Grupy dyskusyjne   »   pytanie techniczne - prad

pytanie techniczne - prad



1 Data: Wrzesien 27 2011 17:04:11
Temat: pytanie techniczne - prad
Autor: p0li 


hej
mam takie pytanko
chce w aucie zrobic odciecie akumulatora
robi sie to na plusie czy na minusie?
i dlaczego?

--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki



2 Data: Wrzesien 27 2011 15:06:00
Temat: Re: pytanie techniczne - prad
Autor: AZ 

On 2011-09-27, p0li  wrote:


mam takie pytanko
chce w aucie zrobic odciecie akumulatora
robi sie to na plusie czy na minusie?
i dlaczego?

Czy ja dobrze rozumiem, ze chcesz wstawic ukryty przelacznik odcinajacy
akumulator?

--
Artur

3 Data: Wrzesien 27 2011 17:24:06
Temat: Re: pytanie techniczne - prad
Autor: p0li 

T->Dnia 2011-09-27 17:06:00 niejaki AZ napisał:

On 2011-09-27, p0li  wrote:

mam takie pytanko
chce w aucie zrobic odciecie akumulatora
robi sie to na plusie czy na minusie?
i dlaczego?

Czy ja dobrze rozumiem, ze chcesz wstawic ukryty przelacznik odcinajacy
akumulator?

nie - po prostu taki hebel jak kiedys w zuku byl zeby odcinac prad przy
dluzszych postojach nie bawiac sie z klemami (kiepski dostep)

--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

4 Data: Wrzesien 27 2011 15:27:00
Temat: Re: pytanie techniczne - prad
Autor: AZ 

On 2011-09-27, p0li  wrote:


nie - po prostu taki hebel jak kiedys w zuku byl zeby odcinac prad przy
dluzszych postojach nie bawiac sie z klemami (kiepski dostep)

Ja to slabo widze ze wzgledu na znalezienie przelacznika ktory bedzie
dzielnie znosil prady panujace np. przy rozruchu. Co to za samochod?

--
Artur

5 Data: Wrzesien 27 2011 17:56:04
Temat: Re: pytanie techniczne - prad
Autor: p0li 

T->Dnia 2011-09-27 17:27:00 niejaki AZ napisał:

On 2011-09-27, p0li  wrote:

nie - po prostu taki hebel jak kiedys w zuku byl zeby odcinac prad przy
dluzszych postojach nie bawiac sie z klemami (kiepski dostep)

Ja to slabo widze ze wzgledu na znalezienie przelacznika ktory bedzie
dzielnie znosil prady panujace np. przy rozruchu. Co to za samochod?

-bez problemu do 2000A w piku sa do dostania na alegro - ja kupilem taki do
1000A w piku a 750A ciaglego poboru

-chevy van

--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

6 Data: Wrzesien 27 2011 18:12:05
Temat: Re: pytanie techniczne - prad
Autor: Shrek 

On 2011-09-27 17:56, p0li wrote:

T->Dnia 2011-09-27 17:27:00 niejaki AZ napisał:
On 2011-09-27,   wrote:

nie - po prostu taki hebel jak kiedys w zuku byl zeby odcinac prad przy
dluzszych postojach nie bawiac sie z klemami (kiepski dostep)

Ja to slabo widze ze wzgledu na znalezienie przelacznika ktory bedzie
dzielnie znosil prady panujace np. przy rozruchu. Co to za samochod?

-bez problemu do 2000A w piku sa do dostania na alegro - ja kupilem taki do
1000A w piku a 750A ciaglego poboru

Link?

Shrek

7 Data: Wrzesien 27 2011 18:20:32
Temat: Re: pytanie techniczne - prad
Autor: p0li 

T->Dnia 2011-09-27 18:12:05 niejaki Shrek napisał:

On 2011-09-27 17:56, p0li wrote:
T->Dnia 2011-09-27 17:27:00 niejaki AZ napisał:
On 2011-09-27,   wrote:

nie - po prostu taki hebel jak kiedys w zuku byl zeby odcinac prad przy
dluzszych postojach nie bawiac sie z klemami (kiepski dostep)

Ja to slabo widze ze wzgledu na znalezienie przelacznika ktory bedzie
dzielnie znosil prady panujace np. przy rozruchu. Co to za samochod?

-bez problemu do 2000A w piku sa do dostania na alegro - ja kupilem taki do
1000A w piku a 750A ciaglego poboru

Link?

Shrek

cos takiego znalatzlem
http://allegro.pl/odlacznik-wylacznik-akumulatora-duzy-2000a-i1836349625.html

ja mam podobny do tego:
http://allegro.pl/odlacznik-akumulatora-wylacznik-chorzow-hit-i1829657291.html
tylko z wiekszymi pradami - kupiony w sklepie z czesciami do zuka, fiata
125, syreny itp

--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

8 Data: Wrzesien 27 2011 18:26:56
Temat: Re: pytanie techniczne - prad
Autor: Shrek 

On 2011-09-27 18:20, p0li wrote:

-bez problemu do 2000A w piku sa do dostania na alegro - ja kupilem taki do
1000A w piku a 750A ciaglego poboru

Link?

Shrek

cos takiego znalatzlem
http://allegro.pl/odlacznik-wylacznik-akumulatora-duzy-2000a-i1836349625.html

ja mam podobny do tego:
http://allegro.pl/odlacznik-akumulatora-wylacznik-chorzow-hit-i1829657291.html
tylko z wiekszymi pradami - kupiony w sklepie z czesciami do zuka, fiata
125, syreny itp


Ok - to są _odłączniki_ - czyli owszem wytrzymują duże prądy, ale statycznie - jakbyś przekręcił w czasie rozruchu - rób to w solidnych rękawicach i masce spawalniczej:) Dlatego pytałem, bo konstrukcja wyłącznika była by jednak sporo większa. Inna sprawa, że rzeczywiście po co nim kręcić w czasie rozruchu.


Shrek.

9 Data: Wrzesien 27 2011 19:32:46
Temat: Re: pytanie techniczne - prad
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2011-09-27 18:26, Shrek pisze:

On 2011-09-27 18:20, p0li wrote:

-bez problemu do 2000A w piku sa do dostania na alegro - ja kupilem
taki do
1000A w piku a 750A ciaglego poboru

Link?

Shrek

cos takiego znalatzlem
http://allegro.pl/odlacznik-wylacznik-akumulatora-duzy-2000a-i1836349625.html


ja mam podobny do tego:
http://allegro.pl/odlacznik-akumulatora-wylacznik-chorzow-hit-i1829657291.html

tylko z wiekszymi pradami - kupiony w sklepie z czesciami do zuka, fiata
125, syreny itp


Ok - to są _odłączniki_ - czyli owszem wytrzymują duże prądy, ale
statycznie - jakbyś przekręcił w czasie rozruchu - rób to w solidnych
rękawicach i masce spawalniczej:) Dlatego pytałem, bo konstrukcja
wyłącznika była by jednak sporo większa.

Nie kombinuj - autor pisał wyraźnie o *odcieciu akumulatora*. Typowy
"hebel" jakich tysiące, by nie rzec miliony było i jest
wykorzystywanych:

http://instalacje.intercars.com.pl/?id=230&lang=PL&&od=1&grut=&kod=000399&khkod=002607&n=&sta=0&sts=&rootkod=100001

http://sklep.intercars.com.pl/?towkod=AC1B18#/x


Inna sprawa, że rzeczywiście po
co nim kręcić w czasie rozruchu.

No właśnie - po co. Sam to wymyśliłeś?

10 Data: Wrzesien 27 2011 19:40:07
Temat: Re: pytanie techniczne - prad
Autor: Shrek 

On 2011-09-27 19:32, Artur Maśląg wrote:

Inna sprawa, że rzeczywiście po
co nim kręcić w czasie rozruchu.

No właśnie - po co. Sam to wymyśliłeś?

Nie, na studiach mnie nauczyli;) Ale IMHO warto wiedzieć, że jak auto "nie pali", to nie  należy wsadzić kogoś, żeby kręcił stacyjką, a samemu kręcić tym "wyłącznikiem". Skutki mogą być naprawdę spektakularne i niebezpieczne.


Shrek.

11 Data: Wrzesien 27 2011 21:30:29
Temat: Re: pytanie techniczne - prad
Autor: PM 

?> Nie, na studiach mnie nauczyli;) Ale IMHO warto wiedzieć, że jak auto

"nie pali", to nie  należy wsadzić kogoś, żeby kręcił stacyjką, a samemu kręcić tym "wyłącznikiem". Skutki mogą być naprawdę spektakularne i niebezpieczne.

ale nie uczyli żeby wiedzieć co/o czym się mówi
a nie mówić co się wie ;-)

12 Data: Wrzesien 27 2011 18:55:46
Temat: Re: pytanie techniczne - prad
Autor: Kuba (aka cita) 


Uzytkownik "AZ"  napisal w wiadomosci

On 2011-09-27, p0li  wrote:

nie - po prostu taki hebel jak kiedys w zuku byl zeby odcinac prad przy
dluzszych postojach nie bawiac sie z klemami (kiepski dostep)

Ja to slabo widze ze wzgledu na znalezienie przelacznika ktory bedzie
dzielnie znosil prady panujace np. przy rozruchu. Co to za samochod?

zniknales wszelkie stary, jelcze i wiele innych starych dostawczych samochodów oraz czesc osobówek.
Pradu rozruchy takich silników nie byly male...


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

13 Data: Wrzesien 27 2011 20:29:54
Temat: Re: pytanie techniczne - prad
Autor: Kuba (aka cita) 


Uzytkownik "Kuba (aka cita)"  napisal w wiadomosci


zniknales wszelkie stary, jelcze i wiele innych starych dostawczych samochodów oraz czesc osobówek.
Pradu rozruchy takich silników nie byly male...

tak to wygladalo (np. w Starze)
http://m.onet.pl/_m/3be5b5202621590b6d3d6a9829fdbbfa,4,1.jpg
http://m.onet.pl/_m/ef8cd0dd5fd52ed6627d89e48b8425f6,30,1.jpg

ewentualnie tak
http://cdn2.ovh.janmedia.com/sprzedajemy/uploads/540x405_odlacznik-wylacznik-- 579211.jpg


a to mi wyglada na cos nowoczesniejszego
http://www.rallyshop.pl/galerie/wylacznik-pradu-2-biegun_1071.jpg


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
http://allegro.pl/p307-1-6hdi-110km-klimatronik-komputer-cd-i1804906137.html
Fiat Uno 3d 1,7D - na czesci
http://allegro.pl/uno-1-7d-3drzwiowy-caly-tanio-i1804906436.html

14 Data: Wrzesien 27 2011 17:11:24
Temat: Re: pytanie techniczne - prad
Autor: MZ 

W dniu 2011-09-27 17:04, p0li pisze:


hej
mam takie pytanko
chce w aucie zrobic odciecie akumulatora

Jakie auto? Znaczy odcięcie całego zasilania? IMHO kiepski pomysł,
odcina się rozrusznik, pompę paliwa itd. Odcięcie całości to np. reset
komputera, radia itd. Im nowsze i bardziej napchane elektroniką auto tym
skutki gorsze.

--
MZ

15 Data: Wrzesien 27 2011 17:25:58
Temat: Re: pytanie techniczne - prad
Autor: p0li 

T->Dnia 2011-09-27 17:11:24 niejaki MZ napisał:

W dniu 2011-09-27 17:04, p0li pisze:

hej
mam takie pytanko
chce w aucie zrobic odciecie akumulatora

Jakie auto? Znaczy odcięcie całego zasilania? IMHO kiepski pomysł,
odcina się rozrusznik, pompę paliwa itd. Odcięcie całości to np. reset
komputera, radia itd. Im nowsze i bardziej napchane elektroniką auto tym
skutki gorsze.

auto stare (17lat)
kalkulator jakis tam prosty ma (monowtrysk)
radio - nie problem dla mnie zeby te 3 stacje nastawic ponownie

--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

16 Data: Wrzesien 27 2011 17:10:10
Temat: Re: pytanie techniczne - prad
Autor: Grejon 

W dniu 2011-09-27 17:04, p0li pisze:


hej
mam takie pytanko
chce w aucie zrobic odciecie akumulatora
robi sie to na plusie czy na minusie?
i dlaczego?

Hm. Odcinasz masę, czyli na minusie jak w 99,99% aut osobowych z instalacją 12 V (nie dam sobie ręki uciąć, że tak jest we wszystkich).

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

17 Data: Wrzesien 27 2011 17:15:02
Temat: Re: pytanie techniczne - prad
Autor: MZ 

W dniu 2011-09-27 17:10, Grejon pisze:

W dniu 2011-09-27 17:04, p0li pisze:

hej
mam takie pytanko
chce w aucie zrobic odciecie akumulatora
robi sie to na plusie czy na minusie?
i dlaczego?

Hm. Odcinasz masę, czyli na minusie jak w 99,99% aut osobowych z
instalacją 12 V (nie dam sobie ręki uciąć, że tak jest we wszystkich).

Tak mnie właśnie jeszcze tknęło, że ciekaw jestem czym pytający zamierza
to robić. Kable do klem mają spory przekrój, podobnie jak AZ jakoś nie
wyobrażam sobie "ukrytego wyłącznika" na czymś takim. Pożar to tylko
kwestia czasu.

--
MZ

18 Data: Wrzesien 27 2011 17:31:43
Temat: Re: pytanie techniczne - prad
Autor: p0li 

T->Dnia 2011-09-27 17:15:02 niejaki MZ napisał:

W dniu 2011-09-27 17:10, Grejon pisze:
W dniu 2011-09-27 17:04, p0li pisze:

hej
mam takie pytanko
chce w aucie zrobic odciecie akumulatora
robi sie to na plusie czy na minusie?
i dlaczego?

Hm. Odcinasz masę, czyli na minusie jak w 99,99% aut osobowych z
instalacją 12 V (nie dam sobie ręki uciąć, że tak jest we wszystkich).

Tak mnie właśnie jeszcze tknęło, że ciekaw jestem czym pytający zamierza
to robić. Kable do klem mają spory przekrój, podobnie jak AZ jakoś nie
wyobrażam sobie "ukrytego wyłącznika" na czymś takim. Pożar to tylko
kwestia czasu.

cala jego ukrytosc polegac bedzie na tym ze bedzie pod maska

o cos takiego:
http://allegro.pl/odlacznik-akumulatora-wylacznik-chorzow-hit-i1829657291.html

wiec chyba pozaru nie bedzie - w sumie po to go chce montowac - zeby
uniknac rozladowania aku lub ewentualnego pozaru przy dlugim postoju (cala
zima)

--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

19 Data: Wrzesien 27 2011 18:57:22
Temat: Re: pytanie techniczne - prad
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "MZ"  napisał w wiadomości

W dniu 2011-09-27 17:10, Grejon pisze:
W dniu 2011-09-27 17:04, p0li pisze:

hej
mam takie pytanko
chce w aucie zrobic odciecie akumulatora
robi sie to na plusie czy na minusie?
i dlaczego?

Hm. Odcinasz masę, czyli na minusie jak w 99,99% aut osobowych z
instalacją 12 V (nie dam sobie ręki uciąć, że tak jest we wszystkich).

Tak mnie właśnie jeszcze tknęło, że ciekaw jestem czym pytający zamierza
to robić. Kable do klem mają spory przekrój, podobnie jak AZ jakoś nie
wyobrażam sobie "ukrytego wyłącznika" na czymś takim. Pożar to tylko
kwestia czasu.


z tego co rozumiem on nie ma być ukryty, tylko ma być.


Praktycznie wszystkie stare samochody ciężarowe miały takie wyłączniki, a teraz pewnie mają przekaźniki.



--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
http://allegro.pl/p307-1-6hdi-110km-klimatronik-komputer-cd-i1804906137.html
Fiat Uno 3d 1,7D - na części
http://allegro.pl/uno-1-7d-3drzwiowy-caly-tanio-i1804906436.html

20 Data: Wrzesien 27 2011 17:36:45
Temat: Re: pytanie techniczne - prad
Autor: Arbiter 


Użytkownik "p0li"  napisał w wiadomości


chce w aucie zrobic odciecie akumulatora
robi sie to na plusie czy na minusie?

ja bym zrobił na minusie, bo odcinać będzie równie skutecznie, a w przypadku
przerwania izolacji, czy zwarcia do masy nie spali się samochód

21 Data: Wrzesien 27 2011 17:57:00
Temat: Re: pytanie techniczne - prad
Autor: p0li 

T->Dnia 2011-09-27 17:36:45 niejaki Arbiter napisał:

Użytkownik "p0li"  napisał w wiadomości


chce w aucie zrobic odciecie akumulatora
robi sie to na plusie czy na minusie?

ja bym zrobił na minusie, bo odcinać będzie równie skutecznie, a w przypadku
przerwania izolacji, czy zwarcia do masy nie spali się samochód

no i pewnie tak zrobie - dzieki za podpowiedzi

--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

22 Data: Wrzesien 27 2011 20:52:21
Temat: Re: pytanie techniczne - prad
Autor: Jacek 

Pamiętaj, że resetują się ustawienia radia i komputera, no chyba, że masz radio z minionej epoki.
Ja bym zrobił na minusie, bo przeważnie do klemy dodatniej dochodzi więcej, niż jeden przewód i byłoby więcej roboty.
Ostatnio widziałem taki patent 10 lat temu w maluchu kolegi, który "dla pewności" odłączał akumulator, żeby nic go niepotrzebnie nie rozładowało na dłuższym postoju.
Jacek

23 Data: Wrzesien 28 2011 09:33:19
Temat: Re: pytanie techniczne - prad
Autor: Jarek Andrzejewski 

On Tue, 27 Sep 2011 20:52:21 +0200, Jacek
 wrote:

Pamiętaj, że resetują się ustawienia radia i komputera, no chyba, że
masz radio z minionej epoki.

A nowe blaupunkty też gubią stacje? Parę lat temu miałem w 306-tce
oryginalne (a wcześniej jedno na kartę) i nie było problemu z
utrzymaniem ustawień.

24 Data: Wrzesien 28 2011 15:42:15
Temat: Re: pytanie techniczne - prad
Autor: Jacek 

Mój Blaupunkt z 2008 roku, jak się go odłączy na chwilę, to nie gubi, ale jak miałem odłączony aku na noc, to zapomniał.
Jacek

25 Data: Wrzesien 29 2011 11:09:41
Temat: Re: pytanie techniczne - prad
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "Jacek"

Mój Blaupunkt z 2008 roku, jak się go odłączy na chwilę, to nie gubi, ale jak miałem odłączony aku na noc, to zapomniał.
Jacek

Pewnie podtrzymanie na kondensatorku?

26 Data: Wrzesien 28 2011 10:14:13
Temat: Re: pytanie techniczne - prad
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-09-27 17:04, p0li pisze:


hej
mam takie pytanko
chce w aucie zrobic odciecie akumulatora
robi sie to na plusie czy na minusie?
i dlaczego?

Jeżeli chodzi po prostu o odłączenie akumulatora używane tylko na postoju, to nie ma znaczenia na którym biegunie to zrobisz.

Tak samo jak nie ma znaczenia którą klemę byś zdejmował.

Wyłącznik awaryjny w instrukcji miał napisane żeby odłączać plusy - był sześciobiegunowy, odłączał akumulator, alternator i zapłon. Ale mimo wszystko odłączanie plusa nie wydaje się mieć jakiejś szczególnej przewagi nad odłączanie minusa.

Zwłaszcza że ciągnąc do kabiny minus zazwyczaj uda się zużyć mniej kabla (bo minusem można się szybciej podłączyć gdzieś do nadwozia).

pytanie techniczne - prad



Grupy dyskusyjne