pytanie o jeden żabek :)
1 | Data: Sierpien 03 2010 17:19:59 |
Temat: pytanie o jeden żabek :) | |
Autor: xxxx | Witam. 2 |
Data: Sierpien 03 2010 17:24:48 | Temat: Re: pytanie o jeden żabek :) | Autor: PB | Tue, 3 Aug 2010 17:19:59 +0200, na pl.misc.samochody, xxxx napisał(a): Witam. zalezy w ktora strone - albo bedzie cmok z zaworami i papa, albo silnik nie zechce odpalić, albo odpali i będzie chodził jak stary traktor. U mnie była w dieselku opcja trzecia - duże wibracje silnika i klekot jak diabli. -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) 3 |
Data: Sierpien 03 2010 18:15:22 | Temat: Re: pytanie o jeden żabek :) | Autor: xxxx | Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 17:24, wszystkim znany *PB*
I to już przy jednym ząbku czy .. przy ich większej ilości. Mnie interesuje dokłądnie jeden ząbek. OK. Powiem w takim razie więcej. Po wymianie rozrzadu, slinik "odpala" normalnie, zdaje się normalnie pracować ale jest wyczuwalnie słabszy i więcej pali. Nie wiem czemu łączę to z rozrządem i czy np zle jego ustawienie przy wymianie może skutkowac tymi przywarami o jakich napisałem. Być może trzeba szukac gdzie indziej ale to (umiejscowanie w czasie) pasowało by mi najbardziej. Ponieważ nie znam sie na tym chce sie dowiedzieć czy przesunięcie o jeden zabek moze dac takie objawy czy tez będą one bardziej dokuczliwe. -- Pozdrawiam -- -- -- -- -- -- -- - ***ERA**** aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei 4 |
Data: Sierpien 03 2010 18:37:40 | Temat: Odp: pytanie o jeden żabek :) | Autor: Sylwester Łazar | Ja nigdy tego nie doświadczyłem, ale z pewnością jak podasz pojemność Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 17:24, wszystkim znany *PB* 5 |
Data: Sierpien 03 2010 18:43:41 | Temat: Re: Odp: pytanie o jeden żabek :) | Autor: xxxx | Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 18:37, wszystkim znany Ja nigdy tego nie doświadczyłem, ale z pewnością jak podasz pojemność Sory, że tego nie uczyniłem. Vectra A 1.6i Silnik X16Sz, benzyna, poj -- Pozdrawiam -- -- -- -- -- -- -- - ***ERA**** aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei 6 |
Data: Sierpien 03 2010 19:26:49 | Temat: Odp: Odp: pytanie o jeden żabek :) | Autor: Sylwester Łazar | Sory, że tego nie uczyniłem.Nie wiem jak w Vectrze, ale we Fiacie Ulysse, jest piękny dostęp po zdjęciu prawego koła i nadkola. Sprawdzenie, czy koła zębate nie są przestawione to zajmuje ok. 1h. W instrukcji serwisowej jest napisane w dziale jak blokować koła do wymiany paska. Trzeba tam spojrzeć. Jeśli trzpienie blokujące nie wchodzą ładnie w otwory ustalające to pasek przestawiony. Te trzpienie to moga być długie śruby lub imbusy w odpowiednim rozmiarze. Jeśli coś nie wiadomo, to dlaczego nie sprawdzić? Nie trzeba rozbierać całego silnika. -- pozdrawiam Sylwester Łazar http://www.alpro.pl http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów i projektowania PCB 7 |
Data: Sierpien 03 2010 20:15:39 | Temat: Re: Odp: Odp: pytanie o jeden żabek :) | Autor: xxxx | Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 19:26, wszystkim znany Nie wiem jak w Vectrze, ale we Fiacie Ulysse, CHyba w Vectrze jest to o wiele bardziej utrudnione o ile wręcz niemozliwe (chodzi o samo sprawdzenie bez podejścia do zagadnienia jak przy wymianie) .. Sam nie wymieniam rozrządu to i nie wiem. -- Pozdrawiam -- -- -- -- -- -- -- - ***ERA**** aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei 8 |
Data: Sierpien 03 2010 20:58:43 | Temat: Re: Odp: pytanie o jeden żabek :) | Autor: bratPit |
Ja nigdy tego nie doświadczyłem, ale z pewnością jak podasz pojemność to jest silnik bezkolizyjny więc nic się nie stanie nawet jak się całkiem urwie, przestawiony o jeden ząbek będzie najprawdopodobniej zmulony, brat 9 |
Data: Sierpien 03 2010 21:25:27 | Temat: Re: Odp: pytanie o jeden żabek :) | Autor: xxxx | Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 20:58, wszystkim znany to jest silnik bezkolizyjny więc nic się nie stanie nawet jak się całkiemI ja go włąsnie tak odbczuwam. Niby pracuje równo ale .. tak jakby miał mniej mocy i wieksze spalanie. Jesli zanudzam to wybaczcie ale nigdzie nie natknałem sie na informacje w zakresie nazwijmy to "czułości" na przestawienie paska. Owszem były informacje typu jak przestwiony - to wtedy .... ale nie było żadnej informacji jak to zalezy od "przestawienia". Pozdrawiam -- -- -- -- -- -- -- - ***ERA**** aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei 10 |
Data: Sierpien 03 2010 22:31:11 | Temat: Re: Odp: pytanie o jeden żabek :) | Autor: bratPit |
to jest silnik bezkolizyjny więc nic się nie stanie nawet jak się całkiem I ja go włąsnie tak odbczuwam. Niby pracuje równo ale .. tak jakby miał cóż, bez skontrolowania fizycznie nie wydumasz, trzeba zdjąć obudowę, wziąć klucz, kręcić wałem do ustawienia znaków na wale i wałku rozrządu, na obudowie są znaki i do nich mają być ustawione koła zębate, filozofii tam nie ma żadnej, a pewnie w necie jest mnogo manuali (i bliźniaczego X16SZR), brat 11 |
Data: Sierpien 03 2010 21:51:17 | Temat: Re: pytanie o jeden żabek :) | Autor: Michał "HoMMeR" Paszek | W dniu 2010-08-03 18:43, xxxx pisze:
A poziom wolnych obrotow? Nie sa nizsze? -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia 12 |
Data: Sierpien 04 2010 07:13:52 | Temat: Re: pytanie o jeden żabek :) | Autor: 'Tom N' | xxxx w Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 18:37, wszystkim znany Ja nigdy tego nie doświadczyłem, ale z pewnością jak podasz pojemność Sory, że tego nie uczyniłem. O LOLku, szwagier w sobotę zmieniał w takim -- ustawił na oko, bez ściągania koła pasowego i miał kłopoty z uruchomieniem (zwłaszcza na ciepło), a po "odpaleniu" silnik chodził jak traktor. Zajrzał tu: <http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/porady/rozrzad1.html> zdjął koło pasowe i okazało się, że właśnie o 1 ząbek się pomylił. Po poprawce silnik "odpala" natychmiast, czy zimny, czy ciepły. -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] 13 |
Data: Sierpien 03 2010 19:41:51 | Temat: Re: pytanie o jeden żabek :) | Autor: PB | Tue, 3 Aug 2010 18:15:22 +0200, na pl.misc.samochody, xxxx napisał(a): I to już przy jednym ząbku czy .. przy ich większej ilości. Nie wiem czy był to jeden czy dwa, ale pamiętaj że każdy silnik może inaczej zareagować. Reguły sie nie doszukuj, musiałbys sprawdzic na identycznej jednostce. Jak wiecej pali a jest slabszy - to moze zapchany katalizoator, albo tlumik, albo jeszcze cos innego - mozliwosci jest mnostwo. -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) 14 |
Data: Sierpien 03 2010 20:10:01 | Temat: Re: pytanie o jeden żabek :) | Autor: xxxx | Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 19:41, wszystkim znany *PB*
Dziękuję za odpowiedź. I ja to rozumiem. Ale skoro objway zaczęły być odczuwalne po wymianie rozrżądu to w pierwszej kolejności - pytam o ten własnie rozrząd. -- Pozdrawiam -- -- -- -- -- -- -- - ***ERA**** aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei 15 |
Data: Sierpien 03 2010 20:45:04 | Temat: Re: pytanie o jeden żabek :) | Autor: venioo | W dniu 2010-08-03 20:10, xxxx pisze: Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 19:41, wszystkim znany *PB* A filtr paliwa kiedy wymieniales? Kosztuje grosze, a na pewno nie zaszkodzi wymienic. U mnie w oplu przy silniku c20ne samochod po puszczeniu gazy dziwnie sie krztusil, jakby odciecie bylo, jakos mulowato na gaz reagowal. Okazalo sie, ze filtr tak zasyfiony, ze ustami nie dalo sie przedmuchnac :) -- venioo Xantia X2 Break 1,9TD 90KM sprzedam '98, 287tkm, 4x airbag, klima, alcantara, 8 glosnikow, podlokietnik, ster. radiem w kier. 16 |
Data: Sierpien 03 2010 21:19:55 | Temat: Re: pytanie o jeden żabek :) | Autor: xxxx | Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 20:45, wszystkim znany
Nie wiem czy to ma znaczenie bo jest jednakowy w zachowaniach zarówno dla beznyzny jak i LPG. Zastanawia mnie tylko ta zbieżność czasowa wymiany rozrządu. Przypadek czy sedno sprawy? -- Pozdrawiam -- -- -- -- -- -- -- - ***ERA**** aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei 17 |
Data: Sierpien 03 2010 21:37:00 | Temat: Odp: pytanie o jeden żabek :) | Autor: Sylwester Łazar | Nie wiem czy to ma znaczenie bo jest jednakowy w zachowaniach zarówno dlaMi gość przeciął przewody zasilające od LPG przy wymianie sprzęgła. Potem skręcił i zaizolował. Sprzęgło potem było o.k., ale pół roku jeżdżenia na bardzo bogatej mieszance i ubogim portfelu, aż sam musiałem sobie znaleźć przyczynę po bezskutecznym objeżdżaniu innych fachowców. Może u kolegi też przy okazji jakiś wężyk od czujnika podciśnienia fachowiec zapomniał podłączyć. Trudno mi sobie wyobrazić błędne założenie paska przez kogoś kto się na tym zna. Jednak jeśli to było po wyjeździe z zakładu, to niech się martwi mechanik. Zalecam 100% obecność w poszukiwaniach przyczyny, bo inaczej gośc znajdzie przyczynę rzeczywistą, a każe zapłacić za rachunkową, często fikcyjną. S. 18 |
Data: Sierpien 03 2010 22:27:49 | Temat: Re: pytanie o jeden żabek :) | Autor: Adam Szewczak |
Witam. Bedzie zmulony, ciezko odpalal. PZDr Adam 19 |
Data: Sierpien 03 2010 22:40:25 | Temat: Re: pytanie o jeden żabek :) | Autor: megrims | W dniu 2010-08-03 17:19, xxxx pisze: Witam. Dawno dawno temu na skutek odpadnięcia kawałka koła z pompy wody przeskoczył mi rozrząd o 2 "żabek". Pacjent to Omega A 2.0 silnik C20NE 118 KM, 8 zaworów, na pełnym wtrysku. Zadziałało tak, że auto straciło moc i od dołu to jeszcze jako tako, ale jak wchodziło na obroty to koniec. I zsuwający się pasek wyfrezował w plastikowej obudowie rozrządu jakiś wzorek. 20 |
Data: Sierpien 03 2010 23:47:49 | Temat: Re: pytanie o jeden żabek :) | Autor: Olek | On 2010-08-03 22:40, megrims wrote: I zsuwający się pasek wyfrezował w plastikowej może KOPYTKO? :D 21 |
Data: Sierpien 03 2010 23:56:47 | Temat: Re: pytanie o jeden żabek :) | Autor: Tomasz Pyra | xxxx pisze: Witam. Przyspieszenie rozrządu o jeden ząbek skutkuje tym że samochód na niewielkich obrotach (tak do 2000-2500) zbiera się nawet lepiej niż z prawidłowo ustawionym rozrządem, potem jednak traci moc. Na wysokich obrotach (4500+) już kompletna padaka. Powyżej 5500 nawet na luzie się nie wkręcał. Opóźnienie rozrządu o jeden ząbek powoduje ogólną słabość silnika, tyle że wraz ze wzrostem obrotów silnik robi się coraz mocniejszy. Na wolnych obrotach silnik pracuje niestabilnie, bardzo łatwo go zdusić przy ruszaniu. Na podstawie benzynowego 1.2 16V 22 |
Data: Sierpien 04 2010 00:16:29 | Temat: Re: pytanie o jeden żabek :) | Autor: yabba |
Witam. Ja miałem taki przypadek, że przy wymianie rozrządu mechanik pomylił się o jeden ząbek na pasku i silnik był wyraźnie słabszy i zużywał więcej paliwa. -- Pozdrawiam, yabba |