Grupy dyskusyjne   »   pytanie o koszty

pytanie o koszty



1 Data: Luty 01 2010 15:38:56
Temat: pytanie o koszty
Autor: Adam 

Może głupie pytanie, ale nabyłem sobie świeżutko fiata brava (jednak!) w dieslu i nie mam pojęcia, jak wygląda eksploatacja tego samochodu (i silnika) od strony finansowej (koszty!).

Mam zaprzyjaźnione ASO, ale brak mi porównania, czy ta przyjaźń nie jest czasami jednostronna - wycenili mi wymianę paska rozrządu i pompy wodnej łącznie na 900 zł części plus 300 robocizna. Czy to dużo, czy też jak na ten silnik i części przesada? Mam doświadczenia jedynie z uno, gdzie to samo kosztowało 10 razy mniej... Chcę, żeby to nie były jakieś jednorazowe części z demobilu, ale kawałek gumy plus dwa napinacze i pompa za 900 zł??

I druga sprawa - poprzedni właściciel nie dostarczył do komisu kluczyka-matki i drugiego, zapasowego. Mam tylko jeden i chciałbym dorobić resztę - czy ktoś z Was miał już podobny problem lub musiał ściągać z fabryki zapasowe klucze? ASO twierdzi, że taka przyjemność może kosztować o do tysiąca złotych, co wydaje mi się kwotą szaloną...

Dzięki za odpowiedzi :)

--

Fiat Brava 1.9 JTD, 2000 r.



2 Data: Luty 01 2010 16:00:20
Temat: Re: pytanie o koszty
Autor: Maciek 

W dniu 2010-02-01 15:38, Adam pisze:

I druga sprawa - poprzedni właściciel nie dostarczył do komisu
kluczyka-matki i drugiego, zapasowego. Mam tylko jeden i chciałbym
dorobić resztę - czy ktoś z Was miał już podobny problem lub musiał
ściągać z fabryki zapasowe klucze? ASO twierdzi, że taka przyjemność
może kosztować o do tysiąca złotych, co wydaje mi się kwotą szaloną...
Skoro w dieslu, to przecież kluczyki możesz sobie trzymać np. w schowku.
No chyba, że do diesla też nie masz kluczyków :->

Dorabianie kluczyków to niezły biznes, a ASO w dobie fabrycznych
immobilizerów ma często na to monopol. Może taniej wyjdzie Ci zakup
kompletu zamków z nowymi kluczykami (są jakieś zamienniki??),
własnoręczna wymiana, a w ASO tylko przeprogramowanie immobilizera.
Ewentualnie dezaktywacja tego ostatniego u jakiegoś speca od elektroniki.

--
Pozdrawiam
Maciek

3 Data: Luty 01 2010 19:29:13
Temat: Re: pytanie o koszty
Autor: Danny 

Dnia Mon, 01 Feb 2010 15:38:56 +0100, Adam napisał(a):

I druga sprawa - poprzedni właściciel nie dostarczył do komisu
kluczyka-matki i drugiego, zapasowego. Mam tylko jeden i chciałbym
dorobić resztę - czy ktoś z Was miał już podobny problem lub musiał
ściągać z fabryki zapasowe klucze? ASO twierdzi, że taka przyjemność
może kosztować o do tysiąca złotych, co wydaje mi się kwotą szaloną...

a kartę z kodem masz?
o ile dobrze pamiętam to w BBM był immo I generacji i nie ma możliwości
zamówienia klucza matki. Pozostaje ci sklonować kluczyk który już masz
(koszt 100-150 zł), lub wywalić immo ze sterownika, trzecia droga to
wymiana centralki immo, kluczyków a także trzeba wyczyścić sterownik (po
pierwszym uruchomieniu kod z centralki immo wpisuje się do sterownika
silnika). Zapraszam na autokacik.pl do klubu BBM lub do klubu www.bbtp.pl -
tam znajdziesz wszelkie interesujące Cię informacje


--
Pozdrawiam
Daniel
Brava 80 SX P.M.S./BBM Klub Edition
"Nie używaj kierunkowskazów - po co wróg ma znać twoje zamiary"

4 Data: Luty 01 2010 23:03:11
Temat: Re: pytanie o koszty
Autor: Adam 

Danny pisze:

a kartę z kodem masz?

Nie. Tylko niebieski kluczyk. Facet z komisu ponoć szukać będzie we Włoszech tego kluczyka i karty, ale mam wrażenie, że nic z tego nie będzie. Prędzej ja coś uzyskam pisząc list do poprzedniego właściciela :)

o ile dobrze pamiętam to w BBM był immo I generacji i nie ma możliwości
zamówienia klucza matki.

Cholera.
Ale on chyba tylko potrzebny do wprogramowania nowych kluczy, względnie awaryjnego uruchomienia samochodu... a to chyba można i zwykłym kluczem?

> Pozostaje ci sklonować kluczyk który już masz

A gdzie to można zrobić? Bo domyślam się, że nie w ASO i nie u pana Mietka z dorabiania kluczy... Najchętniej w Łodzi :)

silnika). Zapraszam na autokacik.pl do klubu BBM lub do klubu www.bbtp.pl -
tam znajdziesz wszelkie interesujące Cię informacje

Dzięki! Świetne forum, właśnie się zarejestrowałem, widzę, że problem dość popularny...

--

Fiat Uno 999 ccm, 1993 r., gaźnik + LPG

5 Data: Luty 02 2010 09:07:01
Temat: Re: pytanie o koszty
Autor: Danny 

Dnia Mon, 01 Feb 2010 23:03:11 +0100, Adam napisał(a):


o ile dobrze pamiętam to w BBM był immo I generacji i nie ma możliwości
zamówienia klucza matki.

Cholera.
Ale on chyba tylko potrzebny do wprogramowania nowych kluczy,
względnie awaryjnego uruchomienia samochodu... a to chyba można i
zwykłym kluczem?

awaryjnie nie uruchomisz bez karty kodowej - jak imo padnie to pedałem gazu
wklepujesz kod z karty kodowej, brązowy kluczyk jest potrzebny do
wprogramowania nowego niebieskiego - ale nie masz co się przejmować - wiele
osób tak ma i żyje (ja od 3 lat :) )



 > Pozostaje ci sklonować kluczyk który już masz

A gdzie to można zrobić? Bo domyślam się, że nie w ASO i nie u pana
Mietka z dorabiania kluczy... Najchętniej w Łodzi :)

właśnie u pana Mietka :) najczęściej w punktach dorabiania kluczy przy
marketach mają stosowny sprzęt - 1,5 minuty roboty :)


--
Pozdrawiam
Daniel
Brava 80 SX P.M.S./BBM Klub Edition
"Nie używaj kierunkowskazów - po co wróg ma znać twoje zamiary"

6 Data: Luty 01 2010 22:17:36
Temat: Re: pytanie o koszty
Autor: \M. 

Ostatnio wymienałem rozrzad w 1.9 JTD 8V i z robotą wyszło 900
Rozrzad płyn chłodzacy i tylko pompa SKF bo oryginalna jest plastikowa a tu
żeliwo

A dorobienie kluczyka zalezne od rodzaju immo
jesli na kluczu masz wyryte >>2 to ok 300 pln
a ja nie ma cyferki tylko >> to trzeba klonowac klucze
pozdro



Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości

Może głupie pytanie, ale nabyłem sobie świeżutko fiata brava (jednak!) w
dieslu i nie mam pojęcia, jak wygląda eksploatacja tego samochodu (i
silnika) od strony finansowej (koszty!).

Mam zaprzyjaźnione ASO, ale brak mi porównania, czy ta przyjaźń nie jest
czasami jednostronna - wycenili mi wymianę paska rozrządu i pompy wodnej
łącznie na 900 zł części plus 300 robocizna. Czy to dużo, czy też jak na
ten silnik i części przesada? Mam doświadczenia jedynie z uno, gdzie to
samo kosztowało 10 razy mniej... Chcę, żeby to nie były jakieś jednorazowe
części z demobilu, ale kawałek gumy plus dwa napinacze i pompa za 900 zł??

I druga sprawa - poprzedni właściciel nie dostarczył do komisu
kluczyka-matki i drugiego, zapasowego. Mam tylko jeden i chciałbym dorobić
resztę - czy ktoś z Was miał już podobny problem lub musiał ściągać z
fabryki zapasowe klucze? ASO twierdzi, że taka przyjemność może kosztować
o do tysiąca złotych, co wydaje mi się kwotą szaloną...

Dzięki za odpowiedzi :)

--

Fiat Brava 1.9 JTD, 2000 r.

7 Data: Luty 01 2010 23:04:16
Temat: Re: pytanie o koszty
Autor: Adam 

\M. pisze:

Ostatnio wymienałem rozrzad w 1.9 JTD 8V i z robotą wyszło 900
Rozrzad płyn chłodzacy i tylko pompa SKF bo oryginalna jest plastikowa a tu żeliwo

Zapamiętam, dziękuję.
Słowem, z tego wniosek, że jak za same części chcą 900 zł w ASO, to ktoś tu przegina z cenami...

A dorobienie kluczyka zalezne od rodzaju immo
jesli na kluczu masz wyryte >>2 to ok 300 pln
a ja nie ma cyferki tylko >> to trzeba klonowac klucze

Nie ma cyferki, jest tylko samo oznaczenie immobilisera.

--

Fiat Uno 999 ccm, 1993 r., gaźnik + LPG

8 Data: Luty 02 2010 09:34:20
Temat: Re: pytanie o koszty
Autor: jo44 

Adam pisze:

Mam zaprzyjaźnione ASO, ale brak mi porównania, czy ta przyjaźń nie jest czasami jednostronna - wycenili mi wymianę paska rozrządu i pompy wodnej łącznie na 900 zł części plus 300 robocizna. Czy to dużo, czy też jak na ten silnik i części przesada? Mam doświadczenia jedynie z uno, gdzie to samo kosztowało 10 razy mniej... Chcę, żeby to nie były jakieś jednorazowe części z demobilu, ale kawałek gumy plus dwa napinacze i pompa za 900 zł??

Ceny części w ASO są przynajmniej dwukrotnie zawyżone.
Ja kupuję części na Allegro, u sprawdzonego dostawcy.
Zawsze jest to ponad 50% taniej - a o dziwo części
są tak samo oryginalne jak w ASO.

9 Data: Luty 02 2010 14:30:05
Temat: Re: pytanie o koszty
Autor: krzysiek82 

Adam pisze:

Może głupie pytanie, ale nabyłem sobie świeżutko fiata brava (jednak!) w dieslu i nie mam pojęcia, jak wygląda eksploatacja tego samochodu (i silnika) od strony finansowej (koszty!).

to najpierw kupujesz a potem się zastanawiasz? dziwne podejście poza tym umazany ropą to musiał jakiś tani raczej być.


Mam zaprzyjaźnione ASO, ale brak mi porównania, czy ta przyjaźń nie jest czasami jednostronna - wycenili mi wymianę paska rozrządu i pompy wodnej łącznie na 900 zł części plus 300 robocizna.

drogo, przyjedz do mnie zmieścisz się w 450zł ze wszystkim. Na dobrych zamiennikach, chyba, że wymieniają także koła na railu, wałku i wale to wtedy cena jak najbardziej ok, ale nie wydaje mi się żeby to proponowali.



I druga sprawa - poprzedni właściciel nie dostarczył do komisu kluczyka-matki i drugiego, zapasowego. Mam tylko jeden i chciałbym dorobić resztę - czy ktoś z Was miał już podobny problem lub musiał ściągać z fabryki zapasowe klucze? ASO twierdzi, że taka przyjemność może kosztować o do tysiąca złotych, co wydaje mi się kwotą szaloną...

dobrze twierdzi, wywal z ECU immo i po sprawie a kluczyk sobie dorobisz, immo dla złodzieja to pikuś a dla Ciebie w razie czego źródło problemów.

p.s
oglądałeś to auto ze spodu :)?


--
krzysiek82

10 Data: Luty 02 2010 20:46:29
Temat: Re: pytanie o koszty
Autor: Adam 

to najpierw kupujesz a potem się zastanawiasz?

Trudno dowiedzieć się o ceny wszystkiego, łącznie z robocizną. Spędziłbym dwa dni na jeżdżeniu po warsztatach ;)

> poza tym umazany ropą to musiał jakiś tani raczej być.

Tak, wiem, każdy czuje, że musi zwrócić na ten błąd uwagę :>

drogo, przyjedz do mnie zmieścisz się w 450zł ze wszystkim. Na dobrych zamiennikach, chyba, że wymieniają także koła na railu, wałku i wale to wtedy cena jak najbardziej ok, ale nie wydaje mi się żeby to proponowali.

Zamienników nie chcę, przynajmniej nie w kwestii tej jednej akurat części. W cenie jest wymiana napinaczy i pompy wody.
"Do mnie" czyli gdzie?

dobrze twierdzi, wywal z ECU immo i po sprawie a kluczyk sobie dorobisz, immo dla złodzieja to pikuś a dla Ciebie w razie czego źródło problemów.

Jak kluczyk się nie znajdzie, pewnie nie będę miał wyboru.

p.s
oglądałeś to auto ze spodu :)?

Jeszcze nie. Wiosną-latem chcę zaaplikować na wszelki wypadek nową warstwę zabezpieczenia.

--

Fiat Brava 1.9

11 Data: Luty 02 2010 21:51:22
Temat: Re: pytanie o koszty
Autor: \M. 

Juz takich magików widziałem co robili rozrzady za 400 zł a gwarancja
konczyła sie na bramie serwisu
to ma słuzyć bezawaryjnie przez 5 lat lub 80kkm
Rolka z ciasta a napinacz z plastiku podobnie jak pompa
Zastanów sie 5 razy.
Moze Ci ktoś sprzeda czesci za grosze ale ty sie gimnastykuj bo za naprawe
głowicy Ci nie zwróci
bo potrafi tylko psztykac w klawiaturke i głupoty pisac.
Strzał z paska to remoncik głowicy za ok 2500 PLN + sporo roboty + zepsute
wakacje/urlop

Zawsze montuje oryginał lub zamiennik który montowany jest na  pierwszy
montaz


Po co kasowac immo
Dorób sobie klucz a stary przyczep do anteny immo i wsadz pod deske
 - wtedy odpalisz kazdym kluczem który sie przekreci w stacyjce
 kto ci to ukradnie
\


Stilo 1.9 JTD 16V 180KM


Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości

to najpierw kupujesz a potem się zastanawiasz?

Trudno dowiedzieć się o ceny wszystkiego, łącznie z robocizną. Spędziłbym
dwa dni na jeżdżeniu po warsztatach ;)

> poza tym umazany ropą to musiał jakiś tani raczej być.

Tak, wiem, każdy czuje, że musi zwrócić na ten błąd uwagę :>

drogo, przyjedz do mnie zmieścisz się w 450zł ze wszystkim. Na dobrych
zamiennikach, chyba, że wymieniają także koła na railu, wałku i wale to
wtedy cena jak najbardziej ok, ale nie wydaje mi się żeby to proponowali.

Zamienników nie chcę, przynajmniej nie w kwestii tej jednej akurat części.
W cenie jest wymiana napinaczy i pompy wody.
"Do mnie" czyli gdzie?

dobrze twierdzi, wywal z ECU immo i po sprawie a kluczyk sobie dorobisz,
immo dla złodzieja to pikuś a dla Ciebie w razie czego źródło problemów.

Jak kluczyk się nie znajdzie, pewnie nie będę miał wyboru.

p.s
oglądałeś to auto ze spodu :)?

Jeszcze nie. Wiosną-latem chcę zaaplikować na wszelki wypadek nową warstwę
zabezpieczenia.

--

Fiat Brava 1.9

12 Data: Luty 03 2010 10:41:50
Temat: Re: pytanie o koszty
Autor: krzysiek82 

Adam pisze:

"Do mnie" czyli gdzie?
Okolice Lodzi

Jeszcze nie. Wiosną-latem chcę zaaplikować na wszelki wypadek nową warstwę zabezpieczenia.


to błąd bo powinieneś zacząć od tego, znajomy po kupnie bravo musiał zainwestować w piaskowanie spodu tyle było rdzy bo oryginalną warstwą bituniczną. Kosztowało to go ponad 1500zł

--
krzysiek82

13 Data: Luty 13 2010 16:58:07
Temat: Re: pytanie o koszty
Autor: Kris 


Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości



I druga sprawa - poprzedni właściciel nie dostarczył do komisu
kluczyka-matki i drugiego, zapasowego. Mam tylko jeden i chciałbym dorobić
resztę - czy ktoś z Was miał już podobny problem lub musiał ściągać z
fabryki zapasowe klucze? ASO twierdzi, że taka przyjemność może kosztować
o do tysiąca złotych, co wydaje mi się kwotą szaloną...

Dzięki za odpowiedzi :)

--

Fiat Brava 1.9 JTD, 2000 r.

Witam

Miałem podobny problem z tym że w CC900 i padł immo, Samochód stał przez
całą zeszłą zimę na podwórku, Na pomoc w tym problemie pomogło mi alledorgo
bo znalazłem na nim osobę która po wysłaniu mu komputera wykasowała immo z
pamięci i po podłączeniu komputera po powrocie z wysyłki auto odpala bez
żadnych problemów

Jeśli Cię interesuje wykasowanie immo z kompa to daj znać to poszukam
kontaktu to tego gościa (jest on z Warszawy ale zrobił to bardzo szybko w
ciągu tygodnia wysyłka i powrót) i  podam Ci tylko napisz do mnie na maila

A co do części do Fiatów to polecam chyba Ci znany sklep na ulicy
Przędzalnianej pomiędzy Milionową a Przybyszewskiego o nazwie Auto-Sam warto
się u nich pytać o części bo mają oryginały oraz zamienniki wg mnie
najtaniej w Łodzi

Pozdrawiam Krzysiek

14 Data: Luty 13 2010 22:07:38
Temat: Re: pytanie o koszty
Autor: Adam 

Kris pisze:

Jeśli Cię interesuje wykasowanie immo z kompa to daj znać to poszukam
kontaktu to tego gościa (jest on z Warszawy ale zrobił to bardzo szybko w
ciągu tygodnia wysyłka i powrót) i  podam Ci tylko napisz do mnie na maila

Dzięki, na razie spróbuję metody proponowanej na forum bravek, czyli skopiowania kluczyka :) Powinno zadziałać i mam nadzieję, że nigdy nie będę musiał się pozbywać immo.

A co do części do Fiatów to polecam chyba Ci znany sklep na ulicy Przędzalnianej pomiędzy Milionową a Przybyszewskiego o nazwie Auto-Sam warto się u nich pytać o części bo mają oryginały oraz zamienniki wg mnie najtaniej w Łodzi

Znam jeszcze sklep też na Przędzalnianej, ale przy Tuwima.

Pozdrawiam,
Adam

pytanie o koszty



Grupy dyskusyjne