

6 Data: Sierpien 03 2010 19:26:49
Temat: Odp: Odp: pytanie o jeden żabek :)
Autor: Sylwester Łazar 

Sory, że tego nie uczyniłem.
Vectra A 1.6i
Silnik X16Sz, benzyna, poj
Nie wiem jak w Vectrze, ale we Fiacie Ulysse,
jest piękny dostęp po zdjęciu prawego koła i nadkola.
Sprawdzenie, czy koła zębate nie są przestawione to zajmuje ok. 1h.
W instrukcji serwisowej jest napisane w dziale jak blokować koła do wymiany
paska.
Trzeba tam spojrzeć.
Jeśli trzpienie blokujące nie wchodzą ładnie w otwory ustalające to pasek
przestawiony.
Te trzpienie to moga być długie śruby lub imbusy w odpowiednim rozmiarze.
Jeśli coś nie wiadomo, to dlaczego nie sprawdzić?
Nie trzeba rozbierać całego silnika.

--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB

7 Data: Sierpien 03 2010 20:15:39
Temat: Re: Odp: Odp: pytanie o jeden żabek :)
Autor: xxxx 

Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 19:26, wszystkim znany
*Sylwester Łazar* napisał(a):

Nie wiem jak w Vectrze, ale we Fiacie Ulysse,
jest piękny dostęp po zdjęciu prawego koła i nadkola.
Sprawdzenie, czy koła zębate nie są przestawione to zajmuje ok. 1h.
W instrukcji serwisowej jest napisane w dziale jak blokować koła do wymiany
paska.
Trzeba tam spojrzeć.
Jeśli trzpienie blokujące nie wchodzą ładnie w otwory ustalające to pasek
przestawiony.
Te trzpienie to moga być długie śruby lub imbusy w odpowiednim rozmiarze.
Jeśli coś nie wiadomo, to dlaczego nie sprawdzić?
Nie trzeba rozbierać całego silnika.

CHyba w Vectrze jest to o wiele bardziej utrudnione o ile wręcz niemozliwe
(chodzi o samo sprawdzenie bez podejścia do zagadnienia jak przy wymianie)
.. Sam nie wymieniam rozrządu to i nie wiem.
--

Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -
  ***ERA****
aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei

8 Data: Sierpien 03 2010 20:58:43
Temat: Re: Odp: pytanie o jeden żabek :)
Autor: bratPit 


Ja nigdy tego nie doświadczyłem, ale z pewnością jak podasz pojemność
silnika
i markę/typ wozu, to odezwą się może właściciele takich przypadków.
S.

Sory, że tego nie uczyniłem.
Vectra A 1.6i
Silnik X16Sz, benzyna, poj

to jest silnik bezkolizyjny więc nic się nie stanie nawet jak się całkiem urwie, przestawiony o jeden ząbek będzie najprawdopodobniej zmulony,

brat

9 Data: Sierpien 03 2010 21:25:27
Temat: Re: Odp: pytanie o jeden żabek :)
Autor: xxxx 

Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 20:58, wszystkim znany
*bratPit* napisał(a):


to jest silnik bezkolizyjny więc nic się nie stanie nawet jak się całkiem
urwie, przestawiony o jeden ząbek będzie najprawdopodobniej zmulony,

brat
I ja go włąsnie tak odbczuwam. Niby pracuje równo ale .. tak jakby miał
mniej mocy i wieksze spalanie. Jesli zanudzam to wybaczcie ale nigdzie nie
natknałem sie na informacje w zakresie nazwijmy to "czułości" na
przestawienie paska. Owszem były informacje typu jak przestwiony - to wtedy
.... ale nie było żadnej informacji jak to zalezy od "przestawienia".


Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -
  ***ERA****
aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei

10 Data: Sierpien 03 2010 22:31:11
Temat: Re: Odp: pytanie o jeden żabek :)
Autor: bratPit 


to jest silnik bezkolizyjny więc nic się nie stanie nawet jak się całkiem
urwie, przestawiony o jeden ząbek będzie najprawdopodobniej zmulony,

I ja go włąsnie tak odbczuwam. Niby pracuje równo ale .. tak jakby miał
mniej mocy i wieksze spalanie. Jesli zanudzam to wybaczcie ale nigdzie nie
natknałem sie na informacje w zakresie nazwijmy to "czułości" na
przestawienie paska. Owszem były informacje typu jak przestwiony - to wtedy
... ale nie było żadnej informacji jak to zalezy od "przestawienia".

cóż, bez skontrolowania fizycznie nie wydumasz, trzeba zdjąć obudowę, wziąć klucz, kręcić wałem do ustawienia znaków na wale i wałku rozrządu, na obudowie są znaki i do nich mają być ustawione koła zębate, filozofii tam nie ma żadnej, a pewnie w necie jest mnogo manuali (i bliźniaczego X16SZR),

brat

11 Data: Sierpien 03 2010 21:51:17
Temat: Re: pytanie o jeden żabek :)
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

W dniu 2010-08-03 18:43, xxxx pisze:


Sory, że tego nie uczyniłem.
Vectra A 1.6i
Silnik X16Sz, benzyna, poj


A poziom wolnych obrotow? Nie sa nizsze?


--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

12 Data: Sierpien 04 2010 07:13:52
Temat: Re: pytanie o jeden żabek :)
Autor: 'Tom N' 

xxxx w

Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 18:37, wszystkim znany
*Sylwester Łazar* napisał(a):

Ja nigdy tego nie doświadczyłem, ale z pewnością jak podasz pojemność
silnika
i markę/typ wozu, to odezwą się może właściciele takich przypadków.
S.

Sory, że tego nie uczyniłem.
Vectra A 1.6i
Silnik X16Sz, benzyna, poj

O LOLku, szwagier w sobotę zmieniał w takim -- ustawił na oko, bez ściągania
koła pasowego i miał kłopoty z uruchomieniem (zwłaszcza na ciepło), a po
"odpaleniu" silnik chodził jak traktor.

Zajrzał tu:
<http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/porady/rozrzad1.html>
zdjął koło pasowe i okazało się, że właśnie o 1 ząbek się pomylił.
Po poprawce silnik "odpala" natychmiast, czy zimny, czy ciepły.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

13 Data: Sierpien 03 2010 19:41:51
Temat: Re: pytanie o jeden żabek :)
Autor: PB 

Tue, 3 Aug 2010 18:15:22 +0200, na pl.misc.samochody, xxxx napisał(a):
 

I to już przy jednym ząbku czy .. przy ich większej ilości.

Nie wiem czy był to jeden czy dwa, ale pamiętaj że każdy silnik może
inaczej zareagować. Reguły sie nie doszukuj, musiałbys sprawdzic na
identycznej jednostce. Jak wiecej pali a jest slabszy - to moze
zapchany katalizoator, albo tlumik, albo jeszcze cos innego -
mozliwosci jest mnostwo.

--
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa
Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

14 Data: Sierpien 03 2010 20:10:01
Temat: Re: pytanie o jeden żabek :)
Autor: xxxx 

Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 19:41, wszystkim znany *PB*
napisał(a):



Nie wiem czy był to jeden czy dwa, ale pamiętaj że każdy silnik może
inaczej zareagować. Reguły sie nie doszukuj, musiałbys sprawdzic na
identycznej jednostce. Jak wiecej pali a jest slabszy - to moze
zapchany katalizoator, albo tlumik, albo jeszcze cos innego -
mozliwosci jest mnostwo.

Dziękuję za odpowiedź. I ja to rozumiem. Ale skoro objway zaczęły być
odczuwalne po wymianie rozrżądu to w pierwszej kolejności - pytam o ten
własnie rozrząd.


--

Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -
  ***ERA****
aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei

15 Data: Sierpien 03 2010 20:45:04
Temat: Re: pytanie o jeden żabek :)
Autor: venioo 

W dniu 2010-08-03 20:10, xxxx pisze:

Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 19:41, wszystkim znany *PB*
napisał(a):



Nie wiem czy był to jeden czy dwa, ale pamiętaj że każdy silnik może
inaczej zareagować. Reguły sie nie doszukuj, musiałbys sprawdzic na
identycznej jednostce. Jak wiecej pali a jest slabszy - to moze
zapchany katalizoator, albo tlumik, albo jeszcze cos innego -
mozliwosci jest mnostwo.

Dziękuję za odpowiedź. I ja to rozumiem. Ale skoro objway zaczęły być
odczuwalne po wymianie rozrżądu to w pierwszej kolejności - pytam o ten
własnie rozrząd.



A filtr paliwa kiedy wymieniales? Kosztuje grosze, a na pewno nie zaszkodzi wymienic. U mnie w oplu przy silniku c20ne samochod po puszczeniu gazy dziwnie sie krztusil, jakby odciecie bylo, jakos mulowato na gaz reagowal. Okazalo sie, ze filtr tak zasyfiony, ze ustami nie dalo sie przedmuchnac :)

--
venioo
Xantia X2 Break 1,9TD 90KM sprzedam
'98, 287tkm, 4x airbag, klima, alcantara,
8 glosnikow, podlokietnik, ster. radiem w kier.

16 Data: Sierpien 03 2010 21:19:55
Temat: Re: pytanie o jeden żabek :)
Autor: xxxx 

Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 20:45, wszystkim znany
*venioo* napisał(a):


A filtr paliwa kiedy wymieniales? Kosztuje grosze, a na pewno nie
zaszkodzi wymienic. U mnie w oplu przy silniku c20ne samochod po
puszczeniu gazy dziwnie sie krztusil, jakby odciecie bylo, jakos
mulowato na gaz reagowal. Okazalo sie, ze filtr tak zasyfiony, ze ustami
nie dalo sie przedmuchnac :)

Nie wiem czy to ma znaczenie bo jest jednakowy w zachowaniach zarówno dla
beznyzny jak i LPG.
Zastanawia mnie tylko ta zbieżność czasowa wymiany rozrządu. Przypadek czy
sedno sprawy?
--

Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -
  ***ERA****
aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei

17 Data: Sierpien 03 2010 21:37:00
Temat: Odp: pytanie o jeden żabek :)
Autor: Sylwester Łazar 

Nie wiem czy to ma znaczenie bo jest jednakowy w zachowaniach zarówno dla
beznyzny jak i LPG.
Zastanawia mnie tylko ta zbieżność czasowa wymiany rozrządu. Przypadek czy
sedno sprawy?
Mi gość przeciął przewody zasilające od LPG przy wymianie sprzęgła.
Potem skręcił i zaizolował. Sprzęgło potem było o.k., ale
pół roku jeżdżenia na bardzo bogatej mieszance i ubogim portfelu,
aż sam musiałem sobie znaleźć przyczynę po bezskutecznym objeżdżaniu innych
fachowców.
Może u kolegi też przy okazji jakiś wężyk od czujnika podciśnienia fachowiec
zapomniał podłączyć.
Trudno mi sobie wyobrazić błędne założenie paska przez kogoś kto się na tym
zna.
Jednak jeśli to było po wyjeździe z zakładu, to niech się martwi mechanik.
Zalecam 100% obecność w poszukiwaniach przyczyny,
bo inaczej gośc znajdzie przyczynę rzeczywistą, a każe zapłacić za
rachunkową,
często fikcyjną.

S.

18 Data: Sierpien 03 2010 22:27:49
Temat: Re: pytanie o jeden żabek :)
Autor: Adam Szewczak 


Użytkownik "xxxx"  napisał w wiadomości

Witam.
Interesuje mnie sprawa objawów jakie winienem zaobserwować w przyapdku
gdyby rozrząd "przestawił się" o jeden ząbek.
Pomijam przyczynę przestawienia.
Za odpowiedzi - dziekuję.

-- Pozdrawiam

    Bedzie zmulony, ciezko odpalal.

PZDr
Adam

19 Data: Sierpien 03 2010 22:40:25
Temat: Re: pytanie o jeden żabek :)
Autor: megrims 

W dniu 2010-08-03 17:19, xxxx pisze:

Witam.
Interesuje mnie sprawa objawów jakie winienem zaobserwować w przyapdku
gdyby rozrząd "przestawił się" o jeden ząbek.
Pomijam przyczynę przestawienia.
Za odpowiedzi - dziekuję.


Dawno dawno temu na skutek odpadnięcia kawałka koła z pompy wody
przeskoczył mi rozrząd o 2 "żabek". Pacjent to Omega A 2.0 silnik
C20NE 118 KM, 8 zaworów, na pełnym wtrysku. Zadziałało tak, że auto
straciło moc i od dołu to jeszcze jako tako, ale jak wchodziło na
obroty to koniec. I zsuwający się pasek wyfrezował w plastikowej
obudowie rozrządu jakiś wzorek.

20 Data: Sierpien 03 2010 23:47:49
Temat: Re: pytanie o jeden żabek :)
Autor: Olek 

On 2010-08-03 22:40, megrims wrote:

I zsuwający się pasek wyfrezował w plastikowej
obudowie rozrządu jakiś wzorek.

może KOPYTKO? :D

21 Data: Sierpien 03 2010 23:56:47
Temat: Re: pytanie o jeden żabek :)
Autor: Tomasz Pyra 

xxxx pisze:

Witam.
Interesuje mnie sprawa objawów jakie winienem zaobserwować w przyapdku
gdyby rozrząd "przestawił się" o jeden ząbek.
Pomijam przyczynę przestawienia.
Za odpowiedzi - dziekuję.


Przyspieszenie rozrządu o jeden ząbek skutkuje tym że samochód na niewielkich obrotach (tak do 2000-2500) zbiera się nawet lepiej niż z prawidłowo ustawionym rozrządem, potem jednak traci moc. Na wysokich obrotach (4500+) już kompletna padaka. Powyżej 5500 nawet na luzie się nie wkręcał.

Opóźnienie rozrządu o jeden ząbek powoduje ogólną słabość silnika, tyle że wraz ze wzrostem obrotów silnik robi się coraz mocniejszy.
Na wolnych obrotach silnik pracuje niestabilnie, bardzo łatwo go zdusić przy ruszaniu.

Na podstawie benzynowego 1.2 16V

22 Data: Sierpien 04 2010 00:16:29
Temat: Re: pytanie o jeden żabek :)
Autor: yabba 


Użytkownik "xxxx"  napisał w wiadomości

Witam.
Interesuje mnie sprawa objawów jakie winienem zaobserwować w przyapdku
gdyby rozrząd "przestawił się" o jeden ząbek.
Pomijam przyczynę przestawienia.
Za odpowiedzi - dziekuję.



Ja miałem taki przypadek, że przy wymianie rozrządu mechanik pomylił się o jeden ząbek na pasku i silnik był wyraźnie słabszy i zużywał więcej paliwa.

--
Pozdrawiam,

yabba

pytanie o jeden żabek :)



Grupy dyskusyjne