Grupy dyskusyjne   »   [Peugeot 406] pytanie o kupno

[Peugeot 406] pytanie o kupno



1 Data: Listopad 03 2008 10:13:27
Temat: [Peugeot 406] pytanie o kupno
Autor: bratPit[pr] 

Witajcie,
jeżdżę swoją Astrą II, pracowałem parę lat w oplu i nie sądziłem że kiedyś będę miał takie uczucie ..ale ten samochód mi zwyczajnie "nie leży", jest owszem ekonomiczne ale nie jeździ to w ogóle [1.6 -8V, 75KM] a zawieszenie jest tak twarde że męczy, i chociaż szkoda jej zmieniać [ze wzg. na stan tech. i koszty eksploatacji] wydumałem sobie że rozglądnę się za P406 kombi z roczników 2002, 2003, myślę o silniku benzynowym 2.0-16V, pytanie do Was czy to dobry wybór w sensie ogólnym czyli ew usterki, trwałość, a także czy nadaje się on w miarę do założenia gazu sekwencyjnego? jakie typowe usterki trapią ten model? z tego co czytam w postach HDI jest polecany ale jakoś wolę benzyniaka,
są też w Niemczech ogłoszenia aut z silnikami 2.2L benzyna coś koło 160KM co wiadomo o tym silniku?
każda opinia będzie dla mnie cenna,
dzięki,
brat



2 Data: Listopad 03 2008 10:45:52
Temat: Re: [Peugeot 406] pytanie o kupno
Autor: JKK 


Użytkownik "bratPit[pr]"  napisał w wiadomości

Witajcie,
jeżdżę swoją Astrą II, pracowałem parę lat w oplu i nie sądziłem że kiedyś będę miał takie uczucie ..ale ten samochód mi zwyczajnie "nie leży", jest owszem ekonomiczne ale nie jeździ to w ogóle [1.6 -8V, 75KM] a zawieszenie jest tak twarde że męczy

Po jakimś czasie każdy tak ma :-)
Jak byś jednak przemyślał sprawę i pozostał przy Oplu,
to Ci z autopsji powiem, że po 3 miesiącach i ~10 kkm jazdy Astrą H SW,
(poprzednio ~250 kkm G Caravan), jednak czuć różnicę lat / technologii.
I nie tylko, że 115 KM, zamiast 100 (chociaż oczywiście przydało by się więcej ;-)

Pzdr

JKK

3 Data: Listopad 03 2008 12:56:35
Temat: Re: [Peugeot 406] pytanie o kupno
Autor: bratPit[pr] 

Po jakimś czasie każdy tak ma :-)

starym jeździłem 4 lata i zmieniłem ze względu na korozję i inne "logiczne" powody, [nie mam tendencji częstej zmiany aut] ale tym jeżdżę ponad rok i jakoś mi nie pasi - nie wiem nie ma "chemii" ;-)

Jak byś jednak przemyślał sprawę i pozostał przy Oplu,
to Ci z autopsji powiem, że po 3 miesiącach i ~10 kkm jazdy Astrą H SW,
(poprzednio ~250 kkm G Caravan), jednak czuć różnicę lat / technologii.

to na pewno, jednak twardo będzie nadal - zawieszenie z przodu jest takie jak w A-G, z tyłu zresztą też, mam dość twardych aut, jeżdżę po dziadowskich drogach i zmęczyły mnie niemieckie zawieszenia,
brat

4 Data: Listopad 03 2008 13:50:38
Temat: Re: [Peugeot 406] pytanie o kupno
Autor: JKK 


Użytkownik "bratPit[pr]"  napisał w wiadomości

 z tyłu zresztą też,
Prowadzi się zdecydowanie lepiej
- zapewne m. in. dzięki większym i szerszym oponom.
  (16"/205).

mam dość twardych aut, jeżdżę po dziadowskich drogach i zmęczyły mnie niemieckie zawieszenia,
A, to z autopsji polecił bym Ci Xantię 2.0i16V,
ale to trochę starsze niz chcesz.
Z C5 nie miałem żadnych doświadczeń :-)
(oprócz jazdy próbnej)

Pzdr

JKK

5 Data: Listopad 03 2008 23:07:41
Temat: Re: [Peugeot 406] pytanie o kupno
Autor: Kuba 

"JKK"  wrote in message

Użytkownik "bratPit[pr]"  napisał w wiadomości

 z tyłu zresztą też,
Prowadzi się zdecydowanie lepiej
- zapewne m. in. dzięki większym i szerszym oponom.
 (16"/205).
mam dość twardych aut, jeżdżę po dziadowskich drogach i zmęczyły mnie
niemieckie zawieszenia,
A, to z autopsji polecił bym Ci Xantię 2.0i16V,
ale to trochę starsze niz chcesz.
Z C5 nie miałem żadnych doświadczeń :-)
(oprócz jazdy próbnej)

C5 to bardzo fajne autko :) na pewno bardzo komfortowe. Jeśli chodzi o
awaryjność - to raczej tylko urban legend, że sie psuje. Unikaj aut z
początków produkcji (2001-2002). Dla mnie tylko jedno było nie do
przyjęcia - fotele to tragedia. Podobno Xantia miała dużo wygodniejsze
krzesełka :P Hydro zawias na polskie dziurawe drogi to jest to!

--
Pozdr,
Kuba; gg: 30014; v850(at)op.pl
Chrysler T&C, '98, 230 kkm; Volvo V70 T5, '97, 268 kkm; Toyota Corolla, '04,
151 kkm;

6 Data: Listopad 03 2008 13:50:58
Temat: Re: [Peugeot 406] pytanie o kupno
Autor: Szczepan 

są też w Niemczech ogłoszenia aut z silnikami 2.2L benzyna coś koło 160KM
co wiadomo o tym silniku?

z tego co znajomy mi kiedys mowil 2,2 w porownaniu do 2.0 spalanie ma
wieksze nie wspolmiarne do mocy

7 Data: Listopad 05 2008 22:15:12
Temat: Re: [Peugeot 406] pytanie o kupno
Autor: e-Manitou 


Użytkownik "Szczepan"  napisał w wiadomości

z tego co znajomy mi kiedys mowil 2,2 w porownaniu do 2.0 spalanie ma wieksze nie wspolmiarne do mocy

Znajomy się mylił. Zwykła 2.0 16V ma chyba 136KM a 2.2 16V 158. Poza tym 2.2
ma system zmiennych faz rozrządu co powoduje, że jest dość mocny już od
dolnych zakresów prędkości obrotowych. Ma to nie tylko korzystny wpływ na
ogólny komfort jazdy ale także na spalanie. Moja 2.2 spala pod moją nogą po
Warszawie wg kompa od 11,7 l  do nawet 9,5 gdy korki są mniejsze (producent
deklaruje 12,5). Nie sądze aby "dwójka" zadowoliła się mniejszą ilością.
Do autora wątku - jesli zdecydujesz się na 2.2 to weź pod uwagę, że jesli
silnik był zalewany nieodpowiednim olejem (poniżej 10W) oraz był jeżdżony z
niskim stanem to może czekac Cię niebawem wymiana wariatora (piasty)
zmiennych faz rozrządu. Problem w tym, że ten wariator jest dostępny tylko w
ASO i kosztuje 1300 PLN+wymiana. Druga sprawa to nieco zwiększona konsumpcja
oleju silnikowego dochodząca do 3-4 "setek" na 1000 km i podobno jest to
"normalnym" zjawiskiem.

8 Data: Listopad 05 2008 22:22:40
Temat: Re: [Peugeot 406] pytanie o kupno
Autor: e-Manitou 


Użytkownik "e-Manitou"  napisał w wiadomości

Nie sądze aby "dwójka" zadowoliła się mniejszą ilością.

Z ciekawości zajrzałem do swojego manuala a tam stoi napisne, że 2.0 wciąga w mieście 11,5 litra a 2.2 12,2. Dodatkowo tak jak napisałem wcześniej 2.2 nie trzeba tak cisnąc aby jakoś jechał co korzystnie odbija się na spalaniu.

9 Data: Listopad 03 2008 19:34:09
Temat: Re: [Peugeot 406] pytanie o kupno
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

bratPit[pr] pisze:

Witajcie,
jeżdżę swoją Astrą II, pracowałem parę lat w oplu i nie sądziłem że kiedyś będę miał takie uczucie ..ale ten samochód mi zwyczajnie "nie leży", jest owszem ekonomiczne ale nie jeździ to w ogóle [1.6 -8V, 75KM] a zawieszenie jest tak twarde że męczy, i chociaż szkoda jej zmieniać [ze wzg. na stan tech. i koszty eksploatacji] wydumałem sobie że rozglądnę się za P406 kombi z roczników 2002, 2003, myślę o silniku benzynowym 2.0-16V, pytanie do Was czy to dobry wybór w sensie ogólnym czyli ew usterki, trwałość, a także czy nadaje się on w miarę do założenia gazu sekwencyjnego? jakie typowe usterki trapią ten model? z tego co czytam w postach HDI jest polecany ale jakoś wolę benzyniaka,
są też w Niemczech ogłoszenia aut z silnikami 2.2L benzyna coś koło 160KM co wiadomo o tym silniku?
każda opinia będzie dla mnie cenna,

Zarówno 2.0 jak i 2.2 gazują się całkiem nieźle. Rzecz jasna, w grę wchodzi tylko sekwencja i musi to założyć ktoś z głową na karku a nie w portfelu.
Skoro wolisz benzyniaki i chcesz gazować - nie myślałeś o wersji V6 3.0L? Z reguły te wersje są tańsze od 2.0/2.2, bo ludzie się boją spalania i mitycznych dużych kosztów eksploatacji. A najczęściej w standardzie mają dosłownie wszystko co było wkładane do 406.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

10 Data: Listopad 03 2008 20:23:26
Temat: Re: [Peugeot 406] pytanie o kupno
Autor: bratPit 

Zarówno 2.0 jak i 2.2 gazują się całkiem nieźle. Rzecz jasna, w grę wchodzi tylko sekwencja i musi to założyć ktoś z głową na karku a nie w portfelu.
Skoro wolisz benzyniaki i chcesz gazować - nie myślałeś o wersji V6 3.0L? Z reguły te wersje są tańsze od 2.0/2.2, bo ludzie się boją spalania i mitycznych dużych kosztów eksploatacji. A najczęściej w standardzie mają dosłownie wszystko co było wkładane do 406.

myślałem o V6 [tym bardziej że miałem okazję takim po..latać nad ulicą ;-) ] ale jednak dam spokój, w takich wersjach może się np okazać że brak jest zamiennika jakiejś prozaicznej pierdoły np do zawieszenia która jest rózna od pozostałych wersji, drogi rozrząd który trzeba by od razu zrobić po kupnie itd [np. wiem że rok czy dwa temu katalogi Bosala, Arvin-Tesh czy Walkera nie przewidywały tłumika końcowego do 3.0L], wolę coś jednak dla plebsu ze wzg na potencjalne koszty a i średnie spalanie [troche krakowa, skawiny i troche tras - osiągana średnia w/g BC średnio 40-kilka km/h] gazu 10..12L [w 2.0] srednio a 15..17L [w 3.0];-) też robi jakąś róznicę,
brat

11 Data: Listopad 03 2008 23:03:24
Temat: Re: [Peugeot 406] pytanie o kupno
Autor: mirek 


myślałem o V6 [tym bardziej że miałem okazję takim po..latać nad ulicą
;-) ] ale jednak dam spokój, w takich wersjach może się np okazać że brak
jest zamiennika jakiejś prozaicznej pierdoły np do zawieszenia która jest
rózna od pozostałych wersji, drogi rozrząd który trzeba by od razu zrobić
po kupnie itd [np. wiem że rok czy dwa temu katalogi Bosala, Arvin-Tesh
czy Walkera nie przewidywały tłumika końcowego do 3.0L], wolę coś jednak
dla plebsu ze wzg na potencjalne koszty a i średnie spalanie [troche
krakowa, skawiny i troche tras - osiągana średnia w/g BC średnio 40-kilka
km/h] gazu 10..12L [w 2.0] srednio a 15..17L [w 3.0];-) też robi jakąś
róznicę,
brat

Zrobisz jak uważasz. Powiem tylko tyle ze w 406 2.0 pali 10l Pb w miescie a
3.0 tylko 12L. Różnica nie jest taka duża;)

pozdr.

P.S. czesci do V6 sa bez problemu do odstania. tłumik tez.

12 Data: Listopad 04 2008 23:50:15
Temat: Re: [Peugeot 406] pytanie o kupno
Autor: myk 

Hej

Co do wersji silnikowej nie będę się wypowiadał - są preferencje i już.
Cała reszta według mnie jest OK.
Zawieszenie dobrze zestrojone na miasto - ładnie tłumi nierówności. Jest komfortowe, ciche.  Nie ma efektu taczki jak w Octavii czy VW. Niestety nie poszalejesz, jak lubisz bardzo dynamiczną jazdę - za bardzo pływa na zakrętach( zwłaszcza kombi ) - chyba że wersje 2.2 i mocniejsze mają zmienione charakterystyki resorowania. Swoją 406 mam od 2,5 roku i nic poza standardowymi eksploatacyjnymi rzeczami ( rozrząd, hamulce po 100kkm ) nie robiłem. Co do Hdi to ostatnio przy 129kkm wymieniłem świece żarowe. Pali 'na dotyk' przy -15 stojąc pod chmurką.
Gdybym miał teraz kupować auto - wybrałbym najmłodszą 406 2.0 Hdi 115PS lub 2.2 Hdi 136PS.

Pozdr

--


Jarek Wrocław
Peugeot 406 2.0HDi Break 2002
Uniden 520XL + President Indiana

13 Data: Listopad 05 2008 22:32:13
Temat: Re: [Peugeot 406] pytanie o kupno
Autor: DoQ 

mirek pisze:

Zrobisz jak uważasz. Powiem tylko tyle ze w 406 2.0 pali 10l Pb w miescie a 3.0 tylko 12L. Różnica nie jest taka duża;)


12 to pali jak sie turlasz po 23.00 przez miasto...



Pozdrawiam
Pawel

14 Data: Listopad 06 2008 14:12:27
Temat: Re: [Peugeot 406] pytanie o kupno
Autor: Rafaello 

| 12 to pali jak sie turlasz po 23.00 przez miasto...

oczywiście na wyłączonym silniku ale z żaglem



--
rafal

15 Data: Listopad 06 2008 17:21:21
Temat: Re: [Peugeot 406] pytanie o kupno
Autor: mirek 

oczywiście na wyłączonym silniku ale z żaglem



u mnie nie a u Ciebie?

[Peugeot 406] pytanie o kupno



Grupy dyskusyjne